eitaa logo
Modiryar | مدیریار
213 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
800 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 آنچه که در مدارس باید به دانش آموزان آموخت و افزایش هوش هیجانی آنهاست. این مهارت‌ها بعداً می تواند در رشد و توسعه جامعه ای مدرن و پیشرفته مورد استفاده قرار گیرد. مهارت های مورد نیاز جامعه ما مهارت های و است و نه مهارت های تست زنی! www.modiryar.com @modiryar
📖 حکمت ۳۵۹ در باب تربیت خویشتن ۞ يَا أَسْرَى الرَّغْبَةِ أَقْصِرُوا فَإِنَّ الْمُعَرِّجَ عَلَى الدُّنْيَا لَا يَرُوعُهُ مِنْهَا إِلَّا صَرِيفُ أَنْيَابِ الْحِدْثَانِ، ۞ أَيُّهَا النَّاسُ تَوَلَّوْا مِنْ أَنْفُسِكُمْ تَأْدِيبَهَا وَ اعْدِلُوا بِهَا عَنْ ضَرَاوَةِ عَادَاتِهَا. ۞ ای اسیران آرزوها، بس کنید! زیرا صاحبان مقامات دنیا را تنها دندان حوادث روزگار به هراس افکند، ۞ ای مردم! کار تربیت خود را خود به عهده گیرید، و نفس را از عادت‌هایی که به آن حرص دارد بازگردانید. www.modiryar.com @modiryar
18.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 تصاویر منحصر به فرد از شلیک صدها گلوله به خودروی ضدگلوله شرکت مرسدس بنز. www.modiryar.com @modiryar
نحوه رفتار با افراد کینه‌ای 💢 نحوه رفتار با افراد کینه‌ای چگونه باشد؟ این افراد چه ویژگی‌هایی دارند؟ افراد کینه‌ای حافظه‌ای قوی دارند و اصولاً رفتار و گفتار دیگران را بخوبی بخاطر می‌سپارند. این افراد تمایل دارند مورد توجه دیگران قرار بگیرند و اغلب نمایشی یا به ‌شکل نامناسب رفتار می‌کنند تا توجه دیگران را جلب کنند. این اختلال معمولاً در دوران نوجوانی یا اوایل بلوغ خود را نشان می‌دهد. 💢 اگر باعث ناراحتی فردی کینه‌ای شدید چه باید بکنید؟ ▪️معذرت‌خواهی کنید اگر واقعاً کار اشتباهی کرده‌اید، مسئولیت آن را به‌عهده بگیرید. اعتراف کنید اشتباه کرده‌اید و برای جبران آن هر کاری می‌توانید انجام دهید. اگر فکر نمی‌کنید کار اشتباهی انجام داده‌اید اما می‌دانید طرف مقابل‌تان این‌طور فکر می‌کند، بگذارید بداند که متوجه‌ دیدگاه متفاوتش هستید و البته از عمد باعث ایجاد مشکل موردنظر نشده‌اید. بگذارید طرف مقابل بداند که از وضعیت پیش‌آمده متأسفید حتی اگر فکر می‌کنید خطایی از شما سر نزده است. ▪️از طرف مقابل در مورد کاری که باید برای جبران انجام دهید سوال کنید گاهی اوقات نیت خوب شما به همراه عذرخواهی کافی خواهد بود. اما خودتان را آماده کنید چون ممکن است شخص مقابل حتی پس از عذرخواهی شما، از اشتباهتان چشم‌پوشی نکند و راهی برای بدتر کردن اوضاع پیدا کند. پس از طرف مقابل بپرسید چه کاری از دست شما برای بهتر شدن اوضاع برمی‌آید؟ ▪️بعد عذرخواهی و دفاع از خود مسئله را رها کنید مداوم تلاش نکنید که دیدگاهتان درمورد آن مسئله، مورد تأیید طرف مقابل قرار بگیرد. در این صورت حس کینه را در او تقویت خواهید کرد. فرد کینه‌ای بسیاری موارد، درنهایت دست از کینه‌جویی برمی‌دارد. گاهی اوقات این تغییرِ موضع با تغییر برخورد شما سریع‌تر اتفاق می‌افتد. سعی کنید وانمود کنید از عصبانیت آن شخص اصلا نگران و ناراحت نیستید. درمانگرانِ رفتاری شناختی معتقدند که گاهی اوقات می‌توانیم با وانمود کردن به درستی چیزی، وضعیت را تغییر دهیم. ▪️بدانید کینه‌ای شدن طرف مقابل دلایل زیادی دارد شاید اعضای خانواده‌اش همیشه از او انتقاد می‌کرده‌اند و او همچنان سعی دارد در برابر آن از خودش محافظت کند. شاید هم خواهر یا برادر کوچک‌‌تر او هیچ‌گاه سرزنش نمی‌شده‌اند، در حالی‌که او همیشه به‌ خاطر هر گونه سرپیچی از قوانین خانواده، مجازات شده است. حتی ممکن است بدتر از همه، او را به‌ یاد خواهر یا برادر کوچک‌‌ترش می‌اندازید و به همین خاطر، شما را مجازات می‌کند. بنابراین بدانید که مسائل زیادی در کینه‌ای شدن یک فرد دخیل هستند. ▪️از اطرافیان پشتیبانی مثبت دریافت کنید رعایت این نکته در محل کار اهمیت بیشتری دارد. نباید درمورد رئیس یا همکارتان شکایت کنید، اما ممکن است لازم بشود غیرمستقیم کمی اطلاعات جمع کنید. می‌توانید از همکار قدیمی‌تان بپرسید آیا او تابحال از دست کسی در محل کار عصبانی شده است؟ اجازه ندهید گفت‌‌وگوی شما به بدگویی تبدیل شود، اما از او سؤال کنید برای مقابله با این وضعیت، چه کرده است. متوجه خواهید شد که تنها نیستید و حتی ممکن است توصیه‌های مفیدی دریافت کنید. ▪️امیدوار نباشید اوضاع به بهترین حالت تغییر کند اگر محل کار مافوقی کینه‌ای دارید و در موقعیتی نیستید که آنجا را ترک کنید، شرایط دشوارتر هم می‌شود. اگر می‌توانید از حمایت همکاران‌ استفاده کنید. در صورت امکان این کار باید بدون شکایت یا بدگویی از رئیس‌ صورت بگیرد چون در غیر اینصورت فقط احتمال ادامه‌ کینه‌جویی افزایش می‌یابد. به‌ یاد داشته باشید حتی اگر کینه، شخصی به‌نظر برسد، فقط به شما مربوط نمی‌شود. چیزی در ذهن طرف مقابل وجود دارد که از آن اطلاعی ندارید و اصلاً ارتباطی با شما ندارد. درنهایت، کینه به مشکلات شخص کینه‌ای برمی‌گردد، نه فردی که هدف کینه‌توزی قرار می‌گیرد. ▪️فاصله خود را با افراد کینه‌ای حفظ کنید وقتی متوجه شدید فردی کینه‌ای است، سعی کنید فاصله خود را با این افراد حفظ کنید. این افراد بیشتر از سایرین حساس هستند و ممکن است رفتارهای کوچک و بدون غرض شما هم باعث رنجش آن‌ها شود. از سمت دیگر گاهی اوقات ممکن است یک فرد کینه‌ای تصمیم به انتقام بگیرد و امنیت روانی یا جانی و مالی کسی که او را آزرده، تهدید کند. بنابراین سعی کنید مواظب ارتباطات خود باشید. 💢 مهم‌ترین نشانه‌های افراد کینه‌ای چیست؟ اکثر این افراد از صمیمیت و وابستگی می‌ترسند، در بروز حوادث و اتفاقات ناگوار دیگران را مقصر می‌دانند، زیاد قهر می‌کنند و حافظه رویدادی قوی دارند. این افراد معمولاً منفی ‎نگر هستند و نکات مثبت ماجرا را در نظر نمی‎گیرند. گذشته را فراموش نمی‎کنند و فقط به تلخی‎ها و موارد ناراحت کننده فکر می‎‎کنند. همین مسئله سبب ایحاد کینه در آنها خواهد شد. www.modiryar.com @modiryar
راهکارهای مهربان بودن با خود با انجام برخی کارهای ساده می‌توانید مهربان بودن با خود را در وجودتان پرورش دهید و کمی بیشتر به خود درونی‌تان رسیدگی کنید. این کارها عبارتند از: ➊ اختصاص دادن زمانی به خود در میان تمام کارها و مشغولیت‌هایتان زمانی را برای خود کنار بگذارید و به انجام کار مورد علاقه‌تان بپردازید. با اختصاص دادن یک مشخص به خود، می‌توانید کمی با خودتان مهربانانه تر رفتار کنید.  ➋ قدردانی از خود حتماً برایتان پیش آمده که پس از شنیدن خبر یکی از آشنایان سریعا به او تبریک بگویید. همان‌قدر که موفقیت‌های دیگران را تحسین می‌کنید به دستاوردهای خود نیز بها دهید و بابت تلاشی که برای آن کرده‌اید از خود تشکر کنید. ➌ مهربان‌بودن‌باخود | پرورش‌وکیل‌مدافع صدایی که با کوچک‌ترین اشتباه شروع به سرزنش و تحقیر می‌کند. برای مقابله با آن می‌توانید وکیل مدافع درونتان را قوی کنید تا با شروع و سرزنش از جا بلند شود و از شما دفاع کند. برای آگاهی بیشتر، مقاله حرف زدن با خودانتقادگر را مطالعه نمایید. ➍ خود را آرام کنید پس از یک روز سخت و حتی بد به جای فکر و خیال در مورد آن روز و اتفاقات ناگوارش به خودتان برسید. دوش آب گرم بگیرید و با خوردن یک نوشیدنی داغ، خستگی را تنتان بیرون کنید. حتی می‌توانید به خواندن کتابی لذت بخش یا تماشای فیلم بنشینید تا درون‌تان شود. ➎ تقویت حس ارزشمندی برای همه افراد پیش آمده که خود را ناکافی و غیر ارزشمند دانسته‌اند. اگر به هر دلیلی این حس به سراغتان آمد، جلوی آینه بایستید و به خودتان بگویید که من به قدر کافی ارزشمند و دوستداشتنی هستم و باید شاد و باشم. برای اطلاع بیشتر از راه‌های دوست داشتن خود کلیک کنید. ➏ مهربان‌بودن باخود | قبول بی‌نقص نبودن قبول کنید که شما بی نقص و بدون مشکل نیستید. افرادی که می‌خواهند کاملاً بی عیب و نقص باشند در واقع به استقبال خود می‌روند. هیچ انسانی بدون نقص و مشکل نیست و تنها با قبول این واقعیت است که می‌توانید پیشرفت کنید و با خودتان مهربان‌تر باشید. ➐ کمک گرفتن از متخصص و درنهایت اینکه برای با خود لازم است که از شر افکار ناخوشایند رها شوید. اما با توجه به دغدغه‌ها و چالش‌های روزمره شاید این کار چندان راحت به نظر نرسد. به همین دلیل ضروری است که از کمک یک روانشناس بهره‌مند شوید تا در این زمینه یاری‌تان کند و راهکارهای موثری ارائه دهد. متخصصان مرکز مشاوره حامی هنر زندگی در خدمت شما هستند تا کمک‌تان کنند. 🔚 سخن آخر: ▪️، به معنای پذیرفتن خود به عنوان انسانی جایز الخطا و نگریستن به شکست، به عنوان بخشی از زندگی است. هر انسانی در زندگی روزانه خودش با رویدادهایی مواجه می‌شود و احتمال دارد که احساس شکست، نقص و بی کفایتی را تجربه کند. ارزیابی شما از خودتان باعث برانگیخته شدن احساساتی در وجودتان می‌شود. ▪️در صورتی که با خود مهربان نباشید، هیجان‌هایی مانند احساس شرم و گناه را تجربه خواهید کرد. این شرم و گناه برخاسته از عدم بخشش خود، تاثیرات منفی بسیاری بر سلامت روان شما بر جای می‌گذارد و منجر به اختلال‌هایی همچون اضطراب و افسردگی می‌شود. با آگاهی از اهمیت مهربان بودن با خود و روش‌های می‌توانید سلامت روان خود را افزایش دهید. www.modiryar.com @modiryar
مهربان بودن با خود (خودمهربانی) 💢 مهربان‌بودن با خود به چه معناست؟ ▪️مهربان بودن با خود، به معنای پذیرفتن خود با تمام محدودیت‌ها و نقص‌هایتان و داشتن نگاهی غیر قضاوتی نسبت به خودتان است. شفقت شکلی سالم از پذیرش خود است. زمانی که شما مثبتی از خودتان داشته باشید، بستری را فراهم می‌کنید که مهارت‌هایتان را ارتقاء دهید، در نتیجه احساس کفایت و اعتماد به نفس در شما پرورش پیدا می‌کند. ▪️، پذیرش این واقعیت است که به عنوان یک انسان حق اشتباه دارید، پس داشتن این خلصت کمک می‌کند تا در رویارویی با چالش‌های زندگی راهکارهای سازگارانه تری نشان دهید. 💢 ریشه عدم‌مهربانی با خود از کجا نشأت می گیرد؟ ▪️والدین انتقادگر، که مدام فرزند خود را به خاطر کوچک ترین چیزی مورد سرزنش قرار می‌دهند، شرایطی را فراهم می‌کنند که "من سرزنشگر" در کودک رشد کند، در نتیجه خود شفقت ورزی و مهربان بودن با خود در آن‌ها شدیدا تضعیف می‌شود. ▪️از طرف دیگر نشخوار فکری درمورد اشتباهات و نقص‌های خود عامل دیگر مهربان نبودن با خود است که بیشتر در افراد مبتلا به وسواس دیده می‌شود. برای اطلاع بیشتر ازوسواس کلیک کنید. شرم و احساس گناه که به خصوص در اختلال افسردگی وجود دارد عامل دیگری است که در عدم نگرش مثبت و نامهربانی با خود نقش دارد. 💢 پیامدهای نامهربانی با خود ▪️ با خود باعث می‌شود که به دلیل ترس زیاد از شکست، آرزوهایتان را دنبال نکنید چرا که از ریسک کردن می‌ترسید و بخشش خود برایتان بسیار دشوار است، پس هیچ جایی برای خطا وجود ندارد. در چنین شرایطی اگر اشتباهی کنید، دچار اضطراب در عملکرد می‌شوید. ▪️پس در مورد موضوعات مختلف به خصوص مواردی که نیازمند مسئولیت پذیری است برایتان نگران کننده و ترسناک می‌شود. در نتیجه بسیاری از موقعیت‌های طلایی خود را از دست می‌دهید. 💢 ضرورت مهربان‌بودن با خود چیست؟ ▪️کسی که با خودش مهربان است، پس از شکست خوردن به جای کردن خود، موقعیتش را تحلیل کرده، عوامل تعیین کننده در عدم پیروزی خود را مشخص می‌کند و دوباره برای چالش آماده می‌شود. این افراد می‌دانند که صرف کردن انرژی برای انتقاد کردن از خود، تنها هدر دادن وقت و انرژی‌شان است. ▪️شخصی که به خود بالایی دارد و با خود مهربان است، می‌تواند هنگام مواجهه با ناکامی‌ها و بدبیاری‌ها، دیدگاهی متعادل و همراه با مهربانی نسبت به خود داشته باشد. پس در این شرایط این واقعیت را می‌پذیرید که شکست جزئی از زندگی است و تمام انسان‌ها این رنج را تجربه می‌کنند. مهربان بودن با خود، امکان رشد یافتن بدون هیچ ترسی را مهیا می‌سازد. 💢 چگونه با خود مهربان باشیم؟ در ادامه مراحلی را ذکر می‌کنیم که به شما کمک می‌کند با خود باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از خدمات مشاوره روانشناسی استفاده کنید: ▪️قدم اول: تمرین کنید تا همان قدر که می‌توانید با دیگران لحن آرام و داشته باشید، با خودتان نیز این گونه صحبت کرده و مشوق خود باشید. ▪️قدم دوم: فراموش نکنید که همه نقص‌هایی دارند. پس نقص‌ها و محدودیت‌های خود را بپذیرید و در جهت کمرنگ کردن آن‌ها قدم بردارید. ▪️قدم سوم: نسبت به و هیجان‌های خود آگاه باشید، پس بدون اجتناب یا تحت سلطه گرفتن هیجان‌های خود، عواطف‌تان را بپذیرید. اولین کاری که باید بعد از انجام یک اشتباه یا خطا انجام بدهید، این است که با خودتان صادق باشید، با مهربانی و آغوش باز خود را دلداری دهید. این یعنی به احساسات‌تان اهمیت داده و به خودتان حق می‌دهید که در این شرایط سخت ناراحت باشید. خود را بابت این خطا ملامت نمی‌کنید. شکست، بخشی از زندگی هر انسانی است. www.modiryar.com @modiryar
انواع مهارت های ارتباطی و اهمیت آن 💢 : مهارت ارتباطی به توانایی فرد برای انتقال اطلاعات به دیگران به صورت موثر و کارآمد گفته می‌شود. مهارت ارتباطی عمیق و کارآمد می‌تواند باعث بهبود ارتباطات بین فردی و تجاری شود، در نتیجه رضایت از زندگی نیز افزایش پیدا می‌کند. 1⃣ : مهارت‌های ارتباطی کلی چند نوع دارند که عبارتند از: ➊ : ▪️این مهارت‌ها شامل مهارت‌های ارتباط کلامی و ارتباط غیر کلامی می‌شوند. مهارت‌های کلامی به کلمات و جملات بیان شده و دیگر اصواتی که منجر به انتقال اطلاعات و معانی می‌شوند، مربوط است. ▪️مهارت‌های غیر کلامی بیشتر به زبان بدن مربوط می‌شوند که چگونه علاوه بر صحبت کردن با استفاده از حرکات بدنی، چهره، طرز نشستن و ایستادن بر دیگران تاثیر گذاشته و در مواقعی پیامی را به آن‌ها انتقال دهید. ➋ : ▪️مهارت‌هایی که با استفاده از آن‌ها پیام‌های مخاطب دریافت می‌شوند. در این مورد، مهارت‌های خوب گوش دادن، مشاهدۀ با جزئیات و پاسخ دادن مدنظر است. 2⃣ : مهارت‌های ارتباطی جزئی انواع مختلفی دارند و به شرح زیر هستند: ➊ : ▪️پرورش این مهارت‌ها  در ارتباط روزمره با دیگران بسیار اهمیت دارد. افزایش و تقویت مهارت‌های بین فردی با استفاده از تقویت مهارت‌های انتقال و دریافت پیام صورت می‌گیرد. برای افزایش این مهارت ارتباطی در خود، نکات زیر را به کار بگیرید. این نکات شما را در برقراری ارتباط موثر و صلح آمیز با دیگران یاری می‌دهد. ▪️در مرحلۀ اول باید شنوندۀ خوبی باشید. اینکه به چه میزان بتوانید پیام خود را به مخاطب برسانید به درک عمیق گفته‌های طرف مقابلتان بستگی دارد. برای نشان دادن علاقه خود به صحبت‌ها دیگران، از آن‌ها سوال بپرسید. ▪️معمولاً افراد به سمت کسانی جذب می‌شوند که علاقۀ واقعی آن‌ها را نسبت به برقراری ارتباط ببینند. سعی کنید همواره در ارتباط با دیگران لبخند بزنید و خوشرو باشید. تماس چشمی با دیگران از موثرترین روش‌های برقراری ارتباط موثر است. ▪️درک دیدگاه‌های مختلف و شنونده بودن آن‌ها به روابط عمیق و دوستانه کمک زیادی می‌کند. همیشه در جمع‌ها ابراز وجود کنید و منفعل نباشید. این کار باعث می‌شود دیگران شما را فردی اجتماعی و جذاب بدانند. البته نباید در مورد زمینه‌ای که اطلاعات ندارید گزافه گویی کنید. ➋ : ▪️یادگیری مهارت‌های کاری نقش بسیار زیادی در بهبود اخلاق کارکنان، تولیدات بالاتر، افزایش فروش و رضایت مشتری ایفا می‌کند. در بسیاری مواقع مدیران شرکت‌های موفق مبالغی را برای آموزش مهارت های ارتباطی کاری برای کارمندان خود هزینه می‌کنند. ▪️برای داشتن ارتباط با کیفیت در زمینۀ کاری تمام انرژی خود را بر روی درک مخاطبتان صرف کنید. برای این کار از تقویت مهارت‌های کلامی و غیر کلامی بهره ببرید. ➌ : ▪️تقویت مهارت نوشتن، درک پیام‌های نوشتاری شما را برای خواننده عمیق‌تر کرده و تاثیر بیشتری بر او می‌گذارد. ارتباطات نوشتاری شامل نامه‌ها، ایمیل‌ها، یادداشت‌ها و خبرنامه‌ها می‌شود. نوشته شما باید به شکل مناسبی آغاز شود و مقدمه‌ای جذاب داشته باشد. ▪️کلید ارتباط نوشتاری، مشخص کردن و وضوح هدف از انتقال پیام است. برای مثال می‌توانید از جملۀ (در این نامه قصد دارم تا شما را ازعلاقۀ خودم به موضوع ... آگاه کنم) استفاده کنید. لحن مکالمه، استفاده از دستور زبان مناسب و املای درست کلمات، از نکات قابل توجه در یک ارتباط نوشتاری موثر هستند. 💢 نکاتی برای افزایش : ➊ به زبان بدن خود در ارتباط با دیگران اهمیت دهید و از آن در جهت مثبت و تاثیرگذاری بیشتر استفاده کنید. برای مثال دست به سینه ایستادن، نگاه کردن به اطراف و گوشی موبایل، نشان می‌دهد که تمایلی به صحبت‌های طرف مقابل ندارید. ➋ از واژه‌ها و اصوات تکراری مانند (اوهوم یا اااا...) بیش از اندازه استفاده نکنید. تکرار مداوم آن‌ها سطح ارتباطات بیانی شما را پایین می‌آورند. ➌ همیشه در ذهن خود داستان یا ماجرای خوبی برای تعریف کردن داشته باشید. این کار باعث می‌شود که ذهن شما فعال تر باشد و گفته‌هایتان متقاعد کننده‌تر به نظر برسند. ➍ مخاطب خود را بشناسید و با هر کس متناسب با خودش ارتباط برقرار کنید. ➎ همیشه انتقال پیام‌ها (چه کلامی و چه غیر کلامی) به صورت مختصر و مفید تاثیر گذارتر است و مانع از خستگی شنونده نیز می‌شود. افزایش مهارت همدلی در برقراری ارتباطات نیز باعث کاهش تنش و اضطراب در روابط خواهد شد. www.modiryar.com @modiryar
🔺 روانشناسی حالت دست‌ها 🔻 قسمت اول 💢 نحوۀ حرکات دست: ▪️حرکات دست می‌تواند حاوی پیام‌هایی برای طرف مقابل باشد. افراد حین برقراری ارتباط، اطلاعات زیادی را بصورت غیرکلامی منتقل می‌کنند. حرکات چشمی، چهره‌ای و بدنی مثل حرکت دست‎ها انتقال دهنده پیام‌های مهمی هستند. آن‌ها می‌توانند در مورد میزان تمایل فرد به ارتباط، میزان اعتماد بنفس و ... به شما اطلاعات بدهند. 💢 روانشناسی حرکات دست چه فایده‌ای دارد؟ ▪️وقتی شما با دیگران ارتباط برقرار می‌کنید، مغزتان به صورت خودکار از دست‌هایتان برای انتقال احساسات و افکارتان استفاده می‌کند. به این ترتیب دستان شما حتی نگفته‌هایتان یعنی آن قسمت از حرف‌هایی را که بیان نکرده‌اید را نیز به دیگران انتقال می‌دهد. افزایش آگاهی شما در مورد زبان بدن و حرکات دست می‌تواند کلید برقراری ارتباط موفق باشد. ▪️حتی زمانی که طرف مقابل شما بخواهد افکار خود را پنهان کند، دست‌های او پیغام‌هایی به شما می‌فرستند که حقیقت را فاش می‌کنند. با آگاهی از این پیام‌ها می‌توانید واکنش و عکس العمل‌های بهتری را از خود نشان دهید. برای کسب مهارت بیشتر در این امر، ابتدا باید از خودتان شروع کرده و در موقعیت‌های مختلف بیشتر به حرکات و حالت‌های دستتان توجه کنید. 💢 حرکات دست را بشناسید: در ادامه به حالت‌ها و حرکت‌های رایج دست که افراد در موقعیت‌های مختلف از خود نشان می‌دهند، اشاره خواهیم کرد و در مورد پیام‌هایی که هر یک از این حالات منتقل می‌کنند، بحث کرده‌ایم. 🔸 ۱. حرکات دست در زمان دست دادن ▪️نحوه دست دادن دیگران می‌تواند احساسات آن‌ها را در مورد شما آشکار کند. وقتی که طرف مقابل‌تان با کف دست خود به طور کامل دست شما را لمس کند، این پیغام را می‌رساند که به این رابطه علاقه مند است و احساس آشنایی می‌کند. ▪️دست دادنی که در آن فرد تنها با انگشتان خود دست شما را لمس می‌کند، نشان دهندۀ علاقه کمتر و حتی در مواردی راحت نبودن در آن موقعیت است. همچنین دستان سرد و خمیده به شما می‌گویند که فرد مقابلتان تنش زیادی دارد که البته این لزوما به خاطر حضور شما نیست. 🔸 ۲. گرفتن کف دست‌ها رو به پایین ▪️وقتی که فرد حین صحبت کردن کف دست‌های خود را رو به پایین می‌گیرد، اعتماد به نفس بالای خود را به شما نشان می‌دهد. گرچه این حالت می‌تواند بیانگر خشکی و انعطاف ناپذیری او نیز باشد. ▪️اگر کف دست‌ها رو به پایین و با انگشت‌های کشیده باشد احساساتی نظیر قدرت طلبی، تسلط و نادیده انگاری را منتقل می‌کند. وقتی شما با فردی رو به رو هستید که حین صحبت دست‌هایش را بدین شکل نگه می‌دارد، غیرمستقیم می‌گوید عقایدش را تغییر نخواهد داد. 🔸 ۳. گرفتن کف دست ها رو به بالا ▪️گرفتن کف دست به سمت بالا معمولاً اثر مثبتی بر دیگران دارد. افرادی که هنگام دیدار با شما دست‌ها را رو به بالا می‌گیرند و با آغوش باز به سمتتان می‌آیند، میزان بالایی از پذیرش، اعتماد به نفس و تمایل به ارتباط را نشان می‌دهند. 🔸 ۴. گذاشتن دست روی قلب ▪️وقتی فرد دستش را روی قلبش می‌گذارد در واقع به شما می‌گوید که تمایل به پذیرفته شدن یا مورد اعتماد قرار گرفتن دارد. ▪️گذاشتن دست رو قلب لزوماً نشان دهنده صداقت فرد نیست، بلکه تنها این پیام را منتقل می‌کند که می‌خواهد حرف‌هایش را باور کنید. او می‌خواهد بگوید حرف‌هایش از قلبش نشات می‌گیرد. 🔸 ۵. قرار دادن دست در حالت اشاره ▪️صحبت کردن حالتی که فرد دستش را به حالت اشاره بگیرد، نمادی از قدرت نمایی است. معمولاً معلمان هنگام حرف زدن با دانش آموزان و والدین هنگام صحبت با فرزندان خود برای امر و نهی کردن از این حالت استفاده می‌کنند. ▪️گرفتن دست در حالت اشاره معمولا به عنوان یک حالت تهاجمی و عصبی تعریف می‌شود. به همین خاطر استفاده از آن مودبانه نیست. در شرایطی که می‌خواهید دیگران را قانع به انجام کاری بکنید به جای این حالت، بهتر است از کل دست خود استفاده کنید. 🔸 ۶. قرار دادن دست‌ها در پشت بدن ▪️قرار دادن دست‌ها پشت بدن معمولاً بیانگر اعتمادبنفس بالاست. این حالت معمولاً در مردان بیشتر است. با قرار دادن دست‌ها در این حالت، معمولاً طرف مقابلتان کمتر احساس راحتی می‌کند. چرا که به دیگران این حس را می‌دهد که در حال بررسی شدن هستند. 🔸 ۷. معنای حرکات دست های بسته و شکستن انگشت ها ▪️بستن دست‌ها و شکستن انگشتان از ژست‌های آرامش بخش برای فرد محسوب می‌شود. فردی که این حرکت را انجام می‌دهد، معمولاً در آن شرایط احساس راحتی ندارد، یا از چیزی می‌ترسد و عصبی است. 🔸 ۸. گذاشتن دست‌ها در جیب ▪️دست‌های در جیب نشان دهنده عدم تمایل، عدم اعتماد و بی میلی فرد است. برای برقراری ارتباط خوب با این فرد اول اعتماد و علاقه او را جلب کنید. www.modiryar.com @modiryar ادامه دارد ..... قسمت دوم 👇