شما را روی سر
شما را روی چشم باید گذاشت!
که یادمان نرود
این حسین حسین گفتنها
در آرامشِ این شبهایمان
ثمرهی خون شماست..
#محرم
#تَمَـــــنّا
ــــــــــــــــــــــــــــــ🖤☁️ــــــــــــــــــــــــــــــ
مثل سرباز #امام_زمان باش
🌿 https://eitaa.com/safari_ir🌿
شاید کم رنگ کردن سخنرانیها و پر رنگ کردن مداحان رو متوجه شده باشیم. دیشب مداحی گفت:گاه بیتی کار جلسه سخنرانی می کند!او نگفت که گاه هزار بیت کار تفسیر آیه قرآن و حدیث را نمیکند.اگر قسمتی مداحی شور مکتب است قسمت سخنرانی شعورآن را مینماید.مشکل ماآن است که درپازلی جامع با نقشه راه کامل قدم نمیگیریم
@hkamal
لاک پشت گمان می کرد
چو از لاک زند بیرون
به آزادی رسیده
ولی نمی دانست که
حافظ و حامی خود را از دست داده است
@hkamal
عارف نامی، ابن عربی انسانی فوق العاده بوده و توانسته ظرفیت بخشی از تراث ارزشمند اسلامی از منظر عرفانی را بنمایاند.
ابن عربی، معصوم نبوده و دارای اشتباهاتی هم هست و در میان ناصبی های آندلس هم زندگی کرده و تقیه هم می کرده است.
کلمات او بالا و پایین بسیار دارد و استناد به یک تیکه عبارت معارض با عبارتی دیگر است و فهم آن جز برای کسی که واقعا دنبال فهم مراد او باشد و غور سنگین در کلماتش بکند، میسر نیست.
آشکارا گفته اند که بحث ما واضح نیست با رمزگذاری و کد گذاری همراه است، تا دست نااهل نیفتد، چنین نیست که این نویسنده در فسحت کافی از ارائه مباحث بود و در آکادمی علوم در امنیت کامل قرار داشته است و مباحثی را ارائه کرده است.
لذا مراجعه به آثار او و آدرس دادن به تکه عبارتی که معارض هم دارد، نمی تواند حرف آخر او را برملا کند.
علاوه بر همه اینها گزارش هایی مبنی بر دست بردن در آثار وی از عبدالوهاب شعرانی و دیگران نیز رسیده که برخی مشتی ناروا به کتاب های او ریختند؛ اختلاف نسخ نیز این مهم را تایید می کند.
آن دسته از دوستان که اهل داستان نقل کردن هستند خوب است که به ماجرایی که برای حکیم جلوه در رابطه با ابن عربی رخ داد توجه کنند و درس بگیرند.
عارف نامی روحت شاد هنگامی که نوشتی علی سر ألانبياء و العالمين أجمعين
هنگامی که نوشتی فقط دو نفر به مقام صادر اول رسیدند پیامبر ص و علی ع
حسینی کمال آبادی
@hkamal
May 11
مساله ای جالب و مهم که پژوهش جدی می طلبد
دفاع از دولت مسلمان ظالم بر دولت مسلمان در برابر کافر ظالم
آیا این چنين است اللهم اشغل الظالمین بالظالمین مگر ظالمی که به ظاهر مسلمان باشد؟
@hkamal
خوشا حال سبکباران راهش
خوشا آن مردم روشن روان را
خوشا آنکو دل به دلبر داد و گفتا
ندارم من هوای این و آن را
#علامه_حسن_زاده_آملی
⭕️ ۱۲۰۰۰ طلاق نتیجه کشف حجاب رضاخان
👈 فقط در همان ماه اول، تنها در تهران!
🔰 از یک منبع بیطرف بشنوید + عکس
🔹پس از اینکه رضاخان پروژه کشف حجاب را اجرا کرد، دیری نپایید که آثار خانمانسوز آن مثل فروپاشی نظام خانواده و کاهش عفت عمومی آشکار شد. در این زمینه کافی است، نگاهی به کتاب «تاریخ اجتماعی تهران در قرن سیزدهم» اثر جعفر شهری بیندازیم که با تأسف فراوان مینویسد: به محض اجرای کشف حجاب، نسبت طلاق به ازدواج، ۶۰۰ به ۱۰۰ فزونی گرفت، به صورتی که:
🔹 "در برج اول اعلام آزادی زنان، بیش از ۱۲ هزار زن، تنها در تهران از شوهرانشان جدا شده و راهی خیابانها گردیدند"... خلاصه، "از آزادی زن چیزی که عاید شد اینکه میزان فروش پودر، ماتیک و لوازم توالت و البسه بدننما و اسباب قر و فر به مقدار قابل توجهی سیر صعودی در پیش گرفت و مردانی که راه خیانت و ناراستی و دزدی و تقلب آوردند"...
شگفتی ماجرا زمانی روشن میشود که این آمار را نه با وضعیت امروز تهران، بلکه با جمعیت پایین تهران در آن روزگار محاسبه کنیم که به گفته برخی منابع به ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار نفر نمیرسید!
📚جعفر شهری، تاریخ اجتماعی تهران، ج۳، ص۵۸۸_ ۵۸۸
👇👇
🌻 @ahlebait110
هدایت شده از پژوهشکده ادیب فقه جواهری
تصویری دسته جمعی از خانواده نشر ادیب فقه جواهری
گاه در یک دست جا می شدند
بعدها در یک دست جا شدند
بعدها باید رو میز می گذاشتی و دستی روش می گذاشتی
بعدها در یک طبقه
اینک در یک قفسه
لطف خداوند سبحان است
بحق سید الشهدا ذخیره آخرت ما باشه
از حبط اعمال به دور باشه این مزرعه ادیب بحق محمد و آله
البته این عکس دسته جمعی چندین غائب بزرگ داره که موقع عکاسی تشریف نداشتند مانند الغلو، متن فهمی فقیهانه، شماره یکم مجله فهم نص و....
رنج آماده سازی و تولید کتاب و فروشش بالاست خداوند سبحان به فضل خود مددی بیش تر فرماید.
@adibefeghh
#جیمز_هالس : بالغ شدن یعنی ادراک چیزی که از طریق من روی دنیا تاثیر می گذارد و احساس مسئولیت نسبت بدان.
پی نوشت: یک دانشمند زمانی که بعد از تحصیل دانش های ضرور(#جامعیت) به نقطه کانونی #تخصص_گرایی می رسد،
درست به جهت گیری رسیده که می خواهد اثرگذار شود و اگر نسبت بدین جهت متعهد هم شود او #عالم_بالغ است.
#هندسه_دین_شناسی #سید_مرتضی_حسینی_کمال_آبادی
#تخصص #تمحض #علامگی
@hkamal
پدیده #ترس در وجود آدمی از حکمت خداوند است.
اما بدان اندازه که جلوی #بی_باکی را بگیرد نه آنکه بشود محور تا جلوی #شجاعت، #تغییر، #پیشرفت و #حرکت را از آدمی بگیرد و #اضطراب زا شود.
ترس، نمک حالات روحی انسان است
به اندازه مصرف کنیم.
#ترس_محوری، شجاعت سوز است و انسان غیر شجاع، بی تحرک است.
https://eitaa.com/hkamal
May 11
کاربست ادبیات در استنباط
حجت الاسلام حسینی کمال آبادی؛ 13 آذر 1398
روز چهارشنبه مورخ ۱۳ آذر ۱۳۹۸، «نشست های پیش همایش علامه میرداماد» در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران برگزار گردید؛ در یکی از جلسات این نشست موضوع «کاربست ادبیات در استنباط» با حضور استاد «حجت الاسلام حسینی کمال آبادی» برگزار گردید که مشروح این جلسه تقدیم حضورتان می گردد.
فیلم و صوت جلسه
http://hawzeh.thaqalain.ir/%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b3%d8%aa-%d8%a7%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%86%d8%a8%d8%a7%d8%b7/
https://eitaa.com/hkamal
نقش ادبیات در فرآیند اجتهاد
حجت الاسلام حسینی کمال آبادی؛ 03 بهمن 1397
روز چهارشنبه مورخ ۰۳ بهمن ماه ۱۳۹۷ کلاس «نقش ادبیات در فرآیند اجتهاد» در مدرسه علمیه امام کاظم علیه السلام در قالب اردوی علمی و زیارتی شهر مقدس قم توسط «حجت الاسلام حسینی کمال آبادی» برگزار گردید که مشروح این جلسه تقدیم حضورتان می گردد.
http://hawzeh.thaqalain.ir/%d9%86%d9%82%d8%b4-%d8%a7%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d8%a2%db%8c%d9%86%d8%af-%d8%a7%d8%ac%d8%aa%d9%87%d8%a7%d8%af/
https://eitaa.com/hkamal
حسینی کمال آبادی
حسینی کمال آبادی:
#فرهنگ_نقد و مواجه با آن
#تفکر_انتقادی، جامعه ساز است. هنگامی که ذره بین و تفکر بر قامت جامعه پرتوافکن میشود، آسیبها خود را نشان داده و راه جبران کاستیها هموار میگردد. ناقد و مواجه با نقد هر یک بایسته هایی را باید رعایت کنند که مجموعه آن را میتوان #فرهنگ انتقاد نامید. از فرهنگ نقد کمتر سخن گفتهایم و طبیعتاً کمتر به نهادینه سازی آن در بستر کنشهای اجتماعی کمر همت بستهایم.
ظرفیت انتقاد داشتن؛ رعایت ادب؛ نقد محتوا و عملکرد به جای نقد شخصیت، اعتقاد راسخ به پیشران بودن انتقاد سازنده بخشی از مسائل فرهنگ نقد و انتقاد است. آنچه دست مایه نگارش متن پیش رو شده است، این است:
«منتقد، آزاد است». ناقد، در انتخاب موضوع و مسئله مورد نقد آزاد است!
منتقد، متفکری است که مجموعه دغدغه ها و باورهای او انتقاد های او را رقم میزند؛ او همچنان که در اصل انتخاب مسئله آزاد است؛ در انتخاب قالب انتقاد نیز آزاد است. این که به یک ناقد گفته شود: شما که مسئله «الف» را نقد می کنید؛ چرا مسئله «ب» را نقد نمیکنید؟ بدون آن که میان آن دو ملازمهای باشد، با آزادی منتقد مخالف است. شاید او مانند شما به آسیب مسئله «ب» اعتقادی نداشته باشد یا در مجموع دغدغه ها و باورهای او نگنجد و بخواهد آسیب شناسی این مهم را به اهلش واگذار کند یا اساساً همت او به این مسئله تعلق نگیرد چنانکه بوعلیسینا در نمط آخر اشارات فرموده : «العارفون یختلفون فی الهمم» می توان گفت: «المنتقدون مختلفون فی الهمم». از آسیب مورد اشاره بدتر آن است که فلان مناقد چرا در قالب مورد نظر من انتقاد نکرده است!!! مثلاً در رسانه ملی انتقاد کرده ولی بیانیه نداده است یا برعکس!! با هر زبان که متوجه شویم باید بگوییم: «منتقد آزاد است». یکی دیگر از عملکردهایی که با آزادی منتقد مخالف است، لایههای حزبی، صنفی و جناحی دادن به انتقادها است مثلا اگر از عمل یا اندیشه یک فرد انقلابی انتقاد شود، این انتقاد، انتقاد به انقلاب و جریان انقلابیگری تلقی شود. اگر به یک شخص دولتی انتقاد شود، نقد به دولت تلقی شود. اگر یک روحانی به یک غیر روحانی انتقاد کند، نقد صنفی تلقی شود و اگر برعکس باشد؛ مخالفت با روحانیت تلقی شود و غیره .
لایههای حزبی، صنفی و سیاسی دادن به انتقادها، آزادی نقدها را از میان میبرد و جامعه سازی انتقاد جلوگیری میکند. نقدها، ناظر به مسئله مورد انتقاد است و باید بر این نظارت، تمرکز کنیم.
https://eitaa.com/hkamal
May 11
هدایت شده از حسینی کمال آبادی
894.1K
حسینی کمال آبادی:
لا أدری نصف العلم برای تنبل پروری صادر نشده است.
۶دقیقه
@hkamal