🌸 میلاد با سعادت حضرت علی بن الحسین، امام سجاد علیه السلام مبارک باد.
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
جلوه های تاریکی
#امام_مهدی_ع_در_نگاه_مذاهب_چهارگانه_اهل_سنت: ✅قسمت چهارم ✳️اینک برخی از نوشته ها و نظرات
#امام_مهدی_ع_در_نگاه_مذاهب_چهارگانه_اهل_سنت:
✅قسمت پنجم
✳️ادامه نویسندگان #شافعی
2. کنجی شافعی (م قرن هفتم ه . ق):
یکی از کتاب های خوب و منظمی که احادیث و مباحث مربوط به امام مهدی علیه السلام را با ترتیبی خاص و با ابواب و موضوعاتی منسجم ذکر کرده، کتاب «البیان فی اخبار صاحب الزمان» نوشته کنجی شافعی است. وی در مقدمه کتاب می نویسد:
«من این کتاب را به نام «البیان فی اخبار صاحب الزمان» نامیدم و از ذکر هر روایتی که از طریق #شیعه وارد شده، اجتناب کردم؛ که شیعه هر چند نقلش صحیح باشد، برای آنان کارساز است... و استدلال به احادیث غیر شیعه مسئله را تأکید بیشتری خواهد بخشید.»
نکته حائز اهمیت در این نوشته آن است که نویسنده با عنوانی که به آخرین باب داده ـ بر خلاف نظر بیشتر #اهل_سنت ـ امام مهدی علیه السلام را متولد شده می داند و معتقد است که وی دارای حیات است.
وی در ابتدای باب 25 می نویسد:
«هیچ امتناعی در بقاء مهدی وجود ندارد؛ به دلیل اینکه عیسی و الیاس و خضر علیهم السلام که از اولیای خداوند می باشند، زنده اند و دجال و ابلیس که از دشمنان خداوند هستند نیز زنده اند و زنده بودن اینها به وسیله قرآن و سنت اثبات شده. آن گاه که بر این موضوع اتفاق کرده اند، زنده بودن مهدی را انکار کرده اند. پس بعد از این به سخن هیچ عاقلی توجه نمی شود، اگر بخواهد باقی بودن مهدی را انکار نماید.
نویسنده در ادامه، با ذکر دلایل و مستنداتی، زنده بودن عیسی و خضر علیهماالسلام را اثبات می کند و از این دلایل نتیجه می گیرد که زنده ماندن امام مهدی علیه السلام در مدت طولانی هیچ استبعادی ندارد.
👈ادامه دارد...
#مهدویت
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
🔆برادرعلیه انحرافات برادر
#نقد_سلیمان_بن_عبدالوهاب بر اعتقادات برادرش #محمد_بن_عبدالوهاب چه بوده است؟
قسمت۱
💢دیدگاه سلیمان بن عبدالوهاب درمورد برادرش محمد بن عبدالوهاب :
سلیمان بن عبد الوهاب، از علمای #حنبلی نجد و برادر بزرگتر بنیانگذار #سلفیگری_تکفیری، از مخالفان جدی او است که با نوشتن کتاب الصواعق الالهیة فی الرد علی الوهابیة، بیپرده به خطر این جریان تصریح و با آزاد اندیشی، مبانی آن را با محک نقد علمی ارزیابی میکند.
او با مساعی فراوان، بنیادهای اندیشه آنان را به چالش میکشد. ایشان در کتاب مذکور، از جریان #وهابیت به «فتنه» یاد میکند.
او در تقبیح نظریات و استدلالهای وهابیان از تعابیری چون مفاهیم «فاسدة» و «احتجاج فاسد» استفاده میکند. که نشاندهنده موضع شدید سلبی او در مورد جریان مذکور است.
❌ #وهابیت_تکفیری گسسته از #سلف:
سلیمان، افراط وهابیان را در مخالفت با #توسل و #نذر، حتی برخلاف نظر سلف تئوری پرداز آنها، یعنی #ابنتیمیه و #ابنقیم میداند. او سپس نظریه آنها را درمورد #تکفیر مسلمانان به علت نذر و قربانی برای غیر خدا و تبرک به قبر و مسح آن رد میکند.
سلیمان، با مقایسه معنی دار بین عمل #صحابه و سلف صالح با وهابیان، به انقطاع روش و دیدگاه آنان با سلف تصریح میکند.
👈 خوارج با وجود اينکه «کلاب النار» نامیده شدهاند و طبق خبر نبوی، همانند تیر رها شده از کمان از اسلام خارج شدهاند و امام علی و عثمان را تکفیر میکردند، اما امام علی و صحابه آنان را کافر نخواندند.
#وهابیت
#اسلام_آمریکایی
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
🔆برادرعلیه انحرافات برادر
#نقد_سلیمان_بن_عبدالوهاب بر اعتقادات برادرش #محمد_بن_عبدالوهاب چه بوده است؟
قسمت۲
❌هم مسلکی با خوارج به جای سلف صالح و بدنه امت:
سلیمان، با طعنهای پر معنی در شبیه سازی زیرکانه مینویسد: «اولین گروهی که از بدنه امت خارج شدند، گروه خوارج در زمان علی بن ابی طالب بودند که در بیان پیامبر، همانند تیری که از کمان رها میشود، از اسلام خارج شدند و با کافر دانستن غیر خود، به کشتار مسلمانان دست زدند. او با زیرکی و استفهام انکاری میپرسد: «تزعمون انکم ائمة تجب طاعتکم؟ ایشان سپس با ذکر مفاد احادیثی از جوامع روایی #اهل_سنت و شواهد زیاد از رفتار بزرگان دین که از نظر وهابیان کفر شمرده میشود، مدعای آنان را باطل اعلام میکند. سلیمان، تلاش بیهوده تکفیریها را در تخریب قبور صالحان ملامت میکند و آن را پدیدهاي برخلاف نظر عموم مسلمانان میداند، زیرا مقبرهها در بلاد مسلمانان از سالهای قبل وجود داشته است، ولی کسی به سبب وجود آنها بلاد مسلمانان را بلاد کفر ننامید.
#وهابیت
#اسلام_آمریکایی
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
⭕️ #انجمن_حجتیه_از_بهائیتستیزی_تا_مخاصمه_درون_مذهبی(2)
🔘 #شیخ_محمود_حلبی گاهی بر فراز منبر، ملاصدرا را «مُلا تحتا» مینامید و از حدود بحث علمی خارج میشد.
دکتر جواد منصوری میگوید: «يکسال که آقای حلبی ظهرها در ماه مبارک رمضان در مدرسه مروی منبر میرفت، چند روزی پای صحبت وی رفتم. خیلی از او ناراحت شدم. در آن دو سه روز، خیلی اهانتآميز و با تحقير با منتقدان خود برخورد میکرد...ايشان صحبت میکرد که بله در حوزههای ما از "ملا تحتا" بهعنوان يک فيلسوف نام میبرند.»(گفتگو با سایت بهائیت در ایران)
▫️آیت الله حسینعلی منتظری نیز در خاطراتش میگوید:«یک زمانی در تهران به همراه #شهید_مطهری رفته بودیم پای منبر آقای حاج شیخ محمود حلبی. ایشان روی منبر به مرحوم صدرالمتألّهین توهین کرد. پس از منبر، ما با ایشان درگیر شدیم که این چه تعبیرهایی است که میکنید؟»
▪️حقیقت اینکه در ابتدای انقلاب چالشِ بزرگِ انجمن حجتیه، موضوع نگاه این جریان به انتظار امام زمان(ع) و به تَبعِ آن، نگرش آنها به حکومت اسلامی و ولایت فقیه بود، اما در زمان کنونی منازعه آنها با ولایت فقیه و حکومت اسلامی، به تفاوت نگاه آنها نسبت بعضی رفتارهای مذهبی کشیده شده است، خصوصا اینکه تقابلِ روش مذهبی آنها با گفتمان #وحدت اسلامی بیشتر شده است. افزون بر این، نگاه جمهوری اسلامی نسبت به بعضی مسائل فقهی(همچون موسیقی، شطرنج و...) و عزاداریهایی همچون #قمهزنی، برای بعضی از آنها اصلا قابل قبول نیست و این مسائل نیز بر مخاصمه آنها با #ولایت_فقیه و #جمهوری_اسلامی شدت بخشیده است.
🔺نکته دیگر اینکه در این سالها جریانها و گروههای دیگری همچون جریان منسوب به #تشیع_انگلیسی نیز به همین سمتو سو حرکت کردهاند و علیرغم بعضی اختلافات میان آنها، اولویتهای مذهبی همه این جریانها کاملاً با یکدیگر مشترک شده است. این موضوع موجب شده جبههای مشترک از انجمن حجتیه، جریان تشیع انگلیسی و جریانهای معروف به برائتیها، در برابر سیاستهای مذهبی جمهوری اسلامی به وجود آید.
↩️سخن پایانی اینکه #انجمن_حجتیه در زمان کنونی مانند گذشته به عنوان یک سازمان منظم مذهبی مطرح نیست، ولی اندیشههای مذهبی آن هنوز نیز وجود دارد، بلکه از جنبه توجه به #اخباریگری و #افراطگری مذهبی تقویت نیز شده است. کسانی هماکنون ادامه دهنده اندیشههای انجمن حجتیه هستند که سابقه عضویت سازمانی در انجمن حجتیه را ندارند و هرگز با نام و عنوان انجمن حجتیه از آن طرفداری نکردهاند.
📚حجتالاسلام مهدی مسائلی
🔰روشنگر
#انجمن_حجتیه
#تشیع_انگلیسی
#افراطی_گری
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
#مفهوم_انتظار
✅وقتی میگویند خدایا #مهدی ما را برسان، منظور یک گروه اینگونه است که ما مجاهدانه حرکت میکنیم و میخواهیم قُلل را فتح کنیم، ولی وعده الهي بواسطه او محقق میشود. لذا میگویند خدایا مهدي ما را برسان.
❌گروه دیگر (از قبیل #انجمن_حجتیه) وظیفه خود را انجام نمیدهند و انقلاب را زمین ميگذارند، بعد میگویند خدایا مهدی ما را برسان.
🚷 به خودشان تکان نمیدهند، معارضه با دشمنان دین نمیکنند، نه با آمریکا کار دارند، نه با اسرائیل کار دارند، میگویند ای کاش مهدی بیاید و ...
💤 اینها خواب خیال است. دنبال موعودي میگردند که بوسیله او بتوانند حرکت بکنند. توقع این عده، بهانه جویانه است.
🌐 قرآن تمام تاریخ بشریت را مثل یک واحد نگاه ميکند، میگوید من برای این واحد رسولان و معجزات را فرستادم، اما آنها دائم دنبال بهانه گیری بودند. آوردم تا حجت ها تمام بشود و بگويم ای بشر، مشکل تو معجزات و آیات نیست، گیر در چیز دیگری است.
🛐 پیش فرض دین، حضور و حکومت رسولان و امامان و موعود نیست. قرآن خیلی راحت میگوید " أَ فَإِنْ ماتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلى أَعْقابِكُمْ" اگر پیغمبر بمیرد، مگر شما میخواهید از دین برگردید؟
🗓 دوره ای در تاریخ، دوره "فترت از رُسُل" است. دیگر پیامبران فرستاده نمی شدند. چه باید میکردند؟ باید بر اساس معارف و وصایت ها و ولایتها حرکت کنند.
🙏 میگفتند خدایا رسول بفرست، ای کاش رسول داشتیم، ... (مانند گونه دومی که گفتیم دنبال مهدی میگردند) يَقُولُوا رَبَّنا لَوْ لا أَرْسَلْتَ إِلَيْنا رَسُولًا فَنَتَّبِعَ آياتِكَ...
🗣 اما هنگامی که رسولی برای آنها فرستاده میشود، بهانه جدید آغاز میشود، "قالُوا لَوْ لا أُوتِيَ مِثْلَ ما أُوتِيَ مُوسي" میگویند کاش مثل موسی میآمد، با معجزه و ...
🚧بعد قرآن نهیب میزند: "أَ وَ لَمْ يَکْفُرُوا بِما أُوتِيَ مُوسي مِنْ قَبْلُ" میگوید زمان موسی چه گُلی به سرتان زدید؟
⛓ به پیامبر می فرماید اگر جواب تو را نمیدهند و بهانه میآورند، بدان که مشکلشان هوای نفس است. فَإِنْ لَمْ يَسْتَجِيبُوا لَكَ فَاعْلَمْ أَنَّمَا يَتَّبِعُونَ أَهْوَاءَهُمْ ۚ وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّنِ اتَّبَعَ هَوَاهُ بِغَيْرِ هُدًى مِنَ اللَّهِ...
☑️ نباید نبودن امام زمان را زمینه کم کاری کنیم.
📚حجت الاسلام قاسميان
#مهدویت
#انجمن_حجتیه
#تشیع_صهیونیستی
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
🔆برادرعلیه انحرافات برادر
#نقد_سلیمان_بن_عبدالوهاب بر اعتقادات برادرش #محمد_بن_عبدالوهاب چه بوده است؟
قسمت۳
❌بی توجهی #وهابیان به اصول اندیشه #اهل_سنت:
سلیمان در ادامه با لحنی ملامتآمیز، وهابیون را مورد خطاب قرار میدهد که با فرض گمان شما که نذر و امثال آن، برای غیر خدا کفرآمیز میدانید، اصل مسلّمی مورد پذیرش و اجماعی اهل سنت مغفول مانده است که مورد تصریح #ابنتیمیه هم میباشد و آن اینکه: «جهل به کفر و شرک است که جاهل کافر و مشرک نیست»
او با واقع بینی به اصل دیگری اشاره میکند که مخالف صریح روش پروژه مشرک سازی و کافر انگاری مسلمانان است و آن اينکه جز در افراد بسیار معدودی، ایمان خالص صددرصدی یافت نمیشود و وجود مقداری ناخالصی، کسی را از آیین اسلام خارج نمیکند.
❌پروژه تکفیر مسلمانان برخلاف اصول تعلیمی پیامبر(ص):
سلیمان، بخش قابل توجهی از کتاب خود را به مخالفت با مشرک سازی و کافر انگاری مسلمانان اختصاص داده است و با ذکر 52 حدیث از کتب معتبر اهل سنت و جماعت، تصریح میکند که قائلان به شهادتین را نمیتوان نسبت کفر داد. پیآمد این دیدگاه، محکومیت علمی و عملی با نظریات و رفتارهایی است که موجب گسستگی در جوامع اسلامی و واگرایی در ملت واحده و کشتار وسیع مسلمانان بعد از ظهور و بروز پدیده تنگ نظرانه تکفیری شد.
✍نویسنده: علیرضا میرزایی
📚دبیر خانه کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری
#وهابیت
#اسلام_آمریکایی
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
#امام_مهدی_ع_در_نگاه_مذاهب_چهارگانه_اهل_سنت:
✅قسمت ششم
✳️ادامه نویسندگان #شافعی
3. اسماعیل بن کثیر(م 774 ه . ق)
وی در کتاب «النهایة فی الفتن و الملاحم» فصل ویژه ای برای امام مهدی علیه السلام گشوده و ضمن توضیحاتی در باره ایشان، احادیث و روایات زیادی را نقل کرده و در پاره ای از موارد به توضیح آنها نیز پرداخته است. وی عنوان این فصل را چنین ذکر کرده: «فصل فی ذکر المهدی الذی یکون فی آخر الزمان.»
در ابتدای این فصل این چنین آغاز می کند:
«مهدی علیه السلام یکی از خلفای راشدین و از امامان هدایتگر می باشد که روایات منقول از رسول خدا صلی الله علیه و آله در مورد او نقل شده و گویای این است که حضرت در آخر الزمان خواهد آمد و به گمانم ظهورش پیش از آمدن عیسی علیه السلام باشد.»
وی تصریح می کند که مهدی موعود علیه السلام از ذریه رسول خدا صلی الله علیه و آله و از فرزندان فاطمه علیهاالسلام می باشد.
4. سعد الدین تفتازانی (م 793 ه . ق)
وی در مبحث امامت کتاب «شرح المقاصد» که آخرین بخش این کتاب است، موضوع ظهور امام مهدی علیه السلام را مورد توجه قرار داده، می نویسد:
«روایات صحیحه ای در مورد ظهور پیشوایی از نسل فاطمه علیهاالسلام آمده و چنین دلالت دارد که آن حضرت، دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد، پس از پر شدنش از ظلم و ستم... .»
وی در ادامه، ظهور امام علیه السلام را از جمله نشانه های قیامت بر شمرده و مجددا بر صحت اخبار مهدویت تأکید ورزیده؛ هر چند آنها را احادیث آحاد دانسته است.
البته نگاهی نقادانه به نگرش #شیعه به #مهدویت دارد و زنده بودن امام مهدی علیه السلام را امری بعید دانسته و ظاهرا مهم ترین دلیل وی در این مطلب، همین استبعاد حیات حضرت می باشد که معلوم است استبعاد تنها، نمی تواند دلیل قانع کننده و درستی باشد؛ چون واضح است که اگر با استبعاد تنها بشود موضوعی را منکر شد، بسیاری از مباحث و مسائل به راحتی قابل انکار خواهد بود و البته این شیوه ای پسندیده نمی باشد.
👈ادامه دارد...
#مهدویت
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
🔴 #نئو_انجمنی_ها
❌ #مراقب_باشیم‼️
✔️ به یقین جریان #تشیع_انگلیسی با #انجمن_حجتیه یکی نیستند اما به خاطر تشابهات فکری، میتوان آنان را #شبه_انجمنی نامید.
همچنین بسیارافرادی هستندکه تفکرات #شبه_انجمن_حجتیه دارند ودرحال نقش بازی کردن وبازی دادن نیروهای انقلابی اند واین ماهستیم که باید باذکاوت وزیرکی تشخیص بدهیم که نیروهای انقلابی کدامند ونفوذی ها وکسانی که نقش بازی میکنند کدام هستند.
#انجمن_حجتیه
#نیو_انجمنی
#تشیع_انگلیسی
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
#امام_مهدی_ع_در_نگاه_مذاهب_چهارگانه_اهل_سنت:
✅قسمت هفتم
✳️ادامه نویسندگان #شافعی
۵.جلال الدین سیوطی (م 911 ه . ق)
وی که از نویسندگان برجسته #اهل_سنت در زمینه های گوناگون حدیثی، تفسیری و علوم قرآنی است، تألیف مستقلی در باره امام مهدی ع دارد با نام «العرف الوری فی اخبار المهدی» و در آن صدها حدیث را از منابع متعدد و مختلف اهل سنت جمع آوری کرده است و این کار، نشان از اهتمام و توجه جدی وی به این موضوع دارد. نویسنده که بیشتر به نقل احادیث اکتفا کرده و به ندرت توضیحاتی در باره آنها ذکر کرده است، در پایان، فصلی را گشوده و در آن چهار نکته مهم را یادآوری کرده که عبارت است از:
1. مهدی ع یکی از خلفای دوازده گانه ای است که در حدیث جابری سمره ذکر شده ؛
2. مهدی ع نمی تواند از فرزندان عباس بن عبد المطلب باشد؛
3. سند حدیث «لَا مَهْدِی اِلَّا عِیْسَی بْنُ مَرْیَمَ» ضعیف است؛ چون با نقل متواتری که گویای ظهور مهدی ع است، و اینکه وی از فرزندان رسول خدا ص می باشد و عیسی پشت سر او نماز خواهد خواند، متعارض است؛
4. آنچه نقل شده که مهدی ع از مغرب ظهور خواهد کرد، هیچ پایه و دلیلی ندارد.
علاوه بر آنچه که وی در این اثر نقل کرده، در برخی دیگر از آثارش، همانند: «الجامع الصغیر» احادیثی را در باره امام مهدی ع ذکر کرده است.
👈ادامه دارد...
#مهدویت
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
#مبارزه_با_بهائیت_بهانه_انجمن_حجتیه
✍انجمن حجتیه در رویارویی با انتقاداتی که به نحوه ارتباط و تعاملش با رژیم ستمگر #شاهنشاهی وارد میشود، مبارزه با #بهائیت و نوعی تقیه را پیش میکشد، حال آنکه، این موضع و چنین دفاعیاتی، مصداق توجیه وسیله است، برای رسیدن به هدفی که تنها بخش کوچکی از ابعاد وسیع و مخرب بهائیت را پوشش میداد.
↙️به این معنی که آنچه انجمن از این ارتباط سازنده با رژیم #پهلوی عایدش میشد، ماحصلی ناچیز داشته و مبارزه این گروه، سهم اندکی از پروژههای بزرگ ضداسلامی و استعماری بهائیت را در بر میگرفت. جدای از این ثمره نه چندان مطلوب، آنهم در برابر بهای گزافی که در #انحراف نیروهای انقلابی در بر داشت، باید گفت، تأیید دستگاه فاسق پهلوی، مطلقاً موجه نمیباشد، چراکه انجمن در مقابل آن رژیم، سکوت نکرده بود، بلکه با آن اختلاط داشت و این مقوله با تقیه، متفاوت و توجیهناپذیر است.
📖منبع: مبارزه با بهائیت بهانه انجمنحجتیه، فصلنامه روشنا، شماره 76.
🔰روشنگر
#تشیع_صهیونیستی
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
#امام_مهدی_ع_در_نگاه_مذاهب_چهارگانه_اهل_سنت:
✅قسمت هشتم
✳️ادامه نویسندگان #شافعی
6. ابن حجر هیتمی (م 974 ه . ق)
وی در کتاب «الصواعق المحرقه» در ذیل۹ آیه که در فضایل اهل بیت ع نقل کرده، روایات مربوط به امام مهدی ع را با تفصیل زیادی از منابع متعدد اهل سنت آورده است و در ادامه می نویسد:
«قول بهتری است که خروج امام مهدی ع پیش از ظهور عیسی می باشد؛ ولی برخی نیز گفته اند: بعد از آن می باشد. ابو الحسن آبری می گوید: روایات ظهور مهدی ع که از رسول خدا صلی نقل شده و متواتر و مستفیض هستند، دلالت دارند که وی از اهل بیت پیامبر ص است و زمین را پر از داد می کند و به همراه عیسی ع خروج می نماید و او را در کشتن دجال در درب «لدّ» در سرزمین فلسطین یاری می رساند و او امام این امت خواهد شد و عیسی علیه پشت سر او به نماز می ایستد.»
وی در شرح حال ابی القاسم محمد الحجة می گوید:
«سن وی هنگام وفات پدر،
پنج سال بوده که خداوند در این سن به وی حکمت عطا کرد.»
با اینکه سخن وی صراحت در تولد پسر امام عسکری دارد، اما در ادامه و نیز در جایی دیگر، شدیدا بر #شیعیان تاخته است که چرا آنان مهدی موعود ع را همان فرزند امام عسکری ع دانسته اند.
هیتمی در جایی دیگر و در پاسخ به پرسشی در مورد اعتقاد به یک مدعی #مهدویت و نیز سؤال در باره حکم منکران امام مهدی ع چنین نوشته است:
«اعتقاد این گروه (معتقدان به مهدی بودن آن شخص) باطل و زشت است و بدعتی فاحش و گمراهی حتمی می باشد و اما انکار مهدی ع اگر به خاطر انکار سنت باشد، حکم کفر و ارتداد آنان باید صادر شود و کشته شوند و اگر این انکار، نه به خاطر انکار سنت، بلکه صرف دشمنی با بزرگان اسلامی باشد، پس تعزیر آنان لازم است.»
وی ضمن یادآوری مطلب یاد شده و تأکید بر آن در کتاب «الفتاوی الحدیثیة» برای استوار کردن رد این افکار و عقاید، احادیث متعدد و مختلفی را در باره امام مهدی ع ذکر کرده و به استناد آنها، ادعای آنان را غیر قابل قبول معرفی کرده است.
ضمنا وی کتابی مستقل در باره امام مهدی ع به رشته تحریر در آورده با نام «القول المختصر فی علامات المهدی المنتظر» .
✅افزون بر این چند مورد که از میان علمای شافعی مذهب ذکر شد، شمار زیادی از دانشمندان شافعی، در باره امام مهدی علیه السلام با صراحت اظهار نظر کرده اند و برخی حتی تألیف مستقل و ویژه ای در این مورد به سامان رسانده اند که به جهت رعایت اختصار تنها نام چند نفر از آنها برده می شود: 1. مناوی (م 103 ه . ق) در کتاب «فیض القدیر»؛ 2. محمد رسول برزنجی (م 1103 ه . ق) در کتاب «الاساعة لا شراط الساعة»؛ 3. محمد الصبان (م 1307 ه . ق) در کتاب «اسعاف الراغبین و ابراز الوهم المکنون من کلام ابن خلدون.»
👈ادامه دارد...
#مهدویت
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
#رد_وهابیت
#سماع_موتی
قسمت۹
#ابنتیمیه: مردگان صدای زندگان را میشنوند!
📒 #ابن_تیمیه، پایهگذار تفکر #سلفیت و #وهابیت در قرن هشتم هجری و از شخصیتهای #ناصبی و معروف #حنبلی مذهب میان مخالفین میباشد. در جواب به سوالی که از او میشود درباره قادر بودن مردگان به سماع صوت زندگان اینگونه میگوید:
🔻 از ابن تيميه سؤال شد: آيا مرده در قبرش حرف میزند؟
جواب: و اما در مورد اين سؤال كه آيا مرده در قبرش حرف میزند؟ جواب اين است كه مرده هم حرف میزند و هم میتواند صدای كسی را كه با او حرف میزند بشنود، همانگونه كه در حديث صحيح از نبیمكرم آمده كه فرمود: مردگان صدای نعلين را میشنوند و ثابت شده در حديث صحيح كه از مرده در قبر سؤال میشود، پس به او گفته میشود خدای تو كيست؟ دينت چست؟ و پيامبرت كيست؟ پس خدا مؤمنين را در گفتار استوار قرار میدهد، پس مؤمن جواب میدهد الله پروردگار و اسلام دين و محمد پيامبر من است، پس از مؤمن سؤال میشود در مورد آقائی كه به سوی شما مبعوث كرديم چه عقيدهای داری؟ پس مؤمن جواب میدهد كه ايشان بنده و فرستاده خداست، با آيات آشكار و هدايت به سوی ما آمد پس ما ايمان آورديم و از ايشان پيروی كرديم.
📚 مجموع الفتاوی ج۴ ص۲٧۳
📚 الفتاوی الکبری ج۳ ص٧٠
💥 #نکته
🔰 این اعتراف «ابنتیمیه» برای کسانی که قائل هستند که مردگان دیگر پس از مرگ نمیتوانند صدای زندگان را بشنوند بسیار گران تمام شده است!
✅ البتّه این فتوا را برای خود قبول میکنند و میدانند که واقعا در باطن اعمال شیعیان صحیح میباشد، امّا برای پرورش تفکر #تکفیری و سلفی خود، زبان به شبههپراکنی در موضوع عدم شنیدن مردگان میکنند.
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
#پنهان_و_آشکار_انجمن_حجتیه
🔷 یکم؛ وابستگی به #اخباریگری
تقابل انجمن حجتیه با #انقلاب_اسلامی یک اتفاق ساده و یک انحراف جدید و تصادفی نیست، بلکه زاییده اختلافی ریشهدار و صدها ساله میان دو طیف از علمای تشیع یعنی اخباریون و اصولیون است. از قدیمالایام افرادی بوده و هستند که به منظور حفظ جایگاه رفیع ائمه اطهار علیهمالسلام در کسب معرفت، به اشتباه کسانی را که حرفی جدید در حوزه معارف دینی - ولو با پایبندی تام و تمام به نقل - میزدند کافر و نجس معرفی میکردهاند. علیالخصوص فلاسفه و عرفای اسلامی آماج اصلی این هجمهها از سوی #اخباریون بودهاند.
🔷 دوم؛ غلو در جایگاه ائمه اطهار و تقابل با انقلاب اسلامی
در اینکه انجمن حجتیه (چه در فعالیتهای گذشته و چه در فعالیتهای کنونیاش) طیفی نزدیک به اخباریون است، شکی نیست. در عینحال، ریشه اصلی تقابل انجمن با انقلاب اسلامی را میتوان در همین مسأله جستوجو کرد. پندار انجمنیها این است که وقتی عقل هیچ تشخیص تعیینکنندهای نمیتواند داشته باشد، طبیعتا هیچ فرد غیرمتصل به وحی نمیتواند جامعه را اداره کند. در حالیکه وظایف مسلمین در برپایی اجرای احکام اسلام و برقراری عدالت اجتماعی بدون برپایی حکومت ممکن نیست.
🔷 سوم؛ ناامیدی، شاهبیت مخالفت
علاوهبر موارد فوق، اشتباه در برداشت از احادیثی که ظهور حضرت مهدی (عجلالله فرج الشریف) را تنها پس از بروز فساد اجتماعی گسترده در جامعه ممکن میداند، همچنین برخی روایاتی که هر پرچم عدالتخواهانه بلند شده قبل از ایشان را در آتش معرفی میکند، باعث پیدایش ناامیدی نسبت به وضع اجتماعی جهان در همفکران انجمن میشود. بهعنوان مثال، موضعگیری عجیب شیخ محمود حلبی، بنیانگذار این انجمن، درباره جنگ تحمیلی شایسته توجه است که میگفت جواز مبارزه با عراق را باید امام زمان (عجل الله فرج الشریف) بدهند! که همین سخنان باعث موضعگیری شدید امام راحل رضوانالله تعالی علیه شد.
🔷 چهارم؛ دشمن اصلی از دیدگاه انجمن
اهالی انجمن از آنجایی که معیار حق و باطل را (بهدلیل اخباریگریشان) شخص معصومین نه رفتار آنها میپندارند، خطر اصلی در برابر اسلام را #اهل_سنت معرفی میکنند. یعنی انجمن بهجای اینکه با دشمنان رسمی بشریت یعنی استکبار جهانی به ستیز برخیزد با اهل تسننی دشمنی میکند که خلفای راشدین را نه بهدلیل شرارت نفس بلکه بهدلیل عدالتخواهی و سادهزیستی که از آنها سراغ دارند، قبول دارند. اهل تسننی که به هر دلیل حاضر نیستند ظلم به هیچکسی را در جهان بپذیرند و با اعتقاد راستینی که به قرآن دارند، میتوانند همسنگرانی خوب در جهت احیای عدالت بشری باشند. دشمن انگاشته میشوند، در حالیکه دشمن بزرگ ما امریکا از ترویج هرزگی و بیبند و باری و آلوده کردن زندگی انسانها هیچ ابایی ندارد و عالمانه و عامدانه هر ظلمی که میخواهد در حق مسلمین و تمام بشریت روا میدارد.
🔷 پنجم؛ نتایج فکری و فرهنگی بر اعضا
در حقیقت مدعای اصلی انجمن این است که تا امام زمان علیهالسلام ظهور نفرمایند، چیزی درست نمیشود، پس اگرچه مسائل مردم مهم است ولی ما نمیتوانیم کاری جدی برای بهبود وضع بکنیم. پس بهتر است تا ظهور حضرت، دین خودمان را حفظ کنیم و در اینباره روایت هم میخوانند که حفظ دین در آخرالزمان درست مثل نگه داشتن ذغال گداخته در دست است. اما نتیجه واقعی این ادعا این میشود که پس از مدتی تمام مباحث به حفظ دین شخصی محدود میشود و دیگر دغدغه اجتماعی برای افراد از اولویت میافتد. در نتیجه، علاوهبر دشمنی غیرمستقیمی که با مصلحان اجتماعی (مثل امام و شهدا) پدید میآید، بعضا بهدلیل عدم وجود دغدغهمندی نسبت به مشکلات اجتماعی از جمله فقر، احساس معنویت توأم با رفاهزدگی در میان اعضای ثروتمند انجمن مشروع (تئوریزه) میشود.
#انجمن_حجتیه
#تشیع_صهیونیستی
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
جلوه های تاریکی
👈 جنایت های وحشتناک #وهابیت وهابیت در طول حکومتش بر حجاز و نجد، جنایت های زیادی علیه مسلمانان انجام
⚔ #جنایات_وهابیت
برخی از مورخین #اهل_سنت گوشه ای از جنایت ها ی وهاببان را در کتابشان ذکر کردند چنانچه جمیل صدقی زهاوی برخی از جنایت های وهابیت را نام می برد:
۱. آتش زدن كتب علما
۲. كشتن علما
۳. تراشيدن سر زنان
۴. نبش قبر اولياي الهي
۵. منع از دعا و ذكر
۶. منع از مولودي خواني براي رسول خدا
۷. منع از صلوات بر پيامبر بعد از اذان در مناره ها
۸. كشتن كساني كه بعد از اذان در مناره ها صلوات بر پيامبر صلي الله عليه و آله بفرستند
۹. فتوا به كفر كساني كه #توسل به انبيا كنند
۱۰. فتوا به كفر كساني كه براي افراد ديگر از واژه مولانا و سيدنا استفاده كنند
۱۱. قتل و عام عامه مردم
۱۲. بريدن سر طفل شيرخواره بر روي سينه مادر
۱۳. كشتن نمازگزاران در مسجد كه در ركوع و سجود بودند
۱۴. دادن امان نامه دروغين به افراد و كشتن آنها بعد از تسلط بر آنان
۱۵. عريان كردن زن و مرد در بيابان در برف و سرما
۱۶. غارت اموال مسلمانان
۱۷. ريختن قرآن و كتابهاي حديثي اهل سنت در كوچه و خيابان
۱۸. تخريب خانه هاي مردم و تبديل آنها به ويرانه
۱۹. كشتن مردان و زنان و كودكان
📚الفجر الصادق في الرد على الفرقة الوهابية المارقة تأليف علامة بغداد جميل صدقي الزهاوي. ص ۱۸ و ۱۹
🔰نقد وهابیت
#اسلام_آمریکایی
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
📛شعلهور کردن جنگ #فرقهای علت #حمله_به_شیعیان_در_پاکستان
رهبر شورای علمای شیعه پاکستان:
🔸حمله به شیعیان دسیسه دشمن برای ایجاد اختلاف و ایجاد درگیری فرقهای است که باید نسبت به این موضوع هوشیار بود.
🔸اگر به مصوبات طرح ملی مبارزه با تروریسم عمل میشد شاهد کشتار بی رحمانه مردم پاکستان توسط #تروریستها نبودیم.
🔸بدون ریشه کن کردن تروریسم هیچ یک از مشکلات پاکستان به ویژه بحران اقتصادی حل نخواهد شد.
🔸شورای علمای شیعه پاکستان با انتشار بیانهای انفجار تروریستی در کویته را به شدت محکوم و خواهان اقدام فوری دولت در این زمینه شد.
🔰فارس
#وهابیت
#اسلام_آمریکایی
#داعش
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
♨️خون #شهدای_ادیان_و_مذاهب مختلف در ایران به هم آمیخته شده است
امام جمعه گنبدکاووس:
🔹ایران اسلامی سرزمین همه ما و بستر دلاوری همه ادیان و مذاهب است.
🔹شهدای #اهل_سنت افتخار و عزت ما هستند.
🔹خون شهدای ادیان و مذاهب مختلف در ایران به هم آمیخته شده است.
#وحدت_شیعه_سنی
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
بصورت مستقیم در کانال جلوه های تاریکی در سایر شبکه های اجتماعی عضو شوید 👇👇👇👇👇
اینستاگرام👇
instagram.com/jelvehayetariki?utm_source=ig_profile_shar
ایتا👇
eitaa.com/jelvehayetari
سروش👇
sapp.ir/jelvehayetariki
بله👇
ble.im/jelvehayetariki
گپ👇
gap.im/jelvehayetariki
تلگرام👇
https://t.me/joinchat/AAAAAE3JO9XxvjcyhKimiA
#حمایت_طوایف_اهل_سنت_سیستان_و_بلوچستان_از_سپاه
✅ سران قبایل و طوایف بلوچ و اهل سنت سیستان و بلوچستان با صدور بیانیههایی اقدام آمریکا علیه سپاه را محکوم و انزجار خود را از این حرکت خصمانه اعلام و از ارگان انقلابی و مردمی سپاه حمایت کردند.
#وحدت_شیعه_و_سنی
#من_یک_سپاهی_ام
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki