eitaa logo
Modiryar | مدیریار
212 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
802 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
عوامل كليدي در موفقيت روابط عمومي ✅ عدم وجود بين مديريت عالي سازمان و مديران و مسوولان روابط عمومي موجب كاهش ثمربخشي و كارآيي اين حرفه شده و به تدريج، روابط عمومي را از اهداف خود دور مي كند. ✅ افزون بر اين، محدوديت جذب و بهره مندي از خلاق و كارآمد، عدم امكان بهره برداري از ابزار و تجهيزات روزآمد، محدوديت دسترسي به بازار نرم افزار و سخت افزار مورد نياز و در نتيجه، عدم اجراي كامل و درست مأ موريت ها و مسووليت ها، بر ضرورت بازنگري در ساز و كارهاي روابط عمومي تأكيد مي كند. ✅ اگر دانايي و فصاحت، به را همراه با تدبير و شجاعت كار گيرد، زمينه رشد و توسعه و تغيير و تحول در راستاي اهداف سازمان فراهم مي شود. ✅ در غير اين صورت با وفاداري و دفاع از سنت هاي، سازماني مدافع و توجيهگر روند فعاليت هاي گذشته بوده و در بالاترين سطح خود نيز، تنها وضعيت موجود را حفظ خواهد كرد. ✅ رايج در روابط عمومي اغلب دفاع از سازمان و توجيه كننده عملكرد آن است. گذشت زمان، تحمل وضع موجود را براي روابط عمومي ها آسان مي كند و عادت را جايگزين تلاش براي تغيير، نوآوري و اصلاح امور مي سازد. ✅ سنت ها به تدريج مستحكم مي شود و ساختار قوام مي گيرد. در مقابل، طرفداران تغيير و اصلاح امور در اين عرصه بسيار اندك و انگشت شمارند. www.modiryar.com @modiryar
عرصه های كار روابط عمومی ✅ در عرصه هاي كار فعالیت هاي وابسته شامل تمام مؤ سسات و شركت هايي مي شود كه كالاها و خدمات روابط عمومي عرضه مي كنند. اين موسسات مجموعه اي گسترده هستند كه در فعاليت هاي متنوعي از قبيل؛ پيام رساني، طراحي و گرافيك، تبليغات، چاپ و نشر، توليد محصولات سمعي و بصري و مانند آنها اشتغال دارند. ✅ افزون بر اين، سازمان هاي پشتيباني دهنده در روابط عمومي مانند مراكز پژوهشي و آموزشي، سازندگان ابزار و تجهيزات و مواد و لوازم مصرفي ارتباطي، عوامل توزيع و پخش، اقلام ارتباطي و هدايا نيز در اين عرصه فعال هستند. ✅ اكثر اين سازمان ها بدون اين كه خود را وابسته به اين حرفه بدانند، در درجه اول به محصول خود نظر دارند و در بهترين حالت، به روابط عمومي به عنوان يك توجه مي كنند و در عين حال خود را جزيي از اين عرصه مهم تلقي نمي كنند. ✅ از طرفي در اين، حرفه دستيابي به جايگاه واقعي روابط عمومي است كه از طريق انجام فعاليتهايي نظير نوآوري، كارآفريني، استانداردسازي، مشاوره پژوهش، توزيع محصولات روابط عمومي و مانند آن ها، در اين عرصه تحقق مي يابد و براي ايجاد چنين اي زمينه اعمال سياست هاي حمايتي و تقويت توان كارشناسي اين حوزه قطعا موثر خواهد بود. www.modiryar.com @modiryar
برنامه های تصمیم گیری مشارکتی ✅ یک اشتباه کلی که مدیران در مرحله استقرار مرتکب می شوند، آن است که فرض می کنند تنها کاری که باید انجام دهند آن است که کارکنان را دعوت به مشارکت کنند درست مثل مهمانی که به خانه خود دعوت می کنند. در حالیکه مساله پیچیده تر از صرفاً یک دعوت ساده است. ✅ نکته مهم در رابطه با آن است که مدیریت ارشد سازمان نمی تواند آن را پیشنهاد کند و سپس تصمیمات متخذه از طریق مشارکت را به این دلیل که با تصمیم شخصی خود سازگار نمی بیند، کنار بگذارد. ✅ این به مفهوم آن نیست که با هر تصمیم یا پیشنهادی که توسط کارکنان ارائه می شود، موافقت کند. بلکه باید در نظر داشته باشد وقتی با پیشنهاد کارکنان مخالفت می کند، چنین مخالفتی باید در فرایند حل مساله صورت گیرد؛ ✅ نه آنکه به عنوان مرجع حکمیت ظاهر شود و تصمیمات را وتو کند. باید توجه داشت وقتی کارکنان درباره اهداف سازمانی، ارزش ها و اولویت ها دید روشنی داشته باشند و به اطالعات الزم برای تصمیم گیری دسترسی داشته باشند، کمتر محتمل است هایی اتخاذ کند که غیر موثر باشد. www.modiryar.com @modiryar
مدل هرم هم افزایی فعالیت های فرهنگی www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ مدل هرم هم افزایی فعالیت های فرهنگی #مدل_مفهومی #مدل_مدیریت #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar
مدل هرم هم افزایی فعالیت های فرهنگی اساس این مدل بر ایجاد همکاری میان فعالان است و هم‌افزایی به عنوان نتیجۀ این همکاری‌ها،‌ در نظر گرفته شده است. 1⃣ : مؤسسات و یکدیگر را بشناسند و با فعالیت‌های همدیگر آشنا شوند و روابط غیر رسمی میانشان برقرار شود. دیدشان نسبت به هم مثبت شود و یکدیگر را در زنجیرۀ ترویج دین معتبر بدانند. 🔴 اهداف و استراتژی‌های کلیدی: ▪ایجاد ارتباطات غیر رسمی ▪به اشتراک‌گذاری اطلاعات 2⃣ و : برای کارهای خود، از یکدیگر مشورت بگیرند، نشست‌‌های تخصصی هم‌فکری و تبادل تجربه برگزار کنند و برخی درخواست‌های فرهنگی را به دیگر فعالان ارجاع دهند. 🔴 اهداف و استراتژی‌های کلیدی: ▪به اشتراک‌گذاری ایده‌ها و راه‌حل‌ها ▪دریافت راهنمایی از یکدیگر برای عملکرد مؤثرتر ▪ایجاد شبکۀ ارتباطات غیررسمی و تخصصی - موضوعی ▪حل برخی مشکلات جاری مؤسسات 3⃣ : بدانند چه کسانی در چه زمینه‌هایی و با چه میزان منابعی در حال هستند و فعالیت‌های جاری خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که یک نقشۀ جامع تکمیل شود. 🔴 اهداف و استراتژی‌های کلیدی: ▪استقلال مؤسسات در انجام فعالیت‌ها ▪آگاهی از اهداف و برنامه‌ها و منابع مؤسسات دیگر ▪اصلاح فعالیت‌ها به نفع یا با در نظر گرفتن فعالیت سایر مؤسسات ▪ارتباطات رسمی منظم میان مؤسسات ▪مشارکت مؤسسات در برخی تصمیم‌گیری‌های کلان یکدیگر ▪حضور در کمیته‌های تخصصی مؤسسات دیگر ▪انجام ارزیابی‌های مشترک فعالیت‌های فرهنگی در بوم‌های فعالیت مشترک 4⃣ : بر اساس ظرفیت‌های خود و در عین حفظ کامل استقلال در انجام فعالیت‌ها، در به ثمر رساندن یک هدف با یکدیگر همکاری کنند. 🔴 اهداف و استراتژی‌های کلیدی: ▪توافق‌نامه کتبی ▪تعیین معیارهای مشارکت ▪ایجاد ارتباطات رسمی و مکتوب شده ▪فرایندهای مشخص برای مدیریت بودجه یا نیروهای انسانی 5⃣ : چند منابع خود اعم از نیروی انسانی و مالی را به اشتراک بگذارند و در انجام یک فعالیت بزرگ فرهنگی مشارکت کنند. 🔴 اهداف و استراتژی‌های کلیدی: ▪تعیین چشم‌انداز مشترک ▪تعیین کمیتۀ رهبری مشترک ▪اجماع در تصمیم‌گیری مشترک ▪تعیین معیارها و شاخص‌های تأثیرگذاری ▪رسمیت بخشی به نقش، زمان‌گذاری و ارزشیابی 6⃣ : مؤسسات و خود را وابسته به یک فکر و سیستم واحد بدانند و هر کدام نقش خود را با در نظر گرفتن کل سیستم انجام می‌دهند. یعنی از خودمختاری اجتناب کنند و روح واحدی در کل فعالان شکل گیرد. در این مرحله ایده‌ها و تصمیمات به طور مساوی به اشتراک گذاشته می‌شوند و تمامی تصمیمات بر اساس اجماع مشارکت کنندگان شکل می‌گیرد. 🔴 اهداف و استراتژی‌های کلیدی: ▪تعریف کلان‌پروژه‌هایی با اهداف بلند مدت ▪رهبری مشترک میان همۀ فعالان فرهنگی ▪سیاست‌های مشترک و واضح برای همکاری ▪رویه‌های مشخص برای دسترسی پایدار به همه منابع و پشتیبانی www.modiryar.com @modiryar
مدل تاکمن در رهبری تیم و تیم سازی، نیازمند توانایی تشخیص سطح توسعه یافتگی تیم ها و ایجاد نفوذ مناسبی که تیم را به جلو (سمت پیشرفت) حرکت دهد می باشد. مدل تاکمن یک مدل توسعه تیمی برای این منظور است. ✅ این مدل (با حدود ۴۰ سال سابقه) و خیلی ساده است که هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد. این متن به شما کمک می کند تا مراحل تیم را بهتر بشناسید و سپس انواع مداخلاتی که تیم را به سمت جلو هدایت می کند را طرح ریزی کنید. ✅ استفاده از روش (مداخله) اشتباه، در بهترین حالت می تواند بی اثر باشد و در بدترین حالت می تواند گروه کاری خوبی را که در حال حاضر وجود دارد را از هم بپاشد. شخیص ویژگی های هر مرحله در فرآگرد در جدول مشاهده می شود. www.modiryar.com @modiryar
تفاوت شیوه های مختلف یادگیری کوچینگ فرآیندی است که یک کوچ (فرد مربی در حوزه کوچینگ) با داشتن مهارتِ ایجاد یک فضای امن، قابل اعتماد و اطمینان، باعث ایجاد ارتباط با مراجع خود می شود. در کوچینگ، یک کوچ حرفه ای، با گوش دادن فعال و پرسیدن سؤالات کلیدی از مراجع، به او یادآور می ‌شود که از تمامی توانایی خود، در جهت حل مسائل استفاده کند. چرا که کوچ‌ها اعتقاد دارند که هیچ‌ کس به اندازه خود فرد، برای حل مسائلش، از جنبه‌ های زندگی خود آگاه نیست. ✅ منتورینگ رابطه‌ای است که در آن منتور فرد راه‌جو (مِنتی) را زیر پر و بال خود می‌گیرد و به او کمک می‌کند تا مسیر شغلی را سریع‌تر و ساده‌تر و با خطای کمتر طی کند. در این رابطه، فرد کم‌تجربه‌تر می‌تواند مشکلات شخصی و شغلی خود را پیش منتور ببرد و از او برای راهنمایی در حل آن‌ها کمک بخواهد. ✅ مشاوره ، کمک مشورتی، فکری و اطلاعاتی همراه با آزادی دادن در گزینش راه حل و احترام، با استفاده از دانش روان‌شناسی به فردی است که در شرایط انتخاب راه حل و تصمیم‌گیری قرار دارد یا در سازگاری با محیط اطراف خود دچار مشکل است. www.modiryar.com @modiryar
39.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در دل من وِلوِله‌ای است برای خواستنت ⛱ همه‌ی عمر دویده‌ام و اکنون در میانه‌ی زندگی که موهایم به سرعت برق و باد سپید می‌شوند نمی‌دانم به مهر و ناز تو دل داده‌ام یا به زیبایی‌های نگاهت دل باخته‌ام. ⛱ در دل من وِلوِله‌ای است برای خواستنت که زبانم یارای بیان آن را ندارد. باور کن واژه کم می‌آورم برای به تصویر کشیدن این همه شور و اشتیاق که همچون آتشی در وجودم زبانه می‌کشد. ⛱ من نمی‌توانم این همه زیبایی را که در وجود تو می‌بینم توصیف کنم، فقط در برابر همه‌ی آنچه مرا به وجد می‌آورد با تمام وجود شاکر خداوندگار مهربان هستم که نعمتی این چنین را به من بخشیده است. ⛱ پناه عاطفی من! اکنون با دلی بی‌قرار و بی‌خیال روزگار در زندان چشمانت اسیرم و شک ندارم حتّی خودت نمی‌دانی در دلم برای تو چه غوغایی برپاست! فقط مختصری برایت بگویم امان از چشمانی که به رنگ عسل است و در زیبایی ضرب المثل. ⛱ اینک به حرمت عشق و مهربانی تو را سوگند می‌دهم هرگز برق نگاهت را از من دریغ مکن. تا روشنایی دیدگانت هر صبح چون خورشید از پشت ابرهای سپید پلک‌هایت در چشمانم طلوع کند و نوید سپیده‌ دمی دیگر را به من بشارت دهد. www.modiryar.com @modiryar
ماتریس کوچ، مدرس، منتور، مشاور 🔴 کوچ (Coach) کسی است که با دانش‌آموزان یا بزرگسالان کار می‌کند تا آ‌ن‌ها را برای انواع فعالیت‌ها، از ورزش‌های تفریحی یا حرفه‌ای گرفته تا توسعه‌ی مهارت‌های فردی برای رسیدن به اهداف زندگی و شغلی آماده کند. 🔴 مدرس تعلیم دهنده، آموزاننده و آموزگار است. مدرس کسی است که براساس توان علمی ویژه ای به استخدام درمی آید تا مقاصد هدایت و راهنمایی تجربه های یادگیری فراگیران را در یک موسسه دولتی یا غیر دولتی برعهده گیرد. 🔴 منتور فردی است که به عنوان مشاور یا مربی برای یک فرد کم تجربه و یا حتی فرد حرفه‌ای عمل می‌کند و تخصص و دانش او به واسطه تجربه‌ی بسیار بالایی است که در زمینه‌های خاص و پیشرفت شغلی دارد. در اصل، یک منتور کار مشاوره، پشتیبانی و پاسخ به سوالات فرد ره‌جو یا منتی (Mentee) را انجام می‌دهد. 🔴 مشاور (consultant ) یک فرد حرفه‌ای است، که به کسب‌وکارها برای توسعه فناوری و سیستم‌های اطلاعاتی کمک می‌کند. مشاوره یک ارتباط فعالی بین مشاور متخصص و یک شخص مراجع است. بسته به اینکه این جلسه یا جلسات مشاوره در ارتباط با کدام موضوع مشاوره باشد مراجع موارد مختلفی را یاد میگیرد. www.modiryar.com @modiryar
نظریه های اصلی شخصیت تمرکز برخی از مشهورترین نظریه های روانشناسی توسط تعدادی از متفکران مشهور از جمله زیگموند فروید و اریک اریکسون است. ✅ برخی از این نظریه ها تلاش می کنند تا به حوزه خاصی از بپردازند در حالی که برخی دیگر سعی می کنند شخصیت را بسیار گسترده تر توضیح دهند. ✅ به دنبال توضیح چگونگی شکل گیری شخصیت، چگونگی تغییر شخصیت و تأثیر آن بر رفتار هستند. پنج نظریه اصلی شخصیت عبارتند از: ▪نظریه‌های زیست‌شناختی ▪نظریه‌های روان پـویایی ▪نظریه‌های اومانیستی ▪نظریه‌های رفتـاری ▪نظریه‌های صفت www.modiryar.com @modiryar
فرایند مدیریت برند فرهنگی www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ فرایند مدیریت برند فرهنگی #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
فرایند مدیریت برند فرهنگی بازاریاب‌ها می‌توانند به روش‌های مختلف از مزایای حاصل از داشتن بینش بهره‌مند شوند: ✅ مدیریت برند اسطور‌ه‌ای: از دو مرحله تشکیل شده است: 1⃣ جمع‌آوری و تحلیل دانش فرهنگی 2⃣ تدوین و تنظیم راهبرد فرهنگی برای برند 🔴 مدیریت برند / فعال فرهنگی بودن مستلزم دارا بودن استعدادی متمایز در زمینه‌ی چندکاره بودن است. توانمندی‌های مدیر برند باید شامل موارد ذیل باشد: 1⃣ فضای فکری و روش‌های کاری یک نسب‌شناس 2⃣ درک و فهم یک تاریخ‌دان فرهنگی از ایدئولوژی 3⃣ توانایی ترسیم یک جامعه‌شناس در موضع‌شناسی تعارضات اجتماعی 4⃣ تمایل و توانمندی برای انجام یک سفر ادبی به فرهنگ عامه 5⃣ داشتن حساسیت‌ها و حسگر‌های احساسی یک نویسنده ✅ مدیر برند آگاه از مسائل فرهنگی: هر مدیر برندی باید در مورد فعالیت‌های ضد برند هوشیار بوده و آن‌ها را به عنوان علائم هشدار دهند‌های در مورد از دست رفتن جذابیت خود قلمداد کند. ✅ مدیر برند شهروند-هنرمند: در اینجا نیز فرض بر این است که شهروند-هنرمند، از طریق ارائه مواد فرهنگی متناسب (که قبلاً به طور ماهران‌های توسط برند‌های اسطور‌های انجام می‌گرفت) و عمل کردن به عنوان شهروندی مسئولیت‌پذیر از طریق به دوش کشیدن مسئولیت‌های اجتماعی سازمانی خود، با الزامات جدید فرهنگ مصرف‌کنندگان همخوانی و سازگاری دارد. مدیریت این سناریوی برند‌های آینده، در مقایسه با ، نیازمند برنامه‌ی کاری چند جانبه‌تری است. 🔴 منبع: کتاب هفت رویکرد به مدیریت برند: پژوهش، نظریه و کاربرد www.modiryar.com @modiryar