eitaa logo
Modiryar | مدیریار
213 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
800 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
الگوریتم سیستم سازی کسب و کار www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ الگوریتم سیستم سازی کسب و کار #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
الگوریتم سیستم سازی کسب و کار اساساً کردن کسب‌وکار عبارت است از تعیین چگونگی سیستم‌هایی که باید در این کسب‌وکار به‌عنوان مجموعه‌ای از فرایندها و یا دستور‌العمل‌های‌ اجرایی‌ استاندارد راه‌اندازی شوند: فرایندها در هر نوع کسب‌وکاری وجود دارند خواه به طور رسمی تعیین شده باشند و خواه به طور اتفاقی به‌صورت یک سلسله عملکردهای ورودی و خروجی. 1⃣ تعریف ارزش‌­های کسب و کار تعریف ­‌_های_کسب_و_کار یکی از اولین و مهم­ترین گام­‌های سیستم‌­سازی کسب و کار است. منظور از ارزش­‌های کسب و کار در واقع نحوه و چگونگی تعریف یک کسب و کار از اصول خود و ستون­‌های اصلی هویتش است. 2⃣ تعیین اهداف کسب و کار ، اهداف استراتژیکی هستند که مدیریت شرکت برای مشخص کردن پیامدهای مورد انتظار و هدایت کارکنان تنظیم می‎ کند. مزایای زیادی برای ایجاد اهداف استراتژیک وجود دارد. از جمله اینکه اهداف استراتژیک، وظایف کارکنان را هدایت می‎کنند، فعالیت­‌ها و وجود کسب و کار را توجیه می‎‌کنند، استانداردهای عملکرد را تعریف نموده و محدودیت­‌هایی را برای پیگیری اهداف غیرضروری و ایجاد انگیزه های رفتاری فراهم می‎‌نمایند. 3⃣ کشف سیستم‌­های وضع موجود لطفا توجه کنید که از عبارت کشف استفاده شده است نه اختراع. به این معنی که سیستم­‌ها در کسب و کار شما وجود دارند حتی اگر در مورد آنها کار خاصی انجام نداده باشید. در واقع ­‌_ها زیرپوست کسب و کار شما جریان دارند. 4⃣ مدلسازی سیستم‌­های وضع موجود در گام بعدی پس از استخراج لیست سیستم­‌های موجود بهتر است آنها را کنید. در واقع هدف از مدلسازی در این مرحله این است که ارتباط این سیستم­‌ها با یکدیگر (ورودی و خروجی­‌های هر سیستم) و با موجودیت­‌های خارجی نمایش داده شود. 5⃣ استخراج فرایندهای وضع موجود هر سیستم در این مرحله باید به سراغ جزئیات هر سیستم برویم یعنی فرایندهای هر سیستم را مشخص کنیم. برای این کار ابتدا یکی از سیستم‌ها را انتخاب کنید و آن را به مراحل اصلی تقسیم کنید. مثلاً سیستم زنجیره تامین متشکل از فرایندهای درخواست کالا، خرید کالا، خرید خدمت، منبع­‌یابی و ارزیابی ­‌_کنندگان است. 6⃣ مدلسازی فرایندهای وضع موجود هر سیستم در این مرحله بر اساس لیست فرایندهای استخراج شده در مرحله قبل باید فرایندهای کسب و کار خود را مدل کنید. یک تصویر گویاتر از هزار کلمه است. همین یک دلیل برای مدلسازی کافی است. 7⃣ تحلیل و بهبود فرایندهای موجود در این مرحله فرایندها را مورد تحلیل قرار می­دهیم و فرایندهای دارای مشکل را داده و مشکلات آنها را برطرف خواهیم کرد. این بدان معنی نیست که همه فرایندهای کسب و کار نیاز به بهبود دارند و ممکن است وضعیت فعلی­شان قابل قبول باشد. البته بهبود یک چیز نسبی است و انتها ندارد ولی باید بتوانیم بین وضعیت همه فرایندها از نظر بهبود تعادل ایجاد کنیم. 8⃣ استخراج فرایندهای مطلوب در این بخش مشخص می‌شود کدامیک از و فرایندهای مطلوب که برای رشد کوانتومی کسب وکار شما نیاز است هنوز در کسب و کارتان شکل نگرفته است. در این گام باید فرایندهای مطلوبی که در حال حاضر در کسب و کار شما وجود ندارد شناسایی کرده و سپس بر اساس تکنیک اشاره شده در خصوص مدلسازی فرایندها نسبت به طراحی آن‌ها اقدام کنید. 9⃣ اجرا کردن سیستم‌­ها و فرایندها تدوین روش اجرایی و (راهنما) برای هر فرایند است. البته اجرای فرایندها در حالت‌­های غیرمکانیزه (تدوین روش اجرایی و دستورالعمل) مشکلاتی را برای کسب و کار شما به همراه خواهد داشت. اجرای فرایندها بر بستر مکانیزه و فناوری اطلاعات، به آنها ضمانت اجرایی می­دهد. یعنی امکان دارد برای فرایندهایمان راهنما نوشته باشیم و از پرسنل خود بخواهیم بر اساس آن راهنما عمل کنند ولی چه تضمینی می­توانیم بدهیم که واقعاً چنین اتفاقی می­افتد؟ 🔟 پایش و کنترل سیستم­‌ها و فرایندها با و تعیین دوره‌های پایش، باید به اندازه‌گیری کارایی و اثربخشی فرایندها و سیستم‌­ها در دوره‌های زمانی تعیین‌شده پرداخت. با اندازه‌گیری کارایی، ورودی و مسیر اجرای فرایندها را پایش می‌کنیم و با اندازه‌گیری اثربخشی خروجی، و تأثیرات بلندمدت فرایند را ارزیابی می‌کنیم. www.modiryar.com @modirya
مدل سیستمی عمر انسان ✅ کسی که می‌خواهد را در خود تقویت کند، قاعدتاً یک سوال مهم در ذهن دارد: «نگرش من به پدیده‌ها و سیستم‌ها باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد که بتوانم بگویم نگاهم سیستمی است؟» ✅ مقوله یا Lifetime یکی از موضوعات مهم و اساسی در علوم سلامت و علوم اجتماعی می باشد. این یک امر طبیعی است که انسان ها بدنبال عمر سالم و طولانی هستند. اما چگونه و با چه فرایندی؟ www.modiryar.com @modiryar
عرصه های کاربرد تفکر سیستمی www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ عرصه های کاربرد تفکر سیستمی #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
عرصه های کاربرد تفکر سیستمی مختص به یک گروه خاص یا شغل ویژه‌ای نیست بلکه یک روش مدیریتی است که برای همه مناسب می‌باشد به طوری‌که حتی والدین در تربیت فرزندان خود می‌توانند از آن کمک بگیرند. ✅ تفکر سیستمی در سازمان تفکر سیستمی در باعث می‌شود که ما با نگاه یک‌بعدی (فقط نگاه جزئی یا فقط نگاه کلی) به سازمان خداحافظی کرده و به تبعات و اثرات هر کاری توجه کنیم. تفکر سیستمی مخالف شدید تفکر فردی است و افراد سازمان را به همکاری فرا می‌خواند. همان‌طور که گفتیم ساختار سیستم، طوری می‌باشد که اجزای مختلف آن در تعامل هستند و برای رسیدن به یک هدف مشترک فعالیت می‌کنند و این مطلب به این معنی نیست که اجزا حتماً باید در تفاهم کامل با یکدیگر باشند؛ بلکه به معنی رسیدن به هدف مشترک با وجود تمام تفاوت‌ها است که خیلی اهمیت دارد. ✅ تفکر سیستمی در مدیریت کمک بزرگی که تفکر سیستمی در به مدیران می‌کند این است که آن‌ها تنها به اتفاقات و وقایعی که پیش آمده نگاه نکنند بلکه ساختار و وقایع را در تعامل با هم، بررسی نمایند. این نوع تفکر به‌طورکلی نگاه مدیر را نسبت به مدیریت تغییر می‌دهد و این تغییر نگرش باعث می‌شود که نتایج مختلفی به دست آید. ✅ تفکر سیستمی در خانواده خانواده‌ای سالم است که هرکدام از اعضا با یکدیگر با وجود تمام تفاوت‌ها در تعامل بوده و مهارت ارتباط موثر را داشته باشند. بسیاری از افراد در جامعه جایگاه ویژه‌ای دارند اما در خانواده‌ی خود، خوب عمل نمی‌کنند زیرا جایگاه اجتماعی در روابط خانوادگی تاثیر چندانی ندارد. خانواده را نیز می‌شود به عنوان یک در نظر گرفت که رفتار اعضای آن بر روی افراد دیگر تاثیر می‌گذارد بنابراین برای بهبود خانواده، همه‌ی اعضا باید بکوشند که تعامل بیشتر و بهتری بین آن‌ها برقرار شود. ✅ تفکر سیستمی در زندگی روزمره این نوع تفکر در یعنی پیش از انجام هر تصمیمی به تبعات آن در آینده بیندیشیم و بعد آن تصمیم را عملی کنیم. تفکر سیستمی به طور کلی طرز فکر ما را عوض می‌کند و در بسیاری از کشورهای پیشرفته از آن استفاده می‌شود. تفکر سیستمی حتی بعد از پیش‌آمدن مشکل نیز کاربرد دارد و با استفاده از آن می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد. ✅ تفکر سیستمی موجود در عملکرد اعضای بدن با دقت به اعضای داخل بدن خودمان، متوجه می‌شویم که نیز یک نوع سیستم بسیار پیچیده است. به عنوان مثال وقتی ما گوش‌مان درد می‌گیرد و در عملکردش دچار مشکل می‌شود، سرگیجه نیز می‌گیریم و معنی آن، این است که رفتار اعضای بدن بر روی یکدیگر چه قدر تأثیر می‌گذارد یا اینکه ما توانایی خواندن این متن را داریم دلیلش تعامل چندین عضو حساس بدن است. www.modiryar.com @modiryar
مدل کوه یخ رشد کسب و کار www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ مدل کوه یخ رشد کسب و کار #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
مدل کوه یخ رشد کسب و کار رشد کسب‌و‌کار به‌روش کوه یخ ▪چگونه با و زیربنای کسب‌وکار، همیشه در حال رشد باشید. ▪بخش بزرگی از یک کسب‌و‌کار موفق مانند از دید دیگران پنهان است! ▪ساختار و زیربنای کسب‌و‌کارتان را بدهید تا رشد کسب‌و‌کارتان آغاز شود! ▪در این آموزش با چالش‌های کارآفرینان و راه‌حل‌های کاربردی آن چالش‌ها آشنا شوید! ▪همه کارآفرینان با چالش‌هایی مواجه هستند که اگر درست نشود رشد کسب‌و‌کار متوقف می‌شود! ✅ چالش های بزرگ و کلیدی کسب و کار چالش های بزرگ و کلیدی را بشناسید و بر آن‌ها غلبه کنید. همه کسب‌و‌کارها حداقل با 7 چالش بزرگ و کلیدی برای رشد مواجه هستند که اگر به‌صورت پایه‌ای و ساختاری این چالش‌ها را مرتفع کنند، رشد ادامه خواهد داشت. 1⃣ حفظ نگرش مثبت شاید بزرگترین و سخت‌ترین چالش برای رشد کسب‌و‌کار حفظ باشد. رشد از زمانی آغاز می‌شود که کارآفرین کارهایی را شروع می‌کند و بر آن‌ها پافشاری می‌کند که هیچ تضمینی برای موفقیت آن وجود ندارد. اگر فقط کارهایی را انجام دهیم که موفقیت آن تضمین شده است، هیچ‌گاه رشد پایدار نخواهیم داشت. 2⃣ حفظ چابکی اگر کسب‌و‌کار شما نباشد و نسبت به اتفاقات واکنش سریع نشان ندهید، سقوط کسب‌و‌کار آغاز خواهد شد. واکنش سریع به تغییرات خارج از کنترل، یکی از مهم‌ترین عوامل رشد کسب‌و‌کار است. 3⃣ مدیریت جریان اطلاعات وقتی در حال رشد است، نگهداری و تبادل اطلاعات بین کارکنان پیچیده‌تر می‌شود و باعث بی‌نظمی، بدقولی به مشتری و مشکلات دیگر می‌شود. 4⃣ چالش دیدن خیلی زود به شرایط اطرافشان عادت می‌کنند و همین باعث می‌شود بسیاری از مشکلات کسب‌و‌کارشان را نبینند و هیچ اقدامی در جهات بهبود آن انجام ندهند. 5⃣ رعایت اولویت‌ها چالش دیگر رشد آن است که با بزرگتر شدن کسب‌و‌کارش به یک کارمند معمولی تبدیل نشود و وقت خود را صرف کارهایی نکند که به‌راحتی از عهده کارکنان دیگر برمی‌آید. 6⃣ چالش مقیاس وقتی چند برابر می‌شود اشتباهات و مشکلات چندین برابر می‌شود. وقتی می‌خواهید با یک مشتری تماس بگیرید و بگویید سفارشش دیرتر ارسال می‌شود، کار ساده است. ولی اگر بخواهید به 1000 مشتری اطلاع‌رسانی کنید باید از روش‌های دیگری استفاده کنید. 7⃣ خداحافظی با جزئیات آخرین چالش این است که درگیر جزئیات نشوید. به کارکنان اعتماد کنید و بر موارد کلان و دورنمای کسب‌و‌کار تمرکز کنید. www.modiryar.com @modiryar
مدیریت اعتبارسنجی مشتریان www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ مدیریت اعتبارسنجی مشتریان #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
مدیریت اعتبارسنجی مشتریان اعتبارسنجی مشتریان فرآیندی است که طی آن به هر وام‌‌گیرنده (حقیقی و حقوقی) کمیتی اختصاص می‌یابد که نشان‌دهنده برآوردی از عملکرد آتی وی در بازپرداخت وام درخواستی او خواهد بود. اعتبارسنجی سنگ بنای مدیریت ریسک اعتباری است زیرا اگر تخمین درستی از سطح اعتبار فرد نداشته باشیم، نمی‌توان به درستی در مورد اعتبارات بانک تصمیم‌گیری کرد. ✅ هدف اعتبارسنجی ▪به منظور برقراری ، دور شدن از اعمال سلیقه‌ها، کاهش ریسک اعتباری، بازگشت به‌موقع سرمایه، سریع‌تر شدن روند اعطای تسهیلات، اطمینان خاطر بیشتر اعطاکنندگان و دریافت‌کنندگان تسهیلات و بسیاری از موارد دیگر استفاده از این سیستم‌ها امروزه در دنیا کاربرد فراوانی پیدا کرده است. ✅ کاربرد اعتبارسنجی ▪اساس کار بر مبنای داده‌کاوی بنیان نهاده شده است و در فرآیند اعتبارسنجی مشتریان بر اساس شاخص‌ها ویژگی‌های مختلفی مورد ارﺯیابی و رتبه‌بندی قرار می‌گیرند. این رتبه یا امتیاﺯ در واقع نمایانگر اعتبار مالی مشتری است که بانک می‌تواند بر اساس آن نسبت به ارائه خدمات به مشتری خیلی سریعتر و دقیق‌تر تصمیم‌گیری کند. ▪در حال حاضر در ایران دو موسسه اعتبارسنجی دارای مجوﺯ هستند که موسسه اطلاع‌رسانی اعتباری و اعتبارسنجی ایرانیان با دریافت مجوﺯ شرکت اکسپرین توانسته‌اند برای اولین بار نمونه عملیاتی فعالیت اعتبارسنجی را در بانک سامان و بیمه سامان پیاده‌ساﺯی کنند. ✅ اهمیت اعتبارسنجی ▪بی‌شک این نظام فواید بسیار ﺯیادی برای نظام بانکی کشور به همراه دارد که اﺯ جمله آنها می‌توان به افزایش شفافیت، صحت و دقت در عملیات اعتباری بانک‌ها اشاره کرد و همچنین کاربرد نظام سنجش اعتبار راهکار مناسبی برای جلوگیری اﺯ به‌وجود آمدن مطالبات سررسید معوق در نظام بانکی است. ▪چالش‌های بسیاری درراه توسعه این در ایران وجود دارد که شاید مهم‌ترین آن انتقال داده‌ها و کاربردی کردن آنها برای اهداف سیستم‌های اعتبارسنجی است. در حال حاضر بانک‌های مختلف کشور اﺯ سیستم‌های نرم‌افزاری متعدد و متنوعی استفاده می‌کنند که استخراج داده اﺯ آنها را بسیار دشوار و پیچیده کرده است. اما به هرحال توسعه این شیوه منافع اقتصادی بسیاری را برای کشور و نظام بانکی به همراه دارد که بی‌شک برای پیاده‌ساﺯی آن باید برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری لاﺯم انجام شود. www.modiryar.com @modiryar
34.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیشتر آدم‌ها ⛱ بیشتر آدم‌ها با «نعمت» نمی‌فهمند، با «داشتن» فراموش می‌کنند، با «بودن» قدر نمی‌دانند، با «محبّت» لوس می‌شوند، با «گذشت و فداکاری» هوا برشان می‌دارد و در نهایت با کمال غرور و تکبّر «کمک و لطف» مکرر شما را وظیفه‌ی مقررتان می‌پندارند. ⛱ باور کنید همیشه در برابر خوبی‌هایتان خوبی دریافت نمی‌کنید، قدردان شما نخواهند بود، قدر محبّت‌هایتان را نمی‌دانند، مهرورزی‌هایتان را ارج نمی‌گذارند و بعد از مدّتی دیگر هیچ ارزشی برای شما و خوبی‌هایتان قائل نیستند. ⛱ من از زمانه‌ای سخن می‌گویم که مردمانش خروار خروار مهربانی شما را با کوچک‌ترین کم و کاستی نادیده می‌گیرند، نداری و ناتوانی‌هایتان را همچون چماقی بر سرتان می‌کوبند و خیلی زود چشم بر شما و همه‌ی خوبی‌هایتان می‌بندند. ⛱ پس خوب حواستان را جمع کنید، مراقب خودتان، دلتان و خوبی‌هایتان باشید و صرفاً تا آنجا در دسترس باشید، ببخشید، محبّت و مهربانی کنید که شأن و کرامت شما خدشه‌دار نگردد. ⛱ هرگز نمی‌گویم به عزیزان‌تان مهربانی نکنید و هوای دیگران را نداشته باشید فقط خواستم به شمایی که قلب مهربانی دارید که مکرر می‌گذرد و می‌بخشد یادآوری کنم که قبل از هر کسی وجود شریف خودتان اهمیّت دارد و این‌گونه بی‌محابا عشق ورزیدن شما را ملول می‌کند و دیگران را لوس. www.modiryar.com @modiryar
برای پیشرفت اول نقطه قوت خود را پیدا کنید ✅ تحقیقات نشان می‌دهند که افرادی که خود را می‌شناسند و مرتباً از آنها استفاده می‌کنند و روی آن کار می‌کنند در محیط کاری موفق‌تر هستند. وقتی به جای بهبود نقاط ضعف خود بر توسعه نقاط قوت خود تمرکز کنیم، رشد سریع‌تری را تجربه می‌کنیم. تیم‌هایی که بر نقاط قوت تمرکز می‌کنند و به کارمندان خود اجازه می‌دهند که از آن‌ها استفاده کنند از لحاظ کاری به منفعت بیشتری دست پیدا می‌کنند. ✅ دانستن نقاط قوت به افزایش شما کمک می‌کند. این می‌تواند موجب قدردانی از خصوصیاتی باشد که قبلاً در خودتان کم ارزش جلوه داده‌اید. افرادی که نقاط قوت خود را به خوبی درک می‌کنند، درک بهتری از ویژگی‌های منحصر به فردشان دارند و اثر گذاری آن‌ها بر روی تیم بیشتر است. ✅ افرادی که بر روی نقاط مثبت خود کار می‌کنند اعتماد به نفس آن‌ها افزایش می‌یابد. وقتی نقاط قوت خود را می‌دانید و هر روز از آنها استفاده می‌کنید، احساس و اطمینان خاطر بیشتری می‌کنید. در نتیجه خودتان را با دیگران مقایسه نمی‌کنید. 🔴 نقطه قوت 🔴 🔺علاقه مندی ها 🔻 🔺مهارت ها 🔻 🔺ارزش آفرینی 🔻 🔺استعدادها 🔻Talents www.modiryar.com @modiryar
تفاوت عزت نفس و اعتماد به نفس ✅ خیلی از افراد تفاوت عزت نفس و را نمی‌دانند. درواقع بیشتر افراد فکر میکنند عزت نفس و اعتماد به نفس یکی هستند اما حقیقت این است که این دو با هم تفاوت زیادی دارند. ممکن است شما در یک سری مکان ها و در رابطه با توانایی های خاصی اعتماد به نفس داشته باشید اما عزت نفس شما در کل زندگی پایین باشد. ✅ یک احساس کلی و ریشه ای است. اما اعتماد به نفس اینطور نیست. عموما تقویت اعتماد به نفس آسان تر از عزت نفس است چرا که با داشتن تجربیات مثبت اعتماد به نفس افراد به سمت درست خود میرود؛ اما تقویت عزت نفس پایین به تلاش بیشتری نیاز دارد. ✅ جالب اینجاست که هردوی این احساسات روی همدیگر اثر می گذارند. درست است که تفاوت عزت نفس و اعتماد به نفس با هم زیاد است اما دو مفهوم غیر قابل جدا شدنی اند. عموما تاثیری که عزت نفس روی اعتماد به نفس میگذارد بزرگ تر است چرا که عزت نفس به ما از خودمان بر میگردد و شامل موفقیت های جزئی ما در اتفاقات مختلف هم میشود. www.modiryar.com @modiryar