eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
854 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
پاسخ : با سلام کتاب 《معاویه》 نوشته قرنه جزائری کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : با احترام با توجه به مطالب چند روز اخیر شما در نقد فتاوای فقهای عظام در باب ضمان و اینکه شما تصریح کردید هر مسئله ای دارای پرونده است خوب پرونده جعلی بودن دعای الهی عظم البلا را که آنروز بیان کردید رو کنید که چه پرونده ای پشت پرده دارد که ماها نمی دانیم ؟! ✅ پاسخ: اما پرونده دعای جعلی و ضد قرآنی الهی عظم البلاء : صفحه اول پرونده: یا جبرئیل و یا محمد ،،، یا جبرئیل یا محمد(تکرار) اکفیانی فانکما کافیان واحفظانی باذن الله فانکما حافظان. که یک مزدور مجهول الاسم والعنوان به اسماعیل ابن یسار منتقل کرده (اصول کافی کتاب دعا چاپ دارالکتب الاسلامیه ج 2ص 559 خبر 9 ) و اما صفحه دوم پرونده دعای فوق : امام صادق (ع) فرمود: اللهم انک تکفی من کل شئی و لا یکفی منک شَی فاکفنی بما شیئت (همان آدرس خبر11 و خبر 12) اما صفحه سوم پرونده دعا: اسماعیل ابن یسار هاشمی که از یک عنصر مجهول دعای فوق را گرفته و یا ساخته و به فرد مجهولی نسبت داده تضعیف شده و باقی اسماعیلها هم توثیق ندارند. صفحه چهارم پرونده :امام صادق فرمود شما این دعا(ی ضد آن دعا)را بخوانید که این کافی فقط خدا است و نه جبرئیل و رسول خدا (ص). صفحه پنجم پرونده اهلبیت فرمودند شما این دعا را بخوانید یا رحمن یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلوبنا علی دینک واکفنا یا قاضی الحاجات و یا کافی المهمات ووو صفحه ششم پرونده فرموده اند در هیچ محفلی دنبال《 یا محمد و یا علی الغوث》گفتن و در آخر برحمتک یا ارحم الراحمین گفتن را ما یاد نداده ایم. صفحه هفتم: دعای یا جبرئیل یا محمد بعدها تبدیل شد به یا محمد و یا علی . آن هم بعنوان دعای فرجی که اختیار دست خدا اما،، ما به امام می گوئیم العجل عجل کن !!! یعنی کسانی هستم که از کسی طلب عجله می کنیم که خودمان در اول دعا گفتیم ای خدا امام اختیار ندارد شما زمینه فراهم کن،، حالا به امام عرض می کنیم زودباش و عجله کن العجل العجل!! اگر امام از ما بپرسد شما اول دعا فهمیدید که کار من در دست خدا است و من هیچ اختیاری در امر ظهور ندارم اما چرا در آخر دعا به یقه من چسبیده اید که عجله کنم کسی که اختیار در عجله ندارد چگونه عجله کند؟! این بود پرونده دعایی که توسط ایادی دیگران با حضرت جبرئیل شروع شد و در علی (ع) ختم شد و سپس تبدیل شد به دعای فرج. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام علیکم خدمت حضرت استاد زنجانی. با توجه به اینکه حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی حفظه الله بیش از 10 سال جلسات درس خارج چهارشنبه های خود را به تفسیر قرآن اختصاص دادند و تاکنون دهها جلسه از این تفاسیر به صورت همگانی و عمومی نشر پیدا کرده، حال سوالم از شما این است که با توجه به نگاه متفاوت ایشان در علم تفسیر قرآن با علامه طباطبایی رضوان الله علیه و آیت الله العظمی جوادی حفظه الله، نظرتان: 1- در مورد خود تفسیر ایشان و 2- در قیاس با تفسیر این 2 بزرگوار مورد اشاره در چه حدی می دانید؟ ✅پاسخ : سلام علیکم بنده تفسیر معظم له را ندارم ولی با مذاق شریف ایشان آشنا هستم لذا اگر معلوم بنده با مجهول بنده در ارتباط با نظرات ایشان موازی باشد اختلاف بنده با ایشان زیاد نخواهد بود اگر چه بی اختلاف نخواهد بود. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام علیکم حالتان خوب است استاد! بنده آن مقداری که مقدور است تامین مالی می کنم برای چاپ رساله آیا رساله توضیح المسائلتان را آماده نکرده اید؟ ✅پاسخ: سلام علیکم ممنون دوره کامل فقه را دارم اما..... ما آزموده ایم در این شهر بخت خیش ...... بیرون کشید باید از این ورطه رخت خیش..... از بس که دست می گزم و آه می کشم..... آتش زدم چو گل به تن لخت و لخت خویش....... دوست ارجمند من ! ما باید منتظر امثال عبای ابن مسعود باشیم . در ربذه حساب هست اگر چه کتاب هم هست. موفق باشید. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : سیدنا ماهو نظرکم حول الرحلات السّریه المتکرره للوزیر الیهودی الی المملکه السعودیه فی الایام واللیالی الماضیه؟ ✅الجواب: غرضهم من هذه الرحلات العاریه السریه المتعدده خلق المعضلات فی المیادین العسکریه وکذالک خلق التزّمر فی المجتمعات الاسلامیه وکذا خلق هلال وهابی و یهودی فی قبال هلال شیعی مزعوم ، وهذالرحلات السریه العسکریه والسیاسیه ادل دلیل علی ان الفرقه الوهابیه شعبه سریه للیهود للتسرب والتسلل فی المجتمعات الاسلامیه . للوصول الی اغراضهم الشیطانیه فعلی هذا یجب علی جمیع المسلمین حفظ حاله التاءهّب فی جمیع ابعادها العالیه والعالمیه من التاهب الجوی والبحری والبری و رصد جمیع الطرادات الحربیه والاسطولابات الموجوده فی الاطراف والسفاین الحامله للطیارات والطرادات المدمره ، للاءعدا الاستکباریه والصهیونیه فی المحیط الهادء والاطلسی والخلیج الفارسی و بحر عمان. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : استاد ( با توجه به نقد شما بر تفسیر تسنیم نوشته علامه جوادی آملی) پس تکلیف عبارت ایشان در همان جلد اول صفحه 164چه می شود که می فرماید:《 بررسی روایت (روایات تفسیری) باید بعد از تحلیل آیات قرآن باشد نه در عرض آن .... حجیت روایات تفسیری در طول قرآن (یعنی پس از مراجعه به متن آیات) است و نه در عرض آن 》؟! ✅پاسخ: بنده بعنوان شاگرد به خدمت این مفسر بزرگ عالم تشیع متع الله المسلمین ببقاء عمره الشریف با نهایت تواضع عرض می کنیم این فرمایش ایشان مستلزم این است یا به اشکالات ذیل پاسخ فرمایند و یا سکوت ایشان حمل بر قبول ورود این همه اشکال حاد و اساسی می گردد. 1_ ضرب قرآن بقرآن (تفسیر قرآن با قرآن ) بدون اطلاع از (ع) محکوم شده که مقوله روائی است. بحار جلد 93 ص3 و 2-- تفسیر قرآن پیش از شناخت تفسیر و از سوی اهلبیت محکوم شده که مقوله روائی است (////) 3_ تفسیر قرآن پیش از اطلاع از و از منظر اهلبیت محکوم شده که مقوله روائی است (////) 4_ تفسیر قرآن پیش از اطلاع از و از منظر اهل البیت ممنوع شده که مقوله روائی است یعنی این مطالب در قرآن نیامده که فلان آیه خاص است و یا عام بلکه این روایات است که تفسیر کرده و مقوله بیرون قرآنی است . 5_ تفسیر قرآن پیش از اطلاع از و ممنوع است که مقوله روائی است. 6_ تفسیر قرآن پیش از تشخیص و تفکیک بین و از منظر اهلبیت ممنوع است که مقوله روائی است 7_ تفسیر قرآن پیش از شناخت سوره های و ممنوع است که مقوله روائی است که هنوز هم کودتای علیه شان نزول سوره باعث شده در تمام قرآنها جهان اسلام بلکه در کل عالم نوشته شود: سوره مدنی تا در آخر سوره رعد "و من عنده علم الکتاب" بشود عبدالله ابن سلام یهودی و نه علی ابن ابی طالب همیشه مظلوم تاریخ.! در حالی که کل مفسرین اهل سنت می دانند آن سوره مکی و آن من عنده علم الکتاب (ع) است. و در مکه نازل شده است. 8_ تفسیر قرآن پیش از شناخت ممنوع است که مقوله روائی است. 9_ تفسیر قرآن پیش از شناخت و آیات از منظر اهلبیت ممنوع است که مقوله روایی است. 10_ تفسیر قرآن پیش از شناخت و ممنوع است که مقوله روایی است. 11_ وکذا الظاهر والباطن .. 12_ وکذا الابتدا والانتها. 13_ السوال والجواب 14_ القطع والوصل 15_ والمستثنی منه والجاری 16_ والصفه لما قبل مما یدل علی علی ما بعد 17_ والموکد منه والمفصل 18_ و مواضع فرائضه واحکامه. 19_ و معنا حلاله وحرامه الذی هلک فیه الملحدون 20_ والموصول من الالفاظ والمحمول علی ماقبله وعلی مابعده 21_ و منقطع و معطوف و منقطع غیرمعطوف 22_ و مالفظه خاص و ما لفظه عام محتمل العموم 23_ مالفظه واحد ومعناه جمع وما لفظه جمع ومعناه واحد. 24_ وما لفظه ماض ومعناه مستقبل. 25_ ومنه مالفظه علی الخبر ومعناه حکایه عن قوم آخر 26_و منه ما هو باق محرف عن جهته . 27_ ومنه ما هو علی تنزیله ومنه ما هو علی خلاف تنزیله 28_ ومنه ماتاویله فی تنزیله 29_ ومنه ماهوتاویله قبل تنزیله 30_ ومنه ماهوتاویله بعد تنزیله.. 30_ ومنه آیات بعضها فی سوره وتماها فی سوره اخرای ووو تا بیش از 1000 مطلب در قرآن وجود دارد که شناخت آنها و تفسیر آنها در گرو این است محترم ابتدا این هزار مطلب بیرون قرآنی را از طریق روایت از اهلبیت بگیرد سپس وارد تفسیر قرآن شود . بنده تمام مطالب فوق را از اهلبیت نقل می کنم که فرموده اند احدی حق ندارد پیش از اطلاع از این مقولات قرآنی که تفسیر فرموده وارد تفسیر قرآن شود . چون در قرآن آیه ای نیامده بگوید من ناسخم ، من منسوخم ، من مجملم ، من عامم ، من خاصم ، تمام اینها را روایات بیرون قرآنی آدرس می دهد و ممکن نیست کسی بدون اطلاع از این مقوله های روائی شناساننده آیات وارد تفسیر آیه شود. لذا نظر شریف موءلف عظیم الشان تفسیر ارجدار تسنیم را علی رغم ارادت صادقانه مان به محضر شریف ایشان هرگز نمی توانیم بپذیریم چون درست بر خلاف موضع متواتر و قطعی اهلبیت (ع) است. و مطالب ناقض فرمایش معظم له بیش از 90 صفحه است که در صورت نیاز ارسال می کنیم. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : سوالی دارم در ارتباط با تفسیر تسنیم اگر شما در جلد اول از اول فصل سوم تا آخر آن فصل دقت کنید یکی از پایه های آن فصل(تفسیر قرآن به قرآن) روی روایت عاصم ابن حمید مستقر است که از امام سجاد نقل می کند که فرمود 《 چون خدا می دانسته در آخرالزمان انسانهای ژرف نگر و متعمق خواهند آمد لذا برای باز کردن میدان تفکر برای آنها سوره قل هوالله و ایات اوایل سوره حدید تا علیم بذات الصدور را نازل فرمود》و این روایت خیلی در فلسفه برای فلاسفه جا باز کرده و همچنین برای مفسرین محترم دارای مذاق عرفان و فلسفه. خوب به نظر من این روایت موضع معظم له را تقویت می کند . منتظرم موضعتان را بدانم. ✅ پاسخ: در ابتدا عرض کنم من اخباری نیستم چون با اخباریون همواره در بحث و مناظره بودم و هستم و بخش زیادی از فرمایشات مولف معظم تفسیر تسنیم در باب شیوه تفسیر را قبول دارم منتها مخالفت حقیر با اطلاقات عجیب ایشان در پیشگفتار است . خوب برگردیم به پاسخ سوال شما , قاطعانه بگویم آن روایت عاصم از امام سجاد(ع) اصلا و ابدا در عالم اسلام وجود نداشته و ندارد. چون اولا امام سجاد(ع) در سالهای 94 و یا 95 به شکل مرموزی بشهادت رسیده و عاصم ابن حمید از اصحاب امام صادق (ع) است و شاید اکثرا بواسطه محمد قیس از امام صادق (ع)نقل می کرده و روایات عاصم از محمدابن قیس 212تا است در حالی که کل روایات عاصم 380 تا است پس این نشان می دهد از نظر زمان از اصحاب جوان و متاخر امام صادق(ع) بوده چون با واسطه بیش از مستقیم نقل می کند و چون در عصر امام صادق جوان بوده و امام صادق متولد 83 بوده و امام سجاد متوفای 94 و یا 95 بوده پس مسلما در حین رحلت امام سجاد اصلا او متولد نشده بوده است پس روایت عاصم از امام سجاد متصور نیست .و چون متاسفانه اسمی از واسطه بین امام سجاد و عاصم نیست پس روایت ساختگی و مردود است. و ثانیا از نظر اهلبیت متعمق تر از اهلبیت کسی نداریم دهها روایت می گوید عمق فلان آیه را فقط اهلبیت می دانند چگونه است کسانی از انسانهای عادی می آیند از امام بیشتر متعمق اند؟ ثالثا در طول بیش از یک قرن و نیم پس از امام صادق احدی از شش امام معصوم در هیچ محفل علمی و مناظره ای به این جمله منسوب به امام سجاد استناد نفرموده رابعا این روایت را احدی از مولفین کتب معتبر《 جز همین خبر منقطع السند و مرسل 》مرحوم کلینی نقل نکرده است. نتیجه اینکه حقیر وقت گذاشتم تا ریشه این روایت را پیدا کنم اما پیدا نکردم و برای همه فضلا روشن است عاصم قطعا امام سجاد را ندیده و اسمی از ناقل هم نیاورده است که بگوید فلانی از امام سجاد نقل کرده پس تکیه مولف محترم تسنیم و همه فلاسفه و مفسرین محترم بر آن حدیث بی سند ناصواب و ناصحیح است. و محتمل و معقول این است این روایت را نفوذیهای دشمن جهت تحقیر اهلبیت و بزرگ کردن دانشمندان غیر اللهی جعل کرده سپس بر مجعولات عرفای و فلاسفه افزوده اند. پناه بر خدا. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : سلام علیکم مورد اول که تفسیر قرآن به قرآن را همان ضرب قرآن به قرآن دانسته اید خلاف چندین روایت است و نیز در لغت ضرب به : خلط و در روایت است که ناسخ را به جای منسوخ عام را به جای خاص و.. قرار دادن ضرب قرآن به قرآن است و این نقطه مقابل تفسیر قرآن به قرآن است و البته تاکیدتان بر اینکه تفسیر قرآن به قرآن باید پس از دریافت مطلب از روایات اهل بیت ع باشد کلام متینی است ✅پاسخ : بنده عرض می کنم امام می فرماید اگر کسی ناسخ و منسوخ را از طریق اهلبیت نشناسد آنها را جای هم می گذارد و خودش هم ادعا می کند من از خود قرآن این تفسیر را برداشت کرده ام منظور من این است و نه طعنه زدن به شیوه مرحوم علامه طبا طبایی و من تبعهم والمفسرین . بعکسی از روایت توجه کنید عبارت اینست : وذالک انهم ضربوا بعض القرآن ببعض واحتجوا بالمنسوخ و هم یظنون انه الناسخ واحتجوا بالمتشابه و هم یرون انه المحکم . ووو کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
یک پیشنهاد: گویا علت اساسی تفاوت شدید بین دیدگاههای شما و دیدگاههای مفسرین دارای مسلک و مشرب عرفانی و فلسفی این است که یک بحثی از نوع مبادی تاریخی حدیثی تحلیلی پیش از تفسیر وجود دارد که تعیین کننده دیدگاهها آن است و این موضع های متضاد میوه های آن درخت است و باید آنرا وارد بازار فضلا کنید. ✅پاسخ: صدآفرین بر شما تمام حرف را زدید و بخاطر برداشت درست شما آن مبادی را می شکافم: اول:بین انبیا فقط دو نفر بودند که موظف بودند بار رسالت را با کمک خانواده خود بردارند و خودش پیامبر و خانواده اش حجت و یا حجج معرفی شوند و در ارسال سلام هم آن خانواده با خود پیامبر شریک شوند و آن دو پیامبر عبارت بودند از ابراهیم خلیل و رسول خدا (ص) و صلواتها و سلام های امت هم همراه با آل آنها باشد و شد:《اللهم صل علی محمد وآل محمد کما صلیت علی ابراهیم و آل ابراهیم 》و اینکه برای علما مقدم شدن مفضول بر فاضل در این صلوات تاکنون حل نمی شده بخاطر این بوده که خیال می کردند این صلوات مستلزم این است که ابراهیم(ع) بر رسول خدا (ص) مقدم شود چون صلواتی برای رسول خدا می خواهیم که در رتبه صلوات بر ابرهیم وآل ابرهیم باشد در حالی که مراد این است همان طوری که آل ابرهیم شریک در نشر رسالت بودند آل محمد هم شریک در نشر پیام رسالت اند لذا هم خاندان ابراهیم در راه ابراهیم آواره بیابانهای حجاز شدند و اسماعیلش ذبیح لقب گرفت و هم آل محمد(ص) اسیر عراق و شام شدند در راه نشر اسلام . ✳️ پس کما صلیت یعنی کما ثنّیت همان طوری که صلوات بر ابراهیم را دو تا کردی وآلش را شریک فرمودی پس آل محمد را هم در صلوات شریک محمد گردان . میدانیم در سوره هود این چنین آمده است رحمه الله و برکاته علیکم اهل البیت انه حمید مجید . پس وجه شبه در شرکت دادن آل در صلوات است و نه افضلیت ابراهیم در صلوات نسبت بر رسول خدا. و اما شرکت آل محمد با محمد در ابلاغ و تبلیغ اسلام بنا بر تحلیل و تفسیر امامین همامین باقرین و صادقین(ع) بدین شکل است که بر خلاف کتب سایر انبیا مانند موسی (ع) و عیسی(ع) کتاب رسول خدا (ص)(قرآن ) در دو بخش نازل شود بخش اول غالبا کلیات و محدود به حدود بنام قرآن آن هم دارای احترام خاص و دارای رمز ((ثقل اکبر)) دوم جزئیات در یک میلیون مسئله و تفریع که در معراج بدون واسطه جبرئیل تحویل داده شد الف باب و یفتح من کل باب الف باب . با توجه به محتوا اسم این مجموعه دوم (( سنت ))است و با توجه به مبلغین اش اسمش(( عترت)) است. و به این عترت واژه ((ثقله اصغر)) اطلاق شده واژه(( ابواب)) اطلاق شده (انا مدینه العلم و علی بابها) واژه(( تراجمه وحی الله)) اطلاق شده واژه ((شجره طیبه ))اطلاق شده ((انا و علی من شجره واحده)) و 《باب حطه》اطلاق شده .و وظیفه نخستین عترت ترجمه و تفسیر قرآن بوده و رسول خدا (ص) از امت خواسته حق تفسیر قرآن را ندارند چون جزئیات تفسیر به آل واگذار شده کما این که کلیات (قرآن ) بر رسول خدا(ص) نازل شده و ایشان مبلغ آن بوده (البته درس تفسیر توسط رسول خدا(ص) به علی(ع) 23 سال طول کشید و در جفر و پوست بز تجمیع شد ) رسول خدا (ص) یک کلاس تفسیر برای عموم صحابه داشته که در حواشی آیات توسط 11 صحابه یادداشت می شد که عثمان همه را آتش زد. و چون ثقل اکبر باید از طریق ثقل اصغر تفسیر شود به اهلبیت شریک القرآن اطلاق شده یعنی لنگه دوم قرآن و قرآن ناطق هم اطلاق شده تا به امت هشدار داده شود بدون ورود از درب اصلی قرآن که اهلبیت(ع) است حق تفسیر قرآن ندارند. و وقتی اهلبیت(ع) خانه نشین شدند کل مفسرین یا اهل کتاب ظاهرا مسلمان بودند و یا شاگردان آنها بودند مانند کعب الاحبار وهب ابن منبه و مجاهد و قتاده ابن دعامه و سدی و ابن عباس و کلبی و ثوری و مقاتل و ضحاک ابن مزاحم و عکرمه خبیث غلام آزاد شده ابن عباس ووو تفسیر ثعلبی و طبری ، حامل تفسیر اسرائیلی هستند که متاسفانه مجمع البیان هم چاره نداشته از آنها زیاد استفاده کرده است. بنابر این اسلام عبارت است از قرآن بعلاوه روایات تفسیری و تفریعی عترت که اسمش سنت است. تمام آیاتی که می فرماید واطیعوا الرسول یعنی عمل کنید به تفسیر اهلبیت . و اگر تفسیر قرآن پیش از مراجعه به تراجمه وحی الله باشد از سوی اهلبیت چنین تفسیری ورود به مدینه العلم از غیر باب است و مردود . و خود رسول خدا در داخل عنوان اهلبیت است. و اینکه رسول خدا(ص) حین شهادتش دائما اصرار می فرمود انی تارک فیکم الثقیلین و یا ثقلین سپس اضافه می فرموده لایفترقا و یا لن یفترقا یعنی تفسیر قرآن از اهلبیت جدا نشود. فقط همین. افتراق قرآن از اهلبیت و افتراق اهلبیت از قرآن یعنی تفسیر قرآن بدون اهلبیت . تمام محمد یعنی قرآن و آل محمد یعنی تفسیر قرآن . لذا تفسیر قرآن بدون تفسیر اهلبیت یعنی صلوات بر محمد منهای صلوات برآل ، این را گویند صلوات ابتر آنرا گویند اسلام ابتر . قتل اهلبیت همه بر سر خلافت نبود ، 90 درصد برسر تفسیر قرآن منهای 👇
اهلبیت (ع) بود. بیشتر دعوای بر سر تفسیر و مرجعیت فقهی علمی و تفسیری بوده. سر امام حسین(ع) را یک نفر جدا کرد ولی سر قرآن را 21 مفسر اسرائیلی جدا کرد . که راءسش کعب الاحبار ، عکرمه ، مقاتل، مجاهد، سدی، کلبی، وهب، ابوالعالیه ، ثوری. محمدابن کعب قرظی ووو ⭕️نتیجه اینکه بی اعتنا به تفسیر مفسرین واقعی سراغ تفسیر رفتن ممنوع است. لن یفترقا حتی یردا علی الحوض یعنی لایفسر القرآن الا اهل البیت اگر تفسیر ثقل اکبر بدون تفسیر ثقل اصغر باشد پس افترقا . این موضع اخباریون نیست تواتر روایات است . ما بشدت با موضع اخباریون مخالفیم. چرا که آنها می گویند تفسیر همان مقدار اخبار و روایات است!ولی ما عرض می کنیم نه خیر تفسیر پس از دیدن روایات است . بین این دو نظر از زمین تا آسمان فاصله است کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال حدیثی : کل کتاب روی چند روایت قرار دارد یکی را که مربوط به ابوقتاده بوده پی اش را زدید. دومین پایه باب ضمان حدیث الزعیم غارم است تکلیف این پایه چه می شود؟ ✅ پاسخ: چنین حدیثی از رسول خدا (ص) نقل نشده چون اولا : ناقل آن ابو امامه است که در خبر 29816 کنزالعمال در متن خبر حامل همیشگی این جمله و یا قطعه نیست. ثانیا : در کتب اصلی و صحاح اهل سنت نیست و ثالثا : کتب شیعه نیست. رابعا : در جامع ترین روایت همیشه حامل این قطعه در خبر 29817 کنزالعمال نیست . خامسا : اگر انس همان خبر را نقل کرده چنین قطعه ای در آن روایت نیست . مراجعه کنید به خبر29812 کنز سادسا : هیچگاه اهلبیت(ع) در طول 255 سال حضورشان به این روایت استناد نفرموده اند ! ✳️ پس تکیه فقهای عظام بر این حدیث وجهی ندارد. و در خبر 29822 هم روایت نیست قول خود طاووس است. و بیهقی و حکم در مستدرک، و قرطبی و البانی اگر طریق دیگر ندارند این طریق بسته است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
اشکال: استاد با این بیان شما که《 بدون مراجعه به اخبار و یا پیش از مراجعه به اخباراهلبیت ع نمیتوان قرآن تفسیر کرد》 در اینجا یک اشکال اساسی وجود دارد و یا حداقل به ذهن من می آید پس تکلیف《 ذالک الکتاب لاریب فیه هدا للمتقین》 که پیشانی قرآن است چه می شود؟ کجا گفته مع تفسیر اهل البیت؟ ✅پاسخ : احسنت خوب آمدید من وقتی کتاب جفر خود را به مرحوم آیت الله منتظری نشان دادم فرمودند این روایتی که در پشت جلد زدید بردارید کتابتان ضربه می خورد روایت این بود امام صادق (ع) فرمود : ذالک الکتاب یعنی آن نسخه ای از قرآن که در حاشیه تمام آیات آن، علی (ع) تفسیر املا شده توسط رسول خدا را آورده ، یعنی آن قرآنی هدا للمتقین است که با تفسیر اهلبیت ارائه شود .( و الا همین قرآن وقتی توسط داعش تفسیر می شود تبدیل می شود به قانون اساسی برای قتل کل بشر و به قول خود قرآن ولایزید الظالمین الا خسارا.) به محضر ایشان آن طوری که لازم بود نتوانستم توضیح دهم جریان چیست. ✳️ پس این قرآن موجود با توجه به تفسیر اهلبیت (ع) هدایت است و ضمیر《ذالک》بنا به تفسیر امام صادق (ع) بر میگردد به قرآن مفسّر به تفسیر اهلبیت(ع). حق هم همین است. 🔷پس در تفسیر قرآن اول دیدن کامل کتاب المحکم و متشابه سید مرتضی و سپس کتاب سلیم و پس از آن احتجاج و پس از آن تفسیر البرهان و نور الثقلین و پس از آن تفسیر طبری که اسراییلی است و پس از آن درّالمنثور سپس کل چهل هزار صفحه بحار و 10/000 صفحه ای سایل الشیعه و جمعا 1/700/000 صفحه منابع اهل سنت . آنگاه تفسیر نویسی. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit