👈 شروع جلسه با بیان ضرورت این جلسه و معرفی افراد توسط دکتر فرزاد جهان بین بود.
و سپس تعدادی از پژوهشگران به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند:
آقای الویری با موضوع « #بینش_تمدنی »
آقای طاهرزاده با موضوع «ریشه های #افول تمدن غرب و زایش تمدن شیعی»
آقای رهدار با موضوع «#ظرفیت های تمدنی جهان اسلام»
آقای خرمشاد با موضوع « #انتظار تمدن ساز»
آقای سیدمحمدحسین متولی با موضوع « #ساختارسازی، چالش تمدنی انقلاب اسلامی»
آقای واسطی با موضوع « #فقه_تمدن_ساز »
آقای عیوضی با موضوع « #آینده_پژوهی و تمدن سازی»
آقای حبیب الله بابایی با موضوع « #مسئله های اساسی تمدن سازی»
آقای مصطفی جمالی با موضوع « #نهاد_علم تمدن ساز»
آقای لک زایی با موضوع « #شبکه_سازی بین پژوهشگران عرصه تمدن و شکل گیری #ستادی برای جهتگیری تمدنی ساختارهای کشور»
🔴همه ارائه ها تقریبا قابل قبول و از سطح علمی خوبی برخوردار بود.
البته عمیق ترین ارائه از نظر حقیر، اختصاص داشت به #استاد_طاهرزاده و خوش شاکله ترین ارائه اختصاص داشت به #استاد_واسطی ...
👈 بعد از حدود یک ساعت ارائه اساتید، نوبت به بیانات حضرت آقا رسید. امهات فرمایشات ایشان به شرح زیر بود:
✴️ خیلی خوشحال شدم از اینکه مسئله را از لحاظ نظری دنبال کرده اید. من از جلسه که بروم باید به خاطر بحثهای شما سجده شکر به جا بیاورم.
✳️ مراقب باشید در بحثهای نظری غرق نشوید. باید تلاش کنیم، نظریه سازی ما ناظر به #میدان و #عمل باشد. (البته حضرت آقا در بعد از ارائه آقای متولی در واکنش به تاکید ایشان بر لزوم نظریه پردازی در ضمن عمل و عینیت، فرمودند که البته این کار بدون یک #نظریه_پیشینی امکان پذیر نیست.)
♨️این بحثها الان پراکنده است، در حالی که ما می خواهیم #جریان_اجتماعی درست کنیم. باید تشکلی درست شود که پراکندگی را پیوند دهد. البته تجربه نشان داده که #ستادسازی و #بنیادسازی هم نیست، #راهگشا نیست. الان شما برای این کار «هفته تمدن» ایجاد کرده اید، به نظر من بهتر از اینکار برگزار کردن #سمینارها و #جلسات_همفکری مثلاً نصف روزه است؛ جلساتی کوتاه و با فاصله کم. در این جلسات باید مشخص شود که حرف دیگران با سایر حرفها چه نسبتی دارد؟ و هر حرفی چگونه می تواند سایر حرفها را تکمیل کند؟(تشکیل یک ستاد اجرایی، پیشنهاد آقای لک زایی بود.)
🔆وقتی ما صحبت از تمدن سازی می کنیم، فقط نمی خواهیم یک حرف را از سطح سیاسی عمیقتر کنیم؛ گو اینکه خیلی از انقلابهای بزرگ مانند انقلاب هند در همین سطح سیاسی باقی ماند و عمیق تر نشد. بلکه باید توجه کرد که #شعار_تمدن، طبیعتش #بشری و #جهانی است و باید به نحوی ارائه شود که مورد #پذیرش_عموم_مردم قرار گیرد. البته شرط این جهانی شدن هم منوط به #تشکیل_جامعه_اسلامی و شرط تشکیل جامعه اسلامی هم، تشکیل حکومت اسلامی ( #دولت_اسلامی ) است.
خانه طلاب جوان
👈 شروع جلسه با بیان ضرورت این جلسه و معرفی افراد توسط دکتر فرزاد جهان بین بود. و سپس تعدادی از پژوهش
📎ادامه...
🔆 ایجاد امید در خصوص امکان تمدن سازی اسلامی نیز با ایجاد #حکومت و #جامعه_اسلامی ایجاد می شود. اگر بقیه ببینند که کشوری در مسیر آرمانهای خود باقی مانده است و خود را با آن منطبق کرده است، برای او امید ایجاد می شود. بنابراین، تشکیل حکومت و جامعه اسلامی، #مقدمه_واجب تشکیل تمدن اسلامی است. حرفی را پنجاه سال پیش از سیدقطب خوانده ام که کاملاً درست است. او نوشته بود که برای تبلیغ اسلام لازم نیست که مبلغ بفرستیم، بلکه اگر یک روستا را اسلامی بسازیم، خود آن بزرگترین تبلیغ است و به صورت طبیعی منتشر می شود. (مسئله امید از مسائل طرح شده توسط آقای بابایی بود.)
📖این تمدن را به نحو #قابل_فهمی به مردم کشور معرفی کنید. پایه های این تمدن از نظر من عبارتست از:« #توحید »، « #عبودیت » (عمل به احکام شریعت اسلام)، « #کرامت_انسانی » و « #سبک_زندگی ». به نظر من #محور این حرکت نیز انسان است. من مخالف محور بودن انسان نیستم و این معنای کرامت داشتن انسان است. البته انسانی محور است که توحید را پذیرفته و به مقام عبودیت رسیده است.
✳️در نظریه پردازی ها، کار و #برنامه_عملی داشته باشید. الان ما احتیاج به #دولت_اسلامی داریم. دولت اسلامی یعنی دولتی که هم #تصمیماتش بر مبنای اسلام و شریعت اسلام باشد و هم #مسئولینش ایمان و انگیزه لازم را داشته باشند و به کارآمدی اسلام مؤمن و معتقد باشند. مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثى وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَياةً طَيِّبَةً وَ لَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما كانُوا يَعْمَلُونَ (نحل/97)؛ این مؤمن بودن مسئله مهمی است. دولتی که می خواهد نظام اسلامی را پایداری کند، باید #مؤمن و #اسلامی باشد. باید با این جهتگیری وارد مسائل اصلی مانند عدالت، مردمی بودن نظام و سایر مسائل شوید.
⭕️ما متأسفانه می بینیم که جامعه هنوز #مرعوب تمدن رو به زوال غرب است. هنوز اسم فروشگاه ها و مغازه را «مآل» و «هایپر استار» و «کافی شاب» می گذارند. این ها نشانه مرعوب بودن است. شکستن این فضا، نیازمند #شجاعت است.
👈 در خصوص فرمایش رهبری سه نکته برای بنده جالب توجه بود:
🔹مقام معظم رهبری به اسم گذاریها خیلی حساس هستند و اسم گذاری ها را یکی از منابع فهم سطح و عمق فرهنگ و روحیه یک ملت به حساب می آورند.
🔹 بیان ضرورت «شبکه سازی» از طریق «جلسات همفکری نیم روزه و با فواصل کوتاه» شاید برای کمتر کسی به اندازه بنده خوشایند بود. این مسیری است که حدود دو سال است با جمعی از پژوهشگران جوان و فاضل فقه حکومتی و علم دینی شروع کرده ایم و با شکل دهی «دبیرخانه هم اندیشی فقه حکومتی و علم دینی»، به طور متوسط هر دو ماه یکبار، در جلسه ای سه، چهار ساعته خدمت اساتید رسیده ایم؛ هم با دیدگاه آنها آشناتر شده ایم و هم اشکالات و نقطه نظرات سایر اساتید را به ایشان منتقل کرده ایم. إن شاء الله از این پس نیز این مسیر را با انگیزه و جدیت بیشتر دنبال خواهیم کرد.
🔹 هرچند محتوای ارائه اساتید خوب و قابل قبول بود، ولی دارای یک ضعف بزرگ بود و آن عدم توجه به مراحل پنجگانه تمدن سازی در اندیشه مقام معظم رهبری بود. برعکس، حضرت آقا هر مسئله ای که توسط اساتید طرح شده بود را در قالب این مراحل پنج گانه صورت بندی می کردند و مرحله دولت سازی و مرحله جامعه سازی را تأمین کننده این دغدغه ها معرفی می کردند. مثلاً ایشان حل معضل مشارکت مردم منطقه، امیدزایی و کارآمدی را در قالب تشکیل حکومت اسلامی (دولت اسلامی) حل شدنی دانستند.
✴️🔴✴️🔴خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
خانه طلاب جوان
🔴در روش فهم معارف، #فلاسفه از همه جلوترند🔴 🔆 بزودی در کانال خانه طلاب جوان منتشر می شود... 🎙گفتگو
🔴 گفتگو با استاد یزدان پناه پیرامون فلسفه 🔴
🔴مگر عالِم دین می تواند نسبت به حکومت بی اعتنا باشد؟؟!❌🔴
💠 امروز اگر روحانیت در قبال حکومت، بی اعتنا و بی مبالات باشد، هم #خودش ضایع خواهد شد و هم #حکومت_اسلامی تضعیف میشود.
🌿 #حکومت_اسلامی، حکومت #قرآن و حکومت #فقه و #فقیه و حکومت #علم و #عدل است. حکومت برای گسترش #آرمانهای_اسلامی است. تشکیل حکومت اسلامی، #آرزوی همه اولیاءالله در طول تاریخ بودهاست. هر فرد مؤمنی وظیفه دارد از آن دستگاه سیاسی که اسلام را ترویج و احکام آن را پیاده میکند، #حمایت کند.
❌⭕️مگر عالِم دین میتواند نسبت به حکومت اسلامی بی اعتنا بماند؟! افراد کافر به اسلام، در مقابل حکومت طاغوتی بی اعتنا میمانند. «طاغوت» یعنی کسی که در مقابل خدا، دستگاهی برپا میکند: اندادالله، شرکاءالله. کسانی که خود را بنده مطیع خدا میدانند، برای تحقّق اهداف خدایی تلاش میکنند و صبح و شام در مقابل پروردگار پیشانی خضوع به خاک میسایند که به آنها توفیق دهد خدمتگزار دین او باشند. اگر اینها در کشور، زمام قدرت را به دست گیرند، همه وظیفه دارند که مانند یک #عبادت، از آنان حمایت کنند.
🔴در گوشه و کنار، شاید افرادی هستند که خیال میکنند این نشانه #زهد و #علم آنان است که از کار کنار بکشند و کاری با حکومت نداشته باشند. مگر چنین چیزی امکان دارد؟! البته چون میخواهیم نسبت به مسائل، حُسن ظن داشته باشیم، میگوییم: «این، نشانه بی خبری و #غفلت آنان است.» والّا اگر غفلت و بیخبری نباشد، نشانه چیزهای خیلی بدی خواهد بود.
🔆۱۳۷۴/۰۹/۱۶
#امام_خامنه_ای
#حوزه
#حکومت_اسلامی
#حمایت
📚📚📚📚کانال خانه طلاب جوان⬇️🔰⬇️🔰
@khaneTolab
🔈مصاحبه ای خواندنی🔈
🎙 #تبیین_و_تحلیل | به مناسبت چهلمین روز رحلت آیتالله هاشمی شاهرودی، روایتی از جلسات فقهی ایشان منتشر میشود؛
👈 راوی: آقای سیدمحمدعلی حسینی از شاگردان نزدیک مرحوم شاهرودی
🔻 آیینه شهید صدر
🔹 مرحوم آیت الله شاهرودی به لحاظ قوت ذهن و هوش واقعاً خاص بودند. گویا مرحوم #شهید_صدر رضواناللهعلیه که به نبوغ و خارقالعادگی هوش و ذکاوت شهره بودهاند در مورد ایشان بر وزان «فلسفتنا» و «اقتصادنا»، «نابغتنا» فرموده بودند و تنها کسی که از شهید صدر اجازهی کتبی اجتهاد داشت، ایشان بود.
🔸 جناب حجتالاسلام خطیب که ارتباط خیلی نزدیکی با شهید بزرگوار داشتهاند نقل میکردند که در مورد آیتالله شاهرودی میفرمودند: «السَّیّد مَحمود عُنوانُ وُجودی!» یا «عنده ما عندی!» یا «ما صَدَر عنه صدر عَنّی!» این خیلی عجیب است که مرجعی مثل شهید صدر با آن وزن علمی در مورد جوانی که کمتر از سی سال سن داشته است بفرمایند «او آیینهی وجود من است» و «هر چه پیش من هست، او هم دارد» یا «هر چه او بگوید حرف من است!»
🔍 متن کامل این گفتوگوی جدید را بخوانید 👇
http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=41290
🔴🔴🔴🔴کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
🔆 #پرونده_ویژه_امام_بزرگوار_ما (۳) 🔆
🔴 به نظرات امام راحل چگونه دست پیدا کنیم❓این یک کار اجتهادی است.
✅ میپرسند که به #نظرات_امام چگونه دست پیدا کنیم؟ به نظر من این کاملاً روشن است.
📖 #نظرات_امام یک #مجموعه است و خوشبختانه بیانات امام ثبت شده است و همین است که هست. مثل همهى متونى که از آنها میشود #تفکر_گوینده را #استنباط کرد؛ منتها با #شیوهى_درست_استنباط . شیوهى درستِ استنباط این است که همه حرفها را ببینند، آنها را در کنار هم قرار بدهند؛ توى آنها #عام هست، #خاص هست؛ #مطلق هست، #مقید هست. حرفها را باید با همدیگر سنجید، #تطبیق کرد؛ #مجموع این حرفها، نظر امام است.
♨️البته کار خیلى سادهاى نیست، اما روشن است که باید چه کار کنیم: یک کار #اجتهادى است؛ اجتهادى است که از عهدهى شما #جوانها برمىآید. بنشینند واقعاً گروههاى کارى در زمینههاى مختلف، نظر امام را استنباط کنند، از گفتههاى امام به دست بیاورند.
🔆۱۳۸۷/۷/۷
#امام_خامنه_ای
#نظرات_امام
#استنباط
#شیوه_درست_استنباط
#کار_اجتهادی
📖📖📖📖کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
🔴بحث های چَرَند...🔴
🔷آنچه که درباره ی خدا گفته شده اینجا[آیه الکرسی]، صفات خداست، خصوصیات خداست، آن هم نه صفاتی که فقط به درد صندوقچه ی #ذهن و حافظه ی انسان بخورد، فقط به درد این بخورد که #ذاکره و حافظه ی ما را پُر کند و جای #حرفهای_حسابی را بگیرد. همچنانی که حرف متکلّمین و متعقّلینِ طول تاریخ اسلام این بوده، که #متکلّمین غالبا این گونه مسائلی که به هیچ کار #زندگی نمی آمده، به اینها می پرداختند.
🔶والبته این کار، کار #خلفا بود، خلفای بنی عباس و بنی امیه، در زمان بنی امیه کمتر، در زمان بنی عباس خیلی بیشتر. این دست های قوی سیاست...برای اینکه جامعه ی اسلامی چشم باز نکند، برای اینکه جامعه ی اسلامی حرفِ حساب سرش نشود، برای اینکه جامعه ی اسلامی #توحید_خالص_اسلامی را نفهمد...برای اینکه وقت پیدا نکنند که #دردهای_اجتماعی خود و نکته های فکری اسلام را درک کنند، سرشان را گرم می کردند به یک سلسله مباحث بی اصل و بی پایه و بی اساس.
🔷🔶بحثی درباره ی #خَلقِ_قرآن، آیا قرآن #مخلوق است یا #ازلی؟ سالیانی آدم ها کشته شدند، آدم ها تکفیر شدند، سرِ این قضیه ی خَلقِ قرآن، یعنی آیا مخلوق است یا اینکه ازلی؟ از قدیم، از اول و ازل بوده، یک وقتی خَلق نشده. شما فکرش را بکنید که این مسئله چقدر چَرَند است. اصلِ مسئله #چَرَند است.
#امام_خامنه_ای
#بحث_های_بی_فایده
#بحث_های_چَرَند
📍منبع:کتاب ترجمه تفصیلی آیت الکرسی(سخنرانی آیت الله خامنه ای در مشهدمقدس)، نشر صهبا، صفحه۳۰و۳۱
💠💠💠💠 کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰
@KhaneTolab
🔆 #سیمای_آرمانی_طلبه(بایسته های اجتماعی)(۱) 🔆
🔴این را صریحا به شما می گویم🔴
📖 #درستان را خوب بخوانید تا #عالم بشوید و بتوانید جواب #نیازهای_مردم را بدهید.
⭕️❌در کنار درس، از #اوضاع_عالم و کشور و #مسائل_سیاسی مطلع باشید که اگر بیاطلاع باشید، به درد پاسخگویی به نیازهای مردم نخواهید خورد؛ این را #صریحاً به شما میگویم. باید بدانید که در مملکت و در دنیا چه میگذرد و نیازهای مردم چیست. عالم هم باشید، تا آن وقت #مفید باشید؛ والاّ مفید نخواهید بود.
🔈۱۳۷۸/۰۶/۲۸
#امام_خامنه_ای
#سیمای_آرمانی_طلبه
#عالم
#اطلاع_از_مسائل_سیاسی
🔴🔴کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 گریه خواص
🔴سنگینترین مصیبتی که خواص در #فاطمیه برای آن گریه میکنند ...
@panahian :منبع
♨️♨️خانه طلاب جوان🔰🔰
@khaneTolab
🔴 خاک بر سر آن عالِم و اَفقهی که...🔴
💠 آقایان! اگر کسی #علم پیدا کند، #مجتهد شود، به مقامات بالا برود، اما حاضر نباشد #حق را بپذیرد؛ #هوای_نفس بر او غالب باشد و خواستها و تمایلاتِ شخصی، واضحات را از او مخفی کند، چنین کسی به عالَم اسلام نه تنها هیچ مفید نیست، بلکه #مضرّ و گاهی #اضرّ_از_جُهّال است.
❌اگر کسی #اعلم و #افقه هم باشد، اما نتواند بفهمد و ببیند که نظام اسلامی، امروز در ایران اسلامی، چطور بر #مبنای_حق قیام کرده و چطور نظام جاهلىِ مبنی بر گناه و فسق و فجور و ظلم را از بین بُرده - طوری که امروز هم همه نظامهای مبنی بر فسق و فجور، از شیطان بزرگ امریکا تا اعوان و انصارش، و همه فاسدهای دنیا با این نظام میجنگند - و حتی با آنها هم صدا شود و برای آنها #خوراک درست کند و از اینکه آنها تحریکش کنند خوشحال شود، خاک بر سرِ آن عالم اعلم و افقه!
🔴خاک بر سرِ آن عالِمی که قلباً خوشحال شود از اینکه ببیند #رادیوهای_دشمنان_اسلام، در مقابل نظام اسلامی، از او #تمجید و #تعریف میکنند! باید گریه کند! حالا گیرم از لحاظ فقاهت و علم هم خیلی بالا باشد، که آن هم #علم نیست، #جهل است. #نور نیست، #ظلمت است. والّا اگر نور بود، اوّل خودِ این نوع افراد را هدایت میکرد. این نوع افراد - که اگر هم باشند، بحمدالله، خیلی نادر و در اقلیتند - به خاطر #هواهای_نفسانىِ خود، حاضرند #مصالح_عمومی را زیر پا بگذارند. حتی با نظام اسلامی همراهی نکنند. یا بالاتر - خدای ناخواسته - #مقابله کنند. اگر چنین کسانی را دیدیم، باید بیشتر به نقش #تهذیب اهمیت دهیم. اگر دیدیم درحوزههای علمیه، شورِ علمی هست، اما این شورِ علمی و کار علمی، #خلأهای_نظام را چنان که باید، پر نمیکند، باز باید به مسأله #تهذیب توجه کنیم. برای اینکه اگر #اخلاق و #تهذیب_نفس در حوزهها باشد و #صفای_نفس ناشی از آن پیدا شود، هر کلمهای که خوانده شود، باید به #نفع_مردم_و_جامعه باشد.
🔆۱۳۷۳/۰۶/۲۰
#امام_خامنه_ای
#حوزه
#تهذیب
#علم
#جهل
✳️❇️✴️✴️کانال خانه طلاب جوان⬇️🔰⬇️🔰
@KhaneTolab
🔴معرفت بیشتر خدا را از راه عمل به دست بیاور نه با غور کردن و تعمّق ذهنی🔴
✴️[سوره توحید] از سوى ديگر به خدا پرستان و پذيرندگان اسلام هشدار مى دهد كه درباره ذات و صفات خدا خود را به #كنجكاويهاى_عقلى كه #شبهه_خيز و #وسوسه_انگيز است آلوده نسازند.
❌خدا را به كوته سخنى-كه مدعيان ياوه را از مقام قدس ربوبيت بتواند راند-بخوانند و ياد كنند و به جاى غرق شدن در #فلسفه_بافيها و #ذهنيتها، به #تعهدهايى كه از عقيده به توحيد برمى خيزد #بينديشند.
❌ بنابر حديثى كه از امام على بن الحسين عليه السلام رسيده است، خداى متعال مى دانست كه در آينده تاريخ، مردمى #كنجكاو خواهند آمد و بدين علت سوره توحيد و آياتى از سوره حديد-تا آيه عليم بذات الصدور-را نازل ساخت تا #حدود_مجاز براى بررسى در #ذات و #صفات خدا را مشخص كند.پس هر كه به #ماوراى_اين_حدود بپردازد خود را به #هلاكت افكنده است.
...بيش از اين در ذات خدا و چگونگى صفات او #غور مكن، #معرفت_بيشتر را در #عمل به دست خواهى آورد.در پى آن مباش كه با #بحث و #تعمق_ذهنى به #معرفت_بيشتر دست يابى.در پى آن باش كه معرفت را از راه ايجاد #صفا و #روحانيت در باطن روح و از راه #عمل_كردن به لوازم توحيد كسب كنى.
و چنين بودند #پيامبران و #صديقان، بندگان راستين خدا و موحدان صادق و عارف.
📗از ژرفای نماز/اثر مقام معظم رهبری/صص۲۸و۲۹
#امام_خامنه_ای
#توحید
#تعهد
#عمل
💢💢💢💢کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰
@KhaneTolab
🔆 #سیمای_آرمانی_طلبه (بایسته های اجتماعی)(۲) 🔆
🔴باید سیاسی باشید🔴
❌اینکه ما میگوییم روحانیون ـ حالا روحانیونی که درگیر کار سیاسی هم نیستند؛ روحانی است، مدرّس است، پیشنماز است، مشغول یک شأنی از شئون روحانی است ـ #سیاسی باشند، یعنی چه؟ این، آن نکته اساسی است؛ یعنی #قدرت_تحلیل_سیاسی داشته باشد.
⭕️ من همیشه به دانشجوها و طلبه ها میگویم، به شما هم عرض میکنم، و این به همه روحانیت مربوط میشود: #باید_سیاسی_باشید؛ منتها نه به معنای ورود در #باندها و #جناحهای سیاسی؛ نه به معنای #ملعبه و #آلت دست شدن این یا آن #حزب یا #گروه سیاسی، یا سیاست بازان حرفه ای؛ این مطلقاً مورد نظر نیست؛ بلکه به معنای #آگاهی_سیاسی، قدرت تحلیل سیاسی، داشتن #قطب_نمای سالم سیاسی که جهت را درست نشان بدهد.
گاهی ما طلبه ها اشتباه میکنیم؛ قطب نمای ما درست کار نمیکند و جهت یابی سیاسی را درست نشان نمیدهد. این، چیزی نیست که به خودی خود و یک شبه به وجود بیاید؛ نه، این #مُزاولت در کار سیاست لازم دارد؛ باید با مسائل سیاسی آشنا شوید، حوادث سیاسی کشور را بدانید و حوادث سیاسی دنیا را بدانید. طلبه ها امروز به اینها نیاز دارند.
🔴❌ یک گوشه ای نشستن، سرخود را پایین انداختن، به هیچ کار کشور و جامعه کاری نداشتن و از هیچ حادثه ای، پیش آمدی، اتفاق خوب یا بدی خبر نداشتن، انسان را از جریان دور میکند. ما #مرجع_مردم هم هستیم؛ یعنی مورد مراجعه مردمیم و اگر خدای نکرده یک علامت غلط نشان بدهیم، یا یک چیزی که مطلوب دشمن است بر زبان ما جاری بشود، ببینید چقدرخسارت وارد میکند.
🔈۱۳۸۵/۰۸/۱۷
#امام_خامنه_ای
#سیمای_آرمانی_طلبه
#بایسته_های_اجتماعی
#سیاست
#اطلاع_از_مسائل_سیاسی
✴️🔆✴️🔆کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
فهرست اجمالی مباحث حکمت متعالیه.pdf
437.9K
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
☀️فهرست اجمالی مباحث درس #حکمت_متعالیه از ابتدا تا ابتدای بحث معاد
#استاد_یزدان_پناه
🔆🔆 #دانلود درس حکمت متعالیه در سایت🔰🔰
vdars.com/course/حكمت-متعاليه-فلسفه-اسلامی-یزدانپناه
https://eitaa.com/nasimehekmat :منبع
🔴کانال خانه طلاب جوان🔰🔰
@khaneTolab
🔆 #پرونده_ویژه_امام_بزرگوار_ما (۴) 🔆
📿مجبور بود اشک چشمش را با حوله پاک کند...
✳️یک علت اینکه امام بزرگوار ما یک کلمهاش در این فضای عظیم عمومی کشور، در شدت و محنت، در همهی حالات اثر شگفتآوری میگذاشت، #معنویت او بود، #صفای_باطن او بود، #ارتباط_و_اتصال او به خدا بود، #اشکهای_نیمه_شب او بود.
✳️فرزند امام - مرحوم حاج سید احمد - همان وقت در زمان حیات امام به من گفت: نیمه شب که امام بلند میشود، از بس #گریه میکند، این دستمالهای معمولی برای پاک کردن اشکش کفاف نمیدهد؛ مجبور است اشک چشمش را با #حوله پاک کند؛ اینقدر اشک میریزد.
✳️آن مرد #پولادین، آن مردی که حوادث و لطماتی به سمت او سرازیر میشد که یک ملت را تکان میداد و او را تکان نمیداد، آن مردی که عظمت و هیمنهی قدرتهای جهانی در نظر او هیچ و پوچ بود، آن مرد در مقابل عظمت الهی، در حال #دعا و #استغاثه، آنجور اشک میریخت.
#امام_خامنه_ای
#پرونده_ویژه_امام_بزرگوار_ما
#سلوک_انقلابی
#ارتباط_با_خدا
📿📿📿📿کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
ـــــــ🇮🇷 کاروان #روایت_ایستادگی 🇮🇷ـــــــ
🌿 «روایت حماسه» برای شکست سیطره طاغوت روشی سابقه دار در کار انبیا اسُت. قرآن مملو است از روایت حماسه انبیا و اولیای الهی چرا که قرآن کتاب «قیام» است. او فقط یک موعظه با بشریت دارد: «قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله».
در سیطره طاغوتی یزید نیز سبکی که امتداد دهندگان قیام نبوی برگزیدند همین ایجاد حماسه و روایت آن بود. کاری که دو ضلع جدی اش به دوش امام حسین (علیه السلام) و حضرت زینب (سلام الله علیها) بود.
روایت حماسه نشان دادن نقاط روشن در پیکره یک امت است. نقاطی که میتواند ایجاد خیزش در توده ها را رقم بزند.
🌿 مدد گرفتن از همین روش بود که کمتر از یک دهه بعد پایان جنگ شکل «کاروانهای راهیان نور» سبک گرفت و اثر فرهنگی شگرفی را در کشور ایجاد کرد.
🌿 نیز کمتر از یک دهه بعد از فتنه سال ۸۸ توسط مدرسه معصومیه در قم و تهران راه «کاروان روایت فتنه » افتاد و طی دو سال حرکت خود باعث شد که صدای رسانه های خارجی را بلند کند و سران فتنه را وادار به موضع گیری دربرابر این حرکت کند. حرکتی که به ظاهر خیلی کوچک و محدود بود.
🌿 امروز هر چند امتی داریم قیام کرده که در مقابل طوفانهای شیطنتهای طاغوت جهانی مقاومت کرده اند و قیام و نظام ولایی خود را حفظ کرده اند اما با این وجود نمیتوان سیطره دستگاه رسانه ای دشمن را ندید.
طاغوت در ساحت روایت دروغ و جهت دار از حرکت انقلاب ما تلاش میکند با ایجاد فضای مسمومی شبیه انفجارهای شیمیایی، فضا را تسخیر کند تا فشارهای اقتصادی اش در نهایت به تغییر اراده توده های مردم بینجامد. باید روشهایی برای مبارزه در ساحت روایت گری و مبارزه رسانه ای دشمن به راه بیفتد. با این حساب قطعا به موازات جنگ اقتصادی با یک جنگ روایت و تصویر سازی مواجهیم.
📢 در همین راستا خانه طلاب جوان قم با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران اقدام به برگزاری «کاروان روایت ایستادگی» نموده است تا انقلاب الهی این امت را به چشم آنها بیاورد و افقی دهها ساله به آنها نشان دهد و امید آفرین باشد.
🔶 کلیت طرح این است که جمعی از طلاب حوزه علمیه قم با بدرقه بزرگان و مراجع معظم به سمت تهران حرکت کنند و رویش امیدهای مقاومت و حماسه امروز انقلاب را به چشم مردم می آورند و آن داشته ها را معنا می بخشند.
🔷 این کاروان در روزهای ۱۷ الی ۱۹ بهمن ماه ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.
🔰 منتظر خبرهای بعدی «کاروان روایت ایستادگی» باشید ...
🔆🔆🔆🔆کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
fadaeian-haftegi961112 (8).mp3
5.62M
🔈فاطمیه شد و نوکرا جمع شدن
دست گل هایی از جمعمون کم شدن
✳️✴️خانه طلاب جوان🔰🔰
@KhaneTolab
🔴 کار از علما و عقلا ساخته نیست🔴
🔴هزارها عالم آمدند، یک قائم بالعلم در آنها درآمد🔴
آیت الله جوادی آملی:
💠 قرآن کریم ما را به علم و دانش دعوت کرده است که این حرفی در آن نیست، فرمود #عالم بشوید، #عاقل بشوید، اما فرمود کشور را #علما اداره نمی کنند، کشور را #عقلا اداره نمی کنند، کشور را ((لقوم یَعلَمون)) اداره می کنند، ((لقوم یَعقلون))اداره می کنند.
با ((عالم)) #حوزه اداره می شود، ولی #انقلاب نمی شود، با ((عاقل)) #دانشگاه اداره می شود، ولی #نظام اداره نمی شود!
🔴 کار از #علما ساخته نیست، کار از #عقلا ساخته نیست، #علما فقط در حوزه ها جمع می شوند، #درسشان را می گویند، دوبار، سه بار، چهار بار این #اصول و فقه را می گویند و تمام می شود. عده ای را هم تربیت می کنند. این مشکل داخلی خودشان را حل می کنند، اما اگر بخواهد #تحولی در جامعه پیدا بشود، مردم #اصلاح بشوند، این برای ((لقوم یَعلمون)) است، ((لقوم یعقلون))است.
🔵 این نکته را خوب توجه کنید! اگر کسی #عالم شد این شخص یا به درد #حوزه می خورد یا به درد #دانشگاه! اگر کسی #عاقل بود اهل بهشت است اما مملکت را #عاقل اداره نمی کند، مملکت را #عالم اداره نمی کند، مملکت را لقوم یعلمون اداره می کند.
⚫️اگر جامعه بخواهد اصلاح بشود با حوزه و درس و بحث حوزه، مقطعی چهارنفر تربیت می شوند، اما این تحول عظیم را که بتوانند جلوی اعتیاد را بگیرد، جلوی بی ازدواجی را بگیرد، جلوی ازدواج سفید را بگیرد ، جلوی شدت طلاق را بگیرد، جلوی گرانی را بگیرد، این سیاه چال را #مدینه_فاضله بکند برای ((لقوم یعلمون))است، ((لقوم یعقلون))است.
⚪️✅ حوزه های ما باید با تکیه بر نورانیت قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) بتواند #قائم به علم و عقل باشد. اساس علوم حوزوی نیز علومی است که باید در #متن_زندگی_مردم حضور داشته باشد، اگر حوزه پاسخگوی #نیازهای_جامعه نباشد بین حوزه و جامعه و بازار، فاصله ایجاد خواهد شد.
✴️ اگر کسی (( قائم بالعقل)) بود، ((قائم بالعلم)) بود، کشورش را اصلاح می کند. مثل امام(ره)، جامعه را اصلاح می کند. هزارها عالِم آمدند یک #قائم به علم در آنها درآمد که شد امام(ره). اما اینکه گفت به من چه؟! من درس دارم، باید دو دور کفایه بگویم، سه دور کفایه بگویم! این مشکل داخلی خودش را حل می کند، اما جامعه را اصلاح نمی کند.
🔴 ما متاسفانه به #زهد و #عبادت نزدیک تر هستیم تا به #علم و #عقل . زاهد و عابد مشکل خودشان را حل می کنند، علم ما هم تقریبا دارد مشکل خودمان را حل می کند، ما عالم هستیم، ما عاقل هستیم، نه قائم بالعقل، قائم بالعلم.
✅ قوم یعنی #قیام! تا نایستد و ایستادگی نکند قوم عاقل نیست، قوم عالم نیست. وجود مبارک ولی عصر(ارواحنافداه) که جهان را اداره می کند به آن لقبِ پرافتخارِ #قیام است! او چون قیام به عدل دارد، جهان را اداره می کند!وجود مبارک حضرت که می آید، ((بما انّه علیم)) نیست، ((بما انّه قائم بالعقل و العدل)) جهان را اصلاح می کند.
🔆درس اخلاق آیت الله جوادی
🔆نشریه حاشیه/شماره۲۶، خرداد۹۶،ص۵
#آیت_الله_جوادی_آملی
#حوزه
#علما
#عقلا
#قیام
#اداره_جامعه
#قائم_بالعلم
#قائم_بالعدل
🔴🔵⚪️⚫️کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
🔆♨️بزودی منتشر می گردد...
💠 #مردم_سالاری_دینی در عرفان نظری💠
🎙گفتگوی نشریه خط با #استاد_امینی_نژاد🎙
✅با کانال خانه طلاب جوان همراه باشید🔰🔰
@KhaneTolab
🔴این مطلب، از حرف هایی است که رویش ایستادیم🔴
🔘 انبیا برای #پیراستن و #آراستن مردم از چه راهی استفاده کردند؟ چه کار کردند؟ آیا آمدند پیش مردم، دانه دانه گوش افراد را گرفتند، دست افراد را گرفتند، تنها بردند در #خلوت_خانه و #صندوق_خانه و #مدرسه و #مکتب، بنا کردند آنها را تعلیم و تربیت دادن؟
آیا انبیا مثل #زاهدان و #عارفان_عالم نشستند در #خانقاه خودشان تا مردم بیایند، حال معنوی آنها را ببینید و با آنها هم عقیده و همراه و همگام بشوند؟
آیا انبیا مثل #فلاسفه_عالم مدرسه باز کردند، تابلو زدند، دعوت هم کردند، هر که می خواهد از ما حرف یاد بگیرد، بیاید اینجا پیش ما حرف یاد بگیرد، اینجوری بودند؟ یا نه، انبیا معتقد به #تربیت_فردی نیستند، انبیا معتقد به دانه دانه انسان سازی نیستند، انبیا معتقد به کارهای #اتو_کشیده و #نظیف نیستند، که خیال کنی مثل #سقراط و #افلاطون، می نشست ابراهیم خلیل الرحمن یا موسی یا عیسی یا پیغمبر ما، در مدرسه، مردم می رفتند از او استفاده می کردند، اینجوری نیستند... نه امام جعفر صادق نه جدش پیغمبر اسلام و نه همه انبیای عالم، روششان این روش ها نبوده، #مدرسه_بازی و #موعظه_کاری و #تربیت_فردی، کار انبیا نیست...انبیا می گویند: برای ساختن انسان، باید #محیط_متناسب، #محیط_سالم، محیطی که بتواند او را در خود بپروراند، تربیت کرد و بس.
✳️... البته روشن است، زحمتی و خون دلی که برای ساختن #محیط_متناسب، انسان بایستی متحمّل بشود، به مراتب بیشتر است از زحمتی که برای یک دانه نخل خرما، یک دانه اصله ی خرما، انسان متحمّل می شود. این زحمت خیلی بیشتر از این است، اما فایده اش را حساب کن، بازده اش را حساب کن. اینجا شما زحمت می کشی روی یک فرد، یک دانه آدم درست می کنی. آنجا یک #جامعه درست می کنی، یک #نظام درست می کنی، میلیون ها انسان، نسل ها بشر[می سازی]، انبیا کارشان این بود.
🔴...این مطلبی که گفتم، از حرف هایی است که رویش ایستادیم، از حرف هایی است که رویش اصرار داریم و معتقدیم که باید #پیروان_نبوت ها این حرف را بفهمند... یک عده ای نمی توانند این را بفهمند که انبیا می خواستند #محیط_متناسب و #مساعد درست کنند، خیال می کنند انبیا دانه دانه آدم می خواستند درست کنند، در حالی که دانه دانه آدم درست کردن از شان انبیا به دور است.
📖 منبع: طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
#امام_خامنه_ای
#سلوک_انقلابی
#ساختن_انسان
#جامعه_سازی
#کارخانه_سازندگی
🔘🔘🔘🔘کانال خانه طلاب جوان⬇️⬇️⬇️⬇️
@KhaneTolab
خانه طلاب جوان
🔵شرحي از جلسه ملاقاتم با مقام معظم رهبري ✅ سيد محمدحسين متولي امامي روز پنجشنبه يازدهم بهمن 97، ب
⛓ زنجیره تمدن سازی اسلامی ⛓
🔆انقلاب⬅️نظام⬅️دولت⬅️جامعه⬅️تمدن🔆
#امام_خامنه_ای
📖📖خانه طلاب جوان🔰🔰
@khaneTolab
🔴عرفان بدون زحمت و تن پرور🔴
💠 #عرفان_حقیقی؛ عرفان سیدالشهداست.عرفان امام علی (علیه السلام) است که در #جهاد و #جبهه ها نمایان است و آخرین مرحله عرفان را سیدالشهداء با #خون خود اثبات کرده است پس گول #عرفان_های_کذایی را نخورید که عرفان های #بدون_زحمت و #تن_پروری است.
🌕عرفان حقیقی عرفان حسین (علیه السلام) است و بس. #عرفان_امام_خمینی و یاران آن است.
✏️بخشی از وصیت نامه شهید محمدمسرور
#محمد_مسرور
#سلوک_انقلابی
#عرفان_حقیقی
#عرفان_تن_پرور
🔵🔴⚫️⚪️کانال خانه طلاب جوان⬇️🔰⬇️🔰
@KhaneTolab
🔆 #پرونده_ویژه_امام_بزرگوار (۵) 🔆
🔴 آنها کجا، امام کجا؟
💠 حقیقتاً امام بزرگوار ما یک #استثناء در تاریخ ما و یک قلهی بلند در #حرکت ملت ایران بود. این را نه از باب #عشق و #علاقهای که همچنان کانونش در دل ما نسبت به ایشان گرم است، عرض میکنیم؛ بلکه #نگاه_منصفانهی هر کسی این را تأیید میکند. امام حقاً و انصافاً یک #عنصر_استثنایی بود.
✳️ #رجال_تاریخی کشور را ما میشناسیم. بنده کم و بیش با تاریخ آشنا هستم. این #شخصیت_جامع نه در بین #علمای_بزرگ ما #نظیر دارد، نه در بین #زمامداران این کشور #نظیر دارد، نه در بین #مصلحان و #منادیان تحول در این کشور نظیر دارد. بزرگانی مثل مرحوم سید جمال و تحول خواهانی که در کشور ما یا حتّی در دنیای اسلام بودند، کجا؛ این مرد چند بعدىِ عمیقِ حقیقتاً توصیف ناشدنی کجا؟ ما علما و فقهای بزرگی داشتیم که سخنان و مطالب آنها در اختیار ماست؛ امام بزرگوار در ردیف اول اینگونه شخصیتها قرار میگیرد.
💠 بنده شرح حال بسیاری از #فلاسفه، #عرفا، #دانشمندان_علوم_عقلی، #سیاسیون، #پیرمردهای_پخته و #آدمهای_سنجیده را در کتابها خواندهام یا در زندگی ام با آنها برخورد داشتهام؛ حقاً فاصلهی بین آنها و امام بزرگوار، فاصلهی زیادی است. هر کدام از ابعاد گوناگون این شخصیت، به تنهایی از نظایر خود جلوتر و پیشتر است.
⚜۱۳۸۴/۰۳/۱۰
#امام_خامنه_ای
#پرونده_ویژه_امام_بزرگوار_ما
#شخصیت_امام_خمینی
✴️✳️✴️✳️کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
انقلاب اسلامی در چهلسالگی، ۱۰بهمن۹۷.mp3
21.87M
🔊 استاد میرباقری | سخنرانی با موضوع «انقلاب اسلامی در چهلسالگی»، ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
🔍 درگیری انقلاب اسلامی و غرب، امتدادِ شکافِ تاریخیِ حق و باطل است.
نزاع کنونی نزاع ایدئولوژیک است، نه نزاع بر سر منافع مادی.
💥 «دههٔ پنجم انقلاب اسلامی» باید دههٔ شفافسازی و تثبیتِ استراتژیِ «استحاله غرب در هاضمه تمدن اسلامی» باشد.
استراتژی «پذیرش» و «گزینش» و... در چهل سال گذشته به ما صدمه زد.
☑️ @mirbaqeri :منبع
🔈🔈خانه طلاب جوان🔰🔰
@khaneTolab