فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دامن مزن به آتش این قیل و قالها
از حق بگو چنانکه علی گفت سالها
بخشی از #شعرخوانی زیبای محمدجواد شرافت در حضور رهبر انقلاب درباره مسأله #برائت
@hadianeha
هدایت شده از باور
.
🗂 فهرست مباحث ارائه شده پیرامون #تربیت_عقلانی در کانال "باور"
✅ ضرورت تربیت عقلانی
https://eitaa.com/bavar_tarbiat/559
https://eitaa.com/bavar_tarbiat/541
https://eitaa.com/bavar_tarbiat/534
https://eitaa.com/bavar_tarbiat/527
https://eitaa.com/bavar_tarbiat/525
https://eitaa.com/bavar_tarbiat/587
✅ آثار و نتایج تربیت عقلانی
1⃣ پیدا کردن قوهی نقادی
https://eitaa.com/bavar_tarbiat/555
2⃣ کنترل غرائز
https://eitaa.com/bavar_tarbiat/544
3⃣ نجات از وابستگی به غرب
https://eitaa.com/bavar_tarbiat/584
4⃣ جلوگیری از تقليد و آفات آن
https://eitaa.com/bavar_tarbiat/552
5⃣ ایجاد شناختهای اساسی
https://eitaa.com/bavar_tarbiat/539
✅ روشهای تربیت عقلانی
1⃣ چند روش برای تربیت عقلانی
https://eitaa.com/bavar_tarbiat/567
2⃣ ایجاد سؤال
https://eitaa.com/bavar_tarbiat/590
https://eitaa.com/bavar_tarbiat/546
https://eitaa.com/bavar_tarbiat/531
3⃣ نقد کردن و مشورت کردن
https://eitaa.com/bavar_tarbiat/575
4⃣ کم کردن دخالت
https://eitaa.com/bavar_tarbiat/554
✅ ابعاد تربیت عقلانی
https://eitaa.com/bavar_tarbiat/561
1⃣ تدبر
https://eitaa.com/bavar_tarbiat/581
https://eitaa.com/bavar_tarbiat/571
2⃣ تعقل
https://eitaa.com/bavar_tarbiat/592
3⃣ تفکر و موانع آن
https://eitaa.com/bavar_tarbiat/578
https://eitaa.com/bavar_tarbiat/576
✅ آثار داستانی مناسب برای تربیت عقلانی
https://eitaa.com/bavar_tarbiat/589
https://eitaa.com/bavar_tarbiat/543
https://eitaa.com/bavar_tarbiat/536
https://eitaa.com/bavar_tarbiat/528
✅ احادیث مرتبط با تربیت عقلانی
https://eitaa.com/bavar_tarbiat/577
https://eitaa.com/bavar_tarbiat/558
https://eitaa.com/bavar_tarbiat/538
https://eitaa.com/bavar_tarbiat/530
https://eitaa.com/bavar_tarbiat/554
💡#تربیت_عقلانی 3⃣3⃣
🔰 باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
✍ (الف تا) یی که من دیدم (۱)
ظرفیت ها و زوایای مثبت
با جمعی از طلاب موسسه فقه تربیت #مصباح_الهدی به بازدید نمایشگاه «الف تا» در محل نمایشگاهی #برج_میلاد رفتیم
این نمایشگاه محلی بود برای عرضه ایده های منتخب آموزشی و تربیتی در سطح مدارس دولتی کل کشور
*اشاره ای به برخی از مسأله ها و ایده های پاسخگو:*
1⃣ *چطور در نوجوان انتقاد تبدیل به اغتشاش می شود؟* صاحب کرمانی ایده این طور جواب داد که ما حرف بچه ها رو نمیشنویم راهکارش راه اندازی لیگ #مناظره ای(۱۲۰ مناظره) بود با عنوان « آزاد راه»
2⃣ *چه کار کنیم که بچه ها سبزی بخورن؟!* یک معلم سلامت با انگیزه فراوان به ارائه راهکارش پرداخت که ایجاد #باغچه های گروهی در مدرسه و کشاورزی دانش آموزان بود که باعث میشد بچه ها علاقه مند به محصول خودشون بشن و سبزی بخورن و حتی در منزل این کار را دنبال کنند
3⃣ *چطور به دانش آموزان دختر شخصیت دهیم و چه کنیم احساس هویت کنند؟ دخترهایی که از دختر بودن خود راضی نیستند* راهکارهای مختلفی از جمله پوشش خود معلم ها تا تغییر در فضای مدرسه و نمادها و... داده بودند و با کلید محبت و ایجاد #فرصت_دیده_شدن در یک مدرسه مرزی کاری کرده بودند کارستان
4⃣ *چگونه درس ها را با روش های فعال آموزشی تدریس کنیم؟*
مدرسه ای را دیدم که تمام دروس را حتی در کلاس های شلوغ به شکل #آموزش_فعال از جمله اکتشافی تدریس می کرد و بازخوردهای خود را توضیح می داد
و ده ها مسأله ریز و درشت دیگر با موضوعات مختلف در سطح تک ایده و ایده های ترکیبی و کلان
در مجموع
الف تا فرصت خوبی بود برای دیدن این همه انگیزه و خلاقیت در جای جای کشور
@hadianeha
✍ (الف تا) یی که من دیدم (۲)
ارزیابی و نقد
علیرغم نکات مثبت، نکاتی به ذهنم می رسد که ذکرشان خالی از لطف نیست...
1⃣ الف تا اسما #بین_المللی بود ولی چیز زیادی از خارج کشور جز یکی دو غرفه ندیدم
2⃣ ایده ها حلال مسائل و چالش ها بود ولی غالبا فاقد نگاهی منسجم و #مبنایی
3⃣ جای #قد_بلندها ی آموزش و پرورش و مدارس استخوان دار با مبنا و قوی خالی بود __ نمی دانم شاید دعوت نشدند یا نیامدند ولی هرچه بود برای غنای کار جای خالیشان احساس می شد
4⃣ حضور و ارائه #اندیشه_ورزان بزرگ این عرصه چون دکتر خسرو باقری و آقای مهرمحمدی و ... می توانست بر عیار اندیشه در این نمایشگاه بیافزاید؛ مخصوصا برای دغدغه مندان سطوح اندیشه ورزی تعلیم و تربیت
5⃣ عمیقا جای خالی این جنس فرصت ها را در #حوزه علمیه حس می کنم؛ هستند اساتید و مربیان و مدیرانی که برای درمان دردهای آموزشی، اخلاقی، تربیتی و مدیریتی، ایده ها و حرف های نو دارند که عرضه آن ها زمینه ساز اتفاقات بزرگی می تواند باشد
برسد به گوش مدیران حوزه آقایان اعرافی و معاونین ایشان
@hadianeha
📙 معرفی #کتاب:
*فقه تربیت (جلد سوم)؛ تربیت کودک*
📝 این کتاب سومین جلد از سلسله آثار استاد #هادیزاده است که تحت عنوان #فقه_تربیت چاپ شده است
محتوای این جلد که به #تربیت_کودک اختصاص دارد پس از دو جلد دیگر با عناوین #مفهوم_تربیت و #ضرورت_تربیت به زیور طبع آراسته شده است
🔸🔸🔸☘️☘️🔸🔸🔸
🔖درباره کتاب
اندیشمندان و مکاتب تربیتی براساس شناختی که از کودک و نیازها و مشکلات او دارند طرحها و برنامههایی برای تربیت کودک ارائه نمودهاند. کتاب تربیت کودک به این مسئله میپردازد که
*چگونه میتوان با تکیه بر وحی به طرح تربیتی اسلام برای کودک دست یافت؟*
در مسیر پاسخ به این سؤال سه گام دنبال شده است:
1. شناسایی، جمع آوری و جمعبندی مشکلات و مسائل تربیت کودک؛
2. پالایش و تنظیم مسائل؛
3. شناسایی ظرفیتهای کودک به عنوان منبع پاسخگویی به مسائل
🔸🔸🔸☘️☘️🔸🔸🔸
راه های ارتباطی جهت سفارش کتاب:
📞 0994 118 77 27
☎️ 025-32939259
ارتباط با ادمین:
@Admin_Eaep
@hadianeha
هادیانه ها
#نظام_فکری
#تربیت
قبلاً پستی درباره اهمیت #نظام_فکری و نقد برنامه های موجود نوشته بودم
📎اخیرا در رابطه با این موضوع و در باب
🔹رابطه جوانان ما با جنگ #حزبالله و #اسرائیل
🔹و مقایسه
میزان دغدغه ایشان نسبت به این مسأله
با میزان دغدغه شان نسبت به باخت تیم مورد علاقه شان
مطلب جالبی از استاد #میرباقری منتشر شد که در پست بعدی به اشتراک می گذارم👇
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
بعضی جوانان از اینکه تیم محبوبشان گُل خورده است، خوابشان نمیبرد، اما کاری ندارند که مبارزۀ «حزباللّه» با «صهیونیسم» به کجا رسید! این بدان معناست که شما به آن جوانان، «نظام فکری» ندادهاید. #نظام_فکری رابطۀ «اعتقادات شیعی» را با «همۀ عرصههای زندگی» مشخص میکند.
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
🔺تاکید آیتالله #آملی_لاریجانی بر #تنقیح_رویکردهای_جدید_در_استنباط از کتاب و سنت
🔺آیتالله آملی لاریجانی در جلسه ۳ مهر با اعضای انجمن کلام حوزه به موضوع استنباط معارف از کتاب و سنت پرداخت و بر لزوم بررسی دقیق روشهای استنباط و تطبیق آن با مسائل روز پرداخت.
ایشان با بیان اینکه بسیاری از مسائل امروز جامعه نیازمند پاسخهایی بر اساس آموزههای اسلامی است، بر ضرورت پژوهشهای گسترده در این زمینه تأکید ورزید.
🔺این استاد حوزه علمیه ضمن تاکید بر لزوم تنقیح بیشتر مفهوم «#حجیت » و تحلیل دقیقتر ماهیت آن در مواجهه با نظامهای اجتماعی پیچیده امروز، به بحث درباره مفهوم " #تلائم " پرداخت.
ایشان پیشنهاد کرد علاوه بر احکام خمسه همچون واجب، حرام و مستحب و نیز احکام وضعیه، تلائم یا عدم تلائم نظامات مختلف جامعه با کتاب و سنت هم مورد بررسی قرار گیرد.
چه بسا از این طریق بتوان نوعی اثر عملی برای معارف کتاب و سنت یافت که مفهوم و واقعیت حجیت را محقق سازد.
این البته علاوه بر معارف یقینی یا اطمينان است که در حجیت نیازی به مقدمات دیگر ندارد.
🔺آیتالله لاریجانی با ارائه مثالهایی از نظامهای آموزشی و اقتصادی، نشان داد که برخی از این نظامها ممکن است با معارف دینی تلائم داشته باشند اما لزوماً تحت حکم مستقیم شرع نباشند.
وی بر این باور است که باید به دنبال روشی برای سنجش تلائم این نظامها با معارف دینی باشیم تا بتوانیم بهترین تصمیمات را برای اداره جامعه بگیریم.
🔺با بیان اینکه این موضوع یک باب جدید در مباحث فقهی است، ایشان بر اهمیت پژوهشهای آتی در این زمینه تاکید کرد.
#علمی
🌷🇮🇷🌷
@hadianeha
🔲 حکم ولیفقیه:
بر همهی مسلمانان "فرض" است با امکانات خود، حزبالله را یاری کنند
معنای فَرْض در فقه:
در اصطلاح فقه اسلام، عملی است که انجامش بر مکلَف لازم است و ترک آن عذاب دارد؛ مانند نمازهای روزانه. در مواردی که مسئله، با دلیلی از آیات و روایات، همراه است و مستقیماً به شرع منتسب است به «واجب» تعبیر میشود.
🔳 خواهران و برادران بزرگوار
یکی از مصداق های این یاری رساندن ، ارسال کمک های مالی برای جبهه مقاومت هست
با ورود به سایت دفتر رهبر معظم انقلاب به نشانی https://www.leader.ir/fa/monies
در قسمت( انتخاب وجوهات)
گزینه (کمک ها)
و سپس( کمک به رزمندگان مقاومت لبنان) یا( کمک به مردم لبنان و غزه)
را انتخاب کنید.
هدایت شده از وحید یامین پور
🔹️آیا برای هنگامهی ابتلاء که دیر یا زود فرا میرسد، به اندازه کافی "صبور" هستیم؟
صبر دشوارترین کارهاست. صبر از حمله و انتقام سختتر است. چه سادهلوح اند آنها که گمان میکنند مرحله نهایی این معرکه، پاسخ و حمله و انتقامجویی جمهوری اسلامی از رژیم خونخوار صهیونیستی است. آنها تشفّی خاطر و تسلای دل داغدیده خود را جستجو میکنند و آن را در حمله و انتقامی دفعی میجویند.
حمله و انتقام البته کار سختی است، شجاعت و دلیری میخواهد، و ما را برای ساعتی آرام میکند. اما آنگاه هنگامه "صبر" فرا میرسد. آنها که تشفی خاطر را میجویند آیا خود را برای هنگامهی صبر آماده کردهاند؟ مهمترین کار مهیا شدن برای معرکهی اصلی است که به گمانم دیر یا زود فرا میرسد.
صبر چیست؟
صبر، در زمینگیر نشدن و سستی نکردن و "جا نزدن" ظهور میکند، که فرمود:
وَكَأَيِّن مِنْ نَبيٍّ قاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَما وَهَنُوا لِما أَصابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّه وَمَا ضَعفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابرِينَ
(چه بسیار رخ داده که پیغمبری جمعیت بسیار (از پیروانش) همراه او جنگیدند و با این حال، اهل ایمان با سختیهایی که در راه خدا به آنها رسید هرگز بیمناک و زبون نشدند و سر زیر بار دشمن فرو نیاوردند و (صبر و ثبات پیش گرفتند، که) خدا صابران را دوست میدارد.)
آن زمان که دلیرانه فریاد میزنیم و انتقام را میخواهیم، چه بسا به توان موشکها و پهپادها دلخوش کردهایم و در عمق جان با خیالی آسوده از بیعملی خویش گروهی دیگر را مامور جهاد کردهایم تا خود به آسایش برسیم. از سرداران و مسئولان میخواهیم که "اقدام مقتضی" را انجام دهند تا به حیثیت انقلابی ما خدشهای وارد نشود.
این مکر منافقانه هیچ نسبتی به دعوت خداوند به صبر ندارد. تا ما "صبّار و شکور" نباشیم، ضعف و وهن و استکانت در انتظار ماست. حتی آنهنگام که هزاران موشک داشته باشیم.
بهیاد بیاوریم سخنان تاریخی رهبر انقلاب چند روز پس از شهادت سردار سلیمانی را که به تفسیر و تذکر آیه ۵ سوره ابراهیم اختصاص یافت:
وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَىٰ بِآيَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ
"مردمی که صبار و شکورند یعنی مردمی که با اندک مشکلی از میدان خارج نمی شوند و ابعاد پنهان و آشکار نعمت را میدانند و قدرشناسند و بر اساس آن احساس مسوولیت میکنند"(رهبر انقلاب، نماز جمعه تهران، ۲۷ دی ۹۸)
ما در هنگامهی صبر که بهزودی فراخواهد رسید چه خواهیم کرد؟ آیا از میدان بهدر نخواهیم شد؟
▪️برای معرکهی فردا خود را بیازماییم:
آیا "دوست داشتن" دیگران را تمرین کردهایم؟ آنچنان که در سالهای دهه ۶۰ مردمان گویی اعضای یک پیکر در رنج هم شریک بودند و از سفره خود بر میداشتند و بر سفره دیگری میگذاشتند.
آنها که انتقام از دشمن را مطالبه میکنند باید در صف اول مردمداری باشند. روزهایی فرا خواهد رسید که بسیاری از مردم ما را به خاطر مطالبهی انتقام، مایه گرفتاری و رنج خود خواهند دانست. آیا برای زخم زبان شنیدن و سرکوفت خوردن و در عین حال مهربان بودن و ایثار کردن به انداره کافی صبور هستیم؟!
آیا گفتار و سخنی برای همراه کردن آنها در این معرکه فراهم آوردهایم؟
آیا هنرمندان و شاعران و سخنوران برای آن روز مبادا چیزی آموختهاند و اندوختهاند؟
آیا برای هجرت از خانه و خانواده و شانه دادن زیر بار مشکلات کسانی دیگر صدها کیلومتر دورتر از ماوای خودمان، بار بستهایم؟
انقلابی بودن به مطالبهگری و فریاد نیست. به آموختن صبر و مهرورزی با دیگران است.
چه بسا ما در آستانه ایامالله دیگری باشیم:
وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ
✒️ وحید یامینپور
➕️ @yaminpour
یک روز امر #فرزند_آوری
یک روز امر #جهاد_تبیین
یک روز امر پیشکش #امکانات
یک روز هم #جهاد ...
تاریخ تکرار می شود
رابطه من با امر ولی جامعه چیست؟
خوشا به حال کسانی که
امر #ولی را روی چشم می گذارند
و پیشتازانه از دیگران سبقت می گیرند،
در زمره #السابقون السابقون مقرب می شوند
و برای #متقین امام و الگو و پیشرو می شوند
خوشا به حالشان
پ ن:
تصویر هدیه و ایثار سرویس طلای بانویی صالحه به دفتر آقا جهت حمایت از #حزب_الله
@hadianeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیسیم حاج آقا صالح پرور (یکی از مبلغین حوزه علمیه) به صهیونیسم ها
😉
مُردم از خنده 🤣
👈 تحلیل کوتاه از وضعیت حال و آینده جنگ به ۴ زبان فارسی، عربی، انگلیسی و عبری
#طرائف
@hadianeha
من نسبت به بعضی از مواضع دکتر #پزشکیان از جمله برخی انتصابات و برخی از حرفهایی که در سازمان ملل گفتند منتقدم
و نسبت به بعضی از ضعفهای ایشون نگرانم و دعا میکنم ان شاالله موفق باشند
ولی #انصافا
(بزرگترین حمله ایران به اسرائیل) در دولت ایشون اتفاق افتاد و اگر همراهی ایشون نبود این امر دچار چالش می شد
متن توییت ایشون هم انصافاً مقتدرانه و عزتمندانه بود
دمش گرم
خدا کمکش کنه
پ ن:
تصویر مربوط به توئیت جالب کاربر عرب
#سیاسی
@hadianeha
هدایت شده از فانوس | سلسله نشست های تربیتی
✳️نشست دهم
سلســله نشســت هــای تربیـتی فـــــانـــوس
☑️ تربیت عقلانی؛ راهکارهای سنجش و تقویت تفکر
#جلسه_اول
🔹با ارائه استاد محترم، حجت الاسلام والمسلمین دکتر قراباغی
🔸دوشنبه ۱۶ مهرماه | بعـــــــد از نمــاز عشـا
🔹شبستان مسجد امام حسین علیهالسلام
مجموعه فرهنگی تربیتی شهید حاج عبدالرحمن مَشی (مسجد امام حسین علیه السلام)
❇️ https://eitaa.com/fanouse
پیشنهادی برای #لمعه خوان ها👌
🔹ایام لمعه خوانی فرصت خوبی است برای
۱_ آشنایی با ابواب فقه
۲_ آشنایی با ادبیات فقه و فقها
۳_ آشنایی با منابع مختلف فقه
🔹برای رسیدن به هدف دوم و سوم در کنار خواندن لمعه می توان به منابع پیشین فقهی مراجعه کرد
🔹کتاب
*(موسوعه سلسله الینابیع الفقهیه)*
در ۲۵ جلد اول خود به خوبی این اهداف را در دسترس قرار داده است به این شکل که در هر باب بخش های مرتبط کتب فقهی شیعی پیشین (ده قرن اول) را یکجا آورده است
پ ن:
1⃣ تصویر مجلدات این کتاب خود فهرست خوبی است از نام کتب فقهی پیشین + نام مولفین آن ها
2⃣ فایل کتاب در اینترنت از جمله کتابخانه نور در دسترس است
@hadianeha
📷 اعطای «نشان فتح» به سردار حاجیزاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه توسط فرمانده کل قوا در پی عملیات درخشان «وعده صادق»
🤲به امید روزی که در عرصه های دیگر جنگ حق و باطل مخصوصا جنگ #فرهنگی و #تربیتی شاهد #فتح و ظفرهایی باشیم
پ ن:
ان شاءالله ما هم جزء سربازان و سردارانی باشیم که مایه خوشنودی ولی هستند
*واجعلنا ممن تنتصر به لدینک*
@hadianeha
هادیانه ها
✅ جملاتی از حضرت آقا در موضوع #فرهنگ و #تربیت:
1⃣ مســئلۀ فرهنگ و تعلیم و تربیت، مســئلۀ اوّل در نظام ماســت.
برای بلندمــدّت، هیچ چیــز در کشــور اهمّیــت تعلیــم و تربیــت را نــدارد.(1368/3/26)
2⃣ مهم تریــن موضوع تمدّنی ما تعلیم و تربیت اســت.(1398/2/11)
@hadianeha
♦️وضعیت پژوهش های #تربیتی #اخلاقی
✍ استاد #عالم_زاده_نوری
وضعیت ما را در پژوهشهای تربیتی و اخلاقی اینگونه تصویر کردند:
ما دو نوع #پژوهش داریم:
1⃣ پژوهشی که جایگاهش در پژوهشگاهها است
2⃣ پژوهشی که یک مدیر اجرایی به آن نیاز دارد
🔹 توضیح، تمثیل و تکمیل___
پژوهش اول مصالح ساختمانی را تولید میکند و کارخانه آهن و آجر و شیشه را تولید میکند
پژوهش دوم نمیتواند منتظر محصول پژوهش اول در دراز مدت باشد و به دنبال این است که با مصالح موجود بهترین چیزی که میشود ساخت را ارائه دهد
مثلاً در بیابان با همان آب و گل و پوشش گیاهی موجود باید بگوید بهترین کپر را چگونه میتوان ساخت
✅ پ ن:
1⃣ هیچ یک از دو پژوهش فوق جای یکدیگر را نمیگیرند و ما در هر دو خلأ داریم هم در پژوهشهای میدانی که نهایتاً کپرهای بهتری بسازیم
هم در پژوهشهای بنیادین که از نگاه دین و آیات و روایات پایههای پژوهشی را جلو ببریم (از تعریف عناوین و اصطلاحات و شبکه مفاهیم تا کشف نظامات؛ نظام اخلاقی و نظام تربیتی)
2⃣ #لوازم هریک از این دو پژوهش:
🔹پژوهش بنیادی
از جمله مهمترین نیازمندیهای پژوهش بنیادی عبارت است از:
۱_آشنایی با روش صحیح پژوهش در عرصه معارف
۲_ انس ویژه با آیات و روایات
۳_ آشنایی با آخرین محصولات و بحث ها در مرز این دانش
۴_ آشنایی با علوم مرتبط (مثل روانشناسی، مشاوره، علوم تربیتی)
۵_ آشنایی با میدان تربیت
🔹و از جمله لوازم پژوهش میدانی:
۱_ دستی به میدان داشتن و مشکلات میدان را لمس کردن ( در سطح خرد و کلان)
۲_ آشنایی با روشهای متناسب پژوهش متناسب برای هر نوع مسئله (از جمله روش های کمی و روش طراحی الگو و برنامه)
۳_ آشنایی با نظام کلی تربیت دینی و توان تطبیق مسائل با آن
@hadianeha
هدایت شده از فانوس | سلسله نشست های تربیتی
استاد قراباغی.mp3
68.14M
🎙سلسـلـه جلســـات تربیتـی فــانــوس
🔸 تربیت عقلانی؛ راهکارهای سنجش و تقویت تفکر
- نقشی تقویت تفکر در تربیت کودک و نوجوان
- شیوه های ارزیابی قدرت تفکر متربی
- راهکارهای تقویت قوه تفکر
👤 استاد قراباغی
#جلسه_اول
❇️ https://eitaa.com/fanouse
هدایت شده از فانوس | سلسله نشست های تربیتی
✳️نشست یازدهم
سلســله نشســت هــای تربیـتی فـــــانـــوس
☑️ تربیت عقلانی؛ راهکارهای سنجش و تقویت تفکر
#جلسه_دوم
🔹با ارائه استاد محترم، حجت الاسلام والمسلمین دکتر قراباغی
🔸دوشنبه 23 مهرماه | بعـــــــد از نمــاز عشـا
🔹شبستان مسجد امام حسین علیهالسلام
مجموعه فرهنگی تربیتی شهید حاج عبدالرحمن مَشی (مسجد امام حسین علیه السلام)
❇️ https://eitaa.com/fanouse
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حرم حضرت معصومه سلام الله علیها این جوریه ...
▪️۱ دقیقه معرفت سر سفره کریمه اهل بیت س با بیان آیت الله میرباقری
#حضرت_معصومه سلام الله علیها🖤
@hadianeha
🎙 آیه الله آملی لاریجانی:
ما قائل به #دین_حداکثری هستیم با توجه به ادله مختلف
اگر فقیه وارد مسائل #معارفی علاوه بر فقه #حکمی نشود، (در مسائل مختلف) روانشناسان و جامعه شناسان جای (دین شناس) را میگیرند و جامعه (در نیازهایش) منتظر نخواهد ماند
امام معصوم ع برای اثبات علم شاملشان به (تبیانا لکل شی) استدلال کردند
پ ن:
برشی از محتوای جلسات علوم انسانی و موضوع شناسی در فقه
@hadianeha