عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 چرا احمدی نژاد به سمت رسانههای بیگانه رفت؟ 🔹منتقد دوسال آخر ریاست جمهوری #محمود_احمدینژاد و س
🔴 بیانصافی برخی دوستان
🔹برخی دوستان بزرگوار مطلب فوق را در حمایت از #محمود_احمدی_نژاد تلقی کردند و بعضاً مطالبی نوشته و مشکلات #احمدی_نژاد را یادآوری کردند.
🔸متاسفانه یکی از مشکلات تصمیمگیران و مردم ما همین است. مسائل را بصورت مطلق تحلیل میکنند. افراد را سیاه سیاه یا سفید سفید در نظر میگیرند.
🔹حقیر تاکنون دهها نقد مبنایی به #احمدی_نژاد نوشتهام و او را بعنوان یکی از #عاملان_وضعیت موجود معرفی کردهام که با حاشیه سازی در دوسال آخر و عدم اطاعت از رهبری و عدم پذیرفتن انتقادات حزب الله، باعث روی کارآمدن حسن روحانی شده است. لینک این مطلب:
https://eitaa.com/modaresian/2188
🔸اصل حرف ما چه بود؟ حرف ما این بود که محدودیتی که صداوسیما برای برخی طیفهای درون نظام که منتقد و مخالف هستند ایجاد کرده باعث روی آوردن آنها به رسانههای بیگانه شده.
🔹بلی؛ روزی روزگاری در دهه ۶۰ صداوسیما محل برگزاری مناظرات مختلف بین شهیدان بهشتی، مطهری و علامه مصباح و سایر شخصیتهای انقلابی با مارکسیستها، کمونیستها و غیره بود! چه شده حالا منتقدین برجام و FATF و 2030 و ... هم نمیتوانند در صداوسیما یک مناظره با دولتمردان داشته باشند؟
🔸چه شده که اجازه نمیدهیم مسائل مهم و مورد اختلاف جامعه، با گفتگو و مناظره در صداوسیما طرح شود؟ آیا ما نمیتوانستیم همچنین رسانه های آمریکایی و اروپایی، گفتگوی چالشی و صریح با روسای جمهوری سابق کشور یا رئیس جمهور فعلی داشته باشیم؟
🔹بله؛ ایجاد محدودیت برای شخصیتها و جریانات، مجوزی نیست که آنها با رسانههای خصم مصاحبه کنند، اما قبول داریم که این محدودیتها باعث هُل دادن منتقدین و مخالفین به آغوش دشمن میشود؟ معتقدم چنانچه مناظرات سال۸۸ ادامه پیدا میکرد و صداوسیما فردی چون میرحسین موسوی را روبروی یک مجری صریح و چالشی قرار میداد، سیدمحمد خاتمی را مقابل یک مجری چالشی قرار میداد، یا حداقل برنامههای چالشی "دیروز، امروز، فردا" ادامه پیدا میکرد آن همه خسارت به بار نمیآورد و فتنه گران تا امروز نمیتوانستند مظلومنمایی کنند.
🔸متاسفانه برخی دوستان این سوال حق را به حمایت از احمدی نژاد تقلیل دادهاند در حالیکه ما تاکنون دهها یادداشت انتقادی خطاب به احمدینژاد نوشتهایم. آن همه یادداشت را نمیبینند و این نکته انتقادی را حمایت از احمدی نژاد تفسیر میکنند!
🔻لینک یادداشت "احمدینژاد یکی از عاملان وضعیت موجود":
https://eitaa.com/modaresian/2188
✍️ #داود_مدرسی_یان
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هرکس بگوید دادنِ #دنا_پلاس به نمایندگان مجلس آنهم باقیمت کارخانه، مصداق رانت و رفاهطلبی وخلاف عدالت است، حتماًبا مارکسیستها،کمونیستها،مجاهدین خلق، فرقان و.. سَر و سِری دارد و یک آدم ضدرفاه است. او نمیداند شهید مطهری هم ماشین مدل بالا سوار میشده!
😅😅
✍️ #داود_مدرسی_یان
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 کدام مکانیزم؟ - 1
#انتخابات_1400
🔹حتماً به یاد دارید در دوران انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شورای شهر همیشه هستند برخی از دلسوزان در کنار برخی دلسوزنماها، که می گویند ما برای رسیدن به گزینه های مطلوب باید مکانیزم داشته باشیم. وقتی از آنها می پرسیدیم چه مکانیزمی بهتر است؟
🔸می گفتند همه یا اکثر نخبگان را جمع کرده(مجمع عمومی) و برای انتخابِ گزینه اصلح، بین آنها رأی گیری شود. هر کس بیشترین رأی را آورد همان گزینه اصلح است.
🔹بعد می گفتند البته مصالحی وجود دارد که نمی توان صرفاً به رأی گیری بین نخبگان اعتنا کرد. باید گزینه نهایی و لیست نهایی در اتاق دربسته تعدادی از بزرگان بسته شود. آنها به مصالح جامعه نگاه می کنند، جدا از رأی گیری درون مجمع عمومی(نخبگان)، به نظرسنجی ها هم نگاه می کنند و ...!
⭕️ نکته: می گفتند فقط هم کسانی از نامزدها در این ساختار قرار می گیرند که عهدنامه ما را امضا کنند(اصلاً ملاک اصلح بودن و شایستگی ها نبوده).
🔸این چنین افراد و لیست های مورد نظر خود را به جامعه انقلابی غالب می کردند. برخی کاندیداها که در بین اعضای شورای مرکزی نفوذ داشتند اتوبوس اتوبوس آدم می آورده تا در مجمع عمومی رأی بالایی کسب کنند. همزمان با نفوذ در برخی موسسات افکارسنجی و نظرسنجی، اسم خود را جزو گزینه های رأی آور ثبت و اصطلاحاً، نظرسازی می کردند. البته گاهی نفوذ اشخاص در شورای مرکزی به حدی بود که اساساً نیازی به رأی آوری در مجمع عمومی یا نظرسنجی ها هم نداشتند!
🔹این مکانیزم در اکثر انتخابات ها و اکثر شهرها از ناحیه بزرگان اصولگرا اجرا شده است. برخی از ضعف های مجلس فعلی ناشی از همین مدل مکانیزم بوده.
🔸اخیراً برادرمان آقای سیدیاسر جبرائیلی در توئیتی نوشته است: «برای تحقق دولتی انقلابی، مکانیزم سنتی ائتلاف که خروجی آن یک فرد است باید کنار گذاشته شود. کسی که شب ثبت نام تصمیم به حضور می گیرد، بی شک نه تیمی برای اداره کشور دارد نه برنامه ای. افرادی که تصمیم به حضور دارند تیم خود را معرفی کنند و بدنه عظیم جریان انقلاب تصمیم آخر را می گیرد».
🔹اگرچه شاید این نکته ایشان که نامزدها از الان حضور خود را اعلام کرده و تیم خود را معرفی کنند صحیح است، اما سؤالات جدی داریم که کدام بدنه انقلاب قرار است تصمیم آخر بگیرند؟ چرا ایشان نمی گوید در انتخابات اخیر مجلس، فردی همچون یامین پور از بین 8000 رأی مجمع عمومی نفر اول بود اما نهایتاً در لیست قرار نگرفت؟
🔸چرا ایشان شفاف نمی گوید امثال حمید رسایی، مجتبی ثابتی، محمدصادق شهبازی، علی جعفری و ... براحتی از لیست 30 نفره حذف شدند با اینکه هم در مجمع عمومی رأی آوردند هم در نظرسنجی ها بالا بودند؟
🔹بهتر است بجای لفظ «بدنه انقلاب» بنویسید: آقای #حسین_فدایی، #حداد_عادل، دو نفر دیگر تصمیم آخر را می گیرند! بهتر است برای انتخابات ریاست جمهوری با بدنه حزب الله روراست باشید..
ادامه دارد...
✍️ #داود_مدرسی_یان
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
24.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 آیا باید منتظر دستور رهبری باشیم؟!
🔹حوادثی روزانه برای انسان پیش میآید که نیاز است بصورت مستقل فکر کند، تحلیل کند و تصمیم بگیرد.
🔸ملتی سیاسی هستیم ولی اکثریت اهل تحلیل و تدبر نیستیم. عموم ما متدینین غالب منتظریم تا به ما بگویند بکن یا نکن! در اکثر مواقع منتظریم تا رهبری تحلیلی ارائه کند و آنگاه همه تکرار کنیم!
🔹مسئول دولتی و غیردولتی و نماینده ما، دانشجو و استاد دانشگاه ما، طلبه و روحانیت و ائمه جمعه ما، مسائل میآیند و تحلیل نمیکنند؛ حتماً رهبر انقلاب باید وارد شوند!
🔹آیا ما باید منتظر بمانیم تا رهبری در همه مسائل اعم از محرم و #اربعین و غیره ورود کنند و بگویند مطیع دستورات #ستاد_ملی_کرونا باشید؟ پس تدبیر و تحلیل ما چه شد؟ چندبار باید تکرار شود؟
🔸این جملات ایشان را بخوانید که بارها گفتند منتظر من نمانید! "شما بهعنوان یک انسان مسلمان، مؤمن، صاحب فکر، باید نگاه کنید، تکلیفتان را احساس کنید، تحلیل داشته باشید - که من حالا عرض خواهم کرد - نسبت به اشخاص، نسبت به جریانها، نسبت به سیاستها، نسبت به دولتها، موضع داشته باشید، نظر داشته باشید. اینجور نیست که شما باید منتظر بمانید، ببینید که رهبرى دربارهى فلان شخص، یا فلان حرکت، یا فلان عمل، یا فلان سیاست چه موضعى اتخاذ میکند که بر اساس آن، شما هم موضعگیرى کنید؛ نه، اینکه کارها را قفل خواهد کرد. رهبرى وظایفى دارد، آن وظایف را اگر خداى متعال به او کمک کند و توفیق بدهد، عمل خواهد کرد؛ شما هم وظایفى دارید؛ به صحنه نگاه کنید، تصمیمگیرى کنید؛منتها معیار عبارت باشد از تقوا". رهبر انقلاب، ۱مرداد۹۳
داود مدرسییان
@modaresian
هدایت شده از لفظ قلم | زهرا محسنیفر
تصمیم امیرالمؤمنین (ع) به پذیرش "حکمیت"، تصمیمی مدبرانه بود، اما آنها که حکمیت را به او تحمیل کردند، با مخ در جهنماند.
تصمیم امام حسن (ع) به پذیرش "صلح" معاویه، تصمیمی عاقلانه بود اما آنها که او را مجبور به پذیرش صلح کردند، همنشین دوزخی ابوموسی اشعری شدند.
تصمیم امام رضا (ع) به پذیرش "ولایتعهدی"، تصمیمی دوراندیشانه بود، اما آنها که امام را در جایگاه ولایتعهدی نشاندند، همنشین دوزخی معاویه شدند.
تصمیم امام خمینی بر پذیرش "قطعنامه ۵٩٨" تصمیمی مدبرانه بود اما آنها که جام زهر را به امام خوراندند، بعدها "برجام" را به امام خامنهای تحمیل کردند.
#دفاع_مقدس
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
تصمیم امیرالمؤمنین (ع) به پذیرش "حکمیت"، تصمیمی مدبرانه بود، اما آنها که حکمیت را به او تحمیل کردند،
میخواستم تحلیلی بنویسم بر بیانات حضرت آقا در رابطه با #جام_زهر #قطعنامه_598
سرکار خانم محسنی فر کار منو راحت کرد. احسنت بر شما
خلاصه و مفید 👌
هدایت شده از رو به راه | رها عبداللهی
🔴 قانون حجاب؛ نیازمند بازنگری یا دقیق نگری؟!
🔺این روزها دوباره بحث پیرامون «حجاب اجباری » یا به عبارت دیگر «قانون حجاب آری یا خیر» داغ شده. بسیاری از متن ها و نظرات مملو بود از احساس درد و دغدغه و دنبال راه حل گشتن. بعضی به سراغ مبنا رفته و برخی نظراتی سطحی مطرح کردند. کاری به اظهار فضل های غرض ورزانه ندارم. اما آن درد و دغدغه، حس مشترک همه دلسوزان دین و انقلاب و جامعه امروزمان است. ما در حوزه پوشش جامعه با یک معضل، یک آشفتگی، یک بی هویتی، یک تقلای جمعی آشفته برای تغییر، یک سردرگمی... روبرو هستیم.
🔹به نظر من این بحث یک بحث دو وجهی ست که در بسیاری از انتقادها این تفکیک دیده نمی شود. یک وجه این که آیا استاندارد پوشش مدنظر حاکمیت باید به صورت قانون الزامی معین شود؟ و وجه دوم این که ابزار حاکمیت برای التزام عملی افراد به این قانون چه باید باشد؟
🔹بسیاری در پاسخ به سوالات وجه دوم به سراغ وجه اول رفته و از اساس منکر آن شده اند و همین عدم تفکیک موجب بی نتیجه بودن بسیاری از مباحث شده.
🔹برای بحث پیرامون وجه نخست باید حجاب و هر ارزش اجتماعی دیگری که برخاسته از شرع مبین است، را در چارچوب حاکمیتی و هویتی دید و وجه دوم این بحث نیازمند بررسی و آسیب شناسی پیوست های اجرا و الزام قوانین در کشور است.
🔺وجه اول
🔹در حکومت اسلامی قانون گذار بالاترین مرتبه ی وجودی یعنی الله است. فرق قانون گذاری الله با انسان ها این است که مصلحت فرد و جامعه هر دو باهم دیده شده است و صلاح این دو باهم تزاحم ندارد. چراکه غایت، سعادت کل انسان هاست و قوانین اجتماعی اسلام از همین غایت سرچشمه می گیرد.
🔹اسلام بدون عمل به عقاید، ادعایی بیش نیست و جامعه ی اسلامی بنا نیست در مرحله ی ادعا متوقف شود. بلکه باید رشد کند تا اهداف الهی تامین شود. پس قوانین در حکومت اسلامی نقش هویتی و حیثیتی پیدا می کنند. هرکدام از ارکان هویتی یک ساختار لنگ بزند، به کل آن لطمه می زند و باید اصلاح شود تا ساختار فرو نریزد. الزام اجرای قوانین توسط حاکمیت از اینجا می آید. برقراری عدالت یا امنیت باشد یا حجاب فرقی نمی کند. عقب ماندگی در هرکدام مایه خدشه به هویت نظام اسلامی ست. اگر در هر کدام نقص بود، اگرچه باید نقص را برطرف کرد، اما دلیلی برای رها کردن باقی ارکان هویتی نیست. از این نظر حجاب مساله ای حاکمیتی و سیاسی ست.
🔹البته این بدان معنا نیست که همه ی مخالفان حجاب دلیلشان برای مخالفت سیاسی ست. اما مخالفان جمهوری اسلامی همه مخالف حجاب هستند. چون به خوبی متوجه هویتی و حیثیتی بودن آن هستند.
🔺وجه دوم
🔹عدم تناسب پوشش بسیاری افراد با استانداردهای اسلامی در کشور ما بسیاری را به این باور رسانده که ما پس از انقلاب راه را اشتباه رفته ایم و از اساس نباید حجاب را اجباری اعلام می کردیم و همین باعث افسارگسیختگی و بی هویتی اوضاع پوشش در جامعه شد. عده ای هم پا را فراتر گذاشته و می گویند اجبار حجاب در اوایل انقلاب موجب پیاده کردن بسیاری از زنانی که خود در راهپیمایی های روزهای انقلاب حاضر بوده اند از قطار انقلاب شد و این آغاز دو دستگی و خط کشی ها در نظام و ایجاد گسل های اجتماعی شد.
🔹اینجا همان نکته عدم تفکیک دو وجه قضیه دیده میشود.
🔹تغییر اعتقادات مردم در جهت قرار گرفتن در چارچوب اهداف نظام اسلامی، پیوست های اجتماعی و فرهنگی و سیاست گذاری های دقیق آموزشی می خواست؛ اگر این پیوست ها رعایت نشده چرا علت را در وجه اول می جوییم؟
🔹اگر در ادامه تغذیه فرهنگی و فکری جامعه مطابق با تهاجم فرهنگی و تغییر مقتضیات زمان نبود، مشکل از اصل قانون است؟
🔹کسانی که می گویند قانون حجاب اجباری عامل این آشفتگی هویت جامعه در پوشش است، آیا تصور می کنند این آشفتگی با آزادی پوشش برطرف یا تعدیل می شود؟ یا اینکه این بار با سیل مسایل حل نشده و غیر قابل کنترل دیگری در فرهنگ، آموزش، اقتصاد، اخلاق و حتی سیاست مواجه خواهیم شد؟
🔹اینکه بعضی برخوردهای افراطی، جاهلانه و ندانم کاری عده ای که بعدها هم از آن ور بوم افتادند، موجب تحریک گسل های اجتماعی شده، مربوط به وجه اول قضیه حجاب (اصل وجود قانون) است یا وجه دوم(شیوه ی اجرا)؟
🔹مهاجمان فرهنگی قانون حجاب را بزرگترین مانع ریشه کنی حجاب در کشور ما می دانند. منتقدان اجرا نشدن پیوست های فرهنگی چرا با آنان هم نوایی می کنند؟
🔻پاسخگویی به سوال مهم مربوط به این وجه بحث، جای بسی گفتگو و نقد و بررسی دارد. آنقدر عملکردهای خطا، نادیده گرفتن واقعیت ها، تسامح ها، آسیب شناسی نکردن ها... تکرار شده که گاه به نظر می رسد معضل پوشش در جامعه ما گرهی ناگشودنی ست. باید بحث و گفتگو پیرامون این دغدغه مهم از کلیشه های کم تاثیر فعلی خارج شود و آنقدر نظرات به بوته ی نقد و گفتگو گذاشته شود تا تصمیم گیران و سیاست گذاران را ومجریان و ناظران را و ادار به تدبیری دیگر کنند.
📝#رها_عبداللهی
@roo_be_rah
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 قانون حجاب؛ نیازمند بازنگری یا دقیق نگری؟! 🔺این روزها دوباره بحث پیرامون «حجاب اجباری » یا به عبا
این مطلب خانم عبداللهی را در زمینه #حجاب بخونید. بزودی سعی میکنم چند مطلب کوتاه در این زمینه بنویسم.
به شرط توفیق و حیات انشاءالله
هدایت شده از فریاد خوزستان
🔴 افسوس و صدافسوس...
#جنایت_تروریستی_رژه_اهواز
✍️ #داود_مدرسی_یان
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 دُم دین و نظام و انقلاب را به #مجلس_یازدهم گره نزنید!
✍️ #داود_مدرسی_یان
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 دُم دین و نظام و انقلاب را به #مجلس_یازدهم گره نزنید! ✍️ #داود_مدرسی_یان http://eitaa.com/joinch
🔴 میگوید ۱۵۰۰ #واکسن_آنفلونزا چه بود که مجلس را به حاشیه کشاندید؟ چرا از #یک_میلیارد_دلار #ستاد_کرونا نمیگویید که دولت نمیدهد؟
🔹میگویم چنانچه مجلسی داشته باشیم که براحتی و با رانت، پیش از سایر اقشار واکسن نپذیرد آن وقت میتواند یک میلیارددلارِ مبارزه با #کرونا را ازحلقوم دولت بیرون بکشد!
🔸برای برخی افراد، اگر ارزش مالی چیزی کم باشد حاشیه است! جدیداً هم میگویند چرا با انتقاد از مجلس انقلابی، آب به آسیاب اصلاحطلبان میریزید!
🔹میگویم من اعتقادی به دوقطبی اصلاحطلب اصولگرا ندارم. حاضر نیستم انقلاب و ارزشهای انقلاب را فدای دوقطبیهای کاذب که فقط مصرف انتخاباتی دارد، کنم!
🔸 #دنا_پلاس پیش میآید، میگویند اینکه چیزی نیست! یا میگویند مصرف شخصی ندارد! یا میگویند این بازی اصلاحطلبان است برای برهم زدن مجلس!! یا للعجب!
🔹اصلاحطلبان گفته بودند دناپلاس بگیرید تا ما بزنیم؟ اصلاحطلبان گفته بودند ۱۵۰۰ واکسن بگیرید؟ چرا ضعفهای خودتان را به نام دیگران میزنید؟! جمع کنید این بساط کثیف چندده ساله را! دوقطبیهای کاذب!
🔸میگویند اگر خودی یک غلطی کرد باید نرم تر نقد کنیم اگر اصلاح طلب غلطی کرد باید بزنیم پدر صاحب بچه را در بیاریم!
🔹مگر فساد و اشرافی گری و ناکارآمدی، خودی و غیرخودی دارد؟ اتفاقاً رهبری دسته بندی خودی و غیرخودی را انجام داد فقط برای اینکه بگوید اگر اکثر خودیهای طرفدار حق، دنیا طلب شدند کربلا بوجود میآید و اگر اکثریت خودیهای طرفدار حق، با رفاه طلبی واشرافی گری و چرب و شیرین دنیا جنگیدند آن وقت حسینبن علی ها به مسلخ کربلا نخواهند رفت!
#داود_مدرسی_یان
@modaresian
🔴 نقدهای ما به برخی رفتارهای عجیب #مجلس_یازدهم، تایید امثال شما نیست بزرگوار!!!
✍️ #داود_مدرسی_یان
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3