هدایت شده از مدرسه مجازی مکتب تفکیک
013-alam zar-86.mp3
زمان:
حجم:
2.24M
#معارف_وحیانی
🔴 مباحثی در رابطه با #عالم_ذر
🔹 توسط عالم ربانی و فقیه اهل البیت حضرت علامه آیت الله حاج #سید_جعفر_سیدان ادام الله ظله الوارف
🔸(جلسه سیزدهم )
مدرسه مجازی "مکتب تفکیک"
@m_m_maktabtafkik
#مهدویت
▪️به مناسبت سالروز وفات #سید_بن_طاووس (پنجم ذیقعده)؛
👈 سید بن طاووس در حدود هشتصد سال پیش مینویسد:
🔸مبادا! مبادا! موقع دعا احدی را بر امام زمانت مقدّم بداری...
یک وقت خیال نکنی که مولایت به دعای تو نیازی دارد.
هیهات! هیهات! اگر چنین عقیدهای داری، تو در اعتقاداتت مریض هستی!
اینکه اوّل برای او دعا کنی سبب میشود درهای اجابتی که با گناهانت قفل خورده باز شود...
نگو که "پس چرا فلان استاد و فلان استاد اینگونه عمل نمیکنند؟!..."
به آنچه گفتم عمل کن که «اوّل دعا کردن برای امام زمان»، حقیقتی واضح است
و هرکس از این مطلب غافل باشد در اشتباه فضاحتباری است!
📚 برگرفته از فلاح السائل ص۴۴.
کانال معرفتی "معارف الشیعه"
@maaref_shiaa
#احادیث_مهدوی
#مهدویت
#امام_زمان سلام الله علیه
🔴 دعای حضرت حجت " ارواحنافداه " در حق شیعیان
🔶 سيد بن طاووس (رضوان الله تعالی عليه) ميفرمايد: سحرگاهي در سرداب مقدس بودم.
ناگاه صداي مولايم را شنيدم که براي شيعيان خود دعا مي کردند وعرضه مي داشتند:
"اللهم ان شيعتنا خلقت من شعاع انوارنا و بقية طينتنا و قد فعلوا ذنوبا کثيرة اتکالا علي حبنا وولايتنا فان کانت ذنوبهم بينک وبينهم فاصفح عنهم فقد رضينا و ما کان منها فيما بينهم فاصلح بينهم و قاص بها عن خمسنا و ادخلهم الجنة فزحزحهم عن النار و لا تجمع بينهم و بين اعدائنا في سخطک."
خدايا شيعيان ما را از شعاع انوار ما و بقيه طينت ما خلق شده اند، آن ها گناهان زيادي با اتکاء بر محبت به ما و ولايت ما، کردهاند، اگر گناهان آنها گناهي است که در ارتباط با تو است، از آنها بگذر که ما را خشنود کردهاي وآن چه از گناهان آن ها، در ارتباط با خودشان هست، خودت بين آنها را اصلاح کن و از خمسي که حق ما است، به آن ها بده تا راضي شوند و آنها را از آتش جهنم نجات بده و آن ها را با دشمنان ما در سخط خود جمع نفرما.
📚العقبری الحسان فی احوال مولانا صاحب الزمان(صلوات الله علیه) ،ج4،ص 589
کانال معرفتی " معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
#مهدویت
#داستان_تشرف
🔴 تحریف در یک عبارت #دعای_ندبه و یک برداشت #فلسفی غلط از آن
🔻تشرف #علامه_میرجهانی رضوان الله علیه در سرداب مطهر و تصحیح دعای ندبه!
ایشان فرمودند: شب جمعه ای، در حرم مطهر عسکریین سلام الله علیهما بسیار دعا کرده و زیارت و تشرف خدمت مولایم حضرت صاحب الامر روحی فداه را خواستار شدم، پس از خواندن نماز صبح به سرداب مقدس مشرف شدم و چون هنوز آفتاب نزده و هوا تاریک بود، شمعی در دست گرفته از پله های سرداب پایین میرفتم.
وقتی به عرصه سرداب رسیدم آنجا بدون چراغ روشن بود و آقای بزرگواری نزدیک صفه مخصوص نشسته و مشغول ذکر گفتن بودند، از جلوی ایشان گذشتم، سلام کردم و در جلوی صفّه ایستادم و زیارت آل یاسین را خواندم سپس همانجا ایستاده و نماز زیارت خواندم در حالیکه مقدم بر ایشان بودم؛ پس از نماز شروع به خواندن دعای ندبه کردم و چون رسیدم به جمله: و "عرجت بروحه" الی سمائک آن بزرگوار فرمودند: «این جمله از ما نرسیده»، بگویید:و "عرجت به" الی سمائک، سپس فرمودند: «در نماز تقدم بر امام معصوم جایز نیست.»
دعا را تمام کردم و ناگهان متوجه این آیات و بیانات شدم.
۱. روشن بودن سرداب بدون چراغ.
۲. اصلاح جمله ی دعای ندبه که گفتند از ما نرسیده!
۳. تذکر اینکه چرا در نماز بر امام مقدم شده ای!
فهمیدم به چه توفیقی دست یافتم و به درخواست خود رسیده ام؛ فورا سر از سجده برداشتم که دیدم سرداب تاریک است و هیچ کس در آنجا نیست.
📚 پرواز در ملکوت ص١٣۶
کانال معرفتی "معارف الشیعه"
@msaref_shiaa
6.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#روایات_اهلسنت
#احتجاج_با_اهلسنت
🔴 اعتراف علمای اهلسنت به دلالت حدیث غدیر بر #ولایت_امیرالمؤمنین سلام الله علیه
🎥 عالم محقق و مدافع ولایت اهلبیت علیهم السلام ، آیت الله #حسینی_قزوینی " دامت برکاته "
کانال معرفتی "معارف الشیعه"
@msaref_shiaa
#روایات_اهلسنت
#فضائل_امیرالمومنین_سلام_الله_علیه
#احتجاج_با_اهلسنت
🔴 فضائل #امیرالمومنین سلام الله علیه از زبان #خلفاء
حدیث ششم 🔽
▪️ابن مغازلی طو دیگران با ذکر سند از عایشه نقل کرده اند که گفت :
دیدم ( پدرم) #ابوبکر زیاد به چهره علی ( سلام الله علیه ) نگاه می کند ، به او گفتم : ای پدر ! چرا اینقدر به صورت علی نگاه می کنی ؟ گفت دخترم ! شنیدم رسول خدا ( صلوات الله علیه و اله) می فرمود :
النطر الی وجه علی عباده
نگاه کردن به صورت علی ، عبادت است .
📚منابع اهل سنت :
مناقب علی بن ابی طالب ص210
مناقب ، خطیب خارزمی ، فصل 23 ص261
تاریخ دمشق ج2 ص391
تاریخ ابن عساکر ج2 ص391
ریاض النظره ، محب طبری ج2 ص172
ذخائر العقبی ، محب طبری ص95
تاریخ خلفا ، سیوطی ج1 ص96
و کتب دیگر
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمومنین
" سلام الله علیه " و لعنت الله علی اعدائه
#روایات_اهلسنت
#فضائل_امیرالمومنین_سلام_الله_علیه
کانال معرفتی "معارف الشیعه"
@maaref_shiaa
#نقد_عرفان_مصطلح
🔴 تحدی میرزا جوادآقا با #عرفا و #صوفیه
🔸 عالم ربانی و فقیه صمدانی ،اسوه ی زهد و مجسمه ی تقوا مرحوم آیت الله #میرزا_جواد_تهرانی رضوان الله تعالی علیه در مقدمه کتاب "عارف و صوفی" بسیار مودبانه با دعوت به مناظره و بحث علمی ، این چنین مینگارد :
🔸در این راه (تحقیق) از اهانت و تجهیل و تحقیر مخالفین نمی هراسیم بلکه از آنان ( در هر مقامی که باشند ) تقاضا می نماییم که ( پس از آن که تمام نوشته ما را با دقت مطالعه فرمودند) اگر می توانند مشکلات ما را برطرف نموده و ما را با خود هم عقیده سازند ، برای صحبت و بحث علمی و افاضه ی مقاصد خود ، ما را دعوت فرمایند که با کمال تشکر و امتنان ، اجابت خواهیم نمود.
🔸و ناگفته نماند که پس از حل مساله و روشن شدن آن - در صورتی که نتیجه بر خلاف عقیده ما باشد - این جانب مخصوصا سعادت و افتخار قطعی خود را در اعلان رسمی بر خلاف آن چه که تا بحال گفته یا نوشته ام می دانم.
و الله المستعان و هو ولی التوفیق
📚 عارف و صوفی چه می گویند ص 32
🔶باید توجه داشت که مرحوم آیت الله #میرزا_جواد_تهرانی تا آخر عمر بر همین اعتقاد باقی بودند و مخالف با نظریه #وحدت_وجود_و_موجود بودند.
این نشان می دهد که یا کسی برای مناظره نیامده است یا اگر آمده ایشان را مجاب نکرده است!!
کانال معرفتی "معارف الشیعه"
@maaref_shiaa
#نقد_فلسفه
❌ هرکه فارغ از روایات سخن بگوید گمراه است !
▪️حَدَّثَنَا يَعْقُوبُ بْنُ يَزِيدَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ عَمْرِو بْنِ أُذَيْنَةَ عَنِ اَلْفُضَيْلِ بْنِ يَسَارٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: لَوْ أَنَّا حَدَّثْنَا بِرَأْيِنَا ضَلَلْنَا كَمَا ضَلَّ مَنْ كَانَ قَبْلَنَا وَ لَكِنَّا حَدَّثْنَا بِبَيِّنَةٍ مِنْ رَبِّنَا بَيَّنَهَا لِنَبِيِّهِ فَبَيَّنَهَا لَنَا.
امام باقر سلام الله علیه :
اگر ما ( اهلبیت ) با رإى و سلیقه خود حدیث بگوییم گمراهیم, آن چنان که گذشتگان چنین بودند, لکن ما با دلائلی از سوی پروردگارمان با مردم سخن می گوییم که برای نبیش روشن نمود و پیامبر هم برای ما .
📚 بصائر الدرجات في فضائل آل محمد علیهم السلام , جلد 1 , صفحه 299
🔴 خوب دقت بفرمابید !
وقتی امام معصوم می فرماید من اگر از جانب خود سخن بگویم گمراه شدم ، حقیقتا تکلیف کسانی که فارغ از #روایات و با #عقل ناقص خویش دنبال اسرار و کیفیت خلقت هستند چه می شود ؟
⁉️طبق این حدیث #فلاسفه گمراه در اعتقادات نیستند ؟
کانال معرفتی "معارف الشیعه"
@maaref_shiaa
ج_26_ت_12_3_400_اول_باب_12_رابطه_فطرت_و_نبوت_و_عقل_1.m4a
زمان:
حجم:
13.29M
🔴 #تدریس کتاب شریف #ابواب_الهدی
🔸از مهمترین آثار علامه محقق مرحوم آیت الله العظمی #میرزا_مهدی_اصفهانی قدس الله نفسه الزکیه
🔹توسط حجت الاسلام والمسلمین استاد شیخ #محمد_بیابانی_اسکویی حفظه الله تعالی از اساتید مبرز #مکتب_تفکیک
{جلسه پنجاه و هفتم }
#تدریس_ابواب_الهدی
#معارف_وحیانی
کانال معرفتی "معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
#دستورات
#عرفان_ماثور
🔴 نماز #مهم حاجت در روز پنجشنبه
" دستورالعملی مهم ، نمازی بسیار عجیب "
🔻در روایتی از وجود مبارک پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) برای روز پنجشنبه نمازی بیان شده است که در برآورده شدن حاجات بسیار موثر و مفید و کیفیت این نماز به این شکل است که :
▪️در روز پنجشبه و تا قبل از اذان مغرب چهار رکعت نماز بخواند با دو سلام (دو نماز دو رکعتی)
▪️ در رکعت اول بعد از حمد ، ۱۱ مرتبه توحید
در رکعت دوم بعد از حمد ۲۱ مرتبه توحید
و سلام بدهد و نماز اول را تمام کند و بلافاصله بدون اینکه مشغول کار دیگری بشود ، بلند شده و دو رکعت دیگر بخواند
▪️و در رکعت اول بعد از حمد ۳۱ مرتبه توحید
▪️و در رکعت دوم بعد از حمد ۴۱ مرتبه توحید
▪️و بعد از آنکه از نماز فارغ شد و سلام نماز را داد و نماز را تمام کرد ،
▪️بلا فاصله ۵۱ مرتبه توحید بخواند و سپس ۵۱ مرتبه صلوات بفرستد
▪️و بعد به سجده رفته و ۱۰۰ مرتبه یاالله بگوید و از خداوند حاجت خود را طلب کند که به فضل الهی حاجاتش برآورده خواهد شد ....
🔻در ادامه روایت حضرت رسول صلی الله علیه و آله فرمود:
هرکس این نماز را بخواند و بعدش دعا کند، اگر از خدا بخواهد که کوهی از جا کنده شود ،میشود! و اگر برای بارش باران دعا کند باران می بارد و براستی که دعای این شخص محجوب نخواهد بود و خدا غضب میکند بر کسی که این نماز را بخواند اما حاجت نخواهد!!
📚جمال الاسبوع ، ابن طاووس ص۱۱۰
کانال معرفتی "معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
#شب_جمعه
#مقتل_مستند
#نوحوا_علی_الحسین
🔴عبارتی به #زبان_عربی برای اهل تحقیق از کتاب #نفس_المهموم حاج #شیخ_عباس_قمی رضوان الله تعالی علیه " از #مقتل #حضرت_علی_اکبر سلام الله علیه
و لمّا قتل أصحاب الحسين عليه السّلام، و لم يبق معه إلاّ أهل بيته خاصّة و هم: ولد عليّ عليه السّلامو ولد جعفر و ولد عقيل و ولد الحسن و ولده عليهم السّلام اجتمعوا يودّع بعضهم بعضا، و عزموا على الحرب.
كان عليّ بن الحسين عليه السّلام من أصبح النّاس وجها، و أحسنهم خلقا، فاستأذن أباه في القتال، فأذن له، ثمّ نظر إليه نظر آيس منه، و أرخى عليه السّلام عينه و بكى. [...]
ثمّ حمل عليّ بن الحسين عليهما السّلام على القوم و هو يقول:
أنا عليّ بن الحسين بن عليّ نـحـن و بـيت اللّه أولى بالنّبيّ
مـن شبث و شمر ذاك الدّنيّ أضـربكم بالسّيف حتّى ينثني
ضـرب غـلام هاشميّ علويّ و لا أزال اليوم أحمي عن أبي
تاللّه لا يحكم فينا ابن الدّعيّ
و شدّ على النّاس مرارا و قتل منهم جمعا كثيرا حتّى ضجّ النّاس من كثرة من قتل منهم. و روي: أنّه قتل على عطشه مائة و عشرين رجلا.
و في المناقب: أنّه قتل سبعين مبارزا، ثمّ رجع إلى أبيه و قد أصابته جراحات كثيرة، فقال: يا أبة العطش قد قتلني، و ثقل الحديد أجهدني، فهل إلى شربة من ماء سبيل أتقوّى بها على الأعداء؟ فبكى الحسين عليه السّلام و قال: وا غوثاه! يا بنيّ! قاتل قليلا، فما أسرع ما تلقى جدّك محمّدا صلّى اللّه عليه و اله، فيسقيك بكأسه الأوفى شربة لا تظمأ بعدها أبدا.
و قيل أنّه عليه السّلام قال: يا بنيّ! هات لسانك. فأخذ بلسانه، فمصّه، و دفع إليه خاتمه و قال: امسكه في فيك و ارجع إلى قتال عدوّك، فإنّي أرجو أنّك لا تمسي حتّى يسقيك جدّك بكأسه الأوفى شربة لا تظمأ بعدها أبدا.
فرجعإلى القتال و هو يقول:
الحرب قد بانت لها الحقائق و ظهرت من بعدها مصادق
و الـلّه ربّ العرش لا نفارق جـمـوعكم أو تغمد البوارق
فلم يزل يقاتل حتّى قتل تمام المائتين، و كان أهل الكوفة يتّقون قتله، فبصر به مرّة
ابن منقذ بن النّعمان العبديّ اللّيثيّ فقال: عليّ آثام العرب إن مرّ بي يفعل مثل ما كان يفعل إن لم أثكله أباه. فمرّ يشدّ على النّاس بسيفه، فاعترضه مرّة بن منقذ، فطعنه، فصرع، و احتواه النّاس، فقطّعوه بأسيافهم.
و في المناقب: فطعنه مرّة بن منقذ العبديّ على ظهره غدرا، فضربوه بالسّيف.
و قال أبو الفرج: و جعل يكرّ كرّة بعد كرّة حتّى رمي بسهم، فوقع في حلقه، فخرقه، و أقبل ينقلب في دمه، ثمّ نادى: يا أبتاه! عليك السّلام، هذا جدّي رسول اللّه يقرئك السّلام، و يقول: عجّل القدوم إلينا، و شهق شهقة فارق الدّنيا.
و قال السّيّد رحمه اللّه: فجاء الحسين عليه السّلام حتّى وقف عليه، و وضع خدّه على خدّه. [...]
و في روضة الصّفا: رفع الحسين عليه السّلام صوته بالبكاء و لم يسمع أحد إلى ذلك الزّمان صوته بالبكاء.
و في زيارته المرويّة عن الصّادق عليه السّلام: بأبي أنت و أمّي من مذبوح و مقتول من غير جرم، و بأبي أنت و أمّي، دمك المرتقى به إلى حبيب اللّه، و بأبي أنت و أمّي من مقدم بين يدي أبيك يحتسبك، و يبكي عليك محترقا عليك قلبه، يرفع دمك بكفّه إلى أعنان السّماء، لا ترجع منه قطرة، و لا تسكن عليك من أبيك زفرة. [...]
أقول: اختلف كلمات العلماء في أوّل شهيد من أهل بيت سيّد الشّهداء عليه السّلام هل هو عليّ الأكبر أو عبد اللّه بن مسلم بن عقيل؟ فذهب إلى كلّ واحد منهما طائفة، و ما ذكرناه هو الأصحّ عندنا كما اختاره الطّبريّ، و الجزريّ، و الإصبهانيّ، و الدّينوريّ، و الشّيخ المفيد، و السّيّد ابن طاووس و غير هؤلاء، و يؤيّد ذلك الزّيارة المشتملة على أسامي الشّهداء «السّلام عليك يا أوّل قتيل من نسل خير سليل».
فقول الشّيخ الأجل نجم الدّين جعفر بن نما: فلمّا لم يبق معه إلاّ الأقل من أهل بيته، خرج عليّ بن الحسين عليه السّلام ضعيف، و إن احتمل أن يكون المراد ما ذكروه، و لكن يأباه سياق كلامه رحمه اللّه.
📚 القمي، نفس المهموم، / ٣٠٥، ٣٠٧-٣١٣
کانال معرفتی "معارف الشیعه "
@maaref_shiaa