eitaa logo
مکتب‌خانه
237 دنبال‌کننده
197 عکس
124 ویدیو
16 فایل
پیامبر اعظم -صلی‌الله‌علیه‌و‌آله- زکاتِ دانش، نشر آن است‌. جواهراتی مکتوم از لابلای گفتارها و نوشتارها گاهی هم بدلیجاتی از جنس خود‌نوشت! علی‌رضا ملااحمدی طلبه‌ی سطح چهار حوزه دانشجوی دکتری فلسفه تطبیقی. ارتباط مستقیم: @Molla_ahmadi
مشاهده در ایتا
دانلود
مکتب‌خانه
. 🔹 اگر شخصی شهید شود به ازای آن هزار شهید متولد می‌شود و اگر زنی شهید شود یک میلیون زن دیگر فرزندآ
‼️ سبحان‌الله از این رنج و الله‌اکبر از این مقاومتِ حیرت‌انگیز! ♨️ هرچه شدّت رنج و مصیبت بیشتر میشود، به شکوه و عظمتِ مقاومت و ایستادگی و صبر افزوده میشود! 💯 چه چیزی این ملّت را چنین بزرگ‌منش و مقاوم کرده است؟ کدام عنصر ایمانی، روح این انسان‌ها را چنین پولادین ساخته است؟ علوم انسانی جدید از روانشناسی و جامعه‌شناسی و رفتارشناسی و مردم‌شناسی و... تا وقتیکه نتوانند پاسخ روشنی برای توصیف این پدیده داشته باشند، هیچ ادّعایی در علم‌بودگی نمیتوانند داشته باشند... @Maktabkhaaneh
نشست تبیین مبانی فقهی مقاومت اسلامی در فلسطین از نگاه امامین انقلاب.mp3
25.3M
🎙صوت «مبانی فقهی مقاومت اسلامی در فلسطین از دیدگاه امامین انقلاب » استاد: 02:40 رویکردهای متفاوت در بررسی مبانی فقهی مقاومت اسلامی 03:53 ضرورت موضوع شناسی در مسأله مقاومت اسلامی 08:30 اتفاق نظر علمای شیعه و سنی بر وجوب آزادسازی قدس 09:14 ذکر برخی از فتاوای پویای علمای شیعه 12:12 پاسخ به شبهه فروش زمین به یهودیان توسط فلسطینیان 19:54 توضیح چرایی عدم ضمانت اجرایی این فتاوا 29:01 تفاوت فتاوای مراجع گذشته و مراجع حال حاضر در ضمانت اجرایی 29:30 ضرورت شناخت تاریخ فلسطین و تاریخ انقلاب اسلامی در موضوع شناسی مقاومت اسلامی 40:00 ویژگی های انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب تمدن ساز 46:03 یکی از مؤلفه های مهم تمدن ساز 48:22 سناریوی اول در عملیات طوفان الاقصی 50:12 سناریوی دوم در عملیات طوفان الاقصی 52:12 سناریوی سوم در عملیات طوفان الاقصی 54:24 سناریوی چهارم در عملیات طوفان الاقصی 55:00 مقایسه عملیات طوفان الاقصی و عملیات طریق القدس در دفاع مقدس 57:18 عقبه فقهی مقاومت اسلامی @qom_khamenei_ir
🔰 فلسطین و مسئله‌ی تشیّع! ✍️ علیرضا ملااحمدی ❓آیا شهدای فلسطینی در مبارزه با حقیقتاً «شهید» هستند؟ 🔺 این یکی از پرسشهای این روزهای ما شیعیان است. از منظر برخی دغدغه‌مندان مسئله‌ی فلسطین این سؤال چندان جای طرح نداشته باشد. امّا واقعیّت اینست که بخصوص برای ما شیعیان ایرانی که همواره دوگانه‌ی سنّی – شیعه برایمان برجسته بوده و حتّی بسیاری از جریان‌های فرهنگی و علمیِ تمدّن اسلامی‌مان را هم با همین معیار سنجیده‌ایم (که به نظرم چندان معیار دقیقی نیست. بگذریم.) ▪️ امروز هم از طرفی عواطف انسان‌دوستانه ما را وامیدارد به اینکه در موضع حمایت تمام‌قد از «فلسطین» برآییم و از دیگرسو با این خط‌کش، نمیدانیم این حمایت و ایستادگی را دقیقاً چگونه با معارف دینی تطبیق دهیم؟ 🔹 بخاطر همین یا تلاش میکنیم مسئله را از موضعی «فرادینی» مطرح کنیم و مردم فلسطین را از آنجهت که «انسان» هستند مطرح کنیم، یا مسئله را با «قدس شریف» و «قبلۀ اوّل مسلمین» گره میزنیم و موضوع اصلی را بیش از مردمان فلسطین با مکان مقدّسی که محل زندگی‌شان گره میزنیم و از آن به «جنگ اسلام و یهود» تعبیر میکنیم! یا اینکه سعی میکنیم آنها را یک‌جور «ارادتمند به اهل‌بیت علیهم‌السلام» و حتی بعضاً «شیعۀ اهل تقیّه» معرّفی کنیم! 📍امّا به نظر میرسد هیچیک از اینها -گرچه مفید، امّا- راه‌گشا نیستند. برای پاسخ به این مسئله، از دو منظر میتوان موضوع را پی گرفت: ☑️ یک: تقابل تمدّنیِ شیعه این یک حقیقت غیرقابل‌انکار است که امروز فلسطین نقطۀ مرزی و خطّ‌مقدّمِ تقابل تمدّنیِ انقلاب اسلامی با تمدّن غرب است. از روز آغازین ، هم مقامات اسرائیل و سیاستمداران غربی اوّلین انگشت اتهام را به سمت جمهوری اسلامی نشانه رفتند و هم نگاهِ افکار عمومی جهان اسلام به رهبر شیعۀ ما (بخصوص آخرین سخنرانی ایشان) معطوف شد. 🔺 این یعنی مردم و -خواسته یا ناخواسته- در حال ایفای نقش در جبهۀ تمدّنیِ انقلاب اسلامی به‌مثابه یک انقلابِ کاملاً شیعی است. بنابراین نبرد فلسطین در نهایت به نفع حاکمیّت و امّت شیعه تمام خواهدشد. 📌 از این منظر، شهدای فلسطینی در واقع شهدای گفتمان تمدّنیِ انقلاب اسلامی‌اند و لذا «مجاهد فی سبیل الله» هستند و بالتبع مرگ‌شان نیز حقیقتاً «شهادت» است و جمهوری اسلامی هم باید از آنان تمام‌قد حمایت کند. ⛔️ البته جمهوری اسلامی در گفتمان تمدّنی‌اش هیچ‌گاه تأکید بر «تشیّع» ندارد و هوشمندی‌اش اینست که همواره سعی کرده بر اساس معارف ناب قرآنی سخن بگوید تا گفتمانش -که برآمده از معارف ناب قرآنی است- گسترش یابد. لذا لزومی ندارد در مواجهه با اهل‌سنّت بر این بُعدِ ماجرا تأکید و تصریح شود تا حسّاسیت ایشان را برانگیزد. امّا بالأخره واقعیّتی است که دیگر خود تحلیلگران اهل‌سنّت هم انکارش نمیکنند. 📝 منظرگاهِ دوّم که قدری عمیق‌تر است را ان‌شاءالله در یادداشتی جداگانه توضیح میدهم. @Maktabkhaaneh
27.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👊 «یوم الإنتقام» 💯 نماهنگ و سرود پرشور و حماسی جدید [ ای قدس به تو از جان سلام الیوم یومُ الإنتقام ] @Maktabkhaaneh
هدایت شده از نردبان فقاهت
✔️ تاریخ دقیقی از ولادت و وفات {یا شهادت} حضرت معصومه (‌سلام الله علیها) وجود ندارد 🔹 آیت الله شبیری زنجانی در جرعه‌ای از دریا ج2 ص516 و 517 در مورد شخصی که این روزها را به این عنوان مطرح کرده، سخنی دارند که متن آن را ارسال کردیم ⬆️ 🔹 لذا برخی از دوستداران اهل‌بیت (علیهم‌السلام) از بابِ حضرت معصومه (سلام الله علیها) این روز را به عزاداری می‌پردازند. @Nardebane_feghahat
هدایت شده از شوق‌رویش🌱
4_5841725825497434872.mp3
1.2M
🎙 انتقاد حضرت آیت الله شب زنده‌دار از اعتناء به تاریخ جعلی ولادت و وفات حضرت معصومه (سلام الله علیها) | این صوت تاره بدستم رسید .| @maharatha313
🟦تفکر شیعی : هوش فرهنگی در مدیریت تعارض ✍حجت الاسلام ابوالحسن حسنی ۱) حماس و مردم غزه نه تنها وهابی نیستند، بلکه از جهاتی به عقاید شیعه نزدیک‌اند و به همین دلیل نسبت به سازمان فتح و یاسر عرفات و محمود عباس، هم خیلی راحت کمک‌های شیعه را می‌پذیرند و هم به راحتی ارتباط برقرار می‌کنند. برای نمونه، در بین سنی‌ها این عقیده پذیرفته شده که اجداد رسول الله (صلی الله علیه و آله) موحد نبوده و مشرک‌اند، در حالی که مردم غزه برای هاشم از اجداد رسول الله (صلی الله علیه و آله) حرم ساخته و به زیارت او می‌روند. این زیارتگاه هم از قدیم بوده. اینکه به زیارت قبر می‌روند، یعنی وهابی نیستند و این که به زیارت قبر جد رسول الله می‌روند، یعنی به شیعه خیلی نزدیک‌اند، زیرا شیعه همه‌ی اجداد ایشان را موحد می‌داند. از این نکته می‌گذرم که بسیاری از شهدای جنگ جمل، صفین و نهروان، و بلکه برخی از شهدای کربلا، اصلا به معنای امروزی شیعه نبودند، با این حال قطعا عند الله از شهدایند. ۲) معیار جاری شدن احکام اسلام، شهادتین است. یعنی اگر کسی شهادتین را گفت، سنی باشد یا شیعه، می‌شود با او ازدواج کرد، ذبیحه‌اش را خورد، اگر درگذشت، کفن و دفن او واجب است و ... ؛ مگر این که دلیلی وجود داشته باشد که او مسلمان نیست. بنابر این، کشته‌های غزه، اگر در معرکه شهید شدند، با همان احکام شهید دفن می‌شوند و اگر در غیر معرکه شهید شوند، حکم شهید در غیر معرکه دارند و نماز بر آنها واجب است (در وضعیت فعلی غزه، احتمالا همه‌ی شهداء حکم شهید در معرکه دارند). ۳) فرض می‌کنم که اهالی غزه ناصبی‌اند که قطعا فرض نادرستی است. اما در همین فرض هم دفاع از آنها واجب شرعی است. شیخ حسن کاشف الغطاء، از علمای عصر زندیه و اوایل قاجار است و کتاب فقهی او به نام انوار الفقاهة از کتاب‌های مورد توجه است. وی در این کتاب می‌نویسد: قاعده‌ی نفی سبیل که مفادش رفع سلطه‌ی کافر بر مسلمان است، حتی شامل منتحلین به اسلام می‌شود، یعنی اگر کفار بخواهند بر منتحلین به اسلام سلطه پیدا کنند، باید از آنها دفاع کرد و کفار را عقب راند. منتحلین به اسلام به کسانی می‌گویند که آنها خودشان را مسلمان می‌دانند، ولی ما به دلایلی آنها را جزء مسلمانان به شمار نمی‌آوریم، مثل غلاة یا خوارج یا ناصبی‌ها. ۴) دفاع از سرزمین اسلامی مورد توجه همه‌ی فقیهان شیعه بوده است. برای نمونه، سید یزدی، صاحب عروة، که از فقیهان بسیار مهم دوره‌ی مشروطه است، دفاع جدی از قیام عمرمختار کرده و علیه ایتالیا حکم جهاد می‌دهد. فقیهان نجف و قم از ابتدای فتنه‌ی فلسطین، به صورت جدی از قیام فلسطینیان حمایت کرده‌اند، بدون توجه به مذهب آنها. حمایت کسانی چون آیات عظام خویی، شهید سید محمد باقر صدر، شهید شیخ محمدتقی جواهری، شهید سید نصرالله مستنبط و حضرت آیت‌الله سیستانی از حوزه‌ی نجف، و آیات عظام بروجردی، گلپایگانی و مرعشی نجفی و البته بالاتر از همه امام خمینی، از فلسطین از نکات روشن است. ۵) وقتی مسئله‌ی دفاع از سرزمین اسلام در برابر هجوم کفار مطرح است، مطرح کردن اختلافات درونی مسلمانان قطعا خلاف روش اهل بیت علیهم السلام است، بلکه فتنه‌ای است که فرموده اند بالاتر از کفر و قتل است. ✨https://eitaa.com/haqnegar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💯 اقدام‌ جالب طلاب ایرانی و غیرایرانی جامعةالزهراء (سلام‌الله‌علیها) در حمایت از انتفاضۀ فلسطین 📍ما چقدر توانسته‌ایم سهم خودمان را در این ماجرا بشناسیم و اقدام کنیم؟ @Maktabkhaaneh
هدایت شده از اطراف|م.ص.صاد
استاد پای ارائه شاگرد درس حکمت عملی| استاد یزدان‌پناه| اینجا قم| ۱۰ آبان ۱۴۰۲ https://eitaa.com/atraf_man
دین جدید.mp3
12.64M
💯🔊 🔸 صوت کامل نشست علمی بررسی و تحلیل عرضه دین جدید با ظهور حضرت مهدی(عج) 🎙 با حضور: ➖ حسین عشاقی(عضو شورای علمی گروه فلسفه پژوهشگاه) ✍️ دبیر علمی: 📅 شنبه ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲ 🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🆔 @iictchannel
♨️ هولناک‌ترین عبارتی که در عمرم شنیدم... @Maktabkhaaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ علم به مثابهِ متنجّس! ▪️«علوم انسانی غربی» چنین بلایی به سر انسان می‌آورند! با عقلانیتِ حاکم بر این دستگاه محاسباتی، انسان مجبور است حتّی از نجسی مثل اسرائیل دفاع کند و اساساً نمی‌تواند طور دیگری فکر کند! 🔸 یکی از بارزترین مصادیقش هم «علوم سیاسی» هستند؛ به خصوص آنچه در گرایش «روابط بین‌الملل» به دانشجویان و اساتید دیکته میشود. (دقیقاً شبیه استدلال این آقا را از کسانیکه مدافع سرسخت بودند و حتّی تصوّر نمیکردند که آمریکا از آن خارج شود هم شنیده بودم) 🔻 در این دستگاه محاسباتی، تصمیمات «نظام بین‌الملل» (که همان است) تبدیل میشود به «وحیِ منزَل» و شما با تصمیم خودت، عقلت را در برابرش تعطیل میکنی! اصلاً انگار نه انگار که اساسِ تشکیل اسرائیل بر پایۀ اشغال و ظلم بوده و اصلِ این رژیم یک موجودِ حرام‌زاده است! 🚫 یعنی اگر یک روزی آن «نظام بین‌الملل» به هر دلیلی تصمیم گرفت که نه‌تنها سرزمین‌های ۱۹۶۷ بلکه همین غزّه را هم برای اسرائیلی‌ها به رسمیّت بشناسد، تمام مردم جهان باید خفه‌خون بگیرند و فلسطینی‌ها هم باید بروند بمیرند تا دیگر یهودیان بیایند اینجا زندگی کنند! ✍️ علی‌رضا ملااحمدی 🔗
 در همین رابطه: 
«نظام بین‌الملل» یا نظام «سلطه»؟ @Maktabkhaaneh
مکتب‌خانه
♨️ علم به مثابهِ متنجّس! ▪️«علوم انسانی غربی» چنین بلایی به سر انسان می‌آورند! با عقلانیتِ حاکم بر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍آن چیزی‌که آقایان علوم‌سیاسی خوانده، بهش میگن «نظام بین‌الملل» در قاموس سیاسیِ ما اسمش است. با ویژگی‌هایی که معمولاً در علوم سیاسی، سعی میشه سربسته و مکتوم بمانند! ▪️«روز نکبت» یعنی روز تأسیس رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین در سال ۱۹۴۸. منطقه‌ای که این رژیم نجس در آن تأسیس شد، از طرف سازمان ملل (که بازوی سیاسیِ نظام سلطه برای رسمیت‌بخشیدن به سلطه‌گریِ غربی‌ها بود) برای رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته شد. ❗️حالا استادِ «روابط بین‌الملل» ما میگوید که چون بزرگانِ نظام سلطه به رسمیت شناخته‌اند، پس ما هم باید بگیم چشم! @Maktabkhaaneh
📍زنی بر بلندای تاریخ 👈 نگاهی به عبارت تاریخیِ «والله لَن‌تَمحوا ذِکرَنا» ✍️ علی‌رضا ملااحمدی 🔹 «لَن» برای «نفیِ ابدی» استفاده می‌شود؛ تقریباً معادلِ «هرگز تا ابد». تعبیر عجیبی‌ست، زینب کبری (سلام‌خدابراو) هماوردیِ عجیبی میکند و ادّعایی مطرح میکند به وسعتِ کلّ تاریخ و هم‌سنگِ ادّعای قرآن! ✔️ مثل سیمرغی که در بلندترین قلّه‌ی تاریخ ایستاده باشد و بر تمام قوانین هستی و تاریخ اشراف داشته باشد و حالا در عجیب‌ترین موقعیّت، در مجلس یزید، که درواقع مجلس پیروزیِ او به‌مناسبت محوکردنِ هر نشانه و اثری از حسین‌بن‌علی (علیهماصلواةالله) است، یکی از آن قوانینِ هستی را به صحنه فرامی‌خواند: «به‌خداقسم که هرگز تا ابد نخواهی توانست ما را مَحو کنی»! 🔹 از تمام حسین و اهل و اصحاب و اولادش، فقط زنان حرم‌ش باقی مانده‌اند (بإستثناء امام سجّاد علیه‌السلام) که -از نگاه یزیدیان- اصلاً اینها باید بمانند تا عبرتِ دیگران شوند و نشانه‌ای بر -خاک‌بردهانم- ذلّت حسین باشند؛ امّا حالا سروَرِ همین زنان، چونان مردی رزم‌جو در میدان جنگ، رجَز میخواند و در ضعیف‌ترین و -باز خاک‌بردهانم- ذلیلانه‌ترین موقعیّت ظاهری، چنین ادّعای بزرگ و شگرفی را مطرح میکند! 🔸 اصلاً از ابتدا قرار بود هیچ نشانه و اثری از حسین‌بن‌علی نماند و حالا هم در ظاهر به هدفش رسیده و حتی طفل شش‌ماهه را هم از میدان به‌دَر کرده و حتی‌تر بدنِ حسین را هم با خاک مخلوط کرده و دیگر هیچ جای نگرانی نیست. اما دقیقاً در همین موقعیّت، این زن چنین میگوید!! که خیال نکن تو زنده می‌مانی؛ از آنِ ماست و این ما هستیم که زندگیِ انسانِ آینده سرشار از شعاع وجود ما می‌شود. 🔻اینکه امروز بعد از ۱۴ قرن بگوییم یزید برخلاف همه‌ی قواعد دنیایی نتوانست نور حسین را خاموش کند هنر نیست؛ شگفت‌انگیز وقتی‌ست که در چنان موقعیّت مردافکنی بخصوص در چنان مجلسی، یک چنین عزّتمندانه و از موضع قدرت و با تمام، چنین رجز بخواند و کلّ تاریخ را انگشت‌به‌دهان بگذارد! 🔹 به تعبیر آن حکیم، این دیگر ضعیفه نیست؛ بلکه او «زنِ تاریخ» است. زنی چنان درخشان بر تارُک تاریخِ عزّت و قدرتمندی و بلندنظری و حیات، که هر مردی در برابرش به زانو می‌افتد. پ.ن ۱ : منظورم از ، "حکیمِ انقلاب" است. پ.ن۲ : این جماعت میخواهند به ما درس "زن زندگی آزادی" بدهند! :) @Maktabkhaaneh
📙 نظر رهبر انقلاب (مدّظلّه‌العالی) دربارۀ کتاب «عبقریّة الإمام علی» از «عبّاس محمود عقّاد» @Maktabkhaaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 به فرزندان‌تان خیانت کرده‌اید اگر از خیانتِ ابرقهرمان‌های هالیوودی به کودکانِ فلسطینی چیزی به آنها نگویید. @Maktabkhaaneh
مهم‌ترین مولفه‌ی شخصیتی صدیقه‌ی طاهره سلام الله علیها مجاهده بود. جهاد نه بخشی از زندگی و عمر بلکه روح حاکم بر تک‌تک ساحت‌ها و قلمروهای زندگی است و فاطمه زهرا حق جهاد را به جا آورد. برای مجاهد بودن باید صاحب اراده بود، باید صاحب تشخیص بود، باید براستقلال خود پافشاری کرد و برای جهاد باید به منبع عزم و اراده متصل گردید. هنگامی که انسان مونث اینگونه به جریان جهاد و مبارزه می‌پیوندد زنانه جهاد می‌کند و جهاد زنانه‌ی او حرکت می‌آفریند. زنانه مجاهد بودن تمام چیزی است که پروژه‌ی الگوی سوم از زن میخواهد و زن را این‌گونه باور کردن و به رسمیت شناختن تمام چیزی است که پروژه‌ی الگوی سوم از مرد می‌خواهد. پای اراده و استقلال زنان بایستید و آنان را نه ترحم‌ بلکه به عنوان یک انسان مجاهد باور و تکریم کنید. این چکیده‌ی فشرده‌ی الگوی سوم است.‌ اما کار را کسانی خراب کردند که فکر کردند باید برای تک‌تک لحظات و قلمروهای زن باید و نباید تدوین کنند. باید آوار مزخرفاتی که روی دوش زن مسلمان (ایرانی) گذاشتیم برداریم. پ.ن: ان‌شاءالله که ربط این مقدمات به چالش حل‌نشده‌ی حجاب و جمعیت روشن باشد! @Mahdi_Takallou
📌 ما این‌شکلی بودیم!... @Maktabkhaaneh
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
این تصویر یک تمبر متعلق به یک شرکت دارویی فرانسوی در سال 1929 هست که جابربن حیان شیمیدان ایرانی رو به تصویر کشیده! نکته جالب اینه که از امام صادق(ع) به عنوان دانشمندی که استادِ جابر بوده در پایین تصویر یاد کرده:)/ محمد هولمز @BisimchiMedia
هدایت شده از مجله خردورزی
🔻 رفاه عمومی، لازمۀ عدالت اجتماعی ‼️ راهبرد اقتصادی جمهوری اسلامی ایران از منظر رهبر معظم انقلاب ▫️رفاه مادی، به معنای ترویج روحیۀ مصرف‌گرایی نیست -که خود، یکی از سوغات‌های شوم فرهنگ غرب است- بلکه بدین معنی است که کشور از نظر آبادی و عمران، استخراج معادن و استفاده از منابع طبیعی، تأمین سلامت و بهداشت جامعه، رونق اقتصادی و رواج تولید و تجارت، باتکیه‌بر استعدادهای ذاتی نیروهای انسانی خودی، به حد قابل‌قبول برسد و علم، فرهنگ، تحقیق و تجربۀ همگانی شود و نشانه‌های فقر و عقب‌افتادگی رخت‌بربندد. ▫️مخاطب رهبر انقلاب در فراخوانی به سمت «زهد و ساده‌زیستی»، اولاً مسئولان و کارگزاران کشور بودند و ثانیاً عموم مردم. بیشترین آسیب در کمینِ مسئولان نظام «اشرافی‌گری» بود و وقتی این پدیده از مسئولان به عموم مردم سرریز شد، «تجمل‌گرایی» در میان مردم رواج یافت. به همین دلیل، طی سالیان متمادی، رهبر معظم انقلاب نسبت به احتراز از این دو آسیبِ ویرانگر، بسیار تذکر و هشدار داده است. این هشدارها، گاه مستقیم خطاب به مسئولان و گاه خطاب به عموم مردم بوده است. ▫️مطمئناً حرکت به سمت گشودن گره‌های مردم و بازکردن راه به سمت یک زندگی مرفه، سالم و خوب که مردم از فراوانی و ارزانی و دیگر امکانات استفاده کنند، یک وظیفۀ اسلامی است که... قطعاً جزو آرمان‌های امام عزیزمان است. 📝 علی‌رضا ملااحمدی، پژوهشگر انقلاب اسلامی ➕ جهت خرید شماره سوم خردورزی با ارسال رایگان، به ادمین پیام دهید: @ErfanKhalilifar 📍مجله خردورزی: @kheradvarzi_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ «تحوّل‌خواهی» رکنِ شخصیّت امام خمینی (ره) حضرت آیت‌الله خامنه‌‎ای: ✔️ «روحیّۀ تحوّل‌خواهی» یکی از برجسته‌ترین و مهم‌ترین خصوصیات امام بزرگوار است. 🔹 این چیزی نبود که در آغاز نهضت یعنی سال ۴۱ در ایشان به وجود آمده باشد. ایشان از دوران جوانی یک انسانِ تحوّل‌خواه بودند و نشانه‌اش همان یادداشتی است که در دهۀ ۳۰ عمرشان در دفتر مرحوم وزیری نوشتند و آیۀ شریفۀ «قُل إنّما أعظُکم بواحدةٍ أن تقوموا للّه مَثنی و فُرادی» را در طلیعۀ آن ذکر کردند. 🔺 ایشان [فقط در حیطۀ فکر متوقّف نشدند و] این روحیه را إعمال هم کردند و بطور میدانی و عمَلی هم وارد عرصۀ «تحوّل‌آفرینی» شدند. از تحوّل‌آفرینیِ روحی در یک مجموعه‌ای از طلاب جوان در قم گرفته تا تحوّل‌خواهیِ وسیع در عموم ملّت ایران. 📌 پ.ن: خیلی فرق است بین اینکه شخصیّت و تفکّر حضرت امام خمینی (قدّس‌سرّه) را بر اساس یکی دو نقل‌قولی که معلوم نیست چقدر دقیق و منطبق با قرائن کلامی و غیرکلامی است بشناسیم؛ یا اینکه آن را بر اساس محکماتِ فکری و شخصیّتی و مَنشیِ ایشان در طول سالیان دراز فهم کنیم. @Maktabkhaaneh
📌«بی مردم» الگویی در فهم رسالت هیات تراز انقلاب ✅ مقام معظم رهبری : « اشکال کار ما در بسیاری از جاها این است که دستور میدهیم، نصیحت میکنیم، استدلال میکنیم، منطق می‌آوریم، اثر نمیکند؛ چرا؟ برای اینکه فضای عمومی فضای متناسب با آنچه ما خواسته‌ایم نیست. من بارها تکرار کرده‌ام «فرهنگ‌سازی»؛ فرهنگ‌سازی یعنی همین کاری که شما(هیاتها) میتوانید بکنید.» 📍اول : رسالت هیات تراز و مداح انقلابی در هیات ترمیم فاصله فکری مخاطب هیات با ولی جامعه است تا با فرهنگ سازی اوامر و معنویات او معطل نماند . 📍دوم : همه مولفه های کمی مثل جمعیت شرکت کنندگان و میزان خدمات مثل توزیع غذا و خدمات جهادی و مولفه های کیفی مثل حال معنوی جلسه و شور نوحه و سینه زنی ، معبری است برای تحقق این رسالت و اگر مقصد تلقی شود انحرافی از رسالت هیات است. 📍سوم: کسی در ساحت مداحی میتواند به این رسالت عمل کند که افق ذهنی خود را با افق ذهنی ولی جامعه تطبیق کرده باشد . 📍چهارم: قطعه « بی مردم » حرکتی است در نقطه زنی نیاز مخاطب و مبتنی بر درک صحیح از مسأله در زمان مناسب که دست روی اصلی ترین نقطه فاصله ذهنی مخاطب با رهبری معظم گذاشته است و آن هم باور به قدرت مردم و راه حل بودن حکم رانی مردمی است . 📍پنجم : برادرم حاج مهدی حنجره اش را، هنرش را، اندیشه اش را، ابزاری کرد برای گفتمان حرکت عمومی در گام دوم اما نه با تکرار ادبیات رهبر بلکه مبتکرانه و با بهترین استفاده از عنصر ادبیات و احساس و چقدر امروز نیاز است اینگونه اندیشه های حکیم فرزانه انقلاب را نشر دهیم . 📍ششم: « بی مردم » مطالبه ای است از جریانهای حلقه های میانی تا به میدان بیایند و مردم را پای کار ولایت بیاورند و الگوی کاملی نیز برای این حرکت معرفی میکند و آن قیام فاطمه زهرا سلام الله علیها است تا کسی در ثمربخشی این حرکت شک نکند . 📍هفتم : قدر مسلم «بی مردم» خروجی یک اندیشه فعال و بیدار است و حس و حال و دلنشینی آن محصول ارایه ای هنرمندانه و باورمندانه است اما از همه مهمتر اقدامی گروهی و چند وجهی از منظر پژوهش ، شعر ، سبک ، اجرا و ابزار رسانه است . 📍هشتم : ضعف جدی بدنه انقلاب عدم هم افزایی و ضریب دهی به تولیدات افراد درون جبهه است . یادمان بیاید اجرای ضعیف و بی هنر «شروین حاجی پور» در فتنه سال گذشته را که چگونه ضریب دادن و از دلش جریان بیرون کشیدند . 📍نهم : « بی مردم » این ظرفیت را دارد تا هزاران بار در فرم های مختلف و فضاهای متفاوت تکرار شود تا تبدیل به فرهنگ و جریان گردد راهی که بعد از رسولی ها وظیفه مردم و جریان داران است . اگر مردم پای کار « بی مردم » نیایند چنین اثر فاخری هم غریب میشود . 📍دهم : مثل همیشه ضریب دهنده اصلی جریان انقلاب با باورمندی به مردم رهبری حکیم است که به کارهای تراز ضریب میدهد تا اثر فاخر انقلابی در غربت مردم فراموش نشود . عصر پنجشنبه آخر پاییز محمد امیری طیبی عضو شوید🔻 ایتا / تلگرام / اینستاگرام 🆔@Mohammad_AmiriTayebi
هدایت شده از نسیم حکمت
چگونه خوانی حکمت متعالیه.mp3
5.71M
🔰 چگونه حکمت متعالیه بخوانیم 🔹 حضرت استاد یزدان پناه در تاریخ 1402.8.21 در مدرسه عالی عروج، مطالبی ارزشمند در خصوص چگونگی خواندن فلسفه و حکمت متعالیه بیان کردند. به علاقه مندان به تحصیل عمیق حکمت، خصوصا حکمت متعالیه توصیه می شود حتما این صوت را گوش دهند. از مسئولین محترم مدرسه عالی عروج نیز بابت در اختیار قرار دادن این صوت، کمال تشکر و قدردانی را داریم. https://eitaa.com/nasimehekmat
مکتب‌خانه
🔰 چگونه حکمت متعالیه بخوانیم 🔹 حضرت استاد یزدان پناه در تاریخ 1402.8.21 در مدرسه عالی عروج، مطالبی
🔺 جناب استاد یزدان‌پناه در این جلسه درباره‌ی «سیر مطالعاتی فلسفه» بحث نمی‌کنند. بلکه آن رویکرد و روحی که بر فلسفه‌ورزی باید حاکم باشد را توضیح می‌دهند. @Maktabkhaaneh
مبارزه.jpg
114.4K
✅ زندگی سراسر مبارزه است... 📝 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای @Maktabkhaaneh