مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 رسانه باید نقاط ضعف مجموعه ها را با خیرخواهی تذکر دهد 👤 آیت الله حسینی بوشهری 🔸 اگر رویارویی مس
🌀 افتتاح سایت جدید اطلاع رسانی شورای عالی حوزه های علمیه پس از یک سال وقفه
📝 خبر منتشرشده از سوی شورای عالی:
🔸 استماع اندیشهها و ایدههای اساتید، فضلاء و طلاب درخصوص مسائل مرتبط به حوزه علمیه فرصتی مغتنم برای شورای عالی حوزههای علمیه خواهد بود.
🔹 از این رو برای بهرهبرداری هر چه بیشتر از این دیدگاهها و همچنین اطلاع رسانی از فعالیت ها و مصوبات، پایگاه و کانال اطلاع رسانی شورای عالی حوزه های علمیه راه اندازی و به صورت فعال پذیرای ایده ها - پیشنهادات و انتقادات شما فرهیختگان گرامی میباشد.
❇️امید است با مشارکت حداکثری شما، گام های مؤثرتری در جهت ساماندهی و اقدامات مناسب برداشته شود.
schowzeh.ir
📌 مناهج:
این اقدام را به فال نیک میگیریم و امیدواریم حاکی از تغییر جهت شورای عالی به سمت شفافیت و اطلاعرسانی باشد و مثل تأسیس کانال شورای عالی در ایتا، صرفا به تأسیس ظاهری و عدم انتشار محتوا ختم نشود.
✅ کار رسانهای پیش از هزینه برای راهاندازی درگاههای مختلف، نیاز به رویکرد و تفکر رسانهای و درک ضرورت ارتباط متقابل با بدنه حوزه دارد.
متأسفانه آنچه تابحال شاهد بودهایم، فقدان چنین رویکردی در دبیرخانه شورای عالی است. و همین امر هم تأثیراتی از جمله ایجاد شکاف بین بدنه حوزه علمیه با شورای عالی را داشته که ناخواسته منجر به مقداری ناامیدی در میان طلاب شده است.
این اتفاقات تلخ قابل جبران است؛ به شرط اتخاذ رویکرد شفافیت و ارتباط متقابل با بدنه حوزه علمیه.
مناهج از هر تحول و تغییر مثبتی در شورای عالی استقبال کرده و آماده پوشش رسانهای است.
#شورای_عالی
#دبیرخانه_شورای_عالی
@Manahejj
#ارسالی_اعضا
🌀 عکسهای تبعیضآمیز و نژادپرستانه علیه طلاب غیر ایرانی
📝 عدم اجازه سکونت در بعضی از مجتمعهای طلاب پردیسان
🔸 حرف طلاب فقط همین که این رسم مهمان نوازی و میزبانی اسلامی ایرانی به مهمانان مسلمان و رسم رفتار انصار به مهاجرین در راه خدا و در راه اسلام و انقلاب نیست... 😔
‼️ عجیبتر اینکه بالای برخی از تابلوها تیتر زدهاند: «منشور اخلاقی»!! ولی بر مبنای کدام اخلاق؟ کدام مسلک؟!!
امام خامنهای:
"طلاب و فضلای غیر ایرانی بدانند که آنها در ایران اسلامی غریبه نیستند. شما حتّی مهمان هم نیستید، شما صاحبخانهاید. شما فرزندان عزیز من هستید. ما مقدم این پروانههای عاشق را که به شوق فراگیری معارف اسلام ناب به این دیار سفر کردهاند، گرامی میداریم. ما وظیفهی خودمان میدانیم که شما عزیزان را در حد توان خودمان، از آنچه که از معارف اسلام ناب و معارف اهلبیت (علیهمالسّلام) در اختیار ماست، برخوردار کنیم."
#اخلاق
#ضد_اخلاق
@Manahejj
📠 انعکاس نظر طلاب و اساتید
🔖 موضوع: عدم اجازه سکونت طلاب غیر ایرانی در بعضی از مجتمعهای طلاب پردیسان
💬 مسلم:
اطلاعیهای دیدم که گلایه از رفتارهای تبعیضآمیز علیه طلاب غیر ایرانی داشت و اینکه چرا حق سکونت در برخی مجتمعهای طلاب ندارند.
در واکنش به آن اطلاعیه باید گفت: اینکه به اسم منشور اخلاقی رفتارهای نژادپرستانه جا انداخته شدهاند، واقعا غلط است.
اما برخی دغدغهها هم وجود دارد که بنظر میرسد باید طی پروسهای با محوریت مرکز خدمات برطرف شود.
مثل تفاوت سبک زندگی یا دغدغه برخی مسائل بهداشتی یا مواردی از این دست. لذا پیوستهای لازم باید از سوی مرکز خدمات تدبیر شود و طی برگزاری دورههای تبیینی و آموزشی، این تبعیضهای ناروا هم حذف شوند؛ تا طلاب غیر ایرانی، احساس غربت و مظلومیت نکنند.
📌 مناهج:
یادمان باشد بخش قابل توجهی از این عزیزان، مستبصرینی هستند که نه راه بازگشت دارند؛ نه سرپناهی برای ماندن... چراکه از خانوادههای خود طرد شدهاند و عملا هیچ حمایتی ندارند.
#نظر_اعضا
#طلاب_غیر_ایرانی
@Manahejj
🌀 وقتی مرکز خدمات پاسخگوی تعهدات خود نیست؛ پای مطالبات طلاب به رسانههای عمومی باز میشود!
📝 خبرگزاری فارس منتشر کرد:
🔸 ابتدای کار به ما وعده دادند که پروژه تا سال ۹۸ به اتمام میرسد و مبالغی در چند مرحله از ما اخذ شد اما پروژه تا کنون به پایان نرسیده است.
🔻 مورد مهم دیگری که رخ داد، عدم انعقاد قرارداد رسمی بین مرکز خدمات حوزه علمیه با طلاب بود که باعث شده ما هیچ مدرک محکمی برای پیگیری در دست نداشته باشیم.
♨️ مواد اولیه و شیوه ساخت و برخی از لوازم ساختمانی که در این مجتمع به کار برده شد نیز با آنچه وعده داده شد تفاوت دارد و رفته رفته افت شدیدی کرد و حتی در شیوه ساخت هم این افت کیفیت محسوس است. این در حالی است که وقتی بابت این موضوع به سازنده اعتراض میکنیم پاسخ قانعکنندهای نمیدهد.
🌐 جزییات بیشتر در خبرگزاری فارس:
http://fna.ir/5fp8p
📌 مناهج:
با بازگشت آقای رفیعی به معاونت مسکن، پیشبینی میشد که مجددا مشکلات گذشته قرار است سر باز کند و متأسفانه انتصابات غیر دقیق رییس مرکز خدمات، زنگ هشدار عقبگرد آن مرکز را به صدا درآورده است و از این بابت طلاب و اساتید نگران هستند و انتظار پاسخگویی دارند.
این در حالی است که آقای میرمحمدی رییس مرکز خدمات باید توجه داشته باشند از آنجا که منصوب رهبری هستند، باید نهایت تلاش خود را برای حفظ وجهه، اعتبار و آبروی مرکز خدمات به کار گیرند.
✅ مناهج آماده انتشار پاسخ مسؤولین مرکز خدمات است.
📌 پرونده مناهج درباره مسکنسازی مرکز خدمات:
https://eitaa.com/manahejj/4538
#مرکز_خدمات
#تعهدات_بر_زمین_مانده
@Manahejj
🌀 تزریق دوز سوم واکسن توسط مراجع معظم تقلید و علمای حوزه علمیه قم
🔹 حضرات علما و آیات عظام نوری همدانی، جوادی آملی، شبیری زنجانی، صافی گلپایگانی، دوزدوزانی تبریزی، گرامی قمی، محقق داماد، موسوی، مسعودی خمینی و.... دوز سوم واکسن را دريافت کردند.
✅ آیت الله العظمی نوری همدانی که زندگی و عمر طولانی خودشان را مرهون طب سنتی میدانند، بعد از دریافت دوز سوم واکسن، درباره #واکسن_هراسان فرمودند: شرعا ضامن پیامدهای منفی اقدامات خود هستند.
❓آیا کسانی که واکسن هراسی میکنند، از مراجع تقلید آگاهتر هستند؟ آیا فرزندان و شاگردان علما اخبار و ادعاهای واکسن هراسان را به سمع و نظر ایشان نرساندهاند؟ آیا این افراد سودجو، اشراف بیشتری به احکام اسلامی و لزوم حفظ جان امت اسلام دارند یا مراجع معظم تقلید؟
◼️ کسانی که ادعا میکنند رهبر معظم انقلاب از آمار آسیبدیدگان واکسن خبر ندارند، آیا واقعا متوجه نمیشوند که برای دستیابی به منافع و خواستههای خود با این ادعاهای پوچ دارند تیشه به ریشه ولایت فقیه و رهبری میزنند؟ به چه قیمتی رهبری را به بیاطلاعی و غفلت و ناآگاهی متهم میسازند؟
〰〰〰〰〰〰〰
♨️ اما به زودی منتظر بازتاب خبر فوق در رسانههای مخالف واکسن باشید:👇
🔻 نفوذ در مراجع تقلید بیداد میکنه!!
🔻 بازم مراجع تقلید رو گول زدند!!
🔻 مراجع تقلید را مجبور به انجام یک عمل غیرشرعی و حرام کردند و تقیه میکنند!!
〰〰〰〰〰〰〰
♨️ انتظاری از کسانی که به اسم طب اسلامی، آلوده تجارت مافیایی و از حجیت انداختن رهبری و مراجع تقلید شدهاند نیست اما با اقدام علما و مراجع معظم تقلید حجت بر مؤمنین تمام شد.
🌐 ثامن
@Manahejj
🌀 معاونت معیشت و خانواده مرکز خدمات و مرکز نور قرارداد بستند
✍️ این قرارداد در قالب ارائه خدمت حق اشتراک یک ساله سرویسهای محصولات نور:
نورمگز (پایگاه تخصصی مجلات نور)
نورلایب (پایگاه کتابخانه دیجیتال نور)
ابرنور (پیشخوان بر خط نرمافزارهای نور)
سمیم نور (سامانه مشابهت یاب متون نور)
انجام شده است.
✅ طلاب برادر و خواهر سراسر کشور میتوانند با مراجعه به پنل شخصی خود در "سامانه سخا" (سخای جدید) و انتخاب گزینه "محصولات نور" از سرویسهای مذکور بهرهمند شوند.
#مرکز_خدمات
@Manahejj
🌀 سالروز ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها تهنیت باد
🌸 عظمت زنانه
💠 امام خامنهای
زینب کبری شور عاطفهی زنانه را همراه کرده است با عظمت و استقرار و متانت قلب یک انسان مؤمن و زبان صریح و روشن یک مجاهد فیسبیلالله و زلال معرفتی که از زبان و دل او بیرون میتراود و شنوندگان و حاضران را مبهوت میکند.
عظمت زنانهاش، بزرگان دروغین ظاهری را در مقابل او حقیر و کوچک میکند. عظمت زنانه، یعنی این.
📅 ۱۳۸۴/۰۳/۲۵
#روز_پرستار
#ولادت_حضرت_زینب (س)
@Manahejj
#جزوه_اختصاصی
🌀 جزوه ضرورت تغییر کتب آموزشی علم اصول
📝 در دو نسخه مطالعه و چاپ
🖋 شهید سید محمدباقر صدر
♨️ ضرورت و دلایل تغییر کتابهای درسی فعلی:
1️⃣ بازتاب نیافتن پیشرفتهای علم اصول
2️⃣ آموزشی نبودن
3️⃣ مناسب نبودن برای نوآموزان
4️⃣ ساختار نامناسب کتابهای موجود
♨️ پیشینه تلاش برای تغییر کتابهای آموزشی
➖ بررسی کتاب «اصول الفقه»
📌 لینک دانلود جزوه:
📲 مطالعه در گوشی همراه
🖨🖥 مطالعه در لپتاپ و پرینت A5
⚠️ هشدار: کوتاهی مسؤولین در امر تحول حوزه، موجب رفع مسؤولیت طلبه از درسخواندن نخواهد بود؛ چراکه هویت طلبه در گروی تحصیل است.
🗂 #تحول_کتب_درسی
#جزوه
#تحول_حوزه
#تحول_آموزشی
#علم_اصول
@Manahejj
ضرورت تغییر کتب - Mobile.pdf
1.86M
#جزوه_اختصاصی
🌀 جزوه ضرورت تغییر کتب آموزشی علم اصول
📝 نسخه مطالعه در گوشی همراه
🖋 شهید سید محمدباقر صدر
✅ با کلیک روی هر عنوان از فهرست، به بخش مربوط منتقل خواهید شد؛ و با کلیک روی نشان فهرست (بالای هر صفحه) به صفحه فهرست بازخواهید گشت.
🖨🖥 مطالعه در لپتاپ و پرینت A5
🗂 #تحول_کتب_درسی
@Manahejj
ضرورت تغییر کتب - Print.pdf
571.9K
#جزوه_اختصاصی
🌀 جزوه ضرورت تغییر کتب آموزشی علم اصول
📝 نسخه مطالعه در لپ تاپ و پرینت A5
🖋 شهید سید محمدباقر صدر
📲 مطالعه در گوشی همراه
🗂 #تحول_کتب_درسی
@Manahejj
مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 وقتی مرکز خدمات پاسخگوی تعهدات خود نیست؛ پای مطالبات طلاب به رسانههای عمومی باز میشود! 📝 خبرگز
📠 انعکاس نظر طلاب و اساتید
🔖 موضوع: مطالبه تسریع و تحویل واحدهای پروژه مسکن طلاب دزفول
💬 ایرانی:
خبرگزاری فارس منتشر کرد:
ما ۸۳ طلبه حوزه علمیه دزفول از سال ۹۵ برای پروژه مسکن طلاب دزفول ثبت نام کردیم و مرحله به مرحله واریزی ها را انجام دادیم.
قرار بر این بوده که نهایتا تا سال ۹۸ تحویل داده شود.
ولی سال ۱۴۰۰ هم رو به پایان است ولی خبری از تحویل واحدها نیست.
به عالم و آدم و تمام بانکها بدهکار شدیم.
حتی در معیشت زندگیمان هم ماندهایم.
و نمیتوانیم یک زیرزمین کوچک هم برای خانواده اجاره کنیم.
متاسفانه مسئولین مرکز خدمات حوزه هم اصلا پاسخگو نیست. خواهشا به داد ما برسید و صدای ما را منعکس کنید.
farsnews.ir/my/c/107069
بنده با ۳ فرزند خردسال قرارداد خانه استیجاریم یه ماه دیگه تمومه
و هر جا مراجعه میکنم با رهن ۱ میلیون تومانی حتی نمیتونم یه زیرزمین ۴۰ متری اجاره کنم.
📌 مناهج:
امیدواریم مسؤولین مرکز خدمات هرچه سریعتر پاسخگوی این حجم از نارضایتی طلاب شهرهای مختلف نسبت به عدم عمل به تعهدات مرکز خدمات نسبت به ساخت مسکن باشند.
اینکه طلاب ابراز میکنند از مسؤولین جواب درستی نمیگیرند و مجبورند مطالبات خود را در رسانههای غیرحوزوی مطرح کنند اصلا برای اعتبار و وجهه حوزه مناسب نیست و مقصر هم طلاب نیستند...
#نظر_اعضا
#مرکز_خدمات
@Manahejj
🌀 علاج بی انگیزگی طلاب
📝 عوامل دلسردی طلاب
🖋 هادی چیت ساز
🔸 تمام طلاب هنگام ورود به حوزه، شیفته جاذبههای خاص آن شدهاند که این مسیر را انتخاب میکنند؛ مخصوصا طلاب دیپلم و بالاتر که با چشم بازتری وارد این مسیر میشوند و انگیزه هدفمندتری دارند. اما مشکل اینجاست که رفته رفته از انگیزه عموم طلاب کاسته میشود. درست مثل یخی که ذره ذره آب میشود...
🔻 درباره بیانگیزگی طلاب علل زیادی را برشمردهاند مثل طولانیبودن مسیر اجتهاد، مشکلات معیشتی یا دشواری متون حوزه و.... همه این علل گرچه مؤثرند؛ اما علل ریشهدار و مهمتری وجود دارد.
🔹 اگر کسی قبل از طلبگی تحقیق مختصری بکند، کم و بیش مشکلاتی مثل درآمد کم، زاویهداشتن برخی مردم با حوزویان و سختبودن اجتهاد را خواهد شنید. پس کسانی که این مسیر را انتخاب میکنند، چشمبسته نیامدهاند و پیش از ورود به حوزه، این لوازم را پذیرفتهاند و با انگیزه وارد این مسیر میشوند.
❓اما طی مسیر طلبگی چه عواملی باعث دلسردی میشوند؟
یکی از مهمترین علل این مسئله، کلیبودن اهداف و بیبرنامگی برای رسیدن به اهداف است. نوع طلاب در ابتدا و حتی اواسط طلبگی در جواب این پرسش که «میخواهی چکاره شوی؟» میگویند، میخواهیم کسی شبیه امام خمینی (ره) و آیت الله بهجت (ره) شویم. اما اگر از برنامه علمی و تهذیبی در میانمدت و بلندمدت بپرسید، دستشان خالی است و در واقع به همان برنامه عمومی حوزه اکتفا و اعتماد کردهاند. این هدف کلی حتی تا اواسط طلبگی و سطح عالی کشش دارد، اما وقتی طلبه کمکم پا به جامعه میگذارد و نیازهای جامعه را میبیند، بهتزده میشود. از سویی مشکلات معیشتی و ... او را تحت فشار میگذارد.
❗️ولی در میانه راه، طلبه خودش را درگیر مشکلاتی میبیند. مثل مسافری که میخواهد به مقصد دوری برود که از جذابیتهایش شنیده، اما نمیداند مقصدش دقیقا کجاست و بدتر اینکه برای مدیریت سوخت، خطرهای احتمالی در مسیر، تهیه توشه کافی و نکات مهم دیگر در سفر، برنامهای ندارد. اکنون این مشکلات یکی یکی سراغش میآید و خودش را ناتوان میبیند.
✅ برای علاج این معضل، شورای عالی و مدیریت حوزه، دو راه دارد:
1️⃣ یا از ابتدا با طلاب اتمام حجت کرده و آن اعتماد عمومی به برنامه حوزه را کمرنگ کند. خیلی روشن به طلبه بگوید که خودش برای استعدادش، تواناییها و مهارتهایش فکری بکند. بگوید که برنامه عمومی حوزه، فقط بستر اولیه طلبگی است و برای موفقیت باید برنامههای دیگری هم داشت. در یک کلمه، برنامه عمومی لازم است، اما کافی نیست.
2️⃣ یا اینکه تحول جامع و مطلوب را اجرایی کند و در کنار برنامههای تحولی، هدایت تحصیلی و تهذیبی طلاب را از ابتدا جدی بگیرد. استعدادسنجی کند و برای همه طلاب، برنامه یکسان نداشته باشد. موفقیت را فقط در اجتهاد تعریف نکند و از همان ابتدا برنامههای متنوع خودش را ارائه دهد.
#نسخه_انگیزه_بخش
#انگیزه_طلاب
#شورای_عالی
#مرکز_مدیریت
@Manahejj