#پلیس_امنیت_اخلاقی
داخل مقر شدم فقط یک آقا که لباس ناجا تن اش بود پشت میز و رایانه و روی صندلی دیدم.
..
آقا چرا این ماشین #گشت_ارشاد نیست تو صفائیه قبلا بود!؟
گفت چرا هست
گفتم دیشب نبود پریشب نبود
گفت دیشب مسجد رفعت بود
کلا یک ون است و کل قم
گفتم واقعا شهر قم یک ماشین برای این مسئله شایع دارد؟؟؟
گفت بله یکیه
گفتم چرا ناجا برای حمایت از این قسمت از خودش ، یک فیلم نمی سازد
بودجه نیست...
گفتم اگر بودجه نیست فیلم ساخته شود حداقل مانع ساخته شدن فیلمی که علیه خودش است بشود
فیلم می سازند بر ضد #گشت_ارشاد
...
من چند بار زنگ زدم ۱۹۷ برنداشتند
گفت زنگ نزن فایده ای ندارد از اون بالا بودجه ای نیست توجه کنند
..
آمدم بیرون با کسی که لباس ناجا داشت حزف زدم
گفت آقا وقتی خودشان میخان ملت این طور باشند ما چه کنیم
نمیخان دیگه
...
همین یک ماشین است یا خراب است یا بنزین ندارد
داشت ماشین را دستمال می کشید
دلم سوخت...گفتم یه پول دستی بدهم برا بنزین اش...
کنار حرم خانم دیدم کشف حجاب کرده.... خانم ها را ول کنین بی حجاب می شوند...
گفتم همینه که خدا غیرت را برا مردها گذاشته ...
گفتم اگر بودجه ندارید به همین #صداو#صداوسیما بگید یک دوربین بفرستد کنار کارتون فیلم بگیرد ... بچه مذهبی نگوید دختر را می زنند می کنند تو ماشین.
گفت عسکری الان همین جا بود
گفتم خب بهشون بگویید دیگه
...
آحر سر رفت تو می خواست در را ببندد گفت شماره من را داشته باش.
شماره شو یادداشت کردم
.. ایشان بر خلاف آن آقای داخل نشیته واقعا دغدغه داشت و معتقد بود ... از پرسنل ناجا گفتم که خودشان بعضا حرف علیه حجاب قانونی و #امر_به_معروف_نهی_از_منکر می زنند گفت خب چه کنیم قبول ندارند دیگه
.
بعدش مسیر را ادامه دادم به سمت #مجتمع_ناشران ؛ دم پله ها مجتمع بود که ابوالفضل را دیدم، سلام کردم . او هم جواب داد من برگشتم او می خواست برود
گفتم ابوالفضل نشناخته جواب سلام دادید ؟!
اِ شمایید
...
سریع می خواست برود رو بحث استوری صحفه ی اینستاگرام ام.... انتقادی که کرده بود و حوابی که من نداده بودم
خوندید؟
من: خوبی؟ اینجا چه کار می کردی
آمده بود یک کتاب عربی ترجمه شده ی کتاب انتظار #پناهیان را بگیرم برای یکی از دوستان دارم میرم عراق.
من: ماشالله به سلامتی. کجا نجف؟
بلی نجف.
من: ایام شب قدر آنجایید؟
بلی.
دوباره می خواست وارد بحث بشود خواندید؟
گفتم نه. اون شب یک نفر دیگر بحث کرده بود حوصله و اعصاب نداشتم
ابوالفضل: بابا من همون ام عوض نشدم. شما انگار یک چیزی هست تو دلتون نمی خواهید بگویید
گفتم: گویا علم غیب هم پیدا کرده اید
او دوباره تکرار کرد
اصرار به اینکه حرف دلمو بزنم
گفتم خب بیا برویم تو مجتمع.
...
بنده شروع کردم. شما سال ۹۲ که #طرح_ولایت بودید یادمه دور اول را بودید یعنی فقط دو کتاب اول (#خداشناسی_فلسفی و #معرفت_شناسی) .
نه بودم
گویا دقیق یادش نیست جقدر از دوره را بوده.
می گویم نه دیگه فقط دور اول را بودید. ۴تا کتاب بعدی ( #انسان_راه_راهنما_شناسی و #فلسفه_اخلاق و #فلسفه_حقوق و #فلسفه_سیاست ) را نبودید
بالاخره تایید می کند.
می گوییم بیا بشینیم ...
آن مقدمه را خوب است بنویسم
ببین در #فلسفه_اخلاق اثبات می شود کاری ارزشمند است که ما را به خدا یعنی کمال مطلق نزدیک کند ، هرچه نزدیک کرد دارا ارزش مثبت است و خوب. هرچه دور کرد دارا ارزش منفی و بد.
چون ما هدف ما رسیدن به کمال مطلق است این ارزش های مثبت می شود ضرورت بالقیاس مع الغیر می شود باید
آن ارزش های منفی می شود نباید.
حالا مصداقا دقیقا چه چیز باید باشد چه چیز نباید اینها را من چون اشراف نداریم به تمام مصالح دنیایی و اخروی از #وحی می گیریم
..
حالا در فلسفه حقوق ، هر آدمی #آنارشیسم را رد می کند بی نظمی و هرج و مرج را بد می داند.
لزوم د ضرورت وجود قانون در جامعه بدیهی است نزد عقلا.
حالا فلسفه_قانون نزد غربی های #لاییک و #سکولار منبعث از حفظ امنیت افراد در جامعه است و نیز مسائل بهداشتی و پزشکی .
اما نزد ما آنها هم هست به اضافه ی آن مسائل معنوی و اخروی افراد هم مهم است.
حکومت (اسلامی) نسبت به معنویت و دین و ایمان مردم اش وظیفه دارد و مسئول است. باید قانون های تصویب بشود که به آن هدف اخلاق کمک کند.
...
می خواست بحث را شروع کند با یک روایت...
بنده سریع یک خواهش کردم
ابوالفضل یک خواهش می کنم ما اینجا نمی خواهیم بحث جدلی کنیم می خواهیم به نتیجه ای برسیم. پس بحث را جدلی نکن.
الان بخواهی روایت بگویی من ممکن است می گویم سند اش فلان است یا دلالت اش بهمان.
لطفا صرفا از قانون های مصوب کشور حرف بزن با فتوای فقهای مشهور....
ابوالفضل: چرا جبهه می گیرید فضا را می بندید
برادرجان آیت الله طباطبائی هم سر بحث #فلسفه هم با اینکه خودشان اهل شعر بودند ممنوع می کردند کسی #شعر استفاده کند
بنده هم خواهشمندم از شعر و روایت و داستان استفاده نکنید #برهانی مقدمات تون را بچینید بیاید جلو
می گفت: نه این درست نیست که آن طوری که شما می خواهید من حرف بزنم
با صدای بلندتری گفت: این دُگماتیسم است
]بماند که دگماتیسم معنا و مفهوم دقیق اش این است ... به عنوان یک فحش به من به کار برد
...
که اینجا یا کمی بدتر گفتم ابوالفضل من تصورم از شما همان پسر نوجوانی است که در #طرح_ولایت در انتهای مسجد می نشست و تنهایی نماز می خواند و ذکر می گفت
...
هیچی بحث را شروع که می خواست بکند باز تحت چارچوب منطقی و برهانی صحبت نکرد
از جملات دهن پر کن و اصطلاحا #ژورنالیستی و مناظراتی استفاده کرد
" دین را باید در یک پدیده ی کلان بررسی کرد" "مهمترین مسئله در دین اولویت است"
بنده فقط تحمل می کردم و افسوس که چرا یک #طلبه باید کیفیت گفت و گو اش روشنفکرمآبآنه باشد!
...
من گفته بودم کشور اسلامی قانون دارد و ابن قانون مجری قانون و ضابط قانونی. همان طور که کمربند نبستن جرم است بقیه مسائل که براش قانون داریم و برایش مجارات تعیین شده آن هم جرم است
چه راهنمایی و رانندکی چه پلیس هردو کارشون حقه چون کارشون قانونیه نباید علیه شون مطلب نوشت.
... ایشان تنها حرف که کمی مثلا معقول می رد این بود مگر نباید احتمال اثر باشد؟
گفتم خب.
گفت خب اگر اثر عکس گذاشت من پرسیدم درست نیست
در ضمن قبل اش هم گفت که پشتوانه ی قانون مردم اند آن موقع مردم خواستن الان نمی خواهند
گفتم برادر اول بیا فکر کن پشتوانه و مشروعیت یک قانون از مردم است؟ یا نه؟ در جامعه اسلامی که پشتوانه قانون مردم نیستند
ایشان گفت با نگاه جامعه شناسی
گفتم در نگاه غربی اش هم حتی یک قانونی نخواستند تا زمانی که قانون تغییر نکرده افراد جامعه خود را ملزم به رعایت آن قانون می دانند
و بعد در عمل و مصداق، کجا اینطور بوده که حجاب را اکثر بخواهند یا الان اکثر نخواهند برجه اساس می گویی؟؟؟
...
در مورد تاثیرعکس ، ما در فتوا و استفتاء همچین کلامی نداریم از مرجع تقلید، تاثیر عکس می رود در شرط چهارم ، که نباید مفسده باشد که آن را هم باید اهم و مهم کرد . نسبت به خود منکر.
در توضیح تاثیرعکس که می شود این که بدانی(یقین داری) به این خانم که یک وجب موهاش برهنه است چیزی بگویی دو وجب برهنه بشود. یعنی مقدار گناه افزایش پیدا کند خب این می شود وجود مفسده نباید بگویی.
باز گفت
در اسلام هرکاری که موجب #بدبین شدن به اسلام و #زدگی به اسلام بشود نباید انجام بشود
الان مرحله سوم #امر_به_معروف_نهی_از_منکر در حال حاضر که برعهده ی #گشت_ارشاد است موجب بدبینی به اسلام است
...
برادر جان اولا من گفتم #طلبگی بحث کن
بعد این بدبین شدن و زدگی ما نداریم تنها مفهومی که من بخواهم به شما کمک کنم #وهن_مذهب است که من تا آنجایی که فتواها و استفتائات را دیدم مرجعی این مفهوم را نیاورده است
...او گفت پس باید استفتائات کرد ندیدید دیگه.
)یعنی ادعایی کرد که برای این ادعا اصلا فتوایی ندیده بود بینت عای المدعی یعنی این مقدمه ی او رو هواست )
...
او گفت: من این گشت_ارشاد را قبول ندارم
صدام رفت بالا گفتم حضرت عباسی تا حالا چند بار خودت با چشم ها خودت کار ماموران گشت ارشاد را وایسادی ببینی؟ این کلیپ ها فضا مجازی را بگذار کنار که تقطیع شده اند
گفت قسم نده
گفتم باشه قسم نمیدم بگو
گفت دوبار
گفتم چه دیدی
گفت هیچی صحبت کردند بردند تو ماشین.
من : بدبختی ما این است بچه مذهبی ما خودش هیچی ندیده چندتا کلیپ دیده می شیند بر آن مبنا مطلب می ندیسد بر ضد گشت ارشاد
..
یک بار هم گفت من این گشت ارشاد را قبول ندارم
منم گفتم منم این مجلس را با این نمایندگان اش قبول ندارم پول می گیرند هیچ غلطی نمی کنند
من این بازار را قبول ندارم همش رشوه همش نزول
خوبه این طوری؟
گفت اگر این مجلس هم ضررش از فایده اش بیشتر باشد خب نباشد
گفتم برادرجان نمی شود که دوتا ایراد دیدی که ندیدی بیای کل یک سازمان و ارگان قانونی را زیرسوال بببری
#گشت_ارشاد قانونی و شرعی است و لازم است
.... در انتهای خداحافظی
بدبختی ما این است ملت قانون براشون مهم نیست
الان بگویید این پارک خلاف و غیرقانونی است ببین چه برخوردی می کنند
یا ببین روزه خواری در تهرتن چقدر عادی شده
...#امر_به_معروف_نهی_از_منکر یعنی دعوت به خوبی ها و باز داشتن از بدی ها، صبح تا حالا شما بدی و خوبی می بینی چرا واکنش نشان نمی دهی چرا بی تفاوتی؟
#امر_به_معروف_نهی_از_منکر یعنی احساس #مسئولیت_اجتماعی کردن
در #صداوسیما خلاف می بینی زنگ بزن ۱۶۲
در خیابان می بینی بزن ۱۱۰
او گفت در آخر اولویت اقتصاده
گفتم برادر نهی ازمنکر برای چیزی است که جلو چسم ات شخص مرتکب می شود
اولوبت مفهوم فلسفی است در قیاس بین دو چیز ایجاد می شود
اگر الان دوتا منکر دیدی یکیش مغازه دزدی بود یکیش بی حجابی، حالا بیا ببین کدام مهم تر است
ما اولویت نداریم در مسئله #تکلیف_مداری ما اهم و مهم داریم
هدایت شده از رسانه حقوق
✳️مراجعه ۱۹۳۳ نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی(جسمانی)به مراکز پزشکی قانونی استان تهران
🔵در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۷، ۱۹۳۳ نفر جهت دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده، که از این تعداد مراجعه کننده، ۱۱۷۱مورد مجوز سقط درمانی را از این اداره کل دریافت کرده اند.
https://www.isna.ir/news/98023116313/
✅ پایگاه اخبار و اطلاعات حقوقی #رسانه_حقوق
@law_press
🔚