eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.3هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
608 ویدیو
204 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
3.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴مقتل قتیل العبره ✍️ترجمه و تحقیق، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی وافی @howzavian
🎯واکنش‌ نهاد دین به عادی سازی روابط امارات با اسرائیل؛ سکوت معنادار صوفیان و سلفیان! ابوالفضل نصیری 📌بسیاری از متولیان نهاد دین در پی این سازش موضع سکوت گرفته‌اند. از جمله می‌توان به سکوت «الأزهر» مصر که بخش قابل توجهی از بودجه خود از امارات میگیرد و نیز استقلال چندانی از حکومت مصر ندارد، «رابطه العالم الإسلامی» که تابع حکومت سعودی است، هیأت کبار علمای عربستان سعودی و مجلس حکمای مسلمین اشاره کرد. مجلس حکمای مسلمین نهادی است که امارات در برابر اتحادیه جهانی علمای مسلمان که هویتی اخوانی دارد تاسیس کرده تا در دعوای سیاسی با قطر، دست خود را در حوزه مذهبی پر کند. عمده جریاناتی که دست به بیعت به امارات داده‌اند صوفی‌اند و در این داستان سکوت اختیار کردند... 🖇متن کامل: https://b2n.ir/240991 @howzavian
🔶مدارس لاکچری و شائبه نفوذ در حوزه 🔹بی شک از حوزه علمیه لاکچری باید انتظار تربیت مرجع تقلید لاکچری، فتوای لاکچری و مقلد لاکچری داشت، و هم رییس جمهور دیگری با «زی لاکچری»، نه زی طلبگی و انقلابی. ✍ علی اسفندیار متن کامل در خبرگزاری رسا 👇 rasanews.ir/002mKu @howzavian
📚معرفی کتاب ✍ محمدصدرا مازنی 💠عمده پژوهشگران حوزه دین که نه؛ همه آنان با استاد احد فرامرز قراملکی آشنا هستند؛ اغلب اهل پژوهش کتاب‌های ایشان در حوزۀ روش تحقیق را خوانده و احتمالاً به دیگران توصیه کرده‌اند؛ تسلط قراملکی به روش‌شناسی پژوهش در گستره دین‌پژوهی موجب احترام اهل علم به استاد شده است. البته اینجا قصد معرفی این شخصیت علمی را ندارم؛ در فرصتی دیگر به تناوب چهره‌های برجستۀ روش تحقیق را معرفی خواهم کرد. تصمیمم در این نوشته معرفی یکی از جدیدترین آثاری است که در حوزه روش تحقیق تدوین شده است. کتاب اصول و فنون پژوهش در گستره دین پژوهی را احتمالاً یادتان هست؛ این کتاب نوشته جناب آقای دکتر قراملکی است؛ اینک اما جناب حجت الاسلام و المسلمین سیدغلامرضا موسوی تحریری جدید از مباحث روش‌شناسی پژوهش‌های دینی ایشان ارائه کرده است با عنوان: «روش‌های دین‌پژوهی» و انتشارات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نیز به اهتمام معاونت پژوهش حوزه آن را به زیور طبع آراسته است. از مؤلف محترم و همکاران ارجمندم حجج اسلام و المسلمین رفیعی و محمدی‌ یدک به خاطر اهتمام به انتشار این کتاب صمیمانه تشکر می‌کنم؛ پیشگفتار کتاب، آن را متمایز از اصول و فنون پژوهش در گستره دین‌پژوهی معرفی کرده و گفته شده است: «تلاش مؤلف ارائه چارچوبی علمی و روش‌شناختی برای تدوین و نگارش آثار علمی و پژوهشی در حوزه علوم دینی است و سعی شده است تا حدودی ادبیات این حوزه را آسان و زودیاب نماید.» به طلاب و فضلای پژوهش‌آموز حوزه و دانشگاه توصیه می‌کنم برای موفقیت در نگارش مقاله و پایان‌نامه این کتاب را در سبد مطالعاتی خویش قرار دهند. @masaelepazuhes
💢 متاسفانه بعضی از ، سختگیری‌‌های بیجا و انتظارات خیالی از دارند! توقع دارند که خواستگار همان شرایط اقتصادی پدرشان بلکه بالاتر را که پس از سال‌ها کار و تلاش به آن رسیده‌اند، در همان ابتدای جوانی خواستگار داشته باشد. واقعا چرا با اینگونه انتظارات غیر منطقی، شرایط ازدواج را برای خودتان آنقدر سخت می‌کنید که درنهایت یک عمر تنهایی و حسرت را به جان می‌خرید!؟ 👈 سخت کردن شرایط ازدواج، هیچ تضمینی برای خوشبختی شما دختران نمی‌شود. همین که طرفتان مسئولیت پذیر، اهل کار و تلاش و برنامه ریزی باشد و بتواند خانه‌ای را به صورت رهن یا کرایه تأمین نماید و از پس هزینه‌های زندگی برآید، کافی است. بی شک توقع بیش از این، آن هم در این شرایط بد اقتصادی یک خیال بافی به تمام عیار است. آنچه تضمین کننده زندگی شماست، اخلاق خوش و باورهای سالم و بهنجار طرف مقابلتان است. 💥 بی شک اگر طرفتان به رغم وضعیت مطلوب اقتصادی، اخلاق یا باورهای ناسالم و نابهنجاری داشته باشد، زندگی اسفناک و سختی را خواهید داشت گرچه در بهترین موقعیت اقتصادی هم باشید. @ezdevaje_asaan @howzavian
📍اینستاگرام چگونه فرزندانمان را خودشیفته می‌کند؟ ✍فاطمه جعفرپور برزکی 🔻مطالعاتی که در سال‌های اخیر انجام شده است نشان می‌دهد بین فعالیت‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی و ابتلا به خودشیفتگی، رابطۀ مستقیم وجود دارد. در تجزیه و تحلیل این رابطه، رفتارهایی مانند تلاش برای جذب فالور و لایک بیشتر از کاربران، انتشار حوزه‌های شخصی زندگی، انتشار تصاویر و جوانب مثبت زندگی روزمره از مواردی است که می‌تواند از ویژگی‌های فرد خودشیفته در این شبکه اجتماعی باشد. ‌ کلاید در این خصوص می‌گوید: «در زمینه بروز خودشیفتگی به عنوان یک اختلال شخصیتی، من نمی‌توانم بگویم که شبکه اجتماعی عامل اصلی این اتفاق محسوب می‌شود ولی روی این مسئله تاکید فراوان دارم که شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ای تاثیر زیادی را برای بروز هر چه بیشتر خودشیفتگی بر جای می‌گذارند.» ‌ 📌 ادامۀ این مطلب را در «کدومو» بخوانید: https://bit.ly/3iKTeLc @howzavian
🔴 چهل حدیث از علیه السلام به زبان منتشر شد. 🔻جدیدترین اثر انتشارات بین المللی فانوس دریایی @howzavian
💢 نقد سریال هم‌گناه؛ 🔘 گناهی به بزرگیِ نابودی خانواده 🔺 نگارنده برآن است که سریال «هم‌گناه» با اختلاف، ضدّخانواده‌ترین سریالی است که پس‌از انقلاب اسلامی و ذیل سیاست‌های فرهنگی انقلاب، ساخته و پخش شده است. 🔺 در یک نگاه کلّی به مضمون سریال یادشده، درمی‌یابیم که تمامی اتفاقات داستان در بستر یک خانوادهٔ اصیل و ریشه‌دار، رخ می‌دهد. 🔺 ⟨پای‌بندی به سنت‌های خانوادگی⟩ به‌عنوان منشأ بروز همه تنش‌ها در این داستان، گره‌های درام را شکل داده و به‌اصطلاح آن‌را داراماتیزه می‌سازد. تقابل همهٔ کوچک‌ترهای خانواده که به مثابه نمادی از چندگونگیِ فرهنگیِ نوظهور است با بزرگ‌ترهای خانواده که به‌منزلهٔ نماد سنّت، اصالت و ساختار حاکم، معرفی می‌شود، جنگی درون‌خانوادگی  را در قصهٔ سریال رقم می‌زند که مدام درحال تعمیق و گسترش است. 🔺 نگاه پُست‌مدرن بر تمامی سریال حاکم است و یکی‌از پررنگ‌ترین دلایل آن را در جدال بی‌وفقه‌ای مشاهده می‌کنیم که میان کوچک‌ترهای خانواده به‌عنوان نمایندهٔ ایده‌های چندگانهٔ فرهنگی در اجتماع با بزرگ‌ترهای خانواده به‌عنوان نمایندهٔ ساختارهای اقتدارگرا، برای اثبات وجود و استمرار بقاء خویش وجود دارد... 👈 لینک متن کامل: 🌐 https://fotooh.ir/3129 ✍ پریسا راد، پژوهشگر مؤسسه فتوح اندیشه @howzavian
🔘 آخوند لاکچری و حزب اللهی سوسول❗️ ⚠️ تقی زاده‌ها سخت مشغول کار هستند. 🔹 چند سالی است که شاهد پدیده‌ی نو ظهورِ آخوندِ لاکچری و حزب اللهی‌های سوسول در بدنه جوان مذهبی جامعه هستیم که منش و رفتار آنها توسط مرعوب شدگان در برابر فرهنگ غرب و یا نان به نرخ روز خوران حزب باد... تبدیل به یک نوع سبک زندگی به اصطلاح اسلامی شده است، که با توجه به "الناس على دین ملوكهم" در دوران روحانی مچکریم با شیب تند رو به اوج گرفتن و تثبیت شدن است. 🔸 از ویژگی‌های این دست افرادِ میان تهی و قلابی می‌توان به سطحی نگری، فالوور زدگی، شهوت دیده شدن و البته بِرَند بازی نیز اشاره کرد. زیستگاه اصلی این موجودات فضای مجازی بوده و برخلاف روحانیون انقلابی و حزب اللهی‌های اصیل میانه‌ای با مسجد و بسیج و هیئت ندارند و بیشتر ترجیح می‌دهد در محافل مثلا روشنفکری حاضر شوند و حشر و نشرشان با مرید و مریده‌های با کلاس و جنتلمن باشد. ♦️ متولیانی که با بسنده کردن به ریش و انگشترِ عقیق و یقه‌ی بسته کار را تمام شده تلقی می‌کردند، بستر را برای به وجود آمدن طیفی در قشر جوان مذهبی با لیدری آقازاده‌ها هموار نمودند که باعث بالا رفتن و برجسته شدن افراد بی کفایتی شده که تمام هنرشان شیک پوشی و چاپلوسی و تملق است. بعید نیست که یکی از عوامل سیستم گریزی نیروهای مخلص و انقلابی و رو آوردن آنان به فعالیت‌های آتش به اختیار و جهادی خارج از سیستم، ارج نهادن به این بی هنران و سوگلی بازی برخی مسئولین باشد. 🔹 این روحانیون و حزب اللهی‌نماها با مسائل مختلف به شدت عوام زده برخورد می‌کنند آن هم نه عوام دنیای حقیقی بلکه عوام دنیای مجازی! و به جای اینکه دغدغه‌شان حل مسئله باشد نانشان در جنجال آفرینی و کسب فالوور است و همواره به جای ارائه راهکار کارشناسی شده و حل مسئله، فرافکنی کرده و به جای اسلامی کردن مردم و جامعه کمر همت به عرفی سازی مبانی اسلامی بسته‌اند. 🔸 متولیان امور در مساجد، هیئات، بسیج و خصوصا حوزه‌های علمیه باید بیش از پیش مراقب رسوخ و ارزش پنداری این تیپ و سبک از افراد و منش و روش آنان باشند. گرچه کارنامه روحانیت اصیل و انقلابی و حزب اللهی‌های مجاهد آنقدر درخشان است که با چند لکه و نخاله مخدوش نمی‌گردد اما وقتی دشمنان خارجی آفتِ این لکه و نخاله را با رسانه‌هایشان ضریب می‌دهند افکار عمومی آسیب می‌بیند. ✍️حسین کاوه @sollam @howzavian
4_5954040732116322061.pdf
حجم: 531.2K
✍ نوشتاری از استاد حمید پارسانیا ✴️ انقلابی که پس از انقلاب در نظام معرفتی حوزه رخ نداد @hparsania @howzavian
نگاه و ذهنیت انسان بر اساس شکل می گیرد و این اطلاعات می تواند از دریچه های مختلف به ذهن انسان وارد شوند که حواس پنجگانه به ویژه چشم و گوش مبادی ورودی آن هستند. ، ، و حکایت، محیطی و ای همه و همه در شکل گیری اطلاعات ما نقش دارند. این اطلاعات به دو دسته درست و غلط تقسیم بندی می شوند و همواره تاکید می شود که اطلاعات درست شناسایی و فرا گرفته شوند تا بر اساس آن، ذهنیات و تصور درستی از عالم و واقعیت داشته باشیم. از جمله مهمترین منابع اطلاعاتی ما مسلمانان، خداست که می تواند به عنوان مهمترین عامل تغییر نگاه در زندگی بشر محسوب شود. در واقع یکی از ابزارهای ایجاد نگاه الهی به عالم، شریف است؛ چراکه....... ✍️ هادی قطبی 🔻 ادامه مطلب @partosokhan_ir @howzavian