eitaa logo
مدارس امین
21.6هزار دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
5.5هزار ویدیو
7.1هزار فایل
✅ کانال آموزشی و محتوایی مدارس امین ✅ کانال اطلاع رسانی مدارس امین https://eitaa.com/amouzeshamin
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۵ 🌼 به بیان دیگر🌼 ✅👈دین کامل ترین دین می باشد و در جامعه اسلامی و قرآن و روایات منبع اجرای قوانین بوده و هر آنچه برای فرد و جمع و جامعه تا روز قیامت لازم باشد، بصورت مفصل در قرآن و روایات بیان شده است. 🔴از آنجا که جامعه ایران غالب قریب به اتفاقش جامعه است، لذا به حکم عقل قوانین اجتماعی در آن باید بر گرفته از قرآن و روایات معصومین علیهم السلام باشد. ☢بنابراین بلحاظ حصر عقلی اینکه جامعه در چنین کشوری چه کسی باشد و چه ویژگیهای عمده داشته باشد، چهار صورت قابل تصور است. 1⃣ فقیه عادل جامع الشرایط. 2⃣ فقیه غیر عادل (ظالم). 3⃣ غیر فقیه عادل. 4⃣ غیر فقیه غیر عادل (ظالم). 👌عقل، همه موارد غیر از مورد اول را محکوم می داند، چون ظالم دانسته به افراد جامعه خیانت می کند، و جاهل هم بخاطر ندانستن احکام الهی یا ناقص دانستن آن خیانت می کند چون دستوراتش غالبا از روی حجت شرعی و مطابق احکام نخواهد بود، بخلاف فقیه عادل جامع الشرایط ↩️بنابر این عقل حکم می کند فقط باید جامعه باشد. البته و و و سایر موارد لازم برای جامعه را هم عقل لازم می داند. ↔️ همانطور که قبلا گذشت، با این استدلال اصل ضروری بودن در زمان ثابت می شود که همان می باشد و برای بودن آن(دستور و اجازه معصوم برای تشکیل حکومت) نیاز به رجوع به آیات و روایات داریم. ❇️ البته خود عقل قبل از رجوع به آیات و روایات، در همین موضوع هم بیانی دارد، به این صورت که: ⁉️آیا ممکن است دین کاملی مثل احکام فردی را بیان کرده باشد، احکام جمعی را بیان کرده باشد (مثل احکام جمعه و جماعات)، اما بیانی راجع به مهمترین بخش احکامش یعنی احکام اجتماعی، مثل تعیین کل جامعه اسلامی و شرائطش و حکومت هیچ بیانی نداشته و آن را به تشخیص ناقص مردم واگذار کرده باشد؟ 🧐 کاملترین دینی که ادعا دارد هیچ تر و خشکی از احکام فردی و جمعی و اجتماعی تا قیامت نیست، مگر اینکه بیان کرده است. ❣🍃وَلَا رَطْبٍ وَلَا یَابِسٍ إِلَّا فِی کِتَابٍ مُّبِین🍃❣ (انعام/۵۹)، با این حال درباره تعیین رهبر جامعه که به سرنوشت جامعه اسلامی مربوط است، هیچ بیانی نداشته باشد؟ حاشا و کلا. ♻️ اگر بگوییم دین تعیین را به عهده خرد جمعی جامعه گذاشته و خود توصیه ای در این زمینه ندارد، (چنانکه تعدادی از علمای بزرگوار شیعه که قائل به نیستند، قائلند قرآن و حضرات معصومین علیهم السلام برای زمان غیبت کسانی را به عنوان جامعه تعیین نفرمودند)، این دقیقا همانند باطل علمای است که راجع به تعیین جامعه بعد از دوران رسالت بیان کردند و همه علمای شیعه به اتفاق این نظر باطل را مذمت و رد کردند، حال آیا ممکن است زمان غیبتی که صدها برابر زمان یازده امام معصوم علیهم السلام است، بدون تعیین رهبر به حال خود رها شده باشد؟! خیر عقل به هیچ وجه چنین ادعای باطلی را نمی پذیرد. ↩️بنابر این طبق حکم عقل قرآن و حضرات معصومین علیهم السلام راجع به جامعه در زمان و اینکه چه کسی باشد، نمی توانند بی تفاوت باشند و حتما باید بیانی داشته باشند که البته دارند و در ادامه مباحث ذکر خواهد شد. ... ✍ باتشکر مدیریت مدارس امین https://eitaa.com/mamin110
ولذت بندگی متوسطه https://eitaa.com/mamin110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ مولای من چشم وجودمان خیره به نورِ حضور شماست و دست استغاثه و روی حاجتمان متوسل به درگاهتان تا خداوند طلعت رشیدتان را به ما بنمایاند. 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤 https://eitaa.com/mamin110
.۱۶ 🌼🌼 ☀️خدایتعالی می فرمایند: ❣🍃«أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ‏ يَزْعُمُونَ‏ أَنَّهُمْ آمَنُوا بِما أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَ ما أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِك‏ يُرِيدُونَ أَنْ يَتَحاكَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ وَ قَدْ أُمِرُوا أَنْ يَكْفُرُوا بِهِ»🍃❣ آیا ننگری به حال آنان که به گمان خود ایمان به قرآن و کتبی که پیش از تو نازل شدند، ایمان آوردند، چگونه باز می خواهند داوری پیش طاغوت برند در صورتی که امر شدند که به طاغوت کافر شوند؟! (نساء/۶۰) 🌦شان نزول: 🍃اکثر مفسرین بر آنند که در زمان یک منافق با یک یهودی منازعه ای پیدا کرد، یهودی گفت من قضاوت و داوری محمد را قبول دارم زیرا می دانم رشوه نمی گیرد و در قضاوت ظلم روا نمی دارد. اما منافق گفت: نه برویم پیش کعب بن اشرف، (بزرگ قبیله یهود) با اینکه می دانست کعب اهل رشوه است. 💦پس این آیه شریفه نازل شد و این کار منافق را توبیخ فرمود که اراده کردند برای رفع نزاع پیش طاغوت ( بزرگ قبیله یهود ) بروند و . . . ( مجمع البیان/ج۳/ص۳) ✅👈بیان استدلال به آیه شریفه: 💥نکته اول: از ماده طغی به معنای طغیان و سرکشی از حق بوده و اصطلاحا به کسی گفته می شود که از مسیر هدایت خارج شده و در گمراهی قدم بر دارد و مطیع خدایتعالی نباشد. 💥نکته دوم: آز آنجا که آیات قرآن ناظر به تمامی دوران تا قیامت است، لذا با اینکه شان نزول درباره دو نفر است، اما صیغه ها را تثنیه ذکر نفرمود و عمومیت داد و به بصورت جمع ذکر فرمود(يَزْعُمُونَ، أَنَّهُمْ، آمنوا، یریدون، یتحاکموا، امروا، یکفروا) فلذا تا قیامت در هر زمانی مسلمانان را خطاب قرار داده و قانون کلی را بیان می فرماید. 💥نکته سوم: درست است که مساله درباره بوده و نه ، اما: 💫یکم اینکه: قضاوت یکی از شئون هم هست و اختصاص به قاضی ندارد و اتفاقا آیه شریفه درباره بردن پیش مسلمین یا رهبر غیر مسلمین است و از رهبر یهود به تعبیر شده و اینکه مسلمان حق ندارد در رفع مشکلات اجتماعی خود مطیع رهبر غیر منصوب از طرف خدا باشد و باید به رهبر الهی رجوع کند. 💫دوم اینکه: تحاکم به معنای محول کردن قضاوت به فردی بکار رفته از باب بیان مثال است و لفظی عام است و درباره واگذار کردن حکومت به فرد هم بکار می رود. مثل: ❣🍃«يا داوُدُ إِنَّا جَعَلْناكَ خَلِيفَةً فِي الْأَرْضِ فَاحْكُمْ‏ بَيْنَ‏ النَّاسِ بِالْحَقِّ»🍃❣(ص/۲۶) 💫سوم اینکه: اگر خدایتعالی اینقدر غیور است که به ارجاع به برای رفع نزاع و بیان حکم بین دو نفر که امری شخصی و جزئی است، راضی نمی شود و این عمل را توبیخ می کند، پس چگونه ممکن است برای رفع نزاعهای گوناگون اجتماعی بین افراد و گروههای مختلف در جامعه و حکم راندن در سطح کلان اجتماعی که بسیار مهمتر از رفع نزاعهای جزئی فردی است، راضی شود؟ ↩️پس در حقیقت در آیه شریفه نمونه کوچک و کم اهمیت بیان شده و ما بواسطه قیاس اولویت به نمونه پر اهمیت و بزرگ پی می بریم. 💫نکته چهارم: اولا و بالذات از آن خدایتعالی است چون اوست که صاحب اختیار کره زمین و خود انسانهاست و بر جان و مال انسانها و حق دارد و او این حق و را در قالب به و خود یعنی پیامبر صلی الله علیه و آله اعطاء فرموده و حضرت هم به دوازده امام معصوم منتقل فرموده (اگر چه افرادی به نا حق حکومت را از آنان سلب کرده و منصب حکومت را غصب کردند و شدند مصداق طاغوت.). 🌼و چون در زمان امکان رجوع به امام عصر علیه السلام به عنوان جامعه اسلامی ممکن نیست و از طرفی آیه شریفه بصورت مطلق رجوع به که از طرف خدا نصب نشده باشد را مصداق رجوع به دانسته و از آن نهی فرموده، حال اگر قائل باشیم افرادی در زمان غیبت به عنوان جانشینان امام عصر علیه السلام از طرف معصوم برای معین نشده، لازمه اش (نعوذ بالله تعالی) امر قرآن به کار غیر ممکن و تناقض گویی در کلام وحی خواهد بود که از طرفی اجازه رجوع به طاغوت نداده و از طرف دیگر غیر طاغوت را هم برای رجوع معین نفرموده. ... ✍ باتشکر مدیریت مدارس امین https://eitaa.com/mamin110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۷ 🌼🌼 🍃 عمر بن حنظله گويد: از امام صادق عليه السلام پرسيدم: دو نفر از خودمان راجع به دِین يا ميراثى نزاع دارند و نزد سلطان و قاضيان وقت به محاكمه ميروند، اين عمل جايز است؟ ❤️فرمود: كسى كه در موضوعى حق يا باطل نزد آنها به محاكمه و رود چنانست كه نزد بمحاكمه رفته باشد و آنچه برايش حكم كند اگر چه حق مسلّم او باشد چنان است كه مال حرامى را ميگيرد زيرا آن را به حكم گرفته است در صورتى كه خدا امر فرموده است به او كافر باشند خداى تعالى فرمايد ميخواهند بطغيانگر محاكمه برند در صورتى كه مأمور بودند باو كافر شوند. (نساء/۶۰) 🍃 عرض كردم: پس چه كنند؟ ❤️ فرمود: نظر كنند به شخصى از خود شما كه حديث ما را روايت كند و در حلال و حرام ما نظر افكند و احكام ما را بفهمد [یعنی در احکام فقیه و صاحب نظر باشد] به حكميت او راضى شوند همانا من او را حاكم شما قرار دادم؛ اگر طبق دستور ما حكم داد و يكى از آنها از او نپذيرفت همانا حكم خدا را سبك شمرده و ما را رد كرده است و آنكه ما را رد كند خدا را رد كرده و اين در مرز شرك بخدا است‏.(اصول کافی/ج‌/۱،ص/۶۷) 📖در این روایت که از نظر سندی مقبوله و مورد قبول فقهای شیعه است، به رد کنندگان بصورت مطلق ( چه فقیه و چه غیر فقیه ) فرمود: و زمانی که به حکم ما حکم راند و شما از او نپذیرفتید، پس حکم الهی را سبک شمردید. ...👇👇👇👇👇 ✍ باتشکر مدیریت مدارس امین https://eitaa.com/mamin110
👆👆👆👆 ۱۸ 👈برای همین فقیه بزرگی مثل شیخ انصاری ره در کتاب القضاء خود فرموده: 🍃درست است که فقرات قبلی روایت امور جزئی را بیان می کند، اما «فانی قد جعلته . . .» در قالب یک کبرای کلی (بدون مقید کردن به قید خاصی) بصورت مطلق را بر ثابت فرمود. ✅فلذا طبق همین روایت و نیز روایات زیاد و شبیه دیگر، اگر بر اساس موازین و کرد، حتی دیگر هم که طبق مبنای آنها حکم در آن مساله متفاوت باشد، حق مخالفت علنی با او را ندارند چون موجب سبک شمردن حکم ائمه علیهم السلام و موجب رد حکم الهی می شود، لذا همه فقهای شیعه قائلند که با حکم فقیه نمی شود مخالفت کرد و مخالفی در این زمینه وجود ندارد. ✅👈بنابر این هر جا بر اساس آیات و روایات در امور اجتماعی حکمی کرد، چه فقهای دیگر و چه مردم عادی حق مخالفت ندارند. 🔰 بنابر این چه بدون رضایت مردم و از نوع و غلبه بر مردم صورت بگیرد و چه با اجازه و رای مردم بصورت دموکراسی انجام بگیرد، هیچکدام الهی نبوده و مصداق خواهند بود. ♻️ برای جامعه یک راه حل برای است اما را حل دینی و الهی نیست. ✳️در اسلام اولین در تعیین حاکم در مورد ابوبکر اتفاق افتاد که مردم آن زمان با اکثریت قاطع و بدون توجه به انتصاب الهی حضرت علی علیه السلام برای و ، تن به حکوت ابوبکر دادند اما آیا این انتخاب درست بود؟ خیر ولو اکثر مردم انتخاب کرده بودند اما چون مخالف انتخاب خدایتعالی بود، بدترین انتخاب ممکن بود. ✅ لذا انتخاب از طریق و یا حتی همه مردم بدون اذن الهی غیر مشروع و حرام است و چنین انتخاب شده ای مصداق خواهد بود. چنانکه قرآن هم به رای اکثریت توجهندارد و می فرماید: «و اکثرهم لا یعقلون»: اکثریت مردم بر مدار حق حرکت نمی کنند. 👌برای همین تعیین به اختیار مردم نیست بلکه چون متخصص اند و معیارهای ولی فقیه را که در روایات ( مثل مقبوله) بیان شده می شناسند، لذا از بین کشف می کنند کدامیک همان ولی فقیهی است که حضرات معصومین علیهم السلام برای حکومت معین فرمودند و به دلخواه خود نمی توانند تعیین کنند. باتشکر مدیریت مدارس امین https://eitaa.com/mamin110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضوع:تولد یک سالگی سردار دلها طرح امین:فراشیانی محتوا مقاطع امین استان تهران باتشکر مدیریت مدارس امین https://eitaa.com/mamin110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠"شش دوربین زنده"💠 ◀️هنگام رانندگی به محض اینکه متوجه می‌شویم دوربین پلیس مراقب ماست، سریعا سرعت را کم کرده و دقیقا طبق قانون رعایت می‌کنیم،‌ که مبادا گرفتار شویم، اما هیچ میدانیم که در هرلحظه و هرزمان شش دوربین زنده در حال فیلمبرداری از زندگی ما هستند که قرار است روزی در قیامت تمام زندگی ما را به نمایش بگذارند؟ 1️⃣ دوربین اول: دوربین اول خود خدا است. آیه 14 سوره علق: 💢أ لَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَری؛ ‏آیا انسان نمیداند که خدا او را نگاه میکند. 2️⃣دوربین دوم: دوربین دوم پیامبر اکرم (ص) است. آیه 45 سوره احزاب: 💢يا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْناكَ شاهِدا؛ ای پیغمبر ما تو را فرستادیم که شاهد امت باشی. 3️⃣دوربین سوم: سومین دوربین ائمه اطهار (ع) هستند، آیه 105 سوره توبه: 💢 و قُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَی اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ؛ پیغمبر به مردم بگو هر کاری میخواهید، بکنید. اما بدانید که اعمال شما را خدا، پیغمبر و امامان میبینند. 4️⃣دوربین چهارم: چهارمین دوربین ملائک مقرب خدا هستند؛ آیه ی 18 سوره قاف: 💢 ما يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلاَّ لَدَيْهِ رَقيبٌ عَتيد؛ از شما حرکتی سر نمیزند مگر اینکه دو مأمور در حال نوشتن آن هستند. 5️⃣دوربین پنجم: پنجمین دوربین زمین است. آیه 4 سوره زلزال: 💢يوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبارَها؛ در آنروز زمین هرچیزی که دیده را بیان میکند. 6️⃣دوربین ششم: ششمین دوربین اعضاء و جوارح خود ما می‌باشند. آیه 65 سوره یس: 💢تكَلِّمُنا أَيْدِيهِمْ وَ تَشْهَدُ أَرْجُلُهُمْ بِما كانُوا يَكْسِبُونَ در آنروز دست‌ها و پاها شهادت می‌دهند
🌙🌙اذان به افق تهران☀️☀️ ‍ 🌙الله اکبر ☀️ 🌙الله اکبر☀️ 🌙 الله اکبر☀️ 🌙 الله اکبر☀️ 🌙اشهد ان لا اله الا الله☀️ 🌙اشهد ان لا اله الا الله☀️ 🌙اشهد ان محمدا رسول الله☀️ 🌙اشهد ان محمدا رسول الله☀️ 🌙اشهد ان علیا ولی الله☀️ 🌙اشهد ان علیا ولی الله☀️ 🌙حی علی الصلاه☀️ 🌙حی علی الصلاه☀️ 🌙حی علی الفلاح☀️ 🌙حی علی الفلاح☀️ 🌙حی علی خیر العمل☀️ 🌙حی علی خیر العمل☀️ 🌙الله اکبر ☀️ 🌙الله اکبر☀️ 🌙لا اله الا الله ☀️ 🌙لا اله الا الله☀️ ☀️🌙☀️🌙☀️🌙☀️🌙☀️ عَجِلوُابا لصلاة 👋التمــــــــــاس دعــــا