eitaa logo
خانه طلاب جوان
8هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
304 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
27.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥چهار دهه تحقیر آمریکا ❌❌ آیا آمریکا در این چهل سال تحقیر شده ؟؟؟ 🔹با نزدیک شدن به چهل سالگی انقلاب نگاهی به تحقیر آمریکا در چهل سال گذشته داریم. 🔆🔆خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
📚طلاب از درس خواندن خسته نشوند📚 🔷 ...طلاب و فضلا، و و را خود بدانند و در این روال و این جریان، اهتمام و نیروی خودشان را به کار ببندند...طلاب از درس خواندن نشوند؛ به‌طور دائم بخوانند و آنچه را که لازمه و آداب درس خواندن است رعایت کنند. همه بنویسند، همه در دقت نظر و نشان دادن نوشته‌ها به اساتید، اهتمام کنند. 🔆۱۳۷۱/۰۶/۲۹ 🔵🔴⚫️⚪️کانال خانه طلاب جوان⬇️🔰⬇️🔰 @khaneTolab
🔴 بدون این چیزها نمی شود حوزه ایده آل داشته باشیم🔴 💠 طلبه باید با ، با و با انس پیدا کند. طلبه باید زندگی خود را یک زندگی دینىِ محض بکند. طلبه باید دل خود را پاک و صاف کند، تا وقتی در مقابل انوار معرفت و توفیقات الهی قرار گرفت، تلألؤ پیدا کند؛ برادران! . *⃣ ما کسانی را داشتیم که از لحاظ علمی، مراتب بالایی هم داشتند و مغزشان قوی بود؛ اما دل و روحشان ضعیف و آسیب‌پذیر بود. وقتی این‌جا آن بنیه‌ی معنوی و دینی ساخته نشود، آن‌جا که پای مقام و امکانات مادّی به میان می‌آید، انسان میلرزد؛ آن‌جا که پای فداکاری به میان می‌آید، انسان میلرزد و نمیتواند جلو برود؛ آن وقت چه‌طور میشود یک ملت و یک مجموعه را هدایت کرد؟ ✳️ برادران عزیز! طلاب و فضلای جوان! این بنیه در جوانی شکل میگیرد. در خودتان را بسازید؛ شما روزگارهای مهم و حساسی را در پیش خواهید داشت. این کشور و این نظام و این نهضت عظیم اسلامی در سطح عالم، به شماها احتیاج خواهد داشت؛ از لحاظ معنوی باید خودتان را بسازید. 🔆 خواندن، خواندن، خواندن، گفتن، متوجه بودن، رفتن، کردن و به رفتن، سازنده است؛ اینها شما را خواهد کرد. نمیشود یک حوزه‌ی داشته باشیم؛ در حالی که این چیزها در طلابش نباشد.   🌕۱۳۷۰/۱۲/۰۱ ✅✴️✅✴️کانال خانه طلاب⬇️🔰⬇️🔰 @khaneTolab
سخنرانی-حاج بهزاد زارع.mp3
10.6M
🔈 #صوت_هیأت 🔈 #سخنرانی 🏴 #هیات_امام_حسن_علیه_السلام #جلسه_733 🎙 سخنران: حجةالاسلام و المسلمین #زارع ⏱ زمان: ۱۲ دی ۱۳۹۷ 🔆موضوع بحث: تشریح عظمت عملیات های دفاع مقدس،از جمله عملیات #کربلا_4 @KhaneTolab
سخنرانی-حجة الاسلام هدایت.mp3
10.08M
🔈 #صوت_هیأت 🔈 #سخنرانی 🏴 #هیات_امام_حسن_علیه_السلام #جلسه_734 🎙 سخنران: حجةالاسلام و المسلمین #هدایت ⏱ زمان: ۱۹ دی ۱۳۹۷ 🔆موضوع بحث: فضائل #حضرت_زینب_س @KhaneTolab
مداحی-حاج مهدی تدینی.mp3
6.68M
🔈 #صوت_هیأت 🔈 #مداحی 🏴 #هیات_امام_حسن_علیه_السلام #جلسه_734 🎙 مداح: حاج مهدی #تدینی ⏱ زمان: ۱۹دی ۱۳۹۷ 🔆ولادت #حضرت_زینب_س🔆 @KhaneTolab
🔴توجه به رشته تبلیغ...گاهی اوقات یک مبلغ کاری می کند که صدفقیه نمی توانند آن کار را بکنند🔴 💠...درست است که ما روی تکیه می‌کنیم. درست است که فقاهت را اصل می‌دانیم. اما چنین نیست که رشته‌ی را در حوزه‌ی علمیه‌ی قم، کم‌ارزش بدانیم. گاهی اوقات یک مبلغ، کاری می‌کند که صد فقیه نمی‌توانند آن کار را بکنند.  ✅...پس، باب تبلیغ را در حوزه‌ی علمیه‌ی قم نباید دست‌کم گرفت. این‌طور نباشد که طلاب خیال کنند: «حالا که ما روی فقاهت این‌قدر تکیه می‌کنیم، پس رشته‌ی تبلیغ هیچ.» نه. البته مرحله‌ای از بحث فقاهت، مثل و را باید همه بخوانند و استفاده کنند تا شایستگی این را پیدا کنند که حتی در رشته‌ی تبلیغ هم بتوانند داشته باشند. ولی بعد که منشعب به شعب مختلف می‌شود، بعضی بایستی بروند در کار تبلیغ مشغول شوند. این هم مسأله‌ی تبلیغ که هدف آن عبارت است از رشد معرفت دینی در مردم و آماده کردن مطلب و کتاب و گفتار و وسایل تبلیغ برای هدایت افراد. 🔆۱۳۷۱/۰۶/۲۹ 🔵🔴⚫️⚪️کانال خانه طلاب جوان⬇️🔰⬇️🔰 @khaneTolab
🔆 🔆 🎙دوره آموزشی تبیین و تبلیغ گفتمان انقلاب اسلامی با محوریت 🔻🔻سر فصل ها: 📎شاخص ها و نظام محاسبه دین ورزی و رشد معنویت مردم 📎منطق رشد انقلاب اسلامی 📎موقف امروز ملت و انقلاب اسلامی 📎پاسخگویی به شبهات کارآمدی نظام اسلامی 💢مزایا: 📝اعطای گواهی پایان دوره 🚎اعزام نفرات برگزیده جهت تبلیغ در ایام فاطمیه دوم 📲 جهت ثبت نام نام و نام خانوادگی و پایه تحصیلی خود را به شماره 09118591052 ارسال فرمایید. @khaneTolab
✴️ روحانیِ #درسخوان، تاثیر گذار است ✴️ #امام_خامنه_ای #درس_خواندن 🔆🔆خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
باز پنجشنبه و یاد شهدا با صلوات #شهدای_مدافع_حرم_قم ♨️♨️♨️خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
خانه طلاب جوان
باز پنجشنبه و یاد شهدا با صلوات #شهدای_مدافع_حرم_قم ♨️♨️♨️خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
‍ 💠 شهدا می‌توانستند را انتخاب کنند، اما چون نسبت به حقیقت، هستند، برداشته شدن از روی حقایق را طلب می‌کنند. ❇️ شهید به حدی به حقایق قدسی عالم « » می شود که نمی‌تواند ببیند که این حقایق در پرده بماند و دیگران در حجاب از این حقایق باشند. بنابراین شهید آن کسی است که را تحمل می کند تا هم خود به مقصد برسد و هم دیگران را به مقصد برساند. جان خود را می‌دهد و هم همه عزیزانش را به رنج می‌اندازد تا حجاب‌هایی که بر حقایق عالم افتاده است برای دیگران نیز برداشته شود. ✴️ شهدا هم می‌خواهند خود را دریافت کنند و از غیبت جدا شوند و بیگانه با شرک شوند، هم اینکه نمی‌توانند بپذیرند که کفر و شرک و فساد و بی‌خدایی را در عالم تحمل وجود داشته باشد. این فرق شهدا با سالکینی است که به دنبال سلوک خودشان هستند. شهدا هم می توانستند سلوک شخصی را انتخاب کنند اما چون نسبت به حقیقت غیور هستند برداشته شدن پرده حجاب از روی حقایق را طلب می کنند. 🌕۹۴/۱۱/۲۵، یادواره شهدای مدافع حرم ✴️✴️✴️✴️کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
🔴کاری که امام کرد قابل مقایسه با کار بقیه ی فقهای شیعه نیست...🔴 💠 ...برای این‌که شما آقایان تعجب نکنید، یک نمونه می‌آورم و آن، است که کار او حقاً و انصافاً، قابل مقایسه با کار بقیه‌ی فقهای شیعه نیست. آنها همه نوشتند و گفتند، تا تربیت شوند. اما این امید که بتوانند بر اساس این مکتب تشکیل دهند، اکثراً حتی در دلهایشان هم نبود. شما به «کتاب‌الجهاد» در کتب فقهیه‌ی ما نگاه کنید. متأخرین، غالباً «کتاب الجهاد» را مختصر بحث کرده‌اند و حتی بعضی تصریح کرده‌اند که «ما چرا درباره‌ی جهاد بحث کنیم!؟ خود آقا امام زمان می‌آید؛ جهاد مال زمان ایشان است! خود ایشان هم که مسأله را بهتر از ما می‌داند!» یعنی تصور این را هم نمی‌کردند که یک‌وقت ممکن است دولت حقی بر اساس این مکتب تشکیل شود. (قاعدتاً اگر دولت حقی تشکیل شد، دشمن دارد و جنگ دارد. مگر می‌شود دولت بی‌جنگ تصور کرد!؟ اداره‌ی حکومت، بدون مبارزه، مگر ممکن است؟ در کجای دنیا بوده؟ چه وقت بوده، که حالا بشود؟) حتی فرضش را هم نمی‌کردند. 🔴 در بین علمای گذشته‌ی خودمان، شاید یکی، یا دو، سه نفری را انسان بتواند پیدا کند که در ذهنشان بوده است، شاید بشود حاکمیت مکتب اهل بیت در عالم خارج تحقق پیدا کند. یکی از آنها مثلاً مرحوم سیدبن‌طاووس رضوان‌الله تعالی علیه است که حکومت اسلامی بر مبنای تشیع را فرض می‌کند و این‌طور به ذهن شریفش می‌رسد که وجود شریف ایشان به این حاکمیت، در زمان خودش، اولی و احق از دیگران است. یا سید رضی رضوان‌الله تعالی علیه، شاید از بعضی اشعار و کلماتش، چنین نکاتی استفاده شود. اما بقیه، اصلاً به ذهنشان هم نمی‌آمد. امام، این رؤیای بی‌تعبیر را، در عالم خارج و واقعیت، محقق کرد. یعنی آنها نوشتند تا افراد در زندگی و و خودشان شوند؛ اما ایشان کاری کرد تا انسانها در همه‌ی ، در یک زندگی کنند. آنها استنباط کردند تا بتواند خود را نگه‌دارد؛ اما امام استنباط کرد تا بتواند با زندگی کند. ببینید فرقش چقدر است! آنها همت گماشتند که همین اقلیت شیعه را حفظ کنند؛ اما امام همت گماشت که پیام اسلام و حق را به آفاق عالم بگستراند؛ و تا حدود زیادی هم توانست. هرچه بعد از این هم بشود، از برکات حرکت آن بزرگواراست. 🔆۱۳۷۱/۰۷/۱۵ *⃣*⃣*⃣*⃣کانال خانه طلاب جوان⬇️⬇️⬇️⬇️ @khaneTolab
🔴ملحقات کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن🔴 🔆در ویرایش جدید کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی صفحاتی به این کتاب اضافه شده است. ⭕️منبع: سایت جهادی صهبا http://www.jahadi.ir فایل صوتی و پی دی اف صفحات قسمت‌های اضافه شده🔰🔰🔰  
ملحقات-جلسه-اول.pdf
918.1K
🔴 پی دی اف ملحقات جلسه اول طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن🔴 🔆🔆خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
ملحقات-جلسه-بیستم.pdf
112.1K
🔴 پی دی اف ملحقات جلسه بیستم طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن🔴 🔆🔆خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
TarheKoli.mp3
18.36M
🔈فایل صوتی ملحقات طرح کلی🔈 ♨️♨️خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
🔴بنده خودم، آمادگی این کار را همیشه داشته‌ام که بروم در گوشه‌ای بنشینم و تبلیغ کنم؛ ولو برای عده‌ی کمی🔴 💠 نباید بگوییم که «فلان کس رفته درس‌خوانده، فاضل شده، مکاسب خوانده، کفایه خوانده؛ حالا بیاید برود بین عشایر کوچ‌رو؟! پس خواندن این کفایه و مکاسب و این همه زحمتی که کشیده به چه درد می‌خورد!؟» همه‌ی آنها مقدمه‌ی همین است. همه‌ی آنها مقدمه‌ی و یک انسان است. «لان یهدی الله بک رجلا خیر مما طلعت علیه الشمس.» اگر یک انسان را خدا به‌دست تو هدایت کند، این بهتر از همه‌ی آن چیزی است که خورشید بر آن تابیده است. یعنی همه‌ی طلاهای عالم، ارزش این را ندارد. زن روستایی، زن عشایری، زن شهری، مردشان، جوانشان، پیرشان، همه را تشویق کنید شوند. 🔴امروز اینها وظیفه‌ی ماست. ما نباید خیال کنیم روحانی همان است که می‌رود در مسجد، یک حدیث و چند مسأله می‌گوید و بدون این‌که به خیر و شرِ کارها کاری داشته باشد، بیرون می‌آید؛ نه. این، مختصِ یک روزگار دیگر بود. امروز این نیست. امروز مسؤولینِ کشور هم روحانی هستند. امام بزرگوار، که در رأس همه‌ی امور و شخص اول این کشور بود، یک روحانی بود و به آن افتخار می‌کرد. امروز مسؤولین کشور همین‌گونه‌اند. بنده‌ی حقیر، خودم را یک طلبه می‌دانم و به روحانی بودن و انجام وظایف خود در این لباس افتخار می‌کنم. یعنی این کاری را که انجام می‌دهیم جزو وظایف روحانی خودمان می‌دانیم. وظایف امروز ما اینهاست: آگاه‌شدن از ، آگاه‌شدن از و گذشت برای . ❇️ شما ببینید کسانی را که از شهرهای آباد و زندگی راحت در اروپا بلند می‌شدند و هزاران کیلومتر آن طرفتر، در امریکای لاتین یا در آفریقا، در جنگلهای آمازون و در جنگلهای کنیا می‌رفتند؛ سالها می‌ماندند و را تبلیغ می‌کردند! من برای آقایان اهل علم، این را تکرار کردم و گفتم: ما کشیشهایی را می‌شناسیم که رفتند در آن‌جاها ماندند. در دوران استعمار، جاهایی رفتند که پای استعمارگران به آن‌جاها نرسیده بود! رفتند آن‌جاها و با خودشان صلیب بردند و همان عقاید خرافی را به آن بیچاره‌های بومی دادند! بعضی مسلمان بودند و بعضی غیرمسلمان؛ آنها را مسیحی کردند. آنها در راه باطلشان این‌گونه‌اند؛ ما چرا نباید در راه حقمان تلاش کنیم!؟ ✅ شما بدانید: بنده خودم، آمادگی این کار را همیشه داشته‌ام که بروم در گوشه‌ای بنشینم و کنم؛ ولو برای عده‌ی کمی. امروز وضع ما به‌گونه‌ای است که نمی‌توانیم آن کارها را انجام دهیم. این نیست که من این توقع را فقط از شما داشته باشم؛ نه. این توقعی است که از همه‌ی روحانیان هست. هرکس بتواند، در هرجایی که بتواند، این، کار مهمی است.  🔆۱۳۷۱/۰۷/۱۵ ❇️✳️❇️✳️کانال خانه طلاب جوان⬇️🔰⬇️🔰 @khaneTolab
🔴نقطه درخشان زندگی حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)🔴 🌿 در زندگی معمولی این بزرگوار(حضرت زهرای مرضیه)، یک نکته مهم است و آن بین زندگى یک زن مسلمان در رفتارش با شوهر و فرزندان و انجام وظایفش در خانه از یک طرف، و بین وظایف یک انسان مجاهدِ غیورِ خستگى‌ناپذیر در برخوردش با حوادثِ سیاسىِ مهم بعد از رحلت رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌واله‌وسلم) که به مسجد مى‌آید و سخنرانى و موضع‌گیرى و دفاع مى‌کند و حرف مى‌زند؛ ⭕️و یک به تمام معنا و خستگى‌ناپذیر و مِحنت‌پذیر و سختى‌تحمل‌کن است، از طرف دیگر. ✳️همچنین از جهت سوم، یک و بپادارنده نماز در شب‌هاى تار و قیام‌کننده لِله و خاضع و خاشع براى پروردگار است و در محراب عبادت، این زن جوان مانند اولیاى کهن الهى، با خدا راز و نیاز و عبادت مى‌کند. ✴️ این سه بُعد را با هم جمع کردن، زندگى فاطمه زهراعلیهاالسلام است. آن حضرت، این سه جهت را از هم جدا نکرد. بعضى خیال مى‌کنند انسانى که مشغول مى‌باشد، یک عابد و متضرّع و اهل دعا و ذکر است و نمى‌تواند یک باشد. یا بعضى خیال مى‌کنند کسى که اهل سیاست است ‌ـ چه زن و چه مرد‌ ـ‌ و در میدان جهاد فى‌سبیل‌الله حضور فعال دارد، اگر زن است، نمى‌تواند یک زنِ خانه با وظایف مادرى و همسرى و کدبانویى باشد و اگر مرد است، نمى‌تواند یک مرد خانه و دکان و زندگى باشد. خیال مى‌کنند اینها با هم منافات دارد؛ درحالی‌که از نظر اسلام، این سه چیز با یکدیگر منافات و ضدّیت که ندارد، در شخصیت انسانِ کامل، کمک‌کننده هم است. 🔈۱۳۶۸/۰۹/۲۲ 🌿🌿🌿🌿کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
🔴 مردم سالاری دینی در عرفان نظری 🔴 ✴️بررسی ریشه‌های #تحول_مردم در انقلاب از منظر امام خمینی رحمه‌الله علیه در گفت‌و‌گو با #استاد_امینی‌نژاد،استاد سطوح عالی فلسفه و عرفان اسلامی🔰🔰🔰🔰🔰 http://www.khanetolab.ir/content/9647 🔆🔆کانال خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
4_5830375163236974700.mp3
8.29M
👆👆👆سخنرانی #پخش_نشده حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها ✅لطفا مطالب رو باذکر منبع منتشر گردانید. http://eitaa.com/joinchat/70057984Cca1b147a1d
📚حوزه علمیه مرکز پرورش رهبران فکری است📙 💠 قم کرد، ملت قیام کرد، ملت در قم متبلور بود، روحانیت نهاد سمبلیک ملت است هر جا روحانیت حرکت می کند ملت هم حرکت می کند. در هر جهتی که روحانیت مترقی و محبوب گام می گذارد ملت گام می گذارد. ✴️ این واحدی که بنام در شهر طیّب قم پا برجاست فقط یک نیست او را فقط یک دانشگاه ندانید، مجمع پرورشگاه فکری و مذهبی و اسلامی این امت است. ✅ هر طلبه کوچکی، هر طلبه کم سن و سالی که در مدرسه ای درس می خواند برای اینکه فقیهی بشود بر طبق بافت اصیل جامعه ی ایرانی و اسلامی و شیعی، بالقوه یک است، اینجا مرکز پرورش است، مجموعه ای است از آن کسانی که در راه گام برمی دارند. مجموعه ای است از کسانی که می خواهند ((العُلَماء ورثه الانبیاء)) بشوند. هرجا که حوزه علمیه قم می رود در حقیقت ملت ایران می رود. این هم یک محاسبه است یک محاسبه دقیق که باز با فرمولهای عادی جامعه شناسان مادی تطبیق نمی کند. ✳️ آنچه می گوییم و نیست این دیدن یک است. یک طلبه در یک شهر، در یک دِه، در یک مملکت، در یک استان چه می کند. این ، این ، این ، این موجودی که به کم قانع است، برای اینکه بار زیادی را بر دوش بگیرد او در اینجا چه می کند؟ او می آموزد، چه می آموزد؟ ، دین چیست؟ اصیل ترین نهادی که بر روح و بر ذهن انسانها در این مملکت بحمدالله همچنان حاکم است و البته حاکم خواهد بود. 💠 وقتی قم می کند یعنی ملت می کند، قم را یک شهر کوچک صدهزار نفری و دویست هزار نفری ندانید، حوزه علمیه را یک دانشگاه ده هزار نفری و پانزده هزار نفری ندانید او جامِ است که همه ملت را باید در آن ببینید. 🔆سخنرانی منتشرنشده آیت الله خامنه ای در دومین سالگرد شهیدمصطفی خمینی در حضور امام خمینی... ۱۳۵۸/۰۸/۲۷ 🔵🔴⚫️⚪️کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
🔴آفات راه طلبگی🔴 💠 اگر طلبه‌ی امروز ما به بی اعتنایی کند، یا به و و خود بی اعتنا بماند، یا خود را به کار نیندازد، یا خود را گم کند - مثل کسی که به طرف مقصدی در حال حرکت است، اما وقتی وسط راه به قهوه‌خانه‌ی خوش‌آب‌وهوایی رسید، همان‌جا پیاده بشود و لنگر بیندازد و همان‌جا بماند و هدف را فراموش کند - یا اگر در اثنای راه منظره‌یی به چشمش خورد، نشناخته و ندانسته به سمت آن راه بیفتد و از هدف غافل بشود، همه‌ی اینها راه ماست.   ✅ طلبه باید راه را با و و انتخاب کند و با معرفت و علم و یقین هم آن را ادامه دهد؛ آنچه که مربوط به فرد طلبه است، اینهاست. البته مسؤولیتهای دیگری هم هست که به‌طور طبیعی کار کسان دیگری است؛ کار مدیران و کار استادان و بزرگان است - که آن هم داستان دیگری دارد - کار طلبه‌ها نیست. 🔆۱۳۷۰/۱۲/۰۱ 🔵🔴⚫️⚪️کانال خانه طلاب جوان🔰⬇️🔰⬇️ @khaneTolab
🔆 #معجزه_انقلاب 🔆 #امام_خامنه_ای ♨️♨️خانه طلاب جوان🔰🔰🔰 @khaneTolab
🔴 (۱) 🔴 💢❌ اگر مردم حکومتی را نخواهند پایه ی خودش را از دست می دهد... مردم یک رکن مشروعیتند🔴 1⃣ در تفکّر دینى، حاکمیّت دین و نفوذ دین و ، تکیه‌ى به است. تا مردم نخواهند، تا ایمان نداشته باشند، تا اعتقاد نداشته باشند، دین حاکم نمیشود. ... در قانون اساسى،... همه‌ى مراکز قدرت هم، مستقیم یا غیر مستقیم با آراءِ مردم ارتباط دارند و مردم و هستند و اگر مردم حکومتى را نخواهند، این حکومت در واقع پایه‌ى خودش را از دست داده است. ۱۳۷۷/۱۲/۴  2⃣ در اسلام مردم‌ ، نه همه‌ى پایه‌ى مشروعیّت‌. نظام سیاسى در اسلام علاوه بر رأى و ، بر پایه‌ى اساسىِ دیگرى هم که و نامیده میشود، استوار است. اگر کسى که براى حکومت انتخاب میشود، از تقوا و عدالت برخوردار نبود، همه‌ى مردم هم که بر او اتّفاق کنند، از نظر اسلام این حکومت، حکومت نامشروعى است. ۱۳۸۲/۹/۲۶  بنابراین، پایه‌ى مشروعیّت حکومت فقط رأى مردم نیست؛ تقوا و عدالت است؛ منتها تقوا و عدالت هم رأى و کارایى ندارد؛ لذا رأى مردم هم لازم است. ۱۳۸۲/۹/۲۶  دادن به رأی مردم و بیعت مردم، این یک است. ۱۳۶۶/۳/۲۲  3⃣ در اسلام به نظر مردم اعتبار داده شده است؛ رأی مردم در انتخاب حاکم و در کاری که حاکم انجام میدهد، مورد پذیرش قرار گرفته است. لذا شما می‌بینید که امیرالمؤمنین (علیه‌الصّلاةوالسّلام) با اینکه خود را از لحاظ واقع منصوب پیغمبر و صاحب حق واقعی برای زمامداری میداند، آن وقتی که کار به رأی مردم و انتخاب مردم میکشد، روی نظر مردم و رأی مردم تکیه میکند؛ یعنی آن را معتبر میشمارد و در نظام اسلامی یک شرط برای حقانیت زمامدارىِ زمامدار است. اگر یک زمامداری بود که مردم با او بیعت نکردند، یعنی آن را قبول نکردند، آن زمامدار خواهد شد و ولایت و حکومت به وابسته است یا بگوئیم زمامداری و حکومت به بیعت مردم وابسته است. ۱۳۶۶/۳/۲۲  🔴🔴🔴🔴کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab