eitaa logo
جلوه های تاریکی
54 دنبال‌کننده
324 عکس
32 ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️عالم عمامه را از سر برداشت و به شدت گریست ✍«ابن کثیر» از علمای در کتابش می‌نویسد: در زمان «ملک ناصر» ازحاکم حلب درخواست شد که در روز عاشورا مصائب کربلا برای مردم بازگو گردد. ✳️«سبط ابن جوزی» بر فراز منبر قرار گرفت و به مدت طولانی سکوت کرد، سپس عمامه از سر برداشت و به شدت گریست. 📢آن‌گاه با گریه این اشعار را خواند: وای بر کسانی ‌که شفیعان آن‌ها در صحرای محشر و در روز قیامت آن‌گاه که در صور دمیده می‌شود با آنان دشمن شوند. ♻️ناگریز روز قیامت حضرت فاطمه (سلام‌‌الله‌علیها) با پیراهنی که آغشته به خون فرزندش حسین است، وارد صحرای محشر خواهد شد. ❇️سپس از منبر پایین آمد و با گریه به طرف محل سکونت خویش رفت. 📝نتیجه گیری: اقامه عزا و ذکر مصیبت برای امام حسین (علیه‌السلام) سیره و سنت بوده است، چه بین مذهب و چه . 🔥متأسفانه در حال حاضر بعضی جریان ها همانند و افراط می‌کنند و در عزاداری کارهای ناشایست انجام می‌دهند که باعث ضربه زدن بر عقاید اسلامی می شوند. 📚ابن كثير، البداية والنهاية، تحقيق : علي شيری، دار إحياء التراث العربي - بيروت – لبنان، چاپ : الأولى، سال چاپ : 1408 - 1988 م، ج13، ص227 👇 https://t.me/joinchat/AAAAAE3JO9XxvjcyhKimiA
♨️ 🇺🇸 👈 کلام امام خمینی(ره): 📢پيامبر اسلام نيازى به مساجد اشرافى و مناره هاى تزييناتى ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است كه متاسفانه با سياست هاى غلط حاكمان دست نشانده به خاك مذلت نشسته اند. مگر مسلمانان جهان فاجعه قتل عام صدها عالم و هزاران زن و مرد فرقه هاى مسلمين را در طول حيات ننگين و نيز جنايت قتل عام زائران خانه خدا را فراموش مى كنند؟ مگر مسلمانان نمى بينند كه امروز مراكز در جهان به كانون هاى فتنه و جاسوسى مبدل شده اند كه از يك طرف ، ، ، ، ، ، و و در يك كلام را ترويج مى كنند و از طرف ديگر سر بر آستان سرور خويش، آمريكاى جهانخوار مى گذارند. 📚صحیفه امام، جلد ۲۱ 👇 @jelvehayetariki
🔴 نه تنها به درد نمی خورند، بلڪه خیانت می ڪنند‼️ مقام معظم رهبری: ✅ طلبه‌ی ما، استاد ما، فاضل ما، عالِم ما، مرجع ما اگر چنانچه معتقد به این تحوّل عظیمی ڪه اسمش #انقلاب است، بود، به درد این ڪشور خواهد خورد. اگر معتقد به این نبود، ⚡️به درد ڪشور نمیخورد، به درد جمهوری اسلامی نمیخورد؛ باید معتقد باشد... مهم این است ڪه عمیقاً از بن دندان معتقد باشد ڪه این تحوّلی ڪه در این ڪشور اتفاق افتاده، باید همچنان ادامه پیدا بڪند. ... دنیای اسلام، امروز نیاز دارد به این حرڪت انقلابی ما. این ڪسانی ڪه در داخل حرف میزنند، ڪار میڪنند، اظهاراتی میڪنند ڪه با گرایش انقلابی مغایر است، ولو متضاد هم نباشد، امّا همین قدر ڪه مغایر با گرایش انقلابی است، دارند ضربه‌ی به امید امّت اسلامی میزنند، این ضربه‌ی به آنها است و ⚡️#خیانت میڪنند. بنابراین حرڪتتان حرڪت انقلابی باشد و ڪار انقلابی. ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ 🔰حقایقی پیرامون #انجمن_حجتیه #انجمن_حجتیه #تشیع_انگلیسی #اسلام_آمریکایی #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
❌ #تناقضات_وهابیت ❇️ #توسل به نبی گرامی (ص) چه در زمان حیات و چه بعد از وفات ایشان و همچنین توسل به اولیاء الهی در طول تاریخ اسلام امری رایج بوده است. اما؛ 👈 #وهابیت ، امروز توسل به پیامبر بعد از وفات ایشان را #شرک و مستوجب مرگ میداند‼️ #وهابیت #اسلام_آمریکایی #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
💢 معرفی رسانه‌های تفرقه‌افکن « #اسلام_آمریکایی و #تشیع_انگلیسی»  شبکه های ماهواره ای وابسته به #افراط_گرایی به صورت ۲۴ ساعته در جهت اختلاف افکنی میان #شیعه و #سنی فعالیت می کنند و نام #شیعه و #اسلام را در جهان خراب می کنند. #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
📡شبکه‌های ماهواره‌ای نزدیک و وابسته به #تشیع_انگلیسی : 💢شبکه مرجعیت: به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی برنامه‌های مختلفی از جمله پاسخگویی به سؤالات شرعی، تبلیغ سایر مراکز مرتبط با جریان انحرافی #شیعه_انگلیسی پخش می‌کند. این شبکه بیان کننده آراء و دیدگاه های لیدر جریان منسوب به #تشیع_انگلیسی است. #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
جلوه های تاریکی
#رابطه_دیوبندیه_با_وهابیت #قسمت۳ 💢 #شاه_ولی_الله_دهلوی بزرگ طریقت #دیوبندیان نسبت به اهل بیت(علیهم
۴ 💢 در مسئله و هم چون ، به پیامبران و اولیاء الله را جایز ندانسته و به صورت مجتهدی تمام عیار، اجتهاد را در تمام از منه جایز می داند. وی همانند قائل است در تمام مسائل مربوط به اعتقادات یا اعمال عبادی می توان از احکام هر یک از چهار مکتب اصلی فقهی (مالکی، حنفی، شافعی و حنبلی) تعبیت کرد و تقلید از یک مذهب لازم نیست. 👇 @jelvehayetariki
♦️ «رفتار در اين مورد، گزينشي بود يعني به آن بخش از مرجعيت، حوزه، روحانيون و وعاظ نزديک بودند که به نوعي ساختارهاي فکري را ترويج و تبليغ مي کردند، مثل تبليغ مرحوم «آيت ا... خويي» به عنوان مرجع. افراد و شخصيت هايي را که به ديدگاه هاي نزديک نبودند، مسکوت گذاشته و حتي به نوعي بايکوت ميکردند. به همين خاطر، ما نسبتي بين فعاليت هاي «آيت ا... کاشاني»، مرحوم «نواب صفوي»، يا هيئت هاي مؤتلفه اسلامي (که از دهه 40 به بعد تشکيل مي شوند) با نمي بينيم. حجتيه، گزينشي رفتار مي کرد و آن بخشي از روحانيت را مي پسنديد، ترويج و استفاده مي کرد که نزديکي ساختاري و عقيدتي با نگاه هاي انجمن داشتند.» 📚گفتگو با آقای دکتر«کوشکی»، نشریه روشنا،شماره76 👇 @jelvehayetariki
📛مصداق #شیعه_انگلیسی و #سنی_آمریکایی کسانی هستند که با حمایت انگلیس و آمریکا و با در اختیار داشتن امکانات #ماهواره‌ای به دنبال ایجاد #تفرقه در کشورهای اسلامی هستند.  انگلیس ماهواره‌ها را اختیار این افراد قرار داده تا به‌عنوان بیان عقاید #شیعه، به #تشیع ضربه بزنند. در مقابل هم عده‌ای از افراطیون #اهل_سنت، #شیعه را بدون دلیل مورد هجوم قرار می‌دهند در حالی‌که این دو همانند دو لبه یک قیچی هستند و به‌دست انگلیس مدیریت می‌شوند.  #تشیع_انگلیسی #وهابیت #اسلام_آمریکایی #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
⛔️توقع عدم اختلاف بین عامیانه است‼️ 🔹اگر کسی توقع داشته باشد که دو یا سه گروه از یک مکتب عالی مثل اسلام هیچ اختلافی با هم نداشته باشند و صددرصد با هم اتفاق داشته باشند، این انتظار عامیانه ای است. حتی اگر کسی چنین احتمال دهد که دو متفکر صاحب نظر، نه دو مقلد، در یک عده مسائل عالی با هم اتحاد داشته باشند و چون و چراها را نیز یکسان جواب دهند این در طول تاریخ وجود نداشته و نخواهد داشت. 🔹شما از ریاضیات علمی یقینی تر سراغ دارید؟ ولی با این حال دو متفکر پیدا نمی کنید که عدد را یکسان تعریف کرده باشند. «ما هو معنی العدد؟ هل هو امر تجریدیّ او عکسی فی الذهن؟ هل هو تصور من التصورات او هو فعل من افعال المخ و النفس؟» ✅پس اصل وجود اختلاف امری طبیعی است، اما نباید این اختلاف وسیله تضاد کشنده باشند، بلکه باید سبب مسابقه و رقابت سازنده شوند... 🔰علامه جعفری ⬅️سخنرانی در کنفرانس وحدت سال ۶۷ 👇 @jelvehayetariki
📣امام خمینی (ره ) نگران نفوذ کدام جریان بودند؟ 💠امام راحل ره در سال آخر عمر شریفشان بدرستی خطر جریان را گوشزد مینمایند و به جوانان و بخصوص طلاب علوم دینی هشدار میدهند که لحظه ای از فکر این مارهای خوش خط و خال کوتاهی نکنند:  " آن قدر که اسلام از این مقدسین روحانی نما ضربه خورده است، از هیچ قشر دیگر نخورده است و نمونه بارز آن مظلومیت و غربت امیرالمؤمنین - علیه السلام - که در تاریخ روشن است. بگذارم و بگذرم و ذائقه ها را بیش از این تلخ نکنم. ولی طلاب جوان باید بدانند که پرونده تفکر این گروه همچنان باز است و شیوه مقدس مآبی و دین فروشی عوض شده است. شکست خوردگان دیروز، سیاست بازان امروز شده اند. آن ها که به خود اجازه ورود در امور سیاست را نمی دادند، پشتیبان کسانی شدند که تا براندازی نظام و کودتا جلو رفته بودند. " 🔰صحیفه امام خمینی ، جلد۲۱ صفحه280 👇 @jelvehayetariki
جلوه های تاریکی
#رابطه_دیوبندیه_با_وهابیت #قسمت۴ 💢 #شاه_ولی_الله در مسئله #شرک و #شفاعت هم چون #محمد_بن_عبدالوهاب،
۵ ♨️بعد از از افراد مؤثر در حیات فکری مسلمانان هند و ، شاه عبدالعزیز دهلوی(1159ـ 1239ق) فرزند شاه ولی الله ملقب به سراج الهند است. او هم چون پدرش با نوشتن کتاب تحفه اثنی عشریه به اختلافات و دامن زد. 👈او در این کتاب بدون ملاحظه حدود و قواعد علم حدیث و بدون در نظر گرفتن جایگاه پیامبر(ص) و خاندان او، عقاید، اصول، فروع، اخلاق و سایر آداب و اعمال را بدون رعایت آداب مناظره و امانتداری در نقل حدیث، هدف و افترائات خود قرار داده است. ❌دهلوی در بخش هفتم کتاب مطالب خود را در دو بخش آورده است: بخش اول:آیاتی که با آنها بر امامت حضرت امیر(ع) استناد می‌کند. در این بخش وی فقط به نقل ۶ آیه اکتفا کرده است. بخش دوم: احادیثی که در راستای اثبات و امامت روایت می‌کند. در این بخش نیز فقط ۱۲ روایت را مطرح کرده است و در مجموع مستندات را منحصر به همین ۶ آیه و ۱۲ روایت نموده و ادلّه و اسانید آنها را مخدوش دانسته است. ✅میر حامد حسین هندی، کتاب عبقات الانوار رادر ردّ کتاب او نوشت.  @jelvehayetariki
❇️عَبَقاتُ الأنوار فی إمامَة الأئمةِ الأطهار  این کتاب اثری علمی و تحقیقی به زبان فارسی اثر #میر_حامد_حسین_هندی است که در ردّ باب «امامتِ» کتاب تحفه اثنا عشریه (در ردّ عقاید #شیعه) نوشته عبدالعزیر دهلوی، نگاشته شد. عبقات الانوار بالغ بر صد جلد است. ❇️میر حامد حسین در این کتاب حرف به حرف مدّعیات دهلوی را با براهین استوار و مستند نقض کرده است. ❇️میرحامد حسین هندی (۱۲۴۶-۱۳۰۶ق) از علمای #شیعه قرن سیزدهم در هند است.میرحامد حسین عالمی جستجوگر و دارای اطلاعات گسترده بود. کتاب‌های فراوانی را در دفاع از #تشیع نگاشت. از او چندین ردیه بر کتاب‌های #ضد_شیعی مانده است. #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
🔴استاد رحیم پور ازغدی: 🔶 همه کسانی هستند که امیرالمومنین را در نبرد تنها می‌گذارند و حضرت فریاد «يَا أَشْبَاهَ الرِّجَالِ وَلاَ رِجَالَ» سر می‌دهند. یا همین جریان امام حسن مجتبی را تنها می‌گذارند و هنگامی که حضرت می‌‌گویند سلاح بردارید و مجاهدت کنید می‌گویند حوصله جهاد نداریم و حاضر شدند زیر سایه بنی‌امیه زندگی کنند. 👇 @jelvehayetariki
جلوه های تاریکی
#رابطه_دیوبندیه_با_وهابیت #قسمت۵ ♨️بعد از #شاه_ولی_الله از افراد مؤثر در حیات فکری مسلمانان هند و #
۶ ♨️شاه عبدالعزيز دهلوي به مباني مصطلح نزديک تر شد. وي بيش از پدر به حديث گرايش داشت و عقل نيز در نگاه وي از اهميت کمتري برخوردار بود. جنبش شاه ولي الله دهلوي در دوره ي شاه عبدالعزيز به سوي پيش رفت. ⭕️ويژگي ديگر سلفي گري شاه عبدالعزيز دهلوي، ورود سياست به انديشه ي سلفي گري در دوره ي اوست. ⭕️شاه عبدالعزيز با استفاده از دو مفهوم «» و «»، هند را به دليل حضور انگليسي ها دارالکفر ناميد و وظيفه ي هر مسلماني را در اين سرزمين، جهاد يا هجرت دانست. 👇 @jelvehayetariki
💢امام صادق(ع): ایمان خودرا قبل از ظهور تکمیل کنید،چون درلحظات ظهور،ایمان ها به سختی مورد و ابتلا قرارمیگیرند. 📚اصول کافی،ج ۶ص۳۶۰،ح۱ 🔰مباهله قرن21 👇 @jelvehayetariki
🔴استاد رحیم پور ازغدی: 🔶 همه کسانی هستند که امیرالمومنین را در نبرد تنها می‌گذارند و حضرت فریاد «يَا أَشْبَاهَ الرِّجَالِ وَلاَ رِجَالَ» سر می‌دهند. یا همین جریان امام حسن مجتبی را تنها می‌گذارند و هنگامی که حضرت می‌‌گویند سلاح بردارید و مجاهدت کنید می‌گویند حوصله جهاد نداریم و حاضر شدند زیر سایه بنی‌امیه زندگی کنند. 👇 @jelvehayetariki
🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧 🇬🇧 ۱ ۱- اقدامات و اختلاف انگیز ۲- و انتشار کتب اختلافی ۳- سوءاستفاده از مقدسات و شعائر مذهبی 👇 @jelvehayetariki
امام جواد، امام چطور در هشت سالگی به امامت رسیده؟ 🔵حضرت رضا(ع) قبل از امامت امام جواد به بیان پاسخ این سؤال می‌پرداختند. ✅عدّه‌ای در مورد امامت حضرت جواد در ، از امام رضا سؤال کردند، حضرت به آن ها که به قرآن معتقد بودند، ماجرای نبوّت حضرت عیسی(ع) را در خردسالی به عنوان شاهد ذکر کرد. ❇️خیرانی می‌گوید: پدرم گفت در خراسان، در محضر حضرت رضا بودم، شخصی پرسید: «اگر برای شما پیشامدی رخ داد، پس از شما امام مردم کیست؟» امام فرمود: «پسرم ابوجعفر (حضرت جواد) است». گویی پرسش کننده از شنیدن این پاسخ: ـ از این رو که حضرت جواد کودک بود و حدود هفت سال داشت ـ قانع نشد، حضرت رضا به او فرمود: «خداوند حضرت عیسی(ع) را در کمتر از سن ابوجعفر (حضرت جواد) به عنوان پیامبر شریعت تازه‌ای برگزید. بنابراین، چه مانعی دارد که خدا ابوجعفر را در خردسالی به امامت برساند؟». در آیه 30 سوره مریم به این مطلب تصریح شده که حضرت عیسی در گهواره با بیان گویا چنین گفت: «اِنّی عَبْدُاللّهِ آتانِی الْکتابَ وَ جَعَلَنِی نَبِیّا؛ بنده خدایم، او کتاب آسمانی به من عنایت فرموده و مرا پیامبر قرار داده است.» بنابراین، وقتی حضرت عیسی در گهواره برای ابلاغ شریعت تازه به مقام پیامبری برسد، چه اشکالی دارد که به اراده خداوند، امام جواد در هشت سالگی، به مقام رهبری، آن هم در مورد شریعت پیامبر که بیش از دو قرن از آغاز آن با داشتن چندین رهبر می‌گذرد. 🔵این که چگونه خُرد سال به می‌رسد، دو راه در پیش داریم: 1ـ به آنان که به خدای قادر و حکیم معتقدند، می‌گوییم: چه مانعی دارد خداوند با قدرت و حکمت مطلقه‌ای که دارد، بر اساس مصالحی، شخصی را در خردسالی به مقام نبوّت یا امامت برساند، چنان که مطابق قرآن، خداوند حضرت عیسی و یحیی(ع) را در دوران کودکی به مقام نبوّت رسانید؛ به استناد قرآن عیسی(ع) در گهواره سخن گفت و فرمود: «بنده خدایم، خداوند به من کتاب آسمانی داد و مرا پیامبر نمود». ✅خداوند در مورد یحیی(ع) فرمود: «یا یحیی خُذ الْکتابَ بِقُوَّةٍ و آتیناهُ الْحُکمَ صَبِیا؛ ای یحیی! کتاب (خدا) را با قوّت بگیر، فرمان نبوّت را در کودکی به او دادیم». 🔵امام جواد برای یکی از یاران خود به نام علی بن اسباط، به همین آیه استدلال کرد، و پس از ذکر آیه فرمود: «خداوند کاری را که در امامت کرده؛ همانند کاری است که در نبوت کرده ، همان گونه که ممکن است خداوند حکمت را در چهل سالگی به انسانی بدهد، ممکن است که حکمت را در کودکی به انسانی دیگر عطا فرماید». 🔰مباهله قرن21 👇 @jelvehayetariki
💐سخاوت علیه السلام به قدری است که ، نظریه پرداز اعتراف میکند: «محمّد بن علىِ جواد از بزرگان بنى هاشم بود. او معروف به سخاوت و بزرگوارى بود، و لذا او را جواد (بخشند) نامیده اند.» 📚منهاج السنة، ج 4، ص 68 👇 @jelvehayetariki
⛔️ 📛امروز ما با جریان های غیر اصیل و غیر ریشه دار در جهان اسلام مواجه هستیم، جریان هایی که مبنای آنها هم با قرآن و سنت پیامبر و مفاهیم عقلی و اخلاقی اسلام نمی سازد و هم گاهی ادبیاتشان ادبیات اسلامی نیست؛ یعنی منطقشان اسلامی نیست ولی از ادبیات اسلامی کردند و به جای مسلمین و عزت امت اسلامی، مدام مسلمین و اسلامی را علیه یکدیگر تحریک کردند. ❌این جریان ها بین مذاهب مختلف و وجود دارند. 📜حسن رحیم پور ازغدی؛ گزیده ای از سخنرانی "پیامبر: وحدت،عشق،عدالت و اخلاق" 👇 @jelvehayetariki
🌸 میلاد مظهر علم و عزت و عدالت و سخاوت و شجاعت اسد الله الغالب، علی بن ابیطالب(ع)، مبارک باد. @jelvehayetariki
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با برداشت غلط و تفسیر به رأی، از ظاهر عبارت حضرت علی(علیه السلام) در خطبه ای از نهج البلاغه، مدعیند که امیرالمؤمنین خلافت را منصب الهی نمی داند. لذا با طرح این شبهه سعی در القاء این سخن دارند که نظر امامیه باطل بوده، چرا که این سخن خود علی (علیه السلام) درباره ی خلافت است که فرمودند: مرا رها کنید و واگذارید و دیگری را طلب کنید... اگر مرا رها کنید من هم همانند یکی از شماها، شاید شنواتر و مطیع تر نسبت به رئیس حکومت خواهم بود، و در چنان حالی من وزیر و مشاورتان باشم بهتر از آن است که امیر و رهبرتان گردم. ✅ اگر حضرت علی (علیه السلام) در این خطبه فرمودند: «مرا رها کنید و دیگری را طلب کنید... 👈اولاً: به خاطر این بود که بعد از مرگ عمر بن خطاب وقتی شورای شش نفره پیشنهاد خلافت را به حضرت دادند، قید کردند که ملزم به کتاب خدا و سنت پیامبر و سیره شیخین عمل شود، حضرت دو شق اول را پذیرفت و سیره ی ابوبکر و عمر را قبول نکرد و گفت به رأی و اجتهاد خود عمل می کنم و این باعث گردید که باز خلافت از حضرت دور شود، چرا که حضرت اعمال و رفتار شیخین را همانند ابری سیاه توصیف کرد که بر روشنایی غلبه کرده و...» 👈ثانیاً: پس از کشته شدن عثمان و تحت فشار قرار گرفتن آن حضرت از طرف مردم برای پذیرش خلافت این طور سخن بیان فرمودند تا اتمام حجت دیگری کرده باشد. 👈ثالثاً: طبق مدارک و منابع کتب فریقین حضرت هیچ گاه خلافت خود را نفی نکردند، بلکه در مناسبت های مختلف به آن اشاره می کردند و از اصحاب شاهد، بر ادعای خود استفاده می کردند. 👇 @jelvehayetariki
جلوه های تاریکی
❌ #شبهات_وهابیت_در_امامت #وهابیت با برداشت غلط و تفسیر به رأی، از ظاهر عبارت حضرت علی(علیه السلام)
در ردّ ،در جاهای مختلف قرآن، خداوند خلافت را الهی و انتصابی می داند ✅از جمله می فرماید: « وَ إِذْ قالَ رَبُّكَ لِلْمَلائِكَةِ إِنِّي جاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَليفَةً.[بقره/30] هنگامی را که پروردگارت به فرشتگان فرمود، من در روی زمین، جانشینی قرار خواهم داد.» ✅و هم چنین قرطبی ذیل همین آیه شریفه می نویسد: این آیه اصلی است در نصب امامت و خلیفه تا این که مردم از او حرف شنوی و اطاعت کنند،... در وجوب نصب امام در میان امت و پیشوایان اسلامی اختلافی نیست.» ✅و آیات فراوان دیگری مانند: [انعام/124]، [انبیاء/73]، [قصص/5]، [ص/26]، [طه/29]، [مائده/72]، [سجده/24]، [آل عمران/33]، [فرقان/74]، و... که هر یک از این ها تعیین امامت و خلافت را الهی و انتصابی بیان می کنند، در نتیجه سخنان منکرین نص بر امامت با استناد به گفتار حضرت علی (علیه السلام) در نهج البلاغه، باطل و پوچ خواهد بود.   ✅از طرف دیگر پیامبر اکرم خلافت را الهی و انتصابی می داند، نه انتخابی و اجماعی از سوی مردم؛ وقتی پیامبر برخی از سران قبائل را به اسلام دعوت کرد، آنان پذیرش دعوت را مشروط به ریاست پس از او برای خود دانستند که پیامبر در پاسخ آنان فرمودند: « جانشینی پس از من، موضوعی الهی و خارج از اختیار من است و خداوند آن را به صلاح دید خود در جایگاه واقعی خود قرار خواهد داد.» 👇 @jelvehayetariki