🔆 #پرونده_ویژه_مردم_سالاری(۳) 🔆
🔴 مردم سالاری یعنی مردم در همه امور زندگی صاحب تدبیر و تصمیم هستند 🔴
⭕️...جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی، #نظام_الهی را معنا کرد به #نظام_مردمسالاری_دینی؛ جمهوری اسلامی یعنی این؛ تبدیل کرد #نظام_طاغوتی را به #نظام_مردمسالار؛ این #مهمترین_کار است.
❌ #مردمسالاری یعنی مردمْ #اصلند؛ اصلْ مردمند؛ نه فقط در #تعیین_حاکم؛ چون تا میگوییم مردمسالاری، ذهن همه میرود به صندوقهای رأی ــ که خب درست هم هست، تعیین رئیس جمهور، تعیین خبرگان رهبری و در واقع تعیین رهبر، تعیین دستگاههای مختلف، همه درواقع به وسیلهی مردم انجام میگیرد ــ این تعیینکننده است، این درست است امّا فقط این نیست؛ آنچه مهم است، این است که مردمسالاری یعنی مردم را در #همهی_امور_زندگی، #صاحب_رأی و #صاحب_تدبیر و #صاحب_تصمیم_قراردادن
💢...این مردمسالاری فقط در ادارهی سیاسی کشور نیست، در خدمات شهر و روستا است؛ در #زنده_کردن روحیّهی کارهای بزرگ در کشور است ــ که شما نمونهی آن را، مصداق واقعی آن را در تشکیل #سپاه_پاسداران، در تشکیل #جهاد_سازندگی، در تشکیل #بسیج مشاهده میکنید؛ ناگهان در کشور یک حقیقتی مثل جهاد سازندگی به وجود میآید و آنهمه کارهای بزرگ را در طول چند سال انجام میدهد؛ [همینطور] سپاه پاسداران یا بسیج؛ این، ناشی از #حضور_مردم است ــ در #پرورش و #بروز_استعدادهای_مردمی، [یعنی] #ظرفیتهای_انسانی کشور...اثر مردمسالاری #زنده_کردن_استعدادها هم هست؛ وقتی مردم وارد میدان شدند، به مردم اعتماد شد، به مردم اعتنا شد، اینجوری میشود. حسّ اعتماد به نفس ملّی در مردم زنده میشود؛ آنوقت در میدانهای علمی پیشرفت میکنند، در میدانهای صنعتی پیشرفت میکنند، در دانشهای نوپدید پیشرفت میکنند، در تأثیرگذاری سیاسی در منطقه پیشرفت میکنند؛ اینها همه ناشی از حضور مردم و تأثیرگذاری مردم بر حوادث کشور است؛ کشور و ملّت #عظمت پیدا میکند.
🎙۱۳۹۶/۱۱/۲۹
#امام_خامنه_ای
#مردم_سالاری
#صاحب_تدبیر
#بروز_استعدادهای_انسانی
🔵🔴🔵🔴کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
🔴 باید مایه ی علمی داشته باشید تا منشأ اثر شوید🔴
📚 عزیزان من! #درس را هم #خوب و #عمیق بخوانید؛ این را من به جوانها عرض میکنم.
❌ همهی آنچه برای یک روحانی از شؤون مختلف لازم است، متوقف است بر این #مایهی_علمی.
💢 در دوران مبارزات در مشهد بنده درس میگفتم - سطوح درس میدادم؛ مکاسب و کفایه میگفتم - در کارهای مبارزه هم بودم. طلبههایی که با بنده معاشر بودند، خیلی از آنها داخل مسائل #مبارزه بودند. حضور در میدانهای #سیاسی و #اجتماعی، بعضی از آنها را دچار تردید کرده بود که خواندن این درسها و دقت در متون درسی چه فایدهیی دارد؛ برویم مشغول کار سیاسی شویم. آنها در همان میدان سیاسی هم با بنده مرتبط بودند و از بنده چیزهایی میآموختند. وقتی متوجه این تردید شدم، به آنها گفتم هر کاری بخواهید بکنید، #بی_مایه_فطیر است؛ باید مایه داشته باشید تا بتوانید منشأ اثر باشید. و به شما عرض میکنم: برادران عزیز! #مایهی_علمی را مستحکم کنید.
🎙۱۳۸۳/۰۴/۱۵
#امام_خامنه_ای
#حوزه
#درس_خواندن
#مایه_علمی
📕📗📚📚کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
nahaie_enghelab_chehel_sale97.10.25.pdf
4.07M
#جزوات_طلبگی (10)
🔆 انقلاب چهل ساله 🔆
⭕️ نگاهی به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران ⭕️
🌿 تهیه و تدوین: دفتر تبلیغات اسلامی قم
📖📖خانه طلاب جوان🔰🔰
@khaneTolab
10-fadaeian-moharam9503.mp3
5.88M
باز پنجشنبه و یاد شهدا با صلوات
🎙 همسر شهید حججی:
محرم سال ۹۵، سيدرضا نریمانی این مداحی را خواند. خیلی با دل محسن بازی کرد. بعد از هیئت از اصفهان تا خود نجف آباد آن را زمزمه کرد و اشک ریخت☑️
#شهدای_مدافع_حرم
#شهید_حججی_عزیز
خانه طلاب جوان🔰🔰
@khaneTolab
📖📖 لیست #جزوات_طلبگی به همراه هشتک در کانال خانه طلاب🔰🔰🔰🔰🔰🔰
📖 #جزوات_طلبگی (۱)🔰
#از_محدودیت_های_زندگی_تا_بایدهای_بسیار_طلبگی
📖 #جزوات_طلبگی (۲)🔰
#برنامه_ریزی ماموریت گرا
📖 #جزوات_طلبگی (۳)🔰
#سیرمطالعاتی تحصیل و تحقیق فلسفه و عرفان اسلامی
📖 #جزوات_طلبگی (۴)🔰
#ظرفیت_های_عرفان_در_تمدن_زایی
📖 #جزوات_طلبگی (۵)🔰
#حساب_و_کتاب_انقلاب
📖 #جزوات_طلبگی (۶)و(۷)🔰
#خطبه
📖 #جزوات_طلبگی (۸)🔰
#جهت_گیری_تخصصی_طلبه
📖 #جزوات_طلبگی (۹)🔰
#لباس_روحانیت، چراها و بایدها
📖 #جزوات_طلبگی (۱۰)🔰
#انقلاب_چهل_ساله
🌿 جزوات جدید در راه است...با ما همراه باشید....
🔆🔆🔆🔆کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
🔆 #پرونده_ویژه_مردم_سالاری (۴) 🔆
🔴 عامه مردم، بالقوه طرفدار سخن حق اند...رهبر خوب رهبری است که...🔴
💠 عامّهی مردم هرجا هستند، آنجا #اهداف_الهی قابل پیاده شدن و تأمین شدن است و رهبران اسلامی این را همیشه به ما توصیه کردهاند.
❌ نمی گویم عامّه مردم هیچ وقت در طول تاریخ #گمراه نشدند؛ نمی گویم هیچ وقت توده های مردم دور و بر یک پیغمبر را نگرفتند که سنگ به او بزنند؛ چرا اتفاق هم افتاده.
⭕️💢 ما در چهره نگاری طبقات اجتماعی، طبقه ی عامّه مردم را داریم که #بالقوه طرفدار همه ی سخن های #حق است، اما گاهی #تربیت_نادرست می تواند روی او اثر بد بگذارد.
🔴 یک #رهبر_خوب، آن رهبری است که عامّه ی مردم را هدف #فعالیت و #تلاش خودش قرار می دهد، روی آنها کار می کند، آنها را #هدایت می کند، از #نیرویشان هم استفاده می کند؛ کمااینکه در انقلاب خود ما این کار انجام گرفت. همه معتقد بودند که مردم نمی آیند، #امام معتقد بود که #مردم می آیند. همه از مردم و نیروی مردم و اجابت مردم مایوس بودند، امام #امیدوار بود. خیلی ها سراغ #طبقات_ویژه رفتند؛ امام از سال چهل و یک گفت: ((مردم)).
📗قرارگاه های فرهنگی/صص۲۴و۲۵
#امام_خامنه_ای
#مردم
📚📗📚📕کانال حوزه و تمدن سازی⬇️⬇️⬇️⬇️
@khaneTolab
❌ نباید یک ساعت درس طلبه یا استاد، #زائد و #بیفایده و غیر ناظر به آن #نیازها باشد. طلبه ای که در حوزه درس میخواند، باید در جهت برآوردن یکی از #حاجات و رفع یکی از #نیازها حرکت کند؛ یعنی یا برای داخل و یا برای خارج، یا برای تألیف و یا برای تحقیق، یا برای تدریس و یا برای تعلیم، خود را آماده کند. 1374/04/16
#امام_خامنه_ای
🔆🔆خانه طلاب جوان🔰🔰
@khaneTolab
🎙 آیت الله جوادی آملی:
بنده در همان بحبوحه قیام ایشان(امام خمینی) رفتم خدمت یکی از مراجع که از اساتید من هم بودند، دیدم ((بحار)) مرحوم علامه مجلس را باز کرده اند و مشغول مطالعه بحث #تقیه هستند. او گرچه ممکن بود بحثی از جهاد و مبارزه و فداکاری مطرح کند ولی #حرف_جهاد را می زد و #فکر_تقیه در ذهنش بود. اما امام(قدس سره) #حرف_جهاد را می زد، #فکر_جهاد را می کرد، و #قلبش برای جهاد می تپید. این خصوصیت را داشت این #هنر است.
امام در بخشی از معارف اسلامی جزء (( #یومنون_بالغیب )) نبود، جزء (( #یومنون_بالشهاده )) بود.
❌❌ ادامه بیانات پیرامون ویژگی های عرفانی امام خمینی(ره) از منظر آیت الله جوادی را بخوانید🔰🔰🔰
2.pdf
680.6K
#جزوات_طلبگی (۱۱)
🌿 #ویژگی_های_عرفانی_امام_خمینی(ره) از منظر آیت الله جوادی آملی(حفظه الله) 🌿
🔆🔆خانه طلاب جوان🔰🔰
@khaneTolab
🔆 راه و رسم طلبگی با موضوعاتی پیرامون:
📖 #نیازهای طلبه و ابعاد رشد
💢 #برنامه زندگی طلبه
❌ #فعالیت های طلبه
✳️ جهت گیری #تخصصی طلبه
♨️ #ضرورت_تحصیل در طلبگی
📝 ضرورت #برنامه_ریزی
🌿بزودی در کانال خانه طلاب جوان متشر می گردد...
🔆 با ما همراه باشید...
🔆 #پرونده_ویژه_مردم_سالاری (۵) 🔆
🔴 اهل حل و عقد در نظر رهبری...بزرگ ترها و بابصیرت ها بجای مردم تصمیم بگیرند 🔴
💠 یک نکته دیگر این است که در روایات و در آثار اسلامی گاهی به جملهی #اهل_حل_و_عقد برخورد میکنیم یا در بعضی از روایات #مهاجر و #انصار. در دنیای آن روز #انتخاب عموم مردم #عملی نبود؛ یعنی اگر قرار بود خلیفه در مدینه یا در کوفه مینشست و دست روی دست میگذاشت و کارها همین طور معوق میماند تا در اقصی نقاط عالم اسلام انتخابات انجام بگیرد و مردم بگویند و نظرخواهی کنند و بعد یک عده از مردم موافقت کنند، یک عده مخالفت کنند، اهل یک شهر بپذیرند، اهل یک شهر بگویند نه، ما این را قبول نداریم، فلان کس دیگر را قبول داریم و بعد بخواهند بشمارند این آراء را، نتیجه را بیاورند به کوفه یا مدینه، ممکن بود سالی یا سالهائی طول بکشد و امور مسلمین این را اجازه نمیداد. امروز با امکاناتی که وجود دارد، همهی این کارها در ظرف چند روز انجام میگیرد. بنابراین میتوانیم بگوئیم که امروز #انتخاب_خود_مردم بدون وساطت هیچ عامل و عنصر دیگری #معتبر است.
❌⭕️ اما شکل دیگری که وجود دارد، #انتخاب_منتخبین_مردم است که در قانون اساسی ما #مجلس_خبرگان است. طبق قانون اساسی ما مردم منتخبین خودشان را که مجلس خبرگان هستند، اعضای مجلس خبرگانند، انتخاب میکنند و آنها به عنوان یک نهاد جمهوری اسلامی، نه برای یک روز و یک مقطع، بلکه به طور مستمر به بررسیهای خودشان، مطالعاتشان، تحقیقاتشان، جستجوشان در زمینهی افراد و مصداقها، تحقیقشان دربارهی احکام و شناختها، به این چیزها ادامه میدهند تا به یک نتیجهای میرسند و همواره منتخبین مردم که همان مجلس خبرگان باشند، آمادهاند که نظر خودشان را دربارهی رهبر مسلمین و ولی امر اعلام بکنند. این هم یک نوع انتخاب عمومی است که امروز بحمدالله این نهاد اسلامی شکل گرفته، پا گرفته، ....
💢 پس مسئلهی انتخاب عموم مردم ولو با یک واسطه، یعنی واسطهی #منتخبین خودشان که مجلس خبرگان باشند، امروز یک چیزی است عملی و این در حالی است که آن روز عملی نبود.
🔴پس اگر ما اهل حل و عقد را به همین معنای #مجلس_خبرگان بگیریم، امروز هم عملی است.
🔴❌ اما اگر اهل حل و عقد را به معنای منتخبین مردم و مجلس خبرگان امروز به حساب نیاوریم و بگوئیم یک عدهای یک گوشهای بنشینند از #بزرگترها و #بابصیرتترها و به جای مردم تصمیم بگیرند، نه، دلیلی نداریم که امروز هم این معنا وجود داشته باشد.
🎙۱۲تیر۱۳۶۶
#امام_خامنه_ای
#اهل_حل_و_عقد
#مردم
#مجلس_خبرگان
✅💢✅💢کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
7d58cc22d9ed7d85decaa81e6cedee22.pdf
4.98M
#جزوات_طلبگی (۱۳)
📖 #راه_و_رسم_طلبگی (ج۲)
🖊 استاد عالم زاده نوری
📚📚خانه طلاب جوان🔰🔰
@khaneTolab
60.pdf
6.98M
🔰 دانلود نشریه #عهد_60 منتشر شد
🖊 #رشد_معنویت و #چهل_سالگی_انقلاب
🔴چرا اینها را نمی بینیم؟
⭕️معنویت چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران
♨️حضور اجتماعی، مسیر معنویت را هموارتر می کند
💠سلوک انقلابی
#نشریه_عهد
#عهد_60
✴️✳️خانه طلاب جوان🔰🔰
@KhaneTolab
خانه طلاب جوان
📽🎞 اکران مستند #عابدان_کهنز 🎞🎥 📝 باحضور نویسنده و کارگردان مستند... 💎 زمان: سه شنبه بعد از نماز م
📹 مستند سینمایی «عابدان کُهَنز» روایت تربیت، شکوفایی و بالندگی نوجوانان مسجد امیرالمومنین (ع) کُهَنز شهریار است که در وقایع مهم انقلاب اسلامی از جمله فتنه 88 و فتنه تروریستهای تکفیری در سوریه حضوری فعال داشتهاند.
♨️شهدای مدافع حرم «مصطفی صدرزاده»، «محمد آژند»، «سجاد عفتی» و جانبازان مدافع حرم «امیر حسین حاجی نصیری» و «رضا سلمانی» از تربیت یافتگان مسجد امیر المومنین (ع) کُهَنز هستند.
📹📹📹خانه طلاب جوان🔰🔰🔰
@khaneTolab
📖 نشر صهبا منتشر کرد...
*🌷همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
📚گفتار #صدور_انقلاب منتشر شد.🌿
🔸این گفتار دربارۀ بیانات مقام معظم رهبری، با موضوع «صدور انقلاب» است.
حضرت امام خمینی در بهمن 1358، به مناسبت اولین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، پیامی صادر کردند و در بخشی از آن پیام، به موضوع «صدور انقلاب» اشاره فرمودند. امام، صدور انقلاب را یکی از اهداف انقلاب اسلامی دانستند و تلاش برای آن را، از وظایف مردم و مسئولان برشمردند.
با توجه به اهمیت صدور انقلاب، و حساسیت بالای دشمنان نسبت به آن، و برداشت های ناصواب و نادرستی که از آن میشد، حضرت آیت الله خامنه ای در امتداد سال های مختلف، چه در کسوت امامت جمعۀ تهران، و چه در مقام ریاست جمهوری، و چه در دوران رهبری، بارها و بارها، دربارۀ صدور انقلاب صحبت کردند، شبهات پیرامون آن را زدودند، و با روشنگری اذهان، موضوع را تبیین کردند.
عطف به اهمیت موضوع، گفتار پانزدهم صهـبا به موضوع صدور انقلاب، اختصاص یافته است.
برای خرید گفتار صدور انقلاب میتوانید به کتابفروشیهای معتبر و یا فروشگاه اینترنتی به نشانی http://www.jahadi.ir/na مراجعه کنید.
📖📖کانال خانه طلاب جوان🔰🔰
@khaneTolab
🌷 لوح| فرزندان روح الله
🔻 رهبرانقلاب: معجزهی انقلاب این است که بعد از چهل سال شما میبینید جوان مؤمن مسلمان که نه امام رحمهالله را دیده است، نه انقلاب را دیده است، نه دوران دفاع مقدّس را دیده است، امّا امروز با روحیهی انقلابی، مثل همان جوانِ اوّلِ انقلاب میرود وسط میدان و با علاقه، با احساس مسئولیّت، با شجاعت تمام در مقابل دشمن میایستد. ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
⚡ #چهل_سال_پیروزی
🖨 نسخه چاپ👇
http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=41487
🔆 #پرونده_ویژه_مردم_سالاری (۶) 🔆
🔴 وقتی گفته می شد مردم، اخم هایشان را درهم می کردند...کم بصیرت به خَلق خدا🔴
⭕️ امام بود که #مردم را شناخت. من دیدم کسانی را از بزرگان که وقتی گفته می شد مردم، اخم هایشان را درهم می کردند؛ کدام مردم؟ ول کنید مردم را؛ مگر می شود به مردم اتّکا کرد؟ بله می شود!
❌ آدم های خوب، آدم های حسابی، اما این طور #کم_بصیرت نسبت به این #خلق_خدا، کم معرفت نسبت به عمق ارزش و شخصیت #انسان. لذا آن زمانی که آنها بودند، یک قدم نتوانستند حرکت عظیم مردم را پیش ببرند و از نیروهای مردم استفاده کنند.
💢 همان چیزی که در وصیت امیرالمومنین(علیه السلام) به مالک اشتر بود، در آن فرمان معروف، که عامّه مردم، توده های مردم را بیاور، آنها را بطلب، آنها هستند که #دلشان با #خدا آشناتر و مانوس تر است، در خدمت اهداف خدایی بیشترند. دنبال #خواص مردم، گروه ها و قشرهای ویژه نرو.
📕قرارگاه های فرهنگی/ص۲۴
#امام_خامنه_ای
#مردم
📕📕📕📕کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
☑️ کانال #مؤسسه_فرهنگ_و_تمدن_توحیدی
📌 eitaa.com/fvtt_ir
🔘 یادداشت ها و فایل های فلسفی و عرفانی از مباحث اساتید مؤسسه
🔹 #استاد_یزدانپناه
🔹 #استاد_امینی_نژاد
🔹 #استاد_فلاح_شیروانی
🔘مباحثی از #دوره_جامع_حکمت_و_عرفان
🔸 دوره ای ده ساله با نظارت اساتید فوق الذکر که دوره تمهیدی آن یک ساله و با محوریت کتب #بدایه_الحکمه در حال برگزاری است.
🔸دروس پشتیبان فلسفی (منطق، تاریخ فلسفه، فلسفه ی فلسفه و ...)
🔸اطلاع رسانی #ثبت_نام دوره های جدید سال آینده
🔘 #طلبگی_مطلوب
🔹سبک زندگی طلاب انقلابی
🔹 کلام انقلابی
🔹مکتب امام
🔴🔴برخی مباحث در حال اشتراک گذاری در کانال
🔸#جزوات و #مقالات اساتید مؤسسه
🔺 شاخصه های کلان مکتب فلسفی با تأکید بر مکتب مشاء و اشراق استاد یزدانپناه
https://eitaa.com/fvtt_ir/26
🔺شاخصه ها و ممیزه های روش عرفانی مرحوم قاضی استاد یزدانپناه
https://eitaa.com/fvtt_ir/43
🔺 «عرفان و تصوّف در گستره روايات» نویسنده : استاد امینی نژاد
https://eitaa.com/fvtt_ir/88
🔺شرح نهایه الحکمه استاد امینی نژاد
https://eitaa.com/fvtt_ir/19
🔸#یادداشت_های از اساتید مؤسسه
🔸 فایل های صوتی و متنی و خلاصه کلاس فقه نظام اقتصادی اسلام #استاد_یوسفی
https://eitaa.com/fvtt_ir/58
🔸خلاصه جلسه #تبیین_راه استاد فلاح (طلبگی مطلوب - طلاب انقلابی - جمع بین دروس حوزه و وظایف اجتماعی - وظایف تمدنی متوجه طلبه عصر انقلاب و ...)
https://eitaa.com/fvtt_ir/102
🔸جلسه اخلاق #استاد_فروغی
https://eitaa.com/fvtt_ir/94
🔸خلاصه کلاس #اصول_فلسفه_و_روش_رئالیسم؛ استاد فلاح
https://eitaa.com/fvtt_ir/90
🌾
🔴ورود در این میدان بدون تقویت بنیه علمی هیچ سودی ندارد بلکه زیان دارد...طلاب جوان نگویند چرا درس بخوانیم!!!🔴
💠 حوزههای علمیه #اساسیترین کاری که امروز بر عهده دارند به صورت جمعی و همچنین فضلای توانای بر این کار به صورت فردی وظیفهشان #تولید_فکر است؛ تولید فکر اسلامی، تبیین و تحکیم این مبنای قویم اسلامی، ایستادگی در مقابل شبهاتی که دشمنان حاکمیت اسلام وارد میکنند بر ذهنها، برای اینکه بتوانند بلکه آن شکست سختی را که از اسلام خوردند به این وسیله جبران کنند. البته نخواهند توانست. آن چنان این فکر امروز در دنیا جا افتاده است، فکر #حاکمیت_اسلام بلکه حاکمیت مطلق دین در مناطقی از دنیا؛ یعنی حتی غیر مسلمانها هم مجذوب این فکر شدند در مناطقی از این عالم. در کشورهای اسلامی هم که روشنفکرها و جوانها، روحانیون آگاه، دانشگاهیان متدین مجذوب این فکر شدهاند.
نمیتوانند کاری کنند اما این وظیفه را از دوش من و شما برنمیدارد. یک عدهای باید خودشان را آماده کنند.
🔴البته آمدن توی این میدانها احتیاج به #مایه_علمی دارد؛ احتیاج به #قوام_فکری دارد. این قوام فکری را حوزهها با تحصیلات دینی، با تحصیلات #فقهی، #اصولی، #کلامی، #فلسفی بایستی تأمین کنند. این کاری است که در درجه اول در حوزهها وجود دارد که عبارت است از تقویت علمی، تقویت بنیه علمی. این را نباید دستکم گرفت. طلاب جوان نباید فکر کنند که پس ما چرا داریم #درس میخوانیم، برویم دنبال این کارها. نه! دنبال این فکر رفتن، بدون تقویت بنیه علمی هیچ #خدمتی نمیکند. اگر #غیرعالمانه کسی وارد این میدان بشود، #سودی نخواهد بخشید بهاحتمال زیاد و #زیان هم خواهد بخشید باز بهاحتمال زیاد. لذا تقویت علمی لازم است اما کار در این زمینه هم برای حوزههای علمیه یکی از واجبات است؛ یکی از فرائض است. باید تولید کنند فکر صحیح اسلامی را پاسخ بدهند به شبههها. پاسخ بدهند به شبهههایی که هنوز مطرح نشده است. ما که نباید بنشینیم تا اشکال را مطرح کنند، شبهه را در ذهنها جایگزین کنند، بعد بنا کنیم به جواب دادن.
🔆۱۳۸۰/۰۶/۱۹
#امام_خامنهای
#حوزه
#تولید_فکر
#پاسخگویی_به_شبهات
#تقویت_بنیه_علمی
🔵🔴⚫️⚪️کانال خانه طلاب جوان⬇️🔰⬇️🔰
@khaneTolab
🔴فرق بین اسلام و آنچه به عنوان اسلام معرفی شده...تفاوت بین قرآن با رساله های عملیه🔴
💠برای اینکه کمی معلوم شود فرق میان #اسلام و آنچه به #عنوان_اسلام معرفی می شود تا چه حد است، شما را توجه می دهم به تفاوتی که میان « #قرآن » و #کتب_حدیث، با #رساله_های_عملیه هست: قرآن و کتابهای حدیث، که منابع احکام و دستورات اسلام است، با رساله های عملیه، که توسط مجتهدین عصر و مراجع نوشته می شود، از لحاظ #جامعیت و اثری که در #زندگانی_اجتماعی می تواند داشته باشد بکلی تفاوت دارد. نسبت #اجتماعیات قرآن با #آیات_عبادی آن، از نسبت صد به یک هم بیشتر است! از یک دوره کتاب حدیث، که حدود پنجاه کتاب است و همۀ احکام اسلام را در بردارد، سه ـ چهار کتاب مربوط به #عبادات و وظایف انسان نسبت به پروردگار است؛ مقداری از احکام هم مربوط به #اخلاقیات است؛ بقیه همه مربوط به #اجتماعیات، #اقتصادیات، #حقوق، و #سیاست و #تدبیر_جامعه است.
📌ولایت فقیه/ص۱۱
#امام_خمینی
#اسلام
#آیات_عبادی
#اجتماعیات_قرآن
📚✴️📚📖کانال خانه طلاب جوان⬇️🔰⬇️🔰
@khaneTolab
🔰 سخننگاشت| حوزه علمیه باید برای ابهامهای دینی راه حل بدهد
🔻رهبرانقلاب: توقعات زیاد از حوزه علمیه قم برای حل مسائل و ابهامات وجود دارد. در گذشته چنین توقعاتی از قم وجود نداشت و حوزه علمیه، سربهزیر و مشغول کار خود بود اما امروز این انتظار از حوزه علمیه قم وجود دارد که برای ابهامها و مشکلات دینی راهحل داشته باشد.
💻 @Khamenei_ir