eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
572 ویدیو
363 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ حجت الاسلام عبدالله توحیدیان (داماد مرحوم آیت الله بهاءالدینی) دار فانی را وداع گفت نثار روحشان صلوات و فاتحه ای هدیه کنیم🤲 کشکول ناب حوزوی🔻 @kashkolenab
استاد شیخ ضیاءالدین نعمانی از ، که حدود ۲۰ سال در مدرسه مرحوم مجتهدی و چندین سال پیش منبر درس اخلاق استاد محمدعلی جاودان بودند و چند سال پیش دیدم در مسجدی واقع در خیابان مصطفی خمینی، پایین تر از چهارراه سیروس، کوچه شهید بالاگر امام جماعت را اقامه می فرمودند، از ویژگی های مهم ایشان تسلط بسیار بر احادیث و حفظ احادیث بسیار است. فی الحال امام جماعت مسجد ابوذر خیابان طیب می باشند. اگر کسی از عزیزان از ایشان اطلاعات بیشتری دارد ، اطلاع دهد 🎥مصاحبه تصویری 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
تبیین انتقادی نظریه جان رالز دکتر محمد نعمتی.mp3
36.7M
💥تبیین انتقادی نظریه عدالت جان رالز 🎤دکتر محمد نعمتی گروه اجتماعی پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ⚡️ قابل استفاده⚡️ 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 🔹 @kashkolenab
💥اگر نوآوری نباشد با دنیای خود بیگانه خواهید شد! 🔸بدانید که بدون تحقیق، بدون نو آوری، بدون ژرف یابی، انسان در هیچ مقوله ای نمی تواند به هدف های والا دست پیدا کند. 🔹اگر این نوآوری نباشد، نتیجه، همان یک جا ایستادن و در جازدن و با دنیای پیرامون خود، به تدریج بیگانه تر شدن، خواهد شد!! 🎤 معظم انقلاب 1379/715 ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
دین، معماری و شهرسازی.mp3
19.9M
🔺️نشست «بازتابِ دین در علم، هنر و فناوری» 🎤 استاد دکتر عبدالحمید نقره‌کار (نظریه‌پرداز برجسته حکمتِ هنر، معماری و شهرسازی و مدیر قطب علمی دانشگاه علم و صنعت ایران) فایل ارائه استاد محترم 🎬مستند استاد عبدالحمید نقره‌کار👉 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💡مَدرس‌های بی‌استاد! مدرسه‌ یا خوابگاه؟ ✍ قوام مَدرس به استاد و شاگرد است. از گذشته چنین بود که با
💡وضعیت مالی و معیشتی طلاب در حوزه قدیم تهران ✍وقتی با نگاه به تاریخ حوزه تهران از لزوم مهاجرت علما و مدرسین عالی مقام به حوزه پایتخت سخن می‌گوییم، مسأله دشواری معیشت ایشان نیز مطرح می‌شود. از این‌رو به نکات زیر توجه کنید: ۱. بانیان مدارس قدیم تهران که عمدتا از رجال متنفذ حکومت و بازاریان متمول بودند، رقباتی وقف مدرسه علمیه می‌کردند تا پشتوانه مالی مدرسه باشد و بعضاً در متن وقفنامه حق‌التدریسی برای مدرس اصلی مدرسه و سایر اساتید و طلاب لحاظ می‌کردند. واقف مدرسه مروی، از فتحعلی شاه حکمی مبنی بر معافیت ابدی مالیاتی مدرسه مروی گرفته بود. این هوشمندی‌ها این مدرسه را تا سالها محوری‌ترین مدرسه حوزه تهران قرار داده بود. ۲. در وقفنامه مدرسه مروی و سپهسالار قدیم، یک مدرّس اصلی و یک تالی مدرس لحاظ شده بود که پشتوانه علمی مدرسه بودند و حق‌التدریسی برای ایشان لحاظ شده بود. این جایگاه غیر از تولیت بود. از این‌رو عمدتا تولیت‌های مدرسه مروی محل تدریسشان در خانه یا مسجد خودشان بود. به این شکل تولیت مدرسه وظیفه یافتن، دعوت و حمایت مالی از مدرسان توانمند و خوشنام را برعهده داشت. ۳. شاهزاده هماخانم نوه فتحعلی شاه در بازگشت از سفر عتبات، ملا علی‌محمد طالقانی از شاگردان شیخ انصاری را با خود به تهران آورد و جایی اسکان داد و همزمان شروع به ساخت مسجد و مدرسه و خانه‌ای برای وی کرد. این مسجد و مدرسه تا سالها از پررونق‌ترین مراکز سنگلج بود، با حمایت همه‌جانبه به ویژه حمایت مالی از یکی از علمای بزرگ آن روزگار تا به پایتخت هجرت کند! ۴. علمایی چون حاج ملاعلی کنی به دلیل توانمندی و هوشمندی اقتصادی، در زمینه کشاورزی و آبادانی روستاها و احداث قنوات تلاش وافری داشتند و از این طریق ثروت شایانی کسب کردند. همینطور است سید محمدباقر جمارانی که در همان دوره می‌زیست. ۵. سید عبدالکریم لاهیجی از شاگردان شیخ انصاری که روحیه‌ای عرفانی هم داشت، وقتی از نجف به تهران هجرت کرد، بدون کسوت روحانیت، در بازار مشغول کار شد تا آنکه ملاعلی کنی که خبر آمدنش را شنیده و در پی‌اش بود، او را یافت و داماد خویش کرد و مدرسی مدرسه مروی را به وی سپرد. ۶. عموما روحانیونی که به منبر و مسجد اشتغال داشتند وضعیت مالی بهتری داشتند. حتی گفته شده شخصیتی چون مرحوم فلسفی بنابر مصالحی، ابتدا پاکت را دریافت می‌کرد و بعد به منبر می‌رفت. اما سایر طلاب و روحانیون اگر از حمایت مالی خانوادگی و یا مدارس برخوردار نبودند به شدت در فقر بسر می‌بردند. ۷. تعداد قابل توجهی از اساتید مبرز حوزه حکمی تهران مجرد می‌زیستند. از جمله حکیم جلوه، آقا محمدرضا قمشه‌ای، حکیم هیدجی، میرزا محمود حکمی قمی و... . در حجره‌ای در مدرسه ساکن بودند و در گیر و دار تأمین مخارج اهل و عیال نبودند. درباره میرزا محمود قمی گفته‌اند: «ابتلاى به فقر و تنگدستى چنان او را در تنگنا قرار داده بود که در این اواخر نظم فکرى را از دست داده بود». ۸. در بین حکما میرزا حسن کرمانشاهی مدرس راتب مدرسه سپهسالار قدیم چنان در فقر بسر می‌برد که برگه‌های نفیس مکتوبات فلسفی خود را به عنوان کاغذ باطله می‌فروخت تا مایحتاج خود را خریداری کند. هرچند حکیمی چون آقاعلی مدرس به خاطر پشتوانه خانوادگی و حمایت اعیان و رجال حکومتی وضعیت مطلوبی داشت. ۹. مراجع تقلید تهران به دلیل حمایت مالی مردم و پرداخت وجوهات شرعی و اشتغال به تدریس و محاکم شرع و تولیت موقوفات وضعیت معیشتی بهتری داشتند. ۱۰. شیخ عباسعلی محقق خراسانی پدر دکتر مهدی محقق پی از تبعید به تهران، به کشاورزی مشغول شد. اتاقی اجاره کرد که همسر و برخی فرزندانش در آن ساکن شدند و خودش با پسر بزرگ‌ترش در حجره مدرسه سپهسالار قدیم سکونت داشت. با سقوط رضاشاه مجددا به منبر روی آورد و از وضعیت قبلی رهایی یافت. ۱۱. یکی از دلایل خروج‌ طلاب فاضل حوزه تهران از حوزه، درآوردن لباس روحانیت و اشتغال در دانشکده معقول و منقول مشکل معیشتی بود. کم نبودند علمایی که وارد عرصه‌های حکومتی پهلوی اول می‌شدند تا از نداری نجات یابند. مدرسه سپهسالار به دلیل پیوند با پهلوی، از طلاب و اساتید حمایت خوبی می‌کرد و آنها هم از حکومت حمایت می‌کردند و این مسأله باعث مطرود شدن طیفی از این اشخاص از بدنه سنتی حوزه شد. ۱۲. از این نمونه‌ها بسیار است: مرحوم مجتهدی که پس از چند سال تحصیل در قم، چنان از نظر مالی در مضیقه بود که تصمیم گرفت به تهران برگشته و در بازار مشغول کار شود. اما ورود به مسجد امین‌الدوله به واسطه آیت‌الله حق‌شناس و اشتغال به منبر و تدریس ایشان را از بحران مالی خارج کرد و... تحلیل و جمع‌بندی با شما... ⚠️پ.ن: جمع بندی اش این است که تاریخ ثابت کرده، اگر می خواهید حوزه پیشرفت کند باید از اساتید و طلاب حمایت مالی مهمی شود، وظیفه مسئولین کمک به اقتصاد طلاب است نه ساختن مدارس و موسسه @tarikh_hawzah_tehran @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥چند وقت پیش دبیرستان خصوصی امام صادق(ع) تحت نظر دانشگاه امام صادق (ع) مرحوم آیت الله مهدوی کنی اردو
💥آیت‌ الله شیخ عباس کعبی(استاد درس خارج قم و نماینده خبرگان خوزستان) در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش قم: خصوصی سازی آموزش و پرورش خلاف عدالت آموزشی، تربیتی و فرهنگی است ◻️خصوصی‌شدن آموزش و پرورش خلاف عدالت آموزشی و فرهنگی است که بخشی از جامعه برخوردار بتوانند فرزندانشان را در بهترین مدارس قرار بدهند و از سوی دیگر بچه‌های مناطق کم برخوردار و ضعفا، نتوانند از این امکانات استفاده کنند. ◻️آموزش و پرورش مانند بخش دفاعی، امنیتی و نظامی است. ◻️ این شکاف طبقاتی بین فقیر و غنی، نباید خودش را در شکاف آموزشی، شکاف تربیتی و شکاف نسلی نشان دهد. متن کامل👉 📸عکسی از دیدار مردمی آیت الله کعبی پ.ن: احسنت بر آیت الله کعبی، باید تعداد علمای مردمی و دلسوز و دغدغه مند مثل ایشان روز بروز بیشتر شود 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
Aghlgera.mp3
27.32M
🔺نشست علمی "عقل و اخباری‌گری و تفکیک” استاد محمدباقر پورامینی استاد محمدحسن قدردان قراملکی ⏰دوشنبه ۱۴ آذر ماه۱۴۰۱ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🎬 #مستند آقارضی "آقارضی" یک فیلم مستند بلند است که به موضوع سیره اجتماعی آیت‌الله سید #رضی_شیرازی
از سمت چپ : آیات شهید سید محمدباقر حکیم، مهدوی کنی، سید ، سید علی گلپایگانی و سید عبدالعزیز حکیم 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥حضور حضرت آیت الله #سبحانی در بیت آیت الله سید محمد علی میلانی(ره) فرزند مرجع فقید حضرت آیت الله سی
💥انتشار نامه پرفسور مهدی گلشنی به حضرت آیت الله جعفر سبحانی در کتاب مدخل مسائل جدید کلامی و سایت رسمی آیت الله سبحانی همانطور که در متن نامه واضح است پرفسور بعد از مطالعه مقاله "علم و اختیار انسان یا انسان و طبیعت" حضرت آیت الله انتقاداتی را در نامه ای نوشته و به همراه کتابی ارسال کرده اند و آیت الله العظمی سبحانی عین همان نامه را در کتاب خود آورده اند. 🌐مطالعه برخط کتب آیت الله سبحانی 👉 🛍خرید کتاب ۳جلدی مدخل مسائل جدید کلامی با قیمت مناسب👉 پ.ن: روحیه و انصاف علمی یعنی این. 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از کشکول ناب حوزوی
🌹لینک گروه "گعده علمی کشکول ناب"👇 https://eitaa.com/joinchat/1827012898C6d073dc82a
عکسی زیبا از حضرت آیت الله حاج آقا حسین قمی(ره) 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
📕 #مقاله "ملاحظات روش‌شناختی در چگونگی مواجهه با الحاد جدیـد" ✍️استاد حمیدرضا #شاکرین چکیده الحاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دنیل دنت یکی از چهار آتئیست مشهور جهان مُرد در این کلیپ سخنان وی بر علیه دین را می بینید، او دین را امری ضد تفکر و تعقل می داند، در حالیکه اسلام به خصوص مکتب شیعه به تفکر و تعقل بسیار اهمیت می دهد. اگر بتوانیم تاکیدات قرآن و اهلبیت علیهم السلام به تفکر و تعقل و حق پژوهی را به جهانیان نشان دهیم ، کار بسیار بزرگی در ترویج معارف شیعه کرده ایم. دین در کلمات بسیاری از این اینجور افراد یعنی مسیحیت ، بله مسیحیت ضد عقل است خصوصا مسیحیت کاتولیک جایگاه "عقل" در مباحث توحیدی شیعه👉 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
سخنرانی_حضرت_آقای_اخوان_شب_ششم_ماه_رمضان_1402.MP3
47.44M
💥جایگاه "عقل" در مباحث توحیدی شیعه 🎤آیت الله شیخ عباس یَا هِشَامُ مَا قُسِمَ بَیْنَ الْعِبَادِ أَفْضَلُ مِنَ الْعَقْلِ نَوْمُ الْعَاقِلِ أَفْضَلُ مِنْ سَهَرِ الْجَاهِلِ ⚡️بسیار قابل استفاده ⚡️ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
آیت الله محمدعلی گرامی قمی در بیمارستان بستری شده اند جهت شفای ایشان و تمام مرضای مسلمین حمد شفایی بخوانیم 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💡وضعیت مالی و معیشتی طلاب در حوزه قدیم تهران ✍وقتی با نگاه به تاریخ حوزه تهران از لزوم مهاجرت علما
آقا شیخ ابوالقاسم - آقا شیخ علی - آقا شیخ موسی، فرزندان ملا علی محمد طالقانی از شاگردان شیخ انصاری 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
🔺آزادی در اسلام ✍ حضرت آیت الله : چون اساس اسلام بر توحید است، انسان را از بردگی همه قیود آزاد و به بندگی خالق که حیات به او بخشیده است آگاه می کند، زیرا بندگی خدا، انسان را از وابستگی و بردگی جز او می رهاند. آزادی در اسلام به معنای اجرای احکام اخلاقی است نه اعمال خواسته های نفسانی. انسانی آزاد است که مطیع غرایز حیوانی خود نباشد، چون آزادی در مقابل بردگی است. آزاد کسی است که پیرو حکم فطرت و عقل باشد نه تسلیم نفس و شهوت. فلسفه اصلی جعل تکالیف الهی ، رهایی از قید های بشری است؛ نه محدودیتی برای آزادی. 📚جامعه در قرآن ، ص ۴۷۳ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab