🌀 برکات تعامل با طلاب و خسارت عدم تعامل
📝 تقاضای فوری از شورای عالی
🖋 علی مهدوی
💠 «هم دستاوردها را بگویید، هم تنگناها را بگویید، هم آنچه را توانستید انجام بدهید بگویید، هم آنچه را باید انجام میدادید و انجام نشده بگویید؛ مردم خوششان میآید... این برای مردم شیرین و دلپذیر است، بخصوص در تماسّ مستقیم با مردم؛ تا آنجایی که ممکن است، با مردم مستقیم حرف بزنید... مردم از گزارشهای صادقانه خرسند میشوند، امیدوار میشوند و خوشحال میشوند.»
🔹 عبارات فوق، بخشی از بیانات راهگشای امام خامنهای در دیدار اخیر با دولت بود. البته این دستورالعمل منحصر به دولت نیست؛ بلکه کلید موفقیتی است برای هر مسؤول و سازمانی؛ و چیزی نیست جز تعامل صادقانه با مردم و مخاطبین. لذا این راهکار، حتی برای شورای عالی حوزههای علمیه نیز، صدق میکند؛ اینکه شورای عالی اگر با طلاب به صورت مستقیم و مستمر تعامل داشته باشد، برکات زیادی دارد که از جمله آنها: احساس خرسندی، امیدواری و خوشحالشدن طلاب است و همچنین احساس سرخوردگی، یأس و #حقارت در طلاب، از تبعات عدم تعامل است.
🔹 علاوه بر این، اساتید، فضلا و طلاب از مسؤولین محترم شورای عالی تقاضا دارند در جریان تصمیمات شورای عالی قرار بگیرند و بدانند شورای محترم عالی بر اساس چه افقی حرکت میکند، چه دستاوردهایی داشته و با چه موانعی روبروست. نفس بیخبری اساتید، فضلا و طلاب، موجب میشود خناسان و جاهلان، در جنگ روانی و نبرد روایتها پیروز شوند و سازمانها و نهادها را بیاثر، کمکار و بیدغدغه معرفی کنند. برای همین امام خامنهای فرمودند: «هر سؤالى كه بىجواب بماند، يک مشكل و مقدّمهى يک عقده و يک گره است! اگر اين سؤال بيرون كشيده نشود آنجا مىماند، لانه و فساد ايجاد مىكند.»
🔹 ارتباط مشفقانه مسؤولین حوزوی با طلاب برای هردو طیف برکات فراوانی دارد، هم طلاب را بهطور دقیق در جریان مسائل و دغدغهها و فعالیتهای شورای عالی قرار میدهد، هم مسؤولین را از نزدیک با مطالبات، توقعات و انتقادات طلاب و اساتید آشنا میسازد و همین منجر به تحولات لازم برای حوزه علمیه خواهد شد.
✅ تقاضا داریم بزودی شاهد اعلام برنامه زمانبندیشده شورای محترم عالی، برای تعامل مستمر با طلاب باشیم و گزارش مصوبات، توفیقات و موانع پیش روی شورای عالی، مستقیم به طلاب ارائه شود.
#شورای_عالی
#برکات_تعامل_با_طلاب
#پیش_نیاز_تحول
@Manahejj
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 حفظ کرامت طلاب
📝 مطالبات امام خامنهای از شورای عالی
🔹 احساس بعضى از #حقارتها را بايد از طلبهها بگيريم.
طلبهها مىگويند چرا بين ما نمىآييد؟خوب؛ حرف درست و متينى است. چرا اين كار در قم انجام نمىگيرد؟
🔹 طلبهها همه سؤال دارند؛ اين سؤال را از ذهن آنها بيرون بكشيد، والّا اين سؤال اگر بيرون كشيده نشود آن جا مىماند، لانه و فساد ايجاد مىكند. هر سؤالى كه بىجواب بماند، يک مشكل و مقدّمهى يک عقده و يک گره است!
📌 مناهج:
⏱ پس از گذشت ۲۲ سال، امیدواریم شورای محترم عالی، هرچه زودتر فکری برای علاج کنند که فردا خیلی دیر است...
〰️〰️〰️〰️〰️
🗂 #مطالبات_از_شورای_عالی
#شورای_عالی
@Manahejj
🌀 ظلم بزرگ بودجه ای به حوزه علمیه / مگر حوزه علمیه جزو مراکز آموزش عالی محسوب نمیشود؟
👤 حجت الاسلام و المسلمین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جمع خبرنگاران:🔻
🔹 متاسفانه با وجود گذشت چهل و یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز حوزههای علمیه هیچ جایگاه رسمی در بودجههای سالانه کشور ندارند، حوزههای علمیه با وجود آنکه دارای سهم مهمی در عرصه فرهنگی و آموزشی کشور هستند، اما بودجه آن نسبت به مراکز آموزش عالی بسیار ناچیز است و این یعنی ظلم به حوزه.
🔹 در مجلس به دنبال آن هستیم تا ضمن تعریف جایگاه قانونی حوزه، مواد قانونی موجود را اصلاح کنیم.
🔹 در با معاون اول رئیس جمهور مشکلات معیشتی روحانیون مستقر مطرح و از معاون اول رئیس جمهور، رفع این مشکلات را مطالبه کردهایم.
🔹 در بحث اخذ مالیات مستقیم، نام اشخاص حقیقی و حقوقی که کمکهایی به مراکز درمانی، فرهنگی، آموزشی میکنند وجود دارد اما دریغ از آنکه نامی از حوزههای علمیه در این جا آورده شده باشد.
مگر حوزه علمیه جز مراکز آموزش عالی و فرهنگی محسوب نمیشود؟
🔹 البته در بحث موقوفات هم سازمان اوقاف باید با مشخص کردن میزان سهم حوزههای علمیه در این موقوفات اقدام به شفاف سازی کند و آن را در اختیار حوزه قرار دهد.
@Manahejj
🌀 چرایی بروز نشدن سایت شورای عالی
🔹 درحالیکه یکی از درگاه های ارتباطی مهم شورای محترم عالی حوزه با بدنه حوزه علمیه، سایت این شوراست؛ اما جای سوال دارد که چرا با وجود گذشت حدود دو ماه از تشکیل هشتمین دوره شورای عالی، همچنان سایت بروز نشده است؟
🔻 امید است دبیرخانه شورای عالی با توجه به مقتضیات عصر رسانه، سعی خود را مبذول دارند که در اطلاعرسانیهای لازم، کارآمدی خود را بیش از پیش اثبات نمایند.
#شورای_عالی
@Manahejj
🌀 نظریهپردازی سیاسی و علمی برای اداره کشور
📝 مطالبات امام خامنهای از حوزه و روحانیت
🔹 نظام اسلامى از جهات مختلف متکى به علماى دین و نظریهپردازان و محققان و دانشمندان حوزههاى علمیه است.
〰️〰️〰️〰️〰️
🗂 #مبارزه_با_تحریف
#هدایت_سیاسی
#وظیفه_علمای_دین
@Manahejj
🌀 ارتداد پس از شهادت امام حسین
📝 ارتداد به معنای کافرشدن نیست
💠 امام خامنهای
🔹 زبدگان اصحاب امام حسین علیهالسلام در ماجرای عاشورا یا در ماجرای توّابین به شهادت رسیدند؛ اما آن کسانی که باقی مانده بودند، آنقدر جرأت و شهامت نداشتند که در مقابل قدرت سلطه جبار یزید و سپس مروان بتوانند حرف حقّ خودشان را بزنند. یک جمع مؤمن؛ اما پراکنده، بیتشكیلات، مرعوب و در حقیقت از راه امامت عملاً منفرد شده.
🔹 امام صادق علیهالسلام در حدیثی میفرماید:
«ارتدّ الناس بعد الحسین الا ثلاثة» بعد از شهادت امام حسین، همه مردم برگشتند؛ همه از راه درست امامت که راه پرخطری بود، به خاطر فشار هیجانها منصرف شدند.
«ارتداد» را «کافر شدن» معنا نکنید. ارتداد یعنی راه انقلاب را نیمهکاره گذاشتن؛ یعنی هنگام ضرورت، به خاطر سختیها و فشارها، راه را رها کردن، به زندگی راحت دل دادن، از سختیها سرپیچیدن؛ این معنای ارتداد است.
🔹 گاهی شما یک راهی میروید، میان راه باز میگردید یا متوقف میمانید؛ این، برگشتن از آن راه است. مردم از راه درستی که امامان راستین اسلام در مقابل آنها گذاشته بودند، برگشتند.
فقط سه نفر ماندند. یكی از این سه نفر، یحیی بن اُم طویل بود، که وقتی اندکی میتوانستند حرفشان را بگویند، به مسجد پیامبر خدا میآمد و خیل مسلمانهای اسمی و ظاهری را صدا میزد و میگفت: « كَفَرْنَا بِكُمْ وَبَدَا بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةُ وَالْبَغْضَاءُ» (ممتحنه/۴)
🔹 این دستگاه اسلامی که بنیامیهّ و یزید و مروان و عبدالملک میخواستند به نام اسلام آن را به خورد مردم بدهند، از نظر جریان اصیل امامت، مردود و غلط بود. آن وقت مردم ذرّهذرّه، جمع جمع، خیل خیل گرد آمدند:
«ثم إنَّ الناَّسَ لحقوُا و كثَرُوا»
مردم تدریجاً دور محور سیّدالعابدین و سیدالساجدین علیبنالحسین علیهالسلام جمع شدند و جریان امامت و جریان تشیعّ به راه افتاد؛ و الا با حادثهی عاشورا همه چیز تمام شده بود.
📗 کتاب آفتاب در مصاف، ص۲۵
#ارتداد_بعد_حسین
@Manahejj
مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 ابلاغ ۲۳ دستور جدید مدیر حوزههای علمیه به معاون آموزش 🔻 آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه با ت
🌀 تحول مطلوب، تغییر برنامه و رویکرد است نه تعویض افراد
🖋 محمد حقپرست
🔹 ابلاغ اخیر آیتالله اعرافی به معاونت آموزش، برای تحول، امیدآفرین بوده است.
🔹 اولا شخص مدیر حوزههای علمیه، دغدغه آموزش دارد و درصدد اصلاح و بهبود امور آموزشی است، نه اینکه صرفا به گفتن بایدها اکتفا کند، بلکه برنامه جدید آموزشی، تدوین و ابلاغ شده است.
🔹 ثانیا، رویکرد مدیریت تغییر کرده و نگاه به نتیجه دارد. رویکرد قبلی آموزش بر اساس نتایج خیالی و کاغذی بود. بازخورد گرفتن و استفاده بیشتر از متون موجود، یکی از کارهایی است که اگر درست انجام شود، واقعا تحولاتی در سیستم آموزشی خواهد داشت.
اما چرا تغییر رویکرد مهم است؟ زیرا تحول مطلوب، بیش از آنکه به تغییر افراد باشد، به اصلاح برنامهها و مصوبات است. پس اینکه برخی اوج تحولخواهیشان بر سر تعویض افراد است نه اصلاح برنامه و رویکرد، تصور درستی نیست. اگر بهترین و خلاقترین نیرو بر سر کار باشد اما قوانین، کارآمد نباشد یا همان برنامه قبلی باشد، تحولی اتفاق نمیافتد. اما با برنامهها و مصوبات خوب، افراد معمولی هم نتیجه مطلوب میگیرند.
🔻 امید است روندی که آغازشده تا دستیافتن به نتایج لازم، ادامهدار باشد و همچنین همواره بر اساس تحول مطلوب باشد؛ تحولی که حوزه و روحانیت را کارآمد و فعال نشان دهد و مبتنی بر مطالبات امام حوزه باشد.
#تحول_آموزشی
@Manahejj
🌀 فراوان به زیارت قبر امام حسین علیهالسلام بروید
📝 دستور به زیارت از راه دور
عَنْ حَنَانِ بْنِ سَدِیرٍ عَنْ أَبِیهِ قَالَ:
قَالَ لِی أَبُو عَبْدِ اللَّهِ عَلَیهِ السَّلامُ:
یَا سَدِیرُ، تُکْثِرُ زِیَارَهَ قَبْرِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ عَلَیهِ السَّلامُ،
قُلْتُ: إِنَّهُ مِنِّی بَعِیدٌ،
فَقَالَ: أَ لَا أُعَلِّمُکَ شَیْئاً إِذَا أَنْتَ فَعَلْتَهُ کُتِبَتْ لَکَ بِذَلِکَ الزِّیَارَهُ؟
قُلْتُ: بَلَی، قَالَ: اغْتَسِلْ فِی مَنْزِلِکَ، وَ انْزِلْ إِلَی سَطْحِ دَارِکَ، وَ أَشِرْ إِلَیْهِ بِالسَّلَامِ، تُکْتَبْ لَکَ بِذَلِکَ الزِّیَارَة.
(ترجمه: سَدیر گفت: حضرت صادق علیه السلام به من فرمود: ای سدیر، آیا زیاد به زیارت قبر حسین بن علی علیه السلام می روی؟ عرض کردم: راه من دور است. فرمود: آیا می خواهی عملی به تو بیاموزم که اگر آن را انجام دهی، برای تو آن زیارت نوشته شود؟ عرض کردم: بله. فرمود: در منزلت غسل کن، به بام منزلت برو و با سلام به سوی قبر حسین بن علی اشاره کن، برای تو آن زیارت نوشته می شود.)
زیارت مجازی حرم حضرت امام حسین علیهالسلام👇🏻
🔻🔻🔻
http://app.imamhussain.org/tour/
🔺🔺🔺
عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ ثُوَیْرٍ قَالَ:
کُنْتُ أَنَا وَ یُونُسُ بْنُ ظَبْیَانَ وَ الْمُفَضَّلُ بْنُ عُمَرَ وَ أَبُو سَلَمَهَ السَّرَّاجُ جُلُوساً عِنْدَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ عَلَیهِ السَّلامُ، وَ کَانَ الْمُتَکَلِّمُ مِنَّا یُونُسَ وَ کَانَ أَکْبَرَنَا سِنّاً.
فَقَالَ لَهُ: جُعِلْتُ فِدَاکَ، إِنِّی کَثِیراً مَا أَذْکُرُ الْحُسَیْنَ عَلَیهِ السَّلامُ، فَأَیَّ شَیْءٍ أَقُولُ؟
فَقَالَ: قُلْ: «صَلَّی اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ» تُعِیدُ ذَلِکَ ثَلَاثاً،
فَإِنَّ السَّلَامَ یَصِلُ إِلَیْهِ مِنْ قَرِیبٍ وَ مِنْ بَعِید.
(ترجمه: حسین بن ثُوَیر نقل می کند: من، یونس بن ظَبیان، مُفَضَّل بن عمر و ابو سَلَمَۀ نزد حضرت صادق علیه السلام نشسته بودیم. در بین ما یونس که مسن تر از همه ما بود سخن می گفت. عرض کرد: فدایت شوم، من زیاد به یاد حسین بن علی علیه السلام هستم، در این حالت چه بگویم؟
فرمود: سه بار بگو: «صَلَّی اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ»، همانا سلام از دور و نزدیک به حسین بن علی علیه السلام می رسد.)
#زیارت_از_بعید
@Manahejj
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 فیلم | روضه حضرت عباس علیهالسلام از زبان رهبر انقلاب
▶️ @HawzahNews
هدایت شده از خانه طلاب جوان
♨️حضور خدام الحسین(ع) هیئت فقه و شهادت مدرسه معصومیه در بیمارستان فرقانی
🏴سیاهپوش کردن بیمارستان
🏴اهدای بسته های ارزاق تبرکی به کادر درمان
🔺خداقوت و تشکر از کادر درمان و ذکر مصیبت به نیت ظهور امام زمان ارواحنافداه و شفای همه مرضای اسلام خصوصا بیماران کرونایی
پویش بزرگ #هر_هیئت_یک_خدمت
🚩خانه طلاب جوان
@khanetolab
🌀 جزئیاتی از برنامه آموزشی حوزه در سال تحصیلی جدید
♨️ سال تحصیلی حوزههای علمیه از ۱۶ شهریورماه به صورت رسمی آغاز خواهد شد. با توجه به ماندگاری بیماری کرونا، مرکز مدیریت حوزه علمیه دستورالعمل آموزشی ویژه برای ایامی کرونایی ابلاغ کرده است.
🔹 در صورت وضعیت قرمز اولویت با برگزاری دروس به صورت مجازی خواهد بود و در صورت تایید شرایط بهداشتی دروس محدود حضوری یا جلسات رفع اشکال برگزار خواهد شد.
🔹️ در صورتی که وضعیت بهداشتی و بیماری کرونا نارنجی باشد دروس حوزه های علمیه با اولویت تلفیقی(مجازی و حضوری) برگزار خواهد شد.
🔹️ همچنین خوابگاهها دایر خواهد بود و امتحانات کتبی به صورت مجازی و امتحانات شفاهی به صورت حضوری با رعایت نکات بهداشتی برگزار خواهد شد.
🔹️ در صورتی که از سوی ستاد مبارزه با کرونا وضعیت سفید اعلام شود، دروس و تمامی امتحانات به صورت حضوری با رعایت نکات بهداشتی برگزار خواهد شد. همچنین خوابگاه ها نیز دایر خواهد بود.
🔹️ از دیگر اقدامات برای سال تحصیلی جدید انتخاب استاد توسط طلاب سطوح عالی است که از ۴ شهریور ماه آغاز گردیده است و طلاب با مراجعه به سامانه نجاح می توانند اساتید خود را برای سال تحصیلی جدید انتخاب نمایند.
🌐 rasanews.ir/002mEd
@Manahejj
📠 نظر اعضا
💬 ج.آ:
با سلام
از مدیر محترم حوزههای علمیه و معاون محترم آموزش حوزه و مدیران محترم مدارس، تقاضا دارم به سه پرسش زیر پاسخ دهند:
۱. چرا در حوزه علمیه در پایه اول در یک مدرسه صمدیه و هدایه اما در مدرسه دیگر بدائه النحو و در مدرسه دیگر الهدایه فی النحو فی ثوبها الجدید؛ خوانده میشود؟
۲.چرا در پایه دوم در یک مدرسه البهجه المرضیه و در مدرسه دیگر البهجه المرضیه فی اسلوبها الجدید خوانده میشود؟
۳. چرا در پایه سوم در یک مدرسه مغنی الادیب و در مدرسه دیگر مغنی الاریب خوانده میشود؟
این آزمون و خطا نیست؟! هیچ راه دیگری وجود ندارد؟!
#نظر_اعضا
@Manahejj
🌀 مرز امیدواری و ناامیدی
🖋 محمد حقپرست
‼️ «امروز جامعه ما تشنه توحید و امامشناسی و معرفت است و مدعی پرچمداری هم الی ماشاالله... و هیچکس هم از دست خالی خود خجالت نمیکشد. آیا کسی هست که برای جامعه جرعهای از معرفت بیاورد؟»
🔸 یکبار دیگر متن بالا را بخوانید بدون اینکه درباره گویندهاش فکر کنید: «آیا کسی هست...؟»!!
🔹 در پاسخ باید گفت: آری، طلاب و روحانیون زیادی هستند که رنج غربت و بی پولی را تحمل میکنند و به شهرها و روستاها هجرت میکنند. حداقل به احترام این طلاب، آیه یأس نخوانید و بیاطلاعی خود را حمل بر عدم فعالیت نکنید.
🔹 ما هم قبول داریم که تا هدف مطلوب فاصله داریم و در عرصه تبلیغ، بسیار جای کار و ترقی هست؛ اما آیا هیچ کاری تابحال نشده و نمیشود؟ به قول مردم، صبح تا شب سخنرانی، در هر خیابان و کوچه، حتی در روستاهای کوچک، مجلس سخنرانی و روضه برپاست. آیا این همه تبلیغ در محرم هیچ ثمره و فایدهای ندارد؟
🔹 وظیفه ما «بلاغ مبین» است، اما بر کسی «مصیطر» نیستیم. واقعا اگر کسی خواهان معارف باشد، معارف خوبی در اختیارش قرار میگیرد و نیاز به سیاهنمایی نیست.
🔹 تفاوت است بین اینکه گفته شود «هیچ کاری نمی شود»، با اینکه گفته شود «کارهای زیادی شده، ولی هنوز قانع کننده نیست.»:
نگاه اول فقط نقاط ضعف را میبیند و آن را به کل سرایت میدهد. نگاه دومی اما ضعف و قوت را در کنار هم میبیند و هرکدام را به اندازه خودش تحلیل میکند. اولی #افسردگی میآورد، دومی #امیدواری و همت برای برطرفکردن نقایص و ضعفها. اولی صرفا غر میزند و ناله میکند، اما دومی تلاش و کوشش دارد برای رفع مشکلات و آسیبها.
#سیاه_بینی
#ناامیدی
#امیدواری
@Manahejj
🌀 برنامه آغاز سال جدید تحصیلی
👤 معاونت آموزش حوزههای علمیه
🔔 دروس حوزه های علمیه به صورت حضوری، نیمه حضوری، تلفیقی و غیر حضوری محض برگزار می شود
◻️ اصل بر اینست که درسها به صورت حضوری شکل بگیرد، اما با توجه به شرایط باید توسط مدیریتهای استانی شیوههای آموزشی اداره شود، #حضوری، #نیمهحضوری، #تلفیقی و #غیرحضوری محض برخی از شیوه های تحصیلی در سال جدید می باشد که میبایست توسط #مناطق مدیریت شود.
⏱ مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزههای علمیه
با سخنرانی ضبط شده حضرت آیت الله مکارم شیرازی و حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در صحن مدرسه #فیضیه برگزار می شود.
این مراسم روز شنبه ساعت ۱۰ با حضور تعدادی از شخصیت های علمی و حوزوی برپا خواهد شد.
https://hawzahnews.com/x9NZF
@Manahejj
🌀 انتصاب مدیر جدید مجتمع فقه و حقوق و قضای اسلامی
📝 با حکم آیتالله اعرافی، حجتالاسلام علیرضا امینی بجای حجتالاسلام رفعتی، عهدهدار مدیریت مجتمع فقه و حقوق و قضای اسلامی شد.
📌 پ.ن:
مؤسسه تخصصی فقه و حقوق و قضای اسلامی سال ۱۳۷۶ توسط مرکز مدیریت و با اشراف آیتالله مقتدایی تأسیس شده است. گفتنی است فعالیت این مؤسسه در مدرسه علمیه امام کاظم علیهالسلام میباشد.
@Manahejj
هدایت شده از موسسه انصار المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
امام خامنهای(دامت برکاته):
🔅 عدّهای خیال میکنند «فقه» چون اسمش«فروع دین» است یعنی کارهای فرعی!
نخیر، فقه استخوانبندی و در واقع ستون فقرات زندگی اجتماعی است؛ فقه این است، متکفّل این است.
حالا اگر ما به خیلی از بخشهایش توجّه نمیکنیم، نقص از ما است وَالّا فقه یعنی ادارهی زندگی، یعنی «تبیین نظام زندگی اجتماعی و سیاسی».
📚 ۱۸ اریبهشت ۱۳۹۸
@Qabasat
🌀 آغاز نامنویسی #شهرک_مهدیه حوزه علمیه قم + اعلام شرایط
🔹 مسئول واحد اسکان مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه از آغاز نام نویسی شهرک مهدیه حوزه علمیه قم از ۲۲ شهریور لغایت ۴ مهر سال جاری خبر داد.
🔻شرایط ثبت نام عبارتست از:
۱- دارا بودن پرونده فعال در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم؛
۲- سکونت در شهر مقدس قم؛
۳- اتمام کتبی و شفاهی پایه ششم حوزه؛
۴-متاهل بودن؛
۵-تلبس دائم به لباس مقدس روحانیت؛
۶- پیشرفت تحصیلی بر اساس مقررات معاونت آموزش حوزه های علمیه؛
۷-عدم اشتغال در هیچ یک از نهادهای دولتی و غیر دولتی؛
۸-عدم مالکیت زمین، خانه و سایر مستغلات شهری و یا روستایی؛
۹- عدم تمکن در پرداخت اجاره بهای منزل.
◻️ تمامی ثبت نام های گذشته در شهرک مهدیه لغو و ملاک ثبت نام جدید میباشد.
◻️همه مراحل ثبتنام، بارگذاری و اعلام نتایج از طریق سامانه پیشخوان انجام میشود.
جزئیات بیشتر:👇
https://hawzahnews.com/x9P4q
#مهدیه
@Manahejj
مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 آغاز نامنویسی #شهرک_مهدیه حوزه علمیه قم + اعلام شرایط 🔹 مسئول واحد اسکان مرکز امور طلاب و دانش آ
📠 نظر اعضا
💬 محمد:
سلام علیکم
شرطهای ۷، ۸ و ۹ باید به عنوان شرطهای بقاء هم باشه.
یعنی طرف تا وقتی نمیتونه اجاره منزل بدهد باید در مهدیه ساکن باشد یا تا وقتی شاغل نشده یا خونه و زمین نخریده.
آدم سراغ دارم مضاربه میگیره از بقیه و پول خوبی هم میده. الانم توی شهرکه. یا آدم میشناسم شاغل شده هنوز توی شهرکه...
تازه باید جریمه هم بکنند که چرا شخص نیامده اطلاع بده که شاغله. این باید در آییننامه بیاد و ازش سفته بگیرند.
#نظر_اعضا
#شهرک_مهدیه
#مهدیه
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 تحول خواهی
🎥 روحیه تحولخواهی، یعنی انقلابیگری
🔹 تحول دشمن دارد و دشمنان تحول همانند کسانی هستند که به بهانه پیروی از آئین پدرانشان، در مقابل انبیا میایستادند.
🔹 «غرب گرایان» و «متحجرین»، حاضر نیستند تحولی که امام (ره) در ملت پدید آورد را بپذیرند.
🔹 انقلابیون باید خودشان را «تحولخواه» بنامند.
🌐 تنویر
#تحول_خواهی
#انقلابیگری
#غرب_گرایان
#متحجرین
@Manahejj
#یادداشت_مهمان
🌀 شناساندن اساتید و نخبگان
📝 وظیفه حوزه علمیه
🖋 زهرا ابراهیمی
🔹 استثنائی بودن حوزهی امروز نسبت به گذشته که رهبر عزیز نیز بدان اشاره می کنند بر کسی پوشیده نیست. حوزهی امروز هم از لحاظ کمی و هم کیفی، قابل مقایسه با قبل نیست. فضلای امروز حوزه ازفضلای گذشته کمتر نیستند منتها در اکثر مواقع گمنام میباشند.
🔹 یکی از اموری که وظیفهی حوزه است این است که علمای گمنام اخلاق را به خود حوزویان و به جامعه معرفی نماید. بعضا این نگاه در بین مردم و حتی حوزویان وجود دارد که حوزهی امروز همچون گذشته عالِمپرور نبوده، در حالی که این دیدگاه، دیدگاه منصفانهای نیست. به نظر میرسد کم توجهی به بزرگان علم منجر به مهجور ماندنشان شده است. جا دارد حوزه درشناسایی و معرفی بزرگان علم و اخلاق گام مؤثری بردارد.
🔹 تفکری که حوزه را متهم میکند که دچار عقبگرد شده است تفکری غلط است که گاه از ناحیهی دشمنان مغرض تبلیغ میگردد و گاه از جانب دوستان نادان.
شاید گرفتاری حوزویان به امور مختلف منجر به عدم بهرهگیری از اساتید و عالمان برجسته شده است و این امر هم باعث محرومماندن حوزویان از علم اساتید و هم مهجور ماندن اساتید شده است. البته تا حوزه مطلوب امامان انقلاب فاصله زیادی داریم؛ اما موجودی حوزه را هم نباید نادیده گرفت.
🔹 امروزه نه تنها جامعهی ایران بلکه جامعهی جهانی نیز تشنه معرفی عالمانی است که حقیقتا بتوانند تشنگی بشریتِ نیازمند به دین را سیراب نمایند چراکه دین، مرکز توجه افکار و انظارجهانی قرار گرفته است و این وظیفه شناساندن برعهدهی حوزه است و کسی جز حوزه نمیتواند به خوبی از عهدهی آن برآید.
#شناساندن_نخبگان
@Manahejj
🌀 خدمت رسانی روحانیون همدان به مردم در محل برگزاری نماز جمعه
https://hawzahnews.com/x9NL4
#امام_جمعه_تراز
#نماز_جمعه_تراز
#نماینده_تراز
@Manahejj