eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
475 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
┉━❀یک عاشــــــقانه آرام❀━┅ «میسره» از سفر تجاری برگشته و مشغول شرح وقایع بود. «خدیجه» اما مثل چند روز پیش، خاطرش مشغول رویای چند سحر گذشته بود. همان رویایی که خورشید، گرداگرد کعبه چرخیده و‌ آرام در منزل خدیجه فرود آمده بود، خدیجه خوابش را با «ورقه بن نوفل» در میان گذاشته و ورقه، پسر عموی یکتا پرستش، نوید آینده‌ای روشن را به او داده بود.[۱] میسره، کارگزار خدیجه در کاوران، آسمان را به ریسمان بافته و مشغول شرح احوال سفر بود. لابه‌لای کلماتش از کرامات و بزرگی اخلاق محمدامین می‌گفت، از سخنان دانشمند یهودی و مژده ظهور نبوت در محمد.[۲] حرف‌های میسره رشته خیال خدیجه را گسسته و چنان نوری از دریچه قلبش نفوذ کرده و ارادتش به محمد را بیش از پیش می‌کرد. از همان روزهایی که آوازه امانت‌داری و صداقت محمد امین کوچه به کوچه و دهان به دهان گشته و به کاروان تجاری خدیجه رسیده بود، بانو، تمام کمالات انسانی را به غایت در رفتار محمد دیده و سرمایه‌اش را به دست امین مکه سپرده بود. اکنون ۲۵ روز از بازگشت کاروان از شام گذشته و خدیجه در فکر در هم شکستن قالب‌های پوسیده جاهلیت در ازدواج بود. پیش از آن به خواستگاری بزرگان و اشراف قریش دست رد زده و به سرشناسانی مانند عقبه‌ابن‌ابی‌محیط، صلت‌ابن‌ابی یهاب، ابوجهل و ابوسفیان پاسخ منفی داده بود. اکنون بانو در نهایت هوش و خردمندی، سعادت دو دنیای خویش را در دستان امین قریش دیده و برخلاف زنان قبیله که در تصمیم به ازدواج مال و‌ مکنت دنیوی و مادی افراد را می‌‌سنجیدند، او دل به دریای کرامت و فضیلت محمد بن عبدالله سپرد و او را در آستانه محبت خویش نشاند. خدیجه در حالی به همسری محمد رغبت نشان داد که بزرگانی از مکه طالب وصلت دختر خویلد بودند. تمامی این مردان، رفاه و آسایش مطلوب غالب زنان را به وی ارزانی می‌داشتند و غلامان و کنیزان و جاه و جلال مضاعفی را به وی تقدیم می‌کردند؛ اما او با شناخت روح محمد که از چشم مشرکین مکه به دور مانده بود، مردی را برگزید که نه تنها در همان آغاز تهیدست بود که هیچ گاه نیز بر ثروت همسر نیفزود و تمام آن را نیز به زعم اهل تکاثر به باد داد. محمد نه تنها غلام و کنیزی در خانه خدیجه نیفزود که زید را نیز آزاد کرد و او را به خلاف سنت اشرافی، پسر خوانده خود خواند و همچون فرزندی واقعی بر سر سفره خدیجه نشاند. ورقه، واسطه خواستگاری خدیجه بانو از محمد شد‌ و ابوطالب خطبه خواند: «الحمد لله الذی جعلنا من زرع ابراهیم و ذریة اسماعیل، و جعل لنا بیتا محجوجا و حرما آمنا یجبی الیه ثمرات کل شی‌ء...»[۳] و خدیجه را که در تاریکی عصر جاهلیت طاهره بود با محمدامین دست به دست کرده و خدیجه در سرزمین «فبیتی بیتک و انا جاریتک»قدم گذاشت که ثروت و اعتبار و آبرو خرج کرد و نامش نه تنها بر بی‌کران قلب رسول‌الله که در پیشانی اسلام، بر بلندای عزت ثبت و سپید بخت‌ترین عروس تاریخ شد.[۴] ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ پی‌نوشت: [۱]. بحارالانوار، ج6، ص 104. [۲]. سیره ابن هشام، ج1، ص189. [۳]. من با یحضره الفقیه، ج۳، ص۳۹۷. [۴]. سفینة البحار،ج1،ص379. ✍ نرگس ایرانپور @howzavian_hamedan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد زکریا اخلاقی و با افتخار، همشهریِ عزیز ما... ✒️✒️✒️ارسال یادداشت‌ها و نظرات 👇 🗂 @Admin_nevis لینک عضویت👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2436235532C22aa1c547d @howzavian_yazd
✍ به بهانه سالروز پایان تحصن مشروعه خواهان در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)/ ۲۵ شهریور ۱۲۸۶ شمسی🔰 ✍ حرم حضرت در طول تاریخ، مکانی برای پناه و اجتماع اعتراضی بود. از جمله تحصن مشروعه خواهان(اسلام خواهان) به زعامت مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره) در جریان مبارزه با لامذهبین غربگرای مشروطه (در ۲۱ خرداد ۸۶ ش) که با عکس العمل شدید از سوی مشروطه خواهان جریان انگلیسی مواجه شد! محاصره، در تنگنا قراردادن، ممانعت از ارسال آب و غذا، تهدید و ضرب و شتم و تیراندازی به متحصنین که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی شد تنها بخشی از جنایت غربگرایان مشروطه نسبت به متحصنین بی دفاع و غیر مسلح بود.(در این تحصن علاوه بر مردم متدین، بیش از پنجاه مجتهد طراز اول از سراسر ایران، مرجع شهید را همراهی نمودند)، شیخ در طول تحصن، در زاویه مقدسه حرم، هر شب، بالای منبر میرفت و با بیانات عالمانه و باصلابت، فتنه انگلیسی مشروطه را با استدلال منطقی، به چالش می کشید و ماهیت و چهره واقعی عاملان دین ستیز آنرا افشا می کرد، پایمردی شیخ در مقابل جناح سکولار مشروطه و خطر حمله تروریستهای آنان به متحصنین، او را وادار به نوشتن وصیت نامه در این تحصن نمود، شیخ همچنین برای شکستن انحصار رسانه ای غربگرایان، دستور انتشار روزنامه ای را تحت عنوان"لوایح"(روزنامه شیخ فضل الله) صادر نمود. شیخ در جریان تحصن، طی مکتوبی[۱] خطاب به علمای ایران و عراق، نسبت به پیامد های سوء مشروطه هشدار داد و پیش بینی کرد که مشروطه چیان غربزده، کشور را به سمت نابودی اسلام و روحانیت، رواج بی بند و باری، شیوع منکرات و مسکرات، کشف حجاب و دوری قرآن از جامعه، سوق خواهند داد!🔰 ⁉️ براستی آیا چنین نشد که شیخ گفته بود؟! ✍ امجد الواعظین تهرانی، از فعالان مشروطه، که در ایام تحصن علامه نوری(ره) در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) با ایشان دیدار و گفتگو داشته، می نویسد: ⁉️ از شیخ پرسیدم: علت مخالفت شما با آقایان علما [مشروطه خواه] و مشروطه خواهان چیست؟آیا علمای اعلامی مانند، آخوند ملا کاظم خراسانی، حاجی حسین تهرانی و آخوند عبدالله [دیوشلی] مازندرانی که فتوای مشروطه را داده اند، مشروعیت مشروطه را در نظر داشته اند یا خیر؟ ✅ ایشان جواب داد: در مملکت اسلام، مشروطه باید "مقید" به "قید" مشروعه باشد [ثبت رسمی قانونی، نه اینکه فقط در ذهن و باور و خیال، که قابل انکار و نقض باشد] این آقایان [آقایان مشروطه طلب مقیم نجف] از ایران دورند، حقیقت اوضاع را از نزدیک نمی بینند و نامه ها و تلگرافهایی که به ایشان می رسد [یکطرفه] از طرف مشروطه خواهان[غربگرا] است.و دیگر مکاتیب را[که مبتنی بر حقایق است] به نظر آقایان نمی رسانند. 👈[۱] جالب است، بسیاری از علما و روحانیونی که در مکتوب فوق، مورد خطاب شیخ محسوب می شدند، تحقق هشدار های او را در عصر مشروطه و عصر رضاخان دیدند، همچون، آخوند خراسانی و پسرش، محمد حسین نائینی، آقا نورالله اصفهانی، سید محمد طباطبایی و پسرش، سید عبدالله بهبهانی و پسرش...[اما متأسفانه، حرکت جدی هم برای جبران، انجام نگرفت!] ✍ سیر تاریخ مشروطه کاملا" بر صدق تمامی اظهارات و پیشگویی های شیخ، صحه گذاشت. ندامت بعدی مخالفین شیخ و نیز سیر معکوس و متنزل تاریخ مشروطه، گواه دور بینی و آینده نگری شیخ شهید و صحت هشدار های اوست. بهر روی، در هوش یا بهتر بگوییم، نبوغ سیاسی شیخ، جای هیچ حرفی نیست.اما، آیا آن پیش بینی های شگفت، صرفا" از نبوغ سیاسی او بر می خواست یا وی، به یمن عشق و اخلاص استواری که به خداوند و اولیای پاک وی داشت، از یک بصیرت باطنی و روشن بینی الهی و معنوی نیز برخوردار بود، و رابطه ای با غیب و نهان جهان داشت؟...به نظر می رسد که، جواب مثبت باشد. ✍ دکتر شهریار زرشناس استاد و پژوهشگر معاصر، فرهنگ و سیاست می‌گوید: «شهید آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری یک نابغه و پدیده‌ای بی‌نظیر است. در دوره‌ای که هنوز مظاهر روشنفکری ظهور نکرده و ماهیت ادعاهای آن‌ها دقیقاً آشکار نشده و برخی روحانیون برجسته -اگر در برابر ظواهر زیبای روشنفکری همراه نمی‌شوند- اما دچار انفعال می‌شوند، شیخ فضل‌الله عمق این جریان را می‌بیند، این مسئله نشانه عظمت علمی و فکری ایشان است.» لوایحی (روزنامه شیخ فضل الله) که شیخ فضل‌الله در تحصن حرم حضرت عبدالعظیم (ع) نوشته نشان از شناخت عمیق از اندیشه غرب دارد. ایشان واقعاً اولین غرب‌شناس تاریخ ما و مظهر روحانیت بیدار، آگاه، هوشیار، هوشمند، مقاوم و مجاهد است. پرسش‌هایی که ایشان از ماهیت غرب مدرن مطرح می‌کند نسبت به زمان خود شاهکار است. چنین درکی بی‌نظیر است و کمتر کسی این درک را دارد.» 🔸 منابع: ک، گوشه ای از رویدادهای انقلاب مشروطیت ایران/ک، آخرین آواز قو/ک، خانه بر دامنه آتشفشان/گروه سیاسی بولتن نیوز/ک، بازخوانی روزنامه شیخ فضل‌الله... 👈کامل مطلب +فیلم، عکس و معرفی کتاب/ ۵ بخش👇 https://eitaa.com/shahidrabe/7063 ✳️ @ShahidRabe
🟣 مسئولیت اجتماعی ✴️ علامه مصباح ره: اسلام تاکید دارد که افراد همان گونه که در برابر بهداشت محیط خود مسئولیت دارند، در رفتار دیگران هم مسئولند و همان گونه که کسی حق ندارد آب شهر را مسموم کند، حق ندارد فضای فرهنگی یک شهر اسلامی را مسموم کند. 📚 بزرگترین فریضه، ص۳۶ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
💠نامه اعمال ❇️ آیت‌الله العظمی مظاهری: 🔸سه‌ گونه نامۀ عمل در روز رستاخیز تصویر و ترسیم شده است: 🔸الف) پروندۀ عمر که بهشتیان آن را در دست راست و جهنّمیان به دست چپ خواهند گرفت. 🔸ب) همۀ آنچه هر انسانی در این دنیا انجام داده است، در آن سرا به گونه‌ای که آن اعمال دارای حیات و شعور است و با قیامت متناسب شده است، حاضر می‌یابد. این، همان نوع دوّم تجسّم عمل است که بحث آن گذشت. 🔸ج) همان‌گونه که در قسم سوّم تجسّم عمل بیان شد، هویت هر شخصی ـ که در اثر انجام اعمال صالح و غیرصالح‌ـ برای او پدید آمده است، در روز رستاخیز بروز و ظهور کرده و او را به‌همان شکل و گونه‌ای در می‌آورد که نتیجۀ اعمالش اقتضا می‌کند. به این ترتیب هر انسانی می‌تواند توسّط هویتی که در سرای آخرت دارد، حسابگر خویش باشد؛ زیرا صفحۀ نفس انسان، بالاتر، بهتر، ظاهرتر و گویاتر از هر نامه‌ای است. 🆔 @howzavian_isfahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جهاد حقیقی در جامعه مقام معظم رهبری 📌با انتشار افکار صحیح در فضای مجازی به معنای واقعی کلمه جهاد کنید. 🗒️@HamQalam
✍🏻 کارگاه نگارش رسانه‌ای 🖍بررسی چند یادداشت مطبوعاتی ⁩ ❓همراه با پرسش و پاسخ 📆 دوشنبه 26 شهریورماه ⏰ ساعت 21 تا 22 🔗 در بستر اسکای روم 🆔 @rahamedia 🆔 @howzavian_isfahan
قطره قطره به روز شد باران شعله ای کینه سوز شد باران چکه می کرد در حرا گاهی نغمه ای دل فروز شد باران بر تن تکه ابرهای سیاه رشته ای پاره دوز شد باران سیل و گلشن گواه این حرف اند لا یجوز و یجوز شد باران تن پیغمبر خدا می سوخت خاطرات تموز شد باران آدمی در صراط می روید راه حل کنوز شد باران تا بگوید که نطق خاموش است سر چشمه رموز شد باران @shaeranehowzavi
✍ به بهانه ۲۷ شهریور، سالروز بزرگداشت شاعر ولایی، مرحوم استاد، سید محمد حسین بهجت تبریزی، متخلص به «شهریار» «شیخِ حق، بردار شد / شعرِ حق، بردار شد» ✅ نظر ادیبان بزرگ ایران‌زمین درباره مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره)🔰 ✍ الفاظی که دانشوران نامی ایران، در مورد ایشان به کار گرفته اند، نوعا" واژه های بلند قله سان است. تو گویی کلمات سترگ، از گنجینه لغات پر می کشند، عقاب وار بر صدر قله می نشینند تا والاییهای آن فقیه فرزانه را وصفی در خور آورند! و انتخاب این گونه تعابیر، بخوبی نشان می دهد که اهل نظر، نوعا" شیخ را در پایگاهی بس رفیع از فضل و دانش می دیده اند. باهم دیدگاه🔰 ◽️ادیب پیشاوری (سید احمد رضوی) ◽️علامه محمد قزوینی ◽️دکتر عباس اقبال آشتیانی ◽️دکتر قاسم غنی ◽️دکتر سعید نفیسی ◽️دکتر شمس الدین تندرکیا ◽️صاحب قلم، جلال آل احمد ◽️صاحب قلم، شمس آل احمد ◽️میرزا محمد علی مدرس تبریزی«خیابانی» ◽️میرزا لطفعلی صدرالافاضل ◽️صاحب قلم، محمد علی اُردوبادی را از نظر می گذرانیم. لازم به توضیح است که اینان پس از بیانِ نظراتشان در دفاع از علامه شیخ فضل الله، توسط غربزدگانِ سکولار،مورد هجمه،تهمت و تخریبِ شخصیت واقع شدند!(روحشان شاد)/مطلب درپنج بخش👇 https://eitaa.com/shahidrabe/6015 📘 نسخه مجموعه اشعار و قصیده‌های بجا مانده از علامه شیخ فضل الله نوری، شهید رابع، اعلی الله مقامه الشریف با عنوان «نورالأشعار علامه نوری»👇 https://eitaa.com/shahidrabe/6021 ____________________ 🆔 @howzavian_mazandaran
🗞 ماجرای شعر شهریار و خواب مرحوم آیت‌الله مرعشی نجفی مرحوم آیت‌الله مرعشی نجفی، درباره داستان سروده شدن شعر علی‌ ای همای رحمت چنین تعریف کرده است: 🔻شبی توسلی پیدا کردم تا یکی از اولیا خدا را در خواب ببینم. آن شب در عالم خواب دیدم در زاویه مسجد کوفه نشسته‌ام و امیر مؤمنان علی علیه‌السلام با جمعی در آنجا حضور دارند. حضرت فرمودند: شاعران اهل‌بیت را بیاورید. چند تن از شعراء عرب را آوردند، فرمودند: شعرای فارسی‌زبان را نیز بیاورید. آنگاه محتشم و چند تن از شعراء فارسی‌زبان آمدند. فرمودند: شهریار را بیاورید... شهریار آمد. حضرت خطاب به شهریار فرمودند: شعرت را بخوان! و شهریار خواند. 🔺آیت‌الله مرعشی در ادامه فرموند: وقتی شعر شهریار تمام شد، از خواب بیدار شدم. چون من شهریار را ندیده بودم، فردای آن روز پرسیدم که شهریار شاعر کیست؟ گفتند: شاعری است که در تبریز زندگی می‌کند. گفتم: از جانب من او را دعوت کنید که در قم به نزد من بیاید. چند روز بعد شهریار آمد، دیدم دقیقاً همان کسی است که من او را در خواب در حضور حضرت امیر علیه‌السلام دیده‌ام. 🔸از او پرسیدم: این شعر «علی ای همای رحمت» را کی ساخته‌ای؟ شهریار با حالت تعجب از من سوال کرد که شما از کجا خبر دارید که من این شعر را ساخته‌ام؟! چون من نه این شعر را به کسی داده‌ام و نه درباره آن با کسی صحبت کرده‌ام. 🔹آیت‌الله مرعشی در پاسخ شهریار فرمود: چند شب قبل من خواب دیدم که در مسجد کوفه هستم و حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام تشریف دارند. حضرت، شاعران اهل‌بیت علیهم‌السلام را احضار فرمودند. ابتدا شاعران عرب آمدند. سپس فرمودند: شاعران فارسی زبان را بگویید بیایند. آن‌ها نیز آمدند. بعد فرمودند: شهریار ما کجاست؟ شهریار را بیاورید! و شما هم آمدید. آنگاه حضرت فرمودند: شهریار شعرت را بخوان! و شما شعری را که مطلع آن را بیاد دارم، خواندید. شهریار فوق‌العاده منقلب می‌شود و می‌گوید: من فلان شب این شعر را ساخته‌ام و همان‌طور که قبلاً عرض کردم، تا کنون کسی را در جریان سرودن این شعر قرار نداده‌ام! آیت‌الله مرعشی نجفی فرمود: وقتی شهریار، تاریخ و ساعت سرودن شعر را گفت، معلوم شد مقارن ساعتی که شهریار آخرین مصرع شعر خود را تمام کرده بود، من آن خواب را دیده بودم. 📅 27 شهریور روز شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت سید محمدحسین طباطبایی تبریزی (شهریار) ✍ یوسف زارع‌پور 🆔 @howzavian_fars
ابزارهای کافی برای نویسنده‌شدن گزارشی از هشتمین جلسه رواق اهل قلم استاد حجت الاسلام محمدرضا آتشین صدف https://rahamedia.net/?p=5025 @howzavian_khuzestan
میگم این موشک فوق صوت رزمندگان یمن که در ۱۱:۳۰ دقیقه به تل آویو رسید خواهر کوچیکه موشک های هایپرسونیک خودمونه که فقط ۷ دقیقه میخواد تا به تل آویو برسه. 👏 یمنی ها با مرامن؛ این فقط یه دست گرمی بود تا خیلی ها حساب کار دستشون بیاد. فعلا. ✍️جلال و بی بی خانم ✒️✒️✒️ارسال یادداشت‌ها و نظرات 👇 🗂 @Admin_nevis لینک عضویت👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2436235532C22aa1c547d @howzavian_yazd
هفتۀ وحدت؛ کدام وحدت؟! 🔻در هفته وحدت هستیم، با شعارهای شیک، نمایشی و باب دندان. اما واقعیت این است که علی‌رغم همه تلاش‌ها همچنان هزینۀ (جانی و مالی)، وقت، نیرو و امکاناتی که در کشورهای اسلامی، صرف مجادلات و تقابل مذهبی می‌شود، حیرت‌انگیز و سر به آسمان‌ها می‌زند. 🔻تصور کنید اگر همین سرمایه‌ها صرف اخلاق یا آشنایی مردم با زیست مدنی یا حقوق‌شان ‌می‌شد، بسیاری از مشکلات جهان اسلام به‌آسانی حل می‌شد. 🔻روزانه میلیون‌ها مراسم مذهبی در جهان و هزاران سخنرانی و مقاله و ده‌ها شبکۀ ماهواره‌ای و سایت و صفحه و ... صبح تا شب مشغول اثبات حقانیت آن و کفر این هستند. اگر همین مقدار کوشش و هزینه، مثلا صرف آموزش‌ خواندن و نوشتن یا بهداشت یا هنر یا حقوق شهروندی می‌شد، چه اتفاقی که در این ممالک رخ نمی‌داد؟ 🔻اگر قرآن، کتاب مقدس مسلمانان، دستور داده بود که مسلمانان همدیگر را تکفیر و خون هم را بریزند و به یکدیگر رحم نکنند، آنان بیش از این تیغ بر روی هم نمی‌کشیدند که در این سال‌ها کشیده‌اند. گویی قرآن اصلاً نگفته است «انما المؤمنون اِخوة»! 🔻بله، آنچه ما را بیچاره کرده است اختلافات نیست، حساسیت بیمارگونه و هیستریک و سادیستیک (Sadism) به این اختلاف‌ها و تفاوت‌ها است. اگر این جملۀ «اختلاف اُمتی رحمة» (اختلاف در امت من رحمت است) واقعا از پیامبر(ص) باشد، کمتر از معجزۀ شق‌القمر نیست. 🔻تفاوت‌ها همیشه بوده و از میان نمی‌روند؛ اختلاف‌ها -آن هم عقیدتی- هرگز به خط پایان نمی‌رسند و همسان‌سازی ابداً ممکن نیست. اما آنچه مهم است استقلال زیست اجتماعی و عملی مسلمانان از اختلاف‌ها و تفاوت‌های نظری و توجه به منافع مشترک‌شان است. 🔻نگون‌بختانه و شور وضعانه اما چیزی که عیان است این که این دور باطل [تقابل] بین امت اسلامی، همچنان تا نفخ صور و الی یوم‌القیامه ادامه داشته، هزینه خواهد ساخت و رنج‌‌ بر رنج افزوده، جان‌ها را ناامن و اشک‌ها را جاری‌تر و آرزوها را بر باد خواهد داد. و این نامی جز نابخردی و بلاهت مزمن ندارد! ✍️ علی خسروی @bahr_dar_koze @howzavian_hamedan
💢از نهج البلاغه به پزشکیان! 🔻به مناسبت نکات مطرح شده درباره "فتنه" در اولین نشست خبری ایشان کلیدواژه ی پرتکراری که از مسئولیت های میانی کابینه تا نام دولت فعلی را فراگرفته،واژه ی"وفاق" ست و مطلوب شان هم جذب حداکثری افراد برای افزایش سرمایه اجتماعی و وحدت در جامعه است! از سوی دیگر در نشست خبری اخیر، صحبت های رئیس جمهور درباره فتنه و مسائل پیرامونی ان را شنیدیم که تأمل برانگیز بود! به نظر می اید اصلی ترین نکته چالشی در طرح وفاق اقای پزشکیان همین "چگونه بودن موضع شان در برابر فتنه و منتسبین به فتنه" است 🔍بدون پرداختن به رفرنس های بیانات رهبر،صحیفه نور و تحلیل اتفاقات ۴۶ ساله اخیر،به نظر می اید بازخوانیِ چند نکته برای ما و ایشان از نهج البلاغه ی مورد علاقه شان،ضروری و مفید باشد!: 1️⃣ فتنه از آن مسائلی ست که فارق بین حق و باطل در ان وجود دارد و به این خاطر فتنه نامیده شده که محل آزمایش و تشخیص حق ست، نه محل مباحثه دو طیف فکری که صرفا اختلاف نظر و سلیقه دارند! چرا که اساسا فتنه از روی مخالفت با حق و بدعت و هواخواهی پدید می اید! «إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْكَامٌ تُبْتَدَعُ، يُخَالَفُ فِيهَا كِتَابُ اللَّهِ وَ يَتَوَلَّى عَلَيْهَا رِجَالٌ رِجَالًا عَلَى غَيْرِ دِينِ اللَّهِ»خطبه۵۰ 2️⃣ سخن از فتنه که به میان می اید قرار نیست طرف باطل به بطلان خود اقرار نماید بلکه حق و باطل را ممزوج می کند،رویارویی با نظام اسلامی را تقلیل دادن به خود حق پنداری فتنه گران در اعتراض نسبت به تقلب۸۸یا تنگدستی ناشی از گرانی بنزین۹۸ و یا حفظ کرامت زنان۱۴۰۱، مساله ای نیست که توجیه کننده رفتار و رویکرد فتنه گران باشد! در نظر نگرفتن وجود حق و باطل در فتنه بی معناست و یک طرف این منازعه،شیطان ست!! «وَ لَكِنْ يُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْث‏ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَيُمْزَجَانِ فَهُنَالِكَ يَسْتَوْلِي الشَّيْطَانُ»خطبه ۵۰ 3️⃣ مرزبندی با فتنه و فتنه گر از خطوط قرمزی ست که جای تعارف و ترس ندارد، رهبری بر ان تاکید مکرر کرده اند و ان وقتی که خاتمی نیز بحث آشتی ملی را مطرح کرد با موضع گیری و تبیین رهبری در این باره مشخص گردید مرزبندی با فتنه،دستخوش مسامحه و سیاست بازی نمی شود. «فإنّي فَقَأْتُ عَينَ الفِتنَةِ ،ولَم يَكُن لِيَجْتَرِئَ علَيها أحَدٌ غَيري بَعدَ أنْ ماجَ غَيْهَبُها واشْتَدَّ كَلَبُها»خطبه۹۳....«أَيُّهَا النَّاسُ شُقُّوا أَمْوَاجَ الْفِتَنِ بِسُفُنِ النَّجَاةِ وَ عَرِّجُوا عَنْ طَرِيقِ الْمُنَافَرَةِ»خطبه۵ 4️⃣ تفاوت آشکاری وجود دارد میان عوامل متعمدی که آگاهانه در فتنه فعالیت داشته اند با عوامل فریب خورده ای که بعدا اعلام پشیمانی کرده و در صدد جبران برآمده اند؛یکی پنداشتن هر کدام از این دو دسته با دیگری مستلزم افراط یا تفریط ست «أَنَا أَطْمَعُ أَنْ تَلْحَقَ بِي طَائِفَةٌ فَتَهْتَدِيَ بِي وَ تَعْشُوَ إِلَى ضَوْئِي، وَ ذَلِكَ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ أَنْ أَقْتُلَهَا عَلَى ضَلَالِهَا وَ إِنْ كَانَتْ تَبُوءُ بِآثَامِهَا»خطبه۵۵ 5️⃣ بخش مهمی از مرزبندی با فتنه،استفاده نکردن از عوامل متعمدی ست که از راه خود اعلام انزجار نکرده و همچنان با طعن و تخریب نسبت به شخصیت ها و مفاهیم ارزشی،راه خود را ادامه می دهند؛وفاق با چنین گروهی،کاملا بی مورد ست! «و لكنَّني آسى أنْ يَليَ أمرَ هذهِ الاُمّةِ سُفَهاؤها و فُجّارُها»نامه۶۲...«وَ مَنْ شَرِکَهُم فِی الآثامِ، فَلَا یَکُونَنَّ لَکَ بِطَانَةً، فإنَّهُمْ أَعْوانُ الْأَثَمَةِ وَ إخوَانُ الظَّلَمَةِ»خطبه۴۰ 6️⃣ هدف از وفاق اگر رسیدن به ظرفیت حداکثری برای وحدت و به کارگیری نیروهای جامعه باشد با افراط در دایره ی مصادیق آن و به کارگیری بدنام ها، عملا به دفع یکدیگر و هدر رفت سرمایه ها می رسیم که خود نقض غرض وفاق ست! «...فَيتّخِذوا مالَ اللّه دُوَلاً و عِبادَهُ خَوَلاً و الصّالِحينَ حَرْبا و الفاسِقينَ حِزْبا»نامه۶۲ 💢در پایان فارغ از تیپ شخصیتی جناب پزشکیان و بی پیرایه بودن گفتار و زبان بدن ایشان و بلکه زیادی غیر رسمی بودن در مقام ریاست جمهوری! شخصا معتقد به حُسن نیت ایشان هستم و برای دلسوزیشان احترام قائلم اما به نظر می اید در "وفاقِ" مد نظرشان،نابخردی و آسیب های جدی وجود دارد و ثمرات مطلوب شان را در پیش نخواهد داشت که به بیان امیرالمؤمنین(ع):نابخردی در امور،خود موجب از بین رفتنِ "وفاق" ست! «إِيَّاكَ وَ اَلسَّفَهَ فَإِنَّهُ يُوحِشُ اَلْوِفَاقَ»مستدرک الوسائل،ج۱۲،ص۷۹ ✍🏻احمدرضا محسنات @howzavian_khuzestan
مدرسه اندیشه‌ورز رحا برگزار می‌کند؛ ✍️رواق اهل قلم(۹)✍️ 💢 ۲۰ تجربه از دنیای نویسندگی 🖊تجربه‌های استاد مهدی‌کردفیروزجایی مدرس نویسندگی و رمان‌نویس 👤به میزبانی حجت الاسلام محمدرضابابایی، فعال فرهنگی_تبلیغی 📅 زمان: شنبه ۳۱ شهریور ⏰ ساعت: ۲۱ الی ۲۲ 🔗 در بستر اسکای روم نام نویسی: @Jahaderevayat 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia ............................................ 🌻نخبگان، استادان و دوستان‌تان را به دعوت کنید.👇 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
. تضمین امنیت با مالکیت ابزار ✍ نسا خلیلی ▫️تجربهٔ چهل و خرده‌ای سال جمهوری اسلامی،مواجههٔ صنعت و ابزار غرب با دیگران را شفاف نشان می‌دهد: - آن‌ها تا جایی که بتوانند، انتقال تکنولوژی و حتی استفاده از ابزار را محدود می‌کنند. گاهی با قوانین بین‌المللی دسترسی به آن را غیرقابل امکان می‌کند. - اگر در مواردی کنترلش از دستشان خارج شود؛ با بدافزار و خرابکاری کار خود را پیش می‌برند. نمونه‌های استفاده از هر دو رویکرد را طی سال‌های گذشته دیدیم: ▪️زمانی با فلش آلوده از طریق ویروس استاکس‌نت سعی می‌کنند سانتریفیوژ‌های نیروگاه را خراب کنند که با هوشیاری و ذکاوت شهید احمدی‌روشن از خسارت سنگین به نیروگاه هسته‌ای جلوگیری می‌شود. ▪️ اخیراً، با فروش قطعه معیوب، سعی در تخریب شبکه عصبی موشک را داشتند تا موشک‌ها خودبه‌خود منهدم شوند و باز هم با هوشیاری، عوامل اولیه شناسایی می‌شوند. دشمن حتی به ده درصدِ خودکفانشده از زیرساخت موشکی کشور طمع می‌کند. ▪️اما، در اقدامات اخیر، او به هر نرم‌افزار و سخت‌افزاری طمع کرده است؛ واتس‌آپِ شهید هنیه، آی‌پدِ هلی‌کوپتر شهدای خدمت، دوربین‌های تلفن همراه و پیجر‌های موتورولا در لبنان. ▫️به فرموده رهبر انقلاب خصوصیاتی برای استفاده از ابزار باید درنظر گرفت، از جمله آنکه «ابزار بایستی پیشرفته باشد؛ بایستی ناوابسته باشد؛ ابزار مال خود شما باید باشد؛ خود شما بایستی ابزار را به وجود آورده باشید، تولید کرده باشید، ابداع کرده باشید؛ به معنای حقیقی کلمه مالک ابزار باید باشید.» (بیانات در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه امام‌حسین(علیه‌السلام)، ۱۳۹۸/۰۷/۲۱). اگر در زیرساخت، قوی ظاهر‌ نشویم؛ باز هم با ماجراجویی صهیونیست‌ها هزینه خواهیم داد. «یک بار جستی ملخک، دوبار جستی ملخک آخر کف دستی ملخک» @AFKAREHOWZAVI