eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
1.1هزار دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
2هزار ویدیو
54 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*•═•••◈﷽◈•••═•* ◀️ خلاصه ای از زندگینامه ام وهب بنت عبد از شهدای کربلا 👈قسمت اول ◀️ ‌ام وهب دختر عبد و از قبیله نمر بن قاسط بود. او از حاضران در عرصه کربلا و از معدود زنان غیر وابسته به بنی‌هاشم بود که به همراه همسر خویش ـ عبدالله بن عمیر کلبی ـ قدم در راه کربلا نهاد و سرانجام در کنار همسر باوفای خود در رکاب سید و سالار شهیدان علیه‌السلام به فیض عظمای شهادت رسید. ⬅️ پیوستن به سپاه امام ↩️ در چگونگی پیوستن او و همسرش ـ عبدالله بن عمیر ـ به سپاه امام حسین علیه‌السلام از سوی برخی مورخان روایتی نقل شده که در آن آمده: 👈«عبدالله بن عمیر در نزدیکی کوفه و در اطراف چاهی به نام "بئر الجعد" که متعلق به قبیله همدان بود، منزلی را تهیه دیده بود و به همراه همسرش ـ ‌ام وهب ـ در آن سکنی گزیده بود. ↩️ روزی عبدالله بن عمیر متوجه گروهی از کوفیان شد که به سوی اردوگاه نخلیه در حرکت‌اند. پیش رفت و از آنها پرسید که قصد چه کاری را دارید؟ به او گفتند: «که جهت جنگ با حسین علیه‌السلام فرزند فاطمه سلام‌الله‌علیها دختر رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم آماده می‌شویم» 👌. عبدالله با شنیدن این سخن، عزم خود را برای پیوستن به سپاه امام علیه‌السلام جزم کرد و تصمیم گرفت تا هرچه زودتر به یاری فرزند پیغمبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم بشتابد. پس گفت: ✨ «به خدا قسم برای جهاد با اهل شرک بسیار حریص هستم و من امیدوارم که ثواب جهاد با کسانی که جنگ با پسر دختر پیامبرشان را قصد کرده‌اند، از جهاد با مشرکان کمتر نباشد.» 👈سپس نزد همسرش ـ ام‌وهب ـ رفت و او را از این ماجرا آگاه و تصمیمش را با او در میان گذاشت. همسرش گفت: ↩️«درست اندیشیده‌ای، خداوند تو را به بهترین راه‌ها و درست‌ترین اندیشه‌ها راه‌نمایی کند، همین کار را بکن و مرا نیز با خود ببر». او به همراه همسرش شبانه از شهر خارج شد و خود را به اردوگاه سپاه امام حسین علیه‌السلام رساند».  این مطلب ادامه دارد 🏴یارب الحسین بحق الحسین إشف صدر الحسین بظهور الحجة🏴 ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*•═•••◈﷽◈•••═•* «وَ مَنْ لَمْ يَسْتَطِعْ مِنْكُمْ طَوْلاً أَنْ يَنْكِحَ اَلْمُحْصَنٰاتِ اَلْمُؤْمِنٰاتِ فَمِنْ مٰا مَلَكَتْ أَيْمٰانُكُمْ مِنْ فَتَيٰاتِكُمُ اَلْمُؤْمِنٰاتِ وَ اَللّٰهُ أَعْلَمُ بِإِيمٰانِكُمْ بَعْضُكُمْ مِنْ بَعْضٍ فَانْكِحُوهُنَّ بِإِذْنِ أَهْلِهِنَّ وَ آتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ مُحْصَنٰاتٍ غَيْرَ مُسٰافِحٰاتٍ وَ لاٰ مُتَّخِذٰاتِ أَخْدٰانٍ فَإِذٰا أُحْصِنَّ فَإِنْ أَتَيْنَ بِفٰاحِشَةٍ فَعَلَيْهِنَّ نِصْفُ مٰا عَلَى اَلْمُحْصَنٰاتِ مِنَ اَلْعَذٰابِ ذٰلِكَ لِمَنْ خَشِيَ اَلْعَنَتَ مِنْكُمْ وَ أَنْ تَصْبِرُوا خَيْرٌ لَكُمْ وَ اَللّٰهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ؛ و آنها که توانایی ازدواج با زنان (آزاد) پاکدامن باایمان را ندارند، می‌توانند با زنان پاکدامن از بردگان باایمانی که در اختیار دارید ازدواج کنند -خدا به ایمان شما آگاه‌تر است؛ و همگی اعضای یک پیکرید- آنها را با اجازه صاحبان آنان تزویج نمایید، و مهرشان را به خودشان بدهید؛ به شرط آنکه پاکدامن باشند، نه بطور آشکار مرتکب زنا شوند، و نه دوست پنهانی بگیرند. و در صورتی که «محصنه» باشند و مرتکب عمل منافی عفت شوند، نصف مجازات زنان آزاد را خواهند داشت. این برای کسانی از شماست که بترسند (از نظر غریزه جنسی) به زحمت بیفتند؛ و (با این حال) خودداری (از ازدواج با آنان) برای شما بهتر است و خداوند، آمرزنده و مهربان است»(نساء، ۲۵). ✅نوع نکاح ❓بنابر نظر مفسران، آیه ۲۵ «سوره نساء» به کدام نوع نکاح اشاره دارد؟ ✍ علامه میفرمایند عبارت «أَنْ يَنْكِحَ الْمُحْصَنَاتِ الْمُؤْمِنَات» هر دو نوع نكاح را شامل میشود، و ليكن منظور از آن، نكاح دائم است كه دشوارتر و خرجش بيشتر است. 👈 اما بنابر نظر گروهی از مفسرین مراد از نكاح در این آیه، نكاح دائم است، و آيه شريفه در زمينه تنزل دادن و آسان كردن تكليف است؛ میفرمايد: اگر دسترسى به نکاح دائم با زنان آزاد نداريد به نکاح دائم با کنیزان اكتفا كنيد. 👈 در واقع بنابر فرمایش علامه آنان توهم کرده‌اند كه چون آيه شريفه متعه را جزء نکاحهای آسانتر نشمرده است پس متعه مشروع نیست. 🔸 علامه در جواب این مفسران به دو دلیل اشاره میفرماید: 1⃣ درست است که نکاح متعه نیز علاج تجرد را میکند و فشار غریزه جنسی را کم میکند اما از آنجایی که ازدواج متعارف در نظر کسانی که می خواهند تشکیل خانواده بدهند و نسلی را از خودشان به جا بگذارند ازدواج دائمی است بنابراین خداوند سخن از متعه به میان نیاورده و آن را به عنوان راه چاره پیشنهاد نکرده است. ◀️ تشريع متعه در حقيقت تسهيلى است براى مسلمانان كه اگر در سفرى يا در خانه‌اى، يا در روزگارى ناگزير شدند با زنى تماس داشته باشند، و در عين حال مسؤول نفقه و مهريه او هم نشوند و اين تماس احيانا به صورت زنا واقع نشود، بلكه همين عمل را به صورت ازدواج موقت انجام دهند، 👈 آرى تشريع متعه براى اين بود كه در هيچ شرايطى بهانه اى براى فحشا به دست بندگان خدا نباشد و ريشه فساد از بيخ قطع گردد. 2⃣ كلام در اين آيه طبق زمينه غالب و معروف و آشناى به ذهن شنونده جريان يافته، نه اينكه متعه راه چاره نباشد، بلكه اصولا در قرآن كريم عادت بر اين است كه در مقام تشريع احكام و قوانين جهت غالب و معروف را در نظر بگيرد، مثلا در آيه ۱۸۵ سوره بقره می فرماید: «فَمَنْ شَهِدَ مِنْکُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ وَ مَنْ کانَ مَريضاً أَوْ عَلي‏ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِنْ أَيَّامٍ أُخَرَ» با اين كه عذر براى خوردن روزه منحصر در سفر و بيمارى نيست، اين دو را نام برد، پس نام بردن خصوص اين دو به معناى آن نيست كه غير از اين دو هيچ بهانه و عذرى، عذر نيست. 👈 و نيز در آيه ۴۳ نساء میفرماید: «وَ إِنْ كُنْتُمْ مَرْضَى أَوْ عَلَى سَفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِنْكُمْ مِنَ الْغَائِطِ أَوْ لَامَسْتُمُ النِّسَاءَ فَلَمْ تَجِدُوا مَاءً فَتَيَمَّمُوا صَعِيدًا طَيِّبًا» 👈 عذر مجوز تيمم را منحصر در نيافتن آب كرده، با اينكه منحصر به آن نيست، زيرا ممكن است آب باشد، ولى غصبى باشد، و يا وقت براى غسل و وضو تنگ باشد، پس عذرها و ساير قيودى كه براى كلام ذكر میشود همانطور كه ملاحظه مىفرمائيد مبنى بر غالب و معروف است. 3⃣ حكم متعه در آيه۲۴ بيان شده، و در آيه مورد بحث در مقابل راه دشوار نكاح دائم و راه آسانتر، ازدواج با كنيز ديگران مقابله شده و فرموده اگر قادر بر آن نيستيد به اين اكتفا نمائيد. ┄┄┄┅••✻••┅┄┄┄ برگرفته از بیانات استاد ارجمند حسینی آل مرتضی در کلاس تفسیر تخصصی طرح مشکات(تفسیر سوره نساء بر مبنای تفاسیر المیزان، تسنیم و مجمع البیان به همراه شرح دقیق و گسترده اصطلاحات) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️ ▪️بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ▪️ 🏴السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبامحمد یا حسن بن علی ✨موضوع آیات 25 الی 32: خواسته های حساب شده حضرت موسی 🌠قالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي ﮔﻔﺖ : ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﺳﻴﻨﻪ ﺍم ﺭﺍ [ ﺑﺮﺍﻱ ﺗﺤﻤﻞ ﺍﻳﻦ ﻭﻇﻴﻔﻪ ﺳﻨﮕﻴﻦ ]ﮔﺸﺎﺩﻩ ﮔﺮﺩﺍﻥ ،(٢٥) 👈درخواست اول: شرح صدر ﺍﺯ ﺁﻧﺠﺎ ﻛﻪ ﻧﺨﺴﺘﻴﻦ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﭘﻴﺮﻭﺯﻯ، ﺭﻭﺡ ﺑﺰﺭﮒ، ﻓﻜﺮ ﺑﻠﻨﺪ ﻭ ﻋﻘﻞ ﺗﻮﺍﻧﺎ ﻭ ﺑﻪ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺩﻳﮕﺮ ﮔﺸﺎﺩﮔﻰ ﺳﻴﻨﻪ ﺍﺳﺖ" ﻋﺮﺽ ﻛﺮﺩ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﻣﻦ! ﺳﻴﻨﻪ ﻣﺮﺍ ﮔﺸﺎﺩﻩ ﺑﺪﺍﺭ" (ﻗﺎﻝَ ﺭَﺏِّ ﺍﺷْﺮَﺡْ ﻟِﻰ ﺻَﺪْﺭِﻯ). ﺁﺭﻯ ﻧﺨﺴﺘﻴﻦ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﻳﻚ ﺭﻫﺒﺮ ﺍﻧﻘﻠﺎﺑﻰ، ﺳﻴﻨﻪ ﮔﺸﺎﺩﻩ، ﺣﻮﺻﻠﻪ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ، ﺍﺳﺘﻘﺎﻣﺖ ﻭ ﺷﻬﺎﻣﺖ ﻭ ﺗﺤﻤﻞ ﺑﺎﺭ ﻣﺸﻜﻠﺎﺕ ﺍﺳﺖ، ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺩﻟﻴﻞ ﺩﺭ ﺣﺪﻳﺜﻰ ﺍﺯ ﺍﻣﻴﺮ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻋﻠﻰ ﻉ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ: ❇️ﺁﻟﺔ ﺍﻟﺮﻳﺎﺳﺔ ﺳﻌﺔ ﺍﻟﺼﺪﺭ: " ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺭﻫﺒﺮﻯ ﻭ ﺭﻳﺎﺳﺖ ﺳﻴﻨﻪ ﮔﺸﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ" ❇️پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) در پاسخ به سؤالی درباره‌ی «شرح صدر» فرمودند: «نورٌ یَقْذِفُهُ اللهُ فی قَلبِ المُؤمنِ فَیَنشَرِحُ لَهُ صَدرُهُ و یَنفَسِحُ.» (مجمع البیان، ج 4، ص 363.) نوری است که خدا در قلب مؤمن می‌اندازد و در نتیجه سینه‌ی او باز و گشاده می گردد. ❇️امام على عليه السلام: كُلُّ وِعاءٍ يَضيقُ بِما جُعِلَ فيهِ إلاّ وِعاءَ العِلمِ فَإنَّهُ يَتَّسِعُ؛ امام على عليه السلام: گنجايش هر ظرفى با آنچه در آن نهند، تنگ مى شود، جز ظرف دانش كه [هر چه در آن نهند] گسترش مى يابد. [نهج البلاغه، حكمت 205] 🔷 شرﺡ در واقع ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﮔﺸﺎﺩ ﻛﺮﺩﻥ ﻭ ﺑﺎﺯ ﻛﺮﺩﻥ ﺍﺳﺖ، ﮔﻮﻳﺎ ﺳﻴﻨﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﻛﻪ ﻗﻠﺐ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺟﺎﻱ ﺩﺍﺭﺩ ﻇﺮﻓﻲ ﻓﺮﺽ ﻛﺮﺩﻩ ﻛﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻭ ﺍﺩﺭﺍﻙ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ﺟﺎﻱ ﻣﻲ ﮔﻴﺮﺩ، ﻭ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺍﻧﺒﺎﺷﺘﻪ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﺁﻧﭽﻪ ﻭﺍﺭﺩ می ﺷﻮﺩ ﺍﻣﺮی ﻋﻈﻴﻢ ﻳﺎ ﻣﺎ ﻓﻮﻕ ﻃﺎﻗﺖ ﺑﺸﺮی ﺑﺎﺷﺪ ﺳﻴﻨﻪ ﻧﻤﻲ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﺧﻮﺩ ﺟﺎﻳﺶ ﺩﻫﺪ، ﻧﺎﮔﺰﻳﺮ ﻣﺤﺘﺎﺝ می ﺷﻮﺩ ﺑﻪ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺷﺮﺡ ﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﺑﺎﺯ ﻛﻨﻨﺪ، ﺗﺎ ﮔﻨﺠﺎﻳﺸﺶ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﮔﺮﺩﺩ. ﻭ ﻣﻮﺳﻲ (ﻉ) ﺭﺳﺎﻟﺘﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﺮ ﺍﻭ ﻣﺴﺠﻞ ﻛﺮﺩ ﺑﺰﺭﮒ ﺷﻤﺮﺩ، ﭼﻮﻥ : 👈اﺯ ﺷﻮﻛﺖ ﻭ ﻗﻮﺕ ﻗﺒﻄﻴﺎﻥ ﺁﮔﺎﻩ ﺑﻮﺩ، ﻣﺨﺼﻮﺻﺎ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺟﻬﺖ ﻛﻪ ﻓﺮﻋﻮﻥ ﻃﺎغی ﺩﺭ ﺭﺃﺱ ﺁﻧﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺷﺖ، ﻓﺮﻋﻮﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﺑﺮ ﺳﺮ ﺭﺑﻮﺑﻴﺖ ﻣﻨﺎﺯﻋﻪ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺑﻪ ﺑﺎﻧﻚ ﺑﻠﻨﺪ ﻣی ﮔﻔﺖ " ﺃَﻧَﺎ ﺭَﺑُّﻜُﻢُ ﺍﻟْﺄَﻋْﻠﻲ "، 👈 ﻧﻴﺰ ﺍﺯ ﺿﻌﻒ ﻭ ﺍﺳﺎﺭﺕ ﺑﻨﻲ ﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺁﻝ ﻓﺮﻋﻮﻥ ﺑﺎ ﺧﺒﺮ ﺑﻮﺩ، ﻭ می ﺩﺍﻧﺴﺖ ﭼﻘﺪﺭ ﺟﺎﻫﻞ ﻭ ﻛﻮﺗﺎﻩ ﻓﻜﺮﻧﺪ، ﻭ ﮔﻮﻳﺎ ﺧﺒﺮ ﺩﺍﺷﺖ ﻛﻪ ﺩﻋﻮﺗﺶ ﭼﻪ ﺷﺪﺍﺋﺪ ﻭ ﻣﺼﺎئبی ﺑﻪ ﺑﺎﺭ می ﺁﻭﺭﺩ، ﻭ ﭼﻪ ﻓﺠﺎیعی ﺭﺍ ﺑﺎﻳﺪ ﻧﺎﻇﺮ ﺑﺎﺷﺪ. 👈ﺍﺯ ﺳﻮی ﺩﻳﮕﺮ ﺣﺎﻝ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻫﻢ ﻣﻲ ﺩﺍﻧﺴﺖ ﻛﻪ ﺗﺎ ﭼﻪ ﺣﺪ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺑﻲ ﻃﺎﻗﺖ ﻭ ﻛﻢ ﺗﺤﻤﻞ ﺍﺳﺖ. ✅رهبر کبیر انقلاب امام خمینی رحمه الله نیز به تأسی از پیامبران الهی هنگام شروع انقلاب با چنان اقتدار و شجاعت و بصیرتی مبارزه خود علیه طاغوت زمان را شروع کردند، که عده ای کثیری از مردم ستمدیده زمان را آگاه کرده و خود همراه ساختند. ❇️در عصر حاضر نیز مقام معظم رهبری دام ظله به خوبی این کشتی انقلاب را در دریای پرتلاطم و مواج فتنه ها و هجوم دشمن هدایت می کنند، و با بصیرت کامل دشمنان این نظام را شناخته و مردم را از نقشه های پلید آنها آگاه می سازند. ✨✨✨✨✨✨ رهبر انقلاب در خطاب به مسئولان سپاه با اشاره به (عبور کشور از گردنه ها و مسیرهای سخت در حرکت به سمت قله ها) گفتند: ما از بخش زیادی از مسیر با وجود شییب تند عبور کرده و به قله ها نزدیک شده ایم بنابراین امروز روز خسته شدن و ناامیدی نیست بلکه روز شوق و امید و حرکت است. دشمن از همین حرکت بیم دارد لذا آنچه در توان دارد به کار می برد تا مانع پیشرفت این انقلاب شده و ناامیدی را در بین افراد جامعه رواج دهد. اغتشاشات اخیر نمونه ای از این اختلالات جبهه باطل بود و این خود بیانگر نهایت ضعف دشمن است که برای پیشبرد اهداف شوم خود با احساسات جوانان و نوجوانان این مرز و بوم بازی کرده و جامعه را دچار ناامنی و نگرانی میکند. ⬅️تفاوت حضرت موسی ع و پیامبر اکرم ص در شرح صدر: ✅حضرت موسی در ابتدای رسالت برای شروع دعوت از خداوند درخواست شرح صدر نمود، اما رسول ختمی مرتبت قبل از رسالت دچار شرح صدر بود. أَلَمْ نَشْرَحْ لَكَ صَدْرَكَ ﺁﻳﺎ ﺳﻴﻨﻪ ﺍﺕ ﺭﺍ [ ﺑﻪ ﻧﻮﺭﻱ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﺧﻮﺩ ] ﮔﺸﺎﺩﻩ ﻧﻜﺮﺩﻳﻢ ؟سوره شرح/1 رسول گرامی اسلام فرمودند هیچ پیامبری در راه دعوت مکتب خود به اندازه من دچار سختی و اذیت نشد و این خود بیانگر نهایت صبر و تحمل ایشان است. ◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️ ⚫️منابع و مآخذ:تفاسیر وزین تسنیم،المیزان،مجمع البیان،نمونه 🔲🔲🔲🔲🔲🔲🔲 مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام امام زمانم تقصیر دلم چیست اگر روے تو زیباست حاجت بہ بیان نیست ڪہ از روے تو پیداست من تشنہ ے یڪ لحظہ تماشاے تو هستم افسوس ڪہ یڪ لحظہ تماشاے تو رویاست. سلام حضرت عشق صبحت بخیر✋ ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄- موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎦 نعمت مطلق از دیدگاه قرآن فقط ولایت است و بس! آیت_الله_جوادی_آملی ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄- موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ اوج فراوانی برکات و نزولات آسمانی در دنیای ظهور... 🌕 پیامبر صلی الله علیه و آله: «امت من در زمان مهدی علیه‌السلام، چنان غرق در نعمت می‌شوند که چنین نعمتی هرگز پیش از آن سابقه نداشته است. آسمان پی در پی برکات خود را برای آنان فرو می‌ریزد و زمین آنچه را که دارد، بیرون می‌دهد. 🌕 «مهدی علیه‌السلام از میان امت من برخاسته شود... همه امت من در زمان ظهور او چنان مرفه الحال زندگی کنند که قبل از وی هیچ نیکوکار و بدکاری بدان نعمت نرسیده باشند. آسمان باران رحمت خود را بر آنان می‌بارد و زمین از روییدنی‌های خود چیزی فرو نمی‌گذارد.» 🌕 «... رودخانه ها پر از آب می‌شود و چشمه سارها به جوشش آمده، لب ریز می‌گردد و زمین چند برابر محصول می‌دهد» 📗بحارالأنوار، ج ۵۱، ص ۸۳ 📗الوافي، ج ۲، ص ۴۷۰ 📗الإختصاص، ج ۱، ص ۲۰۸ ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄- موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin