eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.6هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
626 ویدیو
370 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
Neshast Elmi_99_12_05.mp3
25.75M
🔺نشست علمی ✅ موضوع: رابطه فقه با علم اقتصاد 🎤 ارائه دهنده: حجت الاسلام دکتر سیدهادی عربی( رییس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه قم) 📆 تاریخ 1399/12/5 🏫مدرسه فقهی امام محمدباقر(علیه‌السلام) 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺سخن نغز و پرمغز شیخ الرئیس در مورد امام علی (علیه السلام) 🎤استاد 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
12.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥توجه بیشتر به تاریخ در بین ملل متمدن دنیا 🔻نکات مهم رهبر انقلاب درباره اینکه غربی ها به شخصیت ها و نکات ریز تاریخی شان خوب توجه می کنند و آنها را برجسته می نمایند و ما هم نباید از این امر غفلت نماییم و شخصیت هایی که در برهه ای از زمان یک عظمتی از خود نشان داده اند را مورد توجه علمی در سطح ملی قرار دهیم @drmousanajafi ✅کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
4_5863938528768950408.pdf
10.07M
‍ 📚 فلاسفه بزرگ(آشنایی با فلسفه ی غرب) ✍ برایان مگی در این کتاب، برایان مگی درباره هر فیلسوف با یکی از فیلسوفان معاصر صحبت می کند که متخصص موضوع بحث است. لذا نه تنها در این کتاب با اندیشه های فیلسوفان گذشته با کیفیت مناسب آشنا می شویم، با نظریات فیلسوفان معاصری چون برنارد ویلیامز، جان پاسمور، وارناک، کاپلستن و ایر و سرل نیز در ارتباط با پیشیان آشنا می شویم. وجه دیگر امتیاز کتاب، آشنا شدن خواننده با آخرین تحولات در برداشتهای فلسفی معاصر است. از دیگر امتیازات کتاب، قالب گفتگویی آن است که آنرا بالطبع ساده تر و قابل فهم تر، و جزئیات مسائل را آشکارتر می سازد ✅کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
💥آقا علی مدرّس و حکیم جلوه و تحقیقات راجع به عینک گویند که از معاریفِ حکما و معاصرِ جلوه بود در مجلسی که [میرزای] حضور داشت از آقا علی راجع به مزایا و مضرّاتِ عینکِ چشم که آن روزها تازه به ایران وارد شده بود پرسشی کردند و آقا علی حکیم در خصوصیّات عینک تحقیقاتی می نمود و می خواست که میرزای جلوه که در کنارش نشسته بود نشنود پس از پایان مطلب معلوم شد که گوش به تحقیقات آقاعلی می داد و گفت که اینها جواب پرسش کننده نشد و خود به صحبت پرداخت و پاسخ کافی داد که همهٔ اهلِ مجلس قبول کردند. 📚تاریخ فلاسفهٔ اسلام ،مرتضی مدرّسی ،ص۵۰ ✅کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
📜مرقومه ای از ملا حسینقلی همدانی(ره) آنچه از در ذیل می آید مرقومه ای شریف از عارف واصل، ملاحسینقلی همدانی(ره) است. گر چه مخاطب این نامه معلوم نیست اما سرزنشها و موعظه های این عارف برای همگان می تواند قابل استفاده باشد. این نامه نهیبی است بر قلوب زنگار گرفته دوران مدرن تا شاید با نفس قدسی این عارف كامل بازگشتی به مسیر صحیح زندگی معنوی داشته باشیم. این نامه برگرفته از قرآن و كلمات گرانقدر معصومین(ع) همراه با استعارات و تشبیهات بسیار ظریف و لطیف است كه هر بار آن را بخوانی به حقایق جدیدتری خواهی رسید. نوشتار ذیل با كمی تصرف برای روان تر شدن مطالعه درج می گردد. 🔻ای همبازی اطفال! ای حمال اثقال! ای محبوس چاه جاه! و ای مسموم مارمال! ای غریق بحر دنیا! و ای اسیر همومات آمال. مگر نشنیده ای و نخوانده ای «...إِنَّمَا الْحَياةُ الدُّنْيا لَعِبٌ وَ لَهْو» (1) و نشنیده ای فرموده آن حكیم غیب دان منزه از عیب و شین را كه به فرزند ارجمند خطاب كرده: "بنی! ان الدنیا بحر عمیق غرق الاكثرون" (2) و حقیر عرض می كنم عن تحقیق: "و نحن منهم" قطعاً ما از آن غرق شدگان در دنیاییم. 🔸در حقیقت این لفظ عمیق فكر نما، ببین چقدر از جواهر حكمت در این صندوق كوچك، در این روایت - كه دنیا را به دریا تشبیه می كند - برای متفكرین به عنوان هدیه درج فرموده. همین قدر بدان دریا نهنگ دارد، ماهی دارد، جانورهای عجیبه آن بسیار و مهالك غریبه آن بی شمار، جزایر هولناكش زهره شیران را آب و كوه های سهمناكش چه بسیار مردمان را نایاب نموده. 🔹اصل و میدان این دریا از ظلمات جهل ناشی شده است و در اودیه (اراضی) قلوب اهل غفلت جا دارد. امواج اموالش بسی كشتیهای عمر را به باد فنا داده و جبال هموم و غمومش بسا پشته ها هلاك كرده، نهنگ های اوصاف مذمومه اش چه كسان را فرو برده و آب محبت تلخ و شورش چه مردمان را كور و چه چشم ها را بی نور نموده. هر كه در این دنیا غرق شد سر از گریبان نار جحیم بیرون آورده و در عذاب الیم خواهد ماند. ... اگر از عمق این دریا بپرسی؟ عرض خواهم كرد: كه انتها ندارد و اگر باور نداری به غواصان این دریا (یعنی: اهل دنیا از اولین و آخرین) نظر نما و ببین كه همگی در آن غرق شده احدی به قعر آن نرسیده و اگر بهتر می خواهی بفهمی به حال خراب خودت نگاه كن و ببین كه هر قدر داشته باشی باز زیاده از آن را طالبی و حرصت در جایی توقف نمی كند. ای آقای من! این دنیا چگونه مردم را به خاك سیاه نشانده و قلوب ایشان را كه برای محبت و معرفت خلق شده، طویله اسب و استر نموده، جوارحشان از قاذورات گندیده و دلهایشان آنی خضوع و خشوع ندیده و ذره ای ذوق حلاوت طاعت را نچشیده. 🔸نه در نهادشان از توبه اثری و نه در اوهام تفكر نحس ایشان از خداوند جل جلاله خبری. شب و روز به سیف و سنان لسان عرض (آبرو) و مال و عصمت مسلمانان را پاره پاره می كنند. قلوبشان خالی از ذكر و فكر و مملو از حیله و مكر است. دست عقل را بسته و دست هوا را گشاده، چه زخم ها از آن دست ها بر كبد دین و چه مصیبت ها در شرع شریف بر پا شده. 🔹لباس خداییان را كنده و جامعه فرنگیان را پوشیده، اطعمه و اشربه اسلام را بدل به زهر و زقوم (نصاری و دهریان) نموده اند. وظایف شرع را متروك و آداب كفر را مسلوك داشته اند. بازار كفر و شرك در بلادشان معمور و آباد و سوق بازار اسلامشان مخروب و بر باد. وافضیحتاه! عسكر كفر در بلاد وجود ما منصور و مسرور و لشكر اسلام مقتول و اسیر شده اند. نه ما را در عاقبت كارمان فكرتی و نه از سیاست های الهیه بر امم ماضیه رسیده عبرتی. قضیه هایله (3) ابابیل را شوخی و قصه فرعون و قابیل را مزاح پنداشته ایم. جان من! آن بادهایی كه با آنها قوم هود را تأدیب نمود، حال همان قادر حلیم را مطیعند. اگر تو از اطاعت امر آن سلطان عظیم الشأن جرأت نموده سر پیچیده، خاك و آب و باد و كلوخ و سنگ، ذلیل و منقاد اویند. بلی! گول صبر و حلم او را خورده اند. از حكمرانی عظیم او غافل شده، لباس شرم و حیا را كنده، قدم جرأت را پیش گذاشته، در حضور عزوجلش، مرتكب معصیت او شده. مگر نمی بینی! چگونه حكم محكم او در سماوات و ارضین جاریست؟ مگر نخوانده ای كه "یوم نشور" آسمان ها منشور می شود؟ بلی! چه گویم از شر آن روز پر آه و سوزی كه قلوب خائفین را خوفش گداخته، چگونه گداخته نشود دل هایشان از روزی كه زمین آن آتش سوزان و صراطش تیزتر از شمشیر بران است؟ عقل ها پران و اشك ها ریزان است. نجومش منتشر و مردمانش چون جراد منتشر (4). هولش عظیم و انبیا در اضطراب و بیمند. اخیار مدهوش و ابرار بی هوشند. شدائد بسیار و محنتش بی شمار است. 🔸آفتاب بالای سر و زمین، چون كوره آهنگر، بدن ها در عرق و غرق و لحوم (5) و عظام (6) در سوز و حرق. جهنم دورشان را گرفته و راه فرار برایشان بسته، ظالم شرم ساز و عادل اشكبار، نامه ها پران بر یمین و یسار. مردم در دهشت و انتظار ملائك غلاظ و شداد در تردد (رفت و
آمد) و عقوبت الهیه بر مرده (7) و عصاه (8) در تشدد. یكی از اسامی آن "یوم الحساب" است و دیگری "یوم التناد". روزی كه از سختی فریاد دردآلود مردم بلند است. از طرفی منادی به خنده و بشارت ندا می كند: "یا اهل الجنه اركبوا" و از جای دیگر ندا می كند كه: "یا اهل النار اخسئوا" (9) و یكی را خلعت می بخشند و دیگری را می كشند. طایفه ای سرمست شراب طهور و قومی جگرهایشان قطعه از "ضرایع (10) و زقوم". 🔹مانده ام حیران! نمی دانم از قهرش بیان كنم یا از مهرش بگویم. اهل قهرش خایانند (11) و اهل مهرش افلاكیانند. یعنی اشخاصی كه خود را به افلاك نوریه رسانده اند، اعتنایی اصلاً به این افلاك ندارند، چشمشان جان و جانشان در عرش رحمان. ای به فدای قلوبی كه نور الهی (جل جلاله) در آن ها تابان و جلالت مرتبه شان بی پایان! 🔸خود را از عالم گسسته و به عالم انوار پیوسته. منور به انوار معرفت و مخلع به خلعت محبت، زهدشان پشت پا به دنیا زده، (توكلشان) سر از گریبان توحید بیرون آورده، از خلق عالم رمیده و به مقام قرب آرمیده. فكرشان نور و ذكرشان نور و باطن و ظاهر و جسم و جان و خیال و عقل، همه نور و غرق دریای نور. 🔹بس است! من ناپاك! كجا؟ و مدح وصف پاكان كجا! امثال ماها باید در تدبیر ترك معصیت باشیم. اگر اصل ایمان را محكم كرده باشیم، دنیا نه چنان ما را فریب داده و كر و كور كرده است كه امثال این مواعظ در "قلوب قاسیه" ما اثری كند. همین قدر می دانم كه تكلیف مریض، رجوع به طبیب است و اطاعت او و تكلیف طبیب معالجه حال. نه مریض مطیع است و نه طبیب حاذق است، ولی اگر مریض مطیع باشد خداوند رحیم او را لابد به طبیب حاذق خواهد رسانید و اگر مطیع نباشد سكوت كردن با او اولی است. والسلام 🚩پی نوشت ها: 1- محمد: 36 2- اشاره به فرمایش لقمان به فرزندش: "إِنَّ الدُّنْيَا بَحْرٌ عَمِيقٌ قَدْ غَرِقَ فِيهَا نَاسٌ كَثِير" (مجموعة ورام (تنبيه الخواطر) ج‏1 135) 3- ترسناك 4- ملخهای پراكنده؛ اشاره به آیه 7 سوره قمر 5- گوشت ها 6- استخوان ها 7-متمردان و سرپیچی كنندگان 8- گنهكاران و عاصیان 9- اشاره به آیه 108 سوره مؤمنون 10- خار و خاشاك كه خوراك اهل جهنم است؛ غاشیه: 6 11- صفت بیان حالت از دست خاییدن. در حال دست گزیدن به علامت پشیمانی (لغت نامه دهخدا) ✅کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
📚 عدالت در اسلام ✍مرحوم آیت الله ابراهیم در این اثر، تلاش شده «عدالت از دیدگاه اسلام» تحقیق و بررسی شود و وظیفه حکومت اسلامی در برپایی عدالت به‏ ویژه «عدالت اجتماعی» بر اساس آیات و روایات و سیره معصومین(ع) تبیین گردد؛ 📖فهرست کتاب : بررسی واژگانی و اصطلاحی جایگاه و اهمیت عدالت عدالت و حکومت برتر از عدالت یا عدالت برتر عدالت با حیوانات زمینه‏ های اجرای عدالت زمامداران و اجرای عدالت موانع اجرای عدالت اجتماعی 🌐مطالعه نسخه رایگان اینترنتی👇 http://www.ibrahimamini.com/fa/node/4260 ✅کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
064cd0e0ae658c0dfb8fed71f7facf.pdf
368.9K
📚 جهت گیری تخصصی طلبه ✍ استاد عالم زاده نوری 💥بسیار مهم و کاربردی💥 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
📚 اقتصاد اسلامی ✍آیت الله 📥 دانلود نسخه انروید 👉 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab