eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.2هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
611 ویدیو
205 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
19.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴هشداری مجدد: پیش به سوی «فرقه‌های حرزدرمانی و دعادرمانی»! ✍️ احمدحسین شریفی این آقایان موجود در کلیپ فوق را نمی‌شناسم و شخص آنها نیز در این موضوع برای من اهمیتی ندارد، اما این سخنان بی‌اصل و ریشه را نشانه‌های خطرناکی برای شروع فرقه‌سازی‌های معنوی و درمانی می‌دانم. پیشتر گفته بودم که اصل حرز، به گونه‌ای که «حرزفروشان» و مدعیان درمان‌های ماورائی می‌گویند محل سؤال است و هیچ سند معتبری ندارد، چه رسد به بسیاری از آداب انحرافی نوشتن آن. اما اکنون این آقایان پا را فراتر گذشته و می‌گویند نویسنده‌ی حرز باید «مأذون» باشد! و الا «به هیچ عنوان اثر نمی‌گذارد» بلکه ممکن است اثر مخرب هم داشته باشد! البته فعلاً نمی‌گویند «از چه کسی» باید اذن داشته باشد، اما شک نکنید که این بازار تحمیق و استحمار از یک طرف و آمادگی عوام برای پذیرش چنین خرافاتی نه تنها به «إذن‌فروشی» می‌انجامد که رقابت «دکان‌داران درمان‌های ماورائی» در این مسیر، به زودی به شکل‌گیری فرقه‌ها و جریان‌هایی مثل شیخیه و بابیت خواهد انجامید: ادعای «مأذون بودن از امام زمان» و ... این سرنوشت محتوم چنین انحرافات و بدعت‌هایی است که نه ریشه‌ای در «متون» دینی دارد نه مورد تأیید «منابع» دین است و نه سازگار با «مبانی» دینی است. برای مطالعه مطالب مرتبط 👇👇 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2295 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2304 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2308 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2310 @HOWZAVIAN
🔎پوشش و حجاب یک ذائقه متغیر فرهنگی یا یک باور عمیق فلسفی؟ ✍ علیرضا محمدلو ▫️اگر در جغرافیای مدرن، مساله پوشش را دست کم می‌گیرند یا حاشیه می‌دانند و در حد یک ذائقه و تمایل فردی تقلیل می‌دهند، ناشی از یک دستگاه فلسفی است که در ساختارهای آن جامعه رسوب کرده و تطوراتی متکثر، گسسته و چند پاره‌ای را تجربه نموده است. ▫️انتهای این تغییرات بنیادین و رسیدن به «بدن مندی فلسفی و جامعه شناختی» به جایی رسید که دیگر نقطه اتکا داشتن و مبناگرایی را به سخره گرفته و با فیگور پسامدرن، یک سرگردانی و نسبیت معرفتی را به داشتن معیار معرفت روشن، ترجیح دادند. ▫️این گم شدگی معرفتی در تهی شدن زندگی‌ها از معنا و رسیدن به نقطه بی بازگشت هویت‌های سیال و شکل گیری  و خانواده‌های اجاره‌ای و انبوه تنها (به تعبیر رایزمن) و و انقلاب جنسی در برخی کشورهای مدرن، تجلی پیدا کرده است. ▫️نمی‌توان در با سریال‌های مروج بی ادبی و خیانت و رقص و مصرف دخانیات و ارتباطات خارج از دایره عرف و شرع و پوشش نامتعارف، به و ریشه دار و ارتکازات مذهبی جامعه هجوم برد و پدیده «ذهنیت مهاجر» و «رفتار ناهنجار» در بخش‌هایی از جامعه نوجوان و جوان را هم به انتظار ننشست. ▫️اگر در بخشی از جامعه مساله دچار اعوجاج هم شده باشد، متأثر از یک سبک زندگی است که در بستر ساختارهای فرهنگی و مکانیسم‌های اقتصادی و کانون‌های رسانه‌ای به یک ایده یا پدیده اجتماعی تبدیل شده است. ایده آلی که فرهنگ و ذهنیت «در لحظه زندگی کن»، «مجاورت مصرف و منزلت»، «هویت سیال» و «پوشش نامتعارف» و «تکثر مرجعیتی» و «فروپاشی و قداست زدایی از خانواده»، «عدم قطعیت و گسستن و پیوستن‌های آنی و سریع» را به جامعه پمپاژ کرده است.  🔻لینک‌ ادامه یادداشت: http://mehrnews.com/x33KWX @HOWZAVIAN
🔰 زاده شوم ✍ سیدعلیرضا موسوی البعرة تدل على البعير، والامارات تدل على اسرائيل! همچنان که بچه شتر بر شتر دلالت می کند، امارات به اسرائیل عین آن است. @HOWZAVIAN
کلیپ اول کامل.mp3
زمان: حجم: 20.24M
پاسخ به چند شبهه کلیدی با تشکر از اقدام پایگاه خبری تحلیلی 🎙 صوت | پاسخ حجت الاسلام رئوفی، استاد سطوح عالی به اظهارات اخیر حجت الاسلام اکبرنژاد در مورد سیره سیاسی اهل بیت (ع) 📽 تماشای فایل تصویری: بخش اول و بخش دوم @HOWZAVIAN @sedayehowzeh
. 🖌 بوی فرار حقیت از حقیقت آیا نواندیش دینی می‌تواند در رسانه ملی برای مردم شبهه افکنی کند؛ اما برای مناظره در فضایی جدی‌تر عرصه را خالی کند و تن به گفته هایش ندهد؟ فرهنگ مناظره در بین نواندیشان دینی چه قداستی دارد؟ آیا به نظر نمی رسد برخی از اینان مرد «روزنامه‌نگاری زرد» هستند، حتی در حوزه اندیشه و گفتمان‌سازی! @HOWZAVIAN
🟢موفقیت و مدیریت زمان ✍️ حسین انجدانی، عضو تحریریه‌ی مدادالفضلاء مدیریت زمان از مهم‌ترین ویژگی‌های انسان‌ها و زندگی‌های موفق است. به تعبیر علیه السلام: «قِوَامُ الْعَيْشِ حُسْنُ التَّقْدِيرِ وَ مِلَاكُهُ حُسْنُ التَّدْبِيرِ؛ استواری و پایداری زندگی به برنامه‌ریزی درست و تکیه‌گاه آن مدیریت صحیح است.» تفاوت افراد موفق و ناموفق در میزان ساعات شبانه‌روز آنان نیست! تفاوت آنان در «مدیریت» ساعات شبانه‌روز است. افراد موفق همیشه برای انجام به موقع و با حوصله همه کارهای ضروری و لازم خود، وقت کافی دارند! اینان مهارت «مدیریت زمان» را دارند. در مقابل، کمبود وقت، یکی از گلایه‌های همیشگی افراد ناموفق است. اینان برای انجام هیچ کاری وقت کافی ندارند! @HOWZAVIAN
✍️دعوت به نویسندگی تربیتی همراه با مهارت‌افزایی از میان برادران و خواهران ساکن قم، بزرگوارانی که فرصت و آمادگی همکاری (پروژه ای) درزمینه با پرداخت را دارند، برای اطلاعات بیشتر به خصوصی بنده مراجعه فرمایند👇 @rajaaeiزمینه های فعالیت: ۱. نگارش متن و با موضوعات تربیتی؛ ۲. نگارش نگاره (کپشن) های تربیتی؛ ۳. نگارش کوتاه. ✅شرایط: ۱. توانمندی اولیه در نویسندگی؛ ۲. آشنایی اجمالی با مباحث تربیتی؛ ۳. دغدغه و علاقه به فعالیت در عرصه نوجوان؛ ۴. موفقیت نوشته نمونه بزرگواران در ارزیابی اولیه. ✅ مزایا: ۱. پرداخت متناسب با کیفیت نوشته بزرگواران؛ ۲. همکاران در ضمن خدمت؛ ۳. نویسندگان برتر در توسعه فعالیت مجموعه در سطح استان‌ها. @HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی
. 🖌 بوی فرار حقیت از حقیقت آیا نواندیش دینی می‌تواند در رسانه ملی برای مردم شبهه افکنی کند؛ اما برا
. 🔴 فکر علامه یا بازماندگان فکری علامه؟! خیلی خودمانی عرض کنم که مسأله مهم ما اهانت به فکر علامه نیست. مسأله اصلی ندانستن میدان بازی اصلاحات و روشنفکران از سوی بازماندگان فکری علامه و نخبگان انقلابی است. روشنفکران غربگرا دنبال بُرد در بازی رسانه هستند؛ زین رو به هر ابزاری که شده می‌خواهند شبهه آنها شنیده شود، هدفشان اقناع مخاطب است نه مهمان دیگرِ مناظره و یا گفت‌و‌گو! آنها اگر هم به مناظره‌ی جدی‌تر دیگری برای پاسخ به شبهه دعوت شوند؛ باز هم برنده هستند به سه دلیل: یک: مخاطبان برنامه اول(طرح شبهه)، لزوما مخاطبان برنامه دوم(پاسخگو بودن در برابر شبهه افکنی) نیستند. دو: روایت دوم ضعیف‌تر از روایت اول است. سوم: شبهه افکنان با شگردهای رسانه‌ای باز هم افکار عمومی را مدیریت می‌کنند؛ از بس سکوی سانسور و تقطیع و انتشار دارند. : باسوادهای انقلابی قم به ویژه اهالی مؤسسه امام سال‌هاست با ژورنالیسم اندیشه و فضای روزنامه‌نگاری بیگانه هستند؛ از شما می‌خواهم چند یادداشت‌نویس و سخنگویِ به روز و رسانه‌ای را نام ببرید. 🔸حرف نهایی قلمدون: نخبگان انقلابی ما در مناظرات رسانه‌ای، مخاطبان تلویزیون را مخاطبان فرعی می‌دانند و رقیب مناظره‌ای خود را مخاطب اصلی؛ اما روشنفکران سیاس و فرصت‌طلب و البته رسانه‌دان، مخاطبان تلویزیون را مخاطب اصلی می‌دانند و رقیب مناظره‌ای خود را مخاطب فرعی، چه بسا مخاطبان میدان بازنشر محتوا(در اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب و...) را مخاطبان اصلی‌تر و رقیب مناظره ای را نادیده‌تر و محوتر می‌بینند.(هضم این پاراگراف سخت است چند بار بخوانید) 🔻اهالی حوزه و دانشگاه‌های انقلابی! گفتن از ما. انتخابات نزدیک است. شبهه فراوان. کمی بیدار شویم. آشتی با رسانه و تکنیک‌هایش درس اصلی‌تان باشد، پایین بیایید و گاهی شاگردی کنید. هر چند پیشینه نشان داده است باز هم سرتان را پایین می‌اندازید و راهی جام جم و کرسی‌های مناظره می‌شوید. @HOWZAVIAN
. ✍️ امر به نوشتن، امر به معروف است 🙏سپاس از جناب حدادپور که اشتیاق ایجاد می‌کنند. @HOWZAVIAN
⚪️ سوره ممتحنه،سوره ای برای امروز انقلاب ✍️ قدرت الله غلمانی 📌مبانی انقلاب اسلامی، از آیات و روایات گرفته شده است. این روزها متناسب با فضای انتخابات، هجمه فراوان شبهات از همه سو، مردم و به خصوص جوانان ما را تهدید می کند البته تهدید دشمنان همیشه برای انقلاب اسلامی وجود داشته و دارد اما در ایام انتخابات هجوم کینه های دشمنان به انقلاب اسلامی بیشتر از همیشه می شود چون ایران اسلامی در آستانه یک انتخاب بزرگ قرار می گیرد،دشمنان سعی می کنند با القاء انواع و اقسام شبهات،مردم به خصوص جوانان باصفای ایران اسلامی را مورد بمباران های شبهات و نامید نمودن آنها از انقلاب اسلامی نمایند وبا تغییر در افکار مردم ،تمرکز ذهنی مردم را گرفته تا نتوانند یک حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند.شناخت دشمن در این هنگام می تواند برای مردم ما بخصوص جوانان سرنوشت ساز باشد. 🔻یکی از کتاب‌های بسیار خواندنی در این ایام می تواند تفسیر سوره ممتحنه به بیان رهبر معظم انقلاب باشد . 🔸ویژگی های این سوره و شیوه بیان تفسیر و تطبیق بر این روزهای انقلاب اسلامی می تواند،خوراک فکری بسیار مفید و شوق آوری برای جوانان عزیز ما باشد. ✅مطالعه این کتاب را به همه شما بزرگواران سفارش می کنم. ✅این کتاب را می توانید از طریق انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ ونشر آثار حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی از طریق درگاه اینترنت یا فروشگاههای آنان تهیه فرمائید. جلسات تفسیر سوره ممتحنه در دوران ریاست جمهوری؛رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای در جمع پاسداران و اعضای دفتر ریاست جمهوری در چهار جلسه از سی ام مهر ماه تا بیست ویکم آبان ماه سال 1361 برگزار شده و تمامی 13 آیه این سوره را معظم له تفسیر کرده اند. 🔰ایشان درباره علت انتخاب این سوره و سوره های دیگری که در این جلسات مورد بررسی قرار گرفته می فرمایند: « علت اینکه اینجا را انتخاب کردیم این است که سوره های جزء 27 و 28 و این حدود،غالباً سوره های مدنی و از سوره هایی است که در مدینه طیبه بر پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله نازل شده ومربوط است به بعد از تشکیل حکومت اسلامی،یعنی مثل وضع کنونی ما. نوع مطالب و مسائلی که بعد از تشکیل حکومت برای یک جامعه لازم است با نوع مطالب و مسائلی که مربوط به حین مبارزه مردم برای تشکیل حکومت اسلامی است فرق می کند،کما اینکه شما در جامعه خودمان هم این را مشاهده می کنید.امروز شما یک مسائلی دارید که این مسائل قبل از بهمن 57 برای شما وجود نداشت،مطرح نبود آن روز مسائلی داشتید که امروز برای شما مطرح نیست.مثلاً مسئله منافقین و مسئله نفاق،مسئله عدالت اجتماعی،مسئله حکومت،مسئله جهاد در جبهه های جنگ و ده ها مسئله از این قبیل،مسائل عمده بعد از تشکیل حکومت است این مسائل همان مسائلی است که در آیات مدنی بیشتر به آنها پرداخته شده » 🔰رهبر معظم انقلاب درباره تعیین حد و مرزها در مقابل دشمن پیرامون معرفی سوره ممتحنه فرمودند: «در این سوره خدای متعال به ما می آموزد که حدود و مرزها را در برابر دشمن گم نکنیم، در مقابل دشمن نرمش نشان‌ ندهیم ودشمن را آن چنان که هست ،دشمن بدانیم زیر اگر یک جامعه یا یک نظام یا یک فرد در برابر دشمن نرمش به خرج بدهد، دشمن او را از موضعی که دارد و از راهی مه می رود گمراه خواهد کرد واگر دستش برسد او را نابود خواهد کرد.دشمن رحم نمی کند،نشناختن دشمن و عدم توجه به دشمنی دشمن یکی از بلاهای بزرگ افراد و اجتماعات است. حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه پیرامون تأثیر این دشمن شناسی می‌فرماید: «من وقتی که به این آیات شریفه نگاه می کنم و این سوره را می خوانم احساس می کنم که گویی این سوره متعلق به زمان ماست و به شما قطعاً وصادقاً عرض کنم که در دوران اختناق هم وقتی این سوره را می خواندم همیشه احساس می کردم که این سوره مال آن زمان است از این سوره نیرو می گرفتم و در مقابل دشمن،حادتر و مستحکم تر می شدیم امروز هم اگر که انسان به این سوره دقت بکند در مقابل دشمن مستحکم تر می شود. @HOWZAVIAN
⚡️واکنش عجولانه آیت الله در هیاهوی دین‌ستیزی نقد تحقیرآمیز آیت الله علیدوست به آقای مهدی جمشیدی جای تعجب و دور از انتظار بود. به راستی وقتی یک انقلابی فعال و کنشگر مورد حمله گفتمانی جریان دین‌ستیز قرار می‌گیرد، آیا سزاوار «زخم زبان» خودی‌ها است؟ ای کاش پدرانه رفتار کنیم و الا باید «ریزش دینداران» را گردن بگیریم. پ.ن: موضع اخیر استاد علیدوست و جمشیدی را 👈 اینجا بخوانید @HOWZAVIAN
هدایت شده از 🍃 شاعران حوزوی 🍃
🔴 سوم دی‌ماه سالگرد آغاز عملیات کربلای ۴ برای ۱۷۵ شهید غواص و خط‌شکن، شهدای مظلوم و سرافراز کربلای ۴ که پس از حدود سه دهه، در خردادماه ۱۳۹۴ و دراثنای خیانت‌های دولت غرب‌زده و کدخداپرست به یاری رهبر آمدند، سرودم. 🌷صدوهفتادوپنج تا مجنون قلمم را به دست می‌گیرم، بنویسم حماسه را موزون کربلای چهار یعنی عشق، کربلای چهار یعنی خون باز هم نسل نورآشامان، پا نهادند در صف پیکار غیرت و عزت و شرف در دست، در سر اما هوای عشق و جنون در دل و جانشان هوای حسین، روی لب‌هایشان گل لبیک همه دلدادگان روح‌الله، در رکاب ولیّ کشیده ستون صف کشیدند مست جام ولا، راهپویان سیدالشهدا کربلا خاکریز اول بود، بعد از آن قدس و کشور زیتون حمله با رمز "یا محمد" بود، از رسول خدا مدد جستند لبشان هم علی علی می‌گفت، شیرها آمدند تا جیحون رسته از خویش عاشقانه زدند، دست در دست هم به موج خطر دل به دریا زدند همرزمان، رفت موسی و در پی‌اش هارون این‌طرف سامری خیانت کرد، آن‌سو آواکس‌ها خبر بردند شیرمردان حمایتی نشدند، حجم آتش شد از توان بیرون تیر و خمپاره، راکت و موشک، از زمین و از آسمان می‌ریخت دشت روشن شد از منوّرها، عاشقان را عدو کشید به خون یک‌به‌یک، دسته‌دسته گردان‌ها، همچو برگ خزانی افتادند رمل شد بستر شقایق‌ها، دشت از خون لاله‌ها گلگون تیرها می‌نشست بر تن‌ها، ذکرشان یاحسین و یازهرا سرخ می‌شد ز خون غواصان، آب اروند و دجله و کارون بین "امّ‌الرّصاص" و شط آن شب، گودی قتلگاه دیگر شد پیش آن راست‌قامتانِ شهید، سجده می‌کرد ماه در گردون سه دهه در سکوت خوابیدند، مثل اصحاب کهف دور از شهر ما پی آب و نان خود بودیم، در پی کسبِ مال روزافزون باز هم بوی غربت حیدر، باز هم بوی عافیت‌طلبی شده فرعون مرد خاطره‌ها، یکی هامان شده یکی قارون یکی آمد ولی به‌جای خدا، بر لبش نام کدخدا دارد چشم او هم به دست شیطان است، نه که بر قدرت و توان درون شده "امّ‌الرّصاصِ" ما "لوزان"، جنگ رفت از "بُواریَن" به "وین" باز هم بوی فتنه می‌آید بوی برداشت‌های گوناگون صدوهفتادوپنج مروارید، ناگهان سر ز گِل برآوردند غیرت و عزت و شرف در دست، ولی از غربت علی محزون خواب بودیم ما که مژده رسید، دل لیلی‌وشان دوباره تپید خبر آمد ز راه می‌آیند صدوهفتادوپنج تا مجنون آمدند و دوباره پر کردند شهر را از طنین عزتشان تا که رسوا کنند خائن را، تا که باطل کنند این افسون بوی آن سال‌ها دوباره گرفت، شهر خاموش و خواب و غم‌زده را پیکرِ کوچکِ بزرگ‌دلان، شهر ما را دوباره کرد مصون گرچه با دست بسته آمده‌اند، گره از کار بسته بگشایند کاش ما را کِشند غواصان، با خود از موج فتنه‌ها بیرون گر بپرسد کسی ز خط‌شکنان، چیست اکنون پیامتان؟ شاید با لب تشنه یک‌صدا گویند جمله‌هایی شبیه این مضمون: دل به دریا زدیم ما آن روز، چون به امر ولیّ بلی گفتیم ما همیشه مطیع مولاییم، با همین عزم آمدیم اکنون یاد آن بت‌شکن بخیر که گفت: "خط سرخ شهادت [ای مردم] خط آل محمد و علی است"، ما هم این را نوشته‌ایم به خون باز هم قاطعانه می‌گوییم راه عزت فقط همین راه است راه جنگ و مبارزه با ظلم، جنگ تا رفع فتنۀ صهیون پروتکل، قطعنامه‌ها، تحریم، پشت هم از گزینه‌ها گفتن همه فریادِ عجزِ شیطان است، دشمن حقه‌باز و پست و زبون عزت ما فقط به ایمان است، نه به میز مذاکره با غرب جز به تسلیم ما رضا نشود کدخدای همیشه بی‌قانون چشمتان بر لب علی باشد، پایتان در خط ولیّ باشد راه عزت فقط مقاومت است، تکیه بر قدرت و توان درون @shaeranehowzavi