eitaa logo
شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری
729 دنبال‌کننده
586 عکس
210 ویدیو
36 فایل
ابتکار "شیفت": کلان‌راهبرد شکوفایی اقتصادی عدالت‌محور و پایدار ایران ارتباط با مدیر کانال: محمد تمنایی، دانشیار دانشکده مهندسی حمل‌ونقل دانشگاه صنعتی اصفهان @tamannaei
مشاهده در ایتا
دانلود
هشداری بسیار مهم که لابلای تبلیغات انتخاباتی گم شد: ریشه‌ی معضلات اقتصادی کشور، ربا و بهره‌ی بالای بانکی است... بیانیه‌ی حمایت ۱۱۰ اقتصاددان از دکتر سعید جلیلی، ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - چرا با وجود خلق پول روزانه ۷ هزار میلیارد تومان پول توسط بانک‌ها، تقریباً همه‌ی بخش‌های اقتصاد از کسری و کمبود رنج می‌برد؟ - ‌۷۰ درصد از نقدینگی کشور در اختیار فقط ۱ درصد از سپرده‌هاست! یعنی ظرف آب در اقتصاد ایران، کج است. - سیل نقدینگی، ناعادلانه خلق می‌شود، ناعادلانه توزیع می‌شود و به سمت بازارهای نامولّد سوداگری و سفته‌بازی رها می‌گردد. - اَبَرچالش اقتصاد ایران: ساختار اقتصادی ناعادلانه‌‌ی ربوی، بهره‌ی بالا و خلق پول شدید. - تورم، رشد مداوم نرخ ارز، و تأثیرگذاری تحریم و... در ساختار اقتصادی ربوی، ریشه دارند. - پیروی از سیاست‌های «اقتصاد ریاضتی» (هم‌چون تعدیل نیروها، جلوگیری از افزایش متناسب دستمزدها، افزایش بهره‌، افزایش قیمت ارز، بنزین، گاز، آب و...)، نه تنها پاسخ مناسب برای رفع معضلات اقتصادی نیست، بلکه اوضاع را وخیم‌تر می‌کند. - بجای وارد کردن فشار بر دوش مردم، نوک پیکان اصلاح اقتصادی باید به سمت کاسبان رکود تورمی نشانه رود؛ همان اقلیتی که عمده‌ی نقدینگی خلق شده در اختیارشان قرار می‌گیرد. - راهکار صحیح، پیروی از سیاست‌های «اقتصاد مقاومتی» و کاهش نرخ بهره‌ و محدود سازی بازارهای نامولّد است؛ تا نقدینگی بسمت تولید جریان یابد و بستر بروز خلاقیت‌های جوانان فعال و متخصص جویای کار فراهم شود. متن کامل و امضاها www.imna.ir/news/768796 کانال «شیفت» در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
1076.pdf
2.31M
مؤلفه‌های حکمرانی ابتکار "شیفت" مقاله پذیرفته شده بصورت سخنرانی در سیزدهمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، اردیبهشت ۱۴۰۳
مؤلفه‌های حکمرانی ابتکار "شیفت" مقاله پذیرفته شده بصورت سخنرانی در سیزدهمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، اردیبهشت ۱۴۰۳ مؤلفه‌ها: ۱- یکپارچه‌سازی منابع یازده‌گانه‌ی خلق ارزش ۲- نظام‌نامه‌ی ابتکار "شیفت" ۳- سازوکارهای متمرکز و غیرمتمرکز برای حکمرانی منابع یازده‌گانه ۴- بازیگران فعال در ساختار "شیفت" ۵- سکوی هوشمند نرم‌افزاری "شیفت" ۶- نظام سلسله‌مراتبی حمل‌ونقل و لجستیک دریافت اصل مقاله کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
صریح با رئیس‌جمهور پزشکیان درباره مکران و جنوب شرق ایرانامیر امیری‌فر ۱- به سرگردانی توسعه پایان دهید! خودتان بالای سر کار بایستید. ۲- تصمیم بگیرید! در تله‌ی موازی‌کاری نهادهای پایین‌دستی و بوروکرات‌های بخشی‌نگر، که دولت شهید رئیسی در آن گرفتار شد، نیفتید. ۳- دولتمرد باشید! خودتان را متولی دریا بدانید و دستگاه‌ها را به تبعیت و تمکین از خود در راهبری مسئله وادار نمایید. ۴- پای مکران را در سیاست خارجی دولت‌تان باز کنید! در میانه رقابت‌های آیمک و سیپک، چین و آمریکا، چین و روسیه، هند و پاکستان، مکران می‌تواند یک کارت بین‌المللی برای تعاملات دولت شما جهت بهره‌برداری حداکثری از منافع ملی باشد. ۵- سمت مردم بایستید! بلوچستان زخم برداشته است. مقدمه اصلی توسعه، ایجاد اعتماد بین مردم و حاکمیت است. ۶- تعامل کنید! معامله نکنید! آفت توسعه در بلوچستان و جنوب شرق ایران، معامله دولت‌های پیشین با جریان‌های قدرت بوده است. ۷- شرق ایران را یک کل واحد ببینید! به جرئت می‌توان ابر‌پروژه و شاهرگ احیای شرق ایران را راه‌آهن «چابهار به سرخس» نامید. ۸- مراقب باشید! پیمانکاران در کمین‌اند! از پروژه‌های بی‌حاصل به اسم آبرسانی تا ایده‌های بی‌حاصل ترانزیتی همچون توسعه فاز دوم بندر شهید بهشتی حاصل نزدیکی بیش از پیش پیمانکاران با برخی بوروکرات‌های بخشی‌نگر دولتی هستند. ۹- جنوب شرق ایران را با عینک خودتان تماشا کنید نه با عینک دیگران! لینک متن کامل یادداشت @MakoIran_ir کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
بفرمایید روضه‌ی سیدالشهدا (ع) ▫️عصر تاسوعا و عصر عاشورای حسینی ▫️دانشگاه صنعتی اصفهان، کوی استادان، ردیف ۱، پلاک ۱۵، منزل تمنایی
در تشکیل وزارت حمل‌ونقل، تسریع کنید... نامه‌ی دکتر سبحان نظری، رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی کشور و عضو هسته‌ی مرکزی "شیفت" به رئیس‌جمهور منتخب، ۱۴۰۳۰۴۲۷ - نقصان مهم ساختار اداره‌ی بخش حمل‌و‌نقل کشور، این است که از یک سو، شاهد پراکندگی مأموریت‌های این بخش در وزارت‌خانه‌های مختلف هستیم و از سوی دیگر، در بخش برون‌شهری، مأموریت حمل‌و‌نقل در وزارت‌خانه‌ی عریض و طویل راه و شهرسازی گم شده و به سازمان‌ها، شرکت‌ها و معاونت‌هایی سپرده شده است که در قالب جزایری نامجتمع، چندپارچه و بی‌فرمان‌ده، به حال خود رها شده‌اند. - تدبیری فرمایید تا از فرصت توجه مجلس محترم به تشکیل وزارت حمل‌ونقل، به نحو مناسبی استفاده شود. کانال "شیفت" در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
fdd-report-burning-bridge.pdf
1.89M
پل سوزان! گزارش بنیاد آمریکائی دفاع از دموکراسی پیرامون کریدور بین‌المللی ایران- عراق- سوریه
فرصت‌های کریدوری ایران پس از عملیات وعده صادق​ - براساس این تحولات، به نظر می‌رسد هند در وضعیت عدم قطعیت نسبت به دو گزینه آیمک و کریدور شمال- جنوب برای ایجاد اتصال چندشیوه ای به اروپا قرار گرفته و تصمیم به بازی همزمان در دو زمین ایران و رژیم صهیونیستی گرفته است. - هند به دنبال مشارکت مجموعه شرکای خارجی خود در زنجیره های ارزش صنایع تولیدی ذیل سه بستر است: ۱. کریدور غذایی هند که معماری تجاری عرب مد را ارتقا می دهد. ۲. کریدور نوآوری (زنجیره های ارزش صنایع تولیدی انرژی سبز و فناوری نوآورانه) ۳. یکپارچه‌سازی صنایع تولیدی پتروشیمی و زنجیره ارزش هیدروکربن هند. - بعنوان مثال، امارات قصد دارد میوه‌ها و سبزیجات را مستقیما از کشاورزان هندی خریداری کرده و به ۸ کارخانه فرآوری که در هند می‌سازد، تحویل دهد. همچنین مرکز مبادلات چند کالایی دبی پلتفرم تجارت کشاورزی «آگر یوتا» ایجاد کرده تا کشاورزان هندی را با شرکت‌های مواد غذایی امارات مرتبط کند. - رژیم صهیونیستی با تأسیس ۳۰ مرکز عالی کشاورزی در سراسر هند بستری برای انتقال سریع فناوری به کشاورزان هندی ایجاد کرده است. - لازم است سند کریدور حمل‌و‌نقل شمال-جنوب، به «کمربند اقتصادی شمال-جنوب» شامل ابتکار عمل‌های متنوع برای ایجاد یکپارچگی اقتصادی بین کشورهای منطقه از جمله هند عراق، امارات، عربستان و حتی کشورهای آفریقایی اصلاح و ارتقا یابد. منبع: خبرگزاری تسنیم www.tasnimnews.com/fa/news/1403/04/27/3123481 کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امیدم نسبت به آینده کشور خیلی روشن است. خداوند اراده فرموده که این ملت را به برکت اسلام، به عالی ترین درجات برساند. (رهبر انقلاب) کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطار روابط با چین، شتابان ولی بی‌برنامه/ فقدان نقشه‌ی راه و منظومه‌ی یکپارچه، نقطه ضعف رابطه با چین بود. دکتر احمد صالحی، کارشناس مسائل بین‌الملل - در دولت سیزدهم پرونده همکاری با چین بدون مدیر بود؛ برعکس دولت دوازدهم که یک نفر (علی لاریجانی) مدیر این پرونده بود که دو ویژگی داشت: اولا تراز سیاسی بالایی داشت و ثانیا بیکار بود، یعنی مشغله‌ای جز این پرونده نداشت. - قرارداد خرید وسایل حمل‌ونقل عمومی از چین اتفاق بزرگی بود هر چند در مناظرات با آن سیاسی رفتار شد. گرفتن فاینانس بیش از ۱.۵ میلیارد دلاری برای ایران آن هم با وجود ریسک‌های اقتصادی یعنی یک کار شاق اتفاق افتاده. - مشکل روابط با چین در دولت سیزدهم، فقدان یک منظومه و نقشه‌ی راه مشخص برای انتفاع دوطرفه در تجارت و حمل‌ونقل و مالی و... بود. کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی کم‌کم متوجه می‌شویم چه کلاه گشادی بر سر اقتصاد کشور رفته است! دکتر هادی عباسی، معاون وزیر راه و شهرسازی - نظام ج.ا. باید تکلیف خودش با بانک‌ها را روشن کند. - بانک‌های خصوصی اختیارات حاکمیتی "خلق پول" دارند، اما با سوءاستفاده از خلأ قانونی، هیچ مسئولیتی در تولید و اشتغال و زنجیره‌های ارزش و... نمی‌پذیرند. پ.ن.: آقای دکتر عباسی عزیز! بانک خصوصی به خودی خود معضل نیست؛ بلکه ذات "خلق پول" معضل اصلی است، چه توسط بانک خصوصی انجام شود و چه بانک دولتی. خلق پول، اختیار حاکمیتی نیست، بلکه خطایی راهبردی است که ظرف آب اقتصاد کشور را کج کرده‌است. راه نجات ساختار اقتصادی ربوی کشور، از اعمال محدودیت بر بازارهای نامولد و کاهش بهره بسمت صفر و ریشه‌کنی اساس خلق پول می‌گذرد. کانال «شیفت» در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
همه باید به دولت آقای پزشکیان کمک کنند... در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب، انشالله اعضای هسته‌ی مرکزی ابتکار "شبکه‌ی یکپارچه‌ی فرآوری و ترابری" به زودی جلسه‌ای با معاون اول محترم رئیس‌جمهور، آقای دکتر عارف، برگزار خواهند نمود و ضمن ارائه‌ی ابتکار "شیفت" و نتایج حاصله از انجام دستور رهبری مبنی بر طراحی این ابتکار و با توجه به تکلیف قانونی دولت محترم در برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جهت اجرای آن، آمادگی خود برای همکاری با دولت جهت احیای نظام‌مند کریدورهای ارزش‌آفرین اقتصادی و ارتقای عدالت‌محور مشارکت ایران اسلامی در زنجیره‌های ارزش منطقه‌ای و جهانی را اعلام می‌دارند. کانال «شیفت» در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
رقابت مخرب بین بانک‌ها و صندوق‌های سود ثابت! کدام جهش تولید؟! اگر به دنبال ریشه‌ی معضلات اقتصادی کشور هستید، به نمودارهای بالا خوب نگاه کنید... امروز از طرف یکی از مجموعه‌های بزرگ اقتصادی، یک چک جهت امضا آورده بودند. مبلغ بسیار سنگین بود. تعجب کردم، چون چنین مبالغی قبلا متداول نبود. پرسیدم این چک مربوط به چیست؟ گفتند مربوط به جابجایی پول از بانک به فلان صندوق سود ثابت، چون سود تضمین شده‌ی بهتری دارد! جمله بعدی جالب‌تر بود. می‌گفت حالا بانک هم از ما ناراحت می‌شود که پول‌هایمان را داریم خارج می‌کنیم! عجبا! در شرایطی که شاهد افت شدید نمادهای شرکت‌های تولیدکننده بورسی (بخش واقعی اقتصاد) هستیم، این سود مثبت تضمین شده‌ی همیشگی از کدام بازارها تأمین می‌شود؟ غیر از سفته‌بازی در ملک و طلا و دلار و خودرو؟! این که بانک‌ها و صندوق‌های سود ثابت، بدلیل ساختار اقتصاد ربوی و بهره بانکی و خلق پول، در رقابت مخرب با یکدیگر قرار گرفته‌اند جای تعجب و تأسف دارد. بدون رفع این مانع بزرگ، جهش تولید و مشارکت مردم بی‌معناست. چرا علت‌العلل معضلات کشور رها شده و صدایی بلند نمی‌شود؟! نه از مسئولین و نه حتی از مردم! آنچه ظرف آب اقتصاد کشور را کج کرده، خلق پول روزانه ۷ همت است که ۷۰٪ این خلق نجومی به ۱٪ سپرده‌ها و عمدتا به سفته‌بازی در بازارهای دلار و طلا و ملک و اتومبیل سرازیر می‌شود. در هر دقیقه ۵ میلیارد تومان پول ناعادلانه خلق می‌شود و به جیب ثروتمندان می‌رود و تورم آن بر گرده ده‌ها میلیون توده‌ی مردم می‌ماند... کانال «شیفت» در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
اینکه مهمان ما بودی، داغ را سنگین‌تر می‌کند... حالا خون تو روی خاک ایران ریخته شده؛ و این یعنی ما هم خون‌خواه تو هستیم...
کلان پروژه‌ها در حال حاضر کشور، عموماً حاصل تصمیم‌سازی مافیایی است. دکتر سبحان نظری، دبیر انجمن صنفی حمل و نقل ریلی کشور و عضو شورای مرکزی ابتکار "شیفت" - بسیاری از تصمیم‌سازی‌ها در خصوص کلان‌پروژه‌ ها، بر اساس مطالعات علمی نیست. - با جمعیت فعلی ایران و در شرایط تنگنای منابع مالی کشور، پروژه قطار سریع‌السیر به صرفه نیست. نظام حمل‌ونقل ما در مقیاس شهری و برون شهری وارد مواجهه با بحران‌های بزرگ شده است و به همین دلیل راهکارهای مشکلات، صرفاً جنبه اقتصادی ندارند بلکه این راهکارها مانند افزایش قیمت سوخت، ابعاد اجتماعی و امنیتی خواهند داشت. - از آن جا که بحران‌ها و تهدیدها بزرگ شده‌اند و از سوی دیگر فرصت‌های بزرگی نیز وجود دارند، ما نیز باید با ابتکارات بزرگ به سراغ حل مشکلات و استقبال از فرصت‌ها برویم. - بایستی ساختار نظام حمل‌ونقل کشور را اصلاح کنیم مثلا با تلفیق بخش‌های مختلف حمل‌ونقل کشور، وزارت حمل‌ونقل تأسیس کنیم. در حال حاضر بخش حمل‌ونقل تبدیل به جزایر نامتحد چندپارچه بی‌صاحب شده است. - آزادسازی دسترسی به داده‌های آماری بخش حمل‌و‌نقل باید صورت بگیرد، این مسئله در حال حاضر حائز اهمیت است زیرا مدیران در دورهمی‌های دوستانه تصمیم می‌گیرند! کانال «شیفت» در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404