نویسندگان حوزوی
سراج خوان شوید! صفحه اول روزنامه سراج/ چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ 🔴بهار قرآن در بهار ایران صعود یک پله
.
#قلمدون
امسال رسانههای حوزوی هم به اندازه این روزنامه از یادداشت حوزویان منتشر نکردند.
من بودم رسما از طرف مدیریت رسانه حوزه از این فکر و اقدام روزنامه سراج تجلیل میکردم.
باز هم بگذاریم تا وقت دگر... و خواب!
جالب اینجاست در حوزه علمیه بخشی به عنوان رصد رسانهها هم فعال است و حقوق میدهند آنجا... رصد حضور حوزویان در رسانهها اولین کار برای حلال شدن آن حقوق است.😊
#تبلیغ_مکتوب
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#بازنشر_کنیم
🔴 نگاهی حقوقی به ماجرای درمانگاه
✍️ نسرین مقیمی، حقوقدان، در قدس آنلاین نوشت:
ماجرای درمانگاه قرآن و عترت قم که تصاویر آن سر از «اینترنشنال» درآورد، تحلیلها و واکنشهای متفاوتی را به همراه داشته که باتوجه به مبهم بودن زوایای مختلف واقعه، صحت و اصالت بسیاری از این تحلیلها محل تردید است.
اما در این میان، نظرات تکبعدی برخی حقوقدانان اعجابانگیز است؛
چرا که فارغ از هر علتی، پرخاش و ناسزاگویی در برابر یک فرد از آحاد جامعه که واکنشی از خود نشان نمیدهد، وفق ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی بخش - تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده - با هر انگیزهای که باشد قابل پذیرش نیست و برای آن مجازات در نظر گرفته شده است: «توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک، چنانچه موجب حد قذف نباشد، [مستوجب] جزای نقدی درجه ۶ خواهد بود».
حال اگر فرد روحانی اقدام به تصویربرداری از جرم مشهود «کشف حجاب» نکرده باشد که اتهام خانم هتاک به واسطه ایجاد اخلال در نظم عمومی مشدد هم میشود.
اما اگر روحانی واقعاً اقدام به تصویربرداری کرده باشد، براساس تبصره ۱ ماده ۴۵ آیین دادرسی کیفری - که اشعار دارد: «چنانچه جرایم موضوع بندهای (الف)، (ب)، (پ) ماده۴۵ و (ت) ماده (۳۰۲) قانون آیین دادرسی کیفری به صورت مشهود واقع شود، در صورت عدم حضور ضابطان دادگستری، تمام شهروندان میتوانند اقدامات لازم را برای جلوگیری از فرار مرتکب جرم و حفظ صحنه جرم به عمل آورند» - عملی متعهدانه و در راستای حفاظت از حریم اخلاقی جامعه انجام داده است.
بنابراین، آن خانم نه تنها حقی برای هتاکی نداشته بلکه باید به مطالبه عملی اجرای قانون توسط فرد روحانی تمکین میکرد؛ زیرا عمل کشف حجاب در اماکن عمومی حسب تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات محکوم است: «زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه و یا از ۲میلیون تا ۱۰میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد». همچنین، باتوجه به نوع اعتراض آن خانم به تصویربرداری از کشف حجابش توسط فرد روحانی، داشتن علم به جرم بودن عمل حرام کشف حجاب توسط ایشان محرز است و بر این اساس، مرتکب جرم توهین هم شده است.
در این میان سعه صدر فرد روحانی و در اختیار قرار ندادن تلفن همراهش به آن خانم، به باور قانونگذار رفتاری ستودنی است؛ چرا که از گسترش درگیری جلوگیری کرده است. اما در این میان، تذکر ندادن به موقع مأموران حراست درمانگاه نسبت به وقوع کشف حجاب و حضور نیافتن بهنگام آنان در صحنه هتاکی خانم و عدم حراست دقیق از حریم اطلاعاتی دوربینهای مداربسته، تخلف اداری به شمار میرود و اگر انگیزه همکاری با دول متخاصم از سوی فردی که فیلم را منتشر کرده احراز شود، بر اساس ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی، مجرم نیز شناخته خواهند شد.
بنابراین باید توجه داشت، این نگاه که فرد به واسطه شرایط یا تصوراتش مجاز به انجام عمل مجرمانه است، اگر به جامعه رسوخ پیدا کند، هر سارق، مختلس، قاتل و مرتکبی، عمل مجرمانه خود را به واسطه فقر یا حالات روانیاش توجیه میکند و به خود اجازه میدهد نظم اجتماعی را برهم بزند. از این رو، مصلحان حقیقی جامعه و عالمان حقوق نباید اجازه دهند تفاسیر شخصی از قانون یا نگاه سیاسی، فصلالخطاب بودن قانون را زیر سؤال ببرد و قانونمداران را از مطالبه اجرای قانون دلسرد و قانونگریزان را به اشاعه قانونگریزی دلگرم کنند.
کما اینکه لزوم مقابله با برهمزنندگان نظم و امنیت جامعه در هر سطح و میزانی در قواعد شرعی نیز مشهود است و نباید اجرای اصول صحیح قانونی و شرعی را به واسطه یک نابهنجاری ملغی نمود.
#حجاب
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
🔻از نگاه اداری حوزه به فضای مجازی
🔘 تا همایشهای خسته
👈 خطر بزرگ؛ خلأ جریانسازی حوزه در عصر انسان_رسانه
#تسلیت_دارد
#نویسندگان_حوزوی
🔳 @HOWZAVIAN
#با_کاربران
گذر یهویی از روبیکا... با ۱۳۱ کا عضو😢
به سبک استاد انصاریان عزیز
شما دختردارها خسته نباشید
شما وزیر و مسئول مملکت هم خسته نباشید.
⛔️عدم نظارت مسؤلین و جولان هرزهنگاری در روبیکای وطنی!!!
✍ هادی
#رسانه
#نظارت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📱 صفحه جدید اینستاگرام دفتر حفظ و نشر آثار آيتاللهالعظمی خامنهای آغازبهکار کرد
◻️ ۱۹بهمن ماه امسال، شرکت متا بدون هیچ اطلاع و هشدار قبلی صفحه اینستاگرام Khamenei_ir با بیش از ۵ میلیون و یکصدهزار دنبال کننده را مسدود کرد.
◻️ حساب کاربری فارسی اینستاگرام KHAMENEI.IR از آغاز عملیات طوفان الاقصی بیش از صد میلیون بازدید در اقصی نقاط دنیا داشت و این حساب طی ۱۲ سال فعالیت، بیش از ۹هزار مطلب منتشر نموده و بیش از ۱۸ میلیون نظر از مخاطبان دریافت کرده بود.
📱 صفحه جدید را از اینجا دنبال کنید
@HawzahNews / خبرگزاریحوزه
خطای راهبردی ما
بحث بر سر عناوین جزئی
✍️ محسن جمشیدی در یادداشتی به مسأله اخیر نزاع زن با یک روحانی پرداخت:
خطا و اشتباه راهبردی ما:
تحلیل و اظهارنظر در مورد موضوعات جزئی، بدون شک، افتادن در دام دشمن است. اینکه بگوییم «کار طلبه درست بود یا نه»، «چه کسی فیلم را به بیرون انتقال داد»، «قوانین حجاب در مراکز دولتی چگونه است» و…، همه و همه باعث دامنزدن بیشتر به موضوع خواهد شد. زیرا اصل پروژه، با محوریت ضربهزدن به مبانی دینی و ایجاد شکاف بین حکومت و دین است.
با این مبنا بهنظر میرسد هرگونه اظهارنظر خصوصاً در مورد فعل طلبه و متأسفانه انتقاداتی که نسبت به فعل او میشود، هزینه امربهمعروف و نهیازمنکر را برای دیگران، بسیار بالا میبرد و این، همان خطای راهبردی است که بسیاری به آن توجه نمیکنند.
همانطور که در اهداف این پروژه نیز ذکر شد، اگر آنها بتوانند در قم، با بالابردن هزینه امربهمعروف و نهیازمنکر و در موضع انفعال قراردادن حوزه و طلاب، کار خود را پیش ببرند، میتوانند در بسیاری از شهرها و مناطق دیگر نیز موفق شوند.
نکته:
با توجه به حجم گسترده کار تبلیغاتی دشمن در اطراف این موضوع، بهنظر میرسد دشمنان اسلام در ادامهٔ پروژه درمانگاه، این اهداف را دنبال کنند:
۱. ترویج گزارهٔ غلط «مسئله حجاب فاقد مبنای دینی است» از طریق پخش مصاحبههای جدید یا آرشیوی از برخی افراد معمم؛
۲. ترویج تفکر وجود اختلاف در بین حوزویان در مسئله حجاب؛
۳. کشاندن افرادی که تاکنون موضع مشخصی در مورد مسائل حجاب نداشتند؛
۴. مصاحبه با افراد ذینفوذ در حوزه و سوءاستفاده از مطالب آنان و جهتدهی به مصاحبههای صورتگرفته از طریق تیترها و عناوین موردپسند ضدّانقلاب؛
۵. ایجاد تردید میان نیروهای انقلابی و مذهبی، دربارهٔ مسئله حجاب.
🔗 متن کامل این نوشتار
#حجاب
#نویسندگان_حوزوی
✔️@HOWZAVIAN
🔰 روزه؛ فناوریای برای خودسازی و جامعهپردازی
✍️ سید محمدحسین دعائی
یکی از چیزهایی که باید از همین اول ماه مبارک رمضان به آن توجه ویژه داشته باشیم این است که:
«چرا باید روزه گرفت؟» یا «قرار است با روزهگرفتن چه اتفاقی برای انسان بیفتد؟»
پاسخ تفصیلی این سؤال را باید ذیل عنوان «فلسفه روزه» دنبال کرد.
اما اجمالا اینکه:
«روزه» ـ اگر با شرائط و آدابش گرفته شود ـ یک «فناوری معنوی» با «کاربری چندمنظوره» است.
یعنی همانطور که هم برای «جسم» مفید است و هم برای «روح»، قرار است هم رابطه ما با «خدا» را ارتقاء داده و هم روابط اجتماعیمان با «خلق خدا» را تنظیم کند.
مادر اولیاء حضرت زهراء سلام الله علیها فرمودند: «فرض الله الصیام تثبیتاً للاخلاص.»
یعنی: روزه کمک میکند که کمکم بیتوجهی به غیرخدا در وجود انسان نهادینه شود.
از امام عسکری علیه السلام هم نقل شده است که: «لیجد الغنی مسّ الجوع فیمنّ علی الفقیر.»
یعنی: روزه، با ایجاد حس گرسنگی در اغنیاء، زمینهساز توجه همدلانۀ آنها به فقراست.
اجازه دهید کمی بیشتر توضیح دهم:
روزه علاوه بر آنکه میتواند روح روزهدار را از آلودگیهای توجه به عالم ماده پاک کرده و حال «اخلاص» و سپس «ایثار» را در او به ملکه تبدیل کند، همچنین میتواند با ایجاد «درک مشترک از واقعیتهای زندگی»، فاصلههای ادراکی و عاطفی انسانها را از بین برده و زنجیرهای از «همگراییهای اجتماعی» را باعث شود: همدردی، همدلی، همیاری، همبستگی و همافزایی.
بهعبارت دیگر، وقتی «فاصلههای ادراکی و عاطفیِ» افراد یک جامعه از بین بروند، «فاصلههای طبقاتیِ» آنها نیز میل به کاهش پیدا کرده و ناهنجاریهایی مثل «خودپرستی» و «تکاثر»، جای خود را به ارزشهایی مثل «مواسات» و «تکافل» میدهند.
بر همین اساس جامعه بهرهمند از «فناوری روزه»، جامعهای همبسته، نفوذناپذیر، تابآور و متکامل است؛ همان جامعهای که بهیقین در منازعات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و نظامی دنیای امروز، دست برتر را خواهد داشت.
متن کامل
#غزه
#رمضان
#نویسندگان_حوزوی
✔️@HOWZAVIAN
از قاضیهای مجازی عاجزانه خواهش میکنم تا زمان پایان تحقیقات پیرامون اتفاق صورت گرفته در یکی از درمانگاههای قم، از صدور حکم در صفحه و کانال شخصی خودشان برای هر کدام از افراد داخل کلیپ خودداری بفرمایند.
قبر و قیامتتان به کنار؛ مردم آرامش روان خود را از کوچه و خیابان نیاوردهاند.
طلبهی قم(محمد مختاری)
#سواد_رسانه
#درمانگاه_قم
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
9.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖥 #ببینیم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌸حرم مطهر رضوی برگزار میکند
📚مسابقه کتابخوانی خانه آسمانی
۳۰ روز ۳۰ سوال
همراه با ۵۸۸
🎁 هدیهی ارزنده و متبرک رضوی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پرسش روز دوم:
واژه "متشابها" به چه معناست؟
📺 پخش از شبکه قرآن
🌙 #ماه_رمضان #رمضان
📻 @RadioMaVa
🔊 تحدیر (تند خوانی) قرآن کریم با حجم کم
🔅 حجم هرفایل: حدود ۴ مگابایت
❗️ زمان تلاوت هر جزء: حدود ۳۵ دقیقه
جزء ۱ جزء ۲ جزء ۳
جزء ۴ جزء ۵ جزء ۶
جزء ۷ جزء ۸ جزء ۹
جزء ۱۰ جزء ۱۱ جزء ۱۲
جزء ۱۳ جزء ۱۴ جزء ۱۵
جزء ۱۶ جزء ۱۷ جزء ۱۸
جزء ۱۹ جزء ۲۰ جزء ۲۱
جزء ۲۲ جزء ۲۳ جزء ۲۴
جزء ۲۵ جزء ۲۶ جزء ۲۷
جزء ۲۸ جزء ۲۹ جزء ۳۰
💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت
#قرآن
#رمضان
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
▫️
نویسندگان حوزوی
🔊 تحدیر (تند خوانی) قرآن کریم با حجم کم 🔅 حجم هرفایل: حدود ۴ مگابایت ❗️ زمان تلاوت هر جزء: حدود ۳۵
.
💐از همه مخاطبان محترم و صبور و نویسندگان فاضل حوزوی، خواستار دعای خیر در این ساعات نورانی هستیم. 💐
#رمضان #معنویت #انسان
#نویسا_بمانید
#طنز_اندیشه
😊 کسینجر، پالانی برای همه فصول
✍️سمیه رستمی، طنزنویس حوزوی نوشت:
وقتی عزرائیل آخرین ذره از جانِ هنری فورد کسینجر (نظریهپرداز و سیاستمدار مطرح) را در صدسالگیاش بیرون کشید با خوشحالی جیغ زد: Finally, I just did it
هنگامی که دید از فرکانس صدایش پرهای ملائک ریخته، خودش را جمعوجور کرد و با صدایی ملکوتی گفت: به حول و قوه الهی بالأخره جانش درآمد. کسینجر استراتژیست قهار و دیپلمات نابغهای بود که بارها مأموران قبض روح را با پرسشی آچمز کرده بود؛ مثلاً میگفت: میدانید تحمیل عدالت به گروهی، بیعدالتی است؟
اگر جناب عزرائیل میدانست قرار است برای قبض روح وی چه مرارتهایی تحمل کند، زمانی که در خانوادهی یهودی آلمانی به دنیا آمد، زبان باز نکرده، مرجوعش میکرد.
کسینجر پانزدهساله بود که خانوادهاش جلوپلاس خود را جمع کردند و رفتند آمریکا. آنها میدانستند شاید بشود با ملکالموت بر سر زمان مرگ مصالحه کنند؛ اما حرف توی کَت هیتلر نمیرفت. هنری کسینجر همزمان با تحصیل در مدرسه شبانه در کارخانهی فرچهی اصلاح صورت دستبهکار شد. معلوم نیست کدام شیر پالم خوردهای به او گفته بود کارش خدمت بزرگی در جهت اصلاح بشریت است. این جمله آینده کسینجر را به سر زلف فرچهی اصلاح گره کور زد.
کسینجر پس از نوشتن انشای علم بهتر است یا ثروت، برایش واضح و مبرهن شده بود، فقط پدرزن کارخانهدار جواب است؛ پس تصمیم گرفت حسابداری بخواند تا حسابدار کارخانهای بشود و باقی قضایا؛ اما دست تقدیر زد پس کلهاش و گفت: چه غلطا! و برای خدمت سربازی فرستادش آلمان. آنجا مأمور خفتکردن افسران گشتاپو شد. وظیفهاش را جوری خوب انجام داد که ادارهی شهر کوچکی را به او سپردند. بازهم گویا یک شیر پالم خوردهای به او گفته بود: ببینم! چندمَرده حلاجی؟ برایش، حلاجی را هم «زدن پشم» ترجمه کرده بودند. تجربهی کارخانهی فرچهسازی و سربازی موجب شد بعد از جنگ در رشتهی علوم سیاسی دانشگاه هاروارد تا مقطع دکترا تحصیل کند.
با حمایت از نیکسون، کمکم به دنیای زدودن پشم، جهت اصلاح جهان پا گذاشت. صابونِ اصلاح کسینجر در زمان تصدی وزارت امورخارجهی نیکسون و جرالد فورد، به تن مردم ویتنام، لائوس و کامبوج خورد و الحق حسابی کف کرد. وی صابون و تیغ اصلاحش را به پاکستان در نسلکشی مردم بنگلادش امانت داد. از سر خیرخواهی یک هُل ریز هم به پینوشه داد تا سر مردم شیلی را از بیخ حلقشان تروتمیز بتراشد. وسط مسطهای اصلاحاتش بود که نصف جایزهی صلح نوبل را دادند دستش. نصف دیگر جایزه را به «له دوک تو» دادند که نپذیرفت. شاید نیت کمیتهی جایزهی صلح نوبل این بود که کسینجر از روی جایزه خجالت بکشد و دیگر دنبال جنگ نرود؛ اما انگار «جنگ اول به از صلح آخر» برایش بد معنا شده بود. اول جنگ راه میانداخت تا بعد ماچوموچ آشتیکنان راه بیندازد.
🔗متن کامل در رسانهی فکرت
#اندیشه
#جریان_روشنفکری
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN