eitaa logo
Modiryar | مدیریار
213 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
804 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
Modiryar | مدیریار
✍ مدل سازمان های پایدار #مدل_مفهومی #مدل_مدیریت #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
مدل سازمان های پایدار 💢 چگونه می‌توان سازمانی پایدار و انطباقی طراحی کرد؟ از مواردی محسوب می‌شود که درکنار طبیعت و انسان‌شناسی برای تغییر و عملکرد و سودآوری مؤثر است و سپس، سازمانی با ارزش چشمگیر ایجاد می‌کند که مطلوب، پایدار، زیست‌پذیر و مطابق با تغییر مناظر کسب‌و‌کار و انسانی است ✅ در مجمع جهانی اقتصادی اخیر در ، کسب‌وکار‌ها با شروع انقلاب صنعتی چهارم چگونگی استفاده و مهار ارتباط بین انسان و هوش مصنوعی را به‌اشتراک گذاشتند. این موضوع موجی کاملاً جدید از برنامه‌ها و ابزارهای کاربری فراتر از حد تصورمان ایجاد کرد. ✅ همچنین، جوامع جدید هم‌زیستی را ایجاد می‌کنند و روابط کاری رسمی و غیررسمی را برای ارزش‌آفرینی به‌وجود می‌آورند. کسب این حق برای اطمینان از موفقیت در قرن بیست‌و‌یکم بسیار مهم است. 💢 جست‌وجوی سازمان های پایدار و حرکت رو‌به‌جلو برای حرکت و هدایت موفقیت‌آمیز در انقلاب نابه‌سامان صنعتی چهارم پنج عامل لازم است‌: 1⃣ ایجاد رهبران انطباق‌پذیر با سازمان پایدار و الهام‌بخش و چابک؛ 2⃣ تعریف مجدد سازمان های پایدار و ایجاد استعداد در تغییر حال و آینده؛ 3⃣ استفاده از فناوری و روش‌ها و سلیقه‌ها در ارزش‌آفرینی؛ 4⃣ ارتقای تعامل مبتنی‌بر شواهد ازطریق پلتفرم‌های صوتی؛ 5⃣ ایجاد فرهنگ تفکر همسو برای واقعی‌سازی خواسته‌ها و انرژی و استعدادهای مردم. 💢 ویژگی‌های سازمان های پایدار در قرن بیست‌ و‌ یکم این سازمان انسان‌شناسی جدید باید بین توانایی آسپیراسیون و درگیری واقعی ازطریق بینش نظریۀ مازلو تعادل برقرار کند. ✅ اگر در مورد مبحث اطلاعات کافی ندارید پیشنهاد می‌شود که مقاله «هرم مازلو چیست؟ آشنایی با سلسله مراتب هرم نیازهای مازلو» را مطالعه نمایید تا بیشتر با مثال‌های کاربردی آن آشنا شوید. ✅ سازمان مذکور با ایجاد فرهنگی که امکان تناسب با اهداف سازمانی و تعادل سالم بین همکاری و رقابت را فراهم می‌آورد، کارکنان را قادر می‌سازد نیازهای خود را تحقق بخشند. در اینجا، مسئلۀ اصلی ایجاد همکاری و تعادل است. www.modiryar.com @modiryar
چارچوب مفهومی توصیف سازمان‌هامفاهیم لایه و کلان سازمان ▪️مأموریت ها ▪️آرمان و اهداف ▪️راهبردهای مدیریت ▪️سیاست ها ✅ لایه های عملیاتی سازمان ▪️محصولات ▪️فعالیت های سازمانی ▪️ساختار اجزا و عوامل ▪️جریان های کاری ▪️جریان های مالی ▪️جریان مواد و کالا www.modiryar.com @modiryar
عادت‌هایی برای شاد بودن در باره ی شاد بودن این چنین می گوید: «شادی از درون من سرچشمه مي گيرد و هيچ كس به جز خود من نمي تواند من را شاد كند.» شما می توانید هر روز که از خواب بیدار می شوید خودتان انتخاب کنید که امروز را چگونه بگذرانید. به راحتی می توانید شاد بودن را انتخاب کنید. از برخی از اطرافیانم که در باره ی نحوه ی شاد بودن شان سئوال می پرسم، آن ها این چنین به من پاسخ می دهند: من این قدرت را دارم که روزی شاد یا غمگین را برای خود بسازم. من حق انتخاب این کار را دارم. دیروز گذشته و فردا هم هنوز نیامده است. من فقط یک روز یعنی امروز را دارم و هدفم این است که در آن شاد باشم. به همین راحتی آن ها برای شاد بودن تلاش می کنند و موفق هم می شوند. www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ مدل مدیریت عملکرد سازمان #مدل_مفهومی #مدل_مدیریت #مدیریت_عملکرد #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiry
مدل مدیریت عملکرد سازمان ✅ همه سازمان­‌ها صرف نظر از ماموریت ­شان، جهت دستیابی به از طریق سرمایه های انسانی خود حرکت می­ کنند. دستیابی به این نتایج زمانی میسر می­ شود که تمام اعضای تیم سازمانی، از اهداف استراتژیک سازمانی و اهداف فردی خود آگاه باشند. بنابراین، مدیریت عملکرد موثر در صورتی که انعطاف پذیر و منصفانه اجرا شود، می ­تواند در موفقیت سازمان نقشی حیاتی را ایفا کند. این سیستم با هدف حفظ و کارکنان طی فرایند برنامه ریزی عملکرد همراه با مربی­گری، منتور­ینگ، ارزیابی و ارائه بازخورد مستمر و توسعه ای به کارکنان صورت می­ گیرد. این فرایند بر مرور عملکرد کارکنان توسط مربی سازمانی که معمولا سرپرست یا مدیر فرد است تمرکز دارد و فرصتی را برای توسعه اهداف سال آتی و بررسی مسیر پیشرفت شغلی کارکنان فراهم می­ کند. ✅ پیاده سازی در سازمان­ ها، موجب جهت­ دهی مثبت به رفتار کارکنان همسو با اهداف و خواسته­ های سازمان می ­شود. این همراستایی از یک سو به سبب شفاف ­سازی مسئولیت­ ها و انتظارات، موجب افزایش بهره وری فردی و گروهی می ­شود و از سوی دیگر، به علت در دسترس بودن اطلاعات کامل­ تر از عملکرد افراد، اتخاذ تصمیم های مربوط به ارتقا و پرداخت عادلانه را ممکن می­ سازد. اجرای صحیح این نظام، در بهبود سایر فرآیندهای از جمله جذب و استخدام، آموزش، نگهداست، جبران خدمت، تعیین مسیر پیشرفت شغلی و غیره نقش به سزایی دارد. مدیریت عملکرد کارکنان، فرآیندی مستمر از تعاملات بین مدیران و کارکنان ایشان می ­باشد که شامل ۴ مرحله زیر است: 1⃣ هدف­‌گذاری و برنامه­ ریزی: مديران می بایست انتظارات و اهداف سازمان را مشخص کنند تا طی تعامل سازنده، همراستا با اهداف سازمان توسعه یابند. انتظارات عملکردی از هر یک از کارکنان، در قالب شاخصهای کلیدی عملکرد، مطرح و مورد توافق قرار می ­گیرد. ورودی شناسایی شاخص­ها می­تواند از شرح وظایف و مأموریتها، اهداف استراتژیک، گزارشات ارزیابی ادوار قبل یا اهداف رفتاری مبتنی بر ارزش­های سازمان نشأت گرفته باشد. 2⃣ هدایت عملکرد(مربی­ گری): در طول دوره مرور عملکرد، در قبال مشاهده و مستند­سازی عملکرد رفتاری موفق و ناموفق کارکنان و تیم خود، جهت بررسی نهایی در پایان دوره، مسئول هستند و ضمن مرور پیشرفت عملکرد فرد، وی را برای دستیابی به عملکرد بهتر تشویق، راهنمایی و راهبری می‌کنند. در واقع پس از اتمام مرحله هدف­ گذاری و برنامه ­ریزی و برگزاری جلسه اول دوره، مدیر باید از طریق مشاهدات و ثبت آنها، برگزاری جلسات و سایر مکانيزم ‏های مربی­ گری، تحقق برنامه ها را کنترل، پایش و راهبری نماید. 3⃣ ارزیابی عملکرد کارکنان: شاخص های توافق شده، مورد قرار گرفته و با انتظارات مشخص شده در ابتدای دوره مقایسه می­گردد. ارزیابی­ ها، عادلانه، مستند بر شواهد واقعی و در حیطه تحت اختیار افراد، انجام میشوند. 4⃣ بازخورد: این بخش شامل ارتباطی دو سویه با پاسخگویی متقابل بین مدیر و کارکنان است. اثربخش باید زمان بندی شده، ساختاریافته، خاص و متعادل بوده و حاوی اطلاعات مثبت و توسعه ای بر مبنای فعالیت­ های افراد باشد. ضروری است مدیران ارشد به صورت مستمر بازخوردهای لازم را به همکاران در جهت شناساندن نقاط قوت و قابل بهبود ارائه می­ نمایند. این اقدام با هدف مربی گری همکاران و ارتقا مهارت­ ها و شایستگی­ های ایشان انجام می­ شود. برخی از بازخوردهای مدیران به همکاران در قالب دوره ­های آموزشی به منظور ارتقا مهارت­ ها و شایستگی های همکاران بیان می­ شود. www.modiryar.com @modiryar
تدوین استراتژی مدیریت شغلی مبتنی بر شایستگی و مدیریت موفق ✅ داشتن سیستمی عالی برای برای توجه به رشد شغلی و تشویق آن‌ها در پیگیری کردن نقش‌های عالی در سازمان، از بسیاری جهات به سازمان کمک می‌کند. حضور کارمندانی که به مشارکت علاقه دارند، به معنی عملکرد بالاست که منجر به بهره‌وری و سودآوری می‌شود. این کارمندان می‌توانند با حفظ استعداد، ثبات را به وجود ‌آورند. آماده شدن کارمندان برای نقش‌های عالی‌تر، یعنی فضای عالی برای جانشینی استعدادهای آماده وجود دارد. ✅ برای آمادگی در این کار، باید موارد زیر را یاد بگیرید: ▪️برنامه مدیریت شغلی و موفقیت را تهیه کنید. ▪️ذی‌نفعان را در فعالیت مشارکتی تدوین و اجرای برنامه درگیر کنید. ▪️چارچوب شایستگی را در تدوین نقشه راه شغلی و جانشینی، ادغام کنید. ▪️توسعه ابزارهای ایجاد صلاحیت‌ها، برای کارمندان آماده مسئولیت‌های عالی‌تر. ▪️برنامه مدیریت شغلی و جانشینی خود را ارزیابی کنید. کلید موفقیت هر مداخله ، مدیریت تغییر است. این بدان معنا است که اطمینان حاصل کنید که ذی‌نفعان شما سهم دارند و به این برنامه متعهد هستند. www.modiryar.com @modiryar
نحوه تدوین استراتژی و پیامدهای آن یک پدیده مجزا نیست بلکه بخشی از پیوستاری است که سازمان را از بیانیه مأموریت به کاری که کارکنان خط مقدم و بخش‌های دیگر انجام می‌دهند، سوق می‌دهد. مأموریت در رأس این هرم، با تعریف فلسفه وجودی سازمان نقطه آغاز کار است. مأموریت و ارزش‌های بنیادی همراه آن، در طول زمان ثابت می‌مانند. چشم‌انداز سازمان، تصویری از آینده می‌سازد که جهت‌گیری سازمان را تشریح و به اشخاص کمک می‌کند تا بفهمند چرا و چگونه باید سازمان را پشتیبانی کنند. ✅ در پله بعدی استراتژی وجود دارد و در پله بعدی اهداف و اقدامات و بودجه‌های عملیاتی قرار دارد. سال‌های سال مدیران احساس می‌کردند که بین لایه استراتژیک و عملیاتی شکافی جدی وجود دارد. تحقیقات نیز نشان می‌دهد، استراتژی با وجود تمام اهمیت  آن نقش محوری در ندارد و طبق آمارهای رسمی، فقط ۵٪ نیروی کار از استراتژی خبر دارند و یا آن را درک می‌کنند. ✅ جهت حل این مسئله مهم، کارت امتیازی متوازن (BSC) به سازمان‌ها جهت تدوین استراتژی پیشنهاد گردیده است. در این روش سازمان‌ها علاوه بر معیارهای مالی، به و بازار، فرآیندهای داخلی سازمان و رشد و یادگیری کارکنان توجه می‌کنند. مهم‌ترین نقطه قوت کارت امتیازی متوازن، توانایی آن در یکپارچه­سازی شاخص‌های مالی و غیرمالی در یک چارچوب جامع است که اهداف استراتژیک سازمان را به مجموعه ای از معیارهای مرتبط با هم تر جمه می‌نماید. شکل 3 جایگاه کارت امتیازی متوازن را در نقشه استراتژی سازمان نشان داده است. www.modiryar.com @modiryar
«نوآوری باز» برای اداره و پیشرفت شهر ✍ 🔺منبع: ، 🔻پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰، شماره ۳۵۶۲ www.modiryar.com @modiryar