eitaa logo
کانال متن روضه مجمع الذاکرین اهل بیت علیه السلام🎤
41هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
3.4هزار ویدیو
379 فایل
﷽ 💚مقدمتان را به کانال ✅ خوب ✅ پرمحتوا ✅ و ارزشمند مجمع الذاکرین گرامی میداریم💚 مدیریت 👇 @khadeem110 @majmazakerinee لینک کانال👆 https://eitaa.com/joinchat/272171029Cdda5575628 لینک گروه 👆 https://rubika.ir/maajmaozakerine کانال ما درروبیکا👆
مشاهده در ایتا
دانلود
📋بعد از پدر حالا نگارم را گرفتند ٫ بخش اول صوت (س) (س) با نوای کربلایی سیدرضا نریمانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ بعد از پدر حالا نگارم را گرفتند از من تمام روزگارم را گرفتند از این جدایی جان من بر لب رسیده هستیِ من، تاب و قرارم را گرفتند انگار قسمت نیست وصل ما دوباره در ساوه شوق بی‌شمارم را گرفتند اما خیالت تخت هرجایی رسیدم خویشان و نزدیکان کنارم را گرفتند حالم بد است اما خدا را شکر در قم با مهربانی حال زارم را گرفتند با احترام و عزت و شوکت کمی از این بارِ غم‌هایی که دارم را گرفتند @majmaozakerine حتی زمان پر زدن از این قبیله مردم همه دورِ مزارم را گرفتند در شام اما خواهری مضطر چنین گفت: یارب ببین دار و ندارم را گرفتند بالا و پایین رفتن از ناقه چه سخت است وقتی همه ایل و تبارم را گرفتند نیمی ز معجر سوخت... نیمی را کشیدند اصلا تمام اعتبارم را گرفتند در گوش من مانده صدای ذوالجناحش می‌گفت: با نیزه سوارم را گرفتند *شاعر : ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ @majmaozakerine
📋 سرشو اشقیا میبرن ٫ *بخش دوم صوت* (ع) با نوای کربلایی سیدرضا نریمانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ @majmaozakerine سرشو اشقیا میبُرَّن ، چقدَر بی‌حیا میبُرَّن بمیرم از قفا میبُرَّن ، پیش چشم زهرا میبُرَّن شکسته شد سبوی ارباب وقتی نشست به روی ارباب تو پنجه‌هاشه موی ارباب دشنه رو زد گلوی ارباب دریای خونه گودال ، حسین ‌کشونه گودال نشسته روی زانو ، مادر میونِ گودال غرق خونِ گلوش میکردن ، با لگد پشت و روش میکردن عوض پیرهن نامردا ، تنشو نیزه‌پوش میکردن شد قطعه قطعه جون ارباب همدم خاک و خونه ارباب میاد به زیر نعل اسبا صدای استخون ارباب یکی به پهلو می‌زد ، یکی به بازو می‌زد حالا برای غارت ، سنان به شمر رو می‌زد شاعر : ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ @majmaozakerine
. شنیده ام ز تو من از زبان بسیاری گرفته ام ز تو عمری نشان بسیاری زمان من به سر آمد بیا امام زمان نمانده است ز عمرم زمان بسیاری چقدر عاشق چشم انتظار داری تو به خاک خفته ی پیر و جوان بسیاری به نام تو چه شلوغ است دور خیلی ها بیا که بسته بماند دکان بسیاری زمین شبیه گذشته پر است از مظلوم فتاده اند شماری به جان بسیاری مرا به سُخره گرفتند منکران ظهور بیا بیا که ببندی دهان بسیاری برای تو همه خانواده گریانند نشسته دور و برت روضه خوان بسیاری شبیه مادر پهلو شکسته ،گریانند برای مادر تو مادران بسیاری هزار مرتبه جارو ز دست او افتاد نمانده است ز زهرا توان بسیاری زنان شهر چه مایوس سر تکان دادند نماندنی ست دگر در گمان بسیاری قسم به خانه آتش گرفته ، خواهد سوخت پس از مطاف علی آشیان بسیاری .....________________________ @majmaozakerine
. مادرم در بستر است این روزها روزی ام چشم تر است این روزها مردمِ شهر مدینه کارشان ترک نهی از منکر است این روزها از زبان دوست و دشمن فقط طعنه سهم حیدر است این روزها ذکر من اَمَّن یُجیب و پر زدن… آرزوی مادر است این روزها… خواست تا حال علی بهتر شود گفت: حالم بهتر است این روزها هیچ کس این جمله را باور نکرد پهلویش گویاتر است این روزها چه بلایی بر سرش آورده اند مردم دنیا پرست این روزها نیمه شب ها درد پهلو می کشد بازویش دردسر است این روزها دردها از دست مادر خسته اند دردش از پا تا سر است این روزها مجتبی هم پیر شد بس که فقط فکر مسمار و در است این روزها شانه زد موی مرا فهمیده ام روزهای آخر است این روزها محمدجواد شیرازی ......_______________________ @majmaozakerine
زینب بیاور آخرین رخت کفن را تا که کفن پوشم تن سبز حسن را خالی است جای مادرم تا که ببوسد لب‌های سرخ یوسف گل پیرهن را حیدر بیا فتنه دوباره پا گرفته بیرون کن از شهر مدینه بیوه‌زن را قبل از سفر تا کربلا غارت نمودند با تیرهای پر ز کینه هستِ من را عباس را گویید تا بیرون بیارد آن تیرها که دوخته تابوت و تن را بیرون کشیدم تیر از پهلویش ای وای کردم زیارت گوییا امّ‌الحسن را پیراهن خود را ز خون او بشویید حرفی از این تشییع با زینب نگویید  اللهم_عجل_لولیک_الفرج .____________________ @majmaozakerine
متن زیر سخنرانی حجت الاسلام میرباقری است که در ایام وفات حضرت معصومه(س) در حرم ایشان به تاریخ 20 بهمن ماه 92 برگزار شده است. ایشان در این جلسه بیان داشتند که حرم مقدس فاطمه معصومه سلام الله علیها، شعبه ای از بیت النور نبی اکرم است، و حرم قم، انتساب خاصی به معصومین دارد، زیرا هیچ اختلافی مکان دفن حضرت معصومه وجود ندارد، و علاوه بر آنکه سه امام معصوم سفارش به زیارت آنحضرت داشته اند، جزای زائر آنحضرت بهشت دانسته شده و زیارتنامه آن حضرت نیز از امام رضا علیه السلام صادر شده است؛ و می توان گفت جلوه هایی از چهارده معصوم در وجود مقدس حضرت فاطمه معصومه متجلی است و فرازهای بلند زیارتنامه ایشان به این سخن شهادت می دهد. در زیارتنامه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، به نحو خطاب حاضر، به ائمه سلام داده شده، و همچنین از نسبت های آن حضرت با حضرات معصومین یاد شده و به عنوانهای متعدد که هر کدام نشانگر شأنی از شئون آن ذات مقدس است، از آن حضرت تکریم گردیده است، که این انتسابها مانند دختر و خواهر و عمه امام بودن، مانند انتسابات عادی دیگر امامزادگان نیست، بلکه ارتباط خاصی است که بین معصومین و حضرت معصومه وجود دارد؛ در فرازی دیگر از زیارتنامه، حضرت معصومه دارای شان بسیار عظیم و بزرگ نزد خداوند متعال دانسته شده است، که همان مقام شفاعت است، و چون مقام شفاعت در اصل مختص نبی اکرم است، لذا شعبه ای از نور نبی اکرم در وجود فاطمه معصومه سلام الله علیها متجلی است؛ لذا وجود مقدس حضرت معصومه، بین تمام امامزادگان بی نظیر است. حرم حضرت معصومه، شعبه ای از بیت النور نبی اکرم نبی مکرم اسلام، مَثَل نور خداوند متعال در همه عوالم هستند، و تمامی انوار الهی در وجود ایشان تمثل پیدا می کند، که این نور، در عوالم تنزل پیدا کرده و به خانه هایی می رسد که خداوند متعال اجازه داده نام مقدسش در آنجا برده شود: «في‏ بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ يُذْكَرَ فيهَا اسْمُهُ يُسَبِّحُ لَهُ فيها بِالْغُدُوِّ وَ الْآصالِ»(نور/36)، لذا هر کجا خانه ایست که اهل آن رفعت پیدا کرده و اجازه پیدا کرده اند در مقامات معنوی سیر کنند تا به مقام معرفت خدای متعال و مقام توحید راه پیدا کنند، در حقیقت، بیتی از بیوت نبی اکرم است. از مصادیق این بیوت، حرم های ائمه هستند که نور الهی که همان نور نبی اکرم است، در این خانه ها ظوهر داشته و برای وارد شوندگان به این حرمها، امکان ذکر الهی و رسیدن به مقام معرفت و توحید فراهم می گردد، لذا در اذن دخول عتبات مقدسه ائمه اطهار گفته می شود:«اللَّهُمَّ إِنِّي وَقَفْتُ‏ عَلَى‏ بَابٍ‏ مِنْ‏ أَبْوَابِ‏ بُيُوتِ نَبِيِّكَ صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِ وَ آلِه»(1) یعنی خدایا من بر در یکی از خانه های پیامبر تو ایستاده ام. این شرافت، در مرتبه نازله ای در حرم امام زادگان بزرگوار متصور است، زیرا حرم های این بزرگواران نیز، دارای شعبه ای از بیت النور نبی اکرم هستند، و البته برخی از آنان از مقام خاص و ویژه ای برخوردار هستند که وجود مقدس کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه علیها السلام از آنهاست و حرم ایشان انتساب خاصی به معصومین دارد معرفت به حق حضرت معصومه در زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها که منسوب به حضرت رضا علیه السلام و عباراتی است که از معصوم صادر شده است، نکات قابل تاملی وجود دارد، نخست سلامهای اول زیارت است که به حضرت آدم علیه السلام و چهار پیامبر اولوالعزم بصورت غایب و سپس به نبی مکرم اسلام و سیزده معصوم به نحو خطاب حاضر سلام داده می شود، که این خود سوال برانگیز است که به چه علت به چهارده معصوم در حرم این وجود مقدس، بصورت مخاطب سلام داده می شود، البته معصومین علیهم السلام در هرجای دنیا حاضرند و اگر انسان توجه پیدا کند می تواند حضور و محضر آنها را درک کند، و شاهدش هم همان سلام نماز است که خطاب به پیامبر عرضه داشته می شود، لکن احتمال می رود سلام خطاب در حرم مطهر حضرت معصومه علیها السلام، بدین جهت باشد که انوار چهارده معصوم غیر از حضوری که در همه عالم دارند، در این حرم بصورت خاص حاضر هستند بدین معنا که انوار این معصومین در حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها متجلیست و از طریق ایشان این انوار در این حرم مقدس ظهور پیدا می نمایند، چنانکه در مورد حرم های ائمه نیز نقل شده که مختلف الملائکه و مختلف الانبیاست و ائمه در آن امکان مقدس حضور و ظهوری خاص دارند.(7).
شأن خاص حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ذیل آیه شریفه «وَ مِنَ اللَّيْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نافِلَةً لَكَ عَسى‏ أَنْ يَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقاماً مَحْمُودا»(اسراء/79)، وارد شده است که در روز قیامت، زمانی که کار سخت می شود و عرق دهانها را می پوشاند، مردم به انبیاء پناه می آوردند و آنها مردم را به حضرت آدم ارجاع می دهند، و حضرت آدم نیز به حضرت نوح و ایشان به حضرت ابراهیم و ایشان به حضرت موسی و ایشان به حضرت عیسی و ایشان نیز مردم را به پیامبر خاتم علیهم صلوات الله اجمعین ارجاع می دهند، و سپس نبی اکرم در مقابل باب الرحمن که رحمت خداوند از آنجا ساری و جاریست، به سجده افتاده و چنان حمدی به درگاه خداوند متعال می آورند که درهای بهشت باز می شود و تمام خلائق آنحضرت را می ستایند و این همان مقام محمود نبی اکرم است (18) و نیز مقام شفاعتیست که قبل از دنیا آغاز شده و تا قیامت نیز ادامه دارد، و عبادات خاص آنحضرت نیز بهمین جهت است که بتوانند دست عالم را گرفته و به سمت خدا هدایت کنند و باب توحید را به سوی تمام عالم بگشایند؛ لذا تمام اولین و آخرین، حتی انبیاء نیز محتاج شفاعت نبی اکرمند(19)، سپس این شفاعت به کسانی که ارتباط خاص با حضرت دارند یعنی معصومین، منتقل می گردد و آنگاه مومنین نیز می توانند شفاعت کنند(20). حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نیز دارای شأن و مقام شفاعت هستند، و شأنی از شئون نبی اکرم به ایشان داده شده است، لذا امام صادق علیه السلام درباره مقام شفاعت ایشان می فرمایند: «تمام شیعیان من با شفاعت او وارد بهشت خواهند شد»(21) و این عبارت بدان معناست که حتی سیر بهشتیان هم در درجات و شفاعت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیهاست، لذا عبارت «فان لک عند الله شأنا من الشأن» بصورت نکره آمده است که دال بر این عظمت غیر قابل وصف باشد. این سخن بیان دیگری از داستان مرحوم مرعشی است، چرا که به ایشان فرموده بودند زیارت قبر حضرت زهرا سلام الله علیها، تا قبل از ظهور ممکن نیست، لکن به زیارت قبر فاطمه معصومه سلام الله علیها بروید، زیرا حضرت زهرا سلام الله علیها، جلالت خویش را به ایشان داده اند؛ و این مقام عظیمی است که تنها خلاصه در دستگیری برای بهشت نیست، بلکه نوعی سرمایه گذاریست و چنانکه در خصوص نبی اکرم گفته شد، مقام محمود ایشان، که شفاعت اولین و آخرین است، عبادات و سختی ها و تحمل بلاهای زیادی می طلبد، (که اوج تحمل بلای نبی اکرم، عاشوراست) که علاوه بر اینکه کار آسانی نیست محتاج اذن خداوند متعال نیز هست: «ِ مَنْ ذَا الَّذي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِه»(بقره/255)، لذا فداکاری عظیمیست که اصل آن مربوط به نبی اکرم است و شعبه ای از آن به وجود مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها داده شده است. از مجموع این قرائن و قرائنی که در زیارتنامه حضرت معصومه سلام الله علیها که منقول از حضرت رضا علیه السلام است، چنین تلقی می شود که تجلی خاصی از انوار معصومین در این حرم مقدس وجود دارد، و گرچه معصومین در همه جا حاضرند، لکن در این مکان مقدس به نحوی خاص و ویژه حضور داشته و حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، حرم تمام معصومین محسوب می شود، فلذا حضرت معصومه سلام الله علیها شخصیتی استثنائی است که بین امامزادگان دیگر، هرگز مثیل و نظیری ندارد. پی نوشت ها: (1) مصباح کفعمی، ص 472. (2) کامل الزیارات، ص 324، «ٍ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا ع قَالَ: سَأَلْتُهُ 
یاد کوچه که می افتم بدنم میلرزد چه کنم گر نکنم گریه و زاری سخت است وسط کوچه بریزند سر مادر تو بر نیاید اگر از دست تو کاری سخت است روضه کوچه همین است امان از سیلی صورت حوریه و ضربه کاری سخت است پیش چشم تر فرزند زگوش مادر گوشواره که بیافتد به کناری سخت است چشم گریان دل سوزان و دو دست لرزان مادرت را به سوی خانه بیاری سخت است عبدالحسین میرزایی