eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
1.2هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
1.7هزار ویدیو
53 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
•═•••◈﷽◈•••═• 🇮🇷 موضوع: احکام استحاضه (قسمت پنجم) 🌹غسل استحاضه پیش از وقت نماز (مساله ۳۹۷و۴۰۱) ❤️ نظر ایات عظام امام خمینی رحمت‌الله علیه،امام خامنه‌ای حفظه‌الله، اراکی،بهجت،... 👈چنانچه زن برای آن خون وضو وغسل انجام داده باشد،بنابراحتیاط واجب (آقایان اراکی وبهجت:باید)در موقع نمازدوباره وضو وغسل را بجا آورد😔(فاضل،مگر اینکه برای آن خون غسل کرده وقبل از غسل خون کاملا قطع شده باشد،به غسل مجدد نیازی نیست) ❤️ نظرایات عظام تبریزی،سیستانی،وحید،صافی،زنجانی،.. 👈اگر خون پیش از وقت نماز بیایدوبعد قطع شود،چنانچه برای آن خون،وضو وغسل بجا نیاورده باشد👈باید موقع نماز وضو وغسل را بجا آورد(خوئی، سیستانی:اگر چه درآن موقع مستحاضه نباشد). •┈••✾🍃✾🍃✾••┈• ✅ تحفظ(جلوگیری از خروج خون در وقت نماز با عدم خوف ضرر) الف)کیفیت تحفظ بر مستحاضه لازم است با قرار دادن پنبه یا مانند آن در مجرا ومحکم کردن آن با پارچه از خروج خون ورسیدن آن به ظاهر جلوگیری کند؛لازم است مقدار پنبه به اندازه‌ای باشد که کاملا مجرا را مسدود کند. ب)زمان تحفظ بعداز کسب طهارت تا پایان نماز تحفظ بر مستحاضه واجب است (اتفاق نظر مراجع) اما این که در هنگام کسب طهارت نیز تحفظ لازم است یا نه ؟اختلاف نظر وجود دارد: 1⃣ اگر خون استحاضه زن جریان داشته باشد وقطع نشود⬅️ چنانچه برای او ضررنداشته باشد(آیت‌الله سیستانی:احتیاط واجب)باید پیش از غسل وبعد از آن بوسیله پنبه از بیرون آمدن خون جلوگیری کند.(ایات عظام امام خمینی رحمت‌الله وامام خامنه‌ای حفظه‌الله ) 2⃣ اگر همیشه جریان ندارد⬅️ فقط،باید بعد از وضو وغسل از بیرون آمدن خون جلوگیری نماید.(ایات عظام امام خمینی رحمت‌الله، امام خامنه ای حفظه‌الله، سیستانی،سبحانی،صافی،نوری و(مکارم:اگر این کار مشقت زیاد دارد،لازم نیست) 👈اگر خروج خون به سبب کوتاهی در انجام تحفظ باشد ⬅️نماز باطل است وباید اعاده کند. ✅ ادامه دارد....... 📚توضیح المسائل مراجع عظام 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
*•═•••◈﷽◈•••═•* ۱۹ موضوع: کاپیتولاسیون ✍ سال ۴۳ ــ سیزده سال قبل از حادثه‌ نوزدهم دی و چهارده سال قبل از پیروزی انقلاب ــ امام را از قم تبعید کردند؛ ❓ چرا امام را تبعید کردند؟ ✍ امام یک نطقی کرده بود؛ ❓ در این نطق، مگر امام چه گفته بود؟ ✍ امام در این نطق علیه کاپیتولاسیون، یعنی مصونیّت آمریکایی‌ها در ایران صحبت کرده بود؛ به آمریکا حمله کرده بود. ⬅️ در آن نطق، امام می‌فرمایند ــ مضمون فرمایش ایشان این است ــ که اگر چنانچه شاه ایران یک سگ آمریکایی را در خیابان زیر بگیرد، باید مؤاخذه بشود امّا اگر چنانچه یک آشپز آمریکایی شاه ایران را در خیابان زیر بگیرد، کسی حق ندارد مؤاخذه‌اش کند! کاپیتولاسیون این است. ◀️ امام به این حمله کرد، برای این سرِ دستگاه‌ها داد کشید. آن وقت، امام را به خاطر این [سخنان] تبعید کردند! حالا تبعید امام سیزده سال طول کشید امّا تبعیدِ مادام‌العمر بود؛ از نظر آنها تبعید، تبعیدِ مادام‌العمر بود. حالا خوشبختانه انقلاب پیروز شد، امام سیزده سال بعد برگشتند داخل کشور. 🔸 یعنی نفوذ آمریکا در این کشور تا این حد بود. 👈 خب، مردم علیه چنین نفوذی قیام کردند؛ علیه چنین قدرت متنفّذی در کشور قیام کردند. ادامه دارد ↩️ ┄┄┄┅••✻••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
سلام امام زمانم مهدی جان 🌼سه شنبه ها نسیم جمکرانت.... 🌸‌‌‌ به دل ها میدهدحال وهوایی... 🍃نشسته برلب شیعه همین ذکر.... 🌹کجایی یااباصالح کجایی؟؟ اللهم عجل لولیک الفرج ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ادعیه نقل شده از امام عصر علیه السلام در ماه رجب بیشتر از سایر ماه‌های سال است 🔵 حجت الاسلام استاد احمد عابدی : کتابهای سیر و سلوک می گویند که سال سیر و سلوک با ماه رمضان شروع می شود.کتاب اقبال سیدبن طاووس اگر دیده باشید همان ابتدای کتاب اعمال شب اول ماه رمضان است و آخر کتاب اعمال ماه شعبان است یعنی سید بن طاووس می گوید این کتاب را در یک سال سیر و سلوک عمل کنیم که سال سیر و سلوک از رمضان شروع می شود. مرحوم شیخ عباس قمی رضوان الله علیه که مفاتیح را با ماه رجب شروع کرده است در واقع در ذهن مبارک ایشان این بوده است که رجب و شعبان مقدمه ورود به رمضان است‌.ولی به هر حال قبلا هم این را عرض کرده بودم که آنقدر که دعا در ماه رجب از امام زمان علیه السلام نقل شده است در هیچ ماهی نیست حتی ماه مبارک رمضان.معلوم می شود امام زمان سلام الله علیه به دعاهای ماه رجب اهتمام ویژه دارد. @moassese_nooralyaghin
نماز در هر شب ماه رجب که باعث استجابت دعا می شود. 🔵 در روایت آمده است در هر شب ماه رجب، دو رکعت نماز بخواند در هر رکعت بعد از حمد سه مرتبه سوره کافرون و یک مرتبه سوره توحید خوانده شود و چون سلام دهد دستها را بلند کند و بگوید: 🔺 «لا اله الا الله وحده لا شریک له، له الملک و له الحمد یحیی و یمیت و هو حیّ لا یموت بیده الخیر و هو علی کلّ شیء قدیر و الیه المصیر و لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم صلّ علی محمد النّبیّ الامّیّ و آله» 🔹 و بکشد دستها را به صورت خود. 🌕 از حضرت رسول اکرم (ص) روایت شده است که کسی که این عمل را به جا آورد، حق تعالی دعای او را مستجاب گرداند و ثواب شصت حج و شصت عمره به او عطا فرماید. خوشا به حال افرادی که این نماز را با حاجت تعجیل در امر فرج می خوانند. 📚 مفاتیح الجنان / اعمال ماه رجب ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای ماه رجب در تعقیبات نمازهای یومیه 🔵 در هر روز از ماه رجب در صبح و شام پس از نمازهای روز و شب بگو: يا مَنْ أَرْجُوهُ لِكُلِّ خَيْرٍ ، وَآمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ كُلِّ شَرٍّ ، يَا مَنْ يُعْطِى الْكَثِيرَ بِالْقَلِيلِ ، يَا مَنْ يُعْطِى مَنْ سَأَلَهُ ، يَا مَنْ يُعْطِى مَنْ لَمْ يَسْأَلْهُ وَمَنْ لَمْ يَعْرِفْهُ تَحَنُّناً مِنْهُ وَرَحْمَةً ، أَعْطِنِى بِمَسْأَلَتِى إِيَّاكَ جَمِيعَ خَيْرِ الدُّنْيا وَجَمِيعَ خَيْرِ الْآخِرَةِ ، وَاصْرِفْ عَنِّى بِمَسْأَلَتِى إِيَّاكَ جَمِيعَ شَرِّ الدُّنْيا وَشَرِّ الْآخِرَةِ ، فَإِنَّهُ غَيْرُ مَنْقُوصٍ مَا أَعْطَيْتَ ، وَزِدْنِى مِنْ فَضْلِكَ يَا كَرِيمُ. يَا ذَا الْجَلالِ وَالْإِكْرامِ ، يَا ذَا النَّعْماءِ وَالْجُودِ ، يَا ذَا الْمَنِّ وَالطَّوْلِ ، حَرِّمْ شَيْبَتِي عَلَى النَّارِ. ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
جایگاه ماه رجب 🔻پيامبرخدا صلى‌الله‌عليه‌وآله: رَجَبٌ شَهرُ اللّه ِ (الأصَبُّ)، يَصُبُّ اللّه ُ فيهِ الرَّحمَةَ على عِبادِهِ رجب ماه ريزان خداست؛ خداوند در اين ماه رحمت [خود] را بر بندگانش فرو می‌ريزد. 📚 عيون أخبار الرِّضا : ۲/۷۱/۳۳۱ ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🍃🌸••◈﷽◈🌸🍃🍃 مروری بر زندگی عالم جلیل القدر شیخ طبرسی رحمت الله علیه ◀️ وفات ⬅️ امام مفسران، امین الاسلام طبرسی پس از هفتاد و نه یا هشتاد سال زندگی با برکت و سراسر خدمت به اسلام و مردم، شبانگاه روز نهم ذی الحجه سال ۵۴۸ ق. در شب عید قربان در شهر سبزوار به دیار حق شتافت و جهان اسلام را در عزایش سیه پوش ساخته، در سوگ نشاند. ↩️ برخی از نویسندگان اسلامی شیخ طبرسی را به عنوان «شهید» یاد کرده‌اند. و بیان داشته‌اند که ایشان بوسیله سم به شهادت رسیده است. 👈در مقابل، گروهی نیز با توجه به همزمان بودن رحلت شیخ با فتنه طائفه وغُز،طایفه غز مرکب از ترکمانان چادرنشین بودند که در سرزمین بلخ و ناحیه ختلان زندگی می‌کردند و در جنگ با سلطان سنجر، سپاهش را منهدم ساختند وسپس قتل و غارت را در تمام شهرهای خراسان آغاز کردند و ظلم و جور و ریختن خون‌ها را شدت بخشیدند. آتش زدن کتابخانه‌های بسیار، انهدام مساجد و کشته شدن عالمان دین نتیجه این فتنه بود. به شهادت ایشان به دست این گروه شورشی اشاره کرده اند 🍃پیکر پاک علامه از سبزوار به مشهد مقدس انتقال یافت و در نزدیکی حرم مطهر امام رضا علیه السّلام در محلی به نام قبرستان قتلگاه به خاک سپرده شد قتلگاه را همان محل شهادت امام رضا علیه السّلام دانسته‌اند. ↩️ گروهی از نویسندگان، غسلگاه مکانی که امام رضا علیه السّلام را در آن غسل داده‌اند را مدفن طبرسی معرفی کرده‌اند. البته چون از قدیم قبرستان قتلگاه را غسلگاه می‌نامیدند و بعد از این در محاورات به قتلگاه تبدیل شده است می‌توان این امر را دور از حقیقت نزدیک دانست زیرا وسعت باغ حمید بن قحطبه که امام علیه السّلام را در آنجا به شهادت رسانیده‌اند در حدود یک میل در یک میل نوشته‌اند و احتمال می‌رود که امام را در گوشه‌ای از آن باغ غسل داده باشند و بعد مردم، آنجا را به همین نام از یکدیگر نقل کرده‌اند.  🏴 آرامگاه او که در ابتدای خیابان طبرسی واقع شده، از آغاز، محل زیارت مؤمنان بوده است و در سال ۱۳۷۰ به موجب طرح توسعه اطراف حرم، به داخل باغ رضوان انتقال داده شد. روحش شاد وراهش پررهرو باد پایان ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••༻﷽༺••• موضوع: اعراب آیه ۶۰ سوره بقره 👈 وَإِذِ اسْتَسْقَىٰ مُوسَىٰ لِقَوْمِهِ فَقُلْنَا اضْرِبْ بِعَصَاكَ الْحَجَرَ فَانْفَجَرَتْ مِنْهُ اثْنَتَا عَشْرَةَ عَيْنًا قَدْ عَلِمَ كُلُّ أُنَاسٍ مَشْرَبَهُمْ كُلُوا وَاشْرَبُوا مِنْ رِزْقِ اللَّهِ وَلَا تَعْثَوْا فِي الْأَرْضِ مُفْسِدِينَ. وَ: عاطفه، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. اِذ: ظرف زمان، مبنی، مفعولٌ به برای «اُذکُروا» مقدر، محلا منصوب استسقی: فعل ماضی، مبنی بر فتح مقدر موسی: فاعل و مرفوع، علامت رفع ضمه مقدر لِ: حرف جرّ، مبنی برکسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. قَومِ: اسم مجرور به حرف جرّ، علامت جرّ کسره ظاهری لِقومِ: جار و مجرور، متعلق به «استسقی» هِ: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور، مضاف الیه فَ: حرف عاطفه، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. قُلنا: فعل ماضی، مبنی بر سکون. ضمیر متصل و بارز «نا»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل اِضرِب: فعل امر، مبنی بر سکون. ضمیر مستتر «انتَ»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل بِ: حرف جرّ، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. عصا: اسم مجرور به حرف جرّ، علامت جرّ کسره مقدر بِعَصَاكَ :جار و مجرور، متعلّق به «اِضرب» کَ: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور، مضاف الیه الحَجَرَ: مفعولٌ به و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری فَ: فاء فصیحه رابطه، مُشعِر به شرط محذوف وتقدیر کلام چنین است: اِذا ضُرِبَ اِنفجرَت اَنفجرَت: فعل ماضی، مبنی بر فتح مِن: حرف جرّ، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. هُ: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور به حرف جرّ منه: جار و مجرور، متعلّق به «انفجرت» اِثنتا عشرةَ: فاعل برای «اَنفجرَت» (عدد مرکب) جزء اول: مرفوع، علامت رفع «ا» جزء دوم: مبنی بر فتح عیناً: تمییز و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری قد: حرف تحقیق، مبنی بر سکون، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. عَلِمَ: فعل ماضی، مبنی بر فتح کُلُّ: فاعل و مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری اُناسٍ: مضاف الیه و مجرور، علامت جرّ کسره مشربَ: مفعولٌ به و منصوب، علامت نصب فتحه هُم: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور، مضاف الیه کلوا: فعل امر، مبنی بر حذف نون. ضمیر متصل «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل وَ: حرف عاطفه، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. اِشرَبوا: فعل امر، مبنی بر حذف نون. ضمیر متصل «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل من: حرف جرّ، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. رزقِ : اسم مجرور به حرف جر، علامت جر کسره مِن رزقِ: جار و مجرور، متعلق به «کُلوا و اشربوا» اللهِ: مضاف الیه و مجرور، علامت جر کسره وَ: حرف عاطفه، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. لا: حرف نهی، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. تعثَوا: فعل مضارع و مجزوم، علامت جزم حذف «نون». ضمیر متصل «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل فی: حرف جرّ، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. الاَرضِ: اسم مجرور به حرف جر، علامت جر کسره فی الارض: جار و مجرور، متعلق به «تعثوا» مفسدینَ: حال برای فاعل «تعثوا» و منصوب، علامت نصب «یاء» •••┈✾~💠~✾┈••• برگرفته از بیانات استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (إعراب آیات بر مبنای کتاب إعراب‌القرآن‌الکریم و کلمة‌الله‌العلیا) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~💠~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••༻﷽༺••• موضوع: مجرورات (مجرور به اضافه) اسمها از نظر «مضاف» واقع شدن، به سه دسته تقسیم می شوند: 1️⃣ ممتنع الاضافه اسم‌هایی هستند که هیچگاه مضاف قرار نمی‌گیرند؛ برخی از آنها عبارتند از: ضمایر، اسماء اشاره، موصولات، اسماء شرط، اسماء استفهام مثال۱: إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ مثال۲: ... أَنْبِئُونِي بِأَسْمَآءِ هَٰٓؤُلَآءِ... مثال۳: الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ.... مثال۴: ....مَنْ كَسَبَ سَيِّئَةً وَأَحَاطَتْ بِهِ خَطِيٓئَتُهُ فَأُولَٰٓئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ .... مثال۵: كَيْفَ تَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَكُنْتُمْ أَمْوَاتًا فَأَحْيَاكُمْ.... 2️⃣ دائم الاضافه اسم هایی هستند که همواره مضاف اند مانند:« کُلّ، بَعض، عِند، فَوق.....» مثال۱: كُلُّ نَفْسٍ ذَآئِقَةُ الْمَوْتِ.... مثال۲: ....قَالَ لَبِثْتُ يَوْمًا أَوْ بَعْضَ يَوْمٍ... مثال۳: .... وَرَفَعْنَا فَوْقَــكُمُ الطُّورَ.... 3️⃣ جائز الاضافه اسم هایی هستند که گاه به صورت «مضاف» استعمال می شوند، اکثر اسم ها از این دسته اند؛ مانند: « کتاب، رسول، میزان....» 🍃 مشهور ترین اسماء دائم الاضافه عبارتند از:«کُلّ، بعض، جمیع، کِلا وکِلتا، لَدُن، عند، اَیُّ، مثل، ذو، غیر، اُولو» و جهات ششگانه: «یمین، یسار، فوق، تحت، خَلف، وَراء، اَمام» و همچنین: «بَین، قبل، بَعد، مَعَ، اِذ و اِذا» 📌 این اسم ها یا مضاف به مفردند یا مضاف به جمله. مثال۱: اِذا جاء نصرُ اللهِ و الفتح مثال۲: اِنَّ معَ العُسرِ یُسراً •••┈✾~💠~✾┈••• ✅ در آیه ۶۰ سوره بقره: 🍃 «اِذ» در «اِذِاستَسقی موسی لِقَومِه» و «کُلّ» در «کُلُّ اُناسٍ» از اسماء دائم الاضافه است. 🍃ضمایر به کار رفته در آیه، «ممتنع الاضافه» هستند. 🍃واسماء «قوم، عصا، مشرب، رزق» جائز الاضافه هستند. •••┈✾~💠~✾┈••• برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (برمبنای کتب موسوعه‌ النحو و الصرف، نحو متوسطه) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~💠~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴🏴🏴🏴🏴 شهادت دهمین اختر تابناک ولایت و امامت حضرت هادی علیه السلام محضر امام زمان (عج) و تمامی شیعیان آن حضرت تسلیت و تعزیت باد.
🌷 صلوات خاصه امام هادی علیه‌السلام: 🔹️ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ وَصِيِّ الْأَوْصِيَاءِ وَ إِمَامِ الْأَتْقِيَاءِ وَ خَلَفِ أَئِمَّةِ الدِّينِ وَ الْحُجَّةِ عَلَى الْخَلائِقِ أَجْمَعِينَ 🔹️ اللَّهُمَّ كَمَا جَعَلْتَهُ نُورا يَسْتَضِي‏ءُ بِهِ الْمُؤْمِنُونَ فَبَشَّرَ بِالْجَزِيلِ مِنْ ثَوَابِكَ وَ أَنْذَرَ بِالْأَلِيمِ مِنْ عِقَابِكَ وَ حَذَّرَ بَأْسَكَ وَ ذَكَّرَ بِآيَاتِكَ وَ أَحَلَّ حَلالَكَ وَ حَرَّمَ حَرَامَكَ وَ بَيَّنَ شَرَائِعَكَ وَ فَرَائِضَكَ وَ حَضَّ عَلَى عِبَادَتِكَ وَ أَمَرَ بِطَاعَتِكَ وَ نَهَى عَنْ مَعْصِيَتِكَ 🔹️ فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ وَ ذُرِّيَّةِ أَنْبِيَائِكَ يَا إِلَهَ الْعَالَمِين. 🌹 ┄┅═══••✾••═══┅┄
*•═•••◈﷽◈•••═•* ۱۹ موضوع: راز موفقیت نهضت قم ✍ یک نکته‌ دیگر هم من در مورد این حادثه‌ قم عرض بکنم و آن، این است که چه در این حادثه، چه در جریانی که در دنباله‌ این حادثه رخ داد و پیش آمد، افراد یا گروه‌ها و جریانهای پُرمدّعا و بی‌ریشه نتوانستند نفوذ کنند؛ این خیلی مطلب مهمّی است. ◀️ [اینجا] مثل مشروطه نشد؛ مشروطه را علما راه انداختند، برای رفع استبداد راه انداختند، افرادِ معلوم‌الحال یا مجهول‌الحالی وارد میدان شدند، راه را کج کردند به طرف سفارت انگلیس! آنجا رفتند. برای درخواستی که مال مردم عادی بود، سفارت انگلیس واسطه شد. ◀️ وقتی آدمهای ناباب وارد یک نهضت می‌شوند، [نتیجه] این می‌‌شود. 💥 در نهضت قم، چنین چیزی اتّفاق نیفتاد؛ در جریانی که با این نهضت راه افتاد، چنین جریانی اتّفاق [نیفتاد]. همه، [حتّی] آن کسانی که مخالف هم بودند، مرعوب شدند؛‌ مرعوبِ مردم، مرعوبِ این حرکت عظیم، مرعوبِ آن نهیب‌های امام. ⬅️ انسان در نجف در مجلس درس طلبگی بنشیند، آن‌چنان فریادی بزند که دنیا را بلرزاند! ما امام را هم درست نشناختیم؛ شخصیّت امام [را درست نشناختیم]. این حرکت، حرکتی بود که دیگران نتوانستند واردش بشوند؛ مرعوبش شدند. حتّی آنهایی که مخالف بودند ــ در ایران کمونیست‌ها بودند، افراد گوناگون بودند که دلشان با این نهضت، با این حرکت نبود ــ نه جرئت می‌کردند مخالفت کنند، نه جرئت می‌کردند واردش بشوند؛‌ چون حرکتِ مردم حرکتِ عظیمی بود. ◀️ اینهایی که من عرض می‌کنم، تجربه‌های شخصیِ از نزدیکِ بنده است؛ که آنچه از نزدیک دیدم، آنچه می‌دانم را دارم به شما عرض می‌کنم. ❓خب، حالا چرا نتوانستند نفوذ کنند؟ ✍ خود این هم یک نکته‌ مهمّی است. ❓چرا جریانهای دیگر نتوانستند وارد بشوند، اخلال کنند، نفوذ کنند؟ ✍ علّت، این بود که سردمدار این حرکت، در رأس این حرکت، شخصیّت‌های دینی بودند؛ 👈 شخصیّت‌های دینی با جرئت وارد میدان شدند. در همه‌ شهرها ــ در تهران، در قم، در جاهای دیگر، در مشهدِ ما همین ‌طور ــ علمای بزرگ، شخصیّت‌های موجّه دینی وارد میدان شدند و اینها شدند پرچم. در شهرهای مختلف، ما اینها را دیدیم. 👈 یک عدّه از علما هم که اینجا و آنجا تبعیدی بودند، هر جا که تبعید بودند، آنجا را همراه کردند با خودشان، با حرفهای خودشان و همه‌ دلها را متوجّه خودشان کردند. ادامه دارد ↩️ ┄┄┄┅••✻••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام امام زمانم مهدی جان کی شود دل ما با شوق نگاهت ببری؟ غم دل را ز وجود رخ ماهت ببری؟ ظلم و جورست که جهان را به تباهی فِکَند رنگ ظلم را ز سر شوکت و جاهت ببری؟ شاه خوبان جهانی و جهان در ید توست نظری کی تو کنی همره شاهت ببری؟ اللهم عجل لولیک الفرج اجرک الله یا صاحب الزمان ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
هدایت در دوران غیبت کبری 🔵 امام هادی علیه السلام فرمودند: 🌕 اگر نبودند کساني از علما که بعد از غيبت قائم شما (عجّل اللَّه فرجه الشريف) به او دعوت کنند و بر او دلالت نمايند، از دين او با دلايل خداوند دفاع کنند، و بندگان ضعيف خداوند را از دام‏هاي ابليس و سرکشان او رها سازند، و از شبکه ‏هاي ناصبيان خلاص نمايند، [اگر اينان نبودند] 👈هيچ کس نمي ‏ماند مگر اين‏که از دين خدا بر مي‏ گشت، ولي اينان هستند که زمام دل‏ هاي شيعيان ضعيف را به دست مي ‏گيرند، همچنان که ناخداي کشتي سکّان آن را در دست دارد، آنان برترين کسان نزد خداي عزّ و جلّ مي ‏باشند. 📚 مکیال المکارم ج ۲ ص ۳۳۰ ⚫️ فرا رسیدن سالروز شهادت امام هادی علیه السلام بر همه منتظران به ویژه امام عصر ارواحنا فداه تسلیت باد. ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای مخصوص امام هادی(ع) برای حاجتمندان 🔵 امام هادی علیه السلام فرمودند: 🌕 دعایی را که خواهم گفت من آن را بسیار می خوانم و از خدا تقاضا کرده ام هر کس بعد از من آن را نزد قبرم بخواند او را نا امید نفرماید و دعا این است : یا عُدَّتی عِندالعُدَدِ و یا رَجائی و المُعتَمَد و یا کَهفی وَ السَّنَد و یا واحِدُ یا اَحَدُ یا قُل هُوَ الله اَحَد اَسالُکَ اللهمَ بِحَقِ مَن خَلَقتَهُ مِن خَلقِکَ وَ لَم تَجعَل فی خَلقِکَ مِثلَهُم اَحَداً اَن تُصَلّیَ عَلَیهِم و .... ( حاجت خود را ذکر کند) 🔹 به قصد رجا و به امید استجابت از راه دور بعد از زیارت نامه امام هادی بخوانید. @moassese_nooralyaghin
امام زمان (عج) هم آداب و قواعد دعا کردن را رعایت میکند 🔵 نقل شده امام هادی علیه السلام بیمار شدند و کسی را اجیر کردند به عراق بیاید و برای شفای آن حضرت تحت قبه دعا کند. 🌕 شخصی سوال کرد شما که خودتان امام هستید چرا این سفارش را می کنید. امام هادی(ع) فرمودند: خداوند استجابت دعا تحت قبه را ضمانت کرده است. ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin