eitaa logo
خانه طلاب جوان
8هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
304 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 اهتمام آیت الله ناصری به قرائت قرآن 🔻 یکی از رفقا که کار زیادی هم ندارد می‏گفت: من در طول هفته کار و مشغله خیلی مختصری دارم؛ ولی در طول هفته هر چه‏ می‏خواهم یک جزء قرآن را دو جزء کنم نمی‏توانم. 🔻 ولی ابوی ما [آیت‌الله حاج شیخ محمد ناصری] با آن کثرت مشغله، روزی چند نماز جماعت و چند منبر و جوابگویی به مسائل مردم و امور دیگر، در طول ماه مبارک رمضان روزی شش جزء قرآن می‏خواند.‌ ‌ 🗓 به نقل از حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
39.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 🔊 زمان: ۲۳ دقیقه 🎙 استاد: صلح‌میرزایی ❓اهمیت جهاد تبیین - عملیاتی شدن ارزش‌ها و آرمان‌ها - مقابله با فتنه‌ها - مطالبه‌گری و کمک به حلّ مشکلات ❓مؤسّس جهاد تبیین: حضرت زینب س ❓الگوهای جهاد تبیین - انبیاء الهی ص - حضرت امیر و ائمه ع - عمّاریاسر - حضرت امام ره و مبارزان انقلابی - امام خامنه‌ای - طلاب و روحانیون دوران مبارزات - شهید مطهری و علامه مصباح ❓جهاد تبیین یک امر پیوسته و همیشگی 🔺 عزیزانی که این جلسات رو گوش داده و هر جلسه را کرده و برای ادمین ارسال کنند، در پایان به تقریرات برتر هدایایی از طرف خانه طلاب تقدیم می‌گردد. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از نشریه خط
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 ✳️شماره جدید✳️ منتشر شد 📢📢 🔻استراتژی دشمن در حوزه؛ ایجاد شبکه روحانی‌های میانه رو! 📕 ویژه نامه بررسی مسئله نفوذ دشمن در حوزه علمیه 🎙 با آثار و گفتگوهایی: 🔻 از اساتید: عابدی/ملکی/عزت زمانی/پناهیان/سیدحمید روحانی/مقدمی/کاظم زاده/عالم زاده نوری/سیدعلی موسوی/مهدیان 🌀خرید با تخفیف ویژه برای طلاب سراسر کشور: 👈👈🏻👈🏼«۳۵ هزار تومان» 🔻از طریق: @gohari_67 // ۰۹۱۶۹۵۸۹۸۹۲ 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
8⃣ ✅ بهترین دعا 🔰 من تأکید کنم بر روی ؛ استغفار از گناهان، استغفار از خطاها، استغفار از لغزش‌ها؛ چه گناهان کوچک، چه گناهان بزرگ. این خیلی مهم است که در این ماه، ما خودمان را، دلمان را از زنگارها پاک کنیم؛ خودمان را از آلودگی‌ها مصفا کنیم، شستشو بدهیم؛ و این با استغفار امکان‌پذیر است. 🔰 لذا در روایات متعددی دارد که بهترین دعاها یا در رأس دعاها، استغفار است؛ طلب مغفرت از پروردگار. برای همه هم استغفار هست. پیغمبر اکرم هم -آن انسان والا- استغفار می‌کرد. حالا استغفار امثال ما از نوعی از گناهان است؛ این گناهان متعارف و معمولی و گرایش‌های حیوانی در وجود ما و همین گناهانِ به تعبیری می‌گوئیم گناهان چارواداری؛ گناه‌های آشکار و واضح. 🔰 بعضی‌ها استغفارشان از چنین گناهانی نیست؛ از ترک اولی‌ است. بعضی ترک اولی‌ هم نمی‌کنند؛ اما استغفار می‌کنند؛ که این استغفار از قصور ذاتی و طبیعی انسانِ ممکن در قبال عظمت ذات مقدس پروردگار است؛ استغفار از عدم معرفت کامل که این مال اولیاء و مال بزرگان است. 🔰 ما باید از گناهانمان استغفار کنیم. فایده بزرگ استغفار این است که ما را از غفلت نسبت به خود خارج می‌کند. ما گاهی در مورد خودمان دچار اشتباه می‌شویم. وقتی به فکر استغفار می‌افتیم، گناهان، خطاها، خیره‌سری‌ها، پیروی از هوای نفس که کردیم، تجاوز از حدود که انجام دادیم، ظلمی که به نفس خودمان کردیم، ظلمی که به دیگران کردیم، جلوی چشم ما زنده می‌شود و به یادمان می‌آید که چه کرده‌ایم؛ آن‌وقت دچار غرور، دچار نخوت، دچار غفلت نسبت به خود نمی‌شویم. اولین فایده استغفار این است. بعد هم خدای متعال وعده فرموده است که آن کسی که استغفار کند، یعنی به‌عنوان یک دعای حقیقی از خدای متعال حقیقتاً آمرزش بطلبد و از گناه پشیمان باشد، «لوجد اللَّه توّاباً رحیماً»؛ خدای متعال توبه‌پذیر است. این استغفار، بازگشت به سوی پروردگار است؛ پشت کردن به خطاها و گناهان است و خداوند می‌پذیرد؛ اگر استغفار، استغفار حقیقی باشد.ق 🔰 توجه کنید که همین‌طور آدم به زبان بگوید: استغفراللَّه، استغفراللَّه، استغفراللَّه اما حواسش این طرف و آن طرف باشد، این فایده‌ای ندارد؛ این استغفار نیست. استغفار یک دعاست، یک خواستن است؛ باید انسان حقیقتاً از خدا بخواهد و مغفرت الهی و گذشت پروردگار را بطلبد: من این گناه را کرده‌ام؛ پروردگارا! به من رحم کن، از این گناه من بگذر. این‌طور استغفار کردنی نسبت به هر یک از گناهان، مسلماً غفران الهی را پشت سر خواهد داشت؛ خدای متعال این باب را باز فرموده است. 🗓 خطبه‌‌های نماز جمعه‌ تهران‌؛ ۱۳۸۶/۰۶/۲۳ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 حتی تو هامون با هم دست میدیم، یعنی ما تو جدائی‌هامون، تو تفرقه‌هامون وحدته، ما اینیم؟ 🗓 ‌‌استاد علی صفایی حائری ‌ ‌ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فرمول جذابیت ❓فکر کردن راجع به جذابیت و مورد توجه گرفتن ته دل همه مارا یک قلقلکی میدهد. دوست داریم انسان های کاریزماتیک باشیم و نگاه ها را به سمت خود بکشیم. فارغ از اینکه این احساس نیاز چقدر واقعی است، شما را دعوت میکنم به خواندن فرمول اصلی جذابیت. 🔥 ۱. ممکن است بگویید راز جذابیت است. کسی که پولدار شد حتما مورد توجه همه است. باید عرض کنم که کاملا درست است. اما این خصوصیتِ پول است و نه شما. اگر پولی نبود شما هم ارزشی ندارید. و اگر پولدار باشید بازهم از ته دل از جذابیتتان راضی نخواهید بود. فکرش هم مشمئز کننده است که به خاطر پول به شما توجه کنند. 🔥 ۲. هم جذاب است. از پول بهتر است چون مربوط به خودتان است. اما زیبایی یک نعمت خدادادی است و نظر شما در شکل گیری چهره‌تان نقشی ندارد. البته ممکن است بتوان زیبایی تصنعی و ساختگی برای خود دست و پا کرد. اما هیچ یک از زیبایی های خدادادی و ساختگی دوام ندارند. از پنجاه سالگی به بعد باید به دست به دامن عمل های زیبایی متعدد شوید و در نهایت این گذر ایام و پیری است که موفق می‌شود. 🔥 ۳. یا مهارت خاص هم جذابیت آور است. از دو مورد اول بهتر است چرا که اصالت دارد و اتصالش به ما واضح است. هرکسی میتواند داشته باشد و زائل شدنی نیست. اما دو نقص جدی دارد. یکی اینکه همه مهارت ها و استعداد ها برای همه جذاب نیستند و دیگر اینکه با مرگ ما زائل میشود. بله بعد از مرگ هم میتوان جذاب بود. از این قبیل موارد مثل قدرت، شهرت، اختراع یا کشف بزرگ و... میتوان شمرد که همگی دارای نقص های جدی در محبوبیت هستند. ما به دنبال عمیق‌ترین و فراگیرترین نوع جذابیتی هستیم که تا ابد باقی بماند... ✅ و فراگیرترین دوست داشتنیِ همه مردم جهان موجودی است به نام . یکایک افراد بشر به عمق ناپیدایی به این موجود علاقه مندند و این سرشت و فطرتی است که در جانمان نهاده شده. قرب حقیقی به این منبع لایزال جذابیت، شما را به طرز وحشتناکی تا ابد جذاب خواهد کرد چرا که خود وعده داده: "إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا" «همانا آنان که به خدا ایمان آوردند و نیکوکار شدند خدای رحمان آنها را (در نظر خلق و حق) محبوب می‌گرداند»(مریم/۹۶) 🔰 خدایش بیامرزد مرد محبوب خدا و خلق، عزیز را..نویسنده: @ghalayan 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
▫️ قرائت دعای ابوحمزه ثمالی در شب‌های ماه مبارک رمضان 🔹 سخنرانان: - حجت‌الاسلام مهدوی‌نیا - حجت‌الاسلام ملکی 🔹 مداحان: - سیرلانی - احمدی 🔹 مکان: مسجد مدرسه معصومیه قم.
9⃣ ✅ تکبّر مانع تکامل ▫️ یکی از صفاتی که مانع راه کمال انسانی است و در قرآن به عبارات گوناگون و در جاهای فراوان و همچنین در روایات و فرمایش‌های ائمه علیهم‌السلام نسبت به آن صفت پرهیز داده شده‌ایم و برحذر داشته شده‌ایم، صفت و است. این صفت برای پیشرفت انسان در مدارج معنوی، چیز بسیار خطرناکی است. ▫️ یکی از خصوصیات تکبر، این است که انسان خودش را از دیگران بزرگتر ببیند. معنای تکبر این نیست؛ این یکی از خصوصیات تکبر است. این چیز خیلی خطرناک و عجیبی است. انسان وقتی آیات قرآن را ملاحظه می‌کند، می‌بیند روی این صفت -که با اسم‌های گوناگونی هم از آن یاد شده: استعلا، علوّ، استکبار، تکبر- خیلی تکیه شده و انسان مؤمن که در راه خدا حرکت می‌کند، از این خصوصیت خیلی برحذر داشته شده است. ▫️ را کسی به دعا و مناجات و گریه و توجه به خدا و نماز و استغفار و امثال این‌ها بگذراند، بعد فردای آن روز، وقتی که در بین جمع می‌آید و مردم را در خیابان‌ها مشغول کار خودشان می‌بیند، در دل خود بگوید: ❗️ای بیچاره‌ها! شما دیشب در چه حالی بودید، ما چه حالی داشتیم؛ شما غافل بودید! یعنی خود را از دیگران بالاتر حساب کند و اینچنین بپندارد. هرکدام از این‌ها باشد، برای پیشرفت تکاملی انسان، سم قاتل است. ▫️ امثال ما افراد معمولی، دچار تکبرهای عامیانه هستیم. آن کسانی که در درجات معنوی سیر می‌کنند و مقامات بالاتری را می‌بینند، آن‌ها هم در هر رتبه و شأنی که باشند، ممکن است دچار تکبر و اعجاب به نفس و خودبزرگ‌بینی بشوند که برای آن‌ها خطر عظیمی است. این برای هر کسی در هر مرتبه‌ای خطر است. ▫️ همه مفاسد عالم، زیر سر منیت‌های افراد بشر است. همه ظلم‌ها، همه‌ی تبعیض‌ها، همه جنگ‌ها و خونریزی‌ها، همه قتل‌های نابه‌حقی که در دنیا اتفاق می‌افتد، همه کارهایی که زندگی را بر بشر تلخ می‌کند و انسان را از سعادت خود دور می‌نماید، زیر سر این منیت و فرعون درونی‌ای است که در باطن من و شماست. 🗓 سخنرانی در دیدار با مردم در روز بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان؛ ۱۳۶۹/۰۱/۳۰ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
، منتشر می‌شود...دوره آموزشی "در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای" (تدریس کتاب جهاد تبیین) 🎙 با تدریس استاد 📝 همراه با ارائه به شرکت کنندگان 🎁 و اهداء نفرات برتر 🔺 این جلسات در کانال خانه طلاب جوان منتشر خواهد شد. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
42.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 🔊 زمان: ۲۷ دقیقه 🎙 استاد: صلح‌میرزایی ❓معنا و حیطه جهاد تبیین؟ آیا صرفا بیان دستاوردهای انقلاب است؟ ❓بیان آسیب‌ها و نقاط ضعف، چه ارتباطی با جهاد تبیین دارد؟ ❓اصول و الزامات جهاد تبیین - اصول و الزامات اخلاقی - اصول و الزامات محتوایی ❓نقشه کلان حرکت انقلاب 🔺 عزیزانی که این جلسات رو گوش داده و هر جلسه را کرده و برای ادمین ارسال کنند، در پایان به تقریرات برتر هدایایی از طرف خانه طلاب تقدیم می‌گردد. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
متن تیتر زده شده پیام و سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب.pdf
405.3K
متن عنوان‌بندی شده بیانات امام خامنه‌ای 💠 متن پیام نوروزی؛ ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ 💠 متن بیانات نوروزی؛ ۱۴۰۱/۰۱/۰۱ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
کانال "پژوهش‌یار" آموزشِ پژوهش به‌صورت آسان و کاربردی ✅کلیه خدمات و تولیدات، (رایگان) https://eitaa.com/joinchat/2092630054C3037bd818b
خانه طلاب جوان
#یادداشت #جهاد_تبیین 1⃣2⃣   ✅ تولد نظمی نوین در جهان؛ #جهاد_تبیین، شرط موفّقیّت   🔰 رهبر انقلاب در پ
2⃣2⃣ 🔻 وقتی اهل لغزش شوند و ، نفوذ کند، در بدنه مدیریتی و ساختار جامعه، شبهه‌های زیادی پیدا می‌شود. زمان (ع) در اصل اینکه اصل ولایت امام حسن مشروع هست یا نیست، در اینکه اساسا آیا مرجعیت فقهی و سیاسی برای اهل‌بیت(ع) است، تردید می‌شد. ولایت در غربت قرار گرفته بود و مردم از خسته شده بودند. 🔻 رواج پیدا کرده بود به طوری که امام حسن(ع) می‌فرمودند: زمانی که در و در کنار پدر من با آنها می‌جنگیدید، دنیا پشت سر بود و آخرت جلو بود. یعنی اولویت اول برای شما تأمین سعادت اخروی بود اما الان دنیا اولویت اول شما شده و آخرت اولویت دوم شما شده است و این در جامعه مشکل ایجاد می‌کند. 🔻 نگاه‌ها بین و بخش قابل توجهی از مأمومین متفاوت شد. زمان امام حسن(ع) نیز همین حالت ایجاد شد. یک گسلی بین نگرش امام حسن(ع) به وقایع و حوادث و جامعه ایجاد شد. امام حسن(ع) می‌فرمود راه نجات اینجا در برابر است نه مذاکره ذلیلانه و تحویل دادن حکومت به آنها، باید مقاومت کنیم و مانند پدرم بجنگیم اما عده دیگری می‌گفتند مقاومت جواب نمی‌دهد و باید کنار آمد. 🔻 هر جامعه‌ای که مبتلا به این مشکلات شود و بین امام و نگاه امام و تحلیل امام از زمان و مأمورین و پیروان ایجاد شود، در این وضعیت مهم‌ترین سلاح است. 🔻 برای اینکه جامعه را از توهم و اشتباه خارج کرد، راه‌حل مهم آن، جهاد تبیین است. بنابراین جهاد تبیین یک است. چون ما نمی‌توانیم با برادران مسلمان خود در جامعه، جنگ سخت کنیم، باید آنها را هدایت کنیم. امام حسن(ع) امام جامعه است و باید آنها را هدایت کند. راه هدایت جهاد تبیین است. 🗓 استاد ؛ "پژوهشگر تاریخ اسلام" 💠 متن کامل این گفتگو: 🌐 yun.ir/c582lf 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
📢سلسله نشستهای ❇️پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی برگزار میکند: 💡 (بررسی واقع نمایی تجربیات نزدیک به مرگ) ⏰سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰الی۱۸:۳۰ 📌لینک نشست وبیناری 🌐https://www.skyroom.online/ch/pajooh/neshast 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
🔟 ❓این‌که می‌گویند ، الهی است و سفره ضیافت الهی پهن است، محتویات این سفره چه چیزهایی است؟ 🔰 محتویات این سفره که من و شما باید از آن استفاده کنیم، یکی‌اش است؛ یکی‌اش است -قرآن را گذاشتند در این سفره با فضیلتِ زیاد، بیش از ایام دیگر؛ و به ما گفتند که تلاوت قرآن کنید- یکی‌اش همین هایی است که می‌خوانیم؛ «یا علی و یا عظیم»، دعای افتتاح، دعای ابوحمزه؛ این‌ها همان مائده‌هایی است که سر این سفره گذاشته شده. 🔰 بعضی هستند که وقتی از کنار سفره رد می‌شوند، این‌قدر حواسشان پرت است و متوجه جاهای دیگرند که اصلاً سفره را نمی‌بینند. داریم کسانی را که اصلاً سفره ماه رمضان را نمی‌بینند؛ یادشان نیست که ماه رمضانی آمد و رفت. 🔰 بعضی هستند که سفره را می‌بینند اما به‌خاطر همان سرگرمی‌ها و اشتغال، وقت ندارند سر این سفره بنشینند؛ می‌خواهند سراغ یک سرگرمی بروند؛ کار دیگری دارند -دنبال دکان، دنبال کار، دنبال دنیا، دنبال شهوات- مجال این‌که سر این سفره بنشینند و از آن بهره ببرند، ندارند. 🔰 بعضی دیگر هم هستند که نه، سر سفره می‌نشینند، سفره را می‌بینند، قدرش را هم می‌دانند؛ لیکن آدم‌های خیلی قانعی‌اند؛ به کم قناعت می‌کنند؛ لقمه‌ای برمی‌دارند و می‌روند؛ نمی‌نشینند پای سفره، خودشان را بهره‌مند و سیراب کنند و از آنچه در سفره هست خود را محظوظ کنند؛ لقمه مختصری برمی‌دارند و می‌روند. 🔰 بعضی هستند که احساس بی‌میلی می‌کنند؛ یعنی اشتهایشان تحریک نمی‌شود؛ به‌خاطر این‌که غذای پوچِ بیهوده‌ای را خورده‌اند و پای سفره ضیافتی که رنگین و جذاب و مقوی است، اصلاً اشتها ندارند. 🔰 بعضی هم هستند که نه، در حد اشتها -که اشتهاشان هم زیاد است- از این سفره استفاده می‌کنند و واقعاً سیر نمی‌شوند؛ چون مائده، مائده معنوی است. 🗓 سخنرانی در دیدار اعضای هیأت دولت‌؛ ۱۳۸۴/۰۷/۱۷ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
47.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 🔊 زمان: ۲۶ دقیقه 🎙 استاد: صلح‌میرزایی ❓اصول و الزامات جهاد تبیین - اصول و الزامات مهارتی ° التزام و پایبندی به قانون ° اقدام بهنگام ° هنرمندانه بودن ° مداومت در تکرار ° پرهیز از هوچیگری ° بهره‌مندی از بستر فضای مجازی ° نوآوری در شیوه بیان ° بهره‌گیری درست از عنصر عاطفه ❓مهم‌ترین موضوعات نیازمند تبیین - مبانی و معارف دین - اصول اساسی انقلاب - مسائل مهم انقلاب - واقعیت‌ها - مسائل جاری انقلاب و کشور ❓ مسئله فوری امروز: روایت درست واقعیّت‌ها 🔺 عزیزانی که این جلسات رو گوش داده و هر جلسه را کرده و برای ادمین ارسال کنند، در پایان به تقریرات برتر هدایایی از طرف خانه طلاب تقدیم می‌گردد. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
1⃣1⃣ ✅ شرایط چهار‌گانه استجابت دعاچه دعایی باید بکنیم که دنبال آن، اجابت باشد. گاهی انسان چیزی را از خدا میخواهد و به حسب ظاهر احساس میکند که این خواسته برآورده نشد. 1⃣ شرط مهم اجابت دعا این است که دعا به کلمه و با شرایط خود انجام بگیرد. اولین شرط دعا این است که با دلِ باطراوت و بیآلایش درخواست شود؛ مثل دل جوان‌ها؛ لذا دعای جوانان اقبال و احتمال اجابت را بیش از همه دارد. دعای آن‌ها از هر دعایی میتواند به استجابت نزدیکتر باشد. 2⃣ یکی دیگر از شرایط دعای مستجاب این است که انسان دعا را با انجام دهد؛ یعنی بداند که این دعا و این درخواست از کسی است که قدرت دارد همه آنچه را که انسان میخواهد، برای او انجام دهد؛ یعنی به اثر دعا باور داشته باشد. 🔸 به امام صادق علیه‌الصّلاةوالسّلام عرض شد که: «ندعوا فلا یستجاب لنا»؛ دعا میکنیم اما اثر اجابت را نمیبینیم؛ فرمود: «لأنّکم تدعون من لا تعرفونه»؛ بیمعرفت دعا میکنید. در روایتی درباره معرفت در دعا نقل شده است که: «یعلمون أنّی أقدر علی أن اعطیهم ما یسألونی»؛ به قدرت اجابت پروردگار باور داشته باشند. 🔸 در دعا همت بلند داشته باشید؛ درخواست‌های بزرگ بکنید؛ سعادت دنیا و آخرت را بخواهید و نگویید این‌ها بزرگ است، این‌ها زیاد است؛ نه، برای خدای متعال این‌ها چیزی نیست. عمده این است که شما به معنای حقیقی کلمه و با همین شرایط، طلب کنید؛ خدای متعال این طلب را اجابت خواهد کرد. گاهی هم انسان نمیداند کاری که انجام گرفت، اجابت دعای او بوده؛ خود انسان غافل است. 3⃣ یکی دیگر از شرایط دعا، و است. این شب‌ها هم شب‌های توبه است. همه دچار گناه و تخلف هستیم. تخلف‌ها کوچک و بزرگ دارد. از خدای متعال باید عذرخواهی و استغفار و طلب بخشش و توبه کنیم و به سوی خدا برگردیم. عزم ما باید این باشد که از ما گناه سر نزند. 4⃣ یکی دیگر از شرایط استجابت دعا، و خشوع است. همان‌طور که عرض کردیم، معنای دعا این است که شما با خدا حرف بزنید؛ خدا را در مقابل خود احساس کنید و حاضر و ناظر بدانید. این‌که انسان همین‌طور طبق عادت چیزی را بر زبان بیاورد و مطالبه‌ای را ذکر کند -خدایا ما را بیامرز، خدایا پدر و مادر ما را بیامرز- بدون این‌که در دل خود حقیقتاً حالت طلبی را احساس کند، این دعا نیست؛ لقلقه لسان است. «لا یقبل اللَّه عزّوجل دعاء قلب لاه»؛ دل غافل و بی‌توجه و سربه‌هوا اگر دعا کند، خدای متعال دعایش را قبول نمیکند. دل‌های آلوده و غرق در تمنیات و شهوات نفسانی -که اصلاً غافلند- چگونه دعا خواهند کرد؟ چه توقعی است که اگر انسان این‌طور دعا کرد، مستجاب شود؟ 🗓 خطبه‌های نماز جمعه‌ تهران‌؛ ۱۳۸۴/۰۷/۲۹ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
✅ برشی از کتاب در اندیشه‌ی ▫️ من از سابق مکرّر گفته‌ام که اگر ملّتی خودش را از دست بدهد، فریب و شکست خواهد خورد. اصحاب امام حسن، قدرت تحلیل نداشتند؛ نمیتوانستند بفهمند که قضیّه چیست و چه دارد میگذرد. اصحاب امیرالمؤمنین، آنهایی که دل او را خون کردند، همه مغرض نبودند؛ امّا خیلی از آنها مثل - قدرت تحليل نداشتند. قدرت تحلیل خوارج ضعیف بود. یک آدم ناباب، یک آدم بدجنس، یک آدم زبان‌دار پیدا میشد و مردم را به یک طرف میکشاند؛ شاخص را گم میکردند. در جادّه، همیشه باید شاخص مورد نظر باشد. ▫️ اگر را گم کردید، زود اشتباه میکنید. امیرالمؤمنین میفرمود: و لا يحمل هذا العلم إلا أهل البصر و البر؛ اوّل، بصیرت، هوشمندی، بینایی، قدرت فهم و تحلیل، و بعد صبر و مقاومت و ایستادگی. از آنچه که پیش می‌آید، انسان زود دلش آب نشود. راه حق، راه دشواری است. 🗓 گفتار سوم کتاب 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
‌⏳ زمان مطالعه: "۰۱:۳۰ (یک دقیقه و سی ثانیه) ⁉️ فرق می‌کند چه کسی رهبر باشد! 🔻 لطیفه‌ای است تکراری اما نغز، از کسی پرسیدند چطور چپ کردی؟ گفت جاده پیچید، من پیچیدم، جاده پیچید، من پیچیدم، جاده پیچید، من نپیچیدم و تماااام 🔻 حالا حکایت است. آنجا که داشت جاده‌ی پیشرفت جهانی می‌پیچید، ماشین انسان ایرانی نپیچید و به ته دره سقوط کرد. کِی؟ شروع در مغرب زمین. چطور؟ دقیقا همان زمانی که انقلاب صنعتی داشت اوج می‌گرفت، افول کرد. و چه شد؟ تبدیل شد به پاساژ محصولات پر زرق و برق خارجی و مخصوصا انگلیسی. 🔻 اوژن فلاندن در سفرنامه‌ی خود (۱۸۴۰) می‌نویسد: «از کارخانجات نساجی و اسلحه‌سازی و زربفت و مخمل ایران که روزگاری به تمام مشرق‌زمین صادر می‌شد، خبری نیست و همه نابود شده‌اند. محصولات ایران از بین رفته و به‌ویژه همجواری با نتیجه‌ی شومی بخشیده است... در سراسر ایران به‌زحمت می‌توان پارچه‌ای را یافت که علامت سلطنتی انگلستان را نداشته باشد.» 🔻 بعدش چه شد؟ انسان ایرانی، به دلیل بی‌لیاقتی حاکمان و سیاستمداران وقت، هم از «علم» روز عقب افتاد، هم از «اقتصاد». و ما در این دویست و اندی سال، همیشه تمنای ترقی را به دل داشتیم و حسرت پیشرفت را به سر. ما همیشه از غرب عقب بودیم و در عصر قجری و ، اوضاع بدتر هم شد. نه تنها عقب افتادیم، که تحقیر هم شدیم و سیاستمدار پهلوی زد توی سر ما و گفت ایرانی‌جماعت، عرضه‌ی درست کردن یک لولهنگ هم ندارد. 🔻 اما اوضاع را تغییر داد. حالا رهبری روی کار است که حداقل در ۱۵ سال اخیر دو گفتمان را سفت و محکم سردست گرفته: «» و «». و امسال، که امتزاج این دو با هم است. 🔻 چرا تولید؟ برای آنکه برای اقتصادی، دو راه کلی بیشتر وجود ندارد: - یا «الگوی مبتنی بر واردات» ، که نتیجه می‌شود همان که در این دویست سال بر ما رفت. - یا «الگوی مبتنی بر صادرات»، که راهش تمرکز بر تولید داخلی و تقویت آن است. یعنی همان کاری که از انگلیس و کردند تا و و . 🔻 چرا دانش‌بنیان؟ برای آنکه حداقل دو خصوصیت دارد - یکی آنکه لبه‌ی علم روز دنیا است و ما این بار، هم‌آهنگ با علم جهانی به پیش می‌رویم - و دو اینکه «تحریم‌ناپذیر» است. آن هم در شرایطی که دشمن، تولید و توان اقتصاد سنتی ما را نشانه رفته است. صنایع دانش‌بنیان اما از خاصیت ضدتحریمی بالاتری برخوردارند، که شرح آن، خود قصه‌ی مفصلی دارد و مجالی دیگر. ✍️ نویسنده: محمد پورغلامی 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شب قدر در بیان رهبر معظم انقلاب 🔺 به همراه لحظاتی از عبادت آیت‌الله خامنه‌ای در حیاط 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
35.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 علیٌ مع القرآن و القرآن مع على 🎙 بامداحی: 🏴 ۲۱ رمضان، سالروز شهادت اميرالمؤمنين حضرت علی علیه‌السلام را تسلیت عرض می‌نماییم. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
ما لازم است بدانیم که علی‌ها چگونه کشته می شوند و به دست که‌ها کشته می‌شوند؟ امروز زمانی است که ما این را باید بیشتر و بهتر از همیشه بدانیم. 🔰 یعنی ، یعنی قرآن ناطق، یعنی بزرگترین شاگرد اسلام، به دست ابن ملجم کشته شد. ابن ملجم کیست؟ 🔰 ابن ملجم یکی از است. چند تا ویژگی دارد؛ - اولاً به ظاهر مسلمان است، آن هم مسلمان بسیار متعبّد؛ مسلمانی که قرآن را هم از بر و به خوبی می‌خواند؛ خیلی هم در اسلامِ خود، متعصب و پایبند است. - ویژگی دومش این است که هیچکس را قبول ندارد، حتی علی را! علی را هم مسلمان نمی‌دانست. 🔰 او معتقد است که علی است، او معتقد است که علی یک عنصر است! او به خاطر اینکه علی با معاویه، در لحظه‌ای بسیار حساس و خطیر و به‌خاطر ضرورتی بزرگ، جنگ را به آتش‌بس کشانید، مخالفت می کند. 🗓 ۲۴ مرداد ۱۳۵۸ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
2⃣1⃣ 🔹 برای این‌که از درس بگیریم، یک بُعد از ابعاد فعالیت همه‌جانبه امیرالمؤمنین را عرض می‌کنم و آن بُعد است. 🔹 آن روزی که امیرالمؤمنین ع در جامعه اسلامىِ آن روز بر سر کار آمد، وضع با آن روزی که پیغمبر اکرم از دنیا رفت، تفاوت زیادی کرده بود. این بیست و پنج سال فاصله بین رحلت پیغمبر اکرم و آمدن امیرالمؤمنین بر سر کار، حوادث زیادی اتفاق افتاده بود که این حوادث بر روی ذهن و فکر و اخلاق و عمل جامعه اسلامی اثر گذاشته بود و بعد، این نظام و این جامعه را امیرالمؤمنین تحویل گرفت. 🔹 نزدیک پنج سال امیرالمؤمنین در آن کشور بزرگ اسلامی کرد. این پنج سال، هر روزش حاوی یک درس است. یکی از کارهای مستمر امیرالمؤمنین پرداختن به تربیت اخلاقی آن مردم است. همه انحراف‌هائی که در جامعه پیش می‌آید، برگشتش و ریشه‌اش در اخلاقیات ماست. اخلاق انسان، خصوصیات و خصال اخلاقی انسان‌ها، عمل آن‌ها را جهت می‌دهد و ترسیم می‌کند. اگر ما در یک جامعه‌ای یا در سطح دنیا کج‌رفتاریهائی را مشاهده می‌کنیم، باید ریشه آن‌ها را در خُلقیات ناپسند ملاحظه کنیم. این حقیقت، امیرالمؤمنین را به بیان یک حقیقت مهم‌تری وادار می‌کند و آن حقیقتِ بالاتر این است که اغلب این خصال باطل و مضر در انسان‌ها، برمی‌گردد به . لذا امیرالمؤمنین می‌فرماید: «الدّنیا رأس کلّ خطیئة»؛ دنیاطلبی ریشه و مرکز اصلی همه خطاهای ماست که در زندگی جمعی ما، در زندگی فردی ما، این خطاها اثر می‌گذارد. ❓خوب، معنای دنیاطلبی چیست؟ دنیا چیست؟ 🔹 عبارت است از همین طبیعت عظیمی که خدای متعال خلق کرده است و در اختیار انسان‌ها قرار داده است؛ همه این مواهبی که خدای متعال در عرصه گیتی آفریده است، مجموعه چیزهائی هستند که دنیا را تشکیل می‌دهند. اولش عمر خود ماست. درآمدهای دنیوی و حاصل تلاش‌های دنیوی، این‌ها همه دنیاست؛ فرزند، دنیاست؛ مال، دنیاست؛ علم، دنیاست؛ منابع طبیعی، دنیاست؛ این آب‌ها، این ذخائر معدنی، همه این چیزهائی که در عالم طبیعت انسان ملاحظه می‌کند، این‌ها همین دنیا هستند؛ یعنی چیزهائی که اجزاء زندگىِ این جهانىِ ما را تشکیل می‌دهد. 🔹 خوب، کجای این بد است. یک دسته از آثار شرعی و اسلامی و معارفی به ما می‌گوید که دنیا را آباد کنید: «خلق لکم ما فی الأرض جمیعاً»؛ بروید دنیا را تحقق ببخشید، آباد کنید، بهره‌برداری از نعم طبیعی را برای خودتان، برای مردم آماده کنید. یک دسته از روایات این‌هاست: «الدّنیا مزرعة الآخرة»، «متجر عباداللَّه»؛ از این قبیل تعبیرات وجود دارد که این‌ها همه نگاه مثبت به دنیا را نشان می‌دهد. 🔹 یک دسته از بیانات اسلامی و معارفی ما هم، دنیا را رأس خطایا و ریشه گناهان به‌حساب می‌آورد. 🔹 ماحصل مطلبی که از این دو مجموعه معارفی به‌دست می‌آید، حرف روشنی است -البته بحث‌های تحلیلی و عمیق برای این کارها باید بشود و لازم است و شده؛ بحث‌های خوبی هم انجام گرفته است- اما خلاصه مطلب این است که خدای متعال این سفره طبیعت را برای افراد انسان گسترده است و همه آحاد انسان را سفارش کرده است، دستور داده است که این مائده طبیعی الهی را هرچه می‌توانند بالفعل‌تر، آماده‌تر، رنگین‌تر در اختیار افراد بشر قرار بدهند و خودشان هم بهره ببرند؛ لکن یک حدود و ضوابط و قواعدی بر این حاکم است؛ یک منطقه ممنوعه‌ای وجود دارد. 🔹 دنیای ممدوح این است که انسان این سفره طبیعی الهی، این موهبت الهی را آنچنانی که ضوابط و قواعد الهی دستور داده است، بر طبق او رفتار کند، از حدود و ضوابط تخطی نکند، در مناطق ممنوعه قدم نگذارد. 🔹 دنیای مذموم آن است که انسان این متاعی را که خدای متعال برای افراد بشر قرار داده است، برای خود بخواهد، سهم خود را افزون‌تر از دیگران بخواهد، به سهم دیگران دست‌اندازی کند، دلبستگی پیدا کند که این دلبستگی به مقتضای «حبّ الشّیء یعمی و یصمّ»، انسان را کر و کور می‌کند؛ تا آن‌جا که در راه به‌دست آوردن چیزی که عاشق و دلبسته آن هست، هیچ خط قرمزی و هیچ حد و حدودی را رعایت نمی‌کند؛ این می‌شود دنیای مذموم. 🗓 خطبه‌‌های نماز جمعه‌ تهران؛‌ ۱۳۸۷/۰۶/۳۰ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شب قدر، در بیان حاج‌آقا مجتبی تهرانی 🔰 پیرامون ، پیغمبر اکرم(ص) می‏‌فرمایند: «تُفَتَّحُ ابوابُ السَّماءِ فِی لَیلَۀِ القَدرِ»؛ تمام درهای آسمان در شب قدر گشوده می‎‌‌شود؛ یعنی تمام حجاب‌‎ها برطرف می‌‎شود. 🔰 در شب قدر هیچ حجابی بین عبد و ربّش نیست. البته این رفع حجاب از ناحیه ربّ است؛ به این معنا که از طرف پروردگار، هیچ مانعی وجود ندارد؛ بنابراین از خصوصیّات لیالی قدر این است که هیچ حجابی در کار نیست و اگر بنده بخواهد با پروردگارش سخن بگوید، هیچ مانعی وجود ندارد؛ بنابراین عبد در شب قدر باید در راز و نیاز کوشش کند و دردها و مشکلاتش را با ربّش مطرح کند و از او هم بخواهد که مشکلاتش را حل کند. ⁉️ امشب از خدا چه بخواهیم؟ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
❗️خط خوارج امروز... ▫️ ، یعنى اسلام مجسّم، یعنى قرآن ناطق، یعنى بزرگ‌ترین شاگرد اسلام، به دست کشته شد؛ ▫️ ابن‌ملجم کیست؟ ابن‌ملجم یکى از خوارج است و چند ویژگى دارد: 1⃣ اوّلاً بظاهر مسلمان است، آن هم مسلمان بسیار متعبّدى که قرآن را هم از بَر و بخوبى میخوانَد و خیلى هم در اسلامِ خود متعصّب و پایبند است؛ 2⃣ ویژگى دومّش این است که هیچ کس را قبول ندارد، حتّى على را! على را هم مسلمان نمیداند! او معتقد است که على سازش‌کار است؛ او معتقد است که على یک عنصر غیر انقلابى است؛ او به خاطر اینکه على با معاویه در لحظه‌اى بسیار حسّاس و خطیر و به خاطر ضرورتى بزرگ جنگ را به آتش‌بس کشانید، [با علی] مخالفت میکند. ❓آیا انگیزه‌ى واقعى او هم دفاع از اسلام است؟ باید داشت، امّا ظاهراً به نام اسلام بزرگ‌ترینِ مسلمانها را متّهم به سازش‌کارى میکند، متّهم به ارتجاع میکند؛ چون على را مرتجع میداند، پس خود مدّعىِ ترقّى‌خواهى و انقلابیگرى است. با نام اسلام، با نام قرآن، با نام انقلابى بودن، با نام پارسایى و پایبندی به اسلام و اخلاق اسلامى، با نام قاطعیّت، مسلمان‌ترین، پارساترین، قاطع‌ترین، مفیدترین، ارزنده‌ترین و بزرگ‌ترین پیروان اسلام را به خاک و خون میکشد. ▫️ خوارج نهروان یک چنین گره مشکل و معضلى بودند در زمان على، و این خط همیشه باقى است و هم هست. در تمام دورانهاى صدر اوّل اسلام تا قرن دوّم و سوّم که ردّ پاى خوارج پیدا است، آنها را با همین چهره، با همین نما، مى‌بینیم؛ با ادّعاى اسلام، با متّهم کردن فرزندان راستین اسلام، با دشمنى کردن با مغزها و لُبهاى اسلام و قرآن. 🗓 بیانات رهبر انقلاب به مناسبت شب بیست‌و‌یکم ماه مبارک رمضان؛ ۱۳۵۸/۰۵/۲۴ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f