🔰 با او مرگ، استمرار و فتح است.
🔷🔹 معلى بن خنيس به امام صادق عليه السلام مى گويد:
كاش كار به دست شما مى رسيد و ما به فراخى مى رسيديم.
🔹حضرت مى فرمايد: در اين صورت جز رنج روز و بيدارى شب نبود
و هيچ ظلمى، مظلومى را در راحت نگاه نداشته جز اين ظلم بر ما كه كار را بر ما راحت نموده است.
🔹 اين انتظار امن و رفاه و دستيابى به آرمانها همان آفتى را به دنبال مى آورد كه آن دوست رنج كشيده به آن مبتلا شده كه اگر در كنار معصوم، به آن آرمانها دست نيابد، متزلزل خواهد شد
و عقب خواهد كشيد،
🔹در حالى كه از ما مى خواهند تا زمينه ى تحول و امكان انتخاب را فراهم كنيم. وصول نتيجه مربوط به اطاعت و اقبال ديگران است.
🔹كه چه بسا روى نياورند و يا سركشى نمايند.
از ولى خود ببرند و با پاى حجاج بيعت كنند تا مبادا امام زمان را نشناخته باشند و به مرگ جاهليت گرفتار شده باشند.
🔹 آنها كه در تنهايى و جمع در تربيت و سلوك و اخلاق و در رابطه با اشياء و افراد و ملت هاى ديگر نياز و اضطرار به خدا و رسول و حجت را احساس كرده اند،
مى توانند از جان و مال و راحت خود بگذرند
ولى نمى توانند از ولى دست بشويند،
كه بدون ولى زندگى محدود و كور است و با او مرگ، استمرار و فتح است.
🔹انا فتحنا لك فتحاً مبينا
📝 استاد علی صفایی حائری (رحمه الله)
📚 کتاب وارثان عاشورا،صفحه ۴۴
#وارثان_عاشورا
▶️ @einsad
🛒 www.zekraa.ir
⚡️بنياميه جلوی معرفی #شرک را گرفتند تا بتوانند شرک را به اسم #توحيد، به مردم تحمیل کنند.
⚡️ اگر انسان، دستگاه #جُور را نشناسد، نمیتواند #عدل را به پا کند؛ چون ممکن است جور را با عدل اشتباه بگیرد.
⚡️ #شفافيت و #نقد _ اگر در ذیل اندیشه اسلامی انجام شود، نه ذیل ادبیات مارکسیستی و غربی _ به تحقق عدالت کمک میکند.
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«ما که ميخواهيم عدالت به پا کنيم، بايد بفهميم جور و ظلم چيست؟ اگر ظلم و جور را نشناسيم، نميتوانيم دنبال عدالت باشيم. امام صادق(ع) در روایتی فرمودند بنياميه مانع معرفي توحيد نشدند، بلکه جلوی معرفي شرک را گرفتند تا مردم شرک را نشاسند. نظامي که بنیامیه به پا ميکند، مشرکانه است و خودش محور شرک است؛ این نظام را به اسم توحيد، به مردم قالب میکنند.
اگر انسان، جور را نشناسد، نمیتواند عدل را به پا کند. اگر کسي خيال کرد عدالت سوسياليستي، عدالت است، ديگر چه ظلمي بدتر از اين ميتواند انجام بدهد؟ یا اگر کسي خيال کند میتواند ذيل نظريۀ اجتماعي غرب و ذیل نظریۀ بازار، عدالت ایجاد کند و بعد بخواهد با ایجاد شفافيت ذیل این نظریات، عدالت درست کند، مبتلا به ظلم میشود. مقصود این نیست که شفافيت را دنبال نکنيم؛ شفافيت به عدالت کمک ميکند؛ اما شفافيتی که در دستگاه نبياکرم (ص) واقع میشود، اقتضائات و مناسک و شريعت خودش را دارد. برخی خيال ميکنند صرف نقد به عدالت منتهی میشود؛ البته در ادبيات مارکسيستي اینگونه است، کسی که نقد میکند، آنتيتزي است که جبراً به يک سنتز ميرسد، یعنی نقد، به تحقق سنتز کمک ميکند. ولي در دستگاه نبياکرم (ص) که اینچنین نیست؛ اگر جهتگيري انسان در نقد، جهتگيري حقی نباشد، يعني اگر انسان در جهت پرستش خدای متعال نقد نکند، خودش به عامل ضد عدالت تبدیل میشود.
الگوهاي توسعۀ مدرن، محور جور در عالم هستند و عالم را از جور پر کردهاند ـ «كَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً» ـ بهخصوص که این الگوها در شکل اخير، توسعۀ پايدار را در مقياس جهاني دنبال میکنند و باز بهخصوص که نظام سلطه در حال تبدیل توسعه به حکمراني مجازي است. لذا اين توسعه، ضد عدالت است. ساختارهايي که ذيل این توسعه برای تحقق عدالت شکل گرفتهاند، اصل در جور هستند و جور را محقق میکنند، چون ساختارهای تکامل نفسانيت هستند؛ يعني ترازوها، جائرانه هستند. در این نظام، آن نفسهايي که غليظترند، بقيه را تحت سلطۀ خودشان درميآورند؛ کمااينکه این اتفاق افتاده است و مردم را اینگونه فریب دادهاند که نظام سلطه، نظام طولي بود، اما نظام بازار، نظام عرضي است؛ در حالی که در نظام بازار، تسلط نفوس خبيثه از نظام سلطۀ قديم بیشتر است؛ يعني بردهداري مدرن پيچيدهتر از بردهداري قديم است. امروزه تسلط نظام سلطه و نفوس خبیثه ـ از ثروتمندان و قدرتمندان بزرگ روي صحنه تا ثروتمندان و امپراطوريهاي بزرگ پشت صحنه ـ سلطهشان بر جهان بيشتر از بردهدارهاي قديم است و بيش از گذشته مردم را ميدوشند! اينها داراييهاي انسان را به فعلیت رسانده و آن را تبدیل به ثروت کرده و مصادره ميکنند؛ حتی عواطف انسان یا جاذبههاي وجودی بانوان را به فعليت رسانده، و به اسم کرامت، عدالت و آزادي، مصادره میکنند.
بنابراین ما برای برپایی عدالت، بايد جور را بشناسيم، بهخصوص جورِ تاريخي و اجتماعي. جور، يک نظام تاريخي دارد که بر محور اولياء طاغوت و مستکبرين است. اين فراعنه، يک نظام تاريخيِ استکبار برپا کردهاند. ما باید این نظام جائرانۀ تاريخي را بشناسيم. همچنین باید نظام اجتماعي جور و اضلاع مختلفش را در مقياس جهاني بشناسيم. اين نظام جائرانۀ جهانی، هم بُعد فرهنگي دارد، هم بُعد اقتصادي و هم بُعد سياسي. همۀ این ابعاد، جائرانه است. محور این ظلم، استکبار بر خداي متعال است؛ هروقت استکبار بر خداي متعال شکل گرفت، ظلم به مخلوقات هم شکل ميگيرد. نمیتوان بر خدا استکبار کرد و در عین حال به مخلوق او، محبت کرد؛ کسي که زير بار خدا نميرود، زير بار مخلوقات هم نميرود؛ کسي که حاضر نيست ذيل خدای متعال که واجد همۀ اسماء حسناست، قرار بگيرد، ذيل مخلوق هم قرار نمیگیرد؛ این یک توهم است که گمان کنیم انسانی که بر خدا استکبار میکند، به دیگران فکر میکند. ما باید اين جورِ گسترده را که يک دستگاه جهانی است و شکل جديد آن، شامل کل تمدن جديد غرب میشود، بشناسیم. جور يعني عدل و ظلمِ به هم آميخته؛ و همين آمیختگی، کار را سخت ميکند؛ «فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ الْحَقِ لَمْ يَخْفَ عَلَى الْمُرْتَادِينَ»؛ اگر باطل از آميختگي با حق جدا شود و شفاف عرضه شود، کساني که دنبال حق هستند ترديد نميکنند. وقتي حق و باطل آمیخته ميشود، کار، دشوار ميشود. اين نظام جائرانۀ جهانی، اصليترين حجاب عدالت است؛ بنابراین بايد آن را کنار بزنيم.»
🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3239
☑️ @mirbaqeri_ir
🔸 محفل مجازی با عنوان بسترهای جبهه سازی فرهنگی اجتماعی
استاد #عبدالحسین_خسروپناه
🗓 سه شنبه ۲۵ شهریور ساعت ۲۱
لینک ورود 👇
https://bit.ly/3fjfU3Y
🆔 @khosropanah_ir
📢 برنامه عصر
👈🏻 موضوع این برنامه : نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا
📡 گفتوگوی اینترنتی با دکتر سام ترابی
⏰ امشب ساعت ۲۲:۰۰ از شبکه افق سیما تکرار روز بعد ساعت ۱۵:۰۰ و ۰۱:۰۰
🆔 @ofogh_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 مداحی پویانفر با زبان اشاره برای ناشنوایان
◽️هر کس به زبانی سخن وصف تو گوید
بسیار زیباست👌
🔳 @ANALYSTS
ما و دوگانۀ اسلام-استکبار یا دوگانۀ #راست_چپ_اسلامی
قسمت 1 از 2
#تسلط بر سنت از راه داشتن #مبنایی_تمام_عیار در تاریخ که با #تصاحب_کل_ثروت_فکری-نسلهای_پیشین_به_نفع_خودمان همراه است.
دربارۀ این تعبیر #فردریک_ساوینی (1779-1861) که در همعصرانش نظیر ولتر و هگل و کنت هم میتوان یافت، نکاتی نهفته است:
1. تجدد غربی، نه تنها تاریخ «خودش» را یافت یا به تعبیر بهتر، جعل کرد، بلکه مخصوصاً از سدۀ 18 و 19 به بعد، به #تصاحب_کل_ثروت_فکریِ تاریخ ها و فرهنگهای دیگر، در ذیل تاریخ خودش پرداخت. البته این تصاحب نه به قصد خیرخواهی، بلکه برای آن بود که ما، همچون همۀ تاریخهای و تمدنهایی که در ذیل تجدد و در قالبِ پروژۀ #استعمار (طلبِ عمران غیر غربی از غربی)، همۀ مفاهیم #خاص تاریخیِ تجدد غربی از #ساینس تا #بازار و #سوسایتی و #سایکو و... را مفاهیمی متعلق به کلِ بشریت بدانیم و بالاجبار آنها را در قالب علوم طبیعی و اقتصاد و جامعهشناسی و روانشناسی، مبنای تمشیتِ امورمان کنیم. مابعدتجدد هم هرچند قدری از این روح #سلطهگرانۀ تجدد اولیه کاسته، اما بهنحوی دیگر در ذیل ایدۀ #تاریخیت آنرا احیا کرده است.
2. «سلطه»، از مفاهیم بنیادین تجدد غربی است که هم در راست و هم در چپ تجدد، حضور داشته و دارد. بهواسطۀ این سلطه، نمیتوان مدعی شد در گوشهای از جهان، بیاعتنا به آن زیست و اندیشید. این روح فاوستی، همچون شیطانی وسوسهگر، به إغوا یا به جنگ، حتی اگر خاقانیوار، قبای عزلت بر سر کشیم، ما را پیوسته در مضیقه و فشار و هجمه قرار میدهد.
https://eitaa.com/mojtamaona/69
ما و دوگانۀ اسلام-استکبار یا دوگانۀ #راست_چپ_اسلامی
قسمت 2 از 2
3. بهتبع نکتۀ 2، ضرورت و تقدم استقلال، بر آزادی روشنتر میشود. در مواجهه با جهانی که به تعبیر ساوینی، سودای آن دارد که #کل_ثروت_ _نسلهای_پیشین» و چنانکه در پروژۀ #شرقشناسی و #اسلامشناسی میبینیم، کل ثروت شرقی را به نفع خودش تصاحب و بازشناسی کند تا بر آنها سلطه و کنترل یابد، #استقلال، پیش شرطِ رهایی و آزادی است. استقلال، قدم اول در طریق تحول از #فطرت_ثانی و یافتنِ خویش است (صحیفه،ج15: 309). بی این استقلال، همۀ شعارهای آزادی بیان و آزاداندیشی، مزاحی بیش نیست.
4. برخلاف تصور رایج، این ایدۀ سلطهجویانهای که انسان متجدد غربی را در اوج و فراز کلِ تاریخ مینهد، نه فقط در انگارۀ سوسیالیسم غربی، بلکه بیش از آن در لیبرالیسم و نولیبرالیسم و سرمایهداری متقدم و متاخر غربی نهفته است. این سلطه، محصول خروج و #استکبار انسانِ غربی از دایرۀ تسلیم و در پیشگرفتنِ سودای #تسلط بر کلِ تاریخ بشری، نه با توسل به علم و ارادۀ صاحبِ حقیقی تاریخ و تمسک به #مشیت_الهی، بلکه با تکیه بر عقل خودبنیادش بود. هرچند ایدۀ توسعه و ترقی در پیوند با سرمایهداری از دهۀ 1340 با برنامههای توسعۀ سرمایهداری بر ما تحمل شد، اما ما را در تنگنای توسعۀ بورژوازی و توسعۀ پرولتاریا گذاشت. لذا دوگانۀ لیبرالیسم-مارکسیسم جنگ سرد که بر دهن معاصر ما سایه افکنده، در ایدۀ سلطهجویانۀ ساوینی بر سنت و نفی تفسیر تاریخ بر اساس مشیت الهی هم پیمان بودند. شاید فرصت آن رسیده که با نظر به امکان #استقلالِ از تاریخ تجدد که در انقلاب اسلامی فراهم آمده، به دوگانۀ #اسلام_استکبار، این #پدیدۀ_برجستۀ_جهان_معاصر بیندیشیم و از دوگانههایی همچون #شریعتی_بازرگان یا #راست_و_چپ_اسلامی (یا حتی اخیراً #پسااسلامیسم) گذر کنیم و بیش از این خودمان را عقب نگه نداریم.
5. با قدری تدقیق سختگیرانه در ایدۀ ساوینی و نظایر او، بسیاری از طرحها و پروژهها و مقالات و کتابهای (حوزه و دانشگاه) با اتخاذ #مبنا_یا_روش_تمام_عیار_غربی، به مطالعۀ و پژوهش در مسائل اجتماعی یا تاریخی اسلام و ایران و شرق مشغولاند یا حتی آنها که به تکنولوژیهای مدرن غربی به جان طبیعت (این آیت الهی) یا میراث هنر و معماری سنت اسلامی در افتادهاند، در حقیقت نه زایش علمی دارند، نه بنایی ماندگار میسازند و نه مسئلهای از مایِ شرقی مسلمان ایرانی را حل میکنند ، بلکه خودآگاه یا ناخودآگاه، #تصاحب_تمام_عیار_ثروت_فکری_و_عملی شرق و ایران و مسلمین را #به_نفع_تاریخ_غربی در دستور کار دارند.
https://eitaa.com/mojtamaona/69
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مجری فاکس نیوز:
📍شهرها تبدیل به منطقه جنگی شده و پلیس ها کشته میشوند...!
☑️ @Kavoshplus
🔻 اروپا علیه ماسک و واکسن کرونا
🔹کرونا کار بیل گیتس است...
🔹صدها هزار نفر در آلمان و انگلستان و دیگر کشورهای اروپایی علیه بیل گیتس و توطئه کرونایی برای اشغال سایبری کشورها قیام کردهاند.
📚منبع👈 u.subz.ir/zyl
eitaa.com/joinchat/2884567040C4edcdaf490
مفهومشناسی فقه سیاسی.mp3
7.88M
🎙 استاد دکتر «احمد رهدار»
🔘 «مفهومشناسی فقه سیاسی»
🔺 #درس_فقه_سیاسی
#مفهوم_شناسی، #سیاست، #حکمرانی، #تولی_امور، #فقه_سیاسی، #فقه_حکومتی، #احمد_رهدار
📍 کانال مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه
🆔 @Fotooh
🖋قسم به طور، فاران و فلسطین...
▪️در تورات مقدس می خوانیم: «يهوه (خداوند) از سينا آمد، و از سعير بر ايشان طلوع نمود و از جبل فاران درخشان گرديد.» (1)
در این آیه خداوند مطلع نور هدایت خویش را سه مکان بر می شمارد. اولین آن ها سینا، مجاز است از کوهی که خداوند شبی در آن هم کلام موسی شد و جلوه ای از ربانیت خویش را بر او نمایان ساخت.
دومی، دشتی است به نام «سعیر» که از دریای مرده تا خلیج عقبه امتداد دارد و مکان آن، همان حدود فلسطین است. جایی که خداوند عیسی را مبعوث به رسالت نمود و آن نقطه را محل نزول برکات خویش بر عالمیان نمود. (2)
و سومی، فاران نام دارد. دشتی که اسماعیل در آن سکنی گزید و برکت ابراهیم تجلی یافت. (3) در همین مکان مقدس که حدود مکه را در بر می گیرد، پیامبرانی از نسل ذبیح الله مبعوث شدند که آخرین و خاتم ایشان، مولای ما محمد مصطفی بود.
▪️خداوند این سه مکان را مبارک گردانیده و در قرآن کریم نیز بدان ها قسم یاد می کند. آنجا که می فرماید:
«والتین و الزیتون؛ سوگند به انجیر و زیتون،
و طور سینین، و سوگند به طور سینا
و هذا البلد الامین، و سوگند به این سرزمین امن الهی...» (4)
▪️مراد از تین و زیتون، همان منبت و مکان رویش آن است که ارض مبارکه فلسطین می باشد که پروردگار عالم خاکش را متبرک به قدوم مسیحایی عیسی ابن مریم نمود و بر آن قسم یاد می کند. و طور سینین همان وادی مقدسی است که موسای کلیم چندی را بر ضیافت الله داخل گشت و مبعوث به رسالتی عظیم گردید. و مراد از سرزمین امن، همان محل عروج اولیاء الله و نزول ملائکة الله، سرزمین مکه است که حبیب قلوب بندگان صالح خداوند، حضرت محمد مصطفی در آن متولد گردید.
🔺تورات و قرآن را که روی هم می گذاری می بینی چه خوب حضرت حق، وعده ی چند هزار ساله ی خویش را یادآوری می کند و چه خوب با ضمیر «هذا» در «هذا البلد الامین» به اکمال این وفای به عهد گریز می زند. سبحان الله! «به راستی که وعده خداوند حق است» (5) و «خداوند هرگز خلف وعده نمی کند.» (6)
🖋 سید ابوالفضل ساقی
(1) تورات مقدس، تثنیه33: 2
(2) قاموس کتاب مقدس، جیمز هاکس، ص642
(3) قاموس کتاب مقدس، جیمز هاکس، ص 477-478
(4) قرآن کریم، تین:1-3
(5) قرآن کریم، روم:60
(6) قرآن کریم، آل عمران: 9
#حضرت_محمد_در_تورات
www.bjes.ir
بازخوانی اندیشه اجتماعی علی حرب امروز چهارشنبه ۲۶ شهریور ساعت ۱۷ لینک ورود به جلسه https://join.skype.com/mjxJXTKGPYQM
#فقیه_اقتصاد
✅ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار می کنند:
🔰 مراسم گرامیداشت #اربعین رحلت جانسوز فقیه اقتصاد حجت الاسلام والمسلمین دکتر #سیدعباس_موسویان
🎙 با سخنرانی:
آیت الله #علی_اکبر_رشاد
📆 پنج شنبه ۲۷ شهریورماه ۹۹ ساعت ۱۷:۳۰ تا اذان مغرب
🕌 قم، صحن اصلی مدرسه مبارکه فیضیه
⚜️ همچنین پخش زنده از طریق:
🌐 instagram.com/iict.ac_ir
🌐 aparat.com/iictchannel/live
🆔 @iictchannel
#یادداشت
#معرفی_آثار
🔶 در حاشیۀ کتابِ «سلوک در مکتبِ سلیمانی» اثری از دکتر #محمدجواد_رودگر
🔰 قصّۀ دلنشینِ «شدنهای سلوکیِ» #شهید_سلیمانی
⚜️ مشروح یادداشت:
🌐 iict.ac.ir/soleymanii
🆔 @iictchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ این که ما نمونه ای از دموکراسی موفق و ملتی نجاتبخش هستیم یک دروغه...!
📍وقتی غذا بر روی سفره نیست آرامش هم نیست/دموکراسی ما ورشکسته و از هم گسسته شده...!
☑️ @Kavoshplus
فلسفه فقه سياسي.mp3
7.59M
🎙 استاد دکتر «احمد رهدار»
🔘 «فلسفهٔ فقه سیاسی»
🔺 #درس_فقه_سیاسی
#فلسفه_فقه_سیاسی، #فلسفه_علم، #معرفت_شناسی، #فقه_سیاسی، #فقه_حکومتی، #احمد_رهدار
📍 کانال مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه
🆔 @Fotooh
4_5987716458287728891.mp3
20.34M
فایل صوتی مناظره مهدی نصیری و حسین سوزنچی در باره حجاب الزامی در برنامه زنده زاویه شبکه چهارم سیما، چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
@nasiri1342
📆 به مناسبت روز شعر و ادب فارسی
شعری از محمدحسین شهریار در وصف امام خمینی (ره):
🌿آبی که خاک کشور ما در میان گرفت
خاکش جواهری است که در پرنیان گرفت
🌿بنشان غبار فتنه که این نوبهار عشق
چون ابر انقلاب به سر سایبان گرفت
جانبخش بود باد بهارش به کوه و دشت
هر جا گذشت سبزه بجنبید و جان گرفت ...
🌿سیمرغ دین به کوری اسفندیار کفر
پرورد رستمی که کمین و کمان گرفت
🌿خواهم شدن بهنعره، به خاک حکیم طوس
کان ژنده پیل زنده شد و هفت خوان گرفت
🌿این «رهبر کبیر»، «خمینی بت شکن»
خط امان خود از «امام زمان» گرفت
🌿سر پنجه «ولی» است کزین آستان برون
بیخ گلوی فتنه آخر زمان گرفت ...
🏴 @Sahifeh_noor
⚠️ به دولتهای منطقه هشدار میدهیم
🔹 امام خمینی(ره): بیش از این برای نجات یک سبع جنایتکار که اگر فرصت یابد منطقه را به آتش میکشد، زحمت نکشید و خود را به غرقاب هلاکت دچار نکنید. و وعدههای امریکا و دیگران شما را غافل نکند که با ادامه کمک به #دشمن_اسلام ممکن است برای ملت و دولت ایران تکلیفی پیش آید که ما میل به آن نداریم.
📅 امام خمینی(ره) | ۲۲ بهمن ۱۳۶۱
🏴 @EMAM_COM
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ آتشسوزی های آمریکا همچنان ادامه دارد
📍بیشتر شهر نابود شده/با یک جهنم روبهرو شدیم...!
☑️ @Kavoshplus
اصول و مباني فقه سياسي.mp3
7.46M
🎙 استاد دکتر «احمد رهدار»
🔻 #درس_فقه_سیاسی
🔘 «اصول و مبانی فقه سیاسی»
#اصول_فقه_سیاسی، #اسلام، #مبانی_فقه_سیاسی، #سیاست، #احمد_رهدار
📍 کانال مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه
🆔 @Fotooh