eitaa logo
خزینة الجواهر
1.2هزار دنبال‌کننده
31.5هزار عکس
29.4هزار ویدیو
35.2هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
حقه ی گم شدن پول لو رفت
هدایت شده از طلاب الکریمه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ یا انسان محوری ⭕️شیوه هوشمندانه نفوذ شیطان در انسان و خروج او از دین و راهنمایی به سمت کفر از سطوح پایین!! @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
🔴 نکته زیر درباره ی وام ۱ میلیونی دولت را حتما رعایت کنید : حتما باید شماره کد ملی به صورت اعداد فارسی به شماره ۶۳۶۹ ارسال شود و همان لحظه جواب پیام شما می آید و در صورت ارسال اعداد انگلیسی جوابی داده نمی شود. به حول و قوه الهی @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
1.09M
🎙حضور فعالان فرهنگی در شبکه‌های مجازی خارجی آری یا خیر؟ ◽️آیا چنانچه از تلگرام و اینستاگرام خارج شویم، فضا را برای جولان دشمن فراهم نکرده ایم؟! ◽️ملزومات حضور در فضای مجازی بیگانه چه چیزهایی است؟! ◽️آیا تا به حال درباره فیلترینگ حبابی شنیده‌اید؟ 👤 استاد تبیین می‌کند @tollabolkarimeh 🌷
99-1-30.mp3
4.49M
بسم الله الرحمن الرحیم این ایام دعای اللهم ان لم تکن غفرت لنا فیما مضی من شعبان فاغفرلنا فیمابقی وارد شده است اهمیت ورود با آمادگی و توبه به ماه در درک برکات ماه رمضان بحث خدمت به بشریت در تعالیم دینی علامت بندگی خدا مخالفت ماباهوای نفس است تازمانی که مشکلی در جامعه پیش نیامده فرق بین افرادنیکوکار وخیرین با دیگران معلوم نمی شوود در روایت است که تا ظهور محقق نشده تا میتوانید صدقه بدهید چون در دوره حضرت مهدی دیگر فقیری پیدا نمی کنید که به او صدقه بدهید در تفکر غربی بخا طرفردگرائی و انسان مداری ولذت پرستی بخاطر لقمه نانی به سر بلا ها می آورند دلیل برخی رفتارهای خودخواهانه در جامعه ی ما اختلاط فرهنگ غربی با فرهنگ مااز طریق رسانه هاست در تفکر دینی تشویقها وثوابهای بسیار عظیمی برای خدمت به بندگان خدا گفته شده است تواب 9000سال عبادت برای تلاش برای رفع حاجت مومن دستور خدا در قرآن به پیامبر برای زیزپروبال گرفتن مومنین لزوم شباهت مسلمان با پیامبر شیر رابچه همی ماند بدو توبه پیغمبرمی مانی؟ بگو محبوب ترین افراد پیش خداوند کسی است که بیشترین خدمت را به بندگان خدابکند شرایط قبولی انفاق اخلاص دم نزدن اذیت نکردن منت نگذاشتن خدمت در حد توان گاهی برخی افراد مبالغی بسیار کمتر از توانائیشان کمک به فقیرمی کننداین درست نیست روایت است که خداوندبه برخی بندگانش نعمتهائی می دهد وآنها را ماموریت به رفع نیاز مردم می کند واگر این کار را انجام ندهند خداوندنعمت را از آنها می گیرد وبه دیگران می دهدراه بقای نعمت خدا رفع نیاز مردم است سه کار که انسان را به رضوان الله می رساندچیست...
بسم الله الرحمن الرحیم این ایام دعای اللهم ان لم تکن غفرت لنا فیما مضی من شعبان فاغفرلنا فیمابقی وارد شده است اهمیت ورود با آمادگی و توبه به ماه در درک برکات ماه رمضان بحث خدمت به بشریت در تعالیم دینی علامت بندگی خدا مخالفت ماباهوای نفس است تازمانی که مشکلی در جامعه پیش نیامده فرق بین افرادنیکوکار وخیرین با دیگران معلوم نمی شوود در روایت است که تا ظهور محقق نشده تا میتوانید صدقه بدهید چون در دوره حضرت مهدی دیگر فقیری پیدا نمی کنید که به او صدقه بدهید در تفکر غربی بخا طرفردگرائی و انسان مداری ولذت پرستی بخاطر لقمه نانی به سر بلا ها می آورند دلیل برخی رفتارهای خودخواهانه در جامعه ی ما اختلاط فرهنگ غربی با فرهنگ مااز طریق رسانه هاست در تفکر دینی تشویقها وثوابهای بسیار عظیمی برای خدمت به بندگان خدا گفته شده است تواب 9000سال عبادت برای تلاش برای رفع حاجت مومن دستور خدا در قرآن به پیامبر برای زیزپروبال گرفتن مومنین لزوم شباهت مسلمان با پیامبر شیر رابچه همی ماند بدو توبه پیغمبرمی مانی؟ بگو محبوب ترین افراد پیش خداوند کسی است که بیشترین خدمت را به بندگان خدابکند شرایط قبولی انفاق اخلاص دم نزدن اذیت نکردن منت نگذاشتن خدمت در حد توان گاهی برخی افراد مبالغی بسیار کمتر از توانائیشان کمک به فقیرمی کننداین درست نیست روایت است که خداوندبه برخی بندگانش نعمتهائی می دهد وآنها را ماموریت به رفع نیاز مردم می کند واگر این کار را انجام ندهند خداوندنعمت را از آنها می گیرد وبه دیگران می دهد راه بقای نعمت خدا رفع نیاز مردم است والا نعمت از ما زائل می شود سه کار که انسان را به رضوان الله می رسانداست1-استغفار2-فروتنی3-زیادصدقه دادن ماموریت ویزه ی امام جواد به رفع حوائج از طرف امام رضا امام جواد:نیاز اهل کار خیر به کار خیربیشتر از نیازمندان است چون پاداش وافتخار ثواب آن برای او می ماند در واقع کار خیر نور دارد و نورانی شدن بسیار بیشتر از مالی که در راه خدا خرج می کنیم ارزش دارد دراین ایام عده ای به فکر فرصت طلبی و سودبیشترند اما عده ای به فکر خدمت بیشتربه مومنین هستند برای سلامتی خادمین ملت و سلامت ومریضها حمد شفا وصلوات اللهم صل علی محمد وآل محمدوعجل فرجهم
🔰 کتابخانه عمومی ایتا 🔰 👌بانک جامع PDF با تنوع موضوعی زیر : 💠 شروح درسی حوزوی در موضوعات متعدد 💠 کتاب های حوزوی 💠 آثار مرحوم امام خمینی ، مقام معظم رهبری و سایر علماء 💠 دیوان شعراء 💠 کتاب های عرفانی 💠 تراجم و زندگی نامه علماء 💠 فلسفه اسلامی و فلسفه غرب 💠 کتاب های حدیثی و کلامی و رجالی 💠 رمان های فلسفی و غیر فلسفی 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
4_5999321511461128680.pdf
397.9K
کار خوب واحد فروش نشر مرکز. فهرستی از تقریباً همه‌ی کتاب‌فروشی‌های ایران و شماره تلفن‌هایشان. اگر این روزها بخواهید تلفنی کتاب بخرید، به دردتان می‌خورد. اغلب کتاب‌فروشی‌ها، دست‌کم تا پایان همه‌گیری ، ارسال با پست یا پیک دارند.
هدایت شده از امیرحسین ادیب
بسمه تعالی تولید شیلد (طلق محافظ صورت )با بالاترین کیفیت و نازلترین قیمت معمولی 4000تومان جنس عالی 8000تومان هزینه ی حاصله صرف امور خیریه میشود❤️ ارسال به سراسر کشور درصورت تقاضای بالای دویست عدد لطفا جهت سفارش کالا بااین شماره تماس بگیرید 09180021302 ادیب
99-1-31.mp3
4.37M
بسم الله الرحمن الرحیم سوره قدر در صدد یادآوری و تذکر اهمیت شب قدر است کل سال را باید برای درک شب قدر کار وبرنامه ریزی کنیم در روایات درباره آثار برخی گناهان گفته می شود که تا چهل روز مانع قبولی اعمال می شود یعنی حجاب و آلودگی روحی ایجاد می کند پس برای درک شب قدر باید ار دهم شعبان گناه را ترک کنیم اولین صفت مومن در سوره بقره ایمان به غیب است یعنی ایمان به خدا و ملکوت وملائکه و بهشت وجهنم برای پرهیز کرونای جسم بشر خیلی زحمت کشید وکاری معقول است امادر تفکر دینی بعد مهمتروجود ما روح است که بعد غیبی ماست علامت ایمان به خدا این است که برای سلامت روح بیشتر از سلامت جسم اهمیت قائل باشیم دولت هم اگربرای سلامت جسم ارزش بیشتری از روح قائل باشد کافرانه عمل کرده است فضای مجازی در حال مسموم کردن و قتل عام روحی ومعنوی جوانان ماست دولت می تواند این فضارا کنترل کندولی نمی کند( فتنه ی بنزینی براحتی کنترل کرد) متاسفانه دولت از تماشای فیلمهای مبتذل درآمد کلانی کسب می کندوبا اینپول راخرج کشور مسلمان می کنند مساله نفوذ بسیار جدی است دهها جاسوس دستگیرشده است وبرنامه های غیر دینی نظیر ستد2030را دراین دولت میخواستند اجرا کنند رفتاربد برخی دولتی ها با رزمایش بیولوژیک و گهگاه عدم همکاری با نیروهای انقلابی فعال مردم بحدی خبرهای منفی درباره فساد ودزدی شنیده اندکه نوعی فلج مغزی شده اند ودیگر ساسیت جامعه نسبت به این دزدی ها از بین رفته است مثل شخص بیهوشی که هرچه کتکش بزنند دردی حس نمی کند کم تحرک تنبل و جز فاسد ترین دولتهای تاریخ اانقلاب ماهواره ومجازی رهاشده تاسرگرم کند ونیز به نفع جناح فاسد
🔺‏در بزرگی رضاخان همین بس که سال 1320 چند ساعته تسلیم شوروی و انگلیس شد تا افتخار بستن زنجیر چرخ کامیونهای آمریکاییها بین برف و سرما نصیب کودکان ایرانی بشه😉 یک عده هم الان به زدن پایگاه آمریکا و پودر کردنش افتخار میکنن
🔴 دوباره مدلّل و دوباره شایعه ای تکراری 🔻با پخش تصاویری از ماجرای تلخ جوجه کُشی و به تبع آن طرح مشکلات مربوط به خوراک های دامی ، دوباره نام برادران مدلّل به سر زبان ها افتاد و بعد از انتساب مدلل تحت عنوان سلطان شکر به داماد آیت الله مکارم شیرازی ، این بار مدیر شرکت آوا تجارت صبا را به عنوان داماد ایشان معرفی کرده اند تا از آب گل آلود ماهی مطلوب خود را صید کنند. 🔻سال های قبل دفتر معظم له در اعلامیه به شرح ذیل اعلام کرده اند چنین دامادی نداشته و هرگز نامبرده را ندیده و نمیشناسم. 🔹 " اعلامیه دفتر : مکرر از معظم له شنیده ایم که هرگز نامبرده را ندیده و نمی شناسم و هیچگونه رابطه ای با ما نداشته و ندارد. اما آنها که نه ایمان دارند و نه وجدان، از تکرار دروغ های خود ابا ندارند." ✅ : دوستان عزیز عنایت داشته باشند تکرار و بازنشر شایعات و انتساب کذب دادن به افراد مسئولیت اخلاقی و شرعی دارد. 🖌
🔴 استعمار از این شفاف تر ؟‼️ 🔺 جو بایدن (۱۹۸۶): «دلیلی ندارد که بابت حمایت از اسرائیل عذرخواهی کنیم. این حمایت ۳ میلیارد دلاری بهترین سرمایه‌گذاری ما است. حتی اگر اسرائیلی وجود نداشت، آمریکا باید یک اسرائیل جدید اختراع می‌کرد تا منافع خود در منطقه را تامین کند.» 🔻 : امید بستن به پایان دوئل انتخاباتی ترامپ _ بایدن و دل بستن به روی کار آمدن دموکرات ها برای حل مشکلات داخلی خطاست
هدایت شده از دغدغه‌های حوزوی
💠تاملات_کرونایی 🖋حسین مهدیزاده(طلبه حوزه علمیه قم) 🔸1- حضور جهادی در پشت سر طبیبان و پرستاران، ماموریت فرعی بلکه فرعی فرعی حوزه است. 🔸2- حوزه باید طرحش از سلامت و بیماری که آن را متناسب با جهانگری است که از انبیاء گرفته است پیدا کند. طب قدیم ما به نحوی طب بابل و مصر و یونان است. کتاب العین می گوید الطب: السحر. یعنی طب قدیم علم نسخه نویسی بر اساس یک جهان نگری خاص بود که از بابل و مصر تا یونان آمده بود و نمی دانم در چه دورانی(شاید هلنیسم اسکندر مقدونی)، تقریبا جهانی شد. در این مدل بدن در جبر مزاجهایش اسیر است و تنها نقطه اختیار انسان تعادل این مزاجهاست و این نقطه سلامتی، این نقطه اخلاق است، این نقطه عدل است. در رسیدن به این تعادل هم طبیعت بیرون از بدن، ابزار و تکنولوژی رسیدن به سلامتی است. پس باید به کمک خود طببعت، از مدخل تغذیه، تنفس(مثل غلیان)، روغن مالی، دارو(سم طبیعی)، ورزش و.... این تعادل را به درون بدنمان راهنمایی کنیم. چینی ها اما درک دیگری از جهان داشتند و همان را هم به طب تبدیل کردند. آنها در عالم جریان انرژی های حیات را دنبال می کردند و در بدن نیز کارشان با همین انرژی هاست. مثلا طب سوزنی نوعی خاص از اثرگذاری بر روی گذرگاه های انرژی حیات بود که منتهی به اثراتی در بدن می شد. یا ورزش هایی (که امروز به آن ورزش رزمی میگوییم) در اصل نحوه از رشد فاعلیت بر اساس این انرژِی را هم دنبال می کردند و توسعه اختیار را به نحوی با توسعه انرژِی هایی که در تصرف بدن شان است جستجو می کردند طب جدید هم که «کمیت» را در عالم اصل می داند و اندازه کمیت های مادی را عامل تحولات کیفی عالم میداند. همین مساله را در فهم زیربنایی از سلامت هم بکار می برد. تعداد کرومزوم ها را می شمارد. تعداد ویروس ها را اندازه می گیرد، تکثیر آنها را دنبال میکند. با کم و زیاد کردن سلول ها، باکتریها، ریز مغزی ها و... از بدن تا روان انسان را کنترل و بهینه می کند. 🔸3- اما طرح ما حوزه های علمیه که می خواهیم بگوییم جهان معنایی انبیاء نه جهان معنایی سحره بابل و مصر است و نه دنیای انرژِ چینی های یاجوج و ماجوج، چیست؟ آیا همه جهان بینی ها طرحی دارند برای فهم عالم و بدن اما طرح انبیاء که می گفتند ما واسطه حقیقی عالم بالا با زمین هستیم هیچ معنایی برای سلامت و تعادل و... ارائه نمی کرد؟ یعنی انبیاء طرح دیگران را به کار می گرفتند؟ طب نسخه نویسی بر اساس فهمی است که از جهان داریم. ما اصلا هیچ فهمی از جهان و بعد سلامت و تعادل در جهان نداریم که برای خودمان باشد و بگوییم بر اساس آن می خواهیم دست به گزینش از طب موجود، سنتی، چینی، روایات طبی و... بزنیم؟ حالا تاسیس طب که پیشکشمان! 🔸4- بلکه اصلا مساله انسان شناسی را رها کردیم. کار ما شده است نسبت دادن مطالعات دیگران به اسلام و بعد اثبات اینکه اسلام هم همین را می گوید! ایا واقعا قابل قبول است که جهان معنایی انبیاء، سلامت را به نحوی جبر طبایع یا انرژی ها یا کمیت مادی عناصر بدن بداند؟ من کاری به نسخه نویسی و کارآمدی نسخه های هر کدام از این طب ها ندارم. مساله ام جهان معنایی است که سلامت را معنی می کند. وضعیت موجود طلبه های جهادی در طی کشیدن زیرپای پزشکان و پرستاران استعاره ای از رفتاری است که با اصل ایده سلامت انجام داده ایم. 🔸5- ما اگر طرحی برای سلامت نداریم، آیا واقعا هیچ نقدی به نظریه «مراقبت» مدرن که در بیمارستان و قرنطینه بیمار کرونایی انجا می شود هم نداریم؟ شواهد میدانی نشان می دهد که ناامیدی و ترسی که اصل ایده «مراقبت در بیمارستان» در دل بیمارکرونایی ایجاد کرده است(فارغ از تغذیه بیمارستان، نحوه ضد عفونی کردن بیمارستان و...) به اندازه خود کرونا قربانی داشته است. ما حتی الان نمی دانیم که چه میزان از مرگ و میر کرونا، بخاطر ویروس است و چه مقدار بخاطر علم ناامید و خشنی که این روزها با زور و ترس بیماران را زندانی می کند. فوکو که به شبیه ترین بیماری به کرونا -یعنی ایدز- مرده است، تز دکتری اش مقایسه ایده مراقبت بیمار و تنبیه دیوانه در بیمارستان و تیمارستان مدرن با دنیاهای ماقبل آن است و می خواهد بگوید مدرنیته در اصل با بیمارستان هدف اصلی اش درمان نیست، بلکه چیزی شبیه زندانی کردن اوست. طنز تلخ تاریخ این است که جمهوری اسلامی و حوزه علیمه و طلبه هایش یک ماه است همه تلاش خود را برای صرف «ایثار» طلبه ها و طبیان و پرستاران جان برکف و ایثار گر برای زندانی کردن بیمار ناامید و ترسیده کرونایی می کند و به گفته آقای دکتر حریرچی نیروی انتظامی هم رَحِم بیمار را با زور از بیمارستان اخراج می کند چرا که ایده بیمارستان چنین اقتضا می کند. 🔻🔻🔻🔻 @daghdagheha
هدایت شده از دغدغه‌های حوزوی
💠کرونا و معنویت در خلوت 🕌 یکی از ابعاد ظهور و بروز دین، عرصه اجتماعی دین و مناسک جمعی و با عظمت است. این جلوه از حضور دینی در ایرانِ ما و پس از انقلاب تبلور بسیار بزرگ تری یافت. 🔺 این اجتماعات حس و حال معنوی را شدت می بخشد و هویت جمعیِ دینی را ارتقا می دهد. در سنت اسلامی نیز به شدت به این هویت جمعی تاکید شده است. تاکید به مسجد، نماز جماعت، زیارت، مجالس عزا، جهاد و ... از همین قبیل است. 🔺 اما در ادبیات دینی ما عنصر مهمی در معنویت وجود دارد به نام «خلوت». در اعمال ام داوود که مناسبت آن چند روزی است سپری شده، امام صادق (ع) خطاب به ام داوود می فرماید: «وَ اجْتَهِدِي أَنْ لَا يَدْخُلَ عَلَيْكِ أَحَدٌ يُكَلِّمُكِ أَوْ يَشْغَلُك‏» (فضائل الاشهر الثلاثه، للشیخ الصدوق ص 35) یعنی تلاش کن در این حال کسی وارد بر تو نشود که با تو سخن گوید و مشغولت سازد. 🔺اتصال و توجه حقیقی انسان به خدا با توجه به غیر و فرورفتن در کثرات جمع نمی شود. به همین دلیل مساله «خلوت» در عبادات در ادبیات اسلام و بعدها عرفان اسلامی بسیار جدی شده است. به نحوی که مساله «عزلت» از ارکان اساسی سلوک عرفانی مطرح شده و می شود. در میان علمای شیعه کتبی مانند التحصینِ مرحوم ابن فهد حلی و کشف المحجه سید بن طاووس و آثار ابن عربی و اتباع او و نیز کتب مهم عرفان عملی مانند قوت القلوب اشاراتی جدی به این مساله وجود دارد. برخی جوهره حقیقی «و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون» را همین می دانند. 🔺 البته گاهی این خلوت در برخی تعابیر به «عزلت»ی حداکثری گسترش پیدا کرده و هر حضور و کنش اجتماعی را منتفی می داند. مرحوم شهید مطهری در نقاط مختلفی از آثار خود این نگاه به عزلت را نقد می کند. (مراجعه کنید به بررسی مکتب عرفا در کتاب انسان کامل، و مساله تقوا در کتاب آزادی معنوی) مرحوم امام نیز عملا با انقلاب اسلامی معنای جدیدی به سلوک و خلوت و عزلت داد. و ظهور و بروز اجتماعیِ معنویت را به اوج رساند. 🔺 اما در کلام هیچ یک از حتی اجتماعی ترین علمای اهل اخلاق و عرفان نمیتوانیم نشانه ای پیدا کنیم که حضور در اجتماع را در حد از بین بردن خلوت بین انسان و خدا جایز بدانند. بلکه حداکثری ترین امور اجتماعی مانند جهاد و سیاسات باید با عمیق ترین جوهره تقوایی همراه باشد. 🔺 گسترش مناسک جمعی برکات بسیار زیادی دارد اما شاید یکی از اشکالاتی گاهی در متن این اجتماعات دامن ما را می گیرد شرطی شدن باشد. به این معنا که برای برخی حالِ زیارت و دعا و توسل و ... تنها متوقف بر حضور در اجتماعات باشد. به طوری که اگر در شب قدری نتوانست جمعی پیدا کند، بخوابد یا با کمترین حس و حال آن شب را صبح کند. 🔺 این ایام که اجتماعات با اجبار بیماری برگزار نمی شود شاید فرصت تمرین این خلوتِ معنوی و توجه به خدا بدون نیاز به سایر افراد باشد. 🔺 برای کسانی که در این مسیر قرار گیرند افسردگی از تنهایی و قرنطینه بی معناست. 🔺 شاید در تعبیرات امام و مرحوم علامه طباطبایی خلوتی در ضمن حضور حداکثری در جامعه بتوان یافت که با حقایق قرآنی و روایی نیز سازگار است و در جای خود باید از آن بحث شود. 🔺 ان شاء الله که به زودی باب زیارت و دعای جمعی مومنان دوباره باز شود. 🔻🔻🔻🔻 @ofoqemobin 🆔@daghdagheha
هدایت شده از دغدغه‌های حوزوی
💠تمدن غرب در آستانه فروپاشی قرار دارد 🖋دکتر ابراهیم فیاض استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران در گفتگو با پایگاه هم‌اندیشی: 🔸شکی نیست که ویروس کرونا نوعی سلاح بیولوژیک و آزمایشگاهی است ولی از آنجا که نوعی تفکر روشن فکری و غرب گرایی در دنیا حاکم است در نتیجه به شدت با این واقعیت که این ویروس دست ساز و هدفمند به وجود آمده مقاومت می شود. 🔸رسانه های غربی در روزهای اولِ همه گیری این ویروس  در ایران و چین که فرضیه بیولوژیک بودن آن مطرح  می شد به شدت به این فرضیه حمله کردند. بویژه  به کشور چین که علاوه بر حمله ای بیولوژیک، درگیر حمله  رسانه ای تمام عیار از سوی شبکه ها و رسانه های غربی قرار گرفته بود و شاهد بودیم در حالی که ویروس کرونا تنها شهر ووهان چین را درگیر کرده ولی رسانه های غربی به دروغ تمام کشور چین را درگیر مقابله با این ویروس جلوه می دادند و طبعاً افکار عمومی دنیا نیز خیال می کرد که کرونا در مدت کوتاهی سراسر چین را فرا گرفته و این کشور را فلج خواهد کرد.  🔸از سوی دیگر اظهارات رئیس جمهور آمریکا در روزهای ابتدایی ورود کرونا به آمریکا که مدام از ویروس چینی سخن می گفت بر این واقعیت صحه گذاشت که دولت چین علاوه بر حمله ای بیولوژیک و برنامه ریزی شده، باید در برابر حملات رسانه ای آمریکا نیز ایستادگی کند. 🔸براساس برخی یافته های آزمایشگاهی ویروسی که ابتدا از سوی آمریکا علیه مردم ووهان به کار گرفته شد در بردارنده 40 درصد قدرت تهاجمی بود در حالی که چینی ها پس از به کنترل در آوردن این ویروس،  با تغییراتی در ساختار آن،  قدرت تهاجمی کرونا را به 70 درصد رسانده و بار دیگر آن را به آمریکا و سایر کشورهای غربی صادر کردند. 🔸همین مسئله باعث شد که کشورهای غربی و بویژه آمریکا که پس از جنگ جهانی دوم با هیچ چالش خارجی که موجب تحمیل تلفات سنگین جانی به آنها شود، مواجه نشده بودند این بار خود را در مواجهه با ویروسی ببینند که به شکل گسترده آنها را درگیر کرده و امنیت عمومی شان را به طور جدی تهدید می کند. 🔸بنابراین در حال حاضر دنیا شاهد جنگی تمام عیار میان چین و کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا است که به نظر می رسد این جنگ تازه شروع شده و باید منتظر تلفات سنگین کشورهای غربی بویژه آمریکا در روزها و هفته های آتی باشیم. 🔸اینکه بر تلفات سنگین آمریکا در این جنگ بیولوژیک تاکید می کنم به این دلیل است که این کشور به واسطه موقعیت جغرافیایی منحصر بفردی که دارد همواره مصون از هرگونه تهدید خارجی بوده و طبعاً از نظر پدافند غیرعامل نیز تدابیر لازم برای مواجهه با چنین هجوم خارجی را اتخاذ نکرده است و با توجه به دست ساز بودن ویروس کرونا، مسئولان امنیتی آمریکا به هیچ عنوان فرصت ارزیابی و متعاقب آن صف آرایی در برابر این ویروس را ندارند. البته باید این شرایط ویژه را در کنار نوع پراکندگی جمعیتی کشور آمریکا نیز قرار داد که با توجه به اینکه به جز برخی ایالات آمریکا از جمله کالیفرنیا، نیویورک و واشنگشتن بسیاری از ایالات این کشور از نظر امکانات درمانی دچار کمبودهای اساسی هستند پیش بینی من این است که شیوع کرونا در این ایالت ها تلفات سنگین دهها هزار نفری را بر روی دست دولت مرکزی آمریکا بگذارد. 🔸امروز حتی ارتش آمریکا با چالش هایی جدی تری در بحث شیوع کرونا مواجه شده است، به طوری که رسانه های آمریکایی به نقل از فرمانده یکی از ناوهای هواپیمابر این کشور خبر از ابتلای بیش از 100 نفر از خدمه این ناو به ویروس کرونا داده اند. مسئله ای که رسانه ای شدن آن منجر به برکناری فرمانده این ناو شد که نشان از عمق آشفتگی و درماندگی سیستم مدیریتی ایالات متحده آمریکا دارد،  این در حالی است که آمریکایی ها این ویروس را با هدف زمین گیر کردن اقتصاد چین ایجاد کرده بودند. 🔸از آنجا که این ویروس آزمایشگاهی و دستکاری شده است، طبعاً عملکردی غیرقابل پیش بینی دارد و همانطور که متخصصان پزشکی نیز تاکنون اذعان کرده اند هیچ درمان قطعی برای کرونا حداقل تا ماه های آینده نمی توان کشف کرد و در روزهای گذشته شاهد بودیم که در برخی موارد حتی از داروهای ضد شپش برای کاهش اثر مخرب این ویروس استفاده شده که نشان از ناشناختگی و تغییر ساختار مداوم این ویروس دارد. 👇👇👇
هدایت شده از دغدغه‌های حوزوی
👆👆👆 🔸اتحاد جماهیرشوروی پیش از فروپاشی، قدرتی بود که به شدت از درون و بیرون منسجم بود و این انسجام را مدیون توان اتمی خود بود که یکی از مولفه های اصلی قدرت او به حساب می آمد ولی انفجار نیروگاه اتمی چرنوبیل موجب شد تا بخش مهمی از اراضی تحت کنترل و استعمار این کشور دچار آلودگی شدید زیست محیطی شود به طوری که حتی در آن سالها گمانه زنی هایی مبنی بر این که مناطقی از دریای خزر نیز تحت تاثیر این انفجار عظیم دچار آلودگی شده نیز مطرح می شد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان همین حادثه آغازی  بر روند فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شد.   🔸در ماجرای شیوع ویروس کرونا نیز شاهد این واقعیت هستیم که ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورهای غربی  به عنوان قطب کشورهای دنیا در زمینه علوم تجربی و آزمایشگاهی، هم اکنون بیشترین مبتلایان و جان باختگان  یک ویروس دستکاری شده و آزمایشگاهی را دارا هستند. از سوی دیگر شاهد هستیم که سرمایه اجتماعی دنیای غرب نیز با چالش جدی مواجه شده و آمریکا و کشورهای اروپایی همانند گذشته دیگر توان بهره گیری از قدرت نرم خود در حوزه هایی چون ادبیات و هنر ندارند. همین مسئله موجب شده تا این روزها شاهد دزدی علنی کشورهای اروپایی و آمریکا از یکدیگر در بحث اقلام بهداشتی بویژه ماسک باشیم که  تمامی این واقعیات  خبر از فروپاشی قریب الوقوع نظم حاکم بر دنیا به رهبری آمریکا می دهد. 🔸اولین رویداد بزرگ جهانِ پساکرونا خلاصی جامعه جهانی از غرب به عنوان مرکز تمدنی بشر است. البته باید این نکته را مورد نظر قرار داد که تاثیرات فروپاشی تمدن غرب تنها در جوامع غربی بروز و ظهور نمی کند بلکه در مشرق زمین نیز شاهد تغییرات فرهنگی اساسی خواهیم بود. چراکه امروز حتی کشورهای شرق آسیا نظیر چین و ژاپن نیز به شکل اساسی بازتولید فرهنگ غرب را در جامعه مدنی خود حاکم کرده اند. حتی ایران فعلی نیز با در نظر گرفتن دولت غربگرای کنونی را می توان بازتولیدی غربی از جمهوری اسلامی در نظر گرفت. 🔸آنچه  در پساکرونا رخ می دهد این است که همان طور که سیطره استعمار غربی پس از دو جنگ جهانی از بین رفت این بار شاهد آن خواهیم بود که سیطره تمدنی غرب در تمامی ابعاد این تمدن از جمله فلسفه، اخلاق، هنر و رسانه های آن از بین خواهد رفت. بنابراین چین که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان،  ابرقدرت آینده دنیا خواهد بود برای رسیدن به این هدف باید از سیطره تمدنی غرب منفک شود. چرا که چین در این سالها علی رغم قدرت اقتصادی غیرقابل انکاری که در سطح جهان داشته ولی در عمل تنها به عنوان یک  بازار تولید صرف با تکنولوژی آمریکایی قلمداد شده است. 🔸این احتمال وجود دارد که پساکرونا عصر پیدایش تمدن های متکثر در دنیا باشد. چراکه استعمار فرهنگی آمریکا که به واسطه انحصار واحد پولی او در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای شرق آسیا نظیر فیلپین، اندونزی، کره جنوبی و... حاکم بوده از بین خواهد رفت و این کشورها خود را از یوغ فرهنگی و تمدنی غرب بیرون خواهند کشید. همچنین ارتباطی که میان تمدن های متکثر پساکرونا وجود دارد ایجاد مبنای فکری جدید در دنیا است که محوریت آن حکمت ابراهیمی است که در تمامی ادیان الهی از جمله مسیحیت، یهودیت و اسلام مورد اشاره قرار گرفته است. متن کامل مصاحبه در: http://m.hamandishi.ir/news/411401/ 🔻🔻🔻🔻 @daghdagheha
هدایت شده از دغدغه‌های حوزوی
💠کرونا و علوم انسانی۳ 🔹آینده پژوهی جهان پس از کرونا (یک از دو) 🖋محسن قنبریان 🔺آینده پژوهی جایگاه بالایی در دنیای کنونی پیدا کرده، از صنایع بزرگ تا پیشرفتهای آتی علم گرفته تا برنامه های توسعه و بالاتر نظم جهانی را مورد کاوش قرار می دهد. آینده پژوهی های علمی و دینی همکاری هایی باهم یافته اند و از کرسی ای بین رشته ای به رشته ای علمی یا فرارشته بدل شده است. ❓سؤال اساسی این است آینده پژوهی در موضوع پاندمی کرونا چگونه خواهد بود؟! آیا پس از کرونا شاهد جهانی متفاوت، نظم جدیدی در دنیا خواهیم بود؟ یا پساکرونا یک تعبیر مسامحی است و پسی متمایز از نظم موجود نداریم؟! ✅تقسیم اولی: 🔺۱⋅کسانی که کرونا را درحد پیشران یک تغییر بنیادین و پیدایش نظمی جدید نمی شمارند: اگر رهبری انقلاب بر همان نظر ۱۳اسفند۹۸ باشند، که فرمودند:"یک مسٲله گذراست، یک چیز فوق العاده نیست. نمی خواهم مسٲله را خیلی کوچک بگیرم اما خیلی هم بزرگش نکنیم مساله را"؛ به این دیدگاه نزدیکند. گرچه این سخنان قبل از پاندمیک شدن کرونا و گرفتار شدن همه کشورها با آن بوده و احتمالا در وضعیت جدید ایشان هم به گروه دوم بپیوندند. 🔺۲.گروه دوم کسانی اند که به پسا کرونا معتقدند.(مثل آنچه در ویدئوی ضمیمه از سیدحسن نصرالله میبینید) این گروه خود دو دسته میشوند: 🔻الف)دیدگاه پروژه نگر: که فاعلیتی انسانی و مراحلی تعیین شده را برای رساندن جهان از نظم کنونی به نظمی دلخواه قائلند. تقریرهای ۱و۲و۳آتی از این قبیل اند. 🔻دیدگاه پروسه نگر: که تغییر نظم موجود را فرایندی طبیعی، تکوینی می دانند که در ظرف این پاندمیک اتفاق می افتد و الزاما اتاق فکر و عملیات با مراحل تعیین شده ای ندارد. بودن در تقدیر الهی و سرشت اختیاری انسانها و جوامع و مددهای الهی یا توازن اراده های انسانی، همه قابل جمع با این دیدگاه است. تقریرهای ۴و۵و۶ آتی از این قبیل است. 🔺توجه: دودیدگاه درباره منشٲ ویروس الزاما یک نظر معین ندارند. یعنی ممکن است کسی قائل به "حمله بیولوژیکی" باشد، اما روند تغییر نظم کنونی در ظرف کرونا را یک پروسه بداند(مثل نظر ۵) یا بالعکس، با وجود "منشٲ طبیعی داشتن" هم، آنرا در خدمت پروژه نظم نوین بداند(نظر۳). ✅ تقریرهایی از پسا کرونا: 1⃣ آیت الله میرباقری ایشان گرچه احتمال تحت تٲثیر هدایت های الهی و تحت تدبیر ولی الله اعظم راهم طرح می کند؛ که جامعه جهانی را به سمت یک نظم معنوی سیر دهد؛ لکن احتمال دوم- که با مهلت یافتن شیاطین انس و دستگاه ابلیس طرحش می کند- را مبسوط تر می پردازد: عبور دادن ملتها از نظم فعلی تمدنی به سمت حکمرانی بلامنازع مجازی! "فضای ناامن کنونی می تواند جامعه جهانی را برای پذیرش یک پیشنهاد جدید برای تحقق یک نظم مادی و "ایجاد حکمرانی مجازی" مهیا کند. این دورکاری ها و این تعطیل کردن تجمعات حقیقی و عبور از جامعه حقیقی به جامعه مجازی و ایجاد بستر برای پذیرش حل وفصل امور(تحصیل، اشتغال و سایر ارتباطات اجتماعی)در فضای مجازی و قرائن فراوان دیگر به ویژه قرار گرفتن در شرایط یک رزمایش بزرگ زیست در فضای مجازی که آخرین مقاومت ها در برابر آن در حال فروریختن است و... مویداتی براین احتمال است" (۱) 2⃣اسماعیل سروستانی(مؤسسه موعود). ایشان کرونا را ساخت شرکتهای وابسته به مجامع مخفی ماسونی، و شیوع جهانی آنرا فازی از نظم نوین جهانی آن مجامع مخفی وایلومیناتی می شمرد. فاز اول و دوم این نظم نوین(تٲسیس دولت جهانی) در جنگهای اول و دوم جهانی برداشته شد که طی آن اختیارات ملل مستقل به سازمانهای بین المللی سپرده شد و به مرور تکمیل شد. این سازمانها در ظاهر مستقل اما در باطن وابسته به مجامع مخفی ماسونی و ایلومیناتی مستقر در اروپا وآمریکا بودند. شیوع کرونا را فاز سوم این پروژه می دانند:"طی بیست سال اخیر ایلومیناتی ها به آشوبی در ابعاد جهانی می اندیشیدند تا از میانه آن ضرورت ایجاد نظم نوین جهانی را به دیگران بفهمانند(نظم از میان آشوب). ناامنی، ترس وبیقراری حاصل از کرونا خود مراحلی از مراحل پایانی تٲسیس دولت جهانی است". ایشان از جمله شواهدی از گزارش گاردین می آورد(۲) از جمله سخن گوردون براون نخست وزیر اسبق انگلیس از ضرورت حکومت جهانی ای موقت برای مبارزه با کرونا و هم گزارش مجازی گروه ۲۰ در اینباره.(۳) 👇👇👇 @daghdagheha
هدایت شده از دغدغه‌های حوزوی
👆👆👆 3⃣بیل گیتس(میلیاردر آمریکائی وسرمایه گذار در بهداشت ودرمان): اخیرا مقاله ای در واشنگتن پست در مورد سیاست آمریکا در مورد مقابله با کرونا نوشت وبه هشدارهایش در ۲۰۱۵توجه داد. کنفرانس ٨دقیقه ای او در ۲۰۱۵که در تی ای دی وبه دنبال شیوع بیماری ابولا ایراد شده وبه ۱۱۰زبان ترجمه شده بود این روزها زیاد مورد توجه و هم یادآوری خود او واقع شده بود. گیتس در آن کنفرانس بیماری های عفونی واگیر را جای بمب اتم، بزرگترین خطر می شمارد. مثل آنفولانزای اسپانیا در ۱۹۱٨که ۳۰میلیون انسان را کشت. بعد ریشه کنی فلج اطفال با مواجه پزشکان بدون مرز با ابولا را مقایسه می کند که با وجود هماهنگ کردن بسیار عالی داوطلبان باز کُندی زیاد و شکست ناشی از عدم آمادگی بوده است وهشدار می دهد اپیدمی بعدی(طبیعی یا حمله میکروبی) میتواند بسیار شدیدتر از ابولا نابود کننده باشد. گیتس سپس چند مزیت را بر می شمرد: -مزایای علم و فناوری -تلفن همراه برای دریافت اطلاعات از عموم -نقشه های ماهواره ای که میتوان موقعیت وحرکت مردم را شناسایی کرد -پیشرفت در زیست شناسی وکشف داروها و واکسن ها اما می گوید: "اما این ابزارها بایستی در یک سیستم کامل سلامت جهانی گذارده شوند" توضیح این سیستم کامل جهانی به خوبی نظم نوین جهانی دلخواه او معلوم می کند: پیوندی بین ارتش(مثل ناتو) و بهداشت جهانی و پزشکان بدون مرز! "بزرگترین درس به عقیده من درباره چگونگی آماده سازی همان چیزی است که برای جنگ انجام می دهیم در تمامی لحظات سربازانی داریم که منتظر عملیاتند. نیروهای ذخیره ای که می توانند با تعداد زیاد مارا پشتیبانی کنند. ناتو واحدهای سیاری دارد که به سرعت استقرار می یابند. ما سیستمی قوی برای سلامت در کشورهای فقیر لازم داریم. مانیاز به نیروهای ذخیره درمان داریم. لازم است نیم درمان با ارتش همکاری کند. از مزایای قابلیت های نظامی برای جابجائی سریع و لجستیک بهره ببرد". در آخر از خسارت اقتصادی اپیدمی آنفولانزا برای ثروت جهانی(۳تریلیون دلار) می گوید. از مزایای سرمایه گذاری اخیررا این می شمارد:"یک سیستم مقدماتی تحقیق وتوسعه که عدم تساوی در سلامت جهانی را کاهش داده و دنیا را جائی منصفانه و امن تر خواهد کرد".(۴) 4⃣محمدباقر قالیباف ایشان در یادداشتی به نوعی بازگشت به نظم سابق قدرت گیری دوباره دولتها را نظم پسا کرونا می شمارد. "بنظر می رسد در جهان پسا کرونا دولت، قوی تر و مداخله گرتر خواهد شد و بخشی از مسئولیت های پیشین خود را بازیابی خواهد کرد"[مقابل نظر ۱و۲]. "نباید جهانی شدن را تنها فرآیندی از بالابه پایین دید ویروس کووید-۱۹ نشان داد که هرچند جهانی شدن یکی از مهمترین واقعیتهای دوران حاضر است اما همچنان باید بر اهمیت محیطهای جفرافیایی محلی برای تعامل یا تقابل با فرآیند جهانی شدن نیز تٲکید کرد. این پدیده را به عبارت "جهان محلی شدن" هم می توان توصیف کرد". اولویت یابی هویت های ملی در دولت-ملتها موجب تغییرات مهمی در اتحادیه هایی مثل اتحادیه اروپا می شود. ایشان خصوصیت دخالت حداقلی دولتها در نظام سیاسی لیبرال دموکراسی را با شیوع کرونا و موفقیت نظام سیاسی چین موجب دخالت های مثبت و حداکثری دولتها به منظور افزایش کارآمدی در پسا کرونا می شمارد.(۵) 5⃣الکساندر دوگین فیلسوف ضد کاپیتالیسم روسی: او که شواهدی برای منشٲ آمریکائی کرونا می شمارد؛ اما نتیجه را معکوس شمرده که باعث شرایط عینی برای تحقق جهان چند قطبی می شود. "بدیهی است که ویروس کرونا با استفاده از فناوری در غرب ایجاد شده اما شاید این ویروس به شکلی درز پیدا کرده ویا شاید مشیت الهی متفاوت بوده است زیرا انسان همیشه تعیین کننده نهائی نیست"(۶) *⃣محمود احمدی نژاد ایشان هم در این نظرگاه مشترک است که ویروس را سلاح بیولوژیک می داند که علیه سازندگانش شده است.(۷) 6⃣حمیدرضا مقدم فر کارشناس سیاسی و رسانه ای: ایشان در یادداشتی باعنوان "کرونا چگونه نظم غربی جهان را متزلزل می کند؟" تصریح می کند:"پیش بینی نگارنده این است که کرونا روند انتقال قدرت از غرب به شرق که در گذشته هم از آن سخن گفته می شد را به میزان بسیار زیادی تشدید خواهد کرد اما با یک تفاوت که اینبار نزول قدرت در غرب، برخلاف آنچه پیشتر افرادی مانند آقای جوزف نای پیش بینی می کردند با حفظ و ثبات تمدن غربی همراه نخواهد بود بلکه غرب جایگاه تمدنی خود را کاملا در مخاطره خواهد دید". سپس به چهار جنبه از افول نظم غربی پرداخته و برخی شبهات را پاسخ می دهند.(۸) فرق این دیدگاه با دیدگاه ۴و۵ این است که پسا کرونا جهان چند قطبی نخواهد بود، جهانی با افول غرب و سربرآوردن تمدن اسلامی خواهد بود. 🔻🔻🔻🔻 ☑️ @m_ghanbarian @daghdagheha
هدایت شده از دغدغه‌های حوزوی
هابرماس- لوموند.pdf
356.7K
💠ویروس کرونا بر آگاهی انسان نسبت به «نادانی» خود افزود! 🔸مصاحبۀ نشریۀ فرانسوی‌ لوموند با یورگن هابرماس، مشهورترین فیلسوف زندۀ جهان دربارۀ پیامدهای فکری و اخلاقی شیوع ویروس کرونا 🔸آنچه که هابرماس در این مصاحبه بر آن تاکید می‌ورزد «نادانی» و ضعف دانش انسانی است. 🔻🔻🔻🔻 🆔@daghdagheha
هدایت شده از دغدغه‌های حوزوی
1_5494688533790588932.pdf
2.85M
🔸متن کتاب "عصر حیرت" به قلم مهدی نصیری منتشر شد 🔸ادعای اساسی کتاب عصر حیرت این است که غیبت امام معصوم (ع) به ویژه وقتی که با تمدن فراگیر و مُسَیْطر جدید همراه می‌شود، مانع تحقق دولت و جامعه و تمدن تراز دین است و حتی در صورت استقرار یک حکومت دینی با محوریت ولایت فقیه، امکان تحقق چنان تمدنی در حد مطلوب وجود ندارد و تنها نسبت محدودی از آن مقدور است. 🔸این ادعا به هیچ وجه نافی وظیفه اصلاح‌گری در عصر غیبت و تلاش برای به دست گرفتن قدرت سیاسی در صورت امکان نیست؛ اما مسئله این است که امر اصلاح و تلاش برای تحقق احکام و آرمان‌های دینی در روزگار عدم دسترسی به امام معصوم، به ویژه در شرایط سیطرۀ تمدن ماتریالیستی و اومانیستی مدرن، با موانعی مواجه است که دایرۀ مقدور و ممکن آن را محدود می‌کند و عدم توجه به این محدودیت می‌تواند نتایج زیان‌باری، هم برای دین و هم نظام دینی، داشته باشد. (از مقدمه کتاب) -به نقل از: @asrehairat 🔻🔻🔻🔻 🆔@daghdagheha
هدایت شده از دغدغه‌های حوزوی
💠تاثیر بحران شیوع کرونا بر اعتقادات مذهبی مردم 🔹گزارشی از مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران ایسپا 🔸 48.4 درصد پاسخگویان اظهار داشته اند در این ایام که کرونا شیوع پیدا کرده اهمیت دین و خداوند برای آنها نسبت به قبل تغییری نکرده است. 🔸47 درصد مردم گفته اند در ایام کرونا، اهمیت دین و خداوند برای آنها نسبت به قبل بیشتر شده است. 🔸فقط 3.5 درصد گفته اند این اهمیت نسبت به گذشته کمتر شده است. 1.1 هم به این سوال پاسخ ندادند. 🔸یافته‌های مقایسه‌ای نشان می دهد، تفاوت معناداری بین متغیرهای زمینه ای و میزان تغییر اهمیت دین و خدا در دوران کرونا وجود دارد. یعنی اهمیت دین و خدا در دوران کرونا برای زنان در مقایسه با مردان بیشتر از قبل شده است. بیشتر شدن اهمیت دین و خدا نسبت به قبل در میان افراد بالای 50 سال بیشتر از سایر افراد و برای افراد دارای تحصیلات غیر دانشگاهی بیشتر از افراد دانشگاهی مشاهده می‌شود. 🔸نظرسنجی حاضر به صورت تلفنی و با جامعه آماری افراد بزرگسال (بالای 18 سال) در سطح ملی و حجم نمونه 1563 در تاریخ 24 تا 27 فروردین 1399 اجرا شده است. 🔻🔻🔻🔻 @daghdagheha
هدایت شده از دغدغه‌های حوزوی
سبک زندگی جدید شهرنشینی در دوران پساکرونا – پسا کرونا-2.pdf
1.34M
💠سبک زندگی جدید شهرنشینی در دوران پساکرونا 🔸در دوران پساکرونا، سبک زندگی از یک سبک شهر محور که در آن استفاده از امکانات شهری مورد توجه قرار می گیرد، به سبک زندگی «در خانه بمانیم» تغییر خواهد کرد. هر چند الزامات در خانه بمانیم ناشی از شیوع کرونا، پس از مدتی برداشته می شود، ولی احتمال بالای مواجهه دوباره با موج بعدی کرونا و یا کروناهای بعدی، شهروندان را ترغیب می کند، امکانات شخصی برای حضور و بقاء بلندمدت تر در خانه را فراهم کنند. این برخلاف سبک زندگی مدرن شهری است که شهروندان از راهکار شراکتی در استفاده از امکانات شهری بهره می برند. 🔸انسان پساکرونا، تفریح خود در خرید را به جای گشتن در میان مغازه ها و مال ها، در پرسه زدن در صفحات فروش مجازی جستجو می کند. 🔸همانطور فناوری ماشین لباسشویی، لباس شستن را از بیرون خانه به درون خانه منتقل کرده است، فناوری های دیگر نیز در آینده می توانند انواع نیاز های انسان را از بیرون به درون خانه منتقل کنند. 🔸خانه باید از سرپناه (house) به خانه (home) تبدیل شود. و کرونا می تواند مقدمه ای برای این تغییر باشد. 🔻🔻🔻🔻 @daghdagheha
هدایت شده از حوزه انقلابی
⚠️معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: *معدوم سازی این جوجه‌ها یک روال طبیعی در صنعت مرغداری در تمام دنیا است.* ⭕ آقای مهندس؛ در تمام دنیا برای مرده هاشون سکوت می کنند، چون فاتحه ندارند، چون قرآن ندارند، چون مسلمان نیستند. *هر کاری تو دنیای نامسلمان می کنند شما هم باید بکنید!؟* ملت این یک روال طبیعی است؛ متوجه شدید؟ روال طبیعی سازی جوجه یکروزه ناکارآمد لیبرالی جهش تولید لینک خبر: https://b2n.ir/060209 @howzehenghelabi