eitaa logo
حرف حساب
7.2هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
44 ویدیو
15 فایل
برش‌هایی از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم | گروه مطالعاتی هیئت امام جعفر صادق علیه السلام ارتباط با مدیر: @Einizadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️ شرط جوابگویی به ملائکه‌ی عالم قبر 🔻 شرط جوابگویی به ملائکه‌ی ، نقش‌بستن در لوحِ دل است؛ به‌نحوی که آن عقاید، صورتِ باطنِ نفس شود. این در صورتی است که به‌شدت با آن عقاید حقه مأنوس شده باشد. 👤 📚 از کتاب «معاد؛ بازگشت به جدی‌ترین زندگی» #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ قدرتمندترین انسان 🔻 قدرتمندترین افراد، کسی است که قدرت بر خود را داشته باشد؛ اگرچه در این دنیا مالک هیچ چیزی نباشد. بالعکس اگر کسی مالک همه‌ی دنیا باشد ولی از مالکیت بر خویشتن محروم باشد، چنین شخصی را باید ناتوان‌ترین اشخاص محسوب کرد. 👤 📚 از کتاب «امام حسین(ع)؛ شهید فرهنگ پیشرو انسانیت» 📖 ص ۱۶۵ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ مصیبت و گرفتارى و شناخت نعمت فراغت و برخوردارى 🔻 و موجب شناخته‌شدن نعمت و مى‌شود. کسى که دائماً در فراغت و برخوردارى است و طعم گرفتارى و محرومیّت را نچشیده است، ارزش نعمتى را که خدا نصیبش کرده است نمى‌شناسد و چه‌ بسا زبان به شِکوه و گله نیز بگشاید. 🔸 چنانکه غلام مَلِکى که دریا ندیده بود، در نخستین سفر دریایى که ملک او را همراه خود برد، از ترس، دست به داد و فغان و بى‌قرارى گذارد و حکیمى که در جمع مسافران بود، با اجازه‌ى ملک دستور داد او را به درون دریا بیفکنند و پس از غوطه‌ورى در آب و در شُرُف غرق و هلاکت قرار گرفتن، او را از آب بگیرند و به داخل کشتى بیاورند. پس از آن، غلام آرام شد. حکیم در پاسخ ملک که سرّ امر را از او پرسید، گفت غلام قدر کشتى را نمى‌شناخت و هنگامى که دستش از کشتى کوتاه شد و در امواج خروشان دریا غوطه‌ور گردید، به قدر کشتى پى‌ برد و لذا آرام شد. 🔺 نیز بنده‌اى را که قدر را که نصیبش شده است نمى‌داند و دائماً از زندگى خود شِکوه و گله مى‌کند، به دریاى محرومیّت و مصیبت مى‌افکند و به امواج بلایا و شدائد مى‌سپرد تا به قدر آنچه خدا نصیبش کرده است پى‌ ببرد و و شود و یابد. 👤 📚 از کتاب #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳ حرّک زائر! 🔻 یک ضرب المثل انگلیسی می‌گوید «کلمه‌ها می‌توانند شما را بکشند.» «حرّک زائر» داریم تا «حرّک زائر»! یکی توی می‌شنوی و یکی توی . آن حرّک‌ها برای این است که سریع بروی که زیارت به بقیه هم برسد و این حرّک‌ها برای این است که غربت‌افزایی کند. خیلی حرف است که یکی با چوب‌پر لطیف و رنگی آرام بزند روی شانه‌ات با خنده بگوید «برو» و یکی با باطوم و پوتین و لباس پلنگی بگوید «حرّک زائر» و بزند زیر دوربینت. 👤 📚 از کتاب 📖 صفحه ۸۴ ❤ خیلی گذشته از سفر آخرم، حسین... ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
امام زمان لحظه‌ای از نيروسازی غافل نیست؛ از لشکرش جا نمانیم! 🔻 «حسين» (ع)، مدام به فكر «جذب نيرو» و «تربيت» و «سازندگی» بود. و با نامه به شهرهای مختلف و سفرهای خود و با زندگی ساده و انفاق‌های خود، سعی در جذب و تأليف قلوب و تربيت و پرورش آنان داشت. او دو سال پيش از مردن معاويه، در «منا»، جمعی بالغ بر هزار نفر از صحابه و تابعان را گرد آورد و تمامی فضايل اهل بيت را به همراه ويژگی‌های دشمنان آنان، از قرآن بر آنان خواند. آن حضرت در دورهٔ يزيد، در سفر خود از مكه به كربلا، از سياست جذب نيرو چشم نپوشيد و افرادی همچون زهير و حرّ را جذب نمود. 🔸 «مهدی» (ع) فرزند حسين (ع) نيز در ميان ما و در حال تلاش و «نيروسازی» است و لحظه‌ای از اين مهم غافل نيست: «ان يكون صاحبكم المظلوم، المجحود حقه، صاحب هذا الامر يتردد بينهم و يمشي في اسواقهم و يطأ فرشهم و لايعرفونه حتي يأذن الله له ان يعرّفهم نفسه» صاحب اين امر... در ميان آنان راه می‌رود، در بازارهايشان رفت‌وآمد می‌كند. روی فرش‌هايشان گام برمی‌دارد؛ ولی او را نمی‌شناسند، مگر خداوند به او اجازه دهد تا خودش را به آنان معرفی كند. در جلد دوم موسوعه‌ی امام مهدی (تأليف شهيد محمد صدر) داستان‌هايی شنيدنی و موثق در اين باره آمده است. 📚 از کتاب 📖 صفحات ۱۶ و ۱۷ 👤 🙏 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ می‌دانی «الله اکبر» یعنی چه؟ 🔻 ابراهیم می‌گفت: می‌دانی یعنی چه؟ یعنی خدا از هرچه که در داری بزرگ‌تر است. خدا از هرچه بخواهی فکر کنی باعظمت‌تر است. یعنی هیچ‌کس مثل او نمی‌تواند من و شما را کند. الله اکبر یعنی خدای به این عظمت در کنار ماست، ما کی هستیم؟ اوست که در سخت‌ترین شرایط ما را کمک می‌کند. برای همین به ما یاد داده بود که در هر شرایط، به‌خصوص وقتی در قرار گرفتید فریاد بزنید: الله اکبر! و خودش نیز در عملیات‌ها با همین ذکر، حماسه‌های بزرگی آفریده بود. می‌گفت: «با بیان این ذکر شما زیاد می‌شود.» 📚 از کتاب ۲ 📖 صفحه ۱۳۰ ❤️ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳ سلام ما به معصومین، پاسخ ما به سلام ایشان است 🔻 کسی در دنیا نتوانست در سلام کردن از صلی الله علیه و آله و سلم سبقت بگیرد؛ و این تقدم در سلام، سنت ایشان نیز هست. به همین جهت، سلام ما به حضرات معصومین علیهم السلام در حقیقت، پاسخ ماست به سلام آنان. تا که از جانب معشوق نباشد کششی کوشش عاشق شوریده به جایی نرسد 🔸 توجه و سلام اهل بیت علیهم السلام به ماست که موجب توجه و سلام ما به ایشان می‌شود و در واقع، سلامِ ما پاسخ به سلام ایشان است. ایشان با دعوت ما به‌سوی خویش، به ما سلام کرده‌اند و آمدنِ ما، اجابت دعوت و پاسخ به سلام آن‌هاست. و پس از این اجابت است که آنان باب مناجات و نجوای با خویش را به روی ما می‌گشایند. 👤 📚 از کتاب 📖 ص۶۶ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ ادبِ در محضر قرآن بودن 🔻 ازجمله سفارشات مؤکد این بود که اهتمام داشته باشید حتما زمانی که می‌خوانید، و گاهی آن را تلاوت کنید و اگر نشسته می‌خوانید، تکیه ندهید و چهارزانو ننشینید تا احساس و در محضر برای شما حاصل شود. البته این در صورتی است که ایستاده خواندن موجب جلب توجه دیگران نشود. مثلاً جایی که انسان تنهاست یا زیارتگاهی است که مردم ایستاده‌اند و زیارت می‌خوانند، شما می‌توانید این ادب را رعایت کنید. 👤 📚 📖 ص ۳۹ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
حرف حساب
✳️ ادبِ در محضر قرآن بودن 🔻 ازجمله سفارشات مؤکد #علامه_حسن‌زاده این بود که اهتمام داشته باشید حتما
🔻 درگذشت عارف عالیقدر و عالم ذوالفنون، حضرت استاد علامه حسن حسن‌زاده آملی را به همه‌ی دوستداران ایشان تسلیت عرض می‌کند. علامه حسن‌زاده حقیقتا مصداق این بیت از حضرت حافظ علیه‌الرحمة بودند که: من که ره بردم به گنج حسن بی‌پایان دوست صد گدای همچو خود را بعد از این قارون کنم آثار به‌جای مانده از ایشان نیز چنان اقیانوسی پرگهر است که کیسه‌ی همه‌ی مشتاقان معرفت و غواصان دریای معنی را بسته به ظرفیتشان پر خواهد کرد؛ چراکه حضرت ایشان از بحر معارف الهی گهرهای ناب اندوخته بود. روحشان با حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام محشور باشد.
✳ انسان قرآنی 🔻 هر كسى وظيفه‌اش اين است كه بايد بشود. انسان قرآنى كسى است كه: «لا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ»(واقعه، ۷۹) حرف مى‌زند پاك، غذا مى‌خورد پاك، مى‌بيند پاك، خيالش طاهر، ذكرش، عقلش، قلمش، امضايش، شهادتش، كسب‌و‌كارش، همه قرآنى است. چون انسان آنچه را مى‌شنود، آنچه را مى‌بيند، همه را مس مى‌كند و انسان قرآنى كسى است كه «لا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ». 👤 📚 برگرفته از کتاب «گفت‌و‌گو با علامه حسن‌زاده آملی» 📖 ص ۶۵ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ چگونه انتظار داشته باشم که پاسخ دهی... 🔻 [جابربن‌عبدالله انصاری از صحابه‌ی بزرگوار رسول خدا و از شیفتگان اهل‌بیت علیهم السلام که نابینا شده بود، توانسته بود خود را به برساند. او در کوفه مهمان عطیه بود و همراه وی به کربلا آمده بود. عطیه نقل می‌کند:] 🔸 همراه جابربن‌عبدالله انصاری به قصد زیارت قبر علیه السلام حرکت کردیم. به نهر فرات که رسیدیم جابر نزدیک چشمه شد و غسل زیارت انجام داد و با دو لباس خود را پوشاند. سپس کیسه‌ای را که حاوی مُشک بود باز کرد و بر بدن خویش مالید. جابر در هر گامی که برمی‌داشت خدای متعال را یاد می‌کرد تا نزدیک قبر رسید و به من گفت: دست مرا روی قبر بگذار. من نیز چنین کردم اما جابر طاقت نیاورد و بیهوش روی قبر افتاد. مقداری آب به صورتش زدم. وقتی به هوش آمد سه بار گفت: حسین! حسین! حسین!... سپس افزود: دوستی که پاسخ دوستش را نمی‌دهد. و به خودش پاسخ داد: چگونه انتظار داشته باشم که پاسخ دهی در حالی که رگ‌های گردنت بریده و خونش بر گلویت ریخته و میان بدن و سرت جدایی افتاده است... 📚 کتاب 📖 صفحات ۲۷۵ و ۲۷۶ 👤 💬 حرف حساب: ارباب! ظاهرا آن‌جا پاسخ جابر را ندادی اما به سرازیری باب القبله، در سرازیری قبر تنهایمان نگذار... آن لحظه، سخت منتظرت هستیم... در لحظه‌ی ورود، به فریاد ما برس محتاج یک نگاه تو هستیم، آن نفس اللهم ارزقنی شفاعة الحسین یوم الورود... ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
نسبتمان را با همديگر اربعينی کنيم 🔻 اگر ما با نظر به فرهنگ «اربعين» به شخصيت خود وسعت بدهيم و نسبتمان را با همديگر اربعينی کنيم، دست و دل‌هايمان يکی می‌شود و مثل فضای اربعين خيلی راحت می‌توانيم کنار همديگر باشيم، چون «کيفيت‌ها» بر «کميت‌ها» غالب می‌شود و هميشه اين‌طور بوده که وقتی تنها کمّيت بر روح و روان افراد و جوامع حاکم باشد، خصومت به ميان می‌آيد و جوامع متلاشی می‌شوند، چون همه گرگ همديگر می‌گردند ولی وقتی کيفيت‌ها حاکم باشد، روح‌ها وسعت می‌يابد و انسان‌ها راحت همديگر را تحمل می‌کنند. اين شاخصۀ «هويت مهدوی» است که شنيده‌ايد در آن فرهنگ، گرگ و گوسفند بر سر يک آخور غذا می‌خورند. به اين معنا که «خصومت‌ها» به «مدارا» و «رفاقت» تبديل می‌شود و شما در اربعين اين نوع رابطه را می‌بينيد که چگونه افراد خيلی راحت همديگر را تحمل می‌کنند و نسبت به همديگر «ايثار» دارند. 👤 📚 برگرفته از کتاب «اربعین حسینی؛ امکان حضور در تاریخی دیگر» ❤️ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ فتح اراده و تصمیم 🔻 سردار حاج می‌گوید:« در روزهای اول ورود به ، دشمن را قادر به هر کاری می‌دانستم اما در اولین حمله‌ای که انجام دادیم، موفق شدیم نیروهای دشمن را از کنار جاده‌ی سوسنگرد تا حمیدیه به عقب برانیم و تلفاتی نیز بر آن‌ها وارد کنیم که این امر باعث شد تصور غلطی که از دشمن داشتیم از بین برود.» او می‌گوید: «بالاترین فتح برای سپاه اسلام فتح زمین نبود، فتح و بود.» 📚 از کتاب ؛ جستاری در خاطرات حاج قاسم سلیمانی 📖 صفحه ۱۲۱ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ حلوای سمی! 🔻 یک وقت است کسی نصیحت می‌کند می‌گوید نکنید، نکنید، نکنید، عذاب خدا در بر هست، این یا فقیهانه است یا محدّثانه است یا عابدانه است یا زاهدانه اما یک وقت را مطالعه می‌کنید، وجود مبارک علیه السلام فرمودند اشعث‌بن‌قیس شبانه که آمده -چون پرونده داشته و فردا محاکمه‌ی او بوده- حلوایی را پیچیده زیر لباس نگه داشته آورده، من از بویِ بد این حلوا منزجر شدم، این قِی کرده‌ی افعی است! این حرفِ فقیه نیست، حرف عابد و زاهد نیست، حرف است. این کسی است که تأویل می‌داند. قِی کرده و بالا آورده‌ی مار است. حضرت که مبالغه نکرده معاذ الله که فرمود: «عُجِنَتْ بِرِیقِ حَیَّةٍ أَوْقَیْئِها» مثل اینکه آب دهن مار یا بالا آورده‌ی مار را حلوا درست کردی آوردی! چون این فردا به همان صورت در می‌آید. این کسی که می‌گوید: «لو کُشف الغطاء ما ازددت یقینا» این دارد می‌بیند که رشوه همان قی کرده‌ی مار است و سمّی است. 👤 📝 | ۸۹/۰۲/۰۷ 💠 | آیات ۹۷ تا ۱۰۲ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳ انتظار یعنی یاری‌رساندن به ولی 🔻 نسبت به این است که ما و او را بشناسیم و او را در آن هدف کنیم. این ولایته! صِرف ابراز و ابراز و و این‌ها ولایت نیست. در ولایت حتما باید ولی را یاری کرد. و انتظار یعنی همین: یاری رساندن به ولی. 🔸 البته ولی را یاری کردن معنایش این نیست که ولی احتیاج به یاری ما دارد! قرآن می‌فرماید: إن تنصروا الله... یعنی چی؟ مگر ما می‌توانیم خدا را یاری کنیم؟ یعنی چه این حرف؟ یعنی حکمت بالغه‌ی الهی بر این تعلق گرفته که توسط شما محقق بشه! این یعنی یاری خدا. و الا خودش که می‌تواند هر کاری که می‌خواهد بکند! می‌خواهد که ما کنیم و به‌جایی برسیم. نصرت ولی هم به همین معناست. 👤 📚 برگرفته از کتاب «دکترین انتظار و مبانی قرآنی آن» 📖 ص ۶۴ 🙏 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ رمز همراهی با رسول خدا 🔻 برده‌ای بود که (ص) او را آزاد کرده بودند، ولی آن‌قدر نسبت به حضرت محبت داشت که اگر ایشان را نمی‌دید، مضطرب می‌شد. روزی حضرت او را دیدند، در حالی که لاغر شده و رنگش تغییر پیدا کرده بود. به او فرمودند چه شده است؟ عرض کرد: هیچ بیماری‌ای ندارم؛ فقط دوری شما من را گرفتار کرده است. در این دنیا امیدی دارم که اگر امروز از شما جدا می‌شوم، فردا شما را دوباره می‌بینم. اما همه‌ی نگرانی من این است که بعد از مرگ، دیگر راهی به شما ندارم. شما در عوالم بالا هستید و ما در عالم پایین. این آیه نازل شد: «وَمَنْ یطِعِ اللهَ وَالرَّسُولَ فَأُولئِک مَعَ الَّذِینَ أَنْعَمَ اللهُ عَلَیهِمْ...» (و كسانى كه خدا و رسول را اطاعت كنند، البته با افرادى كه خداوند به آن‌ها عنايت نموده خواهند بود...) (نساء، ۶۹) پس رمز ، است. 👤 📚 برگرفته از کتاب 📖 ص ۱۹۱ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳ قیمت جانتان بهشت است، نه کمتر! 🔻 شما فقط یک قیمت و یک بها و یک نرخ دارد و بس؛ مواظب باشید جانتان را، عمرتان را به کمتر از آن نرخ ندهید و آن، است. این عمری که شما دارید مصرف می‌کنید، این گوهر گران‌بهایی که روز و شب دارید آن را فرسوده‌تر و فرسوده‌تر می‌کنید، فقط یک چیز هست که ممکن است به جای آن بیَرزد و آن بهشت است. 👤 📚 از کتاب علیه‌السلام ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ اعمال جبّاران را جزءبه‌جزء تشریح کنید! 🔻 یکی از حقیقت‌های اجتماعی که در مبارزات سازنده و روشنگر باید ژرف و پیگیر رعایت شود، روشن کردن ذهن جامعه است نسبت به اعمال و . جامعه اگر ستمگران را از روی از عده‌ای روشنفکر و مدعی آگاهی بشناسد، این شناخت تقلیدی نیرویی که باید داشته باشد نخواهد داشت. از اینجاست که یکی از مهم‌ترین وظایف آگاهان، نشر و تثبیت این آگاهی است در همه‌ی قشرهای اجتماع. ‼ که، اینان جبارند و ستمگر، و که، آنان ملعون‌اند و پلید، هنگامی که ازسوی پاکان و نیکان و آگاهان و باخبران باشد، بی‌گمان جامعه را تا اندازه‌ای متنبه می‌کند اما این مقدار است، نه ، و نشر است در مردم نسبت به بدکاران، نه نشر و به احوال آنان. از اینجاست که اگر از سوی مقابل، تبلیغات دامنه‌دار و فریب‌گستری صورت گرفت، تا حدود بسیاری آثار این کلی‌گویی و بدگویی خنثی می‌شود. 🔺 باید اعمال جباران و خیانت‌پیشگان را جزءبه‌جزء تشریح کرد و برشمرد تا مردم بدانند که آنچه می‌گذرد چیست؟ و آن خیانت‌ها که می‌رود کدام است؟ این اصل (یعنی اصل شرح دادن جزئیات اعمال جباران و خیانت‌پیشگان) باید همواره در درگیری‌های اجتماعی مورد توجه و عمل باشد. 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۵و۶ 📣 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ هر كس شوق بر پيامبر(ص) ندارد، خود را گم كرده است 🔻 مقام (ص) اصلِ هر انسان و مقصدِ هر انسانی است. در واقع اصل هر انسان، هر انسان است، فطرت هر انسان، مقام عهد اَلَسْت است، مقام عهد الست، مقامی است كه انسان، آزاد از همه‌ی ، با خدا روبه‌رو شده و شنيد و ديد كه حق از جان او می‌پرسد: «اَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ؟»( آيا من پروردگار شما نيستم؟ با تمام وجود، همه به‌عنوان يک حقيقت واحد گفتند: آری! 🔸 بنابراین اشتياق هر انسان به پيامبر(ص)، يعنی اشتياق به خودِ برينِ خودمان، و هر كس شوق بر پيامبر(ص) ندارد، خود را گم كرده و از جنبه‌ی کمالی خود غافل شده است، و لذا بر پيامبر(ص) يعنی متذکرشدن نسبت به خود اصيلِ خودمان. 👤 📚 برگرفته از کتاب «صلوات بر پیامبر، عامل قدسی‌شدن روح» #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ ظرف دانش و چراغ هدایت باشید! 🔻 ما موظفیم گذشته از به گرامی اسلام که همگان موظف به آن هستند، هر روز و هر لحظه خود را بالا ببریم وگرنه در واقع به ایشان تأسی نکرده‌ایم. 🔸 از وجود مبارک (سلام الله علیه) رسیده است که «کونوا أوْعیة العلم و مصابیح الهدی» ظرف باشید و چراغ . حضرت می‌فرمایند شما ظرف دانش باشید، نگذارید در جان شما غیر دانش چیزی رسوخ کند و برای اینکه این علم نافع باشد، فرمود چراغ هدایت باشید. 🔺 علمی است که هم به حال انسان سودمند باشد، هم به حال . 👤 📚 📣 #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ در گوشه‌ای میان خادم‌ها ایستاد 🔻 سردار شهید بیشتر اوقات پایین ضریح (ع) می‌نشست و از همان مکان عرض ادب و ارادت خود را نشان می‌داد. زمانی هم که در کنار ضریح قرار می‌گرفت، بسیار متواضعانه رفتار می‌کرد. 🔸 یک بار در مراسم خطبه‎خوانی در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی، در حالی که لباس خادمی به تن داشت، اصرار دیگران مبنی بر قرار گرفتن در جایگاه مسؤولان، مدیران و علما را در این مراسم نپذیرفت و در گوشه‌ای بین ۴۹ هزار خادمی که حضور یافته بودند، با متانت تمام و آرام ایستاد. 👤 راوی: مدیر امور خدمه آستان قدس رضوی ❤ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ ده شاخص تکامل عقل 🔻 امام هشتم علیه السلام می‌فرمایند: شخص مسلمان تمام نيست، مگر اين كه ده خصلت را دارا باشد: 1⃣ از او اميد خير باشد 2⃣ مردم از بدى او در امان باشند 3⃣ خير اندك ديگرى را بسيار شمارد 4⃣ خير بسيار خود را اندك شمارد 5⃣ هر چه حاجت از او خواهند دلتنگ نشود 6⃣ در عمر خود از دانش‌طلبى خسته نشود 7⃣ فقر در راه خدايش از توانگرى محبوب‌تر باشد 8⃣ خوارى در راه خدايش از عزّت با دشمنش محبوب‌تر باشد 9⃣ گمنامى را از پُرنامى خواهان‌تر باشد ❗️سپس فرمود: دهمین! و چيست دهمین! ❓به او گفته شد: چيست؟ 🔻 فرمود: 🔟 احدى را ننگرد، جز این‌که بگويد او از من و است. 📚 از کتاب 📖 ص ۱۶۱ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ حیف که از امام زمان غافلیم! 🔻 علیه السلام می‌فرمايند: امام همچون مادری نيکوکار به کودکی صغير است؛ «وَ كَالْأُمِّ الْبَرَّةِ بِالْوَلَدِ الصَّغِيرِ» اين نهايت دلسوزی است که در روی اين زمين می‌توان پيدا کرد. امام نسبت به امت چنين برخوردی دارند و خداوند در نظام حکيمانه‌ی خود چنين مديريتی را اراده کرده است. در نظر بگيريد (عج) با چنين روحيه‌ای چقدر مايل‌اند مردم از اين نجات يابند و به همين جهت داريم حضرت صاحب الأمر(عج) بيش از ما برای خودشان دعا می‌کنند تا خداوند شرايط ظهورشان را فراهم کند و با تمام دلسوزی به داد شيعيان برسند. حيف که شيعيان برای رفع خود از فرهنگ غافل‌اند و فکر می‌کنند راه‌های ديگری هست. 👤 📚 #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ اول مسلمان باش، بعد... 🔻 (ره) در صفحه‌ی ۶۷ کتاب «آموزش دين» می‌فرماید: «يک فرد اول بايد باشد، بعد يک تاجر يا کشاورز يا صنعتگر يا کارگر.» 🔸 ايشان ريشه‌ی مطالب را بيان می‌کنند، در صورتی که ما زندگی را بر اساس تاجر بودن و کشاورز بودن و اين‌ها حساب می‌کنیم، بعد می‌گوییم خب شب هم می‌رویم مسجد و می‌خوانیم! نه؛ اول بايد وجود ما نمازی باشد، بعد کشاورز، صنعتگر، کارگر، تاجر، روحانی، دانشجو، استاد، رئيس جمهور و هر چه که بشود... 🔹 علامه در ادامه می‌فرمایند: «و نيز فردی که می‌خواهد تشکيل خانواده دهد، اول بايد مسلمان باشد (چه دختر و چه پسر) سپس تصميم خود را عملی سازد. خلاصه دست به هر کاری که بخواهد بزند و هر مقام و منصبی که می‌خواهد اختيار نمايد، در آن و صحيح لازم است.» 🔺 ما فکر می‌کنیم که (عج) چرا تشريف نمی‌آورند؟ به‌خاطر اين است که اين‌گونه مسلمانی هنوز در اجتماع و حوزه و دانشگاه ما رسمیت پیدا نکرده! اين کار است که از ريشه، مسئله را واژگون کرده. دنیایِ طبیعیِ خدا را اصل قرار داده، خودِ خدا را مخفی کرده! 👤 آیت‌الله سیدابراهیم خسروشاهی (ره) 📝 🙏 #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ انجمن اسلامی ایران! 🔻 اوایل انقلاب، اعضای انجمن اسلامى نيروى هوايى ارتش برای ملاقات آمده بودند. امام آن‌ها را به تلاش بیشتر در راه تبلیغ و ترویج تشویق کرد و گفت: «اين قرآنی كه ما داريم... و هيچ‌كس ندارد در دنيا، اين را معرفى كنيد. » بعد هم راهکاری عملی به آن‌ها داده و گفته بودند: «كارشناس‌ها[ی قرآنی و اسلامی] را پيش خودتان ببريد. از آن‌ها استفاده كنيد و اين را توسعه بدهيد كه يک وقت ان‌شاءالله ايران بشود انجمن اسلامىِ ايران!» 📚 از کتاب «قرآن در سبک زندگی روح‌الله» 📖 ص ۶۰ 📣 #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f