eitaa logo
خانه طلاب جوان
8هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
304 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 باید مایه ی علمی داشته باشید تا منشأ اثر شوید🔴 📚 عزیزان من! را هم و بخوانید؛ این را من به جوانها عرض میکنم. ❌ همه‌ی آنچه برای یک روحانی از شؤون مختلف لازم است، متوقف است بر این . 💢 در دوران مبارزات در مشهد بنده درس میگفتم - سطوح درس میدادم؛ مکاسب و کفایه میگفتم - در کارهای مبارزه هم بودم. طلبه‌هایی که با بنده معاشر بودند، خیلی از آنها داخل مسائل بودند. حضور در میدانهای و ، بعضی از آنها را دچار تردید کرده بود که خواندن این درسها و دقت در متون درسی چه فایده‌یی دارد؛ برویم مشغول کار سیاسی شویم. آنها در همان میدان سیاسی هم با بنده مرتبط بودند و از بنده چیزهایی میآموختند. وقتی متوجه این تردید شدم، به آنها گفتم هر کاری بخواهید بکنید، است؛ باید مایه داشته باشید تا بتوانید منشأ اثر باشید. و به شما عرض میکنم: برادران عزیز! را مستحکم کنید. 🎙۱۳۸۳/۰۴/۱۵ 📕📗📚📚کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
nahaie_enghelab_chehel_sale97.10.25.pdf
4.07M
(10) 🔆 انقلاب چهل ساله 🔆 ⭕️ نگاهی به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران ⭕️ 🌿 تهیه و تدوین: دفتر تبلیغات اسلامی قم 📖📖خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
10-fadaeian-moharam9503.mp3
5.88M
باز پنجشنبه و یاد شهدا با صلوات 🎙 همسر شهید حججی: محرم سال ۹۵، سيدرضا نریمانی این مداحی را خواند. خیلی با دل محسن بازی کرد. بعد از هیئت از اصفهان تا خود نجف آباد آن را زمزمه کرد و اشک ریخت☑️ #شهدای_مدافع_حرم #شهید_حججی_عزیز خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
📖📖 لیست به همراه هشتک در کانال خانه طلاب🔰🔰🔰🔰🔰🔰 📖 (۱)🔰 📖 (۲)🔰 ماموریت گرا 📖 (۳)🔰 تحصیل و تحقیق فلسفه و عرفان اسلامی 📖 (۴)🔰 📖 (۵)🔰 📖 (۶)و(۷)🔰 📖 (۸)🔰 📖 (۹)🔰 ، چراها و بایدها 📖 (۱۰)🔰 🌿 جزوات جدید در راه است...با ما همراه باشید.... 🔆🔆🔆🔆کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
🔆 (۴) 🔆 🔴 عامه مردم، بالقوه طرفدار سخن حق اند...رهبر خوب رهبری است که...🔴 💠 عامّه‌ی مردم هرجا هستند، آنجا قابل پیاده شدن و تأمین شدن است و رهبران اسلامی این را همیشه به ما توصیه کرده‌اند. ❌ نمی گویم عامّه مردم هیچ وقت در طول تاریخ نشدند؛ نمی گویم هیچ وقت توده های مردم دور و بر یک پیغمبر را نگرفتند که سنگ به او بزنند؛ چرا اتفاق هم افتاده. ⭕️💢 ما در چهره نگاری طبقات اجتماعی، طبقه ی عامّه مردم را داریم که طرفدار همه ی سخن های است، اما گاهی می تواند روی او اثر بد بگذارد. 🔴 یک ، آن رهبری است که عامّه ی مردم را هدف و خودش قرار می دهد، روی آنها کار می کند، آنها را می کند، از هم استفاده می کند؛ کمااینکه در انقلاب خود ما این کار انجام گرفت. همه معتقد بودند که مردم نمی آیند، معتقد بود که می آیند. همه از مردم و نیروی مردم و اجابت مردم مایوس بودند، امام بود. خیلی ها سراغ رفتند؛ امام از سال چهل و یک گفت: ((مردم)). 📗قرارگاه های فرهنگی/صص۲۴و۲۵ 📚📗📚📕کانال حوزه و تمدن سازی⬇️⬇️⬇️⬇️ @khaneTolab
❌ نباید یک ساعت درس طلبه یا استاد، #زائد و #بی‌فایده و غیر ناظر به آن #نیازها باشد. طلبه ای که در حوزه درس می‌خواند، باید در جهت برآوردن یکی از #حاجات و رفع یکی از #نیازها حرکت کند؛ یعنی یا برای داخل و یا برای خارج، یا برای تألیف و یا برای تحقیق، یا برای تدریس و یا برای تعلیم، خود را آماده کند. 1374/04/16 #امام_خامنه_ای 🔆🔆خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
🎙 آیت الله جوادی آملی: بنده در همان بحبوحه قیام ایشان(امام خمینی) رفتم خدمت یکی از مراجع که از اساتید من هم بودند، دیدم ((بحار)) مرحوم علامه مجلس را باز کرده اند و مشغول مطالعه بحث #تقیه هستند. او گرچه ممکن بود بحثی از جهاد و مبارزه و فداکاری مطرح کند ولی #حرف_جهاد را می زد و #فکر_تقیه در ذهنش بود. اما امام(قدس سره) #حرف_جهاد را می زد، #فکر_جهاد را می کرد، و #قلبش برای جهاد می تپید. این خصوصیت را داشت این #هنر است. امام در بخشی از معارف اسلامی جزء (( #یومنون_بالغیب )) نبود، جزء (( #یومنون_بالشهاده )) بود. ❌❌ ادامه بیانات پیرامون ویژگی های عرفانی امام خمینی(ره) از منظر آیت الله جوادی را بخوانید🔰🔰🔰
2.pdf
680.6K
#جزوات_طلبگی (۱۱) 🌿 #ویژگی_های_عرفانی_امام_خمینی(ره) از منظر آیت الله جوادی آملی(حفظه الله) 🌿 🔆🔆خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
🔆 راه و رسم طلبگی با موضوعاتی پیرامون: 📖 طلبه و ابعاد رشد 💢 زندگی طلبه ❌ های طلبه ✳️ جهت گیری طلبه ♨️ در طلبگی 📝 ضرورت 🌿بزودی در کانال خانه طلاب جوان متشر می گردد... 🔆 با ما همراه باشید...
🔆 (۵) 🔆 🔴 اهل حل و عقد در نظر رهبری...بزرگ ترها و بابصیرت ها بجای مردم تصمیم بگیرند 🔴 💠 یک نکته دیگر این است که در روایات و در آثار اسلامی گاهی به جمله‌ی برخورد میکنیم یا در بعضی از روایات و . در دنیای آن روز عموم مردم نبود؛ یعنی اگر قرار بود خلیفه در مدینه یا در کوفه مینشست و دست روی دست میگذاشت و کارها همین طور معوق میماند تا در اقصی نقاط عالم اسلام انتخابات انجام بگیرد و مردم بگویند و نظرخواهی کنند و بعد یک عده از مردم موافقت کنند، یک عده مخالفت کنند، اهل یک شهر بپذیرند، اهل یک شهر بگویند نه، ما این را قبول نداریم، فلان کس دیگر را قبول داریم و بعد بخواهند بشمارند این آراء را، نتیجه را بیاورند به کوفه یا مدینه، ممکن بود سالی یا سالهائی طول بکشد و امور مسلمین این را اجازه نمیداد. امروز با امکاناتی که وجود دارد، همه‌ی این کارها در ظرف چند روز انجام میگیرد. بنابراین میتوانیم بگوئیم که امروز بدون وساطت هیچ عامل و عنصر دیگری است. ❌⭕️ اما شکل دیگری که وجود دارد، است که در قانون اساسی ما است. طبق قانون اساسی ما مردم منتخبین خودشان را که مجلس خبرگان هستند، اعضای مجلس خبرگانند، انتخاب میکنند و آنها به عنوان یک نهاد جمهوری اسلامی، نه برای یک روز و یک مقطع، بلکه به طور مستمر به بررسیهای خودشان، مطالعاتشان، تحقیقاتشان، جستجوشان در زمینه‌ی افراد و مصداقها، تحقیقشان درباره‌ی احکام و شناختها، به این چیزها ادامه میدهند تا به یک نتیجه‌ای میرسند و همواره منتخبین مردم که همان مجلس خبرگان باشند، آماده‌اند که نظر خودشان را درباره‌ی رهبر مسلمین و ولی امر اعلام بکنند. این هم یک نوع انتخاب عمومی است که امروز بحمدالله این نهاد اسلامی شکل گرفته، پا گرفته، .... 💢 پس مسئله‌ی انتخاب عموم مردم ولو با یک واسطه، یعنی واسطه‌ی خودشان که مجلس خبرگان باشند، امروز یک چیزی است عملی و این در حالی است که آن روز عملی نبود. 🔴پس اگر ما اهل حل و عقد را به همین معنای بگیریم، امروز هم عملی است. 🔴❌ اما اگر اهل حل و عقد را به معنای منتخبین مردم و مجلس خبرگان امروز به حساب نیاوریم و بگوئیم یک عده‌ای یک گوشه‌ای بنشینند از و و به جای مردم تصمیم بگیرند، نه، دلیلی نداریم که امروز هم این معنا وجود داشته باشد. 🎙۱۲تیر۱۳۶۶ ✅💢✅💢کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
4cf090c11bcae0e42b52c9be3089fdc7.pdf
7.29M
(۱۲) 📖 راه و رسم طلبگی (ج۱) 🖊 📚📚خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
7d58cc22d9ed7d85decaa81e6cedee22.pdf
4.98M
#جزوات_طلبگی (۱۳) 📖 #راه_و_رسم_طلبگی (ج۲) 🖊 استاد عالم زاده نوری 📚📚خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
🗞 نشریه #عهد_60 منتشر شد 🖊 #رشد_معنویت و #چهل_سالگی_انقلاب 🔴چرا اینها را نمی بینیم؟ ⭕️معنویت چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران ♨️حضور اجتماعی، مسیر معنویت را هموارتر می کند 💠سلوک انقلابی کاری از خانه طلاب جوان #نشریه_عهد #عهد_60 〰〰〰〰〰 @KhaneTolab 〰〰〰〰〰 دانلود👇👇👇👇
60.pdf
6.98M
🔰 دانلود نشریه #عهد_60 منتشر شد 🖊 #رشد_معنویت و #چهل_سالگی_انقلاب 🔴چرا اینها را نمی بینیم؟ ⭕️معنویت چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران ♨️حضور اجتماعی، مسیر معنویت را هموارتر می کند 💠سلوک انقلابی #نشریه_عهد #عهد_60 ✴️✳️خانه طلاب جوان🔰🔰 @KhaneTolab
📽🎞 اکران مستند #عابدان_کهنز 🎞🎥 📝 باحضور نویسنده و کارگردان مستند... 💎 زمان: سه شنبه بعد از نماز مغرب و عشا 🏠 مکان: سالن همایش مدرسه علمیه #معصومیه ☎️ جهت تهیه بلیط با شماره 09191470307 تماس حاصل فرمایید. 📹 اکران بصورت خانوادگی نیز انجام می گیرد... 📽📹خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
خانه طلاب جوان
📽🎞 اکران مستند #عابدان_کهنز 🎞🎥 📝 باحضور نویسنده و کارگردان مستند... 💎 زمان: سه شنبه بعد از نماز م
📹 مستند سینمایی «عابدان کُهَنز» روایت تربیت، شکوفایی و بالندگی نوجوانان مسجد امیرالمومنین (ع) کُهَنز شهریار است که در وقایع مهم انقلاب اسلامی از جمله فتنه 88 و فتنه تروریست‌های تکفیری در سوریه حضوری فعال داشته‌اند. ♨️شهدای مدافع حرم «مصطفی صدرزاده»، «محمد آژند»، «سجاد عفتی» و جانبازان مدافع حرم «امیر حسین حاجی نصیری» و «رضا سلمانی» از تربیت یافتگان مسجد امیر المومنین (ع) کُهَنز هستند. 📹📹📹خانه طلاب جوان🔰🔰🔰 @khaneTolab
📖 نشر صهبا منتشر کرد... *🌷همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 📚گفتار منتشر شد.🌿 🔸این گفتار دربارۀ بیانات مقام معظم رهبری، با موضوع «صدور انقلاب» است. حضرت امام خمینی در بهمن 1358، به مناسبت اولین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، پیامی صادر کردند و در بخشی از آن پیام، به موضوع «صدور انقلاب» اشاره فرمودند. امام، صدور انقلاب را یکی از اهداف انقلاب اسلامی دانستند و تلاش برای آن را، از وظایف مردم و مسئولان برشمردند. با توجه به اهمیت صدور انقلاب، و حساسیت بالای دشمنان نسبت به آن، و برداشت های ناصواب و نادرستی که از آن میشد، حضرت آیت الله خامنه ای در امتداد سال های مختلف، چه در کسوت امامت جمعۀ تهران، و چه در مقام ریاست جمهوری، و چه در دوران رهبری، بارها و بارها، دربارۀ صدور انقلاب صحبت کردند، شبهات پیرامون آن را زدودند، و با روشنگری اذهان، موضوع را تبیین کردند. عطف به اهمیت موضوع، گفتار پانزدهم صهـبا به موضوع صدور انقلاب، اختصاص یافته است. برای خرید گفتار صدور انقلاب می‌توانید به کتابفروشی‌های معتبر و یا فروشگاه اینترنتی به نشانی http://www.jahadi.ir/na مراجعه کنید. 📖📖کانال خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
🌷 لوح| فرزندان روح الله 🔻 رهبرانقلاب: معجزه‌ی انقلاب این است که بعد از چهل سال شما می‌بینید جوان مؤمن مسلمان که نه امام رحمه‌الله را دیده است، نه انقلاب را دیده است، نه دوران دفاع مقدّس را دیده است، امّا امروز با روحیه‌ی انقلابی، مثل همان جوانِ اوّلِ انقلاب میرود وسط میدان و با علاقه، با احساس مسئولیّت، با شجاعت تمام در مقابل دشمن می‌ایستد. ۱۳۹۷/۰۹/۲۱ ⚡ #چهل_سال_پیروزی 🖨 نسخه چاپ👇 http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=41487
🔆 (۶) 🔆 🔴 وقتی گفته می شد مردم، اخم هایشان را درهم می کردند...کم بصیرت به خَلق خدا🔴 ⭕️ امام بود که را شناخت. من دیدم کسانی را از بزرگان که وقتی گفته می شد مردم، اخم هایشان را درهم می کردند؛ کدام مردم؟ ول کنید مردم را؛ مگر می شود به مردم اتّکا کرد؟ بله می شود! ❌ آدم های خوب، آدم های حسابی، اما این طور نسبت به این ، کم معرفت نسبت به عمق ارزش و شخصیت . لذا آن زمانی که آنها بودند، یک قدم نتوانستند حرکت عظیم مردم را پیش ببرند و از نیروهای مردم استفاده کنند. 💢 همان چیزی که در وصیت امیرالمومنین(علیه السلام) به مالک اشتر بود، در آن فرمان معروف، که عامّه مردم، توده های مردم را بیاور، آنها را بطلب، آنها هستند که با آشناتر و مانوس تر است، در خدمت اهداف خدایی بیشترند. دنبال مردم، گروه ها و قشرهای ویژه نرو. 📕قرارگاه های فرهنگی/ص۲۴ 📕📕📕📕کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
☑️ کانال 📌 eitaa.com/fvtt_ir 🔘 یادداشت ها و فایل های فلسفی و عرفانی از مباحث اساتید مؤسسه 🔹 🔹 🔹 🔘مباحثی از 🔸 دوره ای ده ساله با نظارت اساتید فوق الذکر که دوره تمهیدی آن یک ساله و با محوریت کتب در حال برگزاری است. 🔸دروس پشتیبان فلسفی (منطق، تاریخ فلسفه، فلسفه ی فلسفه و ...) 🔸اطلاع رسانی دوره های جدید سال آینده 🔘 🔹سبک زندگی طلاب انقلابی 🔹 کلام انقلابی 🔹مکتب امام 🔴🔴برخی مباحث در حال اشتراک گذاری در کانال 🔸 و اساتید مؤسسه 🔺 شاخصه های کلان مکتب فلسفی با تأکید بر مکتب مشاء و اشراق استاد یزدانپناه https://eitaa.com/fvtt_ir/26 🔺شاخصه ها و ممیزه های روش عرفانی مرحوم قاضی استاد یزدانپناه https://eitaa.com/fvtt_ir/43 🔺 «عرفان و تصوّف در گستره روايات» نویسنده : استاد امینی نژاد https://eitaa.com/fvtt_ir/88 🔺شرح نهایه الحکمه استاد امینی نژاد https://eitaa.com/fvtt_ir/19 🔸 از اساتید مؤسسه 🔸 فایل های صوتی و متنی و خلاصه کلاس فقه نظام اقتصادی اسلام https://eitaa.com/fvtt_ir/58 🔸خلاصه جلسه استاد فلاح (طلبگی مطلوب - طلاب انقلابی - جمع بین دروس حوزه و وظایف اجتماعی - وظایف تمدنی متوجه طلبه عصر انقلاب و ...) https://eitaa.com/fvtt_ir/102 🔸جلسه اخلاق https://eitaa.com/fvtt_ir/94 🔸خلاصه کلاس ؛ استاد فلاح https://eitaa.com/fvtt_ir/90 🌾
🔴ورود در این میدان بدون تقویت بنیه علمی هیچ سودی ندارد بلکه زیان دارد...طلاب جوان نگویند چرا درس بخوانیم!!!🔴 💠 حوزه‌های علمیه کاری که امروز بر عهده دارند به صورت جمعی و همچنین فضلای توانای بر این کار به صورت فردی وظیفه‌شان است؛  تولید فکر اسلامی، تبیین و تحکیم این مبنای قویم اسلامی، ایستادگی در مقابل شبهاتی که دشمنان حاکمیت اسلام وارد می‌کنند بر ذهنها، برای اینکه بتوانند بلکه آن شکست سختی را که از اسلام خوردند به این وسیله جبران کنند. البته نخواهند توانست. آن چنان این فکر امروز در دنیا جا افتاده است، فکر بلکه حاکمیت مطلق دین در مناطقی از دنیا؛ یعنی حتی غیر مسلمانها هم مجذوب این فکر شدند در مناطقی از این عالم. در کشورهای اسلامی هم که روشنفکرها و جوانها، روحانیون آگاه، دانشگاهیان متدین مجذوب این فکر شده‌اند. نمی‌توانند کاری کنند اما این وظیفه را از دوش من و شما برنمی‌دارد. یک عده‌ای باید خودشان را آماده کنند. 🔴البته آمدن توی این میدانها احتیاج به دارد؛ احتیاج به دارد. این قوام فکری را حوزه‌ها با تحصیلات دینی، با تحصیلات ، ، ، بایستی تأمین کنند. این کاری است که در درجه اول در حوزه‌ها وجود دارد که عبارت است از تقویت علمی، تقویت بنیه علمی. این را نباید دست‌کم گرفت. طلاب جوان نباید فکر کنند که پس ما چرا داریم میخوانیم، برویم دنبال این کارها. نه! دنبال این فکر رفتن، بدون تقویت بنیه علمی هیچ نمی‌کند. اگر کسی وارد این میدان بشود، نخواهد بخشید به‌احتمال زیاد و هم خواهد بخشید باز به‌احتمال زیاد. لذا تقویت علمی لازم است اما کار در این زمینه هم برای حوزه‌های علمیه یکی از واجبات است؛ یکی از فرائض است. باید تولید کنند فکر صحیح اسلامی را پاسخ بدهند به شبهه‌ها.  پاسخ بدهند به شبهه‌هایی که هنوز مطرح نشده است. ما که نباید بنشینیم تا اشکال را مطرح کنند، شبهه را در ذهنها جایگزین کنند، بعد بنا کنیم به جواب دادن. 🔆۱۳۸۰/۰۶/۱۹ 🔵🔴⚫️⚪️کانال خانه طلاب جوان⬇️🔰⬇️🔰 @khaneTolab
🔴فرق بین اسلام و آنچه به عنوان اسلام معرفی شده...تفاوت بین قرآن با رساله های عملیه🔴 💠برای اینکه کمی معلوم شود فرق میان و آنچه به معرفی می شود تا چه حد است، شما را توجه می دهم به تفاوتی که میان « » و ، با هست: قرآن و کتابهای حدیث، که منابع احکام و دستورات اسلام است، با رساله های عملیه، که توسط مجتهدین عصر و مراجع نوشته می شود، از لحاظ و اثری که در می تواند داشته باشد بکلی تفاوت دارد. نسبت  قرآن با آن، از نسبت صد به یک هم بیشتر است! از یک دوره کتاب حدیث، که حدود پنجاه کتاب است و همۀ احکام اسلام را در بردارد، سه ـ چهار کتاب مربوط به  و وظایف انسان نسبت به پروردگار است؛ مقداری از احکام هم مربوط به است؛ بقیه همه مربوط به ، ، ، و و است. 📌ولایت فقیه/ص۱۱ 📚✴️📚📖کانال خانه طلاب جوان⬇️🔰⬇️🔰 @khaneTolab
🔰 سخن‌نگاشت| حوزه علمیه باید برای ابهام‌های دینی راه حل بدهد 🔻رهبرانقلاب: توقعات زیاد از حوزه علمیه قم برای حل مسائل و ابهامات وجود دارد. در گذشته چنین توقعاتی از قم وجود نداشت و حوزه علمیه، سربه‌زیر و مشغول کار خود بود اما امروز این انتظار از حوزه علمیه قم وجود دارد که برای ابهام‌ها و مشکلات دینی راه‌حل داشته باشد. 💻 @Khamenei_ir
🔴 اینگونه نباشد که طلبه فسیل شود 🔴 💠 هر طلبه‌یی برای آینده‌ی زندگی علمی و فکری خودش کند؛ بی‌هدف در حوزه نماند. مدتی تحصیلات هست؛ دارد کفایه میخواند، میخواهد درس خارج برود، درس خارج میرود، میخواهد مجتهد بشود، خیلی خوب، بعد برای باید کند. هر کسی دارد، هر کسی دارد، هر کسی ممکن است در اختیارش قرار بگیرد؛ اینها را از پیش برنامه‌ریزی کند و خودش را آماده نماید. این‌چنین نباشد که ده سال، پانزده سال، بیست سال بگذرد و همین‌طور در حوزه باشند و پای این درس و آن درس بنشینند و بشوند؛ نه فایده‌یی برای مردم، و نه فایده‌یی برای خودشان داشته باشند. 🔆۱۳۷۰/۰۶/۳۱ 🔵🔴 کانال خانه طلاب جوان ⬇️⬇️ @khaneTolab