eitaa logo
خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
651 دنبال‌کننده
565 عکس
324 ویدیو
102 فایل
دل آدمي بزرگتر از اين زندگيست و اين راز تنهايي اوست... یاد مربی موحد، مجاهد، سردار جبهه تربیت و سازندگی، فقیه صاحب مکتب تربیتی، صفای اهل صفا، سالک خالص، ستاره آسمان گمنامی، سمبل اندیشه‌های ناب، بی‌تاب بوتراب و تطهیر شده با جاری قرآن...
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰استاد علی صفایی حائری در نگاه دیگران 🔹مقام معظم رهبری: ایشان در تفسیر قرآن صاحب‌نظر است؛ همچنان که علامه طباطبایی (ره) صاحب نظر است. 🔸 نادر طالب زاده (کارگردان و مستندساز) : ایشان کسی بود که به راحتی می‌توانست مسیحی را مسلمان کند. 🔹 آیت الله حائری شیرازی: قدر این نویسنده، شناخته نشده است. او محتوای شهید مطهری را دارد و روش بیان شریعتی را. 🔸 رضا میرکریمی (کارگردان سینما): نوع برخورد ایشان و گرمایی که در لحن و نگاه ایشان بود به گونه‌ای بود که انگار ما دوستان قدیمی هستیم که بعد از سالها دوباره همدیگر را دیده‌ایم. 🔹حجت الاسلام والمسلمین عالی: مرحوم آقای علی صفایی روحانی‌ای بسیار بزرگوار، اخلاقی و متدین بود که تو مسائل تربیتی صاحب سبک بود. 🔸 علیرضا داوودنژاد (کارگردان سینما): اگر استاد در وضعیتی مثل امروز که ما در عرصه هنر، سینما، بازار ویدیو و بسیاری از چیزهای دیگر تسلیم واردات شده‌ایم، بالای سر فرهنگ ما حضور داشت، می‌توانست همه را دور هم جمع کند تا در یک فضای صمیمی، خلاقیت‌ها بروز نماید. ╭✤ @Einsad ✤╮
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم ✅ معرفی کتاب جرعه ای از چشمه جاری استاد صفایی: «آتش سوزى هاى بزرگ از جرقه هاى كوچك آغاز مى شود و سيلابها از قطره ها سر مى گيرند». 1 ـ کسانی که علاقه مند به مطالعه آثار استاد صفایی هستند، اما نمی دانند از کجا شروع کنند. 2 ـ کسانی که می خواهند دیگران را با آثار استاد آشنا کنند، اما راهش را بلد نیستند. 3 ـ کسانی که آثار استاد را خوانده و دوست دارند هر روز با نکاتی از ایشان مأنوس باشند. 4 ـ کسانی که دوست دارند آثار استاد را بخوانند ولی حال خواندن تمام کتاب ها ایشان را ندارند. 5 ـ کسانی که دوست دارند خلاصه ای از اندیشه استاد صفایی را در دست داشته باشند. پیشنهاد: بعد از هفت دور مطالعه آثار استاد صفایی، نکات کلیدی و ناب و تأثیر گذار ایشان، در قالب بیش از 900 نکته، از کل کتاب ها، جمع آورش شده و با عنوان «جرعه ای از چشمه جاری» تقدیم شده است. که انشاء الله بتواند پاسخ مناسبی به نیاز علاقه مندان استاد صفایی باشد. آدرس انتشارات بنی الزهراء: قم ـ خیابان ارم ـ پاساژ قدس ـ طبقه همکف ـ پلاک 92 تلفن انتشارات: 02537836300 02537731752 ـ 09127462153 آیدی مؤلف در پیام رسان های ایتا و سروش و تلگرام: @davood_ch1363 ✅ مقدمه کتاب: کم نیستند کسانی که با یک آیه، یک حدیث یا یک شعر یا یک جمله زیبا، تحولی بزرگ در زندگی یافتند. کسانی که پیامبر (صلّی الله علیه و آله) با خواندن یک آیه و دریافت آن از سوی شنونده، فرمودند:«او فقیه شد!». حرفهایی هستند که ملّت ها را به خروش و جنب و جوش می آورند و حرکتی نوین آغاز می شود. حرفهای استاد صفایی (رحمة الله علیه) از این نوع هستند. باید خاطره ای بگویم. دوستی مى گفت: در اوج شور جوانی و دعوتهای رنگارنگ، یکی از عوامل گروه هایی که در اندیشه و سلوک خویش مشکلات جدّی دارند، به من نزدیک شد. او یک خانم بود و برای آنکه دعوتش به آسانی به ثمر برسد با صراحت از داشتن خانه و امکانات و حتی رابطه خودش گفت، زیبا بود و جذاب. من به یاد جمله ای افتادم که استاد فرموده بود:«ببین اینها چه مى دهند و چه مى گیرند!». جدالی کوتاه درونم در گرفت، دیدم آنها لذّتی کوتاه مى دهند اما هستی ام، حیثیت انسانی ام، هدف بلند زندگی، همه و همه برباد می روند. زود از جدال پیروز در آمدم. گفتم برو این دام بر مرغ دگر نه. مى بینید یک جمله کوتاه استاد چه شور و تصمیمی مى آفریند؟! ارزش این حرف ها که سرشار از روح و زیبایی و تحرّک اند، به این است که ریشه در وحی و کلام معصومین (علیهم السلام) دارد و به شدّت به فرهنگ اصیل دینی متّکی است. چنانکه خود استاد صفایی (رحمة الله علیه) گفته است وامدار کسی جز حضرت علی (علیه السلام) نیست. مجموعه نکته های ناب که پیش رو دارید با تلاش برادر سخت کوش آقای چراغ سپهر و حمایت برخی دوستان آماده شده است. ایشان در گذشته کاری شایسته به نام «تولّدی دوباره» با چندین بار خواندن آثار استاد به صحنه فرهنگ دینی تقدیم داشته است، و این مجموعه دارای شیرینی و عطری دیگر است. عزیز الله حیدری ( نویسنده مشهور آسمان) 🌿 @einsad
هدایت شده از هوش معنوی
کتابهایی از "علی صفایی حائری" که استاد میرباقری میگفت : هنوز مونده به فهم مطالب ایشون برسیم ..! •مجموعه کتابهای عین صاد :↯ •رشد . . . •نامه های بلوغ •صراط . . . •آیه های سبز🌿:) •••♢⃟۞﴿؎•° 『➣•• ↬𝒉𝒐𝒐𝒔𝒉𝒆.𝒎𝒂𝒂𝒏𝒂𝒗𝒊
⭕ثبت نام در فصلواره ی سرد مدرسه صاد آغاز شد.⭕ ⚪ارائه منظومه فکری انقلاب اسلامی مبتنی بر اندیشه ی متفکرین انقلاب اسلانی ⚫️روش حل مساله :. 🗓آغاز دوره از نیمه آبان ماه . 📄۲۰ هفته ی آموزشی . 💻کلاس ها به صورت آنلاین و غیر حضوری . ✒️با حضور استاید سطوح عالی حوزه و دانشگاه 🔰 ثبت نام : https://survey.porsline.ir/s/ccOTMdhS 🔻اطلاعات بیشتر: Sadschool.ir 🔰نشست ها و همایش های علوم انسانی اسلامی 🆔http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403
✨سلوک سالم مربی و استاد 📕یک لقمه مطالعه نور افزا! 👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از چشمه جاری
🎤👈 حاج آقا حیدری 🔷 یک روز به استاد صفایی رحمة الله علیه گفتم: من وقتی از بعضی افراد گستاخ در کوچه و خیابان، حرفی می شنوم، پاسخ می دهم. شما چطور؟ 🔷 استاد گفتند: من پاسخ نمی دهم؛ چون آدم ها انگیزه های گوناگون دارند؛ یا نمی دانند، یا از نفرت هایی انباشته اند و یا بدبین اند. من یا می گذرم «مَرُّوا كِرَامًا» یا با آنها حرف می زنم. 🔷 تعریف کرد: روزی در تهران می رفتم. جوان موتور سواری به همراه سواری بر ترک، اشاره ای کردند که فهمیدم می خواهند زیر عمامه ام بزنند. برای همین به پیاده رو رفتم. 🔷 وقتی به کنارم رسیدند، از کارشان مأیوس شدند. توقف کوتاهی کردند و یکی از آن دو حرفی گفت که مفهوم آن تغوط به عمامه ام بود. دستی به عمامه ام کشیده و گفتم: خبری نشد⁉️ 🔷 ناگهان ایستادند و موتور را روی جک گذاشته و به طرفم آمدند. سرها را پایین گرفته و با شرم گفتند: آقا عفو کنید. کلام مظلومانه و از سر خیرخواهی چنین اثر می گذارد. 🔷 با آن دو نفر صحبت هایی شد، بعد استاد نگاهش را به من دوخت و گفت: یکی از آنها به حوزه آمد و طلبه شد و دیگری به جبهه رفت و میان بر زد. 🔷 چه نفسی و چه نفوذ کلامی که از فحاشان، طلبه و شهید بیرون می کشید. 📚 مشهور آسمان، ص ۵۷ 🆔 کانال👈 https://eitaa.com/cheshmeyejarie
هدایت شده از اطلاع‌رسانی - عین‌صاد
♻️«موسسه شمیم لیله‌القدر تهران» «مرکز تربیت مربی کرامت» 💡 طرح مطالعاتی آثار استاد علی صفایی حائری(عین.صاد) 🔸 ترم اول: هدف‌شناسی با محوریت کتاب رشد 🔴 مهلت ثبت نام تا ۴ آذرماه «شروع دوره ۵آذرماه» 🔷 این دوره به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. ⭕️ برای دریافت کد تخفیف به ادمین گروه‌ها و کانال‌های مرتبط با موسسه شمیم لیله‌القدر پیام دهید. 🔔 همراه با اعطای گواهی 🌐 ثبت نام در سایت کرامت: www.keraamat.ir ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ ✅ @keraamat_ir ☘️ @EinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir
هدایت شده از صفاییه
🔰بخشی از مقاله سالها پیش پیرامون استناد و استدلال در آثار ♦️امروز از اندیشه¬ای سخن می¬گوییم که از شروع انتشار آن حدود چهل سال گذشته و پس از فراز و فرود¬ها و پس از رحلت صاحب اندیشه اکنون مورد استقبال قرار گرفته است. آنچه امروز شاهدیم پذیرش این تفکر نه فقط از سوی نسل نو بلکه از سوی کسانی است که در زمان حیات مرحوم استاد به این اندیشه به دیده تردید و حتی انکار می¬نگریستند. ♦️توجه روز افزون نسل امروز به آثار استاد حکایت از ارتباط مناسبی دارد که نوشته¬ها و گفتارهای او با مخاطب امروز برقرار کرده است. این ارتباط مناسب حاصل توجه و وقوف این اندیشه به مشکلات امروز ما بوده و در این میان نثر قوی و اثر گذار صاحب این اندیشه بر قوت این ارتباط افزوده است. ♦️اما امروزه و در دوره استقبال با سؤالات تازه و پرسش¬های متفاوتی نیز روبرو می¬شویم که پرداختی تازه به این تفکر را می¬طلبد. در میان این سؤالات آنچه بیشتر مطرح می¬شود میزان قوت این اندیشه از حیث اتکاء بر و استفاده از متون دینی است. نکته کلیدی در کتب استاد استفاده ایشان از نثری تأثیر گذار برای القاء مطالب خویش است که البته با هدف ایشان یعنی ایجاد حس و حرکت در مخاطب کاملاً سازگار می¬باشد. اما این نثر تأثیر گذار و این شیوه در بیان که مزایای برهان و خطابه را در خود جمع کرده می¬تواند آسیب¬های را هم به دنبال داشته باشد. ♦️گزینش این نثر برای بیان مطالب گذشته از تناسب آن با مباحث اخلاقی و تربیتی نوعی پاسخ¬گویی به نیاز روانی مخاطب نیز بوده و می¬تواند با خواننده ارتباطی قوی بجای گذارده و لطافت بیان ماندگاری و اثر گذاری دراز مدت آن را تضمین می¬کند. اما این بیان برای خواننده دشواری¬های را نیز ایجاد می¬کند. اولین مشکل صعوبت در استدلال¬های استاد و فهم ایشان است. بیان شفاف و استدلالی بار فهم را بر خواننده سبک کرده ولی آنجا برهان و خطابه به هم ¬می¬آمیزد درک دقیق استدلال¬ها و استخراج آن از متن دشوار خواهد بود. ♦️البته دقت در نوشته¬های استاد ما را به این نکته واقف می¬کند که رویه نوشتاری آن مرحوم ارائه یک بیان شفاف و استدلالی در آغاز بحث است و در ادامه به تبیین و توضیح و استفاده بیشتر از بیانات تأثیر گذار می¬پردازد. این حد از تفکیک اگر چه در صورت توجه خواننده از صعوبت کار می¬کاهد ولی آنچه عملاً شاهد آن هستیم نیاز مبرم خوانندگان نوشته¬ها به توضیح ساختار استدلالی سخن استاد است. ♦️آسیب دیگری که در این شیوه می¬تواند رخ بنماید فاصله گرفتن از فضای تدقیق و نقد و اکتفا به نوعی اقناع حسی ، عقلی است. در این فضا دیگر به سخن نویسنده سخت¬گیرانه نگریسته نشده و سخن بدون توجه کافی و ارزیابی درست از ادله پذیرفته می¬شود آسیبی که در میان بسیاری از دوست¬داران این اندیشه می¬توان یافت. ♦️این شیوه در ارائه مطالب از سوی استاد موجب شده تا برخی این نوشته¬ها را خطابی تلقی کرده و لااقل آنها را فاقد استدلال و و بدانند. اگر چه صاحبان این ادعا بر خود زحمت تحلیل و فهم عمیق متن را نداده و بدون دریافتی درست از ساختار استدلالی کتب و اندیشه استاد به نقد آن پرداخته اند. ♨️شاید بیراه نباشد که ذوقی و من عندی خواندن امروز این نوشته¬ها و سکوت و بی¬توجهی عامدانه¬ی دیروز و هجوم¬ها و اتهام¬های گذشته¬ها را در یک چیز همسان می¬توان دید و آن نبریده گز کردن و نخوانده نقد کردن است. آنچه شیوه¬ها را در برخورد متفاوت کرده نه انصاف بیشتر ناقدین امروز بلکه فضای متفاوت پریروز و دیروز و امروز است و ⬅️در حقیقت این تغییر فضا است که شکل بی¬انصافی¬ و کم توجهی را متفاوت کرده است. ♨️دوستانی که تا دیروز به عنوان احتیاط، کم لطفی¬ها و را به نوعی تقریر می¬کردند اکنون ⬅️با مشاهده¬ی رشد طبیعی و استقبال فزاینده از این فکر و با رحلت استاد و رفع دغدغه¬ی طرح شخصیت او ، همچنان بجای برخورد شفاف و نشان دادن ضعف¬ها و قوت¬های این اندیشه با تعابیری مبهم عملاً ⬅️راه را بر استفاده درست و کامل از این تفکر می¬بندند. ♦️این حد از احتیاط آن هم در شرایطی که از گزینه¬های بسیار محدودی در عرصه برخورداریم و در غرقاب و سؤالات غوطه¬ورند چه توجیهی دارد و چگونه بجای و تعیین نقاط ضعف و قوت یک اندیشه، با القاء این نوع بیانات به دست اندر کاران عملاً همچنان راه را بر استفاده کامل از این تفکر می¬بندیم، آن هم در شرایطی که متفکرین مورد اعتماد ما در شان از ابتکارات و ذوقیاتشان بهره برده و بر منابع استناد چندانی ندارند. @Safaeiyeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 | واکنش عجیب در مقابل عمامه‌پرانی! ‼️ سرنوشت جالب دو جوان عمامه‌‌پران! 🔹 برشی از سخنرانی 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸آقای صفائی حائری، جامع مطهری و شریعتی بود🔸 💎 ویژگی آقای صفایی [حائری] این بود که هم جایگاه سالمی داشت و هم او روش مؤثری بود. متأسفانه برخی از اندیشمندان ما «» داشتند، ولی «» نداشتند و برخی بالعکس بودند. 💎 دکتر شریعتی در «فرم بیان» و ورود به مطالب و انتخاب واژه‌ها خوب بود؛ ولی در «محتوا» خوب نبود و اسلام شناس نبود. استاد مطهری در «»، بود؛ اما «فرم» او به اندازه محتوایش خوب نبود. 💎 من وقتی کتاب غدیر آقای صفایی (عین-صاد) را خواندم، در حاشیه آن نوشتم: «قدر این نویسنده، شناخته نشده است. او محتوای شهید مطهری را دارد و روش بیان شریعتی را» 💎 آقای صفایی . من اگر در مروری که در چند تا از کتابهایشان داشتم ضعف اندیشه دیده بودم، ایشان را نمی کردم. ▪️ 22 تیرماه، سالروز رحلت متفکر ژرف اندیش، استاد علی صفایی حائری (ره) تسلیت باد. @haerishirazi
هدایت شده از گروه فرهنگی صبار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 این باری است که بدوش شماست 💠 بصورت ویژه، جمله به جمله و کلمه به کلمه گوش کنید. 💠 سخنان بسیار زیبا از استاد علی صفایی حائری 💠 @sabbar_ir
هدایت شده از هادیانه ها
2107141149آهنگزنگ.mp3
6.37M
✅ مروری سریع بر نظام در کلام استاد هادیزاده 1⃣ در تربیت انبیاء تحول در حوزه بینش و معرفت است 🔹 جداکردن انسان ها از معبودهای دیگر و رساندن به معبود یگانه 🔹این یا پایه ای است که مبنای دیگر تحول ها برای حوزه های دیگر زندگی است 2⃣ (مبنای) تربیت در نگاه وحیانی از موضوع شناسی شروع می شود یعنی از و ساخت او ناظر به حوزه تربیت 🔹اساس آن »» موجود است که پس از اجابت، حیات دیگری پیدا می کند (در مقابل میت که کلام پیامبر را نمی شنود) 3⃣ : تعصب _ تقلید _ دلبستگی 4⃣ راه حل: تربیت👇 💢کار مربی: » آزادسازی فکر __ » و آموزش تفکر ( نوع پرسش و ادامه آن) » 💢اتفاق در متربی: برای انتخاب به دست آوردن مواد اولیه + استنتاج از آن مواد + زمینه انتخاب از آن شناختها 🔹تطبیق این روش: در جهان‌بینی در چه تدبر کند و تفکر؟ »»»ارسلنا رسلنا بالبینات««« از آگاهی های استوار شروع کند 5⃣ آثار این جهان‌بینی: 👈 آثار در احساس ها و آرمان ها و ایمان 👈 در عمل هایش و مسؤولیت ها و معیارها و میزان ها 6⃣ مخاطب شناسی مراحل مذکور مال مخاطب حی بود ولی روحیات در مقابل آن حی : موتی کر کور ✅ خلاصه : تربیت وحیانی👈 انسان شناسی» شکل گیری مسائل » روش ها و نظام بر اساس آن » نظام در حوزه تطبیق جهان‌بینی و احساس و عمل را می دهد / برای مخاطب حی @hadianeha
شیطان‌ بـا یک کِبـر زمین خورد آدم بـا یک حرص زمین خورد پسـرِ آدم بـا یک بُخل ذلیل شد یـونس با یک شتاب ذلیل شد ما کہ الحمداللہ همہ‌ے این‌ها را باهم داریم واحساسِ ندامتے هم نداریم! 🌱|@martyr_314
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 هشدار برای همه ما 😓 اگر جزو ساکتین در مقابل خطرات کاهش جمعیت هستیم !👇 😓 اگر جزو بی خیال ها هستیم !👇 😓 اگر منتظریم تا پول بیاید و فعالیت ها را شروع کنیم!👇 ⭕️ آیا طاقت بار عذاب فرار از مسئولیت ها را داریم ؟ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ⏰ @shomareshmakooszohor
هدایت شده از کانال حسین دارابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدارحمت کنه مرحوم صفایی حائری رو خیلی این صوتشون مناسب این روزهای جامعه است که عده ای احتمالا دلسرد با نا امید شدند و یا اینکه تکلیفشون رو در این شرایط نمیدونند الان که اوج تاریکی نیست، حتی اگرم باشه ناامیدی معنا نداره @einsad 👈 عضوشوید @hosein_darabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ چیزی نمی نویسم ✅ خودتون بشنوید 💌دعوت رسول ✨استَجيبوا لِلَّهِ وَلِلرَّسولِ إِذا دَعاكُم لِما يُحييكُم ⭐️@arameshemandegar
✨«مرحوم به سال 1330 در شهر قم در خاندانی از عالمان دین تولد یافت. در نوجوانی به سوی حوزه آمد و در پانزده سالگی موفق به پایان سطح گردید. نوزده ساله بود که به تایید برخی استادان به درجه نائل شده و به تدریس سطوح عالی پرداخت. اولین نوشته¬ها و طرح¬های سلوکی¬اش را پیش از بیست¬سالگی در دو کتاب رشد و مسئولیت و سازندگی عرضه کرد. وسعت مطالعات به او این امکان را داده بود که در زمینه¬های متنوعی به تحقیق و تألیف در آموزه¬های دینی بپردازد. از آخرین کتب و مقالات در حوزه گسترده مطالعات دینی مطلع بود؛ حتی از کتاب¬هایی که در ممیزی گرفتار شده، توفیق چاپ نیافته بود. سخنرانی متفاوت بود و معلمی گرم و ؛ از شرایط اجتماعی و تکیه بر طراوتی خاص به سخنانش می داد که احساس سرشار و باور عمیق او، آن را به عمق جان مخاطبان می¬رساند. در تعلیم به همه نیازهای دور و نزدیک شاگردانش می اندیشید و این صمیمیت به ارتباطی میان او و شاگردان می انجامید. او در کنار تفسیر و کفایه و مکاسب، به طلاب جوان صرف و نحو نیز می آموخت؛ چراکه آنان را در سن تصمیم و شکل-گیری می¬دانست و محتاج و . نثری داشت؛ و . خود ریشه این نثر خاص را در ختمهای بسیار ، انس با و گسترده روایات می دانست که در کنار ذوق سرشار ادبی و آشنایی و مرور مستمر ایران و جهان به بلوغ و پختگی رسیده بود. آدمی را در همه عرصه¬ها محتاج می¬دانست و به پاسخگویی دین در همه حوزه¬ها باور داشت؛ اعتقاد او به کفایت دین همراه با حرمتی بود که برای آورده¬های فلسفه، عرفان و علم قائل بود. از نگاه او، دین و تفقه در دین محدود به حوزه احکام نبود و تمامی گستره معارف، عقاید، اخلاق و احکام را در خود جای می¬داد و حتی تمامی نظام¬های فردی و اجتماعی را در بر می¬گرفت. نظام¬های فکری، عرفانی، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، قضایی، حقوقی و جزایی. دین برای تدمین همه این نیازها آماده شده و محتاج حمایت دیگران نبود. باور به دین و متون دینی در تمامی سخنرانی¬ها و درس¬های خارج فقه و اصول و تفسیرش موج می-زد. در پاسخگویی به سوالات اولین دغدغه¬اش بود و اتکاء به حجت. در عقلی ترین مباحث کلامی یا ذوقی ترین گفت¬و¬گوهای عرفانی یا عرفی ترین مباحث اجتماعی تلاش می¬کرد تا پاسخ¬هایش بر مبتنی باشد که دین به او داده بود. زندگی فردی او جلوه¬ای عمیق از باورهای او بود؛ او فراتر از یک زندگی ساده با امکانات محقر بود؛ جلوه زهد و او در دیون سنگینی نمودار می¬شد که برای حفظ و از زندگی بر دوش می¬گرفت. غریبی در معاشران او بود که از و بسیار او خبر می¬داد و در شب¬های ، های بسیار و های مکررش ریشه داشت؛ زیارت¬های ماهیانه¬ی مشهد رضوی که در همین راه به سال 1378 به دیدار محبوبش شتافت.» روحش شاد با ذکر یک صلوات🤲 📗سلوک اخلاقی – طرح¬های برگرفته از کتاب و سنت – ، انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛ ص 199 🌷🇮🇷🌷
🔸️ بر ظرفیت خود بیفزا ... 💠 @samtekhoda3
❌🎥 مستند "برای پس از مرگم" در مسیر مرور زندگی و شخصیت آقای ، سوالات و ابهاماتی را میپرسد. ۱۰ سوال اصلی: ۱. چرا علی صفایی حائری منزوی شد؟ ۲. چه کسانی پشت پرونده سازی و اتهام زنی به مرحوم آقای صفایی بودند؟ ۳. عین.صاد چند بار و به چه اتهاماتی محاکمه شد. ۴. راز جذابیت شخصیت و منش مرحوم صفایی برای هنرمندان و روشنفکران طیفهای مختلف چه بود؟ ۵. جریان برخورد سخت با مرحوم صفایی از سوی بزرگان وقت حوزه چیست؟ ۶. عین. صاد چرا به جبهه رفت؟ و چرا عذرش را از آنجا خواستند؟ ۷. ریشه سوتفاهمات اطرافیان مرحوم صفایی در چه بود؟ ۸. چرا منزل مرحوم صفایی محل رجوع طیفهای متنوعی از مومن تا ناباب بود؟ ۹. این شخصیت حوزوی بالاخره انقلابی بود با ضدانقلاب؟ ۱۰. تصادف منجر به درگذشت علی صفایی حائری در تیر ماه ۷۸ مشکوک بود؟ 📌 مستند برای پس از مرگم اکنون در جشنواره مستند نمایش داده میشود 🔗 مهدی نوری 🔺دانلود مستند: 👇 https://hashure.com/movies/%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B1%DA%AF%D9%85 🌷🇮🇷🌷
19.mp3
4.95M
نکاتی از استاد میرباقری(حفظه الله) در خصوص اندیشه استاد علی صفائی(ره): http://mirbaqeri.ir/component/search/?searchword=%D8%B5%D9%81%D98%A7%DB%8C%DB%8C%20%D8%AD%D8%A7%D8%A6%D8%B1%DB%8C&searchphrase=all&Itemid=108
هدایت شده از بچه های مسجد-اصفهان
۱۴۰۱/۹/۲۶ 📗 نامه های بلوغ ✒️ مرحوم_علی_صفایی_حائری 🌈انتشارات لیلة القدر ✅ در گذشته این اتفاق بوده است که بزرگان به هنگام بلوغ برای فرزندان خود نامه می‌نگاشتند چنانکه مرحوم سیدبن طاووس هم نامه‌اش را به‌صورت کتابی تنظیم نموده و اکنون ترجمه شده است. 👌این اثر مجموعه پنج نامه از نویسنده است خطاب به فرزندانش که هنگام بلوغ هر کدام نوشته شده ولی حقیقت این است که همه، مخاطب این نامه‌ها هستند. 🔴در این کتاب از مسائلی مثل حجاب و داشتن استاد در سلوک و حتی نقد رمان‌های نویسنده‌های معاصر،تا عمل و بحران‌های عمل که یکی از بهترین بخش های این کتاب است و می‌تواند مشکلات زیادی را در زندگی دینی از پیش پای بردارد،گفتگو شده است. ⭐️ از کارآمدی این کتاب همین بس که جوانی دچار بحران روحی شدید و از درس و دانشگاه مانده و حتی فکرخودکشی به سرش زده بود، را به لطف الهی به سادگی از این بن‌بست و بحران‌ها نجات داد. 📎تهيه کتاب: https://b2n.ir/s02073 📎نسخه الکترونیکی: https://b2n.ir/b10058 📎فرم نظرسنجی: https://fhma.ir/zn9