eitaa logo
جلوه های تاریکی
54 دنبال‌کننده
324 عکس
32 ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️در سال 1343 هجری قمری ‌ها با حمایت‌های بی‌دریغ و سخاوتمندانه انگلیسی‌ها به مدینه منوره وارد شدند و با گرفتن فتوای زور از علمای مدینه بر جواز ویران کردن قبور و زیارتگاه‌ها در هشتم شوال 1343 هجری قمری تمامی گنبدها و بارگاه‌ها و ضریح‌هایی که در مدینه و اطراف آن بود ویران کردند. از جمله ویرانی‌های ها در مدینه عبارتند از خراب کردن گنبد و بارگاه حضرت عبدالله پدر رسول الله و حضرت آمنه مادر رسول الله و مزار همسران پیامبر و مزار اسماعیل بن جعفر الصادق و دیگر بزرگان و حتی گنبد مرقد مطهر نبوی را هم به توپ بستند و از همه این موارد دردناکتر تخریب گنبد و بارگاه مضاجع مطهره بقیع علیهم السلام و اهل بیت رسول الله بود. 👇 @jelvehayetariki
📆 ؛ ویرانی قبور ائمه (علیهم السلام) 🔸در ۸ شوال سال ۱۳۴۴ ه.ق قبور ائمه بقیع (ع) و نیز قبر حضرت حمزه در احد به دست تخریب شد. 🔸آنان اضافى بر قبور مطهر ائمه معصومین (ع)، دیگر قبور را هم تخریب نمودند که عبارتند از: قبر مطهر فاطمه بنت اسد مادر امیرالمؤمنین ، قبر مطهر حضرت ام البنین ، قبر ابراهیم پسر پیامبر ، قبر اسماعیل فرزند حضرت صادق ، قبر دختران پیامبر ، قبر حلیمه سعدیه مرضعه پیامبر و قبور شهداى زمان پیامبر . در سال ۱۳۴۳ در مکه گنبدهاى قبر حضرت عبد المطلب، ابى طالب، خدیجه و زادگاه پیامبر (ص) و فاطمه زهرا (س) را با خاک یکسان کردند. در جده نیز قبر حوا و دیگر قبور را تخریب کردند. 🔸در مدینه نیز گنبد منور نبوى را به توپ بستند، ولى از ترس مسلمانان قبر شریف را تخریب نکردند. در شوال ۱۳۴۳ با تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع) اشیاء نفیس و با ارزش آن قبور مطهر را به یغما بردند. 🔸در همان سال به کربلاى معلى حمله کردند و ضریح مطهر را کندند و جواهرات و اشیاء نفیس حرم مطهر را که اکثراً از هدایاى سلاطین و بسیار ارزشمند و گران‌بها بود، غارت کردند و قریب به ۷۰۰۰ نفر از علما، فضلا و سادات و مردم را کشتند. سپس به سمت نجف رفتند که موفق به غارت نشدند و شکست خورده برگشتند. ـــــــــ 📚مستدرک سفینه البحار: ج ۶ ص ۶۵ ۶۶. 📚کشف الارتیاب: ص ۷۷. شهداء الفضیله (علامه امینى): ص ۳۸۸. 👇 @jelvehayetariki
🚩 هدف اصلی وهابیت زیر سوال بردن و مبارز است/ سه جبهه پشت سر جریان وهابیت است 🔹یکی از جریانات انحرافی که ریشه در گذشته دارد جریان وهابیت است، وهابیت در چهار پایه " ، تحریم، تخریب و خشونت" استوار است، آنها همه را غیر از خود کافر می‌دانند، دستور (ع) را دادند، و زیارت و نذر تحریم کردند و ...، یکی از اقدامات وقیحانه وهابیت جنایت آنها در هشتم شوّال در حدود 90 سال پیش است. 🔹 کتاب‌های فراوانی درباره جواز ، زیارت و حتی ساختن قبور دارند، اخیراً وهابیت به دو جریان تبدیل شدند که آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در این باره کتابی با عنوان "وهابیت بر سر دوراهی" نوشته است. که «حسن بن فرحان مالکی» و امثال او سردمداران آن هستند که جریان کهن وهابیت را تأیید نمی‌کنند. 🔹باید جوانان شیعه و سنی بیدار باشند و بدانند که حرف‌های چنین جریاناتی دینی و اسلامی نیست، یک بدعت و انحراف است و ما از جهت تئوری و نظری هیچ مشکلی در رد وهابیت نداریم. 🔰تسنیم 👇 @jelvehayetariki
❌ #تناقضات_وهابیت ⭕️ #وهابیت_سعودی که بارگاه ائمه بقیع رابه بهانه حرمت زیارت تخریب کردند به زیارت قبرجرج واشنگتن رفته ودسته گل بر آن میگذارند. آیااحترام وفاتحه خوانی بر ارواح انبیا وائمه #شرک است ودیگران نه. #اسلام_آمریکایی #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
⁉️ 💢زیارت و ارادت ابوحنیفه نسبت به امام صادق(ع) ابو حنیفه، مفتی اعظم ، همواره به زیارت امام صادق علیه السلام می‌رفته و همیشه ازدرکنار قبر او از روح پرفتوح آن حضرت طلب یاری می‌کرده است. ✅از محمد بن حسن شیبانی و از ابو یوسف (دو شاگرد ابو حنیفه) و از وکیع نقل شده است که ابو حنیفه همیشه قبر  امام صادق را زیارت و دروازه حرم آن حضرت را جارو می‌کرد، به مجاورین آن حضرت هدیه می‌داد و از امام صادق علیه السلام در مشکلات خود کمک می‌گرفت. 📖«رد وهابی»، ص ۳۴ ✅آیا آن طور که مدعی شده‌اند و و را شرک دانسته‌اند، ابوحنیفه نیز مشرک و کافر بوده است؟ 👇 @jelvehayetariki
هدف پیدایش فرقه #احمد_بصری آیت‌الله حسینی‌قزوینی: 🔸هریک از صفحات سخنان و عقاید احمد بصری نشان می‌دهد که این‌ها کاملا برای تشویش اذهان جوانان #شیعه و ایجاد اختلاف و از بین بردن #وحدت شیعه آمده‌اند. #دجال_بصری #یمانی #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
✅قبرستان #بقیع پیش از تخریب #وهابیون_سعودی ۱. بیت‌الاحزان ۲. آرامگاه امامان ۳. دختران پیامبر ۴. همسران پیامبر ۵. عقیل و عبدالله بن جعفر ۶. مالک و نافع ۷. ابراهیم فرزند پیامبر ۸. حلیمه سعدیه #تخریب_بقیع اصلاً قضیه شیعه نیست، بلکه قضیه #جهان_اسلام است. هدف #وهابیت برای تخریب بقیع، خود اسلام بود، نه فقط شیعیان و این کار را با پشتیبانی #انگلیس انجام داد. #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
🔴 انجمن حجتیّه: امام زمان(ع)، ڪارساز امام خمینی و نهضتش بود.‼️ گویا به امدادهای غیبی از جانب امام زمان(علیه السلام) برای به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی و عنایات ایشان به حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) معتقد بوده است! چرا ڪه در یڪی از جزوات خود در سال ۵۹ مینویسد: 🖋« در دوران معاصر تاریخ ، دقت در حوادث و وقایعی ڪه در دوران نضج انقلاب اسلامی ملت ایران یڪی پس از دیگری به وقوع پیوست و توجه به پیروزی شگفت انگیز این نهضت ڪه در رابطه با انتساب رهبر ڪبیر این انقلاب با امام عصر ارواحنا فداه به عنوان نایب عام آن حضرت در دوران غیبت ڪبری صورت گرفت، میتواند به خوبی نشان دهنده ⚡️حضور ڪارساز امام زمان علیه السلام در صحنه حیات امّت اسلامی باشد. ✅ ڪه در واقع اگر تأییدات و رهنمودهای آن حضرت در ڪار نبود، قطعاً تحقّق این همه پیروزی با آن ضایعات مختصر امڪان پذیر نمی بود و این تأییدات غیبی، بارها از زبان رهبر ایران خطاب به ملت ایران بیان شده است. و چنین است ڪه امت در دوران غیبت امام، نه تنها بلاتڪلیف نمانده بلڪه زمینه تحقق این رهبری مع الواسطه فراهم شده است و آنجا ڪه مردم با شور و عشق و ایمان و تلاش به میدان آمده، ضمن شناخت موضع صحیح امام و امامت در جامعه، به راستی به ندای نایبان و نمایندگان عام امام پاسخ مثبت دهند، امڪان بهره وری نسبی از آن ڪانون نور فراهم خواهد آمد.» 📚 منبع: ڪتابچه سپیده امید، هدیه انجمن حجتیه در نیمه شعبان ۱۴۰۰ه.ق، ص۵۹ 🔷 در مطلب فوق، نڪات و پرسشهای مهمّی نهفته است ڪه به آنها پرداخته خواهد شد. 👇 @jelvehayetariki
🔴 ⁉️ علیرغم اینڪه سران در اعتقاد و عمل، با نهضت امام خمینی و تشڪیل در عصر غیبت مخالف بودند، پس از پیروزی انقلاب چنان تغییر موضع دادند ڪه به فرموده امام راحل، گویا «انقلابی تر از انقلابیون» شدند❗️پیش از این، یڪ نمونه از مواضع پس از انقلاب انجمن تقدیم شد. اما پیرامون عبارات مذڪور چند نڪته قابل تأمل وجود دارد: ۱- چگونه است ڪه انجمن حجتیه اعتقاد به نیابت عام امام خمینی (ره) داشت، اما رهبر این گروه به ایشان دشنام میداد⁉ ۲- چگونه به «ڪارساز بودن و تاییدات غیبی و رهنمودهای امام زمان جهت پیروزی این انقلاب» تصریح میشود، اما نه تنها در همان زمان بلڪه هنوز هم اڪثریت اعضای انجمن، به تبعیت از شیخ محمود ، ضد انقلاب بوده و هستند⁉️ ۳- چگونه است ڪه یڪی از استدلالهای انجمن در مخالفت با انقلاب، هدر دانستن خونها بود اما آنان به «پیروزی فراوان با ضایعات مختصر» اعتراف میکنند⁉️ ⚡️جالب آن ڪه دهها مورد دیگر از اینگونه مواضع انجمن، پس از پیروزی انقلاب موجود است ڪه انشاءالله به تدریج تقدیم میشود. ✅ در آینده تفاوت و را توضیح خواهیم داد. 🔰حقایقی پیرامون انجمن حجتیه 👇 @jelvehayetariki
👈دلیل ها برای قبور و نقد آن 🔸مهمترین دلیل وهابیان در تخریب بارگاه ها و بقعه های متبرکه حدیثی است مشهور به حدیث ابی الهیاج در این حدیث حضرت علی (ع) که از جانب پیامبر (ص) مامور می شوند به منطقه ای خارج از مدینه بروند، پیامبر اکرم (ص) در کنار توصیه هایی که به ایشان می کنند چنین می فرمایند که بعد از ورود به آن محل: «لا تدع تمثالاً إلا طمسته ولا قبراً مشرفاً إلا سوَّيته؛ هیچ تصویر و صورتی باقی نگذار مگر اینکه آن را نابود کنی و هیچ قبر مشرفی را (نبینی) مگر اینکه آن را مسطح گردانی.» ✅نقد وهابیان در معنای این حدیث به خطا رفته اند زیرا 🔹اولا: عبارت «مشرف» که در حدیث آمده هم به معنای بلندی و شرافت است و هم به معنای چیزی که شبیه کوهان شتر باشد. و عبارت «سویته» نیز دو کار برد دارد. اگر با حرف اضافه آمد مثلا «سویته هذا بهذا» یعنی به صورت دو مفعولی استفاده شد، یعنی یک چیز را با چیز دیگر برابر کردن. مثلا اگر در حدیث آمده بود «سویته بالارض» یعنی قبر را با زمین یکسان کن. اما درحدیث عبارت چنین به کار نرفته است. کاربرد دیگر آن یک مفعولی است یعنی همینطور که در حدیث آمده و در این صورت به معنای این است که زوائد یک چیز گرفته شود و به صورت منظم و مرتب در بیاید مثلا اگر یک نجار اضافات چوبی را بزند و آن را مرتب کند می گویند «سوی الخشب» بنابراین در حدیث مراد این است که قبری که حالت بلندی یا کوهان شتر دارد را از این حالت خارج کرده آن را صاف و مسطح کن نه اینکه آن را نابود کن. 🔹ثانیا: دیگران نیز از حدیث همین را درک کرده اند به عنوان مثال نووی عالم بزرگ شافعی مذهب در توضیح این حدیث که باب «تسویه القبر» در صحیح مسلم آمده می‌گوید: قبر نباید از زمین بلندتر یا سطح آن مسنّم (مانند پشت ماهی) باشد، بلکه باید یک وجب از زمین بلندتر و روی آن مسطّح باشد. (نووی، شرح صحیح مسلم، ج7، ص 36.) 🔹ثالثا: اگر قرار باشد در عصر حاضر یک گروه به عنوان کسانی طرح شوند که بر خلاف این حدیث عمل می کنند، وهابیان هستند، زیرا قبرهای موجود در عربستان در حال حاضر به صورت کوهان شتر یا پشت ماهی است که دقیقا در حدیث از رها کردن قبر به این صورت نهی شده است. 🔹رابعا: آیه 21 سوره ی کهف حاکی از این است که چنین عملی مورد تایید خداوند متعال است. زیرا در این آیه دو گروه در مورد حفظ قبر اصحاب کهف با هم نزاع داشتند، برخی معتقد بودند که باید روی قبر آنها یک بناء ساخت و برخی می گفتند باید روی آن مسجدی بنا کرد، و خداوند هیچ کدام از این دو پیشنهاد را رد نکرده و تقبیح نمی کند. 🔹خامسا: سیره ی مسلمانان از ابتدا تا کنون حفظ آثار و قبور بزرگان دین بوده بر خلاف آنچه وهابیان انجام می دهند که بارگاه های باقی مانده از صحابه مثل قبور ائمه ی شیعه و بزرگان اهل سنت مثل ابوهریره، بخاری و... تنها نمونه ای از آن است. 🔹سادسا: اساسا حدیث در مورد خود قبر است و هیچ صحبتی در مورد بناء روی آن ندارد، لذا این حدیث از اساس نمی تواند دلیلی برای وهابیان در تخریب قبور اولیاء الهی باشد. 🔰نقد وهابیت 👇 @jelvehayetariki
🌐 آیت الله العظمی مکارم شیرازی : 🔹نباید به دیگران کنیم . همان طور که باید ما را محترم بشمارد، ما هم باید مقدسات آنها را محترم بشماریم . 🔸زائران ایرانی باید به مقدسات احترام بگذارند تا خدای نکرده این مسئله جریحه‌دار نشود. زیرا این موضوع مسئله بسیار ظریفی است. 🔸عربستان سعودی نیز باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که حجاج با احترام به سرزمین وحی اعزام شوند و در این زمینه مشکلی متوجه آنان نشود. 👇 @jelvehayetariki
📛 افتتاح «دیسکو حلال» در غرب 🔸شامگاه چهارشنبه در شهر جده نخستین دیسکو حلال افتتاح شد؛ اقدامی که خشم بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشت و از مسئولان سعودی نیز به خاطر این اقدام، به شدت انتقاد کردند. 🔹به گفته کاربران، هر گونه تصویربرداری در این باشگاه شبانه سعودی ممنوع خواهد بود و هیچ کس اجازه ندارد تلفن همراه با خود بیاورد. 🔹بر اساس قوانین این باشگاه، ساحل به صورت مختلط است و افراد حاضر در آن، موظف هستند لباسی را در داخل ساحل بپوشند که از قبل معین شده و بر اساس ضوابط آن باشگاه است. 🔹شمار زیادی از کاربران اجتماعی، از چنین تحولاتی ابراز خشم و تأکید کردند که این تحولات غیر قابل پذیرش است و هشتگ‌های مانند «دیسکو در جده» را ایجاد کردند که به سرعت ترند شد. 👇 @jelvehayetariki
⭕️ و مبارزه با معلول! 🔘بسیاری از پژوهشگران و تاریخ نگاران به این امر صحه گذاشته اند که انجمن حجتیه علی‌رغم تشکیلات نسبتاً منسجم و مبارزه مناسب با اما همواره در شناخت دشمن اصلی دچار مشکل بوده و شاید این امر ناشی از مشی سکولاری و گریزی انجمنی‌ها باشد. 📗احمد احمد در کتاب خاطرات خود می نویسد:« انجمن از سیاسی شدن افراد عضو به شدت جلوگیری می کرد و سعی داشت که موجبات ناراحتی حکومت را فراهم نسازد.گرچه در آن روزها که فرقه ضاله با سرعت زیادی به اشاعه افکار انحرافی خود می پرداخت و مبارزه با بهائیت یک ضرورت بود ولی این همه واقعیت نبود،چرا که سرمنشأ رشد و نمو این فرقه، خود رژیم منحوس پهلوی بود تا چتر حمایتی رژیم بر سر این فرقه باز بود نمی‌شد از رشد آن جلوگیری کرد.کار هم مبارزه با معلول بود نه علت!» 📒محسن کاظمی و احمداحمد،خاطرات احمد احمد،صص60-61. 🔰روشنگر 👇 @jelvehayetariki
♨️ ▪️یکی از راهبردهای در سالیان اخیر، فعالیت و تبلیغ علیه اهل سنت می‌باشد که در مراسم‌ها و مناسبت‌های مختلف مذهبی ظهور می‌کند. 🔶«برپایی مراسم بزرگداشت پیشوایان دینی ازشعائر بزرگ الهی فعالیتی است مطلوب و آنچه بد است در قالب فعالیت‌های مذهبی می باشد. با کمال تاسف برخی از انجمنیان در استان‌های سنی نشین به ویژه سیستان و بلوچستان و مسجد مکی زاهدان به پخش جزوات تحریک کننده که به اسم دفاع از منتشر و پخش می شود مبادرت کرده‌اند که رویکرد وحدت ستیزانه آنها را نشان می‌دهد.» محبی، آرش، نقد و بررسی انجمن‌حجتیه، کانون اندیشه جوان،ص143. 🔰روشنگر 👇 @jelvehayetariki
کاسبی به سبک طاهری 🔸، سرکرده راهِ کاسبی را به مریدانش یاد داده و گفته به بهانه‌ی کمک به مجموعه (یا کمک به شبکه) می‌توانید بیشتر شهریه بگیرید... 🔸مسترها به حرف مُرادشان گوش کرده و از ۵۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان به عنوان کمک به مجموعه، از عده ای دردمندِ ساده لوح پول می‌گیرند! 🔸بعضی از مسترها نیز پا را فراتر گذاشته و به قول طاهری، چون نیاز دارند، جهت شهریه کلاس فشرده مبلغ ۵میلیون تومان از عده‌ای از افراد پولدارِ خرافاتی اخذ می‌کنند! 👇 @jelvehayetariki
🆘اقدامات جریان #افراطی_شیرازی: ❌ایجاد اختلاف بین #شیعه و سنی با #توهین_به_مقدسات_اهل_سنت؛ ❌تحریک اهل سنت خصوصا #تکفیری ها علیه شیعیان؛ ❌مقابله با #وحدت اسلامی در راستای اهداف دشمنان اسلام #تشیع_انگلیسی #اسلام_آمریکایی #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
▪️ سالروز شهادت #حضرت_حمزه و وفات #حضرت_عبدالعظیم_حسنی تسلیت باد. #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
🚩 چرا (ع)، نامیده شد؟ 🔹امام حسن مجتبی (ع) در میان اهل بیت (ع) که همگی کریم هستند، ملقّب به کریم اهل بیت (ع) هستند، فرزندان آن حضرت نیز ملقّب به کریم هستند ما اینطور می‌گوییم: کریم بن کریم. به عبارت دیگر به طور کلی به تمام سادات بنی الحسن کریم اطلاق می‌شود. 🔹یکی از بزرگان سادات بنی الحسن حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است، این بزرگوار رهبری را در زمان حیاتش بر عهده داشت و علیه خلفای بنی‌عباس رفتار می‌کرد. 🔹 حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با رهبری سادات شیعه به ویژه سادات بنی الحسن هر هجده باری که متوکل دستور تخریب قبر مطهر امام حسین و شهدای کربلا را داد، بلافاصله درصدد احیا، مرمّت و بازسازی بارگاه امام حسین (ع) برآمد. به خاطر این مبارزه و پیگیری حضرت عبدالعظیم (ع) و رهبری سادات در زمان خودشان ملقّب به سیدالکریم یعنی آقا و سرور نوادگان امام حسن مجتبی (ع) شد. 🔰تسنیم 👇 @jelvehayetariki
🔻 اهتمام آیت الله بروجردی(ره) در جلوگیری از اهانت به بزرگان #اهل_سنت 💠 #وحدت_شیعه_و_سنی #تقریب_مذاهب #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
نظرِ مدعی دروغین #یمانی، درباره‌ عـموی بزرگوار پیامبر(ص) 🔸این پیرمردی که #احمد_بصری او را بی‌احتیاط می‌خواند، سـردار و فرمانده سپـاه رسول الله بود! 🔸آه جانسوز امیرمؤمنان علی(ع) در فقدان حمزه سیدالشهداء: واحمزتاه! ولا حمزة لی‌اليوم... 🔸ابن ابی‌الحــدید معتزلی در شرح خـود بر نهج‌البلاغه در بیان وقایعِ بعد از غصب خلافت می‌گوید: امیرالمؤمنين فرمود: «واحمزتاه ! آه که امروز حمزه نيست...» (شرح نهج‌البلاغه ابن‌ابی‌الحديد، شماره ٧٤٩١) 🔰مفاز نیوز ◾️فرا رسیدن سالروز شــهادت حضرت حمزه (سلام‌الله‌علیه) تسلیت باد #مدعیان_دروغین #همبوشی #دجال_بصری #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
، فرد مغروری بود و عاقبت او این شد که در قفس دادگاه، به درک واصل شود. او برای جنبش عدم تعهد، وقتی به تهران آمد، با تکبر، مقامات ایرانی را تحویل نگرفت و سریع به مصر برگشت. او که با نتیجه مبارزات مردم مصر و و بیداری اسلامی به قدرت رسیده بود، به آمریکا اعتماد کرد و آمریکا هم یک راست او را از طریق کودتا به زمین زد و سیسی را جایگزین او کرد. وقتی یک روحانی مظلوم و بی گناه شیعه ( ) را کشتند و جسد او را در کوچه ها کشیدند و مرسی نگاه کرد و سکوت کرد، آهِ شیعه، او را ز گرفت و سرنگون شد. عاقبت تکبر و دشمنی با مسلمانان و اهل بیت(ع) و دوستی با استکبار، همین است. 👇 @jelvehayetariki
♦️رویایی‌های تند #انجمن_حجتیه با انقلاب #تشیع_صهیونیستی #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
⭕️ 🌀اولین مسئله، بررسی نشانه‌هاي ظهور در ديدگاه انجمن است. در یکی از منابع انجمنی در این باب آمده: در اثر شيوع گناه و فحشا، مردم بدترين خلق خدا روي زمين مي‌شوند و خداوند آن‌ها را به سه بلا دچار مي‌کند: جور سلطان، قحطي زمان و ستم حکام. مردم از هم بيزار و همديگر را مورد لعن قرار داده و به روي هم آب دهان مي‌اندازند و شهادت به کفر يکديگر مي‌دهند. گراني، قحطي، زلزله‌هاي پياپي، قتل و غارت، شيوع گناه و فساد و... .(1) از آنجا كه انجمن با كج‌فهمي، كليه نشانه‌هاي ظهور را در موارد فوق خلاصه كرده و تحقق آنان را علت ظهور مي‌داند، طبيعي است كه مي‌توان با فساد و فحشا مخالف بود و در عین‌حال نبود؛ يعني در زبان با آن مخالفت كرد اما در عمل از ترويج آن نگران نبود. در حقيقت، ريشه‌هاي عدم اعتقاد انجمن‌حجتيه به مبارزه نیز از همين‌جا نشأت مي‌گيرد. 👁‍🗨در ديد انجمن‌حجتيه، ظهور امام زمان، واکنشي است به توسعه ناهنجاري‌هاي اجتماعي و مظالم و مفاسد حاکمان و محکومان. حال آنکه، حکومت حضرت، نه سلبي بلکه ايجابي است. 📖پی‌نوشت: 1. باقي، عماد الدين، در شناخت حزب قاعدين زمان، ص 131. 🔰روشنگر 👇 @jelvehayetariki
👈 دلایل بر نفی چیست؟ 🔹وهابی ها برای انکار توسلِ به ذات و در برزخ، به برخی عمومات قرآن تمسک می کنند. و می گویند عمل مسلمانان شبیه عمل مشرکان است و توسل به ذات اولیای الهی در زمان ممات مثل توسل مشرکان به بت هاست. 🔹وهابی ها با استناد به آیه: «... هؤُلاءِ شُفَعاؤُنا عِندَ اللهِ» (سوره یونس، آیه 18) و نیز «وَ ما نَعبُدُهُم الا لیُقَرّبُونا الی الله زُلفی» (سوره زمر، آیه 3؛ ما آنها را جز برای اینکه ما را هر چه بیشتر به خدا نزدیک گردانند، نمی پرستیم.) معتقدند مشرکان عبادت بت ها را برای نزدیکی به خدای بزرگ انجام می دادند و مسلمانان هم متوسل به اولیای الهی می شوند تا به خدا نزدیک شوند، پس هر دو مشرک اند. 📚محمد بن عبدالوهاب، کشف الشبهات، ص17 و 18. ✅پاسخ 🔹در نقد این برداشت با طرح پرسشی این مسئله را پی می گیریم. از وهابی ها می پرسیم: آیا خداوند در این آیه واسطه قرار دادن میان خود و بندگان را مذمت کرده است، یا عبادت بت ها به وسیله مشرکان را نقد کرده است؟ 🔹آیه به صراحت می گوید الی الله نه تنها مشکل ندارد، بلکه تقرب الی الله توجیه مشرکان در برابر انتقاد مسلمانان بوده است که مسلمانان با نماز به خدا نزدیک می شوند و ما هم با عبادت بت ها به خدا نزدیک می شویم. بنابراین، آیه در صدد نقد تقرب نیست که ها برداشت کرده اند. پس اصلِ واسطه قرار دادن مذموم نیست، بلکه اگر این واسطه، عبادت بت ها باشد مذمت می شود. 🔹اما آیا اینکه اولیا الهی را واسطه قرار دهیم مورد تایید خداوند متعال است یا خیر؟ در اینجا از دو آیه می توان بهره برد، آیه ی اول اصل واسطه قرار دادن بین بنده و خدا را اثبات می کند آنجا که می فرماید: «یا اَیّهَا الَّذینَ امَنُوا اتَّقوُا اللهَ وَابتَغوا الیه الوَسیلَة»؛ یعنی ای کسانی که ایمان آورده اید تقوای الهی پیشه کنید و وسیله ای برای تقرب به او بجویید. 🔹آیه دیگر نیز واسطه قرار دادن پیامبر اکرم (ص) که از اولیاء خداست را اثبات می کند آنجا که به مومنانی که گرفتار معصیت شده اند توصیه می کند که برای طلب مغفرت از خداوند متعال، می توانند پیامبر اکرم (ص) را واسطه قرار دهند. « و لو انهم اذ ظلموا انفسهم جاووک فاستغفروا الله و استغفر لهم الرسول لوجدوا الله توابا رحیما. هر گاه آنان به نفس خویش ستم کنند سپس نزد تو بیایند و خود آنها از خداوند طلب آمرزش نمایند و پیامبر نیز برای آنها طلب آمرزش کند ، خداوند را توبه پذیر و رحیم می یابند.» (سوره نساء آیه64) 🔹نکته ی آیه این است که محدود به زمان خاصی نیست، زیرا معصیت کردن و ظلم کردن به نفس همیشه هست بنابراین استغفار هم همیشه هست و یکی از راه های استغفار واسطه کردن پیامبر اکرم (ص) است. پس نمی توان آن را محدود به زمان خاصی کرد خصوصا که می دانیم قرآن برای همه ی نسل ها و همه ی عصرها نازل شده پس تعالیم آن نیز محدود به زمان خاصی نیست مگر اینکه دلیلی بر این محدودیت باشد که در اینجا چنین چیزی نیست. 👈پس نه تنها واسطه قرار دادن یک سنت الهی است، بلکه واسطه قرار دادن اولیاء الهی نیز مورد تایید قرآن بوده و این محدود به زمان حیات اولیاء نیست بلکه بعد از وفات آنها نیز می توان آنها را واسطه قرار داد. 🔰نقد وهابیت 👇 @jelvehayetariki
❎سیر تطور در 🔹امروزه، سلفی‌های کویت فعالیت‌های چشمگیری در عرصۀ بین‌الملل دارند و بدین جهت مورد توجه ناظران جهانی هستند . 🔹فرضیۀ ما این است که این گروه، ابتدا در قالب حامیان حکومت ظهور کردند و با حمایتِ ، در کویت به قدرت رسیدند؛ تا اینکه این گروه پس از آزادسازیِ کویت و در پی شرایط جدیدِ به‌وجودآمده، به قدرتمندترین گروه معارض در این کشور تبدیل شدند و امروزه دغدغۀ اصلیِ حکومت کویت در حفظ ثبات خود، و همچنین کنترل جریان سلفیِ سیاسی فعال در داخل و خارجِ کویت است. ماهیت غیراستبدادیِ حکومت کویت ایجاب می‌کند که برای مهارِ فشارِ گروه‌های سلفی و ایجاد تعادل، از رقبای آنان مانند لیبرال‌ها و بهره گیرد. 👇 @jelvehayetariki