eitaa logo
هادیانه ها
690 دنبال‌کننده
564 عکس
186 ویدیو
29 فایل
بیشتر از #اخلاق، #تربیت، #فقه_تربیت و مسایل #طلبگی و #حوزوی می نویسم ... #محمدهادی_قراباغی طلبه و استاد حوزه علمیه قم دانشجوی دکتری فقه تربیت دبیر کمیته فقه تربیت موسسه فقهی مصباح الهدی @H_Gharabaghi
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 گزارش یک بازدید / ش۳ ⌛️ یکی از مسأله های طلبه ها در مقطع پایان دوره مقدمات (پایه۵ و ۶) انتخاب مسیر در ادامه راه است ⭕️ مهم ترین گزینه های پیش رو: 1⃣ ادامه مسیر رسمی فقه و اصول تا پایان سطح ۲یا ۳ و تا درس خارج به صورت آزاد 2⃣ ادامه همان مسیر در مراکز فقهی (بیش از ۵۰ مرکز فقهی در قم فعال هستند) 3⃣ ورود به مقطع کارشناسی (سطح ۲) رشته های مرتبط موجود در موسسات حوزوی یا دانشگاهی 👈 گزینه سوم در بسیاری از موارد قابل جمع با گزینه اول یا دوم هست 🌱 حقیر گزینه سوم رو به دوستانم پیشنهاد نمی کنم (دلیل در پی‌نوشت) ولی در این پیام، جهت آشنایی، لیست مجموعه هایی که از بعد از پایه ۶ برای سطح ۲ در قم در رشته های مختلف طلبه می پذیرند را تقدیم می کنم👇 🔹 🔹🔹 🔹🔹🔹 1⃣ موسسه امام صادق آیه الله سبحانی 💢رشته کلام 2⃣ مدرسه ائمه اطهار آیةالله فاضل 💢 فقه 💢تفسیر 💢کلام 3⃣ موسسه عالم آل محمد آیه الله صدیقی «تهران» (این مورد را استثنائا از موارد خارج قم اضافه کردم) (آخرهفته ها برگزار میشه) 💢 مشاوره 4⃣ مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی ادغام دو مجموعه آیةالله مقتدایی و لاریجانی 💢 حقوق و قضا 👈 با قوه قضائیه تفاهم دارند و در طول دوره برخی مراحل گزینش در قوه انجام می شود 👈 آقای لاریجانی مجموعه تخصصی جداگانه ای هم دارد که تفاهمی با قوه قضاییه ندارد 5⃣ مرکز تخصصی ( واقع در ساختمان شهید صدوقی_ به ریاست حجة الاسلام ملانوری) 💢تبلیغ 6⃣ موسسه دارالهدی 💢 اخلاق 7⃣ موسسه امام رضا دفترتبلیغات پردیسان 💢 مشاوره 8⃣ موسسه امام خمینی آیه الله مصباح ✅حضوری👇 💢ادیان💢اقتصاد💢تاریخ💢جامعه شناسی💢حقوق💢روانشناسی💢علوم تربیتی💢علوم سیاسی💢علوم قرآنی💢فلسفه💢کلام💢مدیریت💢اخلاق ✅ غیر حضوری👇 💢روانشناسی 💢علوم تربیتی 💢علوم سیاسی 💢علوم قرآن 💢فلسفه 💢تاریخ 💢کلام پ ن: (عمدتا به دلیل: ۱- به صرفه بودن ورود به این رشته ها در مقاطع بالاتر ۲- به دلیل صرفه جویی وقتی به خاطر دروس جنبی غیر لازم در مقطع کارشناسی رشته ها ۳- عدم تمرکز در مسیر تفقه) @hadianeha
4_5814697467454687840.pdf
17.93M
✅ کتاب های پیشنهادی استادان علوم در طرح «کتاب خوب؛ 90 روز تابستان، 90 پیشنهاد کتاب، از 90 استاد» که در تابستان 1398 از سوی پایگاه خبری رب اجرا شد🌱 ⭕️ در این طرح ۹۱ کتاب توسط اساتید معرفی شده است که از این تعداد 👇 🔹6⃣3⃣کتاب توسط اساتید 🔹 4⃣1⃣کتاب توسط اساتید و مدیریت آموزش عالی 🔹 🔟کتاب توسط اساتید 🔹 5⃣1⃣ کتاب توسط اساتید 🔹 4⃣ کتاب توسط اساتید ... 🔹 🔹🔹 🔹🔹🔹 پ ن: 💢 این فایل شامل تصویر اساتید، تصویر جلد کتاب پیشنهاد شده و چند خط توضیح هر استاد درباره کتاب معرفی شده است👌 💢 دکتر خسروباقری، دکتر شرفی و استاد علینقی موسوی از جمله استادان معرف در این لیست هستند @hadianeha
💢 بنیامین بلوم یادگیری در حوزه شناختی رو به ۶ سطح تقسیم کرد که توجه به آن برای طلبه و استاد می تواند مفید باشد👇 1⃣ به یاد سپردن این سطح از یادگیری، سطحی ترین میزان یادگیری است. حفظ مطالب و فهرست کردن آن در حد شمارش حروف جر یا نام پادشاهان 2⃣ فهمیدن در این صورت می تواند مبحث مورد نظر را به زبان خود توضیح بدهد و از سطح حافظه فراتر رود افعال مرتبط👈 تفسیر کردن، با مثال بیان کردن، تکرار کردن، توصیف کردن، بازنویسی کردن، خلاصه کردن 3⃣ کاربرد در این مرحله آموزش از حد نظری و تئوریک، وارد فاز کاربرد و عمل می شود 👈 ضعف در این سطح یعنی۳سال ادبیات بخوانی ولی نتوانی متن کتاب را به درستی بخوانی یا نتوانی قاعده اصول را پیاده کنی 📌برای باید تمرین ویژه و جداگانه ای تعریف کرد 4⃣ تحلیل در این سطح، فرد یادگیرنده قابلیت تجزیه وتحلیل مباحث درسی را می یابد افعال مرتبط👈 فرق گذاشتن، تشخیص دادن، جدا کردن، تجزیه کردن، دسته بندی کردن، مقایسه کردن، طبقه بندی کردن 5⃣ نقد و ارزیابی نقد و ارزیابی، یکی از بالاترین سطوح یادگیری را شامل می شود. افعال مرتبط👈 انتقاد کردن، ارزیابی کردن، قضاوت کردن 6⃣ خلق و آفرینش  بالاترین سطح یادگیری، که در بردارنده تمام سطوح قبلی است. 👈یادگیرنده می تواند اطلاعات جزئی را بیان کرده و مورد استفاده قرار دهد و هم چنین آن ها را با هم ادغام کرده و مطالب تازه ای خلق نماید @hadianeha
هادیانه ها
#سطوح_یادگیری #به_کم_قانع_نشو 💢 بنیامین بلوم یادگیری در حوزه شناختی رو به ۶ سطح تقسیم کرد که توجه ب
💢نکته_نقد 🌱به نظر می رسه باید سطح ۴ (یعنی تحلیل و قدرت طبقه بندی و تسلط بر جایگاه شناسی مطالب و مقایسه اون ها) بر سطح ۳ (کاربرد) مقدم باشه 👈 یکی از اساتید مشهور حوزه در امتحانات شفاهی تمرکز سوالاتش حول تشخیص جایگاه مباحث بود مثلاً در اصول می پرسید 👈جایگاه بحث انواع دلالت 👈جایگاه بحث حسن و قبح 👈 جایگاه بحث ضد خاص 👈 جایگاه بحث تعدد عنوان و معنون طبیعتاً پاسخگویی به این سوالات به یادگیری در سطح ۴ نیاز دارد
⭕️ از من خواسته شد برای طلبه های پایه دو و سه کتاب مناسبی معرفی کنم هدفشون آشنایی بهتر با و آینده و حال بود بین کتاب هایی که می شناختم تورقی کردم و این ۴ کتاب رو مناسب تر دیدم @hadianeha
✍ هی روزگار😉 والا کلی از بزرگانی که مشاغل مختلف به اسمشون افتخار میکنن طلبه بودن حالا تو این " تقویم ها " طلبه ی ما رو گرفتن{ شهید مطهری} شهادتش رو بنام *معلم* ثبت کردن... طلبه ی دیگر ما رو گرفتن { خواجه نصیر} بنام روز *مهندس* ... طلبه دیگر ما رو گرفتن { بوعلی سینا} بنام روز *پزشک* 😄😔... ولی یک روز در تقویم بنام *روز * نیست... طلبه هایی که امروزه در خط مقدم تولید علم دینی و کارهای تبلیغی، جهادی و عمرانی هستند... ما که بخیل نیستیم روز همه تون مبارک😊 @hadianeha
👌یک نکته فوق العاده👌 🌱 حضرت امیرالمومنین علیه السلام در روایتی که به قول سید رضی قیمتی ندارد و هیچ حکمتی همتای آن نیست فرمودند: 🔹قیمة‌ کل‌ امرء ما یحسنه؛ قیمت هر کس آن است که نیکو داند آن را ⭕️ برای شناخت قیمت خودمون باید ببینیم چه چیزی رو خوب می دونیم_ یک راهش اینه که ببینیم به حال چه کسی حسرت می خوریم و دوست داریم شبیهش بشیم دلیلش هم اینه که ما آدما اگر چیزی رو خوب بدونیم به حال کسی که اون رو داره غبطه می خوریم؛ 👈حالا به نظر شما در نگاه امام چه کسی خوبه و میارزه که به حالش غبطه بخوریم و طبیعتاً به سمتش حرکت کنیم❓ آدم نماز خون؟ آدم مردم دار؟ آدم وفادار؟ آدم موفق؟ آدم منظم؟ ... 🧐🧐🧐 📌حضرت در روایت زیبای دیگری تنها کسی که غبطه خوردن به حال او ارزش دارد را معرفی می کنند؛ 🔹 🔹🔹 🔹🔹🔹 📌حضرت، آدمی رو معرفی می کنن که کاری می‌کنه که با اون میشه به همه خوبی ها رسید👇 قال امیرالمومنین علی (ع): 🔹«ما المغبوط الامن کانت همته نفسه لایغبها عن محاسبتها و مطالبتها و مجاهدتها» 👈غبطه نباید خورد بر حال کسی مگر بر آن کس که همتش اوست و هر روزه خود را حسابرسی و بازخواست کرده و با آن پیکار نماید👉 غررالحکم، ج ۲، ص ۵۸۸ 🔴 پس، فقط کسی که اهل محاسبه دائمه و مدام مشغول اصلاح نفسشه ارزش غبطه خوردن داره _ تمام @hadianeha
هدایت شده از انباز
🔸 وجه تسمیۀ حضرت زینب(س) 🖌 آیت الله محمدهادی یوسفی غروی: اینکه مشهور شده «زینب» را «زینت پدر» و «زینة أب» معنا میکنند، و نیز اینکه گفته میشود پیامبر(ص) به پیشنهاد جبرئیل(ع) اسم حضرت را زینب گذاشت، اینها ریشه و سندی ندارد. و پیش از حضرت زينب(س) نیز اين نام در بین عرب رایج بود؛ بعنوان نمونه زینب خواهر بزرگتر حضرت فاطمه(س)، زینب بنت جحش دختر عمه و همسر پیامبر(ص)، و نیز زینب دختر حمزه سید الشهداء(س). و بالاخره اینطور نبود که از مصادیق ﴿لَمْ نَجْعَل لَّهُ مِن قَبْلُ سَمِيًّا﴾1️⃣ باشد. زینب در اصل نام درختی [یا گلی] زیبا و خوش بو در بیابان بوده که عرب این نام را برای دختران برگزیده بود2️⃣. همچنانکه در میان غیرعرب نیز نامگذاری دختران بنام بعضی گلها و گیاهان معمول است. 🔹 زینب کبری و اینکه برخی از توصیف حضرت زینب(س) به «زینب کبری» چنین برداشت میکنند که ایشان بزرگتر از خواهرش ام کلثوم بوده است اشتباه است زیرا در کتابهای تراجمِ صحابه -شرح حال و معرفی صحابۀ پیامبر(ص)- آمده است که زینب دومین دختر امیرالمؤمنین(ع) بوده است. ــــــــــــــــــــ 1️⃣ ﴿يَا زَكَرِيَّا إِنَّا نُبَشِّرُكَ بِغُلَامٍ اسْمُهُ يَحْيَىٰ لَمْ نَجْعَل لَّهُ مِن قَبْلُ سَمِيًّا﴾(مريم ٧). 2️⃣ اسم این درخت «زَنَب» نیز نقل شده. و اولین کسی که بسیط نبودن کلمۀ «زینب» را مطرح کرده و گفته مرکب است از «زین» و «أب» فیروزآبادی در کتابش "القاموس المحیط" است که در قرن هشتم و نهم میزیسته و این ادعا را بدون هیچ نقل و استناد و شاهد مثالی و صرفاً بعنوان یک احتمال مطرح کرده و پیش از او در جایی ذکر نشده. - لغتنامۀ دهخدا: [زَ نَ] .. درختی است خوش منظر و خوشبوی، ومنه سُميت المرأةُ زينب، أو من الأزنب للسمين..، در ذخیرۀ خوارزمشاهی بمعنی پاکیزگی بشرۀ (پوست) مردم آمده: «اندر بیان کردن پاکیزگی و آراستگی ظاهر بشرۀ مردم که آن را "زینب" گویند». - لسان العرب (ابن منظور) 1: 453، عن ابن الأَعرابي: الزَّيْنَبُ شجرٌ حَسَنُ المَنْظَر طَيِّبُ الرائحة، وبه سُمِّيت المرأَة. - لغتنامۀ لاروس: الزَّيْنَبُ: نبات عشبيٌّ بَصَليٌّ معمّر من فصيلة النرجسيات، أزهاره جميلة بيضاء اللون فوّاحة العرف، وبه سُمِّيت المرأة. https://t.me/YusufiGharawi/632
✅ دیشب در مجلسی با حضور اهل علم از جمله حضرت بودم مجلس شیرینی بود از ادبیات و حدیث و فقه و طب سخن به میان آمد ⌛️حدود ۱۵ سال پیش مدتی کتاب رو در محضر ایشان شاگردی کردم ⭕️ در حوزه علمیه قم نام ایشان با علم بلاغت عجین شده حدود ۳۰ سال در مدارس مختلف بلاغت درس می دهند و امسال هم در مدرسه رضویه، حقانی، اباصالح، اباجعفر و مرکز ائمه اطهار به این امر مشغول هستند 🌱 این روزها مشغول استخراج نکات بلاغی خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها هستند 🌱 درباره آیه «یا ارض ابلعی مائک...» صحبت شد فرمودند نکات بلاغی آیه را اخیرا درس دادند ولی هنوز منظم ننوشتند و اشاره کردند که بیش از صد نکته شده بود 💢 شخصیتی بسیار خاکی و محضری شیرین دارند همچون قند؛ بسیار شیفته و مطالعه هستند؛ آخر جلسه عرض کردم استاد یادمه می فرمودید اگر در یک اتاق با کتاب ها📚 باشید و غذایتان را از بالای در بدهند! و اصلا بیرون نیائید خسته نمی شوید! با لبخند ملیحشان تایید کردند☺️ 💢 ایشان اهل همدان هستند و در نجف طلبگی کردند و زندگی بسیار ساده ای دارند؛ تصویری که از ایشان در ذهنم ماندگار شده تصویر کیسه پارچه ای به دستشان (که با آن کتاب های خود را حمل می کنند) در حال زیارت روزانه حرم حضرت معصومه سلام الله علیها است خدا سایه ایشان را بر سر ما مستدام کند🤲 @hadianeha
داستان بودجه فرهنگی کشور ✅ 👈مفید و مختصر👉 🔹 مثل هر سال باز هم سر بودجه نهادهای فرهنگی دعواست. بی‌بی‌سی و اینترنشنال و معاندان دیگر هم بر آتش این دعوا می‌دمند. اما آنچه درباره افزایش بودجه سازمان‌های فرهنگی می‌گویند یک دروغ بزرگ است که با یک حساب و کتاب ساده می‌توان آن را تشخیص داد 🔹 کل بودجه فرهنگی در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۳۳۰۰ میلیارد تومان (۲۳ ه م ت) بوده، یعنی ۱.۷ درصد کل بودجه کشور. این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۲۲۹۶۰ میلیارد تومان (۲۲ ه م ت) رسیده که معادل ۱.۵ درصد کل بودجه است که خب کاهش یافته. 👈ما کلا وقتی درباره بودجه فرهنگی حرف می‌زنیم داریم در مورد زیر ۲ درصد کل بودجه کشور می‌گوییم 🔹حالا سوال اینجاست پس چرا امسال بودجه سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی مثل وزارت ارشاد یا سازمان تبلیغات و… افزایش یافته؟❓ جواب: چون قبلا بودجه فرهنگی را میان ۶۰ دستگاه تقسیم می‌کردند، اما در بودجه ۱۴۰۱ این دستگاه‌ها تجمیع شده و بودجه ذیل ۹ نهاد به عنوان سرگروه تعریف شده است 🔹به عنوان مثال بودجه ۵۰۳۸ میلیاردی (۵ ه م ت) وزارت ارشاد باید میان ۱۷نهاد که قبلا ردیف بودجه جداگانه داشتند توزیع شود یا بودجه ۱۵۳۴ میلیاردی (۱.۵ ه م ت) سازمان تبلیغات باید میان ۲۰سازمانی که قبلا خودشان بودجه می‌گرفتند تقسیم شود بدیهی است که در این شرایط بودجه سرگروه‌ها نسبت به سال قبل افزایش می‌یابد 🔹آنهایی که نگران و دلواپس بودجه‌های مربوط به بودجه دینی و مذهبی هستند و هر سال شلوغش می‌کنند هم بد نیست بدانند سهم این بخش ۰.۰۰۲ (دو هزارم) کل بودجه کشور است 🔹جالب است بدانید ۶۰ درصد بودجه فرهنگی مربوط به حوزه‌های گردشگری، ورزش، تفریح، هنر و صنایع‌دستی است 💢حالا بیایید به یک عدد جالب‌تر برسیم کل بودجه فرهنگی کشور حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان (۲۳ ه م ت) است که با قیمت ارز این روزها می‌شود کل بودجه فرهنگی ایران = حدود ۷۶۰ میلیون دلار فقط بودجه سالانه بی‌بی‌سی حدود ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار است که می‌شود بیش از ۷ برابر کل بودجه فرهنگی کشور ما 👤 دانيال معمار @TWTenghelabi @hadianeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ مبلغ برتر بین المللی در آفریقا 🔹 گزارش ۲۰ سال حجت الاسلام شاهدی یزدی در آفریقا ⭕️ سر سرشار شاهدی یزدی و امثال او چیست؟ چطور میشه از بین ما ها بعضی بهرمند از توفیق سرشار بی حد خدا میشن ولی بعضی ... ⁉️ 💠 💠 💠 💠 💠 💠 🔶🔹شاید هرکسی جوابی برای این سوال داشته باشه ولی فهم من اینه که راه برای رهروان بازه البته اگر رهرو باشن🤔 🌱استدلالم آیه قرآنه که فرمود: الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا رفقای طلبه من میدونن چقدر تأکید تو آیه هست و خدا چطور قرص و محکم می فرماید: که حتما ، حتما ، حتما به سبیل ها و راه های خودم میکنم👈 به شرط این که در راه ما کنه 🔴 رفیق، انتخاب با من و توست همین الان وقت انتخابه همین الان وقت صاف کردن دله و البته پشت بندش صاف کردن عمل و مدل حرکته واقعیت اینه که توشه مهارت ها و توانمندی ها بدون زحمت پر شدنی نیست ✅میدونی که نیت حسابی و درست درمون، تو رفتار شبانه روز ما خودش رو نشون می ده ... پس امیدوارم با مرور رفتار الآنت، آینده درخشان فردایت حدس زدنی باشد بسم الله ... @hadianeha
زمستان بهاری طولانی شدن شب ها برای هرکسی یک معنایی داره 📌طولانی شدن شب ... 🔹برای عیاش ها یعنی » فرصت عیش بیشتر 🔹برای عیارها یعنی » فرصت عیاری بیشتر 🔹برای اهل شب نشینی یعنی » مهلت گعده بیشتر و ... 🔹و برای مومن یعنی » فرصت بیشتر برای عشق بازی با خدا و نیمه شب 🔸🔸🔸 🔸🔸 🔸 🖌امام صادق صلوات الله علیه می‌فرمایند: الشِّتاءُ رَبِيعُ المُؤمِنِ، يَطُولُ فيهِ لَيلُهُ فَيَستَعِينُ بهِ على قِيامِهِ، و يَقصُرُ فيهِ نَهارُهُ فَيَستَعِينُ بهِ على صِيامِهِ معاني الأخبار ج1ص228 *زمستان ، بهار مؤمن است ؛ شبهايش طولانى است و مومن براى عبادتِ نيمه شب از آن كمك مى گيرد و روزهايش كوتاه است و براى روزه گرفتن از آن مدد مى جويد* پ ن: تا یکی دو ماه دیگه فرصت زمستانی بلندی شب و کوتاهی روز ادامه داره... @hadianeha
قرص ترک گناه! ✍ یعنی میشه یه روزی و رو با قرص و شربت به دست بیاریم!!!🤒😳 👈مثلا بریم (دکتر حاج آقا) بگیم : 🔹یکم حس معنویتم کم شده 🔹دلم زنگار گرفته و مثل سنگ شده 🔹نمی توانم از گناه دست بکشم و تو دلم جنگ شده و ... 🌱حاجی مون هم دو تا قرص و شربت بده و در موارد ضروری سرم و آمپول تا سر و مر و گنده بریم سر و خدا ✅ ظاهراً مدل این مریضی ها (اگر مریضی حسابشون کنیم) اینطوری نیست؛ نمیگم دارو نداره ولی جنس دارو هاش فرق میکنه🧐 شاید برا پیشگیری یه چیزایی رو نباید خورد و ملاحظاتی باید کرد، ولی آخرش برمیگرده به فکر و ذکر و اراده و عزم و انتخاب خودم💪 و البته توسل و توکل پس با دارو نمیشه😕 ولی فکرش رو بکن... اگر می شد چی می شد☺️😂 پ ن: نقدا شربت توکل و امید ساخته شده _ در تصویر فوق قابل ملاحظه است🤓 @hadianeha
✍ تو این می خواستم متنی بنویسم برای معرفی که یکی از دوستان خوب طلبه (مرتضی حسن زاده) زحمت یک متن خوب و مفصلی رو کشید که در اون ۷ فاطمی رو معرفی کرده و لینک هرکدوم را در اون پیام گنجانده متن خوب ایشون تقدیم به شما👇
🔰چگونه فاطمیه حال دیگری داشتم؟! فاطمیه آن سال خیلی خوب بود. چه صفایی داشت گوش دادن روضه بعد از خواندن رمانی که همان واقعه را برایم به خوبی تصویر سازی کرده بود. آن فاطمیه منبرها جوری دیگری شده بود همه ی حرف های سخرانان را ملموس درک میکردم و تک تک جملات روضه خوان ها آتشم میزد. فاطمیه آن سال جوره دیگری بود. بهتر است بگوییم خوبیه فاطمیه آن سال را استادم @H_Gharabaghi رقم زد. حال دوست دارم حس و حال خوبی که استادم با معرفی کتاب فریاد مهتاب برایم ایجاد کرد را برای دیگران ایجاد کنم. برای همین معرفی کتاب من با دیگر معرفی های کتاب فرق دارد. من برای ایجاد حس خوب کتاب را معرفی میکنم. پس پیشنهاد می‌کنم یکی از کتاب های پایین را در این فاطمیه بخوانی تا به خوبی تغییر فاطمیه را بعد از خواندن کتاب احساس کنی. 1️⃣ فریاد مهتاب بخشی از کتاب: من مى خواهم براى تو از مادر مظلوم مدینه سخن بگویم، همسفر من باش! بیا به مدینه سفر کنیم و از حوادثى که بعد از وفات پیامبر در آن شهر روى داد، باخبر شویم. به راستى چگونه شد که مردم مدینه، عهد و پیمان خود را شکستند و مظلومیّت دختر پیامبر را رقم زدند؟ من مى خواهم تو را با حماسه اى که حضرت فاطمه(س)، آن را آفرید، آشنا کنم. حماسه یارى حقوحقیقت! حماسه اى به بلندى تاریخ آزادى وشرافت! من مى خواهم مظلومیّت مادرم فاطمه(س) را بیان کنم و تو را از ماجراى خانه اى باخبر کنم که در آتش کینه سوخت! دوست من! بیا با هم دفترِ تاریخ را باز کنیم و در ده ها کتاب پژوهشى - تاریخى به جستجوى حقیقت بپردازیم تا بدانیم بر مادرِ مظلوم شیعه چه گذشته است. 🆔لینک معرفی کتاب 🆔لینک دریافت رایگان کتاب 2️⃣ کشتی پهلو گرفت کشتی پهلوگرفته، پرفروش ترین اثر سید مهدی شجاعی و هم چنین پرتیراژترین کتاب ادبیات داستانی ایران – طبق آمار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیش از ششصدهزار – ، ضمن مروری بر نقاط عطف حیات حضرت فاطمه ی زهرا (س)، روایت مصائب زندگی ایشان از زبان اطرافیانشان و نیز شخص خودشان است. 🆔لینک طاقچه 🆔لینک خرید دیجی کالا 🆔لینک دریافت رایگان فایل کتاب 3️⃣خاطر نازک گل این سیره کاربردی که بیش از 50 موضوع مثل سیمای ظاهری، سیمای باطنی، سبک زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی و سیاسی، دفاع از ولایت، خطبه های انقلابی حضرت(س)، ماجرای فدک، ارتباط با خدا، دیگران و طبیعت، حقوق مخالفان و حیوانات و… را شامل می شود، برای عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان نوشته شده است. نویسنده برای نگارش این کتاب، 500 منبع مطالعه و دیده که از 229 تای منبع آن بهره گرفته شده است. 🆔لینک طاقجه 🆔لینک خرید دیجی کالا 4️⃣شبیه مریم این رمان زندگی بانو فضه از زمانی که در نوبه (شهری در آفریقا) بود تا زیست وی در فضای مدینه النبی را به صورت جذاب و خواندنی به تصویر کشیده است. همچنین در این رمان به بهانه بانو فضه، زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) به تصویر کشیده شده است. کتاب حاضر دوران صدر اسلام و زمان حضرت رسول (صلی الله علیه و آله)، تولد حضرت زهرا (سلام الله علیها) و زندگی با حضرت علی (علیه السلام) و حوادث پیش آمده را به صورت داستانی روایت کرده است. 🆔لینک معرفی و خرید 🆔لینک خرید از دیجی کالا 5️⃣مقتل فاطمی نوجوان «مقتل فاطمی نوجوان» در پنج فصل به این شرح تدوین شده است: تولد و کودکی حضرت فاطمه(س)، فاطمه(س) در کلام پیامبر(ص)، فاطمه(س) در کلام و زمانه علی(ع)، فاطمه(س) در زمان شهادت رسول‌الله(ص)، هجوم خونین (مقتل‌نامه) و کرامات و فضائل حضرت زهرا (س). 🆔لینک معرفی 6️⃣حیدر کتاب «حیدر» با روایتی خطی و یک‌دست و درهم‌تنیده، از ۹ سال زندگی مولی‌الموحدین علی(ع) با حضرت صدیقه طاهره(س) مواجهیم؛ روایتی که راوی‌اش حیدر(ع) است. از زبان مولا می‌خوانیم که از سال دوم تا یازدهم هجری چه گذشت. از روزهای نزدیک به ازدواج حضرت امیر(ع) تا روزهای بعد از شهادت حضرت زهرا(س). 🆔لینک طاقچه 🆔لینک خرید دیجی کالا 7️⃣فاطمه علی است این کتاب، مجموعه داستان‌های کوتاهی از سبک زندگی علی(علیه‌السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) را شامل می‌شود. 🆔لینک معرفی و خرید 🆔لینک طاقچه مرتضی حسن زاده (@Morhasan1 ) @hadianeha
💢 به لطف بی بی دو عالم علیرغم برخی موانع امسال هم توفیق نوکری سلام الله علیها در ایام نصیبم شد 📌 انگار که نمیشه🧐 هرچی میگم سرم شلوغه وقت نوشتن تبلیغی رو ندارم بازم نمیشه🤷‍♂ 🔸از طرفی استقبال دوستانم از سفرنامه محرم و 🔸از طرفی اتفاقات و تجربیات و نکات جالب و گاهی اعجاب آوری که در این تبلیغ پیش میاد 👈مرا مجاب کرد که شما رو از شنیدن اون ها محروم نکنم ⌛️ان شاء الله به زودی در پست ها و شماره های متعدد خاطرات تبلیغ و نوکری حضرت زهرا سلام الله علیها در این ایام رو تقدیم خواهم کرد ... بسم الله الرحمن الرحیم یا زهرا @hadianeha
1⃣ از این خاطره شروع می کنم چون جیگرم حال اومد؛ 😍 بعضی ها چقدر قشنگ با سلام الله علیها معامله می کنن👌 ✍ طرف زنگ زده سازمان تبلیغات سیرجان گفته : 🔹بدون محدودیت 🔹تو روز شهادت حضرت 🔹هر مسجد و حسینیه ای که امکان برگزاری مجلس روضه هست و مجلسی گرفته نمی شه 🔸شما روحانی اش رو هماهنگ کنید اونجا روضه خونده بشه ولو اگر هیچ کس نیاد من هزینه اش رو هر چقدر بگید تقبل می کنم😭 ای جانم به این عشق زلال 👈تازه گفته این کار بانی داره ولی از قرائن معلومه بانی خودشه 🌱جانم مادر🌱 @hadianeha
2⃣ 💢بازی رسانه💢 از من به شما وصیت : 🔹گول تیتر رسانه ها رو نخورید 🔹 از روی تیتر فوری قضاوت نکنید 🔹اگر مصاحبه کردید شرط کنید تیتر و متن قبل چاپ با شما چک بشه ✍ بنده خدا اومده برای هفته نامه انقلابی شهر از مبلغ چندین ساله شهر مصاحبه بگیره خوب پایه سخن مباحث فرهنگی و تربیتی و تبلیغی شهره و در حاشیه سخن با سوال خبرنگار، اشاره ای هم به وضع سیاسی و اقتصادی میشه ✅ وقتی فایل نشریه رو برات می فرسته ... ⭕️ تازه می بینی ای بابا؛ چی می خواستی چی شد😏 بهش میگم داداش, 🔹 اولا چرا تو صفحه اول نوشتی دکتر ...؟ من گفتم دانشجوی دکتری نه دکتر _ تازه کنارش حداقل بنویس حجت الاسلام. میگه حاجی بگذار یه دکتر کار درستی داشته باشیم!!! خوب شاید ایشون فکر می‌کنه اعتبار نشریه بالا میاره اگر مصاحبه شونده دکتر باشه 🤷‍♂ 🔹 ثانیا این چه تیتریه زدی آخه؟ ۹۰ درصد درباره یه چیز صحبت کردیم و گوشه کار به چیزی اشاره کردیم رفتی برداشتی همون نکته رو تیتر کردی😡 خوب معلومه دغدغه خبرنگار تیتر داغ خبریه و جذابیت اون براش مهمه _ چیزی که برای تو مهمه لزوما برای اون مهم نیست لینک مشاهده تفصیل مصاحبه در نشریه @hadianeha
3⃣ 💢تنوع کار تبلیغی در مسجد💢 ✅ برخلاف تصور اولیه بسیاری از مبلغین و مردم، منبر و روضه، تنها یکی از فعالیت های متنوع یک مبلغ در یک مسجد است ✅ تبلیغ خوب و جامع یک روحانی که در یک مناسبت مذهبی وارد یک مسجد می شود می تواند از تنوع ذیل برخوردار باشد👇 1⃣🔹 و 2⃣🔹 مسجد با متولیان فرهنگی مسجد در قسمت آقایان 3⃣🔹 تکمیل این در قسمت خواهران 👈 ایجاد و تقویت تیم فرهنگی و تربیتی مسجد باید متناسب با شرایط و ظرفیت های موجود باشد 4⃣🔹 سرکشی به های فرهنگی بچه های مسجد مثل موکب و نمایشگاه و همراهی با ایشان 5⃣🔹 سرکشی به و تیم آشپزی و حلیم زنی و ... و تقویت روحیه ایشان 6⃣🔹 حضور در مسجد و استفاده از فرصت انس و گفتگوی دوستانه غیر رسمی 7⃣🔹 گفتگوها و های فردی با جوانان و نوجوانان 👈(این کار تاثیر فوق العاده ای داره و البته نیازمند برخی توانمندی ها است) 8⃣🔹جلسه و گپ و گفت رسمی 🔹+ جلسات غیر رسمی و ای در جمع جوانان و نوجوانان👌 9⃣🔹 همراهی در برنامه های و تفریحی جوانان مسجد 🔟🔹 ایجاد سیستمی و فردی در مجموعه مثل جلسات نهج البلاغه و سیر مطالعاتی و ... متناسب با ظرفیت های موجود 1⃣1⃣🔹 زمینه سازی با مجموعه و افراد خاص در دوران بعد از تبلیغ 2⃣1⃣🔹 شما اضافه کنید ... 📌 علاوه بر این ها، پرداختن مبلغ به و خارج از مجموعه مسجد، خود انواعی دارد با آثار مهمی که در پست بعدی به آن می پردازم ... @hadianeha