هدایت شده از :: ماهنشان؛ تربیت اسلامی ::
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ کتاب #پرواز_با_پاراگلایدر رو خوندید؟!
کتاب شهیدی با رویکرد تربیتی
📚کتابی که بر اساس دغدغههای #تربیتی از زندگی شهید والامقام #آقا_مهدی_علیدوست نوشته شد.
🎙این کتاب حاصل گفتگوهای متعدد با همرزمانی است که از #فرمانده_گروهان_تکاوران میگویند. خاطرههایی برای تغییر و تحول در تک تک لحظاتمان.
📲امشب در اخبار شبکه قم درباره کتابم گفتم، ببینید
#علی_فاطمی_پور
😍
https://eitaa.com/joinchat/1722679342Cb46645e389
هدایت شده از ندای تهذیب
🔰ماجرای سهام شرکتی که علی صفایی برای طلبه ها گرفت!
🔹خانهدار شدن ما بهواسطه او [علی صفایی] بود. روزی به من زنگ زدند که شما سهامدار فلان شرکتی و فلان روز جلسه است. رفتم.
40-30 طلبه دیگر هم بودند و همه سهامدار شرکت. قضیه از این قرار بود که کسی میخواسته دستگاهی از آلمان وارد کند و کار پرسودی راه بیندازد، اما پول نداشته و سراغ استاد صفایی آمده بود.
🔹 استاد این در و آن در زده بود پول جور کرده بود و ما طلبهها را سهامدار شرکت کرده بود. شرکت به سودآوری رسیده بود قرض را پس داده بود و حالا برای سهامدارها سود خوبی مانده بود. من و خیلی طلبهها از همان سهامها زمینه خانه خریدنمان فراهم شد.
🔹او حتی یک سهم هم برای خودش یا فرزندانش برنداشته بود. میگفت اگر یک سهم را به نام خودم یا خانوادهام کرده بودم، باخته بودم. بعدها دیدیم که یکی از ارادتمندانش را که میخواست برای پسرش موسی که تازه طلبه شده بود خانه بخرد، راضی کرده بود تا برای طلبه دیگری که سالها مستأجری کشیده و عیالوارتر از موسی بود، خانه بخرد.
🔹میگفت موسی هنوز اول راه است باید سختی بکشد. این رفتارهایش انسان را مریدش میکرد، اما او از مریدبازی بیزار بود.
#سرپرستی_تربیتی
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨تو باید برای این نسل جوابی داشته باشی👌 استاد #علی_صفایی
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
✨سالروز ولادتـــ با سعادتـــ امـام حسـن عسکرے ❤️ (علیه السلام) بـر تمـامے شیعیان آن حضرتــــ مبارکــــ باد.
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
🔰 استاد علی صفایی حائری (عین_صاد) محبوب ترین نویسنده ی سال ۱۴۰۱ در نمایشگاه بین المللی کتاب
📣 بنا بر گزارش مدیر عامل موسسه خانه کتاب؛ 📚 کتاب های مرحوم استاد صفایی حائری 📈 پرفروش ترین نویسنده در📱نمایشگاه مجازی بین المللی کتاب امسال معرفی شدند.
📃 متن مصاحبه مدیر عامل خانه کتاب
#️⃣ #نمایشگاه_کتاب
╭✤ @Einsad ✤╮
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
https://www.irna.ir/amp/84926644/
🔺تهران- ایرنا- مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ۵ نویسنده از پرفروشترین نویسندگان بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران را که در اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزارشد، اعلام کرد.
🔺علی رمضانی در گفتوگو با خبرنگار ایرنا با معرفی پنج نفر از پرفروشترین نویسندگان بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران، گفت: نویسندگان پرفروش در بخش مجازی سیوسومین دوره نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران به ترتیب عبارت از علی صفاییحائری، محسن عباسیولدی، حسین فتاحی، محمد میرکیانی و مهدی آذرییزدی هستند.
#خوراک_فکری
🔺این گزارش از پرفروشترین نویسندههای بخش فضای مجازی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ۱۴۰۱ منتشر شد که قابل تأمّل است.
🔺کسانی که میخواهند خوراک فکری جوانان امروز و کودکان(جوانان فردا) را تحلیل کنند، لازم است از این قبیل گزارشها به سادگی عبور نکنند و آثار این نویسندهها را مطالعه کنند.
🔺نام ۵ نویسنده در گزارش مطرح شده است که سه نفر در حوزهٔ کودک و نوجوان (داستانی) و دو نفر برای مخاطبان جوان قلم زدهاند.
🔺 پرفروشترین نویسنده، مرحوم علامه صفایی حائری بوده که اکثریت مخاطبانش بین ۱۸ تا ۴۰ سال، سنّ دارند. و این یک خبر امیدوار کننده در حوزهٔ فرهنگ کشور است، لابهلای خبرهای بد و خوب دیگر... .
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
🔰استاد علی صفایی حائری در نگاه دیگران
🔹مقام معظم رهبری:
ایشان در تفسیر قرآن صاحبنظر است؛ همچنان که علامه طباطبایی (ره) صاحب نظر است.
🔸 نادر طالب زاده (کارگردان و مستندساز) :
ایشان کسی بود که به راحتی میتوانست مسیحی را مسلمان کند.
🔹 آیت الله حائری شیرازی:
قدر این نویسنده، شناخته نشده است. او محتوای شهید مطهری را دارد و روش بیان شریعتی را.
🔸 رضا میرکریمی (کارگردان سینما):
نوع برخورد ایشان و گرمایی که در لحن و نگاه ایشان بود به گونهای بود که انگار ما دوستان قدیمی هستیم که بعد از سالها دوباره همدیگر را دیدهایم.
🔹حجت الاسلام والمسلمین عالی:
مرحوم آقای علی صفایی روحانیای بسیار بزرگوار، اخلاقی و متدین بود که تو مسائل تربیتی صاحب سبک بود.
🔸 علیرضا داوودنژاد (کارگردان سینما):
اگر استاد در وضعیتی مثل امروز که ما در عرصه هنر، سینما، بازار ویدیو و بسیاری از چیزهای دیگر تسلیم واردات شدهایم، بالای سر فرهنگ ما حضور داشت، میتوانست همه را دور هم جمع کند تا در یک فضای صمیمی، خلاقیتها بروز نماید.
╭✤ @Einsad ✤╮
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم
✅ معرفی کتاب جرعه ای از چشمه جاری
استاد صفایی: «آتش سوزى هاى بزرگ از جرقه هاى كوچك آغاز مى شود و سيلابها از قطره ها سر مى گيرند».
1 ـ کسانی که علاقه مند به مطالعه آثار استاد صفایی هستند، اما نمی دانند از کجا شروع کنند.
2 ـ کسانی که می خواهند دیگران را با آثار استاد آشنا کنند، اما راهش را بلد نیستند.
3 ـ کسانی که آثار استاد را خوانده و دوست دارند هر روز با نکاتی از ایشان مأنوس باشند.
4 ـ کسانی که دوست دارند آثار استاد را بخوانند ولی حال خواندن تمام کتاب ها ایشان را ندارند.
5 ـ کسانی که دوست دارند خلاصه ای از اندیشه استاد صفایی را در دست داشته باشند.
پیشنهاد: بعد از هفت دور مطالعه آثار استاد صفایی، نکات کلیدی و ناب و تأثیر گذار ایشان، در قالب بیش از 900 نکته، از کل کتاب ها، جمع آورش شده و با عنوان «جرعه ای از چشمه جاری» تقدیم شده است. که انشاء الله بتواند پاسخ مناسبی به نیاز علاقه مندان استاد صفایی باشد.
آدرس انتشارات بنی الزهراء: قم ـ خیابان ارم ـ پاساژ قدس ـ طبقه همکف ـ پلاک 92
تلفن انتشارات: 02537836300 02537731752 ـ 09127462153
آیدی مؤلف در پیام رسان های ایتا و سروش و تلگرام:
@davood_ch1363
✅ مقدمه کتاب:
کم نیستند کسانی که با یک آیه، یک حدیث یا یک شعر یا یک جمله زیبا، تحولی بزرگ در زندگی یافتند. کسانی که پیامبر (صلّی الله علیه و آله) با خواندن یک آیه و دریافت آن از سوی شنونده، فرمودند:«او فقیه شد!».
حرفهایی هستند که ملّت ها را به خروش و جنب و جوش می آورند و حرکتی نوین آغاز می شود. حرفهای استاد صفایی (رحمة الله علیه) از این نوع هستند. باید خاطره ای بگویم. دوستی مى گفت: در اوج شور جوانی و دعوتهای رنگارنگ، یکی از عوامل گروه هایی که در اندیشه و سلوک خویش مشکلات جدّی دارند، به من نزدیک شد. او یک خانم بود و برای آنکه دعوتش به آسانی به ثمر برسد با صراحت از داشتن خانه و امکانات و حتی رابطه خودش گفت، زیبا بود و جذاب. من به یاد جمله ای افتادم که استاد فرموده بود:«ببین اینها چه مى دهند و چه مى گیرند!». جدالی کوتاه درونم در گرفت، دیدم آنها لذّتی کوتاه مى دهند اما هستی ام، حیثیت انسانی ام، هدف بلند زندگی، همه و همه برباد می روند. زود از جدال پیروز در آمدم. گفتم برو این دام بر مرغ دگر نه.
مى بینید یک جمله کوتاه استاد چه شور و تصمیمی مى آفریند؟! ارزش این حرف ها که سرشار از روح و زیبایی و تحرّک اند، به این است که ریشه در وحی و کلام معصومین (علیهم السلام) دارد و به شدّت به فرهنگ اصیل دینی متّکی است. چنانکه خود استاد صفایی (رحمة الله علیه) گفته است وامدار کسی جز حضرت علی (علیه السلام) نیست.
مجموعه نکته های ناب که پیش رو دارید با تلاش برادر سخت کوش آقای چراغ سپهر و حمایت برخی دوستان آماده شده است. ایشان در گذشته کاری شایسته به نام «تولّدی دوباره» با چندین بار خواندن آثار استاد به صحنه فرهنگ دینی تقدیم داشته است، و این مجموعه دارای شیرینی و عطری دیگر است.
عزیز الله حیدری ( نویسنده مشهور آسمان)
🌿 @einsad
هدایت شده از هوش معنوی
کتابهایی از "علی صفایی حائری" که استاد میرباقری میگفت : هنوز مونده به فهم مطالب ایشون برسیم ..!
•مجموعه کتابهای عین صاد :↯
•رشد . . .
•نامه های بلوغ
•صراط . . .
•آیه های سبز🌿:)
•••♢⃟۞﴿؎•°
『➣•• ↬𝒉𝒐𝒐𝒔𝒉𝒆.𝒎𝒂𝒂𝒏𝒂𝒗𝒊 』
هدایت شده از نشستهای علومانسانیاسلامی
⭕ثبت نام در فصلواره ی سرد مدرسه صاد آغاز شد.⭕
⚪ارائه منظومه فکری انقلاب اسلامی مبتنی بر اندیشه ی متفکرین انقلاب اسلانی
⚫️روش حل مساله
:.
🗓آغاز دوره از نیمه آبان ماه
.
📄۲۰ هفته ی آموزشی
.
💻کلاس ها به صورت آنلاین و غیر حضوری
.
✒️با حضور استاید سطوح عالی حوزه و دانشگاه
🔰 ثبت نام :
https://survey.porsline.ir/s/ccOTMdhS
🔻اطلاعات بیشتر:
Sadschool.ir
🔰نشست ها و همایش های علوم انسانی اسلامی
🆔http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
سلوک سالم مربی – تفاوت سلوک تربیتی رسول ص با سلوک تربیتی ما؟.pdf
461.1K
📕یک لقمه مطالعه نور افزا! 👌
هدایت شده از چشمه جاری
🎤👈 حاج آقا حیدری
🔷 یک روز به استاد صفایی رحمة الله علیه گفتم: من وقتی از بعضی افراد گستاخ در کوچه و خیابان، حرفی می شنوم، پاسخ می دهم. شما چطور؟
🔷 استاد گفتند: من پاسخ نمی دهم؛ چون آدم ها انگیزه های گوناگون دارند؛ یا نمی دانند، یا از نفرت هایی انباشته اند و یا بدبین اند. من یا می گذرم «مَرُّوا كِرَامًا» یا با آنها حرف می زنم.
🔷 تعریف کرد: روزی در تهران می رفتم. جوان موتور سواری به همراه سواری بر ترک، اشاره ای کردند که فهمیدم می خواهند زیر عمامه ام بزنند. برای همین به پیاده رو رفتم.
🔷 وقتی به کنارم رسیدند، از کارشان مأیوس شدند. توقف کوتاهی کردند و یکی از آن دو حرفی گفت که مفهوم آن تغوط به عمامه ام بود. دستی به عمامه ام کشیده و گفتم: خبری نشد⁉️
🔷 ناگهان ایستادند و موتور را روی جک گذاشته و به طرفم آمدند. سرها را پایین گرفته و با شرم گفتند: آقا عفو کنید. کلام مظلومانه و از سر خیرخواهی چنین اثر می گذارد.
🔷 با آن دو نفر صحبت هایی شد، بعد استاد نگاهش را به من دوخت و گفت: یکی از آنها به حوزه آمد و طلبه شد و دیگری به جبهه رفت و میان بر زد.
🔷 چه نفسی و چه نفوذ کلامی که از فحاشان، طلبه و شهید بیرون می کشید.
📚 مشهور آسمان، ص ۵۷
🆔 کانال👈 https://eitaa.com/cheshmeyejarie
هدایت شده از اطلاعرسانی - عینصاد
#اطلاعیه
#همافزایی
♻️«موسسه شمیم لیلهالقدر تهران»
«مرکز تربیت مربی کرامت»
💡 طرح مطالعاتی آثار استاد علی صفایی حائری(عین.صاد)
🔸 ترم اول: هدفشناسی با محوریت کتاب رشد
🔴 مهلت ثبت نام تا ۴ آذرماه
«شروع دوره ۵آذرماه»
🔷 این دوره بهصورت مجازی برگزار میشود.
⭕️ برای دریافت کد تخفیف به ادمین گروهها و کانالهای مرتبط با موسسه شمیم لیلهالقدر پیام دهید.
🔔 همراه با اعطای گواهی
🌐 ثبت نام در سایت کرامت:
www.keraamat.ir
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
✅ @keraamat_ir
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
هدایت شده از صفاییه
🔰بخشی از مقاله سالها پیش #استاد_امیر_غنوی پیرامون استناد و استدلال در آثار #استادصفایی
♦️امروز از اندیشه¬ای سخن می¬گوییم که از شروع انتشار آن حدود چهل سال گذشته و پس از فراز و فرود¬ها و پس از رحلت صاحب اندیشه اکنون مورد استقبال قرار گرفته است. آنچه امروز شاهدیم پذیرش این تفکر نه فقط از سوی نسل نو بلکه از سوی کسانی است که در زمان حیات مرحوم استاد به این اندیشه به دیده تردید و حتی انکار می¬نگریستند.
♦️توجه روز افزون نسل امروز به آثار استاد حکایت از ارتباط مناسبی دارد که نوشته¬ها و گفتارهای او با مخاطب امروز برقرار کرده است. این ارتباط مناسب حاصل توجه و وقوف این اندیشه به مشکلات امروز ما بوده و در این میان نثر قوی و اثر گذار صاحب این اندیشه بر قوت این ارتباط افزوده است.
♦️اما امروزه و در دوره استقبال با سؤالات تازه و پرسش¬های متفاوتی نیز روبرو می¬شویم که پرداختی تازه به این تفکر را می¬طلبد. در میان این سؤالات آنچه بیشتر مطرح می¬شود میزان قوت این اندیشه از حیث اتکاء بر #استدلال و استفاده از متون دینی است.
نکته کلیدی در کتب استاد استفاده ایشان از نثری تأثیر گذار برای القاء مطالب خویش است که البته با هدف ایشان یعنی ایجاد حس و حرکت در مخاطب کاملاً سازگار می¬باشد. اما این نثر تأثیر گذار و این شیوه در بیان که مزایای برهان و خطابه را در خود جمع کرده می¬تواند آسیب¬های را هم به دنبال داشته باشد.
♦️گزینش این نثر برای بیان مطالب گذشته از تناسب آن با مباحث اخلاقی و تربیتی نوعی پاسخ¬گویی به نیاز روانی مخاطب نیز بوده و می¬تواند با خواننده ارتباطی قوی بجای گذارده و لطافت بیان ماندگاری و اثر گذاری دراز مدت آن را تضمین می¬کند.
اما این بیان برای خواننده دشواری¬های را نیز ایجاد می¬کند. اولین مشکل صعوبت در #دریافت_دقیق استدلال¬های استاد و فهم #ساختار_فکری ایشان است. بیان شفاف و استدلالی بار فهم را بر خواننده سبک کرده ولی آنجا برهان و خطابه به هم ¬می¬آمیزد درک دقیق استدلال¬ها و استخراج آن از متن دشوار خواهد بود.
♦️البته دقت در نوشته¬های استاد ما را به این نکته واقف می¬کند که رویه نوشتاری آن مرحوم ارائه یک بیان شفاف و استدلالی در آغاز بحث است و در ادامه به تبیین و توضیح و استفاده بیشتر از بیانات تأثیر گذار می¬پردازد. این حد از تفکیک اگر چه در صورت توجه خواننده از صعوبت کار می¬کاهد ولی آنچه عملاً شاهد آن هستیم نیاز مبرم خوانندگان نوشته¬ها به توضیح ساختار استدلالی سخن استاد است.
♦️آسیب دیگری که در این شیوه می¬تواند رخ بنماید فاصله گرفتن از فضای تدقیق و نقد و اکتفا به نوعی اقناع حسی ، عقلی است. در این فضا دیگر به سخن نویسنده سخت¬گیرانه نگریسته نشده و سخن بدون توجه کافی و ارزیابی درست از ادله پذیرفته می¬شود آسیبی که در میان بسیاری از دوست¬داران این اندیشه می¬توان یافت.
♦️این شیوه در ارائه مطالب از سوی استاد موجب شده تا برخی این نوشته¬ها را خطابی تلقی کرده و لااقل آنها را فاقد استدلال و #ذوقی و #من_عندی بدانند. اگر چه صاحبان این ادعا بر خود زحمت تحلیل و فهم عمیق متن را نداده و بدون دریافتی درست از ساختار استدلالی کتب و اندیشه استاد به نقد آن پرداخته اند.
♨️شاید بیراه نباشد که ذوقی و من عندی خواندن امروز این نوشته¬ها و سکوت و بی¬توجهی عامدانه¬ی دیروز و هجوم¬ها و اتهام¬های گذشته¬ها را در یک چیز همسان می¬توان دید و آن نبریده گز کردن و نخوانده نقد کردن است. آنچه شیوه¬ها را در برخورد متفاوت کرده نه انصاف بیشتر ناقدین امروز بلکه فضای متفاوت پریروز و دیروز و امروز است و ⬅️در حقیقت این تغییر فضا است که شکل بی¬انصافی¬ و کم توجهی را متفاوت کرده است.
♨️دوستانی که تا دیروز به عنوان احتیاط، کم لطفی¬ها و #نامردی_ها را به نوعی تقریر می¬کردند اکنون ⬅️با مشاهده¬ی رشد طبیعی و استقبال فزاینده از این فکر و با رحلت استاد و رفع دغدغه¬ی طرح شخصیت او ، همچنان بجای برخورد شفاف و نشان دادن ضعف¬ها و قوت¬های این اندیشه با تعابیری مبهم عملاً ⬅️راه را بر استفاده درست و کامل از این تفکر می¬بندند.
♦️این حد از احتیاط آن هم در شرایطی که از گزینه¬های بسیار محدودی در عرصه #اندیشه برخورداریم و #نسل_امروز در غرقاب #شبهات و سؤالات غوطه¬ورند چه توجیهی دارد و چگونه بجای #تحقیق و تعیین نقاط ضعف و قوت یک اندیشه، با القاء این نوع بیانات به دست اندر کاران عملاً همچنان راه را بر استفاده کامل از این تفکر می¬بندیم، آن هم در شرایطی که متفکرین مورد اعتماد ما در #اساس_تفکرات شان از ابتکارات و ذوقیاتشان بهره برده و بر منابع استناد چندانی ندارند.
#استناد_در_اندیشه_استاد
#عین_صاد
#علی_صفایی_حائری
#غنوی
@Safaeiyeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #ببينيد | واکنش عجیب در مقابل عمامهپرانی!
‼️ سرنوشت جالب دو جوان عمامهپران!
🔹 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی
#استاد_صفایی_حائری
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸آقای صفائی حائری، جامع مطهری و شریعتی بود🔸
💎 ویژگی آقای صفایی [حائری] این بود که هم #اندیشههایش جایگاه سالمی داشت و هم #روش او روش مؤثری بود.
متأسفانه برخی از اندیشمندان ما «#محتوا» داشتند، ولی «#فرم» نداشتند و برخی بالعکس بودند.
💎 دکتر شریعتی در «فرم بیان» و ورود به مطالب و انتخاب واژهها خوب بود؛ ولی در «محتوا» خوب نبود و اسلام شناس نبود. استاد مطهری در «#محکم_بودن_اندیشه»، #کم_نظیر بود؛ اما «فرم» او به اندازه محتوایش خوب نبود.
💎 من وقتی کتاب غدیر آقای صفایی (عین-صاد) را خواندم، در حاشیه آن نوشتم: «قدر این نویسنده، شناخته نشده است. او محتوای شهید مطهری را دارد و روش بیان شریعتی را»
💎 آقای صفایی #شناخته_نشد. من اگر در مروری که در چند تا از کتابهایشان داشتم ضعف اندیشه دیده بودم، ایشان را #ترویج نمی کردم.
▪️ 22 تیرماه، سالروز رحلت متفکر ژرف اندیش، استاد علی صفایی حائری (ره) تسلیت باد.
@haerishirazi
هدایت شده از گروه فرهنگی صبار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 این باری است که بدوش شماست
💠 بصورت ویژه، جمله به جمله و کلمه به کلمه گوش کنید.
💠 سخنان بسیار زیبا از استاد علی صفایی حائری
💠 #جهاد_تبیین
@sabbar_ir
هدایت شده از هادیانه ها
2107141149آهنگزنگ.mp3
6.37M
✅ مروری سریع بر نظام #تربیت_اسلامی در کلام استاد هادیزاده
1⃣ #گام_اول در تربیت انبیاء
تحول در حوزه بینش و معرفت است
🔹 جداکردن انسان ها از معبودهای دیگر و رساندن به معبود یگانه
🔹این #تربیت_بنیادی یا پایه ای است
که مبنای دیگر تحول ها برای حوزه های دیگر زندگی است
2⃣ (مبنای) تربیت در نگاه وحیانی از موضوع شناسی شروع می شود یعنی از #انسان_شناسی و ساخت او ناظر به حوزه تربیت
🔹اساس آن »» موجود #حی است که پس از اجابت، حیات دیگری پیدا می کند
(در مقابل میت که کلام پیامبر را نمی شنود)
3⃣ #موانع:
تعصب _ تقلید _ دلبستگی
4⃣ راه حل: #شش_گانه تربیت👇
💢کار مربی:
» آزادسازی فکر __ #تزکیه
» #تعلیم و آموزش تفکر ( نوع پرسش و ادامه آن)
» #تذکر
💢اتفاق در متربی:
#تدبر #تفکر #تعقل برای انتخاب
به دست آوردن مواد اولیه + استنتاج از آن مواد + زمینه انتخاب از آن شناختها
🔹تطبیق این روش:
در جهانبینی در چه تدبر کند و تفکر؟
»»»ارسلنا رسلنا بالبینات«««
از آگاهی های استوار شروع کند
5⃣ آثار این جهانبینی:
👈 آثار در احساس ها و آرمان ها و ایمان
👈 در عمل هایش و مسؤولیت ها و معیارها و میزان ها
6⃣ مخاطب شناسی
مراحل مذکور مال مخاطب حی بود
ولی روحیات در مقابل آن حی :
موتی کر کور
✅ خلاصه :
تربیت وحیانی👈 انسان شناسی» شکل گیری مسائل » روش ها و نظام بر اساس آن » نظام در حوزه تطبیق جهانبینی و احساس و عمل را می دهد / برای مخاطب حی
#تربیتی
@hadianeha
هدایت شده از 「شَهیدِگُمنام」🇵🇸
شیطان بـا یک کِبـر زمین خورد
آدم بـا یک حرص زمین خورد
پسـرِ آدم بـا یک بُخل ذلیل شد
یـونس با یک شتاب ذلیل شد
ما کہ الحمداللہ همہے اینها را باهم داریم
واحساسِ ندامتے هم نداریم!
#استادعلیصفاییحائرے
🌱|@martyr_314