eitaa logo
هادیانه ها
669 دنبال‌کننده
553 عکس
181 ویدیو
28 فایل
بیشتر از #اخلاق، #تربیت، #فقه_تربیت و مسایل #طلبگی و #حوزوی می نویسم ... #محمدهادی_قراباغی طلبه و استاد حوزه علمیه قم دانشجوی دکتری فقه تربیت دبیر کمیته فقه تربیت موسسه فقهی مصباح الهدی @H_Gharabaghi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 ✍️موشی در خانه صاحب مزرعه دید؛ به مرغ و گوسفند و گاو خبر داد. همه گفتند: تله موش مشکل توست، *به ما ربطی ندارد!* 🔹ماری دمش در تله موش گیر کرد و زن مزرعه دار را که آنجا بود گزید. از مرغ برایش سوپ درست کردند؛ و گوسفند را برای عیادت کنندگان از زن مزرعه دار سر بریدند. زن مزرعه دار زنده نماند و مرد. گاو را برای مراسم ترحیم کشتند 🔹و در این مدت موش از سوراخ دیوار نگاه می‌کرد و به مشکلی که به دیگران ربط نداشت فکر می‌کرد ... ⚠️ پ ن: کلیپ طلبه ای که توسط خانم کاشف مورد فحاشی قرار گرفته را از این زاویه ببینید 🔹در چنین موقعیتی واکنش صحیح فوری چیست؟ هرچه هست بی تفاوتی نیست برای کسی که امکانی دارد و توانی @hadianeha
تربیت عقلانی استاد هادی زاده پاییز 02.pdf
437.1K
✳️ وقتی از مشکلات عصر حاضر گفتگو می کنیم، می یابیم که در همه یا بیشتر آنها رد پایی از «عدم تعقل» دیده می شود. ✳️ این مسئله ضرورت پرداختن به « » را برای ما نمایان می سازد. ساحتی از تربیت که تا به امروز، به طور شایسته مورد توجه مجموعه ها و مربیان تربیتی قرار نگرفته است. ✅ برای پاسخگویی به دغدغه فوق به سراغ استاد گرانقدر حجة الاسلام محمد تقی (زیدعزه) رفتیم. ایشان اجابت کردند و در پاییز و زمستان فصل جاری سلسله جلساتی با موضوع « تربیت_عقلانی » در موسسه برگزار شد. متن فوق تقریر این جلسات است که خدمت شما ارائه می گردد. ان شاء الله که مورد استفاده قرار بگیرد. @hadianeha
بسم الله الرحمن الرحیم ❇️ در آغاز سال نو، یکدیگر را به یُمن محبت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) حلال کنیم. 🔰 عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا: أَنَّ يُونُسَ بْنَ عَبْدِ اَلرَّحْمَنِ قِيلَ لَهُ: إِنَّ كَثِيراً مِنْ هَذِهِ اَلْعِصَابَةِ يَقَعُونَ فِيكَ وَ يَذْكُرُونَكَ بِغَيْرِ اَلْجَمِيلِ! فَقَالَ: أُشْهِدُكُمْ أَنَّ كُلَّ مَنْ لَهُ فِي أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ (عَلَيْهِ السَّلاَمُ) نَصِيبٌ فَهُوَ فِي حِلٍّ مِمَّا قَالَ . 🔸به یونس بن عبدالرحمن که از اصحاب امام کاظم و امام رضا (علیهماالسلام) بود گفته شد: کثیری از مردم غیبت تو را کرده و به نازیبایی از تو یاد می‌کنند! پس یونس بن عبدالرحمن گفت: شاهد باشید هر کس که محبت امیرالمؤمنین (علیه السلام) دارد را درباره آنچه گفته حلال کردم. 📚 رجال کَشی، ج۱، ص ۴۸۸ 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام بر تو مادر❤️ ای که مزد پاکی و معرفت تو بهترین مخلوق هستی شد ای که هستی خود را خرج هستی عالم کردی و در عوض خدا فاطمه اش را کوثرش را به تو هدیه کرد و مدال ( *و أین مثل *) را از زبان بهترین خلقش نصیب تو کرد اگرچه هرچه داریم از سفره ایثار تو داریم ___ ولی سرخوش آن لحظه که سر سفره کرامت خاص تو مهمان شویم 🏴پ ن حدیث (کفن خدیجه سلام الله علیها با خداست) به بیان آیت الله وحید خراسانی @hadianeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙پیام از دنیا رفتگان به بازماندگانشان در روز ماه رمضان نقل روایت به بیان شیرین مرحوم مجتهدی @hadianeha
💠 *۱۲ برای کودکان* قابل استفاده برای والدین، مربیان و مبلغان برای دیدن فیلم های کوتاه بازی ها روی لینک ها بزنید🔰 مسابقه تحرکی حرکت نشسته https://eitaa.com/aliyazdiyan/1702 مسابقه شکار بادکنک پرنده https://eitaa.com/aliyazdiyan/1701 مسابقه دو با گونی https://eitaa.com/aliyazdiyan/1700 مسابقه سرعتی شکار مهر https://eitaa.com/aliyazdiyan/1690 مسابقه تمرین تمرکز در نماز https://eitaa.com/aliyazdiyan/1691 مسابقه تمرکزی جمع کردن چادر https://eitaa.com/aliyazdiyan/1692 مسابقه جذاب سینی بازی https://eitaa.com/aliyazdiyan/1693 اموزش افعال نماز https://eitaa.com/aliyazdiyan/1694 بازی چادر سواری https://eitaa.com/aliyazdiyan/1695 مسابقه حرکت با چشم های بسته https://eitaa.com/aliyazdiyan/1696 مسابقه تونل شیطان https://eitaa.com/aliyazdiyan/1696 والیبال نشسته https://eitaa.com/aliyazdiyan/1699 لازم به ذکر است سزاوار است مبلغ برای فعال سازی حضور و و نشاط آفرینی در مساجد از برنامه های فوق در محیطی بیرون از مساجد مثل حسینیه ها استفاده نماید @hadianeha
۱ یکی از برنامه های موسسه در ایام تبلیغی است بعد از تجربه در محرم سال گذشته، در دهه آخر ماه مبارک امسال به مشهد آمدیم و در کنار ، را تجربه خواهیم کرد یکی از اهداف این سلسله تبلیغ ها، آشنایی و جمع بندی از از زوایای مختلف است به زودی سلسله خاطرات و تجربیات تبلیغ در زندان را در سلسله نوشتارهایی تقدیم می کنم @hadianeha
۲ 💐 افتتاحیه آموزش و تبلیغ در موسسه ☘ 🌺با طرح مباحث فنی استاد درباره 👇 🔹اهداف تبلیغ در زندان 🔹نکات لازم در مشاوره فردی 🔹تبلیغ دانش آموزی بعد از جریان ززا 📆 ۱۷ رمضان المبارک ۱۴۴۵ ه ق پ ن: صوت جلسه + سرخط تفصیلی نکات در پست بعدی ... 🆔@hadianeha
recording-20240328-144955.mp3
27.13M
۳ *سرخط مباحث استاد در این صوت **اهداف تبلیغ زندان* 🔹‌ شناخت ویژگی های تجربه های مختلف /محیط+ آدم +روابط مختلف 🔹اهداف ناظر به‌ مخاطب: آرام کردن مضطرب ها + خروج از حس مجرمیت + تربیت در حد ظرفیت 🔹‌آشنایی با زبان گفتگو با افراد و طیف ها ✅ *بایدهای تبلیغ زندان* 🔹‌نگاه ارزشمند به مددجو که محبوب خداست، انسانی ارزشمند است_ انسانیتش را ببین ‌🔹اینطور نگاه کنیم که اگر من هم بودم در آن شرایط چه بسا ... _ بسیاری از حالات فعلی ما اقتضای شرایط بوده ✅ نکاتی در مورد 🔹‌اول سعی کن موضوع را بفهمی تا بخوای فوری حرف بزنی گوش بده و سوال از جایی بپرس که مبنای جواب شماست ببین اصل مشکل چیست؟ سوالاتی درباره فضا و اطراف مسأله کن 🔹 ‌سعی کن در تخلیه او از موضع و پایگاهی که دارد (و خود را حق به جانب می بیند) با سوال و شاید و اما و اگر نه این که موضع بگیری در مقابلش 🔹‌بدون فکر جواب نده لقمان لابنه: اگر مشورت خواستند جواب نده مگر با مسأله بلندشی بخوابی ... عزت و اعتماد به این نیست که همیشه جواب بدی ‌ ✅ : 🔹بعد ززا فضا ریخت به هم جوان الان بیشتر از قبل اما و اگر دارد باید از زاویه نگاه او و از پایگاه درک مشترک حرف بزنی 🔹پایه و محور تربیت موقعیت است نه حرف زدن موقعیت موجود یا ساخته شده یا فراهم شده و این غیر از بحث الگویی است 🔹هرچه را دنبال میکنی باید خودت یک حدی داشته باشی مثلا تدبر برای درس آموزی است از حادثه و غیر فبک است _ تدبر ادامه تفکر است که یک تفکر همان معروف است یکی هم درس گرفتن از اتفاقات @hadianeha
۴ ✅ *معرفی یک بند خاص با نگاه * در زندان مرکزی مشهد برای ۱۸ تا ۲۵ ساله ها بندی مخصوص به نام اختصاص یافته خود این بند دو بخش دارد: یکی بندی در سه طبقه و نسبتا عمومی یکی بندی مخصوص با طرحی ویژه برای مددجویان متولی فرهنگی تربیتی برخی بندها تیم های روانشناسی بودند ولی متولی این دو بند معراج(عام و خاص) تیمی از هستند که طی سالیان گذشته برنامه ای مدون و جامع طراحی و اجرا کردند این تیم با بیش از ۹۰ جلسه بارش فکری و اندیشه ورزی به این طرح رسیدند و در پی تکثیر آن هستند چند پایان نامه و مقاله هم در ضمن کارشان به خروجی رسیده و در مواردی تا پای تغییر برخی قوانین و تامرکز پژوهش های مجلس هم رفته اند نکته جالب مسائل متعدد پژوهشی فقهی، حقوقی و فقه تربیتی بود که مسئول تیم ابراز می کرد ____ یکی از اهداف مهم ما هم کشف همین بود که در ادامه به آن ها اشاره خواهم کرد @hadianeha
۵ *خرده روایت ها و خاطرات ۱ * تو زندان متعددی از جمله خیاطی و ساخت تسبیح و کیف دوزی و ... فراهم است از یکی از زندانیان که به اعتبار مهارتش در خیاطی مسؤول کارگاه خیاطی بند بود پرسیدم تو یک سال و چند ماهی که اینجایی به چند نفر خیاطی یاد دادی؟ گفت حدود ۲۰ نفر به نسبت جمعیت آمار کمی بود بهش گفتم می دونستی هر یک نفر که ازت یاد بگیرن و بعدا بتونن با اون زندگی شون رو راه بیاندازند پای تو نوشته میشه ؟ انگیزه پیدا کرد بیش از پیش حرکتی بزنه حتی گفت باید تبلیغ کنم شاگرد بیشتری بیاد 🔹🔹🔹 🔹🔹 🔹 تو همین مسأله از چند مددجو پرسیدم با این امکانات مهارت آموزی و کارهای متنوعی که هست چه می کنید؟ دو تاشون گفتن ما ۵ ماه رفتیم بعد خسته شدیم و رها کردیم گفتم خب الان چه می کنید؟ هیچی! خیلیاشون بدون انگیزه یه سره یا خوابن یا گاهی تلویزیون نگاه می کنن و دیگر هیچ! ✅ جدا نیاز به کسی که نگاهشون به آینده رو عوض کنه و تولید و کنه و راه درست پیش پاشون بگذاره محسوس بود @hadianeha
✍ یک گعده شیرین علمی توفیق شد به اتفاق جمع طلبه های محضر استاد بزرگوار آقای رسیدیم محضر شیرین و پربار ایشان و اشتیاق دوستان ما باعث شد جلسه تا ۳ ساعت ادامه پیدا کند *ما سوالات چالشی در عرصه تربیت اسلامی و داشتیم و ایشان هم با وجود هایی که داشتیم، سفره پربار مطالب و وسعت مطالعات شان را برای ما گستردند* ✅ سوال و جواب های چالشی بزم شیرینی را رقم زد __ سرتیتر *برخی از مطالب از نگاه ایشان* را تقدیم می کنم: 1⃣ / ۸گانه (کلام، اخلاق و فقه«مبانی، ارزش ها و تجویزات» + سه علم پشتیبان منابع «علوم قرآن، علوم حدیث و فلسفه و منطق» + تاریخ و رجال «از جهت بستر وصول برخی منابع») 2⃣ اموری مثل بلکه بسترهایی هستند که محل تلاقی علوم مذکور هستند و ضعف در هریک از آن ها در این بسترها آشکار می شود 3⃣ مسیر صحیح، کار آقای است که به دنبال توسعه و هستند یعنی یک اجتهاد برای ابعاد مختلف دین 4⃣ * نظریه * قواعد * فروع ما بیشتر با بخش آخر انس داریم و الا برخی بزرگانی همینطور بحث کردند مبانی خاصه تربیت ذیل خود فقه تربیت بحث می شود 5⃣ عملا بخشی از مباحث تربیتی که دغدغه تجویز و تنجز و تعذر ندارد و را دنبال می کند خارج از فقه تربیت و در کلام قبل از تجویزات و در مقام تجربه و پس از فقه به صورت مشارکت ترکیب علوم مختلف دنبال می شود 6⃣ در واقع همان روش استنباط است که در کلام و اخلاق دچار ضعف است @hadianeha
۶ ✍ دیشب در برنامه مهمان ویژه اردوی مدرسه از برنامه تبلیغی در زندان و خاطرات جذابش گفتم در حاشیه این جلسه دو برنامه دیگر داشتیم: 🔹یکی مسابقه نگارش نامه به یک زندانی نوجوان 🔹یکی هم مشارکت در گلریزان آزادی یک زندانی __ متن فراخوان گلریزان به این شرح است🔰 🔹🔹🔹 🔹🔹 🔹 فراخوان مشارکت در آزادی یک زندانی در صدد هستیم جوانی ۲۳ ساله اهل مشهد، که دوسال حبس تعزیری خود را نیز گذرانده و از نظر مسئولین زندان عملکردشان مورد تایید بوده و به اصلاح و تربیت لازم برای بازگشت زندگی سالم در بیرون از زندان،دست یافته است، را هر چه زودتر به آغوش خانواده برگردانیم. 💠 مبلغ مورد نیاز برای آزادی این زندانی : ۲۰ میلیون به عنوان رد مال 💎 سود باقی مانده برای شما از این سفره، هر نفر حداقل یک سهم ۵۰ هزار تومانی 💳 شماره کارت جهت واریز کمک های نقدی:
6037997750012339
گروه فرهنگی تبلیغی شهیدمحمدحسن دهقانی(ره) (روی شماره بزنید،کپی میشود) 🔰 بسیج مدرسه علمیه حاج ملا صادق مجتهد قمی(ره) 🍃 مدرسه زندگی🌱 🆔 @hadianeha
۷ از توفیقات این سفر ما ملاقات با حاج آقای معاون دادستان تهران در امور زندان ها و دادیار ناظر در امور زندان های تهران بود یک شب به مبلغان زندان مشهد سری زدند و خیلی دعوت ما را برای حضور در محل اسکانمان پذیرفتند برای معرفی این این مملکت (که وجود امثال او مایه دلگرمی است)؛ به چند خاطره از ایشان که از ، و ایشان با زندانیان حکایت دارد بسنده می کنم 1⃣ در حادثه منا ایشان حاجی بودند و خبر که به زندانیان رسید سه گوسفند برای سلامتی ایشان نذر کردند و بعد از بازگشتشان قربانی کردند 2⃣ در اوج حوادث ززا در سربالایی بیرون زندان اوین در کنار جمع ۵۰۰ نفره ای مشتمل بر برخی زندانیانی که بیرون بودند ماشینشان خراب شد؛ زندانیان وقتی شناختن ایشون رو در سربالایی چنان ماشین رو هل دادن که روشن شد! 3⃣ ایشان پای تیم هایی از طلاب را به زندان های تهران برای کار فرهنگی باز کردند و از آمارهای بالای تاثیر چنین حضوری حرف می زدند در این زمینه به آمار کاهش برخی آسیب ها در زندان، رد مال و آزادی ها با کمترین آمار بازگشت مجدد به زندان اشاره کردند برای آشنایی با ایشان(که جا دارد حوزه علمیه کار رسانه ای ویژه ای در معرفی امثال او به جامعه انجام ده) پیشنهاد می کنم مقاله *گرمای محبت علوی در زمستان سرد شهر* را بخوانید🔰 https://www.bultannews.com/fa/news/702229/%DA%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AD%D8%A8%D9%91%D8%AA-%D8%B9%D9%84%D9%88%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B2%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%B1%D8%AF-%D8%B4%D9%87%D8%B1 @hadianeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
8 *زندانی ها و ع* *خاطره اول* حاج آقای فیروزجایی (معاون دادستان تهران) از پیر مردی گفت که در حیاط زندان اوین دید که ۱۷ سال بود حتی مرخصی نتونسته بود بره ایشون بهش گفت کارت رو درست می کنم و جواب شنید: اگر خدا نخواد تو هم نمیتونی کاری کنی حاجی خواست اول هفته پیگیری کنه کلا یادش رفت! تا دو ماه بعد بالاخره کفالت طرف رو جور کرد و ده روز مرخصی براش نوشتن بعد چهار روز اومد گفت می خوام برگردم گفتن چرا زود؟ گفت: رفتم مشهد خدمت آقا و نمی خواهم برم پیش خانواده چون سختم میشه ... *خاطره دوم* شب قدر وقتی به اسم امام رضا ع رسیدیم یکی از مددجوها اومد تو گوشم گفت حاجی خیلی دلم تنگش شده رفتی حتما سلام من رو بهش برسون😢 *خاطره سوم* فیلم توسل یک اعدامی به امام رضا 👓‌ این هشت دقیقه منبر یک اعدامی را از دست ندهید! @hadianeha
به لطف خدا و مدد مومنین ۲۰ میلیون تکمیل شد و به زودی شاهد آزادی این جوان از زندان خواهیم بود خدا از همه قبول کنه دیگر واریز نفرمایید
9 ✅ با دوستان مبلغ زندان روزانه جلسه ی ثابت با برکتی داریم __ محور این جلسه سه بحث ذیل است: 1⃣ و قالب مناسب در گفتگو و گعده با مددجویان 2⃣ مباحثه ی دوستان 3⃣ یعنی استخراج، تنقیح و تحلیل و در نهایت تنظیم مسائل تربیتی زندان و زندانی 🔰 حاصل این جلسات در کنار هم افزایی مطلوب و *رشد و تعمیق نگاه ها و مهارت ها*، *فایل منسجمی از * است این فایل می تواند دستمایه پژوهش های بعدی در این عرصه باشد این دو مطلب ( رشد چند بعدی مبلغ + برداشتن گام مهم یک پژوهش تخصصی ) در کنار اساتید، وجه تمایز تبلیغ های هدفمند است @hadianeha
تو این چند روز پر برکت حضور در مشهد حضرت ثامن الحجج ع به لطف خدا توفیق شد چند جلسه دیگر از سلسله جلسات را در محضر استاد هادیزاده شاگردی کنیم این جلسات که بعد از حدود ۶ سال پژوهش از ماه مبارک سال گذشته آغاز شده، در این روزها به جلسه ۶۰ رسیده و اکنون مبحث و فهرست مباحث آن مورد گفتگو است سه بخش کلی مباحث روش اجتهادی در موضوعات غیر حکمی دین یا همان در نگاه استاد به سه بخش کلی ذیل قابل تقسیم است: * مسأله شناسی *دلیل یابی * دلالت یابی خداوند به ایشان و همه اساتید توفیق و طول عمر عنایت فرماید الحمدلله @hadianeha