5.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 #تأمل
✍️موشی در خانه صاحب مزرعه #تله_موش دید؛ به مرغ و گوسفند و گاو خبر داد. همه گفتند: تله موش مشکل توست، *به ما ربطی ندارد!*
🔹ماری دمش در تله موش گیر کرد و زن مزرعه دار را که آنجا بود گزید. از مرغ برایش سوپ درست کردند؛ و گوسفند را برای عیادت کنندگان از زن مزرعه دار سر بریدند. زن مزرعه دار زنده نماند و مرد. گاو را برای مراسم ترحیم کشتند
🔹و در این مدت موش از سوراخ دیوار نگاه میکرد و به مشکلی که به دیگران ربط نداشت فکر میکرد ...
⚠️ پ ن:
کلیپ طلبه ای که توسط خانم کاشف #حجاب مورد فحاشی قرار گرفته را از این زاویه ببینید
🔹در چنین موقعیتی واکنش صحیح فوری چیست؟
هرچه هست بی تفاوتی نیست برای کسی که امکانی دارد و توانی
#فرهنگی
@hadianeha
تربیت عقلانی استاد هادی زاده پاییز 02.pdf
حجم:
437.1K
✳️ وقتی از مشکلات #تربیتی #نوجوان عصر حاضر گفتگو می کنیم، می یابیم که در همه یا بیشتر آنها رد پایی از «عدم تعقل» دیده می شود.
✳️ این مسئله ضرورت پرداختن به
« #تربیت_عقلانی » را برای ما نمایان می سازد. ساحتی از تربیت که تا به امروز، به طور شایسته مورد توجه مجموعه ها و مربیان تربیتی قرار نگرفته است.
✅ برای پاسخگویی به دغدغه فوق به سراغ استاد گرانقدر حجة الاسلام محمد تقی #هادی_زاده (زیدعزه) رفتیم.
ایشان اجابت کردند و در پاییز و زمستان فصل جاری سلسله جلساتی با موضوع
« تربیت_ #عقلانی » در موسسه #فقه_تربیت #مصباح_الهدی برگزار شد.
متن فوق تقریر این جلسات است که خدمت شما ارائه می گردد. ان شاء الله که مورد استفاده قرار بگیرد.
@hadianeha
بسم الله الرحمن الرحیم
❇️ در آغاز سال نو، یکدیگر را به یُمن محبت امیرالمؤمنین (علیهالسلام) حلال کنیم.
🔰 عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا: أَنَّ يُونُسَ بْنَ عَبْدِ اَلرَّحْمَنِ قِيلَ لَهُ: إِنَّ كَثِيراً مِنْ هَذِهِ اَلْعِصَابَةِ يَقَعُونَ فِيكَ وَ يَذْكُرُونَكَ بِغَيْرِ اَلْجَمِيلِ! فَقَالَ: أُشْهِدُكُمْ أَنَّ كُلَّ مَنْ لَهُ فِي أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ (عَلَيْهِ السَّلاَمُ) نَصِيبٌ فَهُوَ فِي حِلٍّ مِمَّا قَالَ .
🔸به یونس بن عبدالرحمن که از اصحاب امام کاظم و امام رضا (علیهماالسلام) بود گفته شد: کثیری از مردم غیبت تو را کرده و به نازیبایی از تو یاد میکنند! پس یونس بن عبدالرحمن گفت: شاهد باشید هر کس که محبت امیرالمؤمنین (علیه السلام) دارد را درباره آنچه گفته حلال کردم.
📚 رجال کَشی، ج۱، ص ۴۸۸
🌷🇮🇷🌷
688.1K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام بر تو مادر❤️
ای که مزد پاکی و معرفت تو
بهترین مخلوق هستی شد
ای که هستی خود را خرج هستی عالم کردی
و در عوض
خدا
فاطمه اش را
کوثرش را به تو هدیه کرد
و مدال
( *و أین مثل #خدیجه *) را
از زبان بهترین خلقش نصیب تو کرد
اگرچه هرچه داریم از سفره ایثار تو داریم ___ ولی سرخوش آن لحظه که سر سفره کرامت خاص تو مهمان شویم
🏴پ ن
حدیث (کفن خدیجه سلام الله علیها با خداست) به بیان آیت الله وحید خراسانی
@hadianeha
10.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙پیام از دنیا رفتگان به بازماندگانشان در روز #جمعه ماه رمضان
نقل روایت به بیان شیرین مرحوم مجتهدی
#اموات
#ماه_رمضان
@hadianeha
💠 *۱۲ #بازی برای کودکان*
قابل استفاده برای والدین، مربیان و مبلغان
برای دیدن فیلم های کوتاه بازی ها روی لینک ها بزنید🔰
مسابقه تحرکی حرکت نشسته
https://eitaa.com/aliyazdiyan/1702
مسابقه شکار بادکنک پرنده
https://eitaa.com/aliyazdiyan/1701
مسابقه دو با گونی
https://eitaa.com/aliyazdiyan/1700
مسابقه سرعتی شکار مهر
https://eitaa.com/aliyazdiyan/1690
مسابقه تمرین تمرکز در نماز
https://eitaa.com/aliyazdiyan/1691
مسابقه تمرکزی جمع کردن چادر
https://eitaa.com/aliyazdiyan/1692
مسابقه جذاب سینی بازی
https://eitaa.com/aliyazdiyan/1693
اموزش افعال نماز
https://eitaa.com/aliyazdiyan/1694
بازی چادر سواری
https://eitaa.com/aliyazdiyan/1695
مسابقه حرکت با چشم های بسته
https://eitaa.com/aliyazdiyan/1696
مسابقه تونل شیطان
https://eitaa.com/aliyazdiyan/1696
والیبال نشسته
https://eitaa.com/aliyazdiyan/1699
لازم به ذکر است سزاوار است مبلغ برای فعال سازی حضور #کودکان و #نوجوانان و نشاط آفرینی در مساجد از برنامه های فوق در محیطی بیرون از مساجد مثل حسینیه ها استفاده نماید
#تبلیغ
@hadianeha
#تبلیغ_زندان ۱
یکی از برنامه های موسسه #فقه_تربیت #مصباح_الهدی #تبلیغ_هدفمند در ایام تبلیغی است
بعد از تجربه #تبلیغ_آپارتمان در محرم سال گذشته، در دهه آخر ماه مبارک امسال به مشهد آمدیم و در کنار #تبلیغ_دانش_آموزی ، #تبلیغ_زندان را تجربه خواهیم کرد
یکی از اهداف این سلسله تبلیغ ها، آشنایی و جمع بندی از #مسأله_های_تربیتی از زوایای مختلف است
به زودی سلسله خاطرات و تجربیات تبلیغ در زندان را در سلسله نوشتارهایی تقدیم می کنم
@hadianeha
#تبلیغ_زندان ۲
💐 افتتاحیه آموزش #تبلیغ #دانش_آموزی و تبلیغ در #زندان
موسسه #مصباح_الهدی☘
🌺با طرح مباحث فنی استاد #هادیزاده
درباره 👇
🔹اهداف تبلیغ در زندان
🔹نکات لازم در مشاوره فردی
🔹تبلیغ دانش آموزی بعد از جریان ززا
📆 ۱۷ رمضان المبارک ۱۴۴۵ ه ق
پ ن:
صوت جلسه + سرخط تفصیلی نکات
در پست بعدی ...
🆔@hadianeha
recording-20240328-144955.mp3
زمان:
حجم:
27.13M
#تبلیغ_زندان ۳
*سرخط مباحث استاد #هادیزاده در این صوت *
✅ *اهداف تبلیغ زندان*
🔹 شناخت ویژگی های تجربه های مختلف /محیط+ آدم +روابط مختلف
🔹اهداف ناظر به مخاطب:
آرام کردن مضطرب ها + خروج از حس مجرمیت + تربیت در حد ظرفیت
🔹آشنایی با زبان گفتگو با افراد و طیف ها
✅ *بایدهای تبلیغ زندان*
🔹نگاه ارزشمند به مددجو که محبوب خداست، انسانی ارزشمند است_ انسانیتش را ببین
🔹اینطور نگاه کنیم که اگر من هم بودم در آن شرایط چه بسا ... _ بسیاری از حالات فعلی ما اقتضای شرایط بوده
✅ نکاتی در مورد #مشاوره
🔹اول سعی کن موضوع را بفهمی تا بخوای فوری حرف بزنی
گوش بده و سوال از جایی بپرس که مبنای جواب شماست
ببین اصل مشکل چیست؟
سوالاتی درباره فضا و اطراف مسأله کن
🔹 سعی کن در تخلیه او از موضع و پایگاهی که دارد (و خود را حق به جانب می بیند)
با سوال و شاید و اما و اگر نه این که موضع بگیری در مقابلش
🔹بدون فکر جواب نده
لقمان لابنه: اگر مشورت خواستند جواب نده مگر با مسأله بلندشی بخوابی ...
عزت و اعتماد به این نیست که همیشه جواب بدی
✅ #دانش_آموزی :
🔹بعد ززا فضا ریخت به هم
جوان الان بیشتر از قبل اما و اگر دارد
باید از زاویه نگاه او و از پایگاه درک مشترک حرف بزنی
🔹پایه و محور تربیت موقعیت است
نه حرف زدن
موقعیت موجود یا ساخته شده یا فراهم شده و این غیر از بحث الگویی است
🔹هرچه را دنبال میکنی باید خودت یک حدی داشته باشی
مثلا تدبر برای درس آموزی است از حادثه و غیر فبک است _ تدبر ادامه تفکر است که یک تفکر همان معروف است یکی هم درس گرفتن از اتفاقات
@hadianeha
#تبلیغ_زندان ۴
✅ *معرفی یک بند خاص با نگاه #تربیتی*
در زندان مرکزی مشهد برای ۱۸ تا ۲۵ ساله ها بندی مخصوص به نام #بند_معراج اختصاص یافته
خود این بند دو بخش دارد:
یکی بندی در سه طبقه و نسبتا عمومی
یکی بندی مخصوص با طرحی ویژه برای مددجویان
متولی فرهنگی تربیتی برخی بندها تیم های روانشناسی بودند ولی متولی این دو بند معراج(عام و خاص) تیمی از #طلاب هستند که طی سالیان گذشته برنامه ای مدون و جامع طراحی و اجرا کردند
این تیم با بیش از ۹۰ جلسه بارش فکری و اندیشه ورزی به این طرح رسیدند و در پی تکثیر آن هستند
چند پایان نامه و مقاله هم در ضمن کارشان به خروجی رسیده و در مواردی تا پای تغییر برخی قوانین و تامرکز پژوهش های مجلس هم رفته اند
نکته جالب مسائل متعدد پژوهشی فقهی، حقوقی و فقه تربیتی بود که مسئول تیم ابراز می کرد ____ یکی از اهداف مهم ما هم کشف همین #مسائل بود که در ادامه به آن ها اشاره خواهم کرد
@hadianeha
#تبلیغ_زندان ۵
*خرده روایت ها و خاطرات ۱ *
تو زندان #کارگاه_های_مهارتی متعددی از جمله خیاطی و ساخت تسبیح و کیف دوزی و ... فراهم است
از یکی از زندانیان که به اعتبار مهارتش در خیاطی مسؤول کارگاه خیاطی بند بود پرسیدم تو یک سال و چند ماهی که اینجایی به چند نفر خیاطی یاد دادی؟
گفت حدود ۲۰ نفر
به نسبت جمعیت آمار کمی بود
بهش گفتم می دونستی هر یک نفر که ازت یاد بگیرن و بعدا بتونن با اون زندگی شون رو راه بیاندازند پای تو نوشته میشه ؟
انگیزه پیدا کرد بیش از پیش حرکتی بزنه حتی گفت باید تبلیغ کنم شاگرد بیشتری بیاد
🔹🔹🔹
🔹🔹
🔹
تو همین مسأله از چند مددجو پرسیدم با این امکانات مهارت آموزی و کارهای متنوعی که هست چه می کنید؟
دو تاشون گفتن ما ۵ ماه رفتیم بعد خسته شدیم و رها کردیم
گفتم خب الان چه می کنید؟
هیچی!
خیلیاشون بدون انگیزه یه سره یا خوابن یا گاهی تلویزیون نگاه می کنن و دیگر هیچ!
✅ جدا نیاز به کسی که نگاهشون به آینده رو عوض کنه و تولید #انگیزه و #امید کنه و راه درست پیش پاشون بگذاره محسوس بود
@hadianeha