eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.6هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
627 ویدیو
370 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
کشکول ناب حوزوی
🔺️نشست «بازتابِ دین در علم، هنر و فناوری» 🎤 استاد دکتر عبدالحمید نقره‌کار (نظریه‌پرداز برجسته حکمتِ
✍ نامه مهم استاد عبدالحمید نقره کار به شهردار تهران بارها اعلام کرده اید که در دوره شما (تراکم فروشی) پایان یافته است. واقعیت این است که طرح های جامع و تفصیلی موجود که در دوره های قبل به صورت کاملا(غیرعلمی، غیرانسانی و غیر اسلامی) و به صورت (دستوری و فرمایشی) ارائه و تصویب شده است. با رویکرد صرفا (مادی و درآمدزایی برای شهرداری)، سلامتی و آرامش و حقوق شهروندان را(تاراج نموده و فروخته اند)... @setad_memari 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @kashkolenab
HoseyniNasab-14030802-Bayestegihayhe-Talabegi-Jalase-04-Thaqalain_IR.mp3
9.05M
🔺بایستگی‌های طلبگی جلسه چهارم 🎤استاد حسینی نسب ۲ آبان ۱۴۰۳ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
مستند دین/داری؟ کاری از حجت الاسلام مرتضی روحانی و شهاب اسفندیاری 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @kashkolenab
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 بخشی از درس ولایت فقیه امام خمینی (ره) در نجف 📍بهمن ۱۳۴۸ | مسجد شیخ انصاری نجف 🔰 سیزده جلسه از درس حضرت امام (ره) بعدها تبدیل شد به کتاب ولایت فقیه و در صدر آرمان‌های نهضت امام خمینی قرار گرفت. 〰️〰️〰️〰️〰️ 🎙 پادکست «خلاصه کتاب ولایت فقیه» را از رادیو مناهج بشنوید 👇🏻👇🏻 Manahej.ir/?p=5192 📻 رادیو مناهج؛ راه نوین دانایی👇 @Manahejj_Radio
کشکول ناب حوزوی
❓فرق بحث‌های حضرت‌عالی درباره فقه مذاهب[خصوصا در کتاب دروس في الفقه القارن] با مرحوم شیخ طوسی که ایش
از چه زمانی مذاهب اهل سنت به بعضی از آن‌ها منحصر شد؟ ✍پاسخ آیت الله شاهرودی: در اوایل قرن سوّم هجری، برخی از مذاهب اهل سنت توسط بعضی از حاکمان در جامعه بیشتر معروف شدند که از جمله آن‌ها مذهب حنفی، مالکی، شافعی و حنبلی و ظاهری اصفهانی و بصری وثوری بودند. این در میان اهل سنت ادامه داشت تا این‌که در قرن ششم هجری پادشاه مصر (ظاهرشاه و بعضی از حاکمان اسلامی) رسمی نبودن همه مذاهب غیر از چهار مذهب از مذاهب معروف، یعنی: حنفی و مالکی و شافعی و حنبلی را اعلام کرد و از آن تاریخ برادران اهل سنت به تقلید از این چهار مذهب روی آوردند. در این زمان، باب اجتهاد نیز در مقام استنباط احکام شرعی از راه منابع معتبر شرعی بسته شد؛ ولی بسیاری از محققین آن‌ها بسته شدن باب اجتهاد را نپذیرفتند؛ بلکه معتقد بودند به این‌که باید باب اجتهاد باز باشد تا فقیه بتواند در برابر رویداد‌های جدید به‌وسیله اجتهاد از راه منابع معتبر شرعی که کتاب خدا و سنت رسول اوست، پاسخگو باشند. این موضوع بحث مفصلی دارد که بیان آن از حوصله این پرسش و پاسخ خارج است و ما این مسئله را به تفصیل در کتاب «ادوار اجتهاد بر طبق موازین مذاهب اسلامی» و «منابع اجتهاد» بیان کرده‌ایم و هر کس علاقه‌مند است از آن آگاهی پیدا کند، می‌تواند به آن‌ها مراجعه نماید. 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
چندسال قبل برای خرید کتاب مناهج الوصول که کتاب اصلی امام‌خمینی در زمینه علم اصول هست به یک کتاب فروش
نوآوری‌‌های امام خمینی(ره) در مسأله فطرت .pdf
1.21M
📕 نوآوری‌‌های امام خمینی(ره) در مسأله فطرت چکیده خمینی از معدود متفکرانی است که توجه به مسأله فطرت داشته و بحث مستوفایی در این زمینه ارائه داده است. در نظام فکری امام، مسأله فطرت جایگاه ویژه‌ای دارد. امام خمینی به پیروی از حکمت متعالیه و استاد مرحوم آیت الله العظمی محمدعلی شاه‌آبادی، مطالبی را درباره فطرت بیان کرده‌اند که در آثار پیشینیان اصلاً دیده نمی‌شود. امام برخلاف بعضی از بزرگان که فطرت را شامل بعضی آگاهی‌ها و گرایش‌ها می‌دانند، معتقد است فطریات همه از جنس گرایش و تمایلاتند و آن را عبارت از عشق به کمال مطلق و انزجار از نقص می‌داند. اما روشن است که گرایش بدون بینش ممکن نیست؛ لکن بینشی که در گرایش نهفته است، نوعی بینش حضوری است نه حصولی. نوآوری‌های امام که در این مقاله به اثبات رسیده، عبارتند از: فطری بودن باور به وجود مبدأ، فطری بودن باور به ولایت، فطری بودن باور به معاد، تقریر جدیدی از برهان فطرت، سبک جدید برای تبیین اخلاق دینی، نقش فطرت در حرکت سیاسی، تأسیس اصطلاحات. تحقیق حاضر با روش توصیفی ـ اجتهادی، نوآوری‌های مرحوم حضرت امام خمینی را با توجه به آثارشان مورد بحث و بررسی قرار داده شده است. 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥نگرش سیاسی و تاثیر آن بر اندیشه متاسفانه بسیاری از اساتید جامعه علمی ما همه چیز را با عینک سیاسی م
💥حب و بغض ملاک موضع گیری های خیلی هاست! استدلالم اگر بکنن برای تایید حرفشونه اینجور افراد تا وقتی اینطوری هستن دم از دنبال حق و حقیقت بودن نزنن بهتره انسان منصف و حقیقت‌ جو ، ادله رو بررسی می کنه و بعد نتیجه می گیره، نه این‌که نتیجه گرفته باشه از قبل و بعد دنبال دلیل بگرده برای حرفش!
❖ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه برگزار می کند 🔹 الگوهای اجتهادی ناظر به علوم انسانی اسلامی 🔸 الگوی اجتهادی شهید بهشتی ناظر به نظریه قانون اساسی | استاد محسن قنبریان 💻 https://B2n.ir/j18853 📲 @Mahdiniksefat اطلاعات بیشتر ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
بازتبیین اندیشه کارکرد نصوص مبین اهداف عالی.mp3
40.61M
🔺️نشست علمی "باز تبیین و آسیب شناسی کارکرد نصوص مبین اهداف عالی و مقاصد شریعت در استنباط احکام" 🎤آیت الله ابوالقاسم ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ مرکز فقهی ائمه اطهار(علیه السلام) «فقه مقاصدی» یا «مقصدبسنده» مورد تایید ما نیست، بلکه باید به رویکرد مقاصدی هم در اجتهاد توجه کرد/امام (ره) و آیت‌الله العظمی سیستانی در برخی موارد از رویکرد مقاصدی در استنباطات فقهی خود بهره برده‌اند/ ضرورت لحاظ نصوص مقاصدی در فرآیند اجتهاد در کنار سایر ادله‌ی شرعی 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @kashkolenab
⁉️کی گفته دیگران باید زحمت بکشند، من فقط باید مطالعه کنم! 🌨 گاهی در هوای سرد در حالی که حیاط منزل پر از برف و یخ بود، مرحوم آیت الله سید مرتضی کرمانشاهی می‌آمدند و در تشتی، لباس می‌انداختند و می‌شستند. عرض می‌کردم: آقاجان! شما چرا این زحمت را می‌کشید؟ می‌فرمودند: مگر فقط من در این منزل آدمم، که بنشینم و کتاب بخوانم و بقیه زحمت بکشند! نقل از خاطره از شیخ علی محمد حاجی علیانی، ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ ✅کشکول ناب حوزوی👇 🔴 @kashkolenab
10.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥فرهنگ و آداب اختلاف نظر و تضارب آراء در زمان شیخ حتى أنك لو تأملت اختلافهم في هذه الأحكام وجدته يزيد على اختلاف أبي حنيفة ، و الشافعي، و مالك ، و وجدتهم مع هذا الاختلاف العظيم لم يقطع أحد منهم موالاة صاحبه، و لم ينته إلى تضليله و تفسيقه و البراءة من مخالفته، فلو لا أن العمل بهذه الأخبار كان جائزا لما جاز ذلك، و كان يكون من عمل بخبر عنده أنه صحيح يكون مخالفه مخطئا مرتكبا للقبيح، يستحق التفسيق بذلك، و في تركهم ذلك و العدول عنه دليل على جواز العمل بما عملوا به من الأخبار. العدة في أصول الفقه، ج۱،ص ۱۳۸ 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab