نویسندگان حوزوی
. 🙏توصیهی ما در روز خبرنگار به مسئولان حوزه 📌هویتبخشی به نویسندگان مطبوعاتی حوزه و همه طلاب خبرنگ
.
#خاموشیم
🔴 امروز به احترام این پیام، محتوای دیگری در نویسندگان حوزوی منتشر نمیشود.
#روز_خبرنگار
#تبلیغ_مکتوب
#مطبوعات_دینی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
21.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#با_مخاطبان
🚨 این عزاداریه؟ ترانه است ؟! رقصه؟! چیه؟!
کسی نیست جلوی این مسخره بازیا رو بگیره؟!
.......................................
👇پینوشت نویسندگان حوزوی👇
📌 آقای استاد علیدوست که حقیقتا برای ما محترم هستید.
👆بسم الله... نقد کنید.
🔍 آسیب را ببینید.
🖌از موضع اجتهاد، آسیبها را متذکر شوید.
✍️ قلمتان را از سوژه "عالی" به سوژه متعالی بچرخانید.
#انحراف
#آسیب_شناسی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔸پاکسازی جایگاههای علمی از سارقان!
✍ حجت الاسلام احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم
🔹شایعه شیوع «انتحال» و «سرقت علمی» موجب تنزل جایگاه دانشگاهها و برخی دیگر از مراکز علمی در انظار عمومی شده است.
🔹مع الاسف، عدهای از استادنمایان نیز غفلت یا تغافل مدیران و استادان و پژوهشگران وارسته را بهانهای برای سرقت بیشتر و هنرمندانهتر! کردهاند.
🔹یکی از راههای نجات از این وضعیت و پاک کردن محیطهای علمی کشور از سارقان یقهسفید و ... این است که کمیتههای اخلاق پژوهش در دانشگاهها و سایر مراکز علمی کشور به طور جدی فعال شوند و ضمن دفاع از حیثیت علمی اساتید فرهیخته و پژوهشگر، سارقان علمی را که ناجوانمردانه با انتحال کارهای دیگران خود را بالا کشیده یا میکشند، در هر سطح و جایگاهی که باشند، به زیر کشیده و از محیطهای علمی طرد کنند.
#پژوهش
#دانشگاه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
14.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#حسینیه_اهالی_قلم
🎙 اگر روحانیت، مقام روضهخوانی را از مقام سخنرانی جدا نمیکرد، شاهد این سلوک بودیم!👆#فیلم
🏴 مرحوم آیه الله احمد سیبویه ۲۰سال امام جماعت حرم حضرت ابالفضل(ع)بود.
حالات وخصائص عجیبی داشت
در ۱۰۰ سالگی مثل یک نوجوان روضه میخوند وگریه میکرد، موقع روضه می آمد لابهلای جمعیت میگشت گریه کن ها رو شکار میکرد یعنی میرفت زانو به زانوی عزدار برایش روضه میخواند.
ایشان بدون میکروفن و اکو، صدای رسائی داشت.
#اربعین #عاشورا
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
آیا مقایسه نظام اسلامی با حکومت امیر مؤمنان درست است؟
یادداشت حجت الاسلام رضا سعیدی پور، استاد حوزه علمیه را در روزنامه سراج بخوانید
https://serajonline.com/News/OnlineNewsItem/18466
#حکومت_اسلامی
#استاد_علیدوست
#حجت_الاسلام_عالی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#جنگ_روایتها
♨️ روسها برای دانش آموزان کلاس یازدهم (۱۷ سالهها) در سال تحصیلی جدید، کتابی نوشتهاند که جنگ روسیه و اوکراین را تشریح میکند. ببینید روایت رسمی از یک واقعه مهم، آن هم در سطح مدارس تا چه اندازه در روسیه جدی گرفته میشود.
📌آیا در ایران هم برای فتنههای مختلف اینچنین تدبیر میشود یا اینکه کسانی که بیشترین بهره را از بیت المال و نظام میبرند و توسط همین نظام مسئولیت گرفته یا مشهور شدهاند، با انواع و اقسام برنامهها از فضای مجازی و دانشگاه گرفته تا روزنامه و برنامه مهلا و... در حال سیاهنمایی، شبهه افکنی، قبح شکنی و قانون شکنی هستند؟!
#دوستان_کتاب
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
@dostaneketab
.
#پویش_همنویسی
🏴ناوگروه ۸۶ مصداق آیهی "وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ"
✍ زینب نجیب
هر کشور و امتی نه فقط برای مقابله با دشمن که برای مقابله با هر تهدیدی باید قوت بازدارندگی داشته باشد. با یک محاسبهی ساده میتوان فهمید، تهدید همیشه وجود دارد. به طور قطع نمیتوان زمانی را فرض کرد که دیگر تهدید وجود نداشته باشد؛ زیرا هستند افرادی که مدام در فکر تجاوز به مرزهای سرزمینهای دیگر را دارند. بنابراین آمادگی تا حد بازدارندگی، ضرورتی دائمی خواهد داشت و اگر دشمن احساس کند ملتی همیشه آماده است هرگز خیال تجاوز و حمله به ذهنش خطور نخواهد کرد.
🔗لینک مطلب
«اشک های ناموسی»
✍طیبه فرید
_از من نپرس....
من اصلا دوس ندارم درموردش فک کنم.
اصرار میکنم، اصلا خوشش نمیآید، تحویلم نمیگیرد. حرفم غیرتش را تحریک میکند.می دانم اصلا تصورش را هم نمیکند.بعضی مردها این شکلی اند.
از این طرف خیابان که میروم آن طرف،نگاهش را از من بر نمی داردکه مبادا توی شلوغی و سرعت ماشینها بیاحتیاطی کنم یا مبادا کسی مزاحمم بشود.
تابرسم مقصد ده بار زنگ میزند که رسیدی؟ اذیت نشدی!!!!
وقتی ما توی عالم زنانه خودمان غرقیم مردها به چه چیزهایی فکر میکنند!به هیچ
صراطی مستقیم نیست!می گوید من از این سوال ها بدم می آید.
میروم ویراستی سوالم را میگذارم توی پست جدیدم:
«یه سوال از آقایون:
فرض کنید با خانوم بچهها رفتید سفر، یهو یه جایی یه نامرد دور از جونتون چاقوشو میذاره زیر گلوی شما.همراههای اون نامرد میرن سمت خانوم بچه های شما، میتونید اون لحظه که تیزی رو فشار میده روی گردنتون و شما چشمتون سمت خانواده است حستون رو توصیف کنید؟»
🔗لینک مطلب
🏴«جراحی دماغ فیل»
✍س.غلامرضاپور
توی صف انتظار نشسته ام
باید صبر کنم تا منشی با همه ی سرشلوغی اش از روی کارت ملی صدایم کند.
حواسم به ادمهایی که در حال رفت و آمد هستند ، پرت می شود.
صندلیهای انتظار در دوضلع دیوار روبروی هم چیده شده اند.
پسر بچه ای با مادرش درست روبرویم نشسته و با همه چیز ور میرود.
نمیتواند روی صندلی ارام بگیرد
مدام بالا و پایین میرود
و خودش را برای مادرش که حالا دیگر عکس رادیولوژی دندانهایش را توی کیفش گذاشته و دارد با گوشی اش شماره ای را می گیرد ، لوس میکند.
🔗لینک مطلب
🏴«به بهانه ششم آگوست»
✍فاطمه شکیب رخ
آموزههای دینی در تمام ادیان شکل دهندهی بینش،بر باور و حتی شخصیت پیروان آن میباشد، اینکه به کرات دیده شده که برعلیه مبانی و آموزههای اسلام و به خصوص تشیع هجمه تخریب بسیار بالاتر از سایر ادیان است، برآمده از ویژگی و ساختار آموزشی حق محوری و حق طلبی اسلام ناب متصور است.
از جمله مهمترین این آموزهها که از تشعشع قیام عاشورا باقی مانده، حماسهسازی و حماسه پروری و به تبع آن نهادینهسازی فرهنگ ظلمناپذیری و شهادت طلبی در راه احقاق حق است که در پیروان مکتب حسینی پرورانده میشود.
🔗لینک مطلب
🏴«از درد»
✍زهرا نجاتی
اقای محمدی از ما ناراحت نشو. ما که امروز دلسوخته این سبک مداحی هستیم، همانها هستیم که در مقابل کسانی که میگفتند: چرا بیعت را باآهنگ خواندهاند، سینه سپر کردیم و گفتیم؛ زمانه زمانه هنر است و موسیقی، زبان هنر. حلال خدا هم حرام نشده!
اما آقای محمدی! این ره که شما چند نفر پیش گرفتهاید به ترکستان هم نیست.
مداح بودن و از اهل بیت خواندن، توفیق است، قبول.
🔗لینک مطلب
نویسندگان: اعضای تحریریه مجتهده امین
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
12-esajjad-1.mp3
4.52M
#حسینیه_اهالی_قلم
بسته راه چاره دید و گریه کرد
طفل بی گهواره دید و گریه کرد دختر آواره دید و گریه کرد
روسری پاره دید و گریه کرد
او چهل سال است کارش گریه است
مداحی شهادت امام سجاد عليه السلام
حاج محمود کریمی
#عاشورا #اربعین
#امام_سجاد (ع)
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔍 لزومِ دخالت حوزه در سیاست و جیغِ سکولارها!
✍ مهدی قیاسی، عضو کانون نویسندگان حوزوی
🔅 آیتالله اراکی دخالت در سیاست را از باب عینیّت دیانت و سیاست وظیفهی اصلی حوزه دانست و دوباره صدای جیغِ سکولارها به گوش رسید!
🔻 حضرت آیتالله اراکی در سخنانی فرمودهاند: کسی که ادّعای فقاهت دارد و میگوید که حوزه نباید در سیاست دخالت کند آیا نمیفهمد که حوزه علمیّه کار اصلیاش دخالت در سیاست است؟ امیرالمؤمنین علی علیهالسّلام اوّلین سیاسی جهان اسلام است و ما که ادّعا میکنیم حوزههای علمیّه علوی است، باید به سیاست توجه شود.
🔸 از این حیث که دیانت عین سیاست است و انبیاء و ائمه، همواره سیاستورزی میکردند و هیچ بخش از زندگانی اهلبیت علیهمالسّلام را نمیتوان از سیاست آنها تفکیک کرد، حضرت آیتالله اراکی وظیفهی اصلی حوزه را دخالت در سیاست عنوان کردند.
🔹 این رویکرد، نگاهِ واقعبینانهی اسلام ناب محمدی به حقیقت اسلام است و مکتب معرفتی امامین انقلاب بر این نگاه اصیل و تمدّنی اسلام استوار است. در مقابل این نگاه، رویکرد اسلام سکولار که طرفداران زیادی در بدنهی غربگرا، اصلاحطلب و برخی اساتید حوزه و دانشگاه دارد، هستند که دین و سیاست را از هم جدا میکنند؛ دین اسلام را تنها محدود بر ساحت فردی زندگی انسان کرده و دین را از ساحت اجتماع و زندگی اجتماعی انسان طرد میکنند.
🔸 در حالیکه دین اسلام برای بسیاری از ساحتهای اجتماعی زندگانی بشر و تعاملات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی انسان، برنامه و نظام اسلامی در راستای تحقّق تمدن اسلامی دارد، جماعت سکولار با عقبهی معرفتی حذف و نادیده گرفتن و طرد این ساحتهای اجتماعی و سعادتبخشِ دین اسلام به دنبال تبعیّت از نظامهای اجتماعیِ بر پایهی اومانیسم، هستند.
🔹 علوی بروجردی، از حوزویانِ شاخصی است که در این جریان حضور دارد و در مصاحبهای گفته بود «ما اقتصاد اسلامی نداریم» و دین را تنها متکفّل زندگی اخروی انسان معرفی کرده بود و این بزرگترین جفا در حق ظرفیّتهای دینی است. همچنین حسن روحانی رئیس جمهور سابق ایران در سخنانی همچون برخی مشاورانش گفته بود «ما چیزی به نام علم دینی نداریم»!
متن کامل در این صفحه
#سکولار
#سیاست
#حوزه_انقلابی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📌 نهضت فکری و فلسفی انقلاب اسلامی
🖌 معرفی فیلسوفان و متفکران سه نسل انقلاب اسلامی
✍ سید مهدی موسوی
🔹انقلاب اسلامی محصول #تحول_باطنی و انقلاب درونی ملت ایران بود که ریشه در ارتقای فکر و تعالی اگاهی ملت نسبت به اسلام، جهان، انسان بر محوریت #توحید داشت. این ارتقا و تعالی بسبب تلاش گستردهی فکری _ فلسفی و اجتماعی_اجتهادی متفکران انقلاب اسلامی بود.
🔸از ابتدای قرن ۱۴ هجری شمسی با تاسیس حوزه علمیه قم، با همت حاج شیخ عبدالکریم حائری علاوه بر نهضت فقهی و اصولی، یک نهضت فکری و فلسفی قدرتمندی با دعوت از فلاسفه تهران همچون حکیم متاله میرزا علی اکبر یزدی، آیت الله سید ابوالحسن رفیعی قزوینی و آیت الله العظمی شاهآبادی آغاز شد که بزرگترین دانشآموخته این مدرسه #امام_خمینی بود که به سرعت ریاست فلسفه و عرفان حوزه علمیه را عهدهدار شد.
🔹یکی از بزرگترین اقدامات امام خمینی (ره) در رهبری و مدیریت نهضت اسلامی و انقلاب بزرگ ملت ایران، تربیت و بسیج حکیمان و فقیهان متفکری بود که راهبری جریان فکری و فلسفی انقلاب اسلامی را در مقابل جریانهای چپ و راست برعهده گرفتند تا جامعه را از انحراف و التقاط به مکاتب لیبرالیستی و سوسیالیستی حفاظت کنند و #عقلانیت_توحیدی را در جامعه بگسترانند. عقلانیت توحیدی، صورتی از آگاهی و معرفت اجتماعی را به جامعه عرضه کرد که بواسطهی آن عموم جامعه به ابعاد زندگیساز دین و رستاخیزبخشی توحید ونظام آفرینی شریعت اسلامی پی بردند. بنابراین #نهضت_فکری و فلسفی امام خمینی مقدم بر نهضت اجتماعی و سیاسی ایشان بود.
🔹 البته نقش علامهی طباطبایی هم در همراهی با نهضت فکری و فرهنگی امام خمینی در حوزههای علمیه بسیار موثر بود و توانست حرکت امام خمینی را تقویت و عموم شاگردان ایشان را به داراییهای بیشتر فلسفی و قرآنی مجهز کند و مکتب اجتماعی و سیاسی اسلام را صورتبندی معرفتی نماید و از آن در برابر نسخه های وارداتی دفاع کند.
🔸با راهبری کلان امام خمینی و تلاشهای قرانی و فلسفی علامه طباطبایی، یک نهضت فکری و فلسفی بزرگ و با نشاط در جامعه اسلامی شکل گرفت. پیشقراول این نهضت فلسفی استاد شهید آیتالله مطهری (ره) بود که به تعبیر مقام معظم رهبری ایدئولوگ نظام اجتماعی و سیاسی اسلام در عصر ماست.
🔹 شخصیتهای ارزشمند و فیلسوفان فقیه همچون حضرات آیات شهید بهشتی، شهید مفتح، شهید باهنر، علامه جعفری، علامه حسن زاده آملی، علامه جوادیآملی، علامه مصباح یزدی، آیت الله العظمی سبحانی و جمع دیگر از استادان حکمت و فقاهت نقش بسیار مهمی در نهضت فکری و فلسفی انقلاب اسلامی داشتند و علاوه بر تبیین بنیانهای فلسفی و الهیاتی اسلام و جامعه اسلامی، در برابر تلقیهای ارادهگرا، دیالکتیکی و سوسیالیستی از اسلام و انقلاب اسلامی ایستادند.
متن کامل در این صفحه
#جریان_شناسی
#حکمت #فلسفه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔻۵ ویژگی افراد کمهوش
۱. افراد کم هوش دیگران را به خاطر اشتباهات خود سرزنش میکنند
افراد با هوشِ پایین تمایلی به قبول مسئولیت اشتباهات خود ندارند و ترجیح میدهند به جای خود، دیگران را سرزنش کنند.
یک مطالعه عصب شناختی انجام شده توسط جیسون اس. موزر نشان داد که مغز افراد باهوش هنگام برخورد با اشتباهات واکنش متفاوتی نشان میدهد. درواقع افراد باهوش میدانند که اشتباهات فرصتی برای یادگیری و انجام بهتر در دفعات بعدی هستند.
۲. همیشه حق با احمق هاست.
افراد باهوش همیشه ذهن خود را به روی اطلاعات و پارامترهای جدید باز میکنند.در مقابل، افراد با هوشِ پایین با پافشاری بر دیدگاه خود، کاملا بیتوجه به استدلال های صحیح طرف مقابل، میتوانند تا ابد یک بحث را ادامه دهند.
آنها نمیتوانند متوجه شوند که طرف مقابل از آنها شایستگی بیشتری دارد و باهوشتر است.
۳. افراد کم هوش به تعارضات با خشم و پرخاشگری واکنش نشان میدهند
این افراد زمانی که احساس میکنند دیگر کنترل یک موقعیت را در حدی که میخواهند به دست ندارند، تمایل دارند از خشم و رفتار پرخاشگرانه برای به کرسی نشاندن حرف خود استفاده کنند.
۴. احمق ها نیازها و احساسات دیگران را نادیده میگیرند.
افراد کمتر باهوش به سختی میتوانند تصور کنند که افرادی هم هستند که نسبت به یک موضوع تصور متفاوتی دارند و بنابراین نمیتوانند با شما موافق باشند.
۵. افراد کم هوش فکر میکنند از همه بهترند
افراد احمق تمایل دارند دیگران را تحقیر کنند تا خود را بهتر نشان دهند. آنها معتقدند که بالاتر از دیگران هستند و به سرعت به پیش داوری ها پاسخ میدهند. این نشانه هوش نیست.
✔️ صفحه پاورقی را می توانید دنبال کنید
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN