🌀 سخنگوی اسلام
🔹 باید شما سخنگوی اسلام باشید، این شغل شماست و این شغل اگر واقعیتی داشته باشد، از همه شغلها بالاتر است؛ برای اینکه مقاصد اسلام با زبان شما ادا میشود، همه مقاصد اسلام؛ و مسئولیتش از همه چیز زیادتر است.
🎙17 تیر 1358/ 13 شعبان 1399
#تبلیغ_دینی
#ماه_مبارک_رمضان
#امامین_انقلاب_اسلامی
@MNT_QOM
@Manahejj
هدایت شده از پندهای سعادت
📢قابل توجه مخاطبان محترم
🔶پخش درس اخلاق حضرت استاد شب زنده دار«دام ظله» در ماه مبارک رمضان
🖥 هر شب ساعت ۲۳:۳۰ شبکه استانی قم
#درس_اخلاق
🔻در محضر حضرت استاد #شب_زنده_دار دام ظله
🔗 @pand_saadat
🌀 توضیحات معاون آموزش حوزههای علمیه درباره حذف شرط معدل و شرط سنی
👤 حجت الاسلام رستم نژاد معاون آموزش حوزههای علمیه در گفت و گو با خبرگزاری حوزه، به سوال در خصوص پذیرش از طریق کمیسیونهای پذیرش استانی پاسخ داده است که به این شرح است:
اخیراً مطلبی در فضای مجازی آمده است که شرط سنی و معدل برای متقاضیان ورود به حوزه برداشته شده است! لطفاً در این خصوص اگر توضیحاتی است بیان فرمایید.
♨️ در فضای رسانه ای و مجازی چنین مطلبی منتشر شده، ولی اساساً صحت ندارد. شرایط اولیه پذیرش که هنگام ثبت نام در نظر گرفته می شود (چه از طریق عادی و چه از طریق کمیسیون) و در سامانه ثبت نام هم تعریف شده است به هیچ عنوان از دستور کار خارج نشده و در سال جاری نیز، مثل سنوات قبل ملاک اولیه پذیرش می باشد.
ملاک های اولیه ثبت نام، علاوه بر شرایط عمومی، شرایط سنی، معدل، مدرک تحصیلی و نظام وظیفه را نیز شامل می شود که پس از احراز این شرایط، طی دیگر مراحل پذیرش مانند: مصاحبه، مشاوره و آزمون و ... توسط داوطلب الزامی بوده و در صورت کسب امتیاز لازم در آن مراحل، به عنوان طلبه رسمی شناخته می شود.
🔹 افرادی که در برخی شرایط اولیه ( فقط سن و معدل) دارای نواقصی جزئی هستند و از طرفی واجد ویژگی خاصی مثل حفظ قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و یا برخورداری از رتبه علمی کشوری هستند که می تواند مکمل و جبران کننده این نقصان باشد، درخواست آنان در کمیسیون پذیرش استان مورد بررسی قرار گرفته که در صورت احراز تمام شرایط و موافقت کمیسیون، داوطلب جهت شرکت در مراحل بعدی پذیرش (مصاحبه، مشاوره و ...) معرفی می شود.
♨️ ضمناً این مسأله، چیز جدیدی نیست در سالهای گذشته نیز به همین منوال عمل می شد.
🔹 این کمیسیون متشکل از؛ مدیران ارشد استانی، تعدادی از مدیران مدارس، اساتید و کارشناسان مربوطه است.
#فصل_جذب
#جذب
@Manahejj
و أَنذِر عشیرتک الأَقربین
🗣 رزمایش تبیینی رمضان همراه با جوایز ارزنده
📲 فضای مجازی و فرصت تبلیغ برای بستگان و دوستان
✅ با رویکرد:
تبیین گفتمان دینی انقلاب اسلامی
🎙🎥 مبتنی بر صوت یا تصویر مبلغین
🌀 کاری از رسانه حوزوی مناهج با همکاری خبرگزاری حوزه و خبرگزاری رسا
📌 توضیحات و ثبتنام در طرح👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/2788163698C9463f415af
🌀 انتشار رساله نماز و روزه امام خامنهای
🔸 «رسالهی نماز و روزه» مشتمل بر آخرین فتاوای حضرت آیت الله العظمی خامنهای در سه باب فقهی #نماز، #روزه و #اعتکاف گردآوری شده است.
🔹 این رسالهی عملیه شامل ۱۰۰۸ مسئلهی شرعی و انعکاس دهندهی جدیدترین و آخرین فتاوای رهبر انقلاب اسلامی در سه باب مهمّ فقهی نماز، روزه و اعتکاف است.
✅ یکی از مهمترین ویژگیها و تمایزات این اثر، شیوایی و ساده نویسی مسائل است؛ به گونهای که فهم مطالب آن برای عموم مخاطبین امکان پذیر گردیده است. همچنین برای تسهیل در فهم مسائل دشوار، برخی کلمات و عبارات فقهی نیز در پاورقی توضیح داده شده است.
🔹 در انتهای کتاب نیز فصل مستقلی جهت توضیح و تبیین برخی اصطلاحات فقهی آورده شده است که خواننده را برای فهم بیشتر و راحتتر مسائل شرعی کمک میکند.
✅ همچنین در بیان برخی مسائل شرعی مانند «حدّ ترخّص» و «مسافت شرعی» که برای توضیح آنها در بیشتر رسالههای عملیه از اصطلاحات و مقادیر قدیمی همچون فرسخ استفاده میشود، با تحقیقی بدیع و دقیق مقیاس متناظر آن اصطلاحات با متر و کیلومتر مشخّص شده است.
🖋 شایان ذکر است که رهبر انقلاب این رساله را مورد تأیید و عمل به آن را مُجزی اعلام نمودهاند.
📚 لینک خرید کتاب 👇🏻
b2n.ir/h50601
@Manahejj
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
پلیس: فیلم سیلیخوردن یک روحانی ساختگی بود
🔹رییس پلیس پیشگیری پایتخت: دو نفری که کلیپ سیلیخوردن یک روحانی را ساختهاند، پدر و پسر بودند. با بررسی بیشتر مشخص شد این افراد برای خودنمایی این کلیپ را در خیابان پاسداران تهران ضبط کردهاند.
🔹پدر و پسر مذکور و چهار نفر از افرادی که در انتشار این کلیپ نقش داشتند، دستگیر شدند.
@HozeTwit
🌀 دو سال گذشت...
📝 تدوین القاب و عناوین تخصصی حوزه و ارسال برای شورای عالی در سال ۱۳۹۸
🔸 میرمعزی معاون پژوهش وقت حوزه:
یکی از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب این بود که القاب و عناوین حوزه، مستقل از دیگر مراکز تدوین شود که در این زمینه، القاب و عناوین تخصصی حوزه، تدوین و برای تصویب به شورایعالی حوزههای علمیه ارسال شد.
🌐 b2n.ir/Alghab
📌 مناهج:
در اینباره دو سوال میتوان مطرح کرد:
1️⃣ نتیجه تدوین القاب و عناوین حوزوی پس از دو سال به کجا رسید؟
2️⃣ چرا تا این حد سرعت تعیین تکلیف مسائل در شورای عالی کند است؟
📩 نظرهای خود را برای مناهج ارسال کنید.
#مدرک_حوزوی
#القاب_حوزوی
#اصالت_حوزوی
#شورای_عالی
@Manahejj
🌀 یک تهدید راهبردی برای هویت روحانیت
📝 بررسی دلیل کاهش ورودی حوزههای علمیه
🖋 اقتباس از یادداشت حسین کاظمزاده
❓تابحال از نوجوانی شنیدهاید که در پاسخ به سوال «در آینده میخواهی چه کاره شوی؟» بگوید: طلبه میشوم ؟
شاید برخی بگویند: این سوال چه اهمیتی دارد؟
اما باید بدانیم آيندهای به نام «طلبگی» در ذهن و انتخاب نوجوانان کشور ما تقریبا حذف شده است؛
و این موضوع فوقالعاده اهمیت دارد؛ چراکه این یک مسأله فردی و فرعی نیست.
نشاط حوزههای علمیه، پیشرفت و ارتقای علمی و معنوی جامعه اسلامی را به دنبال خود میآورد، ولی متاسفانه روشن است که ما واقعا جزو گزینههای جدی آینده نوجوانان و جوانان کشورمان نیستیم.
حداقل سه چهار سالی هست که ورودی حوزههای علمیه افت کرده است؛ هرچند بخشی از این کاهش ورودی، به دلیل بحران عمومی کاهش جمعیت فارغ التحصیلان دبیرستانی و دانشگاهی است.
🔹 اما لازم است به این مسأله فکر کنیم که راهبرد و برنامه حوزههای علمیه برای جذب نسل جدید خوش فکر و خوش قلب به این نهاد علمی چیست؟
حوزه که میگویم منظورم خودمان، یعنی خانواده بزرگ روحانیت است.
ما در معرفی خود به جامعه کوتاهی جدی داشتهایم.
🔹 همچنین در نقشه کلی حرکت کشور و انقلاب، دقیقا نقش حوزویان و طلبه ها کجاست؟
مردم الان میدانند اگر سوال شرعی داشته باشند باید از یک طلبه سوال کنند، اگر منبر و روضه بخواهند همینطور؛
البته در سالهای اخیر دیده اند که اینها را بسیاری از غیر طلبهها هم قادر به انجام آن هستند و بعضا حتی با کیفیتهای بهتر!!
🔹 به نظر شما امروز چرا برخی از طلاب بایستی اصرار داشته باشند خود را به زور هم که شده کنار عنوان «دکتر» جا بدهند تا برای خود، اعتبار و آبرو و جایگاهی درست کنند؟
پاسخ ساده است؛ چون نمیدانند با تحصیلات حوزوی و مدرک خود چه گرهی را قرار است باز کنند.
❓جایگاه فقه و اصول و فلسفه و عرفان و بقیه علوم حوزوی و دانشآموختگان آن در تصمیمگیریهای خرد و کلان کشور کجاست؟
آیا مردم و حتی خود طلاب و روحانیون از این جایگاه اطلاع دارند؟
⚠️ حتما متوجه هستیم که این یک تهدید راهبردی برای تمام هویت روحانیت و نهاد مقدس حوزه علمیه و به تبع کشور است.
✅ اما راهکار چیست؟
معرفی جایگاه روحانیت به جامعه و ترسیم نقش و تأثیر علوم حوزوی در حرکت علمی و معنوی ایران اسلامی از آن موارد لازم و ضروری است.
بر همین اساس، تربیت و رشد نسل جدیدی از طلاب که خود را در جایگاه هدایت اجتماعی و رهبری رخدادهای جامعه قرار دادهاند، نوید امیدبخشی را در جهت احیای هویت حوزه و روحانیت فرا روی ما قرار داده است؛ طلابی که همه داشتههای طلبگیشان از علم و معنویت و غیرت را به خدمت انقلاب و اهداف آن آوردهاند و دو عنصر به ظاهر متناقض را در کنار هم جمع کردهاند: خدمت و رهبری در جامعه به صورت همزمان؛ چراکه فرمود: «سید القوم خادمهم».
🔹 تجربه بحران کرونا، فصلی جدید برای معرفی این نسل جدید از طلاب به جامعه بود. جریانی که با پوشیدن لباس خدمت به مردم، #مواسات و #همدلی را تبدیل به اراده عمومی و همگانی کرد.
این حضور توأمان را در بحرانهای سیل و زلزله و خشکسالی و... هم به وضوح شاهد بودیم.
اما حضور در بحرانهای اخلاقی و اجتماعی جامعه چطور؟
حضور در حل مسائل طلاق، حاشیهنشینی، اعتیاد و... تا چه اندازه بوده است؟
ورود به حوزههای تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان مانند مهدهای کودک، دبستانها و دبیرستانها تا چه حد بوده است؟
عرصههای حضور برای تولید فکر برای #حکمرانی اسلامی و فقه سیاسی و فقه اقتصادی و... چطور؟
♨️ بنابراین قبل از اینکه دیر بشود، باید فکری اساسی کرد و با ترسیم برنامهای جامع به سمت این هدف حرکت کرد.
نشود روزی که از نوجوانان خود بپرسیم دوست داری در آینده طلبه بشوی؟ بگويد طلبگی چیست و به چه کار میآید؟
#انزوا
#جذب
#فصل_جذب
#شورای_عالی
🌐 با تلخیص و اقتباس از کانال «تا مردم»
@Manahejj
🌀 پایگاه جامع قرآن، بزرگترین پایگاه اطلاعات و محتواهای قرآنی جهان اسلام
✅ کاملا رایگان
🌐 نشانی پایگاه:
quran.inoor.ir/
📌 اطلاعات بیشتر:
Noorsoft.org/fa/sites/View/15727
#قرآن
@Manahejj
🌀 یک اصل مهم در جذب حوزههای علمیه
💠 امام خامنهای
«کمیت را مطلقا بر تعمیق و کیفیت ترجیح ندهید...»
📌 مناهج:
بدون شرح...
#جذب
#فصل_جذب
#شورای_عالی
@Manahejj
🌀 حضرت خدیجه، مادر دوازده امام
💠 امام خامنهای
🔹 حضرت خدیجه -سلام الله علیها- در واقع مادر دوازده امام است؛ چون ایشان مادر امیرالمؤمنین هم هست.
ایشان امیرالمؤمنین را در آغوش خودش، در دامان خودش، در زندگى خودش پرورش داده تا چند سالگى.
۹۵/۲/۲۰
📌 سالروز وفات ام المومنین حضرت خدیجه سلام الله علیها تسلیت باد.
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 ❗️دعوت استاد حامد کاشانی در آنتن زنده از مردم،
برای فرستادن فرزندان خود به حوزه علمیه:
🔹 با تأسی از حضرت خدیجه، فرزندان خود را برای مکتب اهل بیت علیهم السلام ایثار کنیم
#حوزه_علمیه
🔻 پینوشت: حوزه با تمام نقایصش هنوز مهمترین مرکز پرورش متخصصین دین است، اگر خالی بماند، با توجه به حجم و وسعت شبهات، آینده تاریکی برای دینداران در انتظار خواهد بود!
eitaa.com/kashani1395/
@HozeTwit
🌀 توسعه و پیشرفت کشور در گرو حضور پرشور مردم در انتخابات است
👤 حجتالاسلام نصیرایی، نماینده مجلس شورای اسلامی
▫️کشورهای دیگر بر اساس وابستگی به ابرقدرتها شکل گرفته بود؛ اما انقلاب و نظام اسلامی بر اساس اراده ملی و مشارکت مردم تشکیل شده، از این رو برای کارشناسان سیاسی دنیا میزان و آمار مشارکت مردم در صحنههای انتخاباتی ایران به ویژه ریاست جمهوری حائز اهمیت است.
▫️استمرار رشد، توسعه و پیشرفت کشور مرهون حضور پرشور در انتخابات و حمایت مردم از اصل نظام اسلامی خواهد بود، اما اگر حضور مردم در انتخابات کمرنگ شود، کشور با مشکلات و بحرانهای داخلی و خارجی رو به رو خواهد شد.
#مشارکت_حداکثری
#انتخابات_1400
#اهمیت_مشارکت_در_انتخابات
🌐 رسا
@Manahejj
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 فرصتِ تضرع و توبه
🔺️ رهبر انقلاب: امروز که خدای متعال اجازه داده است که شما به زاری، تضّرع و گریه بپردازید، دست ارادت به سوی او دراز کنید، اظهار محبّت نمایید و اشک صفا و محبّت را از دل گرم خودتان به چشمهایتان جاری سازید. این فرصت را مغتنم بشمارید، روزی هست که خدای متعال به مجرمین بفرماید: بروید، زاری و تضّرع نکنید، فایدهای ندارد. ۱۳۷۶/۱۰/۲۶
#بهار_قرآن
🌙 @Khamenei_ir
متن دعای مجیر.pdf
125K
🌀 دعای مجیر و ایام البیض رمضان
📿 دعای مجیر دعایی است رفیع الشأن؛ مروی از حضرت رسول (ص) که جبرئیل برای آن حضرت آورد در وقتی که در مقام ابراهیم (ع) مشغول به نماز بودند و کفعمی در بلد الامین ومصباح این دعا را ذکر کردهاند.
📿 هرکه این دعا را در ایام البیض ماه رمضان (روزهای ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ رمضان) بخواند گناهانشان آمرزیده شود اگر چه بعدد دانههای باران و برگ درختان و ریگ بیابان باشد و برای شفای مریض و قضا دین و غنا و توانگری و رفع غم، خواندن آن نافع است.
📚 مفاتیح الجنان
📌 متن دعای مجیر در پیوست آمده است.
#دعا_مجیر
#مراقبه
@Manahejj
مدرسه فقهی آل یاسین (علیهم السلام) برگزار می کند
📝 دومین نشست علمی
✅ با موضوع: تأثیر متقابل فلسفه و اجتهاد فقهی
👤 سخنران: آیت الله غلامرضا فیاضی (دامت افاضاته)؛ استاد سطوح عالی حوزه علمیه، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه، عضو هیئت امنای مؤسسه امام خمینی (ره)، نماینده مجلس خبرگان رهبری
تاریخ 7 اردیبهشت 1400
ساعت 16
لینک ورود در روبیکا : https://rubika.ir/aleyasin_ir
در ادوب کانکت : https://vcpro.ir/kharej_fegh
#مدرسه_فقهی_آل_یاسین
#معاونت_پژوهش
#سلسله_نشستهای_علمی
@Manahejj
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 صحبتهای عجیب #ظریف که سر از کانال سعودی درآورد!
🔹 حاج قاسم میگفت: فلان جور بگو و فلان کار را بکن!
دیپلماسی فدای فعالیت میدانی شد!
🔹 ما بسیاری از #هزینههایی که دادیم بخاطر این بود که برای نظام #میدان اولویت داشت!
❗️ اهداف #میدانی بخواهد منشأ استراتژی کشور باشد این میشود که میتوانند با ما #بازی کنند!
🔻 پینوشت: بله آقای کذّاب! بازی خوردن تو هم گردن حاج قاسم!
خداروشکر که ژست رفیق حاج قاسم بودنت خیلی زود برملا شد و واضح شد چه افکار آمریکایی تو ذهنت بود!
@HozeTwit
🌀 واکنشهای رسانهای به ماجرای انتشار صحبتهای ظریف در شبکه سعودی اینترنشنال
👤 مجتبی سلیمی، سردبیر در آخرین خبر:
🔹کمک امروز ایران اینترنشنال به ما فوق العاده بود
🔹به همه ثابت کرد نوع نگرش ظریف به رابطه میدان و دیپلماسی در تضاد کامل با اصول امنیت ملی است
🔹بهتآور است که او باور دارد؛"میدان باید در خدمت دیپلماسی باشد"
🔹در حالی که نهاد وزارت خارجه در دنیا ایجاد شده تا اهدافِ میدان را پیش ببرد
🔹حالا که صوتهای آقای ظریف سر از ایران اینترنشنال در آورده خوب است چیزی را یادآوری کنیم:
🔹ایشان در جلسهای تحلیل کرده بود "هم جنگ میشود، هم مجبور به مذاکره میشویم" لذا بعدها در جواب این جمله گفته شد "نه جنگ میشود و نه مذاکره میکنیم"
🔹ایشان هیچ وقت تحلیلگر خوبی نبوده است.
🔹هدف اصلیِ انتشار فایل صوتی سخنان ظریف از سوی هر «آشنا» و نا آشنایی که باشد، برای بر هم زدن تصمیم استراتژیک نظام برای نزدیک شدن به شرق با اولویت روسیه و چین است.
👤 هادی محمدی، روزنامه نگار:
🔹شبکه نفوذ در بخشهای حساس نظام همچنان زنده و فعال است یک روز فایل شورای عالی امنیت ملی علیه قالیباف ، یک روز فایل اعدامهای منافقین علیه رییسی و حالا فایل محرمانه گفتگو با ظریف، این بار اینترنشنال که چند ماه است کمپین نه به جمهوری اسلامی راه انداخته دلسوز جمهوری اسلامی شده!
👤 سید عطاء الله مهاجرانی، وزیر ارشاد دولت اصلاحات:
🔹حالا دولت تدبير و اميد در فكر بقيه نوارهاى گفتگو باشد. اميدوارم وزير اطلاعات و دفاع و كشور و دبير شوراى عالى امنيت ملى اگر گفتگو كرده باشند، جاى نوارها امن باشد.
پيداست موش تا انبار شما حفره زده است.
وقتى ترتيب اينگونه مصاحبه ها را مى دهيد، در فكر حفاظت اسناد هم باشيد. تدبير!؟
👤محمود صحابی، خبرنگار اقتصادی:
🔹خیلی جالبه که از دید قهرمان دیپلماسی، منافع روسیه با ایران اینقدر متناقضه که هر کاری میکنن تا برجام شکست بخوره ولی ظریف توضیح نمیده که منافع آمریکا و ایران چطوری میتونه به همگرایی برسه که روی برجام حساب باز کنیم!
🔹مدیونید اگر یک درصد فکر کنید این آقایون غربگرا هستن!
👤 سید نظام الدین موسوی، نماینده تهران در مجلس:
🔹جناب آقای ظریف!
🔹همین که فایل صوتی محرمانه جنابعالی از شبکه تلویزیونی وابسته به آل سعود سر در می آورد، یعنی در جریان قرار ندادن شما پیرامون حمله موشکی به عین الاسد و سفر بشاراسد به تهران کار بسیار دقیق و درست و هوشیارانه ای بوده است.
🔹گاندوها اطرافتان را پر کرده اند آقای وزیر!
👤 جلیل محبی، معاون مطالعات حکمرانی مرکز پژوهشهای مجلس:
🔹لب کلام ظریف: در جمهوری اسلامی میدان حاکم است نه دیپلماسی.
🔹معنای این جمله آن است مقصر این اوضاع من نیستم بلکه همان مرد میدان است.
🔹پ.ن: آقای ظریف خون آن مرد شما را خواهد گرفت
👤 محمد امینی رعیا، مدیر اندیشکده اقتصاد مقاومتی:
🔹طبق نتایج نظرسنجیهای معتبر، مردم هرچند برجام را ناموفق میدانند اما عمدتا مذاکره را راه حل مسائل کشور میدانند. ظریف هم میخواهد روی این موج در انتخابات ۱۴۰۰ سوار شود. مقصر اما خود ما هستیم؛ ما که به جای طرح مباحث اصلی کشور و ایجاد دوگانههای واقعی، روی افراد دعوا میکنیم.
👤 میثم رمضانعلی، دانشجوی ارشد مدیریت رسانه:
🔹دمدستیترین تعبیر از نفوذ، همین دستیابی به اسناد است.
🔹بدتر از آن اما روندهایی تصمیمساز در حکمرانیست که امکان وقیح شدن را به صاحبان اندیشههای خلاف آرمانهای انقلاب میدهند، به آنها بها و وزن میدهند، در قدرت نگهشان میدارند و اندیشهها و فعالیتهایشان را بزک و تطهیر میکنند.
#روشنگری
@Manahejj
🌀 آیین رونمایی مجازی
دانشنامه تفسیر طبری
دانشنامه تفسیر صافی
👤 سخنران آیت الله محمود رجبی
چهارشنبه ۸ اردیبهشت
ساعت ۱۱ صبح
Live.noorsoft.org
@Manahejj
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
متن دعای مجیر.pdf
125K
🌀 دعای مجیر و ایام البیض رمضان
📿 دعای مجیر دعایی است رفیع الشأن؛ مروی از حضرت رسول (ص) که جبرئیل برای آن حضرت آورد در وقتی که در مقام ابراهیم (ع) مشغول به نماز بودند و کفعمی در بلد الامین ومصباح این دعا را ذکر کردهاند.
📿 هرکه این دعا را در ایام البیض ماه رمضان (روزهای ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ رمضان) بخواند گناهانشان آمرزیده شود اگر چه بعدد دانههای باران و برگ درختان و ریگ بیابان باشد و برای شفای مریض و قضا دین و غنا و توانگری و رفع غم، خواندن آن نافع است.
📚 مفاتیح الجنان
📌 متن دعای مجیر در پیوست آمده است.
#دعا_مجیر
#مراقبه
@Manahejj
🌀 افطاری پر سر و صدا
🖋 علی مهدوی
🔸 از ابتدای هفته تا امروز، افطاری واریزی، حواشی بسیاری ایجاد کرده است. از آنجا که هرگونه درج اطلاعیه، نقد و خبری به معنای فراگیر شدن این واریزی و ایجاد فضای رسانهای برای هجمه علیه روحانیت و بازی در زمین دشمن بود، بنا را بر این گذاشتیم که سکوت کنیم.
🔹 اما برخی دوستان دغدغهمند به جهت ترس از پیشدستی معاندین در تخریب روحانیت، آتش اطلاعرسانی، انتقادات، ایجاد پویشهای مختلف و صدور بیانیه را شعلهور ساختند. گرچه انتشار صوت آقای ظریف، تمام حواس رسانهها را به سمتی دیگر معطوف کرده بود و این مسأله تقریبا برد رسانهای نیافته بود؛ اما هیاهوهای مختلف، کاملا فضای اطلاعرسانی عمومی را بیشتر و بیشتر کرد. و ما را به سمت بازی در زمین تعریف شده از سوی مقابل پیش برد؛ به نحوی که گویا از ترس مرگ، خودکشی کردیم. بماند که برخی برای ایجاد تجمع و داغ کردن بازار اعتراضات، دست به تولید روایاتی ناروا و دروغین از مبدأ این پول زدند و از حرمت استفاده از آن سخن گفتند.
🔹 هیچ شکی نیست که اقشار مختلف جامعه از نامآوران علمی گرفته تا حتی ورزشکاران و هنرمندان از چنین هدایایی بهرهمند میشوند و یکی از ضعیفترین اقشار که جزء پایینترین دهکهای جامعه است طلاب هستند. طلابی که در بلای کرونا، حتی مسجد و منبرشان هم تعطیل شد. باز کارگری که بیکار شود بیمه بیکاری دارد اما طلبهای که محراب و خطابهای تعطیل شده چه؟ حتی بستههای کمک معیشتی که چهار ماه متوالی به دهکهای پایین جامعه (به ازای هر عضو خانواده صد هزار تومان) تعلق گرفت را به طلاب ندادند.
🔹 اما برای عدم تکرار این ماجرا، یک بار برای همیشه باید روشن کنیم که مرکز خدمات در نوع دریافت این مبالغ چه راهبردی داشته باشد؟
آیا باز در سنوات آتی همین مسیر و این نوع اطلاعرسانی طی شود چون دولتها ملزم میکنند بر اطلاعرسانی؟
یا اینکه به کل، عطای اینگونه مبالغ و هدایا را به لقایش ببخشند و منصرف شوند تا روحانیت دستخوش هیچ موج رسانهای و حواشیهای بیانصافانه نشود؟
البته همین ماجرا درباره #بودجه_حوزه هم هست...
❓نظر شما چیست؟!
کجایند احیاگران موقوفات حوزه...
#افطاری
#بازی_رسانه_ای
@Manahejj
#یادداشت_مهمان
🌀 ۵۰ دقیقه مغالطه!
📝 تشویش اذهان عمومی حزب الله یا بازی با سلامت مردم؟
🖋 جعفر ولایی منش
🖇 بخش اول
🔸 کلیپی در فضای مجازی دست به دست میشود که فردی ادعا میکند نیروهای حزب اللهی، بیانات رهبری را درباره کرونا درست فهم نکردهاند. وی خود را استاد دانشگاه تهران، محقق انجمن ایمونولوژی و متخصص سایبرنتیک معرفی میکند، در حالی که نامی از او در لیست اساتید دانشگاه تهران و... نیست!
🔹 ادعا میکند منظور رهبری از پیچ مهم تاریخی، انتخابات ۱۴۰۰ است و سرنوشت ظهور را وابسته به آن معرفی میکند، در حالیکه رهبر معظم انقلاب این عبارت را ناظر بر تحولات منطقهای و بینالمللی بیان کردند:
«نگاه به اوضاع سیاسی جهان و منطقه نشان میدهد که ما در مقطع حسّاسی هستیم؛ به معنای واقعی کلمه، امروز یک پیچ تاریخی است.»۱۳۹۳/۰۴/۱۶
🔷 ادعا دارد براساس مبانی رهبری به «پاندمی بودن جهانی کرونا» شک دارد و پاندمی را فقط آنفولانزای اسپانیایی سال ۱۹۱۸ میداند و دیگران را به توهم توطئه متهم کرده و با زیر سؤالبردن ماسک و نفی پروتکلهای بهداشتی ادعا میکند کرونا چندان بزرگ و پیچیده نیست و میتوان با مخالفت با برنامههای ستاد کرونا بر این بحران غلبه کرد!
درحالیکه مهمترین دغدغه امام خامنهای، حفظ جان مردم است:
«کرونا را دست کم نگیرید؛[اینکه] روزی ۱۵۰ هموطن از دست بروند مسئله کوچکی است؟ بعضیها ارزیابی مناسبی از این قضیّه ندارند. فرض کنید هر دو روز یک بار یک هواپیمای سیصدنفره سقوط کند و همه آنها بمیرند؛ این چیز کمی است؟ ما هر روز ۱۴۰ نفر، ۱۵۰ نفر، ۱۷۰ نفر متوفّی داشته باشیم، این چیز کمی است؟ علاج هم دست خودمان است. خب میبینید که مسئولین دارند خودشان را واقعاً فدا میکنند؛ از پزشک و از پرستار و از مدیر و [دیگران] دائم دارند تلاش میکنند، کار میکنند. ما مردم بایستی به وظایفمان عمل کنیم؛ این فاصلهی اجتماعی، این ماسک [زدن]، این دستوراتی که داده میشود، این شستوشوی دست، کارهای لازمی است که باید انجام بگیرد».۱۳۹۹/۰۶/۳۱
🔹 میگوید من مبنای رنگبندی شهرها را هنوز نفهمیدم، سپس بلافاصله تعاریف اعلام شده و مبانی علمی رنگبندی کرونایی شهرها را صراحتاً زیر سوال میبرد و با همنوایی با رسانههای ضد انقلاب، رنگبندی شهرها را سیاسی معرفی کرده و میگوید مسئولین بهداشت و درمان کشور با من مناظره نکردهاند، پس ادعاهایشان زیر سوال است!
وی میگوید ۲۲ نفر از ترازترین پزشکان کشور و اعضای هیئت علمی دانشگاههای تهران در کمیته علمی کرونا حضور دارند ولی هیچکدام از آنها درک درستی از کرونا ندارند!
🔹 از یکسو ادعا میکند که کرونا یک ویروس ناشناخته و دستساز بشر است و مدعی است فقط برای حمله به جمهوری اسلامی ایران و ژنتیک ایرانیان ساخته شده است و از سوی دیگر عنوان میکند که اگر ویروس کرونا کشنده است، چرا عراق را درگیر نکرده است؟!
از شرایط بهداشت عمومی عراق و نبود سیستم منسجم بهداشت و درمان و فقدان نظام آمارگیری عراق نیز سخنی به میان نمیآورد.
🔹 ادعا میکند که از یک سال و چهار ماه قبل از شیوع کرونا، باخبر بوده که یک تهدید زیستی توسط استکبار جهانی به زودی ایران را مورد حمله قرار میدهد، سپس میگوید چطور ممکن است که اوایل اسفند ماه، بعد از دو ماه از شیوع دهشتناک بیماری کرونا در چین، ستاد ملی مبارزه با کرونا در ایران تشکیل شود و این سرعت عمل جمهوری اسلامی را دلیل بر مشکوکبودن ستاد کرونا در راستای اهداف استکبار میداند!
او در یک تناقض آشکار دیگر میگوید رهبری اواخر اسفند نیروهای مسلح را مأمور به کمک به این ستاد کردند و تأکیدات مکرر امام خامنهای بر محوریت وزارت بهداشت در تصمیمات ستاد کرونا را نادیده میگیرد!
🔹 علی رغم تاکیدات مکرر رهبری بر استفاده از ماسک، نامبرده میگوید اگر من الان بگویم ماسک نزنید، شما تعجب میکنید، سپس با نقل بیانات رهبری به صورت گزینشی، تلاش میکند ادعاهای خود را اثبات کند و نهایتا نتیجه میگیرد که رهبری را از کار انداختهاند!
🔹 ادعا میکند که ستاد کرونا با پروتکلهای بهداشتی دارد جامعه را کنترل استکباری میکند و سلامت مردم را بهانه کرده، و پس از نادیدهگرفتن تلفات انسانی کرونا میگوید «حالا کار ندارم که اصلا کرونا دروغ است یا راست!»
ادعا میکند که ارتش و سپاه و نیروهای مسلح هم از ستاد کرونا کنار گذاشته شدهاند، سپس میگوید در طرح شهید سلیمانی در ستاد کرونا، چند هزار ارتشی و پاسدار و بسیجی به ستاد کمک کردند تا کرونا را در موج اول و دوم و سوم کنترل کردند! گویا اجراییکردن دستورالعملهای بهداشتی توسط نیروهای نظامی و انتظامی، برداشتن گامهای مؤثر برای کنترل سایبرنتیک جامعه در مسیر اهداف استکباری است!!
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شایعات
@Manahejj
#یادداشت_مهمان
🌀 ۵۰ دقیقه مغالطه!
🖋 جعفر ولایی منش
🖇 بخش دوم
🔸 وی با کم اطلاعی تمام میگوید چرا دستورالعملهای بهداشتی و درمانی برای مبارزه با کرونا را شورای نگهبان تأیید نمیکند! در حالی که تفاوت دستورالعمل های بهداشتی و بخشنامههای جاری را با قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی نمیداند!
🔹 این طیف با القای اخبار بیارتباط با هم، واکسیناسیون عمومی را در راستای اهداف دشمن میدانند؛ اما فقط واکسن مجموعه شهید فخریزاده را که حاصل تلاش دانشآموختگان همین دانشگاهها و اعضای هیئت علمی دانشگاههای حاضر در ستاد کرونا هستند، را صرفا تأییدشده میداند، اما بالاخره نمیگوید واکسن بد است یا خوب؟ واکسن پزشکان ایرانی فخرا با واکسن بنیاد برکت و... چه فرقی دارد؟ از نظر این مدعیان، اگر واکسیناسیون لازم نیست و اهداف استکباری دارد، چرا دانشمند شهید فخریزاده در راستای اهداف استکبار شروع به تولید واکسن نمود؟!! چرا رهبری واکسنهای ایرانی را عامل افتخار و مباهات کشور دانستند؟
🔹 نامبرده از آیت الله حائری شیرازی نقل میکند که من از هیچ چیز نمیترسم بلکه فقط از خنثی شدن اوامر رهبری میترسم، در حالی که در تمام ماههای گذشته شیوع کرونا، همین طیف هزار و یک توجیه برای ماسک نزدن و دور زدن بیانات رهبری در میان عموم مردم خصوصا قشر حزب اللهی مطرح کردهاند.
🔹 از یکسو اینگونه القا میکند که ستاد کرونا مجری برنامههای دشمن برای نابودی جمهوری اسلامی شده است؛ اما از سوی دیگر نمیگوید که رهبري بارها بر تبعیت از دستورالعملهای ستاد مبارزه با کرونا تاکید کردهاند، گویا که رهبری هم فریب خوردهاند و اینان موظف هستند ایشان و جمهوری اسلامی را نجات بدهند!!
سپس میگوید کرونا یک ویروس ناشناخته است ولی همزمان راهکارهای مقابلهای بهداشتی ستاد کرونا را برای مدیریت بیماری مورد استهزاء قرار میدهد.
🔹 از یک جانب ادعا میکند که وزارت بهداشت طب سنتی را از پروسه درمان کرونا کنار گذاشته است، از جانب دیگر مصاحبههای متعدد وزیر بهداشت در توجه به دستاوردهای طب سنتی و دانشگاه های متعدد طب سنتی در کشور را نادیده میگیرد و استعفای سه معاونت وزرات بهداشت را پس از اقدام وزیر بهداشت در وارد کردن طب سنتی به پروسه درمان کرونا را به مخاطبین خود نمیگوید و از داروهای گیاهی که در لیست رسمی درمان کرونا و داروخانههای کشور هستند هیچ سخنی به میان نمیآورد.
🔹 تناقضات ادعاهای وی بسیار فراتر از موارد مذکور است، جالب آنکه مدعی است ادعاهای او رفرنس علمی دارد، در حالیکه در مناظره با متخصصان، ثابت شده دستش برای اثبات این ادعاها، خالیتر است از آنچه فکر می کنیم؛
🔻 در پایان باید تأکید کنیم که کسی منکر اشتباهات علم پزشکی و خطاهای طب سنتی و آزمون و خطا در مقابله با این ویروس ناشناخته جهانی نیست، کسی منکر بیتدبیریهای رئیس جمهور در ستاد کرونا در مقابله کرونا نیست، کسی منکر سوء استفاده از فضای مجازی برای جهتدهی به افکار عمومی در انتخابات و غیر انتخابات نیست، اما لازم نیست با راست و دروغ و بافتن رطب و یابس و مایهگذاشتن از رهبری برای القای دو قطبی «دین-سلامت» و «ستاد کرونا-طب سنتی» ، برای مقابله با این ویروس، عموم مردم و جریان حزبالله را به نافرمانی مدنی و آنارشیسم و بیقانونی دعوت کنیم و با بریدههای گزینشی از کلمات رهبری، اصل ماسک زدن و رعایت دستورالعملهای بهداشتی و موفقیتهای وزارت بهداشت در مهار کرونا را به نام سایبرنتیک و بازی با اصطلاحات عملی و تحلیلهای تخیلی و مغالطات بیمبنا زیر سؤال ببریم. در ضمن میدانیم که گوینده کلیپ، انقلابی و دلسوز است؛ منتها دلیل نمیشود که بجای ارائه مستدل و منطقی با احساسات و بیان مغالطات و مبانی نادرست وارد تبیین شد.
✅ ویروس کرونا را با همدلی و اقدام مؤمنانه در جریان همکاری طب جدید و طب سنتی و با تبعیت کامل و بی قید و شرط از منویات رهبر معظم انقلاب و امام جامعه شکست خواهیم داد.
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شایعات
@Manahejj