eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
1.2هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
1.7هزار ویدیو
53 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_464811933.MP3
5.35M
💠 سلسله جلسات 29 ✳️ شرح معرفتی و کوتاه 🎤 حجت الاسلام و المسلمین استاد نصوری (  معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم) 🎬 جلسه 9⃣2⃣ ⏺ کاری از واحد آموزش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان مازندران @moassese_nooralyaghin
🖋جرعه‌ از زیارت عـاشورا 🗓 قسمت 9⃣2⃣ 🔹یکی از نکاتی که در زیارت عاشورا به آن اشاره شده رجعت و مهدی یاوری در زیارت عاشوراست. 👌رجعت در لغت به معنای «بازگشت» بوده و از جمله عقاید اختصاصی شیعه است و در اصطلاح به معنای امکان و تحقق بازگشت مؤمنین به دنیا پس از مرگ از سوی خدای تبارک و تعالی است. 👈👈در فرهنگ دینی رجعت، بازگشت اولیای الهی و حتی گروهی از مؤمنان خالص و کفار خالص به دنیاست. حالا در روایات فلسفه ی رجعت می خواهد به نوعی آن عزت و شوکت مؤمنان را نشان بدهد و ذلت و خواری ستمگران و کافران را بیان کند. ⚠️اصل اعتقاد به رجعت با توجه به دلایل قرآنی و روایی جزء عقاید مسلم مذهب شیعه ی اثنی عشری است و حتی در روایات رجعت را بخشی از «ایام الله» می دانند و از ایام الله شمرده شده است. اولین کسی که از امامان به دنیا رجعت می‌کند امام حسین (ع) است که ان شاءالله سال ها حکومت خواهد کرد. ☑️ فراهم آمدن زمینه ی این بازگشت به دنیا به ویژه برخی از انسان های شایسته به منظور یاری کردن امام زمان (ع) در تشکیل حکومت جهانی🌐 است و در صورت درخواست آنها خداوند امکان ملحق شدن ایشان را به سپاه و یاران امام عصر ایجاد می کند. وقتی که امر رجعت محقق شود انسان ها می توانند در رکاب امام حسین (ع) خدمت کنند ⚠️و مهم ترین ویژگی ‌ای که رجعت کنندگان مؤمن دارند ایمان خالص آنها، ولایت پذیری آگاهانه و جهادشان در راه دین است و به نوعی انسان های توحید محور و متقی هستند. 📘در دو موضع از زیارت عاشورا زائر آمادگی و اشتیاق خودش را برای رجعت و شرکت در خونخواهی سیدالشهداء (ع) در رکاب امام عصر ابراز می کند و آن را از خداوند مسئلت می کند👇 ⏪اول: «فَاَسْئَلُ اللَّهَ ...» تا به اینجا می‌رسد که «اَنْ یَرْزُقَنی طَلَبَ ثارِکَ مَعَ اِمامٍ مَنْصُورٍ مِنْ اَهْلِ بَیْتِ مُحَمَّدٍ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ» ⏪دوم: «اَنْ یَرْزُقَنی طَلَبَ ثاری مَعَ اِمامٍ هُدیً ظاهِرٍ ناطِقٍ بِالْحَقِّ مِنْکُمْ » 📌البته لازم به ذکر است که این دو عبارت خود یک دلیل رِوایی برای امکان بازگشت مجدد به دنیاست چرا که اگر امکان بازگشت و رجعت به دنیا ممکن نبود وجود چنین درخواستی لغو و غیر عاقلانه بود. از این رو وجود این خواسته و تکرار آن در زیارت عاشورا دلیلی بر امکان و نیز قطعیت رجعت است. 👌ان شاءالله که بتوانیم تا زنده هستیم با عمل صالح رضایت امام را داشته باشیم. اگر ظهور حضرت را درک کردیم الحمدلله و اگر درک نکردیم ان شاءالله که بتوانیم جزء یاران امام زمان باشیم و این توفیق را داشته باشیم که در دوران ظهور جزء رجعت کنندگان باشیم و افتخار و مدال یاری کننده ی امام زمان (ع) را داشته باشیم چون خدمت به امام زمان خدمت بسیار بزرگی است و ارج و منزلت بسیار بالایی دارد و خدای تبارک و تعالی ثواب بسیار زیادی برای آن قائل شده است. ان شاءالله که بتوانیم جزء انسان های متقی، صالح و ولایت پذیرِ آگاه باشیم. ۲۹ 🎤 استاد نصوری، معاونت ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روز مبارزه با تروریسم، شهادت شهید رجایی و باهنر، 8شهریور ایام تابستان فصل مظلومیت انقلاب اسلامی و سند جنایت استکبار جهانی و امریکاست. هر روزی از این فصل، خاطره تلخ شهادتی مظلومانه از هفده هزار شهید ترور را زنده می کند. ماه شهریور به طور خاص، یادبود چند حادثه مهم از جمله : شهادت محمدعلی رجایی رئیس جمهوری منتخب مردم و نخست وزیرش دکتر محمدجواد باهنر است که هر دو مردمی و معلم بودند؛ یعنی نزدیک ترین رابطه را با دانش آموزان و سطح عموم جامعه داشتند و شهادت آنان توسط تروریسم مورد حمایت آمریکا، تضاد منافع غرب با خواسته های مردم را به خوبی نشان می دهد؛ یعنی مردم وقتی کسی را دوست داشته و انتخاب کرده اند امریکا به فجیع ترین شکل می کشد و نابودش می کند. آن دو از زمان وزارت آموزش و پرورش بعد از پیروزی انقلاب با هم بودند و موقع شهادت نیز همراه هم به سوی خدا رفتند. همان طور که در طول زندگی معلم بودند با شهادت خود هم، این درس را به مردم دادند که باید در مقابل نظام سلطه و استکبار جهانی تا پای جان ایستادگی کرد. نکته مهم در شخصیت رئیس جمهور شهید و نخست وزیر او، پشتوانه مردمی انتخاب آنان است که وقتی مردم دوستشان داشتند و به آنها اعتماد کردند، دشمن آنها را به شهادت رساند. حضور معنوی مفهوم شهادت در زندگی ما و فضای جامعه، همچون خونی است که در رگ های زندگی اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ما حیات طیبه را حفظ می کند. پیام قرآنی "مِنْ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا..." یادآور می شود که هرکسی پای این عهد بایستد، شهید است؛ چه آنکه به شهادت رفته و آسوده شده و چه آن که با روح شهادت مانده و کارش سخت تر است. اگر رهبر انقلاب فرمودند که زنده نگه داشتن یاد شهدا و فرهنگ شهادت، کمتر از شهادت نیست از آن روست که شهید مانده کارش به مراتب سخت تر از شهید رفته است. سخن پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در بازگشت از جنگ نیز بر این حقیقت تأکید می کند که جهاد اکبر، مرحله ای بالاتر از جهاد اصغر است: "مرحبا بقوم قضوا الجهاد الاصغر و بقی علیهم الجهاد الاکبر". 👈امروز وظیفه شهدای مانده، تبیین مظلومیت شهدای ترور و غربت مردم مسلمان و انقلابی ایران است که به جرم انتخاب راه آزادی و استقلال به خاک و خون کشیده شدند. در این کارزار الهی، گروهی خون دادند و رفتند و گروهی ماندند که خون دل بخورند و همچنان به جهاد مقدس خود ادامه دهند. آنان که می خواهند بر آن عهد بمانند و مقام شهادت داشته باشند، ناگزیر باید پیام مظلومیت شهیدان را به همگان برسانند و این بار، البته بسیار سنگین است. @moassese_nooralyaghin
•••༻﷽༺••• موضوع: اعراب آیه ۳۹ بقره 👈 وَالَّذِينَ كَفَرُوا وَكَذَّبُوا بِآيَاتِنَا أُولَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ. و كسانى كه كفر ورزيدند و نشانه‏ هاى ما را دروغ انگاشتند آنانند كه اهل آتشند و در آن ماندگار خواهند بود. وَ: حرف عطف، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. الَّذِينَ: اسم موصول، مبنی برفتح، محلا مرفوع، مبتدا كَفَرُوا: فعل ماضی، مبنی برضم. ضمیر متصل و بارز «واو»، مبنی، محلاً مرفوع، فاعل وَ: حرف عطف، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. كَذَّبُوا: فعل ماضی، مبنی بر ضم. ضمیر متصل و بارز «واو»، مبنی، محلاً مرفوع، فاعل بِ: حرف جر، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. آيَاتِ: اسم مجرور به حرف جرّ، علامت جر کسره ظاهری نَا: ضمیر متصل، مبنی بر سکون، محلا مجرور، مضاف الیه بِآيَاتِنَا: جار و مجرور، متعلّق به «كَذَّبُوا» أُولَئِكَ: اسم اشاره، مبنی، مبتدا و محلا مرفوع أَصْحَابُ: خبر برای «أُولَئِكَ» و مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری النَّارِ: مضاف‌الیه و مجرور، علامت جر کسره ظاهری هُمْ: ضمیر منفصل، مبنی برسکون، محلا مرفوع، مبتدا فِي: حرف جر، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. هَا: ضمیر متصل، مبنی بر سکون، محلا مجرور به حرف جرّ «فِي» فِيهَا: جار و مجرور، متعلّق به «خَالِدُونَ» خَالِدُونَ: خبر برای «هُم» و مرفوع، علامت رفع «واو» •••┈✾~💠~✾┈••• برگرفته از بیانات استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (إعراب آیات بر مبنای کتاب إعراب‌القرآن‌الکریم و کلمة‌الله‌العلیا) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~💠~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
•••༻﷽༺••• موضوع: معانی حرف جرّ «باء» 👈 حرف جر «باء» بر چند معنی دلالت دارد: ۱.استعانت ۲.تعدیه  ۳.مقابله یا عوض ۴.تبعیض ۵.سببیت ۶.الصاق (حقیقی و مجازی) 🔹استعانت (کمک گرفتن): مثال۱: «کتبتُ بالقلمِ» مثال۲: «قَطعتُ بالسّکینِ» 🔹تعدیه: باء تعدیه در اکثر موارد، فعل لازم را متعدی می کند. (باءتعدیه به نام «باء نقل» نیز شناخته شده است.) مثال: «ذَهَب اللهُ بنورِهم» 🔹 «باء» مقابله یا عوض: پیوسته بر اشیایی داخل می شود که عوض از چیز دیگری قرار گرفته باشد. مثال: «اشتریتُ الفرسَ بألفِ درهمٍ» 🔹تبعیض: به معنی بعض یا «مِن» تبعیضیه است. مثال۱: «عیناً یشربُ بها عبادُ الله» مثال۲: «وَامسَحوا برؤسِکُم» 🔹سببیت: مثال: «اِنّکُم ظَلَمتُم اَنفسکُم باتّخاذکم العجلَ» در آیه شریفه می فرماید : قطعاً شما به سبب انتخاب گوساله پرستی به خودتان ظلم کردید 🔹 الصاق: (اتصال دو شیء به یکدیگر) الصاق بر دو نوع است: •حقیقی •مجازی الف) الصاق حقیقی: در صورتی است که ماقبل باء متّصل به مابعد آن باشد. مثال: امسکتُ بزیدٍ این کلام را زمانی عنوان می کنید که به چیزی از جسم زید مانند دست و پا و یا چیزی که وی را دربرگرفته همانند لباس چنگ افکنید. ب)الصاق مجازی: در صورتی است که ماقبل باء به چیزی اتّصال یابد که نزدیک به مجرور است. مثال: مررتُ بزیدٍ یعنی متصل کردم مرور خود را به مکانی که نسبت به زید نزدیک بود. •••┈✾~💠~✾┈••• ✅ در آیه ۳۹ از سوره مبارکه بقره در جمله «کذّبوا بآیاتنا» حرف جرّ «باء» معنای تعدیه دارد. •••┈✾~💠~✾┈••• برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل‌مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی، کتاب موسوعة النحو والصرف ونحو متوسطه 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~💠~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم بنـــام آنڪـــه انـــــدر روز محشــــر بـــود او مـالـڪـــ مطلـــق ســراســر بنــام آنڪـــه عــــارى از نيـــاز است درِجـــودش بــروى خلــــق بـاز است الهی به امید تو •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• @moassese_nooralyaghin موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
🖤🌿صبح را با سلام بر امام زمان(عج) آغاز میکنم.✨ 🍃شبی میان همین روضه ها قبولم کن به حرمت غم آل عبا قبولم کن درون سینه ی من حبّ مرتضی جاریست به حق فاطمه و مرتضی قبولم کن برای اینکه به وصل تو دلربا برسم گذاشتم همه را زیر پا، قبولم کن السلام علیک یا اباصالح المهدی(عج) •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• @moassese_nooralyaghin موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
||.•° گفتم از عشق نشانی به من خسته بگو گفت جزعشقِ حسین‌(ع‌) هر چه ببینی بَدَلیست ✨ عطـــر ظهـــــــــور🍃 •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• @moassese_nooralyaghin موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 حقّ‌الناس ✍ شخصی از حضرت آیت الله العظمی بهجت درخواست دستوری داشت. آقا که همیشه مشغول ذکر بودند، سر بلند کردند و فرمودند: «تا می‌توانید گناه نکنید» سپس سر به زیر انداختند و مجدّداً مشغول ذکر شدند. بعد از چند لحظه سر بلند کردند و فرمودند: «اگر احیاناً گاهی مرتکب شدید سعی کنید گناهی که در آن حقّ‌الناس است نباشد». باز سر به زیر انداخته و مشغول ذکر شدند. و بعد از چند لحظه باز سر بلند کردند و برای سومین بار فرمودند: «اگر گناه مرتکب شدید که در آن حقّ‌الناس است سعی کنید در همین دنیا آن را تسویه کنید و برای آخرت نگذارید که آن جا مشکل است.» 📚 برگرفته از کتاب فریادگر توحید، ص ٢١٨ 🏴 عطـــر ظهـــــــــور🍃 •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• @moassese_nooralyaghin موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚🌷 مراتب نیت زیارت امام حسین علیه السلام هر قدمی که برای زیارت امام حسین علیه السلام برداشته شود معادل یک تا نود حج و عمره است. تا نیتت چه باشد. تا به آن درجه که جا دارد برسد! 🔻 نیتت را خالص کن! •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• @moassese_nooralyaghin موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_469724644.MP3
4.24M
💠 سلسله جلسات 30 ✳️ شرح معرفتی و کوتاه 🎤 حجت الاسلام و المسلمین استاد نصوری (  معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم) 🎬 جلسه 0⃣3⃣ ⏺ کاری از واحد آموزش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان مازندران @moassese_nooralyaghin
🖋جرعه‌ از زیارت عـاشورا 🗓 ⏪ قسمت 0⃣3⃣ 💠یکی از مسائل بسیار مهم در زیارت عاشورا مقام محمود است، در زیارت عاشورا می خوانیم «وَ اَسْئَلُهُ اَنْ یُبَلِّغَنِی الْمَقامَ الْمَحْمُودَ لَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ». 👌مقام محمود به معنای یک جایگـاه برتر و پسندیده ای است که مورد ستایش است، مقامی بسیار بسیار رفیع و اختصاصی پیامبر بزرگوار و اهل بیت علیهم السلام در قیامت است. زائر در زیارت عاشورا براساس همین، این مقام منزلت رفیع را تقاضا می کند که بتواند آن قدرت الهی را در آن مقام بدست بیاورد. 🌿مقام محمود چیست؟ 👈به نوعی یک بخش برمی گردد به جایگاهی که پیامبران دارند و برنامه هایی که اختصاص دارد به پیامبران. 👈 عملا زائر در زیارت عاشورا با این نکته دارد این مقام را تقاضا می کند، آن هم مقام شفاعت است که بتواند به مقام شفاعت برسد و همانطوری که اهل بیت و ائمه معصوم شفاعت دیگران را می‌کنند زائر این مقام رفیع را از خدای تبارک و تعالی تقاضا می‌کند . مقام والای عترت طاهره که همان مقام محمود است واقعا بالاترین مرتبه ی تقرب به خدای سبحان و آرزوی هر مؤمن صاحب معرفتی است. 👈هر حقیقتی که انسان تلاش می کند قطعا به او می رسد و سعی کند به آن مقام، جایگاهی که هست دست پیدا بکند. چه بسا انسانهای صالح و صادق امروزه تقاضا می کنند «اللّٰهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصارِهِ وَأَعْوانِهِ»، عملا تلاش می کنند به عنوان یار امام باشند و بتوانند امام را یاری بدهند، تا بتوانند به آن مقام رفیع دست پیدا بکنند. 👈لذا تلاش ما این است (در زیارت عاشورا) به یک مقام رفیعی برسیم، آن مقام مقام شفاعت است، مقام جایگاهی است که جز اهل بیت این مقام اختصاص بر آنها داده نشده‌. لذا انسان قله را تقاضا می کند، قله را نگاه می‌کند و تلاش می کند که به آن قله برسد و باید خودش را کاملا پاک پاک قرار بدهد که ان‌شاءالله بتواند در جایگاه مقام رفیع مثل مقام محمود و مقام شفاعت نزدیک بشود. ۳۰ 🎤 استاد نصوری، معاونت ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• @moassese_nooralyaghin موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*•═•••◈﷽◈•••═•* شرح موضوع دوم:《الآْدَابُ حُلَلٌ مُجَدَّدَةٌ》 👈شناخت آداب آداب را می توان مجموعه ای از کارها دانست که شخص با عمل به آن یا خودداری از برخی از آنها نفس خود را تأدیب و تربیت می کند و رفتارهای اجتماعی اش طوری بروز می کند که عموم مردم آن را تحسین و تمجید می کنند و از صاحب آن به نیکی یاد می کنند، زیرا ادب، تمرين دادن نفس به ارزشهاى اخلاقى است‏. ص199 همچنین شخص باادب در بندگی خداوند نیز سربلند است، امام علی علیه السلام می فرماید:« بِالْأَدَبِ‏ تُحْسِنُ خِدْمَةَ رَبِّكَ؛ به يارى فرهنگ و ادب‏ مى‏توانى خدمت خدايت را پسنديده انجام دهى». (روضة الواعظين و بصيرة المتعظين ، فتال نیشابوری محمد ابن احمد، ج‏1، ص11 ) مقصود امام علیه السلام در این حکمت والا، آداب شرعی و اخلاقی پسندیده است.(ابن میثم، ج 8، ص 6) 👈جایگاه ادب در اجتماع ادب و تربیت نیکو از جایگاه مهمی درعرصه های زندگی برخوردار است، به طوری که علاوه بر زندگی مسالمت آمیز و پسندیده، در سایه آن، شخص باادب محبوب دل ها قرار می گیرد، امام علی علیه السلام می فرماید: «لَا عَقْلَ‏ لِمَنْ‏ لَا أَدَبَ‏ لَهُ‏؛ هرکس ادب ندارد، دین ندارد».( غررالحکم، عبد الواحد آمدی، ص 259) اسلام بر رعایت آداب تأکید فراوانی کرده است و این مسأله در آیات و روایات مشهود می باشد، ولی این به این معنا نیست که آداب، تنها مختص اسلام ومسلمین باشد، بلکه آداب در تمام آیین ها و مذاهب و بر هر انسانی نیکو و ضروری است، پس آداب در شهرها و كشورهاى مختلف، تغيير کرده و آداب هر منطقه مخصوص همان مكان است. مردم دنيا در معناى ادب با يكديگر تفاوت و اختلاف ندارند، اما در مصداق آن هر ملتى با ملت ديگر تفاوت دارد.(ص 201) 👈علت تشبیه آداب به زیورهای انسانی همان گونه که استفاده از زیورآلات، موجب زیبایی و جذابیت در میان عموم است، رعایت آداب و رفتارهای مناسب نیز نظر دیگران را جلب می کند و تحسین آنان را برمی انگیزد. ازعوامل جلب مردم به سوی رسول خدا صلی الله و آله مشاهده جلوه های زیبای آداب در رفتار و گفتار ایشان بود؛ چنانچه فرموده:« أَدَّبَنِي‏ رَبِّي‏ بِمَكَارِمِ الْأَخْلَاقِ».( ارشاد القلوب الی الصواب، حسن ابن محمد دیلمی، ج1، ص 160) 👈قرآن آموزگار ادب در روايتى از رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله آمده است كه: «اين قرآن ادبستان خدا است»؛ يعنى قرآن كريم كتاب ادب است و خداوند از مردم خواسته است كه از اين كتاب ادب بياموزند.( الآداب الدينية للخزانة المعينية، فضل ابن حسن طبرسی، ص 200) خداوند متعال در قرآن مجید با هر آیه و سخن قصد آموزش و تربیت بندگان را داشته است و اگر گروه خاصی را مخاطب قرار می دهد، منظور عموم انسانها می باشند، همچنین خداوند عالمیان در خطاب به بندگان رعایت کمال ادب نموده است؛ برای نمونه در قرآن هرگز به طور صریح به روابط زناشویی اشاره نشده است وبه جای آن عباراتی نظیر... الرَّفَثُ إِلى‏ نِسائِكُم‏( بقره،187) ... وَ لا تَقْرَبُوهُنَّ (بقره، 222) ... لامَسْتُمُ النِّساء( مائده، 6) ┄┄┅••✻••┅┄┄ 📌 توجه :هرگونه نشر یا کپی برداری ازتمام یابخشی ازپیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. @moassese_nooralyaghin موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
بسم الله الرحمن الرحیم به نام خدایی که باقیست و همه چیز، غیر او فانیست شروع کارها با نام مشکل گشایت: یاٰ مَنْ هُوَ یَبقیٰ وَ یَفنیٰ کُلُّ الهی به امید تو ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
صبحت‌بخیرمولای‌من عشق‌تومرا..ألستُ‌منڪم‌ببعید هجرتومرا.. إنّ‌عذابےلشــــدید برڪنج‌لبت‌نوشتہ‌..یُحیےویمیت مَن‌ماتَ‌من‌العشق‌فقدماتَ‌شهیـد 🏝ای کاش دست‌های خالی‌مان به آستان اجابت، گره بخورد ای کاش زمزمه‌های مداوم دعای فرج، گره گشا بشود ای کاش این بغض گلوگیر و مداوم، راه باز کند ای کاش شما بیایید...🏝 الّلهُـمَّ‌عَجِّــلْ‌لِوَلِیِّکَـــ‌الْفَـــرَج روزتون‌مهدوی ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_471278785.MP3
4.31M
💠 سلسله جلسات 31 ✳️ شرح معرفتی و کوتاه 🎤 حجت الاسلام و المسلمین استاد نصوری (  معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم) 🎬 جلسه 1⃣3⃣ ⏺ کاری از واحد آموزش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان مازندران @moassese_nooralyaghin
🖋جرعه‌ از زیارت عـاشورا 🗓 قسمت 1⃣3⃣ 📖در زیارت عاشورا می خوانیم؛ «وَ اَسْئَلُهُ اَنْ یُبَلِّغَنِی الْمَقـامَ الْمَحْمُودَ لَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ». مقام محمود معنای جایگاه برتر و پسندیده و مورد ستایش است و از مقاماتی ست که اختصاص به پیامبر بزرگوار و اهل بیت علیهم السلام در قیامت دارد. لذا زائر در زیارت عاشورا تقاضا می‌‌کند به این مقام منزلت رفیع برسد. ♦️آن مقام ‌منزلت‌ رفیع چیست⁉️ این است که انسان وقتی تلاش می کند به آن مقام برسد، یعنی به مقام شفاعت برسد. 💠چگونه اهل بیت علیهم السلام و پیامبر بزرگوار دارای آن جایگاه مقام محمود هست و همه را در روز قیامت شفاعت می‌کند، زائر تقاضا می کند که به آن مقام برسد و به مقام شفاعت و مقام برتری که بتواند بر انسان هایی که عاجزند توان نداشتند، غفلت کردند، اشتباه کردند کمک کند. 🌟به نوعی مقام شفاعت رسیدن را زائر تقاضا می کند، مقام منیع پیامبر عزیز را در عرش اعظم الهی تقاضا می کند و تلاشش این است به مقامی که ثواب های بسیار زیادی دارد و پله ای هست از پله های بسیار رفیع برسد. مقام والای عترت طاهره همان مقام محمود عند الله است که بالاترین مراتب تقرب به خدای سبحان و عملا آرزوی هر مؤمن صاحب معرفتی است که در زیارت عاشورا این مقام را انسان از این طریق از خدای تبارک و تعالی تقاضا می‌کند. ✅ان شاءالله که بتوانیم انسان های وارسته و‌ خوبی باشیم و خودمان را پاک کنیم، صالح باشیم و عمل صالح انجام بدهیم تا آن نگاهی که خدای تبارک و تعالی به ما دارد دست ما را بگیرید و ما را به آن مقام نزدیک کند. و خوشا به سعادت آنهایی که به این مقام نزدیک هستند و ان شاءالله دعا می‌کنیم به این مقام برسند و مستقر بشوند و ‌شفاعت بقیه کسانی که برای اهل بیت زحمت می کشند شفاعت همه را هم انجام بدهند و واسطه بین اهل بیت و بین مردم بشوند و اهل بیت اینها را به مقام شفاعت نزدیک کند. 🔹ان شاءالله با توجهی که به اهل بیت داریم، از اهل بیت تقاضا می کنیم شفیع یکایک ما باشد و بخصوص آن معرفت عمیق را به همه ی ما عنایت کند که ما هم با معرفت به این مقام محمود و مقام شفاعت و جایگاهی که اهل بیت شأنیت و منزلت آن را دارند و رسیدن، نزدیک بشویم.  ۳۱ 🎤 استاد نصوری، معاونت ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
🥀سخت است وقتی روضه وصف دختری باشد ✨حالا تصور کن به دستش هم، سری باشد 🥀حالا تصور کن که آن سر، ماهِ خون رنگی ✨در هاله‌ای از گیسوی خاکستری باشد ▪️▪️برگزاری مراسم شهادت دردانه اباعبدالحسین, حضرت رقیه سلام الله علیها و نمایش خرابه شام 🏴همراه با مرثیه سرایی وسینه زنی توسط مداحان اهل بیت علیهم السلام و با حضور جمع کثیری از بانوان ولایی موسسه نورالیقین ┄┄┄┅••✻••┅┄┄┄ موسسه نوالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا