eitaa logo
Modiryar | مدیریار
213 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
800 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
پنج سطح محصول در اختیار مشتری از دیدگاه فیلیپ کاتلر 🔺سطح اول: 🔻مزیت اصلی (core benefit) این سطح شامل مزایا و است که در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، شخصی که اتاقی را در یک هتل اجاره می‌کند می‌تواند از مزیت استراحت کردن و خوابیدن بهره گیرد. 🔺سطح دوم: 🔻سطح عمومی محصول (basic product) موظف است تا مزیت اصلی را به ارائه محصولاتی کاربردی‌تر تبدیل کند. بنابراین، اتاق هتل باید دارای تخت، حمام و حوله باشد. 🔺سطح سوم: 🔻سطح مورد انتظار مشتری (expected product) بازاریاب خود را مطابق با انتظارات مخاطب آماده می‌کند. به عبارتی، این سطح، شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و شرایطی است که خریداران در هنگام خرید یک محصول از آن انتظار دارند. مهمانان هتل یک تخت تمیز، حوله‌های نو و … را می‌خواهند. 🔺سطح چهارم: 🔻سطح برتری محصول (augmented product) بازاریاب، محصولی تقویت شده و فراتر از انتظار را به او ارائه می‌دهد. معمولاً مشاغل در این سطح، برای ارائه محصولات برتر با یکدیگر رقابت می‌کنند. 🔺سطح پنجم: 🔻خصوصیات بالقوه محصول (potential product) معمولاً بازاریاب، تغییرات و حوادث احتمالی را پیش‌بینی کرده و به ارائه ایده‌ها و راه‌حل‌های مناسب می‌پردازد. به عبارتی، پس از شناسایی جدیدترین نیازها و نگرانی‌های خود، در جهت برطرف کردن آن‌ها تلاش می‌کند. مانند تولید پارچه‌ای که علاوه بر راحتی و سبکی از مقدار زیادی الیاف برای گرم نگه‌داشتن بدن تشکیل شده است. www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ مدل ساخت هویت برند کاپفرر #مدل_مفهومی #مدل_مدیریت #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com
مدل ساخت هویت برند کاپفرر ابزار بسیار مهمی برای ایجاد هویت یک نام تجاری می باشد که به ما کمک می کند عناصر اصلی تشکیل دهنده یک نام تجاری موفق را شناسایی و در طراحی برند از آنها استفاده نمائیم. ▪با اولین نگاه به این متوجه می شویم که خط عمودی این منشور را به دو بخش راست و چپ تقسیم نموده است. یک سمت شامل سه عنصر قابل مشاهده و سمت دیگر شامل سه عنصر غیر قابل مشاهده که فقط توسط خود سازمان قابل مشاهده است، تشکیل گردیده است ✅ پیکر یا نمای فیزیکی (Pysique) ▪این مورد مجموعه ای از ویژگی های فیزیکی برند بوده که در با نام برند شناخته می شود. ▪به عقیده نمای فیزیکی ویژگی های خود را از محصولات برند می گیرد و وقتی نام برند می آید همین ویژگی های فیزیکی در ذهن مخاطب زنده می شود. ✅ ارتباطات برند (Relationship) ▪ارتباطات یکپارچه برند یک استراتژی جامع ارتباطات است که کلیه فعالیت های ارتباطی از قبیل روابط عمومی و ابزارهای متنوع تبلیغات را یکپارچه کرده و آنها را در جهت اطلاع رسانی و متقاعد ساختن به خرید محصولات به کار می گیرد. ▪این بخش در گام های شامل؛ استراتژی، مالی و ارتباطات بازاریابی بسیار تاثیر گذار بوده و باعث همبستگی مدیران این بخش ها و نهایتا حذف موانع درون سازمانی می شود. ✅ بازخورد مصرف کننده (Reflection) ▪منظور، و طرز فکر مصرف کننده از برند می باشد. عنصر تبلیغات و چابکی و خلاقیت در اجرای پروژه های تبلیغاتی در این موضوع بسیار مهم و موثر می باشد. ▪مثلاً وقتی صحبت از به میان می آید افراد جوان در ذهن تداعی می شود (با ارزش هایی مثل ورزش، سرگرمی و ...) در صورتی که گروه هدف واقعی این برند به مراتب وسیع تر می باشد. به عقیده کاپفرر هدف اصلی برند به بازخورد ذهنی و طرز فکر مصرف کننده از نام تجاری اشاره می کند . ✅ شخصیت برند (Personality) ▪ویژگی های انسانی که به نسبت داده می شود. به عقیده دیوید آکر برندها با تعریف شخصیت انسانی خود، وعده ای را به مصرف کننده میدهند. برمبنای همین شخصیت است که ارتباطات برند بامصرف کنندگان شکل می گیرد. آکر (1996) شخصیت برند را هسته مرکزی و نزدیک ترین متغیر در تصمیم گیری مصرف کننده در هنگام خرید می داند که باعث مشتری مداری، وفاداری و سود دهی سازمان نیز بسیار موثر است. ▪تحقیقات زیادی در مورد اجزای انجام گرفته که یکی از مهمترین آنها تحقیق مربوط به جنیفر آکر می باشد. او پنج ویژگی کلی را شامل؛ صمیمیت، هیجان، شایستگی، دلفریبی و خشونت بیان می نماید. بعنوان مثال پپسی به عنوان یک برند هیجان انگیز یا بعنوان یک برند دلفریب شناخته می شوند. ✅ فرهنگ (Culture) ▪نظام ارزش ها و اصول اساسی است که یک برند طبق آنها کرده و محصولات و خدمات خود را ارائه و با مصرف کننده ارتباط برقرار می کند. ▪فرهنگ ارتباط مستقیم میان برند و سازمان یا شرکت می باشد. به عنوان مثال بنز و براساس ارزشهای آلمان، کوکاکولا در آمریکا، یا رنو در فرانسه می باشد. ✅ خودپنداری یا خود انگاره (Self Image) ▪این عنصر منعکس کننده گروه هدف است، فرد با خودنسبت به برندهای مختلف نوعی رابطه درونی با خودش برقرار می کند. بعنوان مثال راننده بنز یا پورشه این تصور را دارد که دیگران او را با خصوصیت ثروتمندی می بینند. یا مصرف کننده محصولات آدیداس خود را به عنوان فرد ورزشکار تصور می نمایند. ▪این موضوع بیان کننده این است که مصرف کننده خود را با مقایسه می کند، به کمک این عنصر شرکت یا سازمان می تواند وضعیت نام تجاری خود را مورد ارزیابی قرار دهد. بایستی به یاد داشت یک برند یک هویت زنده بوده و به طور فزاینده ای در طول زمان، تضعیف یا تقویت می شود که نتیجه هزارها حرکت جزئی می باشد. www.modiryar.com @modiryar
در باب حدیث دنیا 📖 ، حدیث ۱۹۱۳ ۞ الدُّنيا دُوَلٌ، فَاطلُب حَظَّكَ مِنها بِأَجمَلِ الطَّلَبِ حَتّى تَأتِيَكَ دَولَتُكَ ۞ دنيا دست به دست مى گردد؛ پس، به آرامى تمام در طلب روزى، بهره خود را از آن بطلب تا آن كه نوبت تو فرا رسد. www.modiryar.com @modiryar
پازل اختصاصی موفقیت، حاصل تلاش و کوشش است، اما حفظ موفقیت نیز، همچنان تلاش و کوشش بیشتری را می‌طلبد. چیزی که معمولاً آن را فراموش می‌کنیم. گاهی اوقات، تلاش برای حفظ موفقیت، آنقدر انرژی و زمان می‌گیرد که فرصتی برای لذت بردن از تجربه‌ی موفقیت باقی نمی‌ماند. ✅ موفقیت بیشتر و بزرگتر، نیازمند گیری‌های بزرگ‌تر است. تصمیم گیری‌های بزرگتر یعنی انتخاب دشوارتر. یعنی کنار گذاشتن گزینه‌های بزرگ و ارزشمند به نفع گزینه‌هایی که بزرگتر و ارزشمندتر به نظر می‌رسند. اگر لازمه‌ی موفقیت، انتخاب بین گزینه‌‌ی بد و گزینه‌ی خوب بود، همه موفق بودند. ✅ اما موفقیت، هنر از بین دو گزینه‌ای است که به یک اندازه بد و یا به یک اندازه خوب به نظر می‌رسند. یا انتخاب گزینه‌ی دوم از بین دو گزینه‌، در شرایطی که عموم مردم، انتخاب گزینه‌ی اول را منطقی و معقول می‌دانند. 🔴 محورهای مبنایی چیدن پازل اختصاصی موفقیت 🔺تفکر مثبت 🔻چگونگی گفتگو با خود 🔺گزینش 🔻کنترل تصمیمات 🔺اقدام کردن 🔻قبول مسئولیت زندگی 🔺درک هیجانات 🔻اداره احساسات www.modiryar.com @modiryar
پازل شخصی موفقیت ✅ راه های زیادی برای در زندگی وجود دارند که ما از آن‌ها خبر نداریم. برای موفقیت در زندگی غالبا تنها چیزی که به آن نیاز داریم و بر اساس آن عمل می‌کنیم این است که چگونگی شروع حرکت به سمت موفقیت در زندگی را بدانیم، ثابت قدم بوده و در تمام طول زندگی خود به دنبال تحقق اهداف‌مان باشیم. ✅ در این راستا، باید برخی عادات ضروری را اتخاذ کنیم. با استفاده از این یاد می‌گیریم که در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود موفق باشیم و برای دستیابی به اهداف‌مان همواره تلاش کنیم. ▪رشد شخصی ▪تعهد به اولویت ها ▪تعریف اهداف کاری ▪روابط خوب با دیگران ▪داشتن اوقات فراغت ▪اهمیت و تعهد خانواده www.modiryar.com @modiryar
تعادل کار و زندگی به‌صورت سالم به معنای حفظ یک رابطه هماهنگ میان کار و زندگی شخصی است. یعنی در حالی که شخص باید زمان و انرژی خود را برای انجام تعهدات حرفه‌ای مدیریت کند، باید مراقبت از خود و تفریح کردن را هم در اولویت قرار دهد. ✅ زندگی برای کار یا کار برای زندگی؟ سوالی که خیلی از از خودشان می‌پرسند. اگر شما هم فکر می‌کنید که نظم زندگی‌تان به هم ریخته است یا حسابی غرق در کار شدید، باید بگوییم تنها نیستید. گرفتن مرخصی، تمرین‌های ذهن آگاهی، تعیین اهداف و اولویت‌ها، تعیین ساعت کاری مشخص و… تنها چند مورد از راهکارها برای برقراری تعادل در زندگی هستند. www.modiryar.com @modiryar
بیانیه موفقیت ؛ مرجعی است برای ارزیابی تعدل بین کار و زندگی. شامل: ارزش ها، باورها، مقاصد، نقش ها، هدف ها. برای همه ما پیش آمده است که به دستاوردی برسیم و حس خوبی پیدا کنیم اما این حس خوب موقت باشد و به سرعت دوباره به حس نارضایتی قبلی خود برگردیم. علت این مسئله این است که آن موفقیت و دستاورد برای ما دارای معنا خاصی نبوده است که بتوانیم آن را در ذهن خود ثبت کنیم. ✅ برای اینکه به واقعی برسیم لازم است که این موفقیت برای ما دارای معنا باشد و در راستای ارزش ها و آرمان های ما باشد. خیلی از چیزهایی که در زندگی خود به دست می‌آوریم از جمله پول، خونه، ماشین یا یک موبایل جدید همه دستاورد هستند اما هیچ کدام شادی واقعی کسب موفقیت را در ما ایجاد نمی‌کنند. تمام اینها وسیله یا لزومات زندگی خوب هستند اما کافی نیستند. ✅ برای هر کدام از ما تعریف متفاوتی دارد خیلی از ما به اشتباه به دست آوردن مادیات را به عنوان موفقیت می‌شناسیم. اما موفقیت فراتر از این هاست. موفقیت زمانی ایجاد می‌شود که بتوانیم در راستای اهداف و ارزش های خود پیشرفتی داشته باشیم. زمانی که ما هدف و ارزشی را در زندگی خود مشخص می‌کنیم با توجه به مسیر این هدف چالش ها و فرصت هایی در مقابل ما به وجود می‌آید اینکه چگونه با این چالش ها و اتفاقات برخورد کنیم شکست یا موفقیت ما را رقم می‌زند. www.modiryar.com @modiryar
ساختار مدور مفاهیم بنیادین ارتباط انسان با محیط در شکل گیری ارزش ها و محیط را می توان واجد مفاهیمی اعتباری دانست که بنا بر ماهیتی ساختاری مستمرا در فرایند شکل گیری مکان، بر بستری فرهنگی- طبیعی بازتولید می گردند. مفهوم ارزش اساسی ترین شکل این مفاهیم اعتباری است و فضای باز سکونتی هم به جهت استقرار کوچک ترین واحد اجتماعی که ارتباطی بی واسطه با پدیده های طبیعی را فراهم می آورد، عرصه ای مناسب برای ارزیابی این مفاهیم به عنوان بخشی از مفهومی و مداخله انسان در محیط پیرامون است. ✅ از طریق فرایندهای ادراکی به دست می آید ، که به وسیله طرحواره های ذهنی برانگیخته شده و توسط نیاز های انسانی هدایت می شوند . این طرحواره ها تا حدودی فطری و تا حدودی آموختنی هستند ، و پیوند ادراک و شناخت را برقرار می سازند . طرحواره ها نه تنها فرایندهای ادراکی ، بلکه واکنش های احساسی ( عاطفه ) و اعمال ( رفتار فضایی ) را هدایت می کند و در مقابل ، ایتن فرایند ها و ورکنش ها نیز طرحواره های ذهنی را به عنوان حاصل رفتار ادراک شده تحت تاثیر قرار می دهند . www.modiryar.com @modiryar
مدل مفهومی ارتباط امر ممکن، امر مطلوب و امر ایده آل www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ مدل مفهومی ارتباط امر ممکن، امر مطلوب و امر ایده آل #مدل_مفهومی #مدل_مدیریت #پایگاه_جامع_مدیریا
مدل مفهومی ارتباط امر ممکن، امر مطلوب و امر ایده آل ✅ در ارتباط با در تعامل انسان و محیط، موضوع عاملیت انسان پراهمیت می نماید زیرا باید مشخص گردد کــه قابلیت تصمیم گیری انســان پیرامون مداخالتش در محیط و در ادامه تأثیر مؤلفه هایی مانند ارزش ها، چگونه است؟ ✅ در مورد موضوع انسان-محیط را می تـوان در چهار مرحله تشـریح کرد: 1⃣ موضوع اصلی نه و تجربه وی و نه کلیت های اجتماعی، بلکه اعمال اجتماعی است. ▪بنابراین شناخت چگونگی شکل گیری مکان بر بستر و محیط نیز باید به عنوان نتیجه اعمال اجتماعــی (از طریــق فرهنگ، ارزش، بــاور و...) در چارچوب فهم تأثیر متقابل ساخت و عامل صورت گیرد. 2⃣ توسط عامل انسانی که معرف ناپذیرند، انجام می شود. عامــل انسانی را نمی توان تنها برایند فرهنگ و نیروهای طبقاتی درنظر گرفت. بلکه او دارای قابلیت بازاندیشی در تعامل روزانه وآ گاهی ضمنی و انباشته پیرامون کنش های خود است. ▪بر این اساس، مکان و الگوهای آنکه حاصل تعامل انسان بازتولید جبری الگوهای مشخص از و هســتند نیــز صرفاً طریق ساخت های اجتماعی- فرهنگی نیستند و بر اساس آ گاهی و اصل عاملیت انسان به وجود می آیند. 3⃣ در نقطه مقابل، خلق اثر به مثابه اعمال و ارادی دانســت، زیرا این آثار اجتماعی را نیز نمی توان کامال اعمال در مسیر زمان و مکان شــکل گرفتــه و به عبارتی دارای قواعدی قابل شناسایی و بازخوردی به شرایط هستند. ▪ را بــر اساس خواص ساختاری ارزش ها و یا به عبارتی «ویژ گی هایی نهادینه شــده در جوامــع» شکل می دهند و این اعمال اجتماعی، الگوهای مشاهده پذیر و موثر بر جامعه را در محیط و در قالب معماری می سازند. 4⃣ ، متکی و وابســته بــه فعالیت (در اینجا شکل دادن به محیط) بوده و ساختار، هم نقش واسط و هم نتیجه را در فرایند ساختاری شدن و به بیانی دیگر تولید و بازتولید اعمال بر بستر زمان و مکان ایفا می کند. ▪لذا کارکرد ارزش ها را می توان در «ایجــاد خــواص ســاختاری از طریق ویژگی های نهادینه شــده جوامع» خالصــه کــرد؛ که بنابــر ماهیتی بر ، تبدیل به معیارهایی مشترک در جوامع شده اند و از این رو مستمراً بازتولید می گردند. www.modiryar.com @modiryar
مدل مفهومی بررسی استراتژی شرکت از زاویه نگاه NPS مورد مطالعه: ▪استراتژی ۱۴۰۵ شرکت توزیع برق مشهد ✅ پژوهشگران: ✅ در این مدل به بررسی شرکت توزیع برق مشهد موسوم به استراتژی ۱۴۰۵ و تأثیرپذیری آن از پارادایم های حاکم بر مدیریت دولتی ایران، طی سال تصویب چشم انداز در سال ۱۳۸۹ تا زمان تحقق آن در ۱۴۰۶ پرداخت شده است. طی بررسی ها، چشم انداز ۱۴۰۶ شرکت توزیع برق مشهد تحت تأثیر پارادایم مدیریت دولتی نوین (NPM) قرار دارد. ✅ این در حالی است که پیش بینی های برگرفته از تحولات اخیر، حاکی از آن است که فضای کشور در سال ۱۴۰۵ به شکل فزاینده ای به سمت تأثیر پذیری از پارادایم مدیریت دولتی نوین (NPS) حرکت خواهد کرد و این موضوع ضرورت هماهنگی و انطباق بیشتر اهداف استراتژی ۱۴۰۵ با فاکتورهای موجود در مدیریت دولتی نوین را گوشزد می نماید. 🔴 ▪حرفه ای گری ▪نتیجه مداری ▪بازارگرایی ▪کیفیت گرایی ▪مشتری مداری 🔴 ▪خدمت گرایی ▪منافع عمومی مشترک ▪ارزش آفرینی ▪شهروندمداری ▪مشارکت و میانجیگری www.modiryar.com @modiryar