eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
475 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹وقتِ خندیدن هنرپیشه‌ها به راستگو 🔸 شما آخوندها، همین که دوربین را برده‌اید جلوی منبر، کافی است قلم ✍️ مصطفی رحماندوست درباره حجت الاسلام راستگو من برنامه کودک تلویزیون را داشتم و راستگو را نمی‌شناختم. یک روز دیدم آخوند جوان کوتاه قدی یک راست آمد کنارم نشست و سلام علیکم و بعد گفت من آمده‌ام برای بچه‌ها برنامه اجرا کنم. آن روزها کاملا اوضاع انقلابی بود. من که دل خوشی از آخوندهای جوان و بی‌تجربه نداشتم که به نام انقلاب مدعی هر کار و تخصصی شده بودند؛ گفتم آقاجان سن و سالی هم نداری که بگویم حاج آقا این کار ها به شما نیامده. تلویزیون و تولید در آن دستگاه ، حرفه ای تخصصی است. همین که دوربین را از استودیو خارج کرده‌اید و جلو منبر گذاشته اید کافی است. لطفا بروید به جنگ زید و عمر ادامه دهید و درستان را بخوانید. اما راستگو میدان را خالی نکرد و گفت من حاضرم با بهترین هنرپیشه‌ها و مجریان برنامه کودک مسابقه بدهم و فی البداهه برنامه اجرا کنم. پیشنهاد تفریحی خوبی بود. تا چشم باز کنم دیدم همکارانِ قرتی تور تکس گروه کودک توی اتاق جمع شده اند تا به آخوند جوانی که ادعای فلان و بهمان دارد بخندند... 👈 متن کامل 👉 @HOWZAVIAN
💠 ذوق راستگوها «عمو راستگو» به قلم ✍ سعید احمدی همه عمرِ راستگو در عمو بودن برای بچه‌ها گذشت و استاد بودن برای کسانی که تربیت نسل‌های نو، اولویت دست چندمشان نبود. جسارت و سنت‌شکنی معقول او را باید ستود. او یکی از کسانی است که ثابت کرد حوزوی بودن، تافتگی و جدابافتگی نیست؛ بلکه حوزه‌های علمی مردمی‌ترین و اجتماعی‌ترین و دم‌دست‌ترین نهاد مدنی‌اند و دانش‌آموختگان آن همنشین همیشگی شادی و غم پیر و برنا و کودک جامعه با همه قشر و صنف و قوم و نژاد. 👈 متن کامل 👉 ✍ علیرضا کارگر هم، چنین نوشت: 💠 او مردی بود، با طعم صمیمت و لبخند که مصداق با «با لبخند وارد شوید» را محقق ساخته بود. روحانی بود، با ذوق تربیت و جوان دوستی. با بویِ گذشته ای که کهنگی نداشت. با عطر جبهه، شهدا و دفاع مقدس. 👈 متن کامل 👉 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
💠 هنرنمایی آثار حوزویان (بخش اول) 🔸 شاید در میان علما و مراجع معاصر کمتر کسی به اندازه آیت الله خامنه ای در زمینه هنر دقیق و فنی سخن گفته باشد. هم به مضمون و محتوا اشاره داشته و هم مسائل موسیقایی را لحاظ کرده است. این موضوع را در بررسی بیانات ایشان در دیدار با اهالی صدا و سیما می توان دنبال کرد. 🔹ایشان در سال‌های 69 و 70 دو بار از یکی از شعرهایی که استاد شهرام ناظری خوانده است اشاره کرده و آن را از جهت مضمون و محتوا می‌ستاید. 📣 «شما نگاه کنید، آن آهنگی که مردم را به یاد معنویت و حقیقت و خدا می‌اندازد، آن را پخش کنید؛ یا با شعری همراهش کنید که آن شعر این خصوصیت را داشته باشد. مثلاً یکی از خواننده‌های خوب ما [آقای شهرام ناظری] غزل علامه‌ی طباطبایی را خوانده است - «همی گویم و گفته‌ام بارها / بود کیش من مهر دلدارها» - این غزلی است که عارفی، فیلسوفی، اهل معنایی گفته و پُر از معنویت است. یا مثلاً وقتی شعر آمیرزا حبیب خراسانی - «امروز امیر درِ میخانه تویی تو / فریادرس ناله‌ی مستانه تویی تو» - را پخش می‌کنند، مرد و زن مسلمان معاصر ما احساس تقرب و معنویتی می‌کنند؛ این درست است؛ اگر این‌طور نیست - یعنی شعری در عکس این جهت است، یا آهنگی در نقطه‌ی مقابل این جهت است - آن را پخش نکنید؛ معیارها را رعایت کنید.» https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
✓ رنگ رخسار خبر می‌دهد از سرّ درون 💠 كسى چيزى را در دل پنهان نكرد جز آن كه در لغزش‌هاى زبان و رنگ رخسارش، آشكار خواهد گشت. ✍ حکمت ۲۶ @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند روزی دنبال یه متن بجا درباره بودم امروز پیدا کردم😊 👇 به قلم ✍ امیر احتشام کاش متوجه باشیم که بسیج صرفا یک نهاد نیست. منحصر در یک عده با مختصات ظاهری خاص نیست. بسیج یک مکتب است. مکتبِ جهادِ امیدوارانه در راه رضای معبود. در مکتب بسیج مشکلات و موانع هر چقدر هم سخت و ممتنع باشند نه از آب وحشی ترند و نه از ها و ها و ها سرسخت تر. عنصر ولایت پذیری از الله و اولیائه باعث میشود روحیه ی جهاد و ایثار در بسیجی چنان ریشه بدواند که چون ها و ها ۴۰ سال در بیابان ها و صحراها، شهرها و کوه ها آن قدر بی تاب باشند که نهایتا مجبور شوند وار در آخر دنیای فانی حتی از پاهای خود حلالیت بطلبد. 🔹 ما عضو بسیج باشیم یا نباشیم، لباسمان هر رنگی که باشد، در هر گوشه ای از این عالم که باشیم؛ باید به نام الله، پشت سر ولی الله دغدغه ی خلق را داشته باشیم و هر چقدر که اینگونه نباشیم قطعا باخته ایم! و تنها مجبوریم قهقهه های مستانه ی نیمه شبِ جمعه ی کنارِ فرودگاهِ بغداد را تصور کنیم، حسرت بخوریم و اشک بریزیم. @Amirehtesham @HOWZAVIAN
خواندنی به قلم ✍ علی خردمردی ✔️در این هوای فرانکفورتی قم می‌خواهم چند جمله‌ی بدیهی بگویم: انصاف خوب است. عاقلانند که منصفانه برخورد می‌کنند. العدل حسن. الظلم قبیح. برای ماندگاری یک نهضت، خونهای پاک باید ریخته شود. خون امام حسین علیه‌السلام پاک بود. قیام ایشان ماندگار شد. انقلاب ۵۷ اسلامی بود. انقلاب ۵۷ اهداف مقدسی داشت. شهدا برای اهداف مقدسی خونشان‌ ریخته شد. رمز پیروزی شان وحدت بود. وحدت خوب است. ایجاد وحدت بدون پایه و مبنا و بِیس محال است. مبنا و پایه و بیسشان ولایت بود. آنان ولایت را گزینشی قبول نکردند. اگر گزینشی می پذیرفتند، دیگر وحدت ایجاد نمیشد. وحدت رمز پیروزی است. وحدت خوب است. الگو گرفتن در زندگی امری نیکوست. خوب است که از شهدا الگو بگیریم. میتوانیم از آنها یاد بگیریم که بیس کار باید ولایت باشد. عدالت باید محقق شود. چون العدل حسن. ولایت است که اصل عدالت را محقق می کند. شخص ولی به تنهایی از تحقق این امر عاجز است. او برای این هدف نیاز به کسانی مثل شهدا دارد. پای پرچم او باید وحدت داشته باشیم. وگرنه عدالت محقق نمی شود. پس؛ معنا ندارد تحقق عدالت بدون همراهی با ولی. با این حساب تحقق عدالت بدون وحدت پای پرچم ولی خیال باطل است. چون وحدت رمز پیروزی است. عدالتخواهی بدون ولایت خواهی ضد عدالت است. چون وحدت را از بین میبرد. وحدت که از بین رفت عدالت محقق نمی شود. اینجاست قتلگاه عدالت... محل نزاع را بد نفهمیم. حال خود دانیم! @alikheradmardii 💊@HOWZAVIAN
سلام. من گردانندگان کانال نویسندگان حوزوی رو نمیشناسم، اما جای تشکر داره... جای خالی ارائه نمونه‌ یادداشت طلبه‌ها خالی بود. ✍حجره‌نشین ...................................................... 🙏 سپاس از شما، مأجور باشید. ضمنا همه اعضای محترم را گرداننده می‌دانم و یک نفر هم مثل من 😊 @HOWZAVIAN
بانو سلام اي به جنان بانوي گلچين سلام بوي خوش باغ و بساتين سلام شافعه روز نفس گیر حشر آیت حق، ناشر آیین سلام دختر هفتم مه برج ولا رأيت افراشته دين سلام آينه روي نكوي رضا رايحه سوره ياسين سلام نور مبين، عمه سادات ارض زينت اشعار دواوين سلام روشني ديده حق باوران صاحب صد گفته شيرين سلام شیر زن ساوه و صحرای قم رنج کشیده ز ملاعین سلام بارگهت قبله اهل نیاز خاشع تو جمله سلاطین سلام داده به هر صبح و مسا بار عام ملجاء دلسوز مساکین سلام حب تو ما را كند اهل بهشت اي ز تو قم يافته آذين سلام. ✍بیژن شهرامی https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
◼️تسلیت 🔅 در حد تعریفت ندارم حرف از این بهتر 🔅 معصومه‌ای معصومه‌ای معصومه، ای خواهر مِنّی اِلَیْکِ... نامه‌ای از غربت ایران در سینه دارم حرف‌هایی با تو خواهرجان ای باطنت با ظاهرت یک‌دست آیینه سنگ برادر را زدی یک عمر بر سینه هم‌پای اشکت می‌چکد تسبیحِ در دستم هر نیمه‌شب دلتنگ یارب یاربت هستم آن دستخط، آن آیه مکتوب یادم هست در حجره قرآن می‌نوشتی، خوب یادم هست هر وقت از دست زمانه غصه می‌خوردی بغض نهانت را سوی سجاده می‌بردی آن‌کس که قدر روح پاکت را بداند کیست؟ در هیچ‌جایی هیچ هم‌کفوی برایت نیست در حد تعریفت ندارم حرف از این بهتر معصومه‌ای معصومه‌ای معصومه، ای خواهر روی جوادم را ببوس و هم‌زبانش باش جان تو و جان جواد آرام جانش باش من حال و روزت را به چشم خویش می‌بینم اشک تو را همواره بیش از پیش می‌بینم باید سراپا صبر شد با رسم دنیا ساخت حتی اگر عمری جدایی بین ما انداخت دیگر گذشت آنچه گذشته،‌ بشنو از ما بعد لاخیر فی الدنیا و مافیها... و اما بعد ای فاطمه این‌بار هم دست علی بسته‌ست فرجام این جریان به تدبیر تو وابسته‌ست هجرت کن از شهر و دیار خود به این وادی منزل به منزل بگذر از ویرانه، آبادی هجرت هماره خیر دارد با خودش همراه آری به حکم «مَن یُهاجِر فی سبیل‌الله...» هر نقشه‌ای در طول این ترفند ناکام است هجرت همان زخم است زخمی که به هنگام است چیزی نمانده بشکند تندیس باورها با خود بیاور از برادرها و خواهرها اسلام در دشت و بیابان سبز خواهد شد با مقدم سادات، ایران سبز خواهد شد هر چند هستیم از غم دیدار هم لبریز برخیز تا قسمت چه باشد خواهرم برخیز تا باز هم روشن ببینم چشم‌هایت را پایان رقعه می‌زنم مهر رضایت را «الله زَیْنٌ و انا عبدٌ» مِن العُبّاد «فالله خَیْرٌ حافظا» پشت و پناهت باد ✍ عباس همتی https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
سلام صبح حرم! صبح بی‌کدورتِ صاف! سلام حوض پر از نور! حوض آینه‌باف! دلم سپید به تن کرده است و می‌چرخد به دور حضرت جان با فرشتگان طواف کبوتری که به گنبد نشسته می‌داند که چیست لذت دعوت‌شدن به قله‌ی قاف «پدر فدای تو» این جمله را به قطعِ یقین حقیقتی‌ست وَ الّا امام و حرف گزاف؟ کنار مهر تو از چشم و سکه افتاده به خرج اگر بدهد ماه اندکی انصاف تو را که سوره‌ی نوری، میان کاشی‌ها نشسته‌اند به تفسیر آیه‌های عفاف تمام عمر بیفتیم اگر به پای ضریح برای عرض ارادت نکرده‌ایم اسراف نگاه کن که نگاهی به ما، می‌اندازد میان دوزخ و جنت هزار سال شکاف به هر طرف که نظر می‌کنم کنار ضریح به قبر مجتهدی خفته جامع‌الاطراف چه گویم از تو که در وصف برگی از کرمت قلم شوند درختان نمی‌کنند کفاف ✍ سعید مبشر https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🗂 نشانیِ 1⃣ به حرمت استادم راست می‌گویم 😔 نجوای عبدالرحیم موگهی‌ از استادان نویسندگی حوزه در سوگ استاد دوست‌داشتنی‌اش، راستگوی قصه‌ها 2⃣ جِدّی با کلمات!سعید نصراللهی‌نسب آن موقع‌ها این قدر شبکه نداشتیم که؛ فقط شبکه یک بود و بعضی از شهرها، شاید شبکه دو را هم داشتند. ۲۴ ساعته برنامه نداشتند که، حداکثر مثلاً ده ساعت. هر شب سریال نداشتند که، به زور هفته‌ای یکی. چند هفته‌ای هم با تیزرِ سریال بعدی سرگرم بودیم.   3⃣ جهادی به نام روایتِ جهادحسین کاوه ♦️ در روزهایی که همه دولت‌ها نخبگان و قدرت خود را برای مقابله با اپیدمی کرونا به کار گرفته‌اند و به دنبال یافتن دارویی جهت درمان آن هستند و مردم نیز از ترس ابتلا به این بیماری احتیاطات و ملاحظات درست و بجایی را پیش گرفته‌اند؛ رشادت‌های افرادی که در خط مقدم مقابله با این بیماری هستند واقعاً دیدنی است، خصوصاً رشادت روایت گرانی که علی‌رغم عدم مسئولیت تخصصی مستقیم در مقابله با این بیماری، چنان به خط زده‌اند که دیدن دارند. 4⃣ مورچه‌های چرب و چیلیکانال ذکری برخلاف همیشه که من مورچه‌ها را در حال حرکت، فعالیت و جنب و جوش دیده بودم ، این بار چشمم به دسته‌ای مورچه افتاده بود که هیچ حرکتی نمیکردند و مانند مردگانی به سکون رسیده بودند. 🙏 نوشته‌های ارسالی شما یا در دست بررسی است یا در صف انتشار.🙏 💊@HOWZAVIAN
◼️یادآور داغ حضرت مادر به اسم نور. این همه راه را به امید دیدن نور چشمت، امام و مولایت، برادر عزیزتر از جانت، از مدینه به سوی طوس راهی شدی، به امید اینکه حتی شده لحظه‌ای از وجود امام زمانت بهره‌مند شوی و دلتنگی خواهرانه را از جانت بزدایی! و من نمی‌توانم باور کنم لحظه‌ی آخر، که از قم راهیِ سرای آخرت می‌شدی، برادر به بالینت نرسیده باشد! پرگشودنت، داغ شهادت حضرت مادر را برای برادر زنده کرد. 💊 @HOWZAVIAN
✴️ از پشت مردِ خون آشام 🔅 در قرآن آیه‌ای وجود دارد که می‌فرماید: یُخرِج الحَیَّ مِنَ المَیِّت! ترجمۀ ساده و خودمانی این قطعه از آیه می شود: زنده را از دل مُرده بیرون می‌آورد. 🔸برای اینکه درکِ بهتری از معنای آیه داشته باشیم به نوشتۀ زیر عنایتی بفرمایید. 🔸ببینید دوستان! یکی از چهره های خون آشام در تاریخ اسلام، فردی است به نام حَجّاج بن یوسف ثقفی. قلم یارای نوشتن عُمق جنایات او در حق انسانیت را ندارد. 🔅 به نوشتۀ شیخ حُرّ عاملی در صفحۀ 88 از جلد 2 کتاب "امل الآمل" و دیگرانی چون آیت الله خویی، سید محسن امین و شیخ عباس قمی، از پشت و تبار این آدم زشت طینت، نواده ای متولد می شود که نامش را حسین گذاشتند. این کودکِ زاده شده از نسل آن مرد پلید، به چنان جایگاه و مرتبه ای از کمالات می رسد که نگو! در مدتی کوتاه سرآمد دانایان روزگار خود می شود. مردی ادیب و شاعر پیشه. مهمتر از همه اینکه سعادت یارش شده و در جُرگۀ شیعیان دوازده امامی وارد می شود. نوشته اند که در اشعارش مدیحه سرای خاندان اهل بیت علیهم السلام بود. ایشان هم عصرِ سید مرتضی و سید رضی بوده است. سید رضی مجموعه‌ای گلچین از اشعار زیبای این شاعر اهل بیتی را در کتابی تحت عنوان "الحسن من شعر الحسین" جمع آوری کرده است. 🔸تاریخ نگار بزرگ اسلامی ابن خَلّکان، این نوادۀ حجّاج بن یوسف را در زُمرۀ بزرگان شیعه بر شمرده و یاقوت حِمَوی در کتاب معجم الادباء او را از جملۀ بزرگ ترین شاعران شیعه می داند. این شاعر که تمام هَمّ و غَمّ جَدّش، حجّاج بن یوسف، محوِ نام علی بن ابی طالب و کشتن شیعیانش بوده شعری در کنار قبر علی بن ابی طالب علیه السلام سروده که در شعر عرب، مانا شده است. ✍ علیرضا نظری خرّم @HOWZAVIAN
🔅 دینداری و تبلیغ آگاهانه 🚫 اگر جامعه‌ی ما با کاهش سرانه خواندن رو‌به‌رو‌ است، مبلغان دینی با کاهش سرانه نوشتن روبه‌رو هستند. 💊 @HOWZAVIAN 🔻استفاده از این ایموجی💊 عامدانه است؛ کتابخوانی، نوشتن و نویسندگی در کشور ما نیازمند درمان است، حوزویان در درمان این کم‌کاری مزمن و همگانی رسالت دارند. بی‌تردید تشویق همگان به خواندن و نوشتن، راهی به سوی دینداری و تبلیغ آگاهانه است. 💬 در کنار شما هستم 😊💊 💐✍️
🔴 عملیات فریب با قیمت مرغ 🔹 دولت اعتدال و بنام تدبیر و امید، که در عرصه اقتصادی لااقل معتدل نبوده و سراسر، نوسان و بی تدبیری و ناامیدی را بسمت مردم پمپاژ نموده بجای حل مساله با توان داخلی و خنثی سازی تحریم، سراغ گزینه (توهم) رفع تحریم با امید به بازگشت آمریکا به برجام رفته است و از نظر ایشان، (بخوانید امضاء کری) نیز تضمین است. 👈 متن کامل 👉 ✍ علیرضا محمدلو @HOWZAVIANغ
💠 بازگشت به سنت زمینه‌ساز ظهور ولی خدا 🔻تاکید بر بازگشت به گذشته نه از سر تعصب کور و تعبد صرف، که متعقلانه و حکیمانه است. این بازگشت را در اقبال دوباره ی غرب به فلسفه ی اخلاق فضیلت ارسطو و علاقه مندی به رواقی گری می توان جستجو کرد. 🔻«فلسفه‌ای برای زندگی: روش‌های کهن رواقی برای زندگی امروز» کتابی است نوشته ویلیام بی. اروین که با همین منطق و بر همین نیاز نگاشته شد. چرا که به باور برخی صاحب نظران، فلسفه[ی غرب] در زمانه ی حضور در دنیای جدید قابل دفاع نبوده است. زمانی سودای حل مسائل اساسی بشر را داشت، به ناگاه تغییر مسیر داد. به جای سیر و سلوک در احوال پرسش های اساسی، به پرسه زدن در اطراف فناوری محدود شد. 👈 متن کامل 👉 ✍ محمدصدرا مازنی @HOWZAVIAN
📈 تصور درستی از نوشتن نداریم 📌فکر می‌کنیم تا وقتی که قسط و گرفتاری و مشغله داریم، نه می‌شود کتاب خواند و نه می‌توان نوشت. 📝 هماره‌ به دوستان دوره نویسندگی و خبرنویسی عرض می‌کنم که آدم‌های پرمشغله، پرسوژه‌ترند. 🔸امروز تصویر بالا و متن فاخر و خودمانی را از صفحه اینستاگرامی استاد عزتی پاک، رمان نویس حوزوی، دیدم و خواندم. من که می‌دانم نویسنده‌ها خواندن و نوشتن را به هر کار دیگری ترجیح می‌دهند؛ اما دوست رمان‌نویس‌مان امروز پیاده‌روی کرده، و نوشت. از ایشان خواستم متن تایپی‌ را در اختیارم بگذارد، این چندمین باری است که مزاحم‌شان می‌شوم؛ دلیلم این است که نمی‌خواهم علاقه‌مندان به نوشتن، از خواندن برخی متن‌های موقعیت‌محور محروم بمانند. @HOWZAVIAN پس در هر شرایطی بنویسیم👇 و اما ✍ متن جناب عزتی پاک👇
نویسندگان حوزوی
📈 تصور درستی از نوشتن نداریم 📌فکر می‌کنیم تا وقتی که قسط و گرفتاری و مشغله داریم، نه می‌شود کتاب
🏙 جایی که ما در آن زندگی می‌کنیم این‌جا است؛ جایی که ما در آن زندگی می‌کنیم. یک خوابگاه بزرگ که اگر آرامشش نبود و خلوتی‌اش، دیگر هیچ جذابیتی برای زندگی در آن پیدا نمی‌شد. یک منطقه‌ی خشک و بی‌روح و فاقد شهریت! در بازار نیست؛ راسته‌ نیست تا دست خانواده را بگیری درش راه بروی، و یا هم‌پای دوستی بی‌هدف قدم بزنی و مغازه‌هاش را تماشا کنی. مرکزیتی در میان نیست، و هیچ مسجدی در آن جامع نیست. به قول دوستم در اینجا حتا گورستان هم نمی‌بینی! خیابان‌هاش همه کوتاه و دکان‌ها صرفا جهت رفع نیازهای اولیه ردیف شده‌اند، و اثری از کتابفروشی و مانند آن وجود ندارد. بچه‌ها همه در مجتمع‌ها زندانی‌اند، و شما بندرت زن و مردی را می‌بینی_فرقی نمی‌کند جوان یا میان‌سال و یا پیر_ که در خیابان‌های آن سلانه‌سلانه و شانه‌به‌شانه‌ی هم راه بروند. این شهر‌ک اصلا آدم پیاده ندارد، و جز ماشین در کوچه‌هاش نیست. پردیسان و همانندهاش جاهایی هستند صرفا برای خواب. این شاید ویژگی چنین شهرهایی باشد، اما ماجرای انسان و منزلش حتما چیز دیگری است. انسان هرگز اسیر این خمودگی و بی‌نشاطی نخواهد بود. او خواهد جنبید. و ما نیز از این قاو ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم. پس در این سال‌ها تلاش کردیم با راه رفتن و گز کردن در وجب‌به‌وجبش به زمین خشک و سختش بفهمانیم که باید بارور شود و کم‌کم جان بگیرد و روح پیدا کند؛ چرا که آدم‌ها درش خانه کرده‌اند. این البته به نظرم وظیفه‌ای است همگانی که ساکنان پردیسان باید تک‌به تک و یا دونفر دونفر بجا بیاورند. اتفاقی که این روزها _شاید تحت فشار محدودیت‌های در حال رخ دادن است. چون تازگی‌ها می‌بینیم عصرها ده بیست نفری به قصد پرسه‌زنی در کوچه‌ها و خیابان‌ها پیدا می‌شوند و برای خودشان عاطل و باطل می‌چرخند! و این تمام امیدواری این ایّام ما است. . پ.ن: تصویر بالا نقشه‌ی آخرین پیاده‌روی من و دوستم است. شهرک را تمام و کمال طواف کردیم و به دورش گشتیم! ✍ علی اصغر عزتی پاک https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
هر جمعه دلم اسیر دیدار تو بود اندیشه پر از هجوم افکار تو بود تا در شب آدینه نشستم به نماز هر ذره‌ی شب نشان اسرار تو بود @HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی
هر جمعه دلم اسیر دیدار تو بود اندیشه پر از هجوم افکار تو بود تا در شب آدینه نشستم به نماز هر ذره‌
بیهوده خویش را متدیّن شمرده‌ایم عمری‌ست از هوی' و هوس زخم خورده‌ایم خوشبخت آن کسی که تو آیی به دیدنش بیچاره ما که راه به کویَت نبرده‌ایم داریم روی لب همه عجّل فرج ولی دل را به دستِ بازی دنیا سپرده‌ایم زینت که هیچ،مایهٔ ننگِ شما شدیم شرمنده آبروی تو را نیز برده‌ایم این شهرِ بی حیا نفسِ عشق را برید ای شعرِ عاشقانه بیا تا نمرده‌ایم ✍نوید نیّری @HOWZAVIAN
✅ بشارت‌های قرآنی 🌷 فرجام یک دوره تلاوت و مطالعه قرآن، با نگاه یافتن بشارت‌ها و مژده‌ها قرآن کریم را، علاوه بر تلاوت، مطالعه می‌کنم. در هر دوره مطالعه، موضوعی را در ذهنم می‌گیرم و هر مقدار را که در شبانه روز تلاوت و مطالعه می‌کنم، با آن موضوع در ذهنم، می‌کاوم. نتایج خوبی حاصل می‌شود. این‌بار، به مقتضای حالم و نیاز روحی‌ام، «بشارت‌های قرآنی» را در نظر گرفتم؛ آیات مبشرات، مژده‌ها، رحمت‌ها، نعمت‌ها، آن‌هایی که جان را به وجد و شوق می‌آورد. نتیجه جالب بود. قبلا حساب نکرده بودم که قرآن چقدر بشارت دارد. اکنون که حسابش را نگه داشتم، نتیجه‌ای فوق تصورم حاصل شد؛ ۲۳۴ بشارت. این‌ها بشارت‌های صریح بود. با تدبر و کاوش بیشتر، از این مقدار هم بیشتر می‌توان یافت. 👈 خواندن بیشتر 👉 ✍️ علی‌اکبر مظاهری @HOWZAVIAN
💐 از کارهای خوب نوشتاری و تبلیغی در این مدت می‌توانم به انتشار نوشته‌های استاد به مناسبت و بهانه‌ی کرونا اشاره کنم. 🙏 این محتوا به همت تلاشگران سایت تبلیغ نیوز دفتر تبلیغات با هشتگ ، با طراحی جذاب و به صورت سلسله‌وار در حال انتشار است‌. 📌نمونه‌ای از آن متن‌ها👇👇 🔸 های شهر به شدت گرفتار گناه است. 🔹 اهلِ پروا دچارِ تنگی شده‌اند. 🔹 هیچ کس از در امان نیست. 🔸 تقوا بزنیم تا آمار روزانه «» بالاتر نرود. 📎 خدا قوت به استاد محدثی، آقایان قربانزاده و فلاحی و دیگر گردانندگان این پایگاه تبلیغی.💐 یکی دیگر از مطالب: 👈 خواندن بیشتر 👉 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🔅 انتقاد به انسان 🌼 سلام!. خوب هستید؟ نمی دانم باید خوشحال باشم یا ناراحت؟ از طرفی میگویم باید بکشید، باید اذیت شوید، باید بمیرید تا حال من را درک کنید!. از طرف دیگری هم میگویم وجدانت کجا رفته؟ آنها دارند رنج و سختی می کشند. شاید حق با وجدانم باشد. 💫راستی معذرت می‌خواهم که خودم را معرفی نکردم؛ من آسمان هستم. آسمانی که این چندسال گذشته دود ماشین های شما یک نفس راحت را از من گرفته است. این سال‌هایی که شما آدم ها ماشین را اختراع کرید یک طرف و تمام عمرم یک طرف دیگر. 👈 خواندن بیشتر 👉 ✍ طاها طالعی اردکانی @HOWZAVIAN
⚡️«تقریب» به دنبال شیعه‌سازی اهل سنت نیست تأکید بر حدیث ثقلین در کلام امام خمینی و آیت الله خامنه‌ای را نباید حمل بر بحث شیعه‌سازی اهل‌سنت نمود، همچنان‌که آیت الله بروجردی را نمی‌توان به این عنوان متهم نمود. آیت الله سید موسی شبیری زنجانی در نگاه مرحوم بروجردی می‌گوید: «هدف آقای بروجردی از تأسیس دارالتقریب در مصر، این نبود که سنی‌ها را شيعه کند. ایشان می‌فرمود: ما چه شیعه باشیم، چه سنی، به حکم حدیث ثقلین مؤظفیم عمل‌مان مطابق دستور عترت طاهره(ع) باشد. ایشان در قضیه تقریب به دنبال توجه دادن اهل‌سنت به مرجعیت علمی اهل‌بیت(ع) بود. «تقریب» هم به معنی نزدیک شدن شیعه و سنی به یکدیگر و کم‌کردن فاصله‌ها است، نه شیعه کردن سنی‌ها؛ هرچند اگر شیعه می‌شدند، زهی سعادت ولی غرض این نبود...» 👈 در صورت تمایل به مطالعه بیشتر 👉 ✍️ مهدی مسائلی @HOWZAVIAN
🔴 وقتی انتقام سخت نگیرید، سخت امنیت تان را مورد تعرض قرار می‌دهند. 🔻کاش این بار حرف امام جامعه بر زمین نماند. @feckrat 💐 شهادتت مبارک برادر فخری زاده @HOWZAVIAN