مناهج 🇵🇸🇮🇷
📠 انعکاس نظر طلاب و اساتید 🔖 موضوع: دعوت از غیر حوزویان 💬 مسعود: به نظر این انتقاد وارد باشد که ب
🌀 پاسخ دبیر کارگروه مشاوره و روانشناسی اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه به مطلب دعوت از غیر حوزویان
با سلام خدمت مدیران و مخاطبان رسانه حوزوی مناهج
هفته گذشته و در راستای سیر ارتقای علمی مهارتی مبلغین مشاور و روانشناس اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه، کارگاهی نیمروزه در شهر قم برگزار شد که برخی حوزویان عزیز، ملاحظاتی نسبت بدان داشتند، لذا ضمن استقبال از دغدغه پاسداشت هویت حوزوی توسط این عزیزان نکاتی تقدیم میگردد.
با توجه به ماهیت تخصصی کارگروه مشاوره و روانشناسی اداره کل اعزام مبلغ، دعوت از اساتید حوزوی خبره روانشناسی در دستور کار قرار داشته و این مهم چه در جلسه افتتاحیه (با دعوت از حجتالاسلام دکتر مهدی هادی، مدیر انجمن روانشناسی اسلامی حوزه علمیه) و چه دورهی مهارت افزایی مشهد مقدس (تابستان ۱۴۰۲) و دیگر برنامه ها کاملا مشهود بوده است.
و اما در دعوت از اساتید غیرحوزوی نیز دو ملاکِ ۱.عدم امکان دعوت از استاد حوزوی در سرفصل خاص، ۲. تدین و تعهد استاد مدعو ۳. همراستا بودن نگاه ایشان با فضای حوزه مد نظر قرار داشته و دارد.
در دوره اخیر نیز از جناب آقای دکتر یاسر مدنی (عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و عضو شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران) دعوت شد، ایشان علاوه بر تخصص بالا (دکترای تربیت مشاور)، مبدع رویکرد درمان تکجلسهای (SST) در کشور هستند.
علاوه بر این، ایشان از بیت علم و روحانیت بوده و علاوه بر جدِّ بزرگوارشان (مرحوم آیت الله العظمی حاج رضا مدنی کاشانی) دو برادر ایشان نیز در سلک سربازان امام زمان (عج) قرار دارند. خود استاد معزز نیز از باورمندان عمیق به انقلاب اسلامی و علاقه مندان حوزه های علمیه بوده و رعایت دقیق مسائل شرعی از رویه های شخصی ایشان است.
امیدواریم حضور امثال ایشان (با روحیه بالای انقلابی و تحفظ بر مسائل شرعی) در جایگاه شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، موجب ارتقای روحیه دین مداری در فضای روانشناسی کشور باشد.
دبیر کارگروه مشاوره و روانشناسی
اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 آیا ما وارث رسولیم؟!
🎙 عینصاد
⛔️ کفر یکی از موانع ارث است...
#طلبگی
#تهذیب
#رسول_الله
#وارث_نبی
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 مسؤولان در قیامت دستبسته محشور میشوند
🎥 درس اخلاق امام حوزه با موضوع تبعات اخروی ریاست و مسؤولیت
🔺 در آن حوزهی مأموریّت که ما آنجا رئیسیم، مدیریم، یک کارهای هستیم، بعضی از کارها انجام میگیرد که ما میتوانستیم مانع آن بشویم و نشدیم؛ حالا یا #غفلت کردیم [وارد] نشدیم، یا از روی #تنبلی وارد نشدیم؛ این کار خلاف، زیر نظر ما و در پُست نگهبانی ما انجام گرفت -پُست نگهبانی ما است دیگر-
🔻 یا بعضی از کارها باید انجام میگرفت در حوزهی مأموریّت ما که انجام نگرفت؛ یا بهخاطر اینکه ما نفهمیدیم، دقّت نکردیم، تعقیب نکردیم، مشورت نکردیم، پرسوجو نکردیم و ندانستیم، یا نه، دانستیم، تنبلی کردیم، امروز و فردا کردیم، [گفتیم] حالا انشاءاللّه بعداً، فردا، و ضایع شد، فوت شد.
♨️ اگر ماها #عقل داشته باشیم، باید دنبال ریاست ندویم؛ واقعاً اینجوری است. باید دنبال ریاست نرویم؛ ریاست این تبعات را دارد.
⛔️ بعضی میدوند دنبال ریاست، نمیفهمند که نفْس این آمریّت و ریاست، این #خطرات را دارد که روز قیامت وقتی او را بیاورند، مغلولاً میآورند؛ این چیز خیلی مهمّی است. مغلولاً میآورند او را در پای محاسبهی الهی...
#درس_اخلاق_مدیران
@Manahejj
🌀 حوزه برای معضلات جامعه راهکار ارائه دهد!
📝 میرزای شیرازی کسی را مسئول میکرد او را #موعظه کند!
👤 استاد حسینی بوشهری دبیر شورای عالی و رئیس جامعه مدرسین
🔺 بسیاری از لغزشها و انحرافاتی که در طول تاریخ افتاده، عمدتاً به خاطر دوری افراد از خط و مشی اصلی روحانیت و حوزههای علمیه بوده است؛ وقتی مسائل غیر حوزوی را به نام حوزه داخل حوزه کنیم این انحرافات شکل خواهد گرفت.
🔻 همچنین کارکرد عمده حوزههای علمیه را تربیت نفوس عنوان و سیره علمای بزرگی همچون آیت الله میرزای شیرازی در تربیت نفوس را خاطرنشان کرد و افزود:
آیت الله میرزای شیرازی در تربیت نفوس فردی را بر منبر نشانده و درخواست میکرد تا او را موعظه کند!
🌐 مشروح خبر:
rasanews.ir/0037G5
📌 مناهج:
آگاهی از لیست مفصلی از بایدهای بیجواب:
🌀 باید...
https://eitaa.com/manahejj/6792
📠 انعکاس نظر طلاب و اساتید
https://eitaa.com/manahejj/6794
🌀 باید!!
https://eitaa.com/manahejj/6900
🌀 بایدهای حوزه انقلابی
https://eitaa.com/manahejj/6177
🌀 حوزه باید به فکر تربیت نیرو برای نظام باشد
https://eitaa.com/manahejj/4458
#مخاطب_بایدها
#شورای_عالی
🗂 #کارنامه
@Manahejj
هدایت شده از طلبه مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ یعنی کی میتونه باشه؟! 🤔
کاری از طلبه مدیا
🎞 @Talabeh_Media
4_5828202790253499736.mp3
13.64M
🌀 صوت کامل بیانات صبح امروز امام خامنهای در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت
#هفته_وحدت
@Manahejj
🌀 فراخوان رهبر انقلاب خطاب به کشورهای اسلامی منطقه
📝 اتخاذ خطمشی واحد؛ مانع دخالت زورگویان
🔸 امام خامنهای با تأکید بر اینکه #اتحاد کشورهای اسلامی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا مانع دزدی، زورگویی و دخالتهای آمریکا خواهد شد، گفتند:
♨️ امروز آمریکا به کشورهای منطقه ضربه سیاسی و اقتصادی میزند، نفت سوریه را می دزد، داعش ظالم و وحشی و خونخوار را در اردوگاههای خود محافظت و نگهداری میکند تا در روز نیاز دوباره به میدان بیاورد و در امور کشورها دخالت میکند،
✅ اما اگر همه متحد باشیم و ایران، عراق، سوریه، لبنان، عربستان، مصر، اردن و کشورهای حاشیه خلیج فارس خط مشی واحدی را در مسائل اساسی و کلی اتخاذ کنند، قدرتهای زورگو نمیتوانند و جرأت نمیکنند در امور داخلی و سیاست خارجی آنها دخالت کنند.
📗 متن کامل بیانات:👇🏻
http://khl.ink/f/53980
#هفته_وحدت
@Manahejj
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
مشروطه بخش پانزدهم.mp3
12.15M
🌀 بخش پانزدهم پادکست «مشروطه: از تولد تا مرگ»
🎧 فصل علمای مجاهد
🎙 محمد خادمی
♨️ آنچه خواهید شنید:
❓چرا شیخ رساله حرمت مشروطیت را نوشت؟!
🔺 بررسی تفصیلی عبارات رساله حرمت مشروطیت
⁉️ چرا مشروطهخواهان غربی از نظر شیخ مرتد بودند؟!
⁉️ آیا آخوند خراسانی گفته بود شیخ فضلالله فاسد است؟!
〰️〰️〰️〰️〰️
#علمای_مجاهد
#مشروطه
#شیخ_فضل_الله
@Manahejj_Radio
@Manahejj
📠 انعکاس نظر طلاب و اساتید
🔖 موضوع: بحران هویت در برخی مسؤولین مرکز مدیریت؟!!
💬 محمد:
🔺 وقتی معاون آموزش حوزههای علمیه که باید پرچمدار حمایت از #مدرک_حوزوی باشد، از عنوان #دکتر استفاده کند دیگر از دیگران چه انتظاری میتوان داشت...
🔺 حتی اگر شخص معاون آموزش از استفاده این عنوان برای ایشان خبر نداشته و مخالف چنین عناوینی هستند، وقتی چنین حجم انبوهی پیامک ارسال شده باید اعلام موضع کنند.
⁉️ گاهی با خود میاندیشم کجا هستند افرادی که نسبت به عناوین اصیل حوزوی و احیای آنها و ضابطهمندکردنشان #غیرت نشان دهند.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📌 مناهج نظرات اعضا را بدون رد یا تأیید منتشر میکند؛ همچنین آمادگی دارد پاسخ مسؤولین را منتشر کند.
#نظر_اعضا
#صدای_طلاب
#القاب_حوزوی
#شورای_عالی
#مرکز_مدیریت
@Manahejj
🌀 علاقه به عنوان دکتری و پرهیز از عناوین حوزوی!!
📝 عنوانی که حاکی از بحران هویت است
🖋 محمد عالم زاده نوری
🔸 یکی از دوستان قدیم را در نوشتهای «حجتالاسلام» خطاب کردم. برآشفته و معترض برای من نوشته بود: «من برای کسب عنوان #دکتر زحمت طاقتفرسا کشیدهام. این عنوان هیچ بار خودنمایی و ظاهرفریبی ندارد و صرفاً معرف مدرک علمی من است و برای من قابل اثبات است؛ درحالیکه عناوینی مثل حجتالاسلام قابل اثبات نیست و لااقل نسبت به شخص خودم عوامفریبانه است».
🔺 این عبارات نشان از بحران هویت طلبگی دارد. این دوست به هر جهت طلبگی را شکوهمند نمیبیند، از طلبگی احساس ارزشمندی نمیکند و به آن بر خود نمیبالد.
🔻 پاسخ من به ایشان این بود: «برادر! از اینکه حجتالاسلام خطابتان کردهام و دکترتان نخواندهام برآشفته شدهاید و این کار مرا اهانت دانستهاید. برای این منظور نیز چند استدلال (مشتمل بر صغری و کبری) عرضه کردهاید:
1⃣ استدلال اول:
من شما را به نامی که حساسیت بدان داشتهاید نخواندهام. هرکس دیگری را به نامی که حساسیت بدان دارد نخواند به او اهانت کرده است. پس من به شما اهانت کردهام.
➖ من کبرای این استدلال را نمیفهمم. طبق قواعد منطق، کبرای استدلال باید کلیت داشته باشد و با یک نمونهی مخالف نقض میشود. اگر کسی به نام آیتالله علاقهی ویژه داشت یا دوست داشت دربارهی او کلمهی نازلی را به کار ببرند آیا ما موظفایم که او را «آیت الله» بخوانیم یا آن کلمهی اهانتآمیز را دربارهی او به کار ببریم؟
آیا ما باید حساسیتهای دیگران را ارضا کنیم؟
2⃣ استدلال دوم:
شما برای بدست آوردن مدرک دکترا خیلی زحمت کشیدهاید. چون شما خیلی در این باره زحمت کشیدهاید دیگران باید شما را به آن نام بخوانند و هرکس شما را اینگونه نخواند به او اهانت کرده است. پس من به شما اهانت کردهام.
➖ اینجا هم گویا کبری کلیت ندارد. شما پیش از آن برای ساخت خانهی خود هم زحمت کشیدهاید. آیا هرکس برای چیزی خیلی زحمت کشید باید به آن نام خوانده شود؟
در ضمن اگر این استدلال درست باشد باز هم شما را باید حجتالاسلام بخوانم؛ زیرا شما مجموعا دو سه سال برای دکتری زحمت کشیدهاید اما برای طلبگی چند برابر بیشتر زحمت کشیدهاید؛ بنابراین چند برابر بیش از آنکه شما را دکتر بخوانم لازم است حجتالاسلام بدانم.
📗 بخشی از کتاب عیار حماسه طلبگی
〰〰〰〰〰〰
📌 مطالعه بیشتر:
🌀 بازار داغ «عنوانفروشی» و عناوین بیحساب حوزوی
https://eitaa.com/manahejj/7014
#هویت_طلبگی
#القاب_حوزوی
#مدرک_حوزوی
@Manahejj
🌀 دکتر حسینی بوشهری و دکتر اعرافی؟!!
🖋 هادی مصریپور؛ #یادداشت_مهمان
🔺 اعضای محترم و بزرگوار شورای عالی را عدهای «آیت الله» خطاب میکنند و برخی «حجتالاسلام والمسلمین» و عدهای هم «استاد» و ...؛ اما خطاب هیچیک از این عناوین به اعضای گرانقدر شورای عالی و همچنین مدیر محترم حوزههای علمیه دقیق نیستند.
🔻 چون قانونِ مشخصی وجود ندارد؛ نهایتا طبق همین قوانین موجود حوزوی میتوانیم به بزرگانی مثل آقایان بوشهری و اعرافی -که نزد ما هم قابل احترام هستند- بگوییم «دکتر»...
📌 متن کامل یادداشت👇🏻
#القاب_حوزوی
#مدرک_حوزوی
@Manahejj
🌀 دکتر حسینی بوشهری و دکتر اعرافی؟!!
🖋 هادی مصریپور؛ #یادداشت_مهمان
🔸 چندی است که مجدد زخمهای کهنه از کوتاهی در سیاستگذاری حوزههای علمیه در باب عناوین و القاب حوزوی سر باز کرده است و دیدم که برخی رسانههای حوزوی نیز به این امر مهم - که تأثیر قابل توجهی در هویت / بیهویتی بدنه حوزههای علمیه اعم از طلبه و استاد دارد- پرداختهاند.
♨️ آنچه بهنظرم لازم است مورد توجه قرار گیرد این است که تنها طلاب درگیر عناوین و القاب حوزوی نیستند؛ همه حوزه در این مهم گرفتاری و مصائب خاص خود دارند.
🔺 فیالمثل اعضای محترم و بزرگوار شورای عالی را عدهای «آیت الله» خطاب میکنند و برخی «حجتالاسلام والمسلمین» و عدهای هم «استاد» و ...؛ اما خطاب هیچیک از این عناوین به اعضای گرانقدر شورای عالی و همچنین مدیر محترم حوزههای علمیه دقیق نیستند؛ چه رسد به معاونین و زیردستان و....
⁉️ میپرسید چرا؟
چون هیچ قانونِ نوشته و ضابطه مشخصی از سوی شورای عالی و مرکز مدیریت تنظیم و تصویب نشده است. وقتی چنین معیاری از اساس، وجود ندارد چرا و چطور میتوانیم از عناوین حوزوی برای اشخاص مختلف استفاده کنیم؟! تنها مراجع هستند که میدانیم و اطمینان داریم عنوان آیت الله در مورد آنها صدق میکند اما در مورد بقیه افراد (چه مسؤول چه غیر مسؤول) چگونه و با چه خطکش و عیاری باید بسنجیم که آیت الله هستند یا نیستند؛ حجتالاسلام هستند یا نیستند؛ بر مسلمین حجت هستند یا نیستند؟!!
🔻 لذا طبق همین قوانین موجود حوزوی نهایتا میتوانیم به بزرگانی مثل آقایان بوشهری و اعرافی -که نزد ما هم قابل احترام هستند- بگوییم: «دکتر»؛ البته در صورت ارائه پایاننامه سطح 4 حوزوی؛ که حتما ارائه کردهاند و خوب است عنوان و محتوای پایاننامه همه مسؤولین محترم حوزوی در دسترس آحاد حوزویان قرار گیرد برای استفاده علمی.
‼️ البته یک نکته قانونی هم وجود دارد؛ آن هم اینکه طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدرک سطح 4 حوزه معادل دکتری است نه خود دکتری؛ که چون درون حوزه هستیم میتوان این قانون را نادیده گرفت یا ناخواسته با استمرار اهمال در تعریف دقیق مدارج و عناوین اصیل حوزوی، حوزویان را همچنان برای گرفتن اصل دکتری به دانشگاهها سوق داد.
❇️ علی ای حال آنچه به قلم تحریر درآمد، واقعیتی است که در حوزه امروز جریان دارد و این دغدغه از این جهت مطرح شد که حتی اعضای محترم شورای عالی ضابطه خاصی برای استفاده از عناوین و القاب حوزوی تدوین نکردهاند؛ وگرنه احترام همه اعضای محترم شورای عالی و مدیریت حوزههای علمیه برای همه ما لازم و مفروض است و به هیچوجه خدایناکرده این نوشته در مقام تنقیص بزرگان نبوده و نیست.
✅ از خدای متعال توفیق عمل بزرگان و تصمیمگیران نهادهای حوزوی به «بایدها و وظایف خویش» را خواستارم.
و من الله التوفیق
#القاب_حوزوی
#مدرک_حوزوی
#شورای_عالی
#مرکز_مدیریت
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 بازهم سناریوی تکراریِ ضد انقلاب
🔸 دختر خانمی ۱۶ ساله (به اسم آرمیتا گراوند) در مترو حالش بد شده، به بیمارستان منتقل میشود و فیلم این واقعه نیز منتشر گردیده است.
🔺 در فیلمها و عکسها واضح است که کسی کاری به ایشان نداشته است، پدر و مادرش نیز مصاحبه کردهاند که دوربینها را چک کردیم و این یک حادثه بوده و همکلاسیهای دخترمان هم کنار او بودهاند.
🔻 اما اپوزیسیون ضد انقلاب و پادوهای داخلی آنها از جریان غربگرا، به دنبال روایتسازی جعلی از این واقعه هستند.
☑️ صحبتهای پدر و مادر آرمیتا گراوند:
«به جای حاشیهسازی برای سلامتی دخترمان دعا کنید»
🔻 «همه فیلمهای مترو را دیدیم. حادثه پیشآمده یک اتفاق بود. از همه میخواهیم بهجای حاشیهسازی برای دخترمان دعا کنند.
دخترمان با دوستانش برای رفتن به مدرسه در متروی شهدا قرار گذاشته بود که پس از ورود به قطار دچار افت فشار شده که پس از بههمخوردن تعادلش سرش با لبهٔ قطار برخورد میکند.
او توسط دوستانش به بیرون منتقل میشود و بلافاصله با عوامل اورژانس تماس گرفته و دقایقی بعد آرمیتا به بیمارستان منتقل میشود.»
🔺 این نوجوان در حال حاضر در یکی از بیمارستانهای تهران تحت درمان است اما لاشخورهای ضد انقلاب با فضاسازی گسترده رسانهای به دنبال خلق یک مهسا امینی جدید برای فریب افکار عمومی هستند.
#خط_تبیین
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 بیانات امام خامنهای در دیدار اعضای ستاد برگزاری همایش بزرگداشت آیت الله ناصری اصفهانی
🎥 انتشار به مناسبت برگزاری همایش سالک الیالله
#سالک_الی_الله
#آیت_الله_ناصری
@Manahejj
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
Mashrouteh 04.pdf
3.94M
🌀 انتشار «رساله حرمت مشروطه» اثر شیخ فضلالله نوری + اسناد
❗️ این رساله برای اولین بار به طور مستقل منتشر میشود و دقت در عبارات آن از نظر تاریخی بسیار آموزنده است.
🔹 شیخ فضلالله در این رساله با مجلس غربگرا و مفاسد آن به شدت مخالفت میکند و مشروطهخواهان افراطی را مرتد میداند!
🎙 در قسمت پانزدهم پادکست مشروطه درباره این رساله توضیح دادهایم.
〰️〰️〰️〰️〰️
#علمای_مجاهد
#مشروطه
#شیخ_فضل_الله
@Manahejj_Radio
@Manahejj
🌀 یکی از دروازههای جهنم به روی اسرائیل گشوده شد
🖋 محمد ایمانی
🔸 بامداد امروز، یک در از هفت دروازه جهنم، به روی اشغالگران صهیونیست گشوده شد. و این در حالی بود که آنها در سالگرد جنگ کیپور، با سرمستی، خاطرات پیروزی ۵۰ سال قبل بر مصر و سوریه و چند کشور عربی دیگر را مرور میکردند.
🔺 صهیونیستها هرگز مانند بامداد امروز و در چنین مقیاس بزرگی، غافلگیر نشده بودند. ناگهان رزمندگان مقاومت فلسطین را از چند جهت در داخل شهرها و شهرک های اشغالی، بالای سر خود ببینند؛ پیش از ملاقات با جناب عزرائیل.
♨️ اصلا ۹۰ درصد قدرت ارتش و سرویسهای جاسوسی رژیم صهیونیستی، در غافلگیرکردن حریفان و ضربت رعدآسا به آنها بود. چه در جنگ با کشورهای عربی و چه حملات تروریستی به غزه یا برخی مناطق کرانه باختری در گذشته.
❇️ این بار اما ورق برگشته و نوید آغاز دوران جدید را میدهد. دورانی که سران ارتش و سرویسهای اطلاعاتی اسرائیل، غافلگیرشده و در حالی که چند ساعت از حمله رعدآسای مقاومت فلسطین میگذرد، هنوز نتوانستهاند خود را پیدا کنند و اتباع خود را از بُهتزدگی بیرون بکشند. آنها حتی نمیدانند برنامه دیگر محورهای جبهه مقاومت چیست و از کدام جبهه بعدی آغاز میشود.
🔻 بندآمدن زبان سران اسرائیل، خود رساترین پیام است. این که قافیه را باختهاند و خبری را که چند روز پیش شنیدند، جرعه جرعه مینوشند و باور میکنند: "رژیم صهیونیستی در حال مرگ است".
♦️ هلاکت و اسارت حدود یکصد نظامی صهیونیست به همراه ادوات نظامی آنها و پیشروی رزمندگان مقاومت در برخی مناطق، در کنار موشک باران عمق رژیم صهیونیستی حتی در تل آویو -بی آن که کمترین آسیبی به خواب سنگین گنبد آهنین وارد شود- عملیاتی بیسابقه است.
✅ این عملیات پیچیده، نه در طول چند هفته، بلکه ظرف یکی دو ساعت اتفاق افتاده است. این شکست تحقیرآمیز، روحیه صهیونیستها را نابود میکند.
♦️ آنها در تاریخ خوانده بودند که یهود بنی نظیر پس از خیانت به پیامبر اسلام (ص)، چگونه مرگ و نابودی را جلو چشم دیدند. اما حالا نوبت خودشان است تا غافلگیری را تجربه کنند:
💠 "ظَنُّوا أَنَّهُمْ مَانِعَتُهُمْ حُصُونُهُمْ مِنَ اللَّهِ فَأَتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُمْ بِأَيْدِيهِمْ وَأَيْدِي الْمُؤْمِنِينَ فَاعْتَبِرُوا يَا أُولِي الْأَبْصَارِ...
♦️ گمان میکردند دژهايشان ، مانع آنها در برابر خدا خواهد بود، پس خداوند از جايى كه گمان نمی کردند، بر آنان درآمد و وحشت را در دل های شان افكند [به طورى كه] به دست خود و دست مؤمنان، خانه هاى خود را خراب می کردند؛ پس اى صاحبان بینایی، عبرت گيريد". (سوره حشر)
#خط_تبیین
#نابودی_اسرائیل
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 آوارگی صهیونیستها در بیابان
🔹 با انتشار تصاویری از آوارهشدن صهیونیستها بهدلیل حملات نیروهای مقاومت، کاربران این اتفاق را به سرگردانی بنیاسرائیل بهخاطر نافرمانی از حضرت موسی تشبیه کردند.
🌐 خبرگزاری فارس
#طوفان_الاقصی
@Manahejj
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 پایگاه نظامی اسرائیل از خاک لبنان هدف قرار داده شد
🎥 حزب الله مسئولیت حمله به سه سایت اشغالگر اسرائیل در مزارع شبعا لبنان را بر عهده گرفت
رویترز به گزارش از یک منبع امنیتی:
🔺️گلوله های شلیک شده از لبنان به پایگاه نظامی اسرائیل در مزارع شبعا اصابت کرد.
بیانیه حزب الله لبنان:
🔺️در مسیر آزادی باقی مانده از سرزمین اشغالی لبنان و در همبستگی با مقاومت پیروز فلسطین و مردم مبارز و صبور فلسطین، گروهک های سردار شهید حاج عماد مغنیه در مقاومت اسلامی صبح امروز یکشنبه به سه نقطه از اشغالگران صهیونیست در منطقه مزارع شبعا لبنان حمله کردند که عبارتند از:
سایت رادار، سایت زبدین و سایت رویسطه العالم با تعداد زیادی گلوله توپ و موشک های هدایت شونده شلیک شد و سایت ها به طور مستقیم مورد اصابت قرار گرفت.پیروزی فقط از خدای توانا و حکیم است.
🌐 مشرق نیوز
#طوفان_الاقصی
@Manahejj
🌀 استاد ملای انقلابی یا ملای سکولار محبوب آمریکا!؟
📝 نقدی بر سخنان اخیر آقای علوی بروجردی
🖋 مسعود محمدی؛ #یادداشت_مهمان
🔸 استاد علوی بروجردی در جلسه اخیر نشست اساتید گفت: «آیا غیر از جهت ملایی در حوزه برای مجوز دادن به اساتید هم جهتی مطرح است؟ ما عناوینی در حوزه داریم؛ برای تدریس شخص باید انقلابی و بسیجی و خودی باشد؟ در حوزه معیار اصلی ما «ملایی» بوده است و رشد افراد با ملّایی بوده است. اگر این را حذف کنیم، مطالبی که اصل نیست، خوب است و مستحسن است و در کنار قصه باشد؛ اما اگر اصل را کنار زدیم و چیزهای دیگر را به جای آن قرار دادیم، صحبت خودی و غیر خودی مطرح میشود و خودیها به سرعت مجوز میگیرند و غیر خودیها مجوز نمیگیرند.»
1⃣ حال آنکه حوزه علمیه هنوز هشدارهای امام خمینی قدس سره در وصیتنامه سیاسی الهی در باب خطر توطئهی دشمنان و منافقین برای نفوذ دادن منحرفین در حوزه را فراموش نکرده است که فرمودند:
«وصیت اینجانب به حوزههای مقدسه علمیه آن است كه كراراً عرض نمودهام كه در این زمان كه مخالفین اسلام و جمهوری اسلامی كمر به براندازی اسلام بستهاند و از هر راه ممكن برای این مقصد شیطانی كوشش مینمایند، و یكی از راههای با اهمیت برای مقصد شوم آنان و خطرناك برای اسلام و حوزههای اسلامی، نفوذدادن افراد #منحرف و #تبهكار در حوزههای علمیه است، كه خطر بزرگ كوتاه مدت آن بدنام نمودن حوزهها با اعمال ناشایسته و اخلاق و #روش_انحرافی است و خطر بسیار عظیم آن در درازمدت به مقامات بالا رسیدن یک یا #چند_نفر_شیاد كه با آگاهی بر علوم اسلامی و جا زدن خود در بین تودهها و قشرهای مردم پاکدل، و علاقهمند نمودن آنان به خویش و ضربه مهلک زدن به حوزههای اسلامی و اسلام عزیز و كشور در موقع مناسب میباشد.»
2⃣ امام خامنهای نیز در هشدار نسبت به نفوذیهایی که دم از اسلام میزنند اما در کنار کسانی قرار میگیرند که سکولاریزم را تعقیب میکنند فرمودند:
«یک عده... نشان دادند که به اداره کشور بر طبق احکام اسلام از بُن دندان عقیدهای ندارند؛ آنها اسم اسلام را میخواهند و اسم اسلام را دوست میدارند؛ دشمن اسلام به آن معنا هم نیستند، اما مطلقاً اعتقادی به فقه اسلامی ندارند؛ معتقد به همان روشهای فردیاند... اینها هم دم از اصلاح میزنند.
گاهی دم از اسلام هم میزنند، اما در کنار کسانی قرار میگیرند که صریحاً علیه اسلام دارند شعار میدهند و با آنها اظهار همبستگی میکنند؛ گاهی دم از اسلام میزنند، اما در کنار کسانی قرار میگیرند که شعار ضدیت با حکومت اسلامی، شعار سکولاریزم و حکومت منهای دین و حکومت غیر دینی و حکومت ضد دینی و لائیسم را میدهند!
پیداست که اینها #نفوذی اند؛ اینها جزو آن دستهای نیستند که ارزشها را قبول دارند و معتقد به تحولاند؛ نه، اینها نفوذیاند؛ اینها بیگانه و غریبهاند... اینها #غیر_خودی اند؛ اینها انقلاب و اسلام و ارزشها را قبول ندارند؛ جناحهای #خودی باید حواسشان را جمع کنند.» (۱۳۷۹/۰۲/۲۳)
3⃣ منطق خودی و غیر خودی ریشه روایی دارد:
امیرالمؤمنین علی علیهالسلام در خطبه ۸۶ نهج البلاغه به تفصیل به نشانههای دوستان خدا (خودیها) و در مقابل به مشخصات دشمنان خدا (غیرخودیها) در میان جمع مسلمانان میپردازد و در خطبه ۸۷، صفات آنها را بیان میفرماید؛
همچنین حضرت آن هنگام که ابوذر غفاری را بدرقه میکند، او را به دلیل تلاش برای نمایاندن مرز خودی با غیرخودی ستایش میکند و سپس او را به رحمت و یاری خداوند امیدوار میسازد.
همچنین در سایر خطبهها، نامهها و حکمتهای نهج البلاغه بر مرزبندی خودی و غیر خودی اشاره شده است؛ از نمونههای بارز، این سخن حضرت است:
«دوست پیامبر خدا، حضرت محمد صلی الله علیه و آله کسی است که اطاعت پروردگار کند؛ هرچند که با آن حضرت #نسبت_فامیلی نداشته باشد و دشمن آن حضرت، کسی است که معصیت خداوند را انجام دهد؛ اگرچه #نسبت_فامیلی_نزدیک با آن حضرت داشته باشد.» (حکمت ۹۶)
🔺 با توجه به نکات فوق الذکر باید به ایشان و همه #مدعیان_کرامت_بهائیت هشدار دهیم که:
«هر آدم عاقلى تا دید دشمن برایش كف مىزند، باید به فكر فرو برود و بگوید من چه غلطى كردم؛ من چه كار كردم كه دشمن براى من كف مىزند؟! باید به خود بیاید. این مایهى غصه است كه بعضى از كف زدن دشمن خوششان مىآید! اگر گلزن مهاجم ما در میدان فوتبال، اشتباها به دروازهى خودش گل بزند، چه كسى در آن میدان كف خواهد زد؟ طرفداران تیم مقابل و مخالف.
حالا شما وقتى كه مىبینى دشمن برایت كف مىزند، باید بفهمى كه به دروازهى خودى گل زدهاى! ببین چرا زدى؟ ببین چرا كردى؟ ببین چه اشتباهى كردهاى؟ ببین مشكلت كجاست؟ بگرد مشكل خودت را پیدا كن و #توبه كن»
(امام خامنهای؛ ۱۳۷۸/۰۹/۲۶)
#نشست_اساتید
#علوی_بروجردی
@Manahejj
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
مشروطه بخش شانزدهم.mp3
14.42M
🌀 بخش شانزدهم پادکست «مشروطه: از تولد تا مرگ»
🎧 فصل علمای مجاهد
🎙 محمد خادمی
♨️ آنچه خواهید شنید:
🔹 لجنپراکنیهای روزنامههای زمان مشروطه علیه دین
🔹 نطق شیخ علی لاهیجی و بیان ذرهای از توهینهای روزنامهها
🔹 محمدعلی شاه چرا مدتها با مجلس نرمش نشان داد؟!
🔹 واکنش انگلیس و تندروها به همکاریهای محمدعلی شاه چه بود؟!
〰️〰️〰️〰️〰️
#علمای_مجاهد
#مشروطه
#شیخ_فضل_الله
@Manahejj_Radio
@Manahejj
OstadAbedi_palestine_14020716.mp3
2.43M
🌀 بیانات استاد احمد عابدی درباره فلسطین و غزه و حمله به اسرائیل
(طوفان الاقصی)
🎙 بیانات بعد از جلسه درس خارج فقه، یکشنبه ۱۶مهرماه ۱۴۰۲، حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها
🔹 موقعیت عسقلان
🔹 مقام رأس الحسین علیه السلام
🔹 اهمیت معنوی غزه برای اسلام
🔹 مرقد حضرت هاشم علیه السلام
🔹 اهمیت عملیات طوفان الاقصی و قابل توجه بودن تلفات وارده به صهیونیستها
🔹 خباثت و بیرحمی یهود در طی تاریخ و جنگ با مسیحیان
#طوفان_الاقصی
@ahmad_aabedi
@Manahejj
🌀 درس آقایان نشست اساتید خلوت است، نه دروس اطراف حرم
📝 پاسخی به نگرانی استاد علوی بروجردی درباره خلوتبودن درس ایشان و دیگر سران نشست اساتید
🖋 نام محفوظ؛ #یادداشت_مهمان
🔺 استاد علوی بروجردی و برخی دیگر از آقایان نشست اساتید ادعا کردهاند: «درسهای اطراف حرم از رونق افتاده و مرکز مدیریت عمدا باعث تضعیف دروس آزاد شده است!!»
✅ اما نگاهی به واقعیت جاری در دروس حرم و اطراف حرم بیاندازیم:
1⃣ در مسجد اعظم خیل زیادی از طلاب پای درس استاد شبزندهدار هستند.
2⃣ درس استاد جواد مروی در مدرسه آیتالله گلپایگانی(در مسجد انبوهی از جمعیت) حاضرند.
در زمستان درس ایشان از ۷ صبح (ابتدای صبح) آغاز میشود و هیچ وقت هم خلوت نبوده است.
3⃣ حسینیه طبقه پایین مدرس مرحوم تبریزی انبوهی از جمعیت طلاب فاضل پای درس استاد شهیدی هستند.
4⃣ درس استاد احمد عابدی که در حرم برگزار میشود جزء شلوغترین دروس است.
🔺 این فقط نام چهار تن از اساتید بود که با استقبال فوقالعادهی طلاب و فضلا مواجه است؛ طلاب روزانه خود را از پردیسان و مهدیه و اقصی نقاط قم پای درس این اساتید میرسانند؛
🔺 طبعا تنوع ذائقه سیاسی و علمی اساتید فوق هم بر همه محرز است و بینیاز از توضیح...
♨️ بله آقای استاد علوی بروجردی! اگر درس شما و سران نشست اساتید خلوت است به این دلیل است که حتی در «ملایی» نتوانستید خود را به طلاب ثابت کنید. طلاب دنبال استاد ملای واقعی هستند، نه خود استادپنداران و خودمرجعپنداران کممایه!
اینکه از این جمعیتی که پای درس شما هستند شاید سی نفر هم طلبه در حال تحصیل نباشند و مابقی جزو معمرین -و کسانی که به هر دلیل امکان انتخاب واحد درس خارج را ندارند- هستند، دلیل را در میزان علمیت و بصیرت خود جستجو کنید، چرا چوبش را #مرکز_مدیریت و #شورای_عالی باید بخورد؟!!
✅ درس آزاد یعنی هر استادی در هر مکانی امکان و اختیار انتخاب مدرس را داشته باشد و هر طلبهای هم امکان انتخاب آزادنه استاد و مدرس خود را در هر نقطهای داشته باشد.
⛔️ لطفاً به نام دروس آزاد، دیکتاتوری راه نیاندازید...
#نشست_اساتید
#علوی_بروجردی
#دیکتاتوری_نشست_اساتید
@Manahejj
🌀 اجتماع عظیم حوزه و حوزویان در حمایت از جبهه مقاومت و فلسطین
📝 سه شنبه در مدرسه فیضیه
♨️ اجتماع عظیم حوزه و حوزویان در حمایت از جبهه مقاومت و فلسطین، روز سه شنبه ۱۴۰۲/۷/۱۸ ساعت ۱۰ صبح در مدرسه مبارکه فیضیه از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه و با حضور، علما،اعضای جامعه مدرسین، اعضای شورای عالی، مدیران مرکز مدیریت حوزههای علمیه اساتید، طلاب برادر و خواهر و با سخنرانی یکی از اعضای جامعه مدرسین برگزار خواهد شد.
#حوزه_انقلابی_قم
@Manahejj