eitaa logo
مدح و متن اهل بیت
11.4هزار دنبال‌کننده
18.3هزار عکس
19.2هزار ویدیو
1.4هزار فایل
@Yas4321 ارتباط با ادمین @Montazer98745 ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 
⚡️ مغرور شدن ، نداشتن نقشه ، بی ابتکاری و بی عملی، عامل ناکامی و شکست. 🌷رهبر معظم انقلاب: ملّت بزرگ ایران! در صحنه‌ی نبرد سیاسی و نبرد اقتصادی، عیناً مثل صحنه‌ی نبرد نظامی اگر جبهه‌ای که احساس پیروزی میکند، به خود مغرور بشود، راه پیروزی جلوی او بسته خواهد شد. مغرور شدن به پیروزی، نداشتن نقشه، نداشتن ابتکار برای تداوم پیروزی‌ها قطعاً موجب عقب ‌ماندن در مقابل دشمن و موجب پیشروی دشمن خواهد شد. اگر مغرور بشویم، اگر به بی‌عملی و بی‌ابتکاری دچار بشویم، ناکام خواهیم ماند. باید تلاش را، مجاهدت را، ابتکار عمل را، استفاده‌ی از امکانات را به‌نحو اکمل ادامه داد. ما در نیمه‌ی راهیم، و باید برسیم به آن قلّه‌ای که مورد نظر انقلاب اسلامی است. هم تلاش لازم است، هم راه‌بلدی لازم است، هم شجاعت لازم است، هم تدبیر لازم است، لکن آنچه برای شما جوانها مهم است که به آن توجّه کنید، این است که نوک پیکانِ این حرکت عظیم ملّی، شما جوانها هستید؛ شما هستید که راه را باز میکنید. پیرانِ مجرّب اگر خسته نباشند، بی‌حال نباشند، ازکار‌افتاده نباشند، میتوانند راهنمایی کنند ولی موتور پیش‌برنده‌ی این قطار، شما جوانها هستید. ما در این حدود چهل سال جهادهای متعدّدی داشته‌ایم؛ در همه‌ی این جهادها جوانها جلو بوده‌اند، جوانها راه‌گشا بوده‌اند. در جهاد با طاغوت در دوره‌ی پیش از پیروزی[انقلاب] ، در جهاد با تجزیه‌طلبان در آغاز پیروزی انقلاب که در شرق کشور، در غرب کشور، در شمال کشور تجزیه‌طلبانی پیدا شدند، در جهاد با این تجزیه‌طلبان، ‌جلودارِ این حرکت عظیم جوانها بودند؛ در جهاد سازندگی که از رویشهای آغاز انقلاب بود، جوانها جلو بودند و آنها بودند که این حرکت عظیم جهاد سازندگی را شروع کردند؛ در جهاد با تروریسمِ منافق و خائن در اوایل دهه‌ی ۶٠، در جهاد با متجاوزین در هشت سال دفاع مقدّس، در جهاد برای ترمیم خرابی‌های بعد از جنگ بعد از سال ۶۷، در جهاد فرهنگی در برابر تهاجم فرهنگی سال ۷۰، جوانها بودند که توانستند آن فضای دشوار را به نفع انقلاب و اسلام تغییر بدهند؛ در جهاد علمی از حول‌وحوش آغاز دهه‌ی ۸۰، جوانها بودند که در دانشگاه‌های مختلف، در پژوهشگاه‌های مختلف، به ندای مطالبه‌ی پیشرفت علمی لبّیک گفتند و راه علم و فنّاوری را به‌صورت جهشی در کشور باز کردند؛ و بالاخره در جهاد با تروریسم تکفیری در دهه‌ی ۹۰ در این سالهای اخیر. و امروز هم در جهاد فکری و جهاد عملی برای گشودن گره‌های اقتصادی، باز هم جوانهایند. در برابر مشکلات اقتصادی کشور، پیشنهادهایی به ما میدهند -که ما هم میدهیم به مسئولین و میگوییم اینها را دنبال کنند- که بسیاری از پیشنهادها مربوط به جوانها است و پخته و کاملاً کارگشا و راه‌گشا. جوانهای ما بحمدالله امروز در قبال مسائلی که کشور با آنها مواجه است، هم صاحب فکرند، هم صاحب انگیزه‌اند؛ و همان‌طور که اشاره شد، مشکلات، همه را به تحرّک وادار کرده است و جوانهای ما احساس تکلیف میکنند. ۱۳۹۷/۰۷/۱۲ 🌹 امام خامنه ای: خیانتکاران میگویند راه حلی وجود ندارد جز پناه بردن به دشمن؛ این بزرگترین خیانت در حق ملت است. به حول و قوه ی الهی و با همراهی شما تا جان و توان دارم نمیگذارم این اتفاق در کشور بیفتد.
هدایت شده از 
🤔 ❔در تاریخ نقل است که خزیمه بن ثابت به نفع پیامبر شهادت داد با این که جریان را مشاهده نکرده بود اما پیامبر شهادتش را قبول کرد و به او لقب ذو الشهادتین را داد ❗️آیا از لحاظ بر فعل پیامبر که شهادت الکی و نادیده به نفع او داده بود ،نقص در دین اسلام و پیامبر آن نیست ❕❕ 💠💠 👌نام او خزيمة بن ثابت انصارى و كنيه اش ابو عمار و از كسانى است كه در به پيامبر اكرم پيوست. در مورد اين كه چرا به نام ذو الشهادتين لقب داده شده، ابن اثير در اسد الغابه مى نويسد ؛ « پيامبر اكرم اسبى از سواء بن قيس محاربى خريدارى كرده بود. سواء معامله را انكار كرد. خزيمة بن ثابت به نفع پيامبر گواهى داد. پيامبر اکرم فرمود با اين كه در جريان معامله حضور نداشتى چگونه شهادت دادى؟ عرض كرد: ما در (مسائل بسيار مهمترى مانند) وحى الهى تو را تصديق كرديم و مى دانيم جز حق نمى گويى (چگونه در موضوع كوچكى گواهى به صدق تو ندهيم؟) رسول خدا فرمود ؛ هركس خزيمه به نفع يا زيان او گواهى دهد همان يك او كافى است.» 📚اسد الغابه ج 2 ص 114 ❕مورد نقل مورخین آن است که پیامبر گرامی حکم کردند که از این پس شهادت خزیمه به عنوان دو شهادت شود و البتّه اين يك استثناست به دليل ايمان محكم خزيمه و شايد به اين دليل كه گواهى او سبب علم قاضى مى شد . 🔸نقل مورخین تصریح ندارد که پیامبر گرامی به خاطر شهادت نادیده خزیمه ، اختلافی که بین ایشان و دیگری ایجاد شده بود را به نفع خود کردند . اشتباه از اینجا ناشی شده است که گمان شده پیامبر بر اساس شهادت خزیمه ، جریان مذکور را به نفع خود دادند ، در حالی که چنین چیزی در نقل های مذکور تصریح نشده است . ❕اگر هم بپذیریم که پیامبر گرامی بر اساس شهادت خزیمه جریان مذکور را به نفع خود خاتمه دادند باز هم اشکالی مطرح نمی شود زیرا این خاتمه دادن از این جهت بوده است که خزیمه به عنوان و بر اساس علم خودش حکم به حقدار بودن پیامبر گرامی کرده است و بر این مطلب شهادت داده است و روشن است که قاضی می تواند بر اساس علم خود بدون آنکه بینه ای ارائه شود ، نسبت به مطلبی حکم کند . 📚وسائل الشیعه ج 27 ص 274 باب 18 ❕او در بسيارى از جنگهاى اسلامى حضور داشت و ابن عبد البرّ در استيعاب مى نويسد او در صفين در علی علیه السلام نبرد کرد ، هنگامى كه عمار شهيد شد سخت برآشفت، شمشير كشيد و آن قدر پيكار كرد تا به شهادت رسيد . 📚استیعاب ج 1 ص 268
هدایت شده از 
🔦 #۱۸۲ 📖🕋 🌴لازمه ی ایمان، پرداخت خمسِ💰 اموالی است که همه از لطف خداست!👈«لِلَّهِ خُمُسَهُ...إِن كُنتُمْ ءَامَنتُم» 🌴شیپور جنگ📯 که نواخته شود،مرد و نامرد جدا میشوند از هم! روز نبرد، شناخت مردها آسان میشود برایمان! 👈«يَوْمَ الْفُرْقَانِ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ» 🌴کف دستمان بنویسم✏یک نفر میشنود همه چیز را و اگاهی دارد از تمام ثانیه هایمان! 👈«وَأَنَّ اللَّهَ لَسَمِيعٌ عَلِيمٌ» 🌴نگهدار ما🇮🇷 خداست که با اینهمه لشکرکشی نظامی و اقتصادی و سیاسی، باز در اهتزاز است پرچم انقلابمان🚩، 👈«لَكِنَّ اللَّهَ سَلَّمَ»، یقینا اگر خدا هوایمان را نداشت و وقت سختی ها، دلداری و قوت قلب نمی داد به ما، تاکنون صدها بار دل به آب داده و باخته بودیم میدان نبرد را! 👈 «وَلَوْ أَرَاكَهُمْ كَثِيرًا لَّفَشِلْتُمْ وَلَتَنَازَعْتُمْ» 🌴در مقابله با هجوم نظامی یا اقتصادی دشمن چه کنیم؟! 🎤 خداوند:📢مقاومت و توجه بیشتر به معنویات رمز پیروزی است! 👉کلید پیروزی انقلاب در نبرد نظامی، عمل به همین آیه بود، ودلیل سرگیجه گرفتنمان در نبرد اقتصادی، پشت گوش انداختن همین آیه است!👈«إِذَا لَقِيتُمْ فِئَةً فَاثْبُتُواْ وَاذْكُرُواْ اللَّهَ كَثِيراً لَّعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ»👉در این نبرد اقتصادی، چقدر سرمایه گذاری💶 کرده اند مجلس و دولت مان، برای تقویت ایمان و یادخدا در جامعه، که توقع نصرت و فتح از خدا دارند؟!⚠راستی قرآن کریم، که برنامه توسعه و پیشرفت ماست، کدام گوشه ی میز مدیران و مسوولان ما خاک میخورد ؟! 🌴در تمام صحنه ها و میدان ها، یادمان باشد که قبر و قیامتی هست! و به زودی سروکارمان به خدا و حساب کتاب اعمال می افتد! 👈 «وَإِلَى اللهِ تُرْجَعُ الْأُمُورُ»👉فراگیر شدن این باور، جامعه و مسؤولين را از فساد و انحراف محفوظ نگه میدارد! 📮نشر دهید، رسانه قرآن و عترت باشید 📡 🕋📖طرح تلاوت روزانه قرآن ♨️ گران فروشی سوءاستفاده از آزادی است 🔺 امام خمینی (ره): باید همه ما توجه به این معنا داشته باشیم که از این آزادی سوء استفاده نکنیم. گرانفروشی یکی از سوء استفاده هاست که کسی بگوید من آزادم، حالا هر چه دلش می خواهد به این مستمندها اجحاف بکند و قیمت ها را بالا ببرد و بازار را به وضع طاغوتی درست کند. اجحاف در معاملات، بی انصافی در معاملات یک امری نیست که عقل انسان بپذیرد و خدای تبارک و تعالی راضی باشد به این معنا. باید بازارها را یک بازارهای اسلامی بکنید. صحیفه امام؛ جلد 8؛ صفحه 120 مورخ: 23 خرداد 1358 🏴صلی الله علیک یا زین العابدین🏴 ⚫️دعا برای پدر و مادر، از جمله دعاهای امام سجّاد علیه السلام بعد از هر نماز بود⚫️ 🔹 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ ذُرِّيَّتِهِ، وَ اخْصُصْ أَبَوَيَّ بِأَفْضَلِ مَا خَصَصْتَ بِهِ آبَاءَ عِبَادِكَ الْمُؤْمِنِينَ وَ أُمَّهَاتِهِمْ، يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ. 🔹 اللَّهُمَّ لَا تُنْسِنِي ذِكْرَهُمَا فِي أَدْبَارِ صَلَوَاتِي، وَ فِي إِنًى مِنْ آنَاءِ لَيْلِي، وَ فِي كُلِّ سَاعَةٍ مِنْ سَاعَاتِ نَهَارِي. 🔹 بار پروردگارا! بر محمد و آل او علیه السلام، و ذريّه او درود فرست، و برترين موهبتهايى كه به پدران و مادرانِ بندگانِ مومنت عطا کرده ای، به پدر و مادر من عطا کن. اى مهربانترين مهربانان. 🔹 بار پروردگارا! پس از هر نمازهایم و در هر وقت ديگر از اوقات شب و در هر ساعت از ساعات روز، یاد پدر و مادرم را از ياد من مبر. 📚 ، دعای24.
هدایت شده از 
آیت الله بهجت ره:   بارها گفته ام و بار ديگر مى گويم: كسى كه بداند هر كه خدا را ياد كند خدا همنشين اوست احتياج به هيچ وَعْظى ندارد. مى داند چه بايد بكند و چه بايد نكند، مى داند كه آنچه را كه مى داند بايد انجام دهد و آنچه كه نمى داند بايد احتياط كند. 🍂گفتم که الف،گفت دگر، گفتم هيچ 🍂در خانه اگر کس است، يک حرف بس است 📗  ✍ رضا باقى زاده پُلامى 👈 مقام رضا يكی از زهاد را بيماری عارض شد. شخصی به عيادت او رفت و او را شادمان ديد و زبانش را به شكر و ثنا متذكر يافت. گفت: می خواهی كه خدای تعالی تو را شفا دهد؟ گفت: نه. گفت: می خواهی به وضع بيماری بمانی؟ گفت: نه. گفت: پس چه می خواهی؟ گفت: آن را می خواهم كه خدا می خواهد. 👈 روزی همچون روز قيامت نقل است که آتشی در بصره افتاد. مالک دينار، عصا و نعلين برداشت و بر بالايی رفت و نظاره می کرد. مردمان در رنج و تعب افتاده، گروهی می سوختند و گروهی رخت می کشيدند. مالک گفت: سبک باران نجات يافتند و سنگين باران هلاک شدند (روز قيامت نيز چنين خواهد بود). * توضيح: مالک دينار، از دنيا جز اندکی نداشت، پس همان را برداشت و آسان و سريع از آتش دور شد. اما ديگران چون صاحب اسباب و وسايل فراوان بودند، نتوانستند همچون او آسان و بی دغدغه از آتش دور شوند و گرفتار شدند. چنين وضعی در قيامت نيز روی خواهد داد... 📗 ✍ عطار نیشابوری اگر به جای گفتن "دیوار موش دارد و موش گوش دارد"، بگوییم "عالم محضر خداست"، نسلی از ما متولد خواهد شد که به جای مراقبت مردم، "مراقبت خدا" را در نظر دارد! قصه از جایی تلخ شد که در گوش یکدیگر با عصبانیت خواندیم: بچه را ول کردی به امان خدا؟! ماشین را ول کردی به امان خدا؟! خانه را ول کردی به امان خدا؟! و اینگونه بود که "امان خدا" شد مظهر ناامنی! 👌ای کاش می ‌دانستیم امن ترین جای عالم، امان خداست...
هدایت شده از 
؟ 🔅در جنگ صفین بود که امیرالمومنین (علیه السلام) نوجوانی سیزده ساله را نقاب بر صورتش زد و زره پوشانید و روانه میدان کرد . معاویه، ابوشعتاء که دلاور عرب بود و در شام او را حریف هزار اسب سوار میدانستند به میدان فرستاد ولی او گفت: در شان من نیست که با این دلاوری هایم با او بجنگم پسرم برای او کافیست. 🔅ابوشعتاء 9 پسر خودش را به میدان فرستاد و آن نوجوان همه را به درک واصل کرد. ابوشعتاء برای انتقام خون پسرانش خودش به میدان آمد اما فقط با یک ضربه به هلاکت رسید. امیرالمونین (علیه السلام) به نوجوان فرمودند بس است پسرم برگرد… 🔅تمام لشگر گفتند یا علی بگذار جنگ را تمام کند اما امیرالمومنین (علیه السلام) فرمودند نه او پسرم عباس ،قمر بنی هاشم است. انه ذخر الحسین: او برای حسین است. السلام علیک یا
هدایت شده از 
های تربیتی مهم: ✴نماز نماز هم در مسیر بندگی شاخصی مهم به شمار می رود و هم باید مورد اهتمام مربی باشد تا شاگردش بفهمد این از جمله امور اصلی و کلیدی است. مولا امیرالمومنین علی علیه السلام به مالک اشتر رحمه الله فرمودند: کُلُ شیء من عملِک تَبَع لِصلوتِک. هر چیزی از عمل تو تابع نماز توست. نماز شاخص بندگی است و اثرگذاری خداپسند در مسیر تربیت از مؤلفه هاي بندگی است. پس اگر نمازی خوب داشته باشید می توانید مربی یا ولی اثرگزاری باشید. دوستى مي گفت به پزشك گفتم : همه داروهامو میخورم اما تاثیر نداره! دكترگفت: سر وقت می خوری؟! او گفت تازه فهمیدم چرا نمازهام اون جور که میخوام تاثیرنداره......
هدایت شده از 
رهبر انقلاب «وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم تَراهُم رُكَّعًا سُجَّدًا يَبتَغونَ فَضلًا مِنَ اللهِ وَ رِضوانًا» اینها خصوصیات مؤمن است؛ اولش «اشدّاء علی الکفار» است، در مقابل کفار سخت ایستادن، مثل خاکریزهای نرم که قابل نفوذ است نبودن، مثل سد مستحکمی در مقابل کفار ایستادن. مسلمانان باید در مقابل زورگوییهای آمریکا و بقیه زورگوهای عالم بایستند. اگر این را رعایت نکنند اگر این مرزها را توجه نکنند، ذلیل خواهند شد، دچار فساد خواهند شد، دچار عقب افتادگی خواهند شد.
دخترِ فاطمه ! بازار! خدارحم کند چادرِ پاره و انظار خدا رحم کند ما که از کوچه فقط خاطره بد داریم شود این حادثه تکرار خدارحم کند یک و زن و قافله و خنده نامحرم ها بر اسیران گرفتار خدا رحم کند یک شبه پیر شدی یا زتنور آمده ای یک سر و این همه آزار خدا رحم کند نیزه داران همه مستند نیفتی پایین حنجرت خوب نگه دار خدا رحم کند گیسویت کم شده و این جگرم میسوزد بر من و زلف ِ خم یار خدا رحم کند ظرفِ خاکسترِ یک عده هنوز آتش داشت شعله افتاد به گلزار خدا رحم کند دست انداخت یکی پرده محمل را کَند جلویِ چشم علمدار خدا رحم کند راهمان از گذرِ برده فروشان افتاد این همه چشمِ خریدار خدا رحم کند زنی از بام صدا زد که کدام است حسین نوبت من شده این بار خدارحم کند یک نفر گفت اگر بغض علی را داری سنگ با حوصله بردار خدا رحم کند
هدایت شده از 
🔸" ".... پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله فرمودند: ما مِنْ مُسْلِمٍ يَنْظُرُ امْرَأَةً اَوَّلَ رَمْقَةٍ ثُمَّ يَغُضُّ بَصَرَهُ اِلاّ اَحْدَثَ اللّه ُ تَعالى لَهُ عِبادَةً يَجِدُ حَلاوَتَها فى قَلْبِهِ؛ هيچ مرد مسلمانى نيست كه نگاهش به زنى بيفتد و چشم خود را پايين بيندازد مگر اين كه خداى متعال به او توفيق عبادتى دهد كه شيرينى آن را در دل خويش بيابد. 📚كنزالعمّال، ح ۱۳۰۵۹
هدایت شده از 
🌺 با خامنه ای کسی نگردد گمراه او در شب فتنه می درخشد چون ماه در هر نفسم برای او می خوانم لا حول و لا قوه الا بالله 💢 لاریجانی رئیس کوفه شد ۱۴۳ وطن فروش در کوفه ⭕️مجلس به شفافیتی رای داد که همان پاسدارانی را که پارسال جان خود را برای مجلسیها فدا کردند تروریست میخواند. 🔴شعر میلاد عرفان پور درخصوص تصویب CFT توسط نمایندگان مجلس تصویب شد به هلهله ما را فروختن پنهان دسیسه کردن و پیدا فروختن از مُرده-مَردهای سیاست بعید نیست میراث زنده‌ی شهدا را فروختن جان را فروختن به امان‌نامه‌ی یزید دل در قمارخانه‌ی دنیا فروختن تصویب شد چِرای علف‌هرزه‌های غرب وانگاه مفت ، گندم اعلا فروختن تصویب شد مطابق تقویم دشمنان امروز را به وعده‌ی فردا فروختن تصویب شد فروختن عزت وطن بی‌دردسر چنان که مربا فروختن هنگام رزم، ملعبه‌ی دشمنان شدن شمشیر آهنین به مقوا فروختن لبخند را ز چهره‌ی مردم ربودن و آن را به نیشخند اروپا فروختن بین دو چای، چاله‌ی برجام کندن و بین دو چُرت، جام مطلا فروختن اینگونه مفت، ننگ خریدن برای خود اینگونه بی‌تعهد و امضا فروختن آخر حراج واژه‌ی غیرت شروع شد این راه می‌رسد به الفبا فروختن کم نیست حرمت شرف و غیرت و وطن آسان مباد این همه یکجا فروختن 🔴 بهاران خجسته باد به لطف FATF! 🔹از امروز ابرها بارور و بارانی شده و آسمان باریدن می‌گیرد. زمین تشنه دوباره سیراب می شود و کوه و دره سرسبز شده و درختان ثمر داده و گل ها شکوفه ها خواهند کرد. بلبل ها و قناری ها در رسای بهاران خواهند خواند و پرستوها بهار را به ارمغان می آورند. جوی ها و رودخانه پرآب خواهند شد و دیگر کم آبی نخواهیم داشت. 🔹زیست ایران متحول شده و ریزگردها و دودهای شبانه روز خوزستان برطرف گشته و دریاچه هامون و ارومیه مجدد پرآب شده و کویر ایران سرسبز می شود. 🔹ناوگان زمینی‌مان ارتقا یافته و دیگر به اندازه جنگ تحمیلی در جاده ها کشته نخواهیم داد. قطارهای ریلی پشتِ سرهم، سوت کشان مسافران را جابجا کرده و بلیط هواپیمای تهران به اهواز و تهران به کرمانشاه و تهران- مشهد دیگر یک میلیون نخواهد بود. 🔹مستأجران خانه دار می شوند و خانه دارها، خانه ای بهتر برگزینند و مسکن اجتماعی برای فقرا و مستضعفین، معلمان و بازاریان و اقشار متوسط جامعه ساخته می شود. 🔹کارخانه های تولید بار دیگر برپا شده و تولید از تعطیل سبقت می گیرد؛ صنایع سربرآورند و بازار پر از کالای ایرانی شود. 🔹قاچاقی که در این چندسال سه برابر شده، رو به صفر نیل می کند و مبارزه با فساد از شعار به عمل رسد و قوه مملک داری در شیشه شفافیت به نمایش گذاشته شود و مردم نسبت به رأی و نظر وکیل وکلای خود و همچنین هزینه و درآمد دولت و مجلس آگاه می شوند. 🔹آقایی دلار شکسته می‌شود و نعمت و رحمت بر سفره های مردم افزون شود و خلاصه جامعه را هیچ دردی نباشد! 🔹قوم برجامیان که امروز FATF را به کشور غالب کردند استدلال می کردند اگر این امضا نشود مشکلات بدتر و بدتر می شود اما بدتر از حال این قوم برجامی که هنوز از سرنوشت سقطِ نوزاد برجام عبرت نگرفته اند، حال عوام الناسی است که دروغ های این جماعت را دیده و باور کرده اند؛ عوامی که باور کرده اند برجام ابربهاران است و مشکلات آب خوردن و محیط زیست و بیکاری و بحران ها را حل می کند! 🔴 براستی که تاریخ 200 ساله اخیر ایران پُر است از خیانت مدعیان روشنفکری که ده ها قرارداد ننگین را بر این ملت تحمیل کرده اند. اگر روزی میرزاآقاخان کرمانی و فتحعلی آخوندزاده و ملکم خان به عنوان نسل اول روشنفکری در این کشور و فرنگ رفته، رشوه گرفته و بدنبال امضای قراردادهای ننگینی چون رویتر و 1919 و ... بوده اند، امروز نیز مدعیان روشنفکری بعد از یک قرن همان خط را ادامه داده و برجام و FATF به یادگار گذاشته‌اند! 🔹اگرچه دکتر علی شریعتی می گوید: «تا آنجا که من می‌دانم، زیر تمام قراردادهای استعماری را کسانی که امضا گذاشته‌اند، همگی از میان ما تحصیلکرده‌های دکتر و مهندس و لیسانسیه بوده‌اند و همین ما از فرنگ برگشته‌ها. یک آخوند، یک از نجف برگشته، اگر امضایش بود، من هم مثل شما اعلام می‌کنم که: «آخوند دوست ندارم»! »، اما امروز پای این قراردادهای ننگین را بخشی از روحانیون و همان خط روشنفکری امضا کرده اند و حرف جناب شریعتی را نقض کرده‌اند! 🔹وقتی نامه های کوفیان به سید و سالار شهیدان را میخوانیم که این چنین نوشته اند: «باغ‌ها سرسبز گشته و میوه‌ها رسیده است، پس هرگاه که اراده کردی بیا که سربازان آماده برای یاری تو در انتظار نشسته‌اند، والسلام»، ناخودآگاه به یاد تعاریف حامیان برجام و FATF می افتیم. شباهت این جماعت به کوفیان اظهر من الشمس است. اینجاست که باید همچون حضرت امیر المومنین(ع) این مردم را نکوهش کنیم و این جماعت مذبذب هرهری مسلک را خطاب قرا
هدایت شده از 
ر دهیم که «یا اشباح الرجال و لارجال»؛ ولیِ جامعه شما را به جهاد اقتصادی و سیاسی با دشمن درون و برون فرا می خواند و در زمستان می گویید سرد است و در تابستان می گوئید گرم است! 🔻ما مردم باید بپذیریم که سهم‌مان از این وضعیت کم نیست؛ ما هم مقصریم به اندازه حسن روحانی و لاریجانی 💢 ⭕️ یک سال بعد که دوباره گند FATF بالا اومد: 😏😐 👤روحانی: الان زمان تسویه حساب نیست. 👤ظریف: منتظر پیروزی دمکراتها مینشینم. 👤لاریجانی: آمریکا گرگم به هوای سیاسی را کنار بگذارد. 👥اصلاح طلبان: درگذشت استادمشایخی شایعه است 👥اصولگرایان: در این شرایط حساس با دولت متحدیم. 📺 تلویزیون: ادامه سریال مختار...! *فرید ابراهیمی* 💢 ⭕️ 📍ماجرای انسداد یک کانال موثر اقتصادی در تلگرام 🔻معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی: 💠 علی‌رغم اینکه میلیاردها تومان سرمایه مملکت صرف هاتگرام و تلگرام طلایی شده است، مدیر تلگرام اجازه نمی دهد کاربران این دو نرم افزار در حساس ترین زمان جنگ اقتصادی به محتوای کانال های (رسانه های) مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنند. 💠 تلگرام کانالی به نشانی dolaril@ را که بیش از دو میلیون نفر از طریق این دو نرم افزار عضو آن شده بودند مسدود می کند و اجازه نمی دهد این کانال و کانال دیگری به نشانی dolar_il@ که بیش از یک میلیون عضو داشت و واقعیت‌ها را در مورد سقوط ارزش دلار و افزایش پول ملی بیان می کرد به فعالیت خود در بستر این دو نرم افزار ادامه دهد و حتی اجازه عضو شدن در سایر کانال های تلگرام را از اعضای هاتگرام و تلگرام طلایی سلب می کند. 💠 نرم افزار مسیر یاب ویز (waze) که توسط رژیم کودک کش وجعلی اسرائیل طراحی و راه اندازی شده است بدون هیچ مانعی در فضای مجازی کشور جولان می‌دهد و علاوه بر مکان‌یابی به ابزار رسانه ای دشمن تبدیل شده است. 💠 دشمن صهیونیستی با سوء استفاده از کابران ایرانی اطلاعات جاسوسی خود را در بستر این نرم افزار تکمیل می کند! 💠 مسئولین ذیربط نه تنها جدیتی در اجرای این دستور بخرج نمی دهند بلکه مقاومت هم می کنند. 🔴افشاگری خبرگزاری فارس از اولین دستورات خائنانه مبتنی بر FATF: 🔹براساس بخشنامه بانک کشاورزی، در صورتی که اشخاص حقیقی و حقوقی در لیست تحریم‌های سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، وزارت امور خارجه و خزانه‌داری آمریکا قرار داشته باشند، امکان ارائه خدمات بانکی به آنها وجود ندارد. ✍اگر این خبر درست باشد تمامی نیروهای مسلح و امنیتی کشور در داخل توسط خود دولت باید تحریم شوند.
هدایت شده از 
44 صدای العطش کودکان خیام را پر کرده بود. مشک را برداشت و بدون تعلل به سمت شریعه فرات شتافت. در مسیر حیدر وار جنگید و توانست وارد شریعه شود. دست زیر آب برد تا بنوشد که یاد تشنگی امام افتاد و آب بر آب ریخت و گفت: ای نفس! بعد از حسین جز ذلت نیست، مبادا پس از او زنده باشی. حسین شربت مرگ را می نوشد و تو می خواهی آب گوارا بنوشی؟ این شیوه من نیست و نه کار کسی که صادق و امین مولایش مولایش باشد. عباس از شریعه بیرون آمد و با تمام وجود عزم خیام حسینی را کرد. مسیر از نخلستان می گذشت و چه مکان خوبی برای ترسویان که پنهان شوند و عباس را غافلگیر کنند. از هر طرف تیر بود که می آمد و کسی در این بین آمد و دست راست عباس را قطع کرد... اما برای عباس انگار فقط امر امامش مهم بود نه دست قطع شده اش؛ چرا که گفت: به خدا سوگند اگر دست راستم را قطع کنید ، باز هم از دین و امام صادق و با تقوایی که فرزند پیامبر است حمایت می کنم. مشک بر دوش چپش و شمشیر به دست چپ بود و می جنگید که حکیم بن طفیل با ضربتی دست چپ او را هم قطع کرد. با توجه به شواهد و رجزی که عباس بعد قطع دست چپش خوانده پس آن موقع مشک به دندان نبوده و به نظر دست مبارکشان از مچ قطع شده و مشک بر شانه و به کمک ساعد حفظ می شد... عباس گفت: ای نفس از کفار نترس، تو را مژده باد به رحمت خدا. تو به زودی با پیامبر محشور می شوی. دست چپم را به ستم بریدند، خدایا در آتش دوزخ بیندازشان. تیر باران عباس ادامه یافت. اینجا مشک را به دندان گرفت. خیلی تلاش کرد تا مشک سالم بماند. اما نشد... تیری که به عباس نخورد او را کشت... تیری به مشک خورد، تیری به سینه اش و تیری به چشمش. لعینی با عمود بر سر عباس عباس زد. مانند پدرش شد و از اسب به زمین افتاد... اینجا بلند گفت: ای اباعبدالله، خداحافظ. برادر مرا دریاب... حسین با سرعت خود را به عباس رساند. دست های بریده را در راه دید و بوسید، در کنار بدن عباس گفت: برادرم اباالفضل، الان کمرم شکست و تدبیرم گسست...😭 امام برادرش را همانجا گذاشت تا بگوید او متفاوت است و باید جایگاهی جداگانه داشته باشد... در خیام، سکینه دختر امام از عمویش پرسید و امام خبر شهادت را دادند و همه فغان برآوردند. زینب کبری گفت: ای برادرم، ای عباس، وای از بی کسی ما بعد از تو. این نشان دهنده عظمت عباس در بین خاندان امام است. او وزنه ای بود که رفت... بی شک خدا سرشته تو را از گل حسین سقای با فضیلت و دریا دل حسین ‼️پیاده روی اربعین 🔷س 738: آیا  پیاده روی اربعین ثواب دارد؟ ✅ج: این کسانی که این راه را طی کردند و این حرکت عاشقانه را و مؤمنانه را دارند انجام میدهند، واقعاً دارند حسنه‌ای را انجام میدهند. این یک شعار بزرگ است،«لا تُحِلّوا شَعائِرَ الله»، این بلاشک جزو شعائرالله است. جا دارد که امثال بنده که محرومیم از این‌جور حرکتها عرض بکنیم که «یا لیتنا کنّا معکم فنفوز فوزاً عظیماً». تلنگر 👇🤔 ✅به نقل از فرزند شهید مدرس 🔹یک روز وقتی پدرم از مجلس بازگشت، عده‌ای از مردم به خانه آمدند و با سر و صدای زیاد گفتند آقا این چه لایحه‌ای بود که امروز تصویب شد؟! خلاف مصلحت است. 🔹آقا فرمود اگر بیست رأس الاغ و یک آدم را در مجلسی جمع کنند و از آنها بپرسند ناهار چه می‌خورید، چه جواب می‌دهند؟! همه گفتند جو؛ آقا فرمود: آن یک نفر هم مجبور است سکوت کند، این وکلایی که شما انتخاب کردید، شعورشان همین اندازه است، بروید آدم انتخاب کنید. خیانت_بزرگ اف_ای_تی_اف مجلس خانه_ملت انتخاب_نادرست بی_بصیرتی
هدایت شده از 
💢چرا دعایم را اجابت نمی کنی؟! ✅امام صادق(ع): عابدی از بنی اسرائیل، سه سال-پیوسته- دعا می کرد ولی به خود نمی رسید. روزی به ستوه آمد و عرض کرد: خدایا ! چرا را اجابت نمی کنی؟! در جواب به او گفتند: سه سال است که خداوند را با زبانی که آلوده به و ناسزاست می خوانی. اگر می خواهی که دعایت مستجاب شود، فحاشی را رها کن، را از آلودگی پاک و نیت خود را نیکو کن. او چنان کرد و مستجاب شد. 📚اصول کافی ج۲ ،ص ۳۲۵ 💢خفیف و خوار نمودن به چه معناست؟ ✅یکی از گناهان، نماز یعنی سبک شمردن نماز است. نماز نخواندن یک گناه بزرگ است، و خواندن اما نماز را خفیف شمردن، استخفاف کردن، بی‌اهمیت تلقی کردن دیگری است. ✅یعنی چه نماز را می‌شمارد؟ یعنی وقت و فرصت دارد، مى‌تواند نماز خوبى با بخواند ولى نمى‌خواند. نماز ظهر و عصر را تا نزديک غروب نمى‌خواند، نزديک كه شد يک وضوى سريعى مى‌گيرد و بعد با عجله يک نمازى مى‌خواند و فوراً مهرش را مى‌گذارد آن طرف؛ نمازى كه نه مقدمه دارد نه مؤخره، نه دارد و نه حضور قلب. طورى عمل مى‌كند كه ديگر اين هم يک كارى است و بايد نمازمان را هم بخوانيم. اين، خفيفه شمردن نماز است. ✅اين‌جور نماز خواندن خيلى دارد با آن نمازى كه انسان به استقبالش مى‌رود؛ اول ظهر كه مى‌شود با آرامش كامل مى‌رود مى‌گيرد، وضویی با آداب. بعد مى‌آيد در مصلّاى خود اذان و اقامه مى‌گويد و با خيال و فراغ خاطر نماز مى‌خواند. «السّلام عليكم» را كه گفت فوراً در نمى‌رود؛ مدتى بعد از نمازْ با آرامش قلب تعقيب مى‌خواند و ذكر خدا مى‌گويد. اين علامت اين است كه نماز در اين خانه دارد. 📚 آزادی معنوی، ص۸۶-۸۵ 💢 مساله fatf نیست! این روزها همه از fatf میپرسند، خوب است یا بد؟ به ضرر کشور است یا سود میبریم؟ مساله اصلی اینها نیست، این نوع مدیریت کشور خطاست‌. دوسال کشور مذاکره برجام ماند، دوسال اجرای ناقص برجام بود، بعد معطل خروج و قول های جدید اتحادیه اروپا، بعد معطل fatf بعد cft لابد چند ماه دیگر قرارداد حقوق بشری یا موشکی را راه می اندازند! معطل کردن کشور و گره زدن تمام توان و سرنوشت ملت به سیاست خارجی اشتباه است، همین معطلی های دوساله پشت سرهم و را در حالت رکود و پا در هوا قرار داده است.
هدایت شده از 
❇️ وقتی آخوند همدانی بزم اراذل را عرفانی می کند 💠 آیه: فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَّيِّنًا لَّعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ (طه/44) با او به نرمی سخن گوييد ، شايد پند گيرد 💠 حکایت ؛ نقل است مرحوم آخوند همدانی در یکی از سفرهای خود با جمعی از شاگردانش به عتبات عالیات می رفت در بین راه به قهوه خانه ای رسیدند که جمعی از دنیا پرستان میخواندند و پایکوبی می کردند، آخوند به شاگردانش فرمود: یکی برود و آنان را نهی از منکر کند بعضی از شاگردان گفتند اینها به نهی از منکر توجه نخواهند کرد و کار ما بیهوده است. ایشان فرمود: حالا که شما نمی روید، خودم می روم وقتی که نزدیک شد به رئیسشان گفت: اجازه می فرمایید من هم بخوانم و شما بنوازید؟! رییس گفت: مگر شما بلدی بخوانی؟ فرمود: اگر شما جازه بدهید بلی. گفت: بخوان. آخوند نیز شروع به خواندن اشعار ناقوسیه حضرت امیر علیه السلام کردند: لا اله الا الله حقاً حقا صدقاً صدقا إن الدنیا قد غرتنا و أشتغلتنا و استهوتنا ... آن عده وقتی این اشعار را شنیدند از آن حال در آمدند و به گریه افتادند توبه کردند. یکی از شاگردان آخوند نقل کرده: وقتی ما از آنجا دور می شدیم هنوز صدای گریه شان به گوش می رسید. 📚 پی نوشت : با اقتباس و ویراست از کتاب چلچراغ سالکان 💠احترام امام عسکری(ع) به عالم یکی از علماء شیعه با مردی ناصبی بحث کرد و او را محکوم نمود این خبر به حضرت امام عسکری (ع) رسید. مدتی بعد همان فقیه خدمت آن حضرت شرفیاب شد و در آن مجلس بزرگان بنیهاشم حاضر بودند، همینکه آن فقیه وارد شد، امام (ع) به او بسیار احترام کرد و او را به بالای مجلس راهنمائی فرمود تا او را روی مسندی در بالای مجلس نشانید و با توجّه، به سخنانش گوش کرد، این احترام بر حاضرین سخت بود ولی به احترام آن حضرت اعتراضی نکردند تا اینکه یکی از عباسیّان حاضر در مجلس عرض کرد: یابن رسولاللّه چرا اینچنین مردی عامی را بر اشراف ترجیح میدهی؟! امام (ع) فرمود: آیا راضی هستی که قرآن در این باره بین ما حکومت کند؟ گفت: آری، امام (ع) فرمود: مگر خداوند در قرآن نمیفرماید:« وَ الَّذينَ اُوتُوا العِلْمَ دَرَجاتٍ » عالمان دارای درجاتی میباشند، خداوند مؤمن عالم را بر مؤمن جاهل برتری داده همانطور که مؤمن را بر غیرمؤمن مزیّت داده، آیا خداوند فرموده: والّذین اوتوا شرف النّسب درجات؟! چگونه شما به من اعتراض میکنید که چرا به این مرد احترام کردهام با اینکه خداوند عالم را برتری داده است، شکستی که این مرد با استدلال و دانشی که خدا به او تعلیم فرموده بر آن شخص ناصبی وارد آورده از هر شرافت نژادی بهتر و پرارجتر است.1 در پيشگاه علم مقامي عظيم نيست از هر مقام و مرتبه‌اي علم، اعظم است 📚 با اقتباس و ویراست از کتاب داستانهائی از علما 💠صبوری یک مرجع در برابر همسر علامه شیخ جعفر کاشف الغطاء رحمة الله علیه اهل علم و اصحاب سرّش فهمیدند که همسرش در خانه بداخلاقى مى‌کند، ولى خیلى هم خبر از داستان نداشتند، این قدر در مقام جستجو برآمدند تا به این نتیجه رسیدند که این مرد بزرگ الهى، این فقیه عالیقدر گاهى که به داخل خانه مى‌رود، همسرش حسابى او را کتک مى‌زند. یک روز چهار پنج نفر جمع شدند و خدمتش آمدند، گفتند: آقا ما داستانى شنیده‌ایم از خودتان باید بپرسیم، آیا همسر شما گاهى شما را مى‌زند؟! ..فرمود: بله! عرب است، قدرتمند هم هست، قوى البنیه هم هست، گاهى که عصبانى مى‌شود، حسابى مرا مى‌زند. من هم زورم به او نمى‌رسد، گفتند: او را طلاق بدهید، گفت: نمى‌دهم، گفتند: اجازه بدهید ما زن‌هایمان را بفرستیم، ادبش کنند. گفت: این کار را هم اجازه نمى‌دهم، گفتند: چرا؟ گفت: این زن در این خانه براى من از اعظم نعمت‌هاى خداست، چون وقتى بیرون مى‌آیم و در صحن امیرالمؤمنین(علیه السلام) مى‌ایستم و تمام صحن، پشت سر من نماز مى‌خوانند، مردم در برابر من تعظیم مى‌کنند، گاهى در برابر این مقاماتى که خدا به من داده، یک ذرّه هوا مرا برمى‌دارد، همان وقت مى‌آیم در خانه کتک مى‌خورم، هوایم بیرون مى‌رود، این چوب الهى است، این باید باشد. 📝 سوال: کسی که برای انجام عباداتی چون نماز و روزه و حج نایب می شود، آیا باید به فتوای مرجع تقلید خودش عمل کند یا به فتوای مرجع تقلید کسی که از طرف او نایب شده است؟ ✍پاسخ: آیات عظام: خامنه ای، صافی و مکارم: نایب باید به فتوای مرجع تقلید خود عمل کند. [1] ✍ آیت الله سیستانی: باید به فتوای مرجع منوب عنه (شخص نایب گیرنده) عمل کند و در مواردی هم لازم است که فتوای مرجع خود را رعایت کند. [2] ✍آیت الله بهجت: نایب باید به فتوای مرجع تقلید خود عمل کند و در نیابت از شخص زنده در حج، احتیاط کند. [3] 📚پی نوشت: [1]. خامنه ای، صافی و مکارم: استفتا. [2]. سیستانی: استفتا. [3]. بهجت، استفتائات، ج1، س 110 و استفتا. 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: مِلاکُ
هدایت شده از 
الدّینِ مُخالَفَةُ الْهَوى؛ معیار دیندارى مخالفت با هواى نفس است»(1). شرح حدیث: هر چیزى ملاکى دارد که با آن سنجیده مى شود. ملاک دیندارى و بى دینى چیست؟ آیا ملاک دیندارى فقط نماز خواندن است؟ آیا حجاب به تنهایى مى تواند معیار قرار گیرد؟ همان گونه که بعضى مردم نماز یا حجاب را مرز دینداران و بى دینان معرّفى مى کنند. آیا کنترل زبان و حفظ آن مى تواند به تنهایى ترازوى سنجش دیندارى باشد؟ حضرت امیرمؤمنان (علیه السلام) در این روایت کوتاه و عمیق، معیار و ملاک جامع و کاملى را براى مسأله مورد بحث بیان فرموده است. هر چند امور مذکور نیز ملاک هستند; ولى ملاک کامل و فراگیر چیز دیگرى است، حتّى گاه مى شود که همان عبادت و حجاب و حفظ زبان بر اثر خواهش دل است. داستان معروف زیر شاهد خوبى بر این بحث است: شخصى سالیان درازى در صف اوّل نماز جماعت شرکت مى کرد. روزى دیر به مسجد رسید و در صف آخر قرار گرفت، احساس بدى به او دست داد. با خود گفت: حالا مردم چه مى گویند! فلانى هر روز در صف اوّل بود، چرا امروز در صف آخر قرار گرفته است!؟ پس از این افکار و تخیّلات، ناگهان تکانى خورد که اى واى بر من! سالیان دراز نمازهایم را خراب کردم، باید همه را قضا کنم؟ چون آلوده به انگیزه غیر خدایى بود! به همین جهت در روایتى مى خوانیم که: «مجذوب فراوانى نماز و روزه و سایر عبادات دیگران مشوید! چون گاهى این ها را از سرِ عادت انجام مى دهند، بلکه افراد را به راستگویى و أداى امانت امتحان کنید»(2). بنابراین آن کس که تابع عقل و فرمان خداست دیندار، و آن که تابع هواى نفس است بى دین است. در تفسیر آیه شریفه (نُؤْمِنُ بِبَعْض وَ نَکْفُرُ بِبَعْض)(3) این سؤال مطرح شده است: چرا خداوند بنى اسرائیل را به خاطر این کار سرزنش مى کند، در حالى که (نُؤْمِنُ بِبَعْض) که کار خوبى است; هر چند براى (وَ نَکْفُرُ بِبَعْض) مستحق سرزنش هستند؟ برخى از مفسرین گفته اند: «آن ایمان ببعض نیز بى ارزش بوده است، چون به چیزهایى ایمان مى آوردند که با هواى نفس آن ها سازگار بود. بنابراین در واقع ایمان به هواى نفس بود، نه ایمان به خدا!»(4). خلاصه این که روایت فوق ملاک و معیار سنجش دینداران از بى دینان را مخالفت با هواى نفس مى شمارد و با این ترازوى دقیق مى توانیم میزان دیندارى خویش را به خوبى بسنجیم. 📚پی نوشت: 1. میزان الحکمة، باب 4041، حدیث 21135 (جلد دهم، صفحه 382). 2. میزان الحکمة، باب 300، حدیث 1490 (جلد اوّل، صفحه 344). 3. سوره نساء، آیه 150. 4. تفسیر نمونه، جلد 4، صفحه 189. 💠 آماده سفر الَّذي خَلَقَ الْمَوْتَ وَ الْحَياةَ لِيَبْلُوَکُمْ أَيُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً وَ هُوَ الْعَزيزُ الْغَفُورُ 1 صاحبدلی برای اقامه نماز ، به مسجدی رفت ، نمازگزاران او را شناختند و از وی خواستند تا پس از نماز بر فراز منبر بنشیند و آنان را موعظه کند . پذیرفت . چون نماز به پایان رسید بر پله نخست منبر نشست ، همه چشم ها به سوی او بود و مرد پس از حمد و ثنای الهی گفت : هر کس از شما که میداند امروز تا شب نخواهد مرد برخیزد . کسی بر نخواست . گفت اکنون هر کس از شما که خود را آماده مرگ کرده است برخیزد باز هم کسی برنخواست . گفت : (شگفتا از شما که به ماندن اطمینان ندارید ولی برای رفتن نیز آماده نگشته اید ! قال امیر المومنین (ع) : بَادِرُوا الْمَوْتَ وَ غَمَرَاتِهِ وَ امْهَدُوا لَهُ قَبْلَ حُلُولِهِ وَ أَعِدُّوا لَهُ قَبْلَ نُزُولِهِ 2 (پیش از مرگ و سختی های آن ، کاربکنید و قبل از رسیدنش مقدمات آن را فراهم آورید و پیش از فرود آمدنش برای آن آماده شوید . ) هر دم از عمر می رود نفسی چون نگه می‌کنم (می‌کنی) نمانده بسی ای که پنجاه رفت و در خوابی مگر این پنج روز دریابی خجل آنکس که رفت و کار نساخت کوس رحلت زدند و بار نساخت3 📚 پی نوشت : 1- ملک 2 2- خطبه 190 3-
هدایت شده از 
همراه با کاروان حسینی تااربعین | بیست و هشتم محرم شب بود و مظلومیت و سکوت. زینب در قنوت به نماز، سیدالساجدین، سر بر تربت کربلا نهاده بود و با خدای خویش در راز و نیاز. پنجاه روز بود که این کاروان، مکه را به مقصد و مقصودی والا ترک کرده بود، و کربلا مقصد بود و آینده ای دور، مقصود! سیدالساجدین، با خروج از کوفه به بعد، تا کنون ساکت بود و در سکوت، بیمار بود، اما بیماری بهانه بود، در شب و روز عاشور بیمار بود و بعد از آن، گوییا قافله سالار در شب عاشور به زینب گفته بود؛ همانگونه که خداوند جدّمان را به تار عنکبوتی از مرگ رهایی بخشید، فرزندم علی را به این بیماری از مرگ برهاند، تا زمین از نسل آل محمّد خالی نماند. سیدالساجدین، سر از سجده برداشت و چون پدر، نگاه سوی آسمان بُرد و آسمان پُر ستاره را نظاره کرد. و در این میان، من بودم و پنجاه روز همراهی این کاروان. نه! تنها من نبودم! همه بودند. همۀ ارواح شیعیان و محبین آل الله، همه با روح شان در این سفر، همراه کاروان بودند. و همه شاهد بودند که در روز عاشور، چه ها بر قافله سالار گذشت. شاهد بودند که بر آل الله چه ظلمی واقع شد. شاهد بودند، چون پیوندی ناگسستنی میان آنان و مولایشان پا برجاست شِیعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِ طینَتُنا. شیعیان ما از باقیمانده گل ما آفریده شده اند. خُلِقَ شِیعَتُنَا مِنْ شُعَاعِ نُورِنَا. شیعیان ما از شعاع نور ما آفریده شده اند. شِیعَتُنا الْمُسَلِّمُونَ لِأمْرِنا. شیعیان ما کسانی هستند که در برابر امر ما تسلیم اند. و من پُر درد و زخم خورده و رنجور، تنها نشسته و او را نظاره می کردم. روحم پَر می کشید تا نزد او رود و با او هم کلام شود، ولی پرهیز و شرم، اجازه نداد که بدون اِذن سوی او روم. پس به تمنّا و عجز، در خیال خود با او هم سخن شدم. گفتم : این آرامش و یقین، این نور و این امید، که در چشمان تو موج می زند از کجاست؟ ای همسفرۀ یتیمان و فقیران بینوا، ای بلیغ و فصیح در سخنوری، همچون علی، ای زینت عابدان، ای آقای ساجدین، که خدا ترا اینگونه خواند، ای زینت صالحین و ای سید متقین، ای صاحب دعا، در هنگامۀ سحر، ای غزل سرای زبور آل نبی، ای فرود آورندۀ اِنجیل اهل بیت، ای صاحب اُخت القرآن، ای آشکار ساز معارف حقۀ آل الله، ای ترجمان مَرام و مُراد حسین در زبان دعا، ای رفیق مهربان، ای راوی اصیل عاشور و کربلا، ای حافظ و ای مخزن اسرار الهی از اَزَل تا روز حَشر، اگر تو نبودی، ما دعا و مدح و ثنا و ستایش رَب، از کجا آموختن؟ اگر تو نبودی، ما اخلاص و اخلاق را از کجا دانستن؟ اگر تو نبودی، ما توحید و ایمان را از کجا یافتن؟ اگر تو نبودی، ما از کجا دانیم سجده تنها بر خاک حسین باید؟ اگر تو نبودی، ما خدا را چگونه می خواندیم؟ اگر تو نبودی، شرح روز عاشورا، چگونه رقم می خورد؟ واژه ها از درون ام زبانه می کشید، ولی توان بیان نبود. روح، واله و شیدا بود و از درون می سوخت، ولی تاب سخن نبود. گریه امانم را بُریده بود. عاقبت، بر این حال پریشان و زار چیره شدم. گفتم : مولای من، من از تبار سلمان ام و از دیار او می آیم، مگر نه آنکه خداوند بر ما منت نهاد و خون ایرانی در شما جاری شد؟ مگر نگفتی، که من فرزند دو طایفه ام، از عرب قریش و از عجم فارس، و این دو طایفه، دو طایفۀ برگزیدۀ خداست؟ مولاجان! من ایرانیم، به حق مادرت با من سخن بگو. شب بود و سکوت. شب بود و مظلومیت و سکوت. شب بود و سیدالساجدین، لب فرو بسته بود و آسمان پُر ستاره را به تماشا نشسته بود.
هدایت شده از 
بسم الله الرحمن الرحیم از آنجا که شرح حال اولیاء خدا باعث بیداری از خواب غفلت می شود هر دوشنبه مختصری از زندگینامه یک ولی خدا تقدیم می شود زهیر در شمار بزرگ ترین اصحاب عاشوراست.اهل كوفه بود و در آغاز ، سر همراهی با حسین (ع) را نداشت در منزل زَرود ، علی رغم میل باطنی به تشویق همسرش دیلم یا دلهم بنت عمرو ، پس از آمدن پیك امام به خیمه اش و دعوت برای همراهی با حسین (ع) به محضر امام رسید و در انقلابی شگرف و شگفت به امام پیوست و در مدتی كوتاه تا مقام فرماندهی جناح راست سپاه امام حسین (ع) پیش رفت. آنچه را كه می توان آموخت : باید از همسر با وفای زهیر خیر خواهی نسبت به همسر را آموخت. با دوستان و یاران هم بایداین گونه بود كسی كه دیگری را به خیری یاری می رساند به حتم در عمل نیك او شریك خواهد بود و اگر به كار بد و زشت او را تحریك كند قطعا در گناه آن فرد سهیم خواهد بود زهیر هنگام پیوستن به امام خطاب به همراهانش گفت : هر كه دوستدار شهادت است همراه من بیاید و گرنه برود ، این آخرین دیدار من با شماست. به همسرش گفت تو آزادی. از قرائن پیداست كه همسرش با او همسفر شده است یا با فاصله ای اندك از رزمگاه بوده است. زیرا در گزارش شهادت زهیر نوشته اند كه پس از شهادت وی، همسر او دهلم به غلامش گفت : این كفن را بگیر و ببر و مولایت را دفن كن. غلام می رود اما با دیدن بدن امام ، كفن را بر او می پوشاند و باز می گردد. دلهم وی را می ستاید و آفرین می گوید و كفنی دیگر برای همسرش تدارك می بیند. در روز عاشورا این یار پاك باز به نصیحت سپاه عمر سعد پرداخت ناسزایش گفتند دیگر بار موعظه كرد. شمر به سوی او تیر انداخت و زهیر تیر و سخنان ناروای شمر را پاسخی سزاوار داد. آنچه را كه می توان آموخت :  امر به معروف را نباید هیچ گاه فراموش كرد و مسلمانان نباید در ارشاد و دعوت دیگران به حق و حقیقت كوتاهی كنند و همواره باید در تلاش باشند كه بر حامیان حق و حقیقت بیفزایند  و پس از نماز در نبردی دلیرانه و كشتن 120 نفر از سپاه دشمن به دست كثیربن عبدالله شعبی و مهاجر بن اوس تمیمی به شهادت رسید. پس از شهادت زهیر ، امام در كنار تن خونینش گفت : "لا یَبعدَنّکَ اللهُ یا زُهیر، و لَعَنَ اللهُ قاتلیکَ، لعنَ الّذینَ مُسِخوا قِردةً و خَنازیرَ " (خداوند تو را از رحمت خود دور نسازد، خداوند کشندگان تو را لعنت کند،(چون بنی اسرائیل) که به شکل بوزینهگان و خوکان درآمدند. ) درسی كه می توان آموخت : ما انسان ها باید دلیریت و شجاعت و جوان مردی و دفاع از حق و حقیقت را از زهیر بیاموزیم كه این گونه به یاران امام حسین (ع) پیوست و جان خود را در راه دفاع از حق فدا كرد باید بیاموزیم كه  همواره باید از حق دفاع كنیم و نگذاریم دشمنانمان بر ما چیره شوند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا