eitaa logo
Modiryar | مدیریار
212 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
804 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
Modiryar | مدیریار
✍ احساسات رایج معامله گران در بازارهای مالی #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
احساسات رایج معامله گران در بازارهای مالی نقش مهمی در موفقیت یا شکست معامله گران در بازارهای مالی ایفا می‌کنند. این احساسات اغلب باعث تصمیم‌گیری می‌شود و می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی بر نتایج معاملات تأثیر بگذارد. در ادامه به برخی از احساسات رایج معاملاتی اشاره می‌کنیم: ① طمع: میل سیری‌ناپذیر برای سود بیشتر می‌تواند معامله‌گران را به سمت ریسک‌های بیش‌ازحد، نادیده گرفتن قوانین و فکر کردن به سودهای غیرواقعی سوق دهد که اغلب منجر به زیان می‌شود. ② ترس: ترس از دست دادن پول یا از دست دادن فرصت‌های معاملاتی می‌تواند را فلج کند و باعث تردید آن‌ها، خروج زودهنگام از موقعیت‌ها یا اجتناب از ریسک‌های حساب‌شده شود. ③ اعتمادبه‌نفس بیش‌ازحد: اطمینان بیش‌ازحد می‌تواند را به دست‌کم گرفتن ریسک‌های بازار، نادیده گرفتن شواهد مخالف و اتخاذ تصمیمات معاملاتی تکانشی و نادرست سوق دهد. ④ اضطراب: نگرانی و ناراحتی مداوم مرتبط با می‌تواند تحلیل و تصمیم‌گیری شمارا مختل کند و منجر به واکنش‌های غیرمنطقی به نوسانات بازار شود. ⑤ ناامیدی: شکست‌ها و زیان‌های می‌تواند باعث ناامیدی شود و باعث شود معامله‌گران استراتژی‌های خود را رها کنند، به دنبال راه‌حل‌های سریع باشند یا برای جبران ضرر وارد معامله انتقامی شوند. ⑥ امید: یک خوش‌بینانه یا اعتقاد به تحلیل‌های صحیح پشت سرهم می‌تواند مانع از کاهش ضرر یا تعدیل استراتژی‌های معامله‌گران شود و درنتیجه در بلندمدت اثرات منفی را به همراه داشته باشد. ⑦ پشیمانی: احساس پشیمانی از فرصت‌های ازدست‌رفته یا تصمیمات معاملاتی ضعیف می‌تواند منجر به رفتارهای غیرمنطقی مانند انجام اقدامات احساسی برای اصلاح اشتباهات گذشته شود؛ اما باید به یاد داشته باشید که همیشه در بازار موقعیت وجود دارد و نباید حسرت معاملات ازدست‌رفته را بخورید. ⑧ سرخوشی: شادی و هیجان پس از یک سودآور می‌تواند معامله‌گران را وسوسه کند که اعتمادبه‌نفس بیش‌ازحد داشته باشند، ریسک‌های بیش‌ازحد را انجام دهند یا گاهی اوقات قوانین استراتژی خود را نادیده بگیرند. ⑨ صبر: توانایی حفظ آرامش، منضبط و صبور بودن در مواجهه با نوسانات برای تصمیم‌گیری منطقی معاملات و اجتناب از اقدامات تکانشی بسیار مهم است. ⑩ نظم و انضباط: پایبندی به قوانین و استراتژی‌های معاملاتی از پیش تعیین‌شده به _معامله‌_گران کمک می‌کند تمرکز خود را حفظ کنند، احساسات را کنترل کنند و انتخاب‌های منطقی و منسجمی داشته باشند. ⑪ جدایی: از معاملات و نتایج بازار به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا تصمیمات عینی را بر اساس داده‌ها و تجزیه‌وتحلیل اتخاذ کنند نه اینکه تحت تأثیر سوگیری‌های عاطفی قرار گیرند. ✅ به‌صورت کلی درک و این احساسات معاملاتی برای معامله‌گران ضروری است تا ذهنیتی متعادل داشته باشند، تصمیمات آگاهانه بگیرند و پیچیدگی‌های بازارهای مالی را با موفقیت دنبال کنند. www.modiryar.com @modiryar
مدل حفظ و نگهداشت کارکنان سازمان های دولتی به معنی جلوگیری از استعفای آن‌ها و راضی نگه داشتن آن‌ها است. برای حفظ کارکنان، سازمان‌ها از برنامه‌های متنوع منابع انسانی برای جذب، درگیر کردن و قدردانی از کارمندان استفاده می‌کنند و انعطاف‌پذیری کاری بیشتر و مزایای مدرن مانند برنامه‌های سلامت فیزیکی و مالی ارائه می‌دهند. 🔴 چرا حفظ و نگهداشت کارکنان اهمیت دارد؟ ✅ نرخ بالای جابه‌جایی کارکنان می‌تواند به توانایی سازمان‌ها برای انجام ماموریت‌شان به دلیل از دست دادن و هزینه‌های بالای جایگزینی کارمندان در حال خروج آسیب برساند. کاهش بهره‌وری و مزیت رقابتی از بزرگ‌ترین ضررهای ناشی از خروج کارکنان از سازمان است. ✅ همچنین می‌تواند روحیه را کاهش دهد و کارکنان بیشتری را به ترک سازمان ترغیب کند. حفظ کارکنان همچنین برای ایجاد تیم و انسجام در محل کار مهم است، بنابراین کارمندان می‌توانند به یکدیگر اعتماد کنند. یکی دیگر از تاثیرات منفی، تاثیر آن بر مشتریان است که می‌توانند متوجه شوند که با افراد مختلف در سازمان سروکار دارند. www.modiryar.com @modiryar
مراحل تصمیم گیری مصرف کننده www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ مراحل تصمیم گیری مصرف کننده #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
مراحل تصمیم گیری مصرف کننده مسیری است که بر اساس آن مردم اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده و مورد ارزیابی قرار می‌دهند و از بین کالاها، خدمات، سازمان‌ها، مردم، مکان‌ها و ایده‌های مختلف تصمیمی اتخاذ می‌کنند. ✅ این مسیر شامل فرایند نام‌برده شده و فاکتورهایی می‌شود که بر این فرایند تأثیرگذار است. فرایند تصمیم‌ گیری مصرف‌ کننده از اصول اولیه بازاریابی است که شامل ۵ مرحله اساسی می‌شود. فاکتورهایی که بر فرایند تصمیم‌ گیری مصرف‌ کننده اثرگذار است خصوصیات جمعیت‌شناسی، اجتماعی و روان‌شناختی می‌باشند. 🔴 محرک: یک محرک نشانه یا اصرار مصمم به معنای تحریک کردن یک فرد به انجام یک کار است. یک محرک می‌تواند به‌صورت هر یک از این موارد خودش را نشان دهد: اجتماعی، تجاری، غیرتجاری یا فیزیکی. یک مصرف‌کننده بالقوه ممکن است در برابر یکی یا تمامی این موارد از انواع محرک قرار بگیرد. اگر یک فرد به‌اندازه کافی در این رابطه تحریک‌شده باشد، وی وارد مرحله بعدی در فرایند مصرف‌ کننده می‌شود. 🔴 آگاهی از مشکل: در طی دوره آگاهی از مشکل، تشخیص می‌دهد که کالا، خدمت، سازمان، شخص یا ایده ممکن است یک مشکل در رابطه با یک کمبود علاقه‌ای که به آن توجه نشده است را رفع کند. برخی از مصرف‌کننده‌ها در برابر نشان دادن عکس‌العمل نسبت به علایق موردتوجه قرار نگرفته مردد هستند، چراکه همواره خطرات و ریسک‌هایی متوجه آن‌ها است و قضاوت کردن در رابطه با مزایای حاصل از آن‌ها ممکن است تا حدودی سخت باشد. 🔴 جستجوی اطلاعات: جستجوی اطلاعات شامل فهرست کردن موارد جایگزین است که مشکل موردنظر را حل می‌کنند و شامل مشخص کردن خصوصیات هر یک از آن‌ها هم می‌شود. جستجو می‌تواند به‌صورت داخلی را خارجی انجام بپذیرد. همچنان که میزان ریسک افزایش پیدا می‌کند، حجم اطلاعاتی که مورد جستجو قرار می‌گیرد هم افزایش پیدا می‌کند. زمانی که جستجو اطلاعات کامل شد، باید در این رابطه بگیریم که آیا علاقه یا کمبود احساس شده که به آن توجهی نداشته‌ایم با هیچ‌یک از این جایگزین قابل‌رفع است یا خیر؟ 🔴 ارزیابی موارد جایگزین: موارد جایگزین بر اساس معیارهای و اهمیت نسبی این معیارها مورد ارزیابی و قضاوت قرار می‌گیرند. سپس رتبه‌بندی شده و از بین آن‌ها یک انتخاب انجام می‌پذیرد. 🔴 خرید: عمل شامل تبادل پول یا قولی مبنی بر پرداخت برای یک محصول، یا حمایت از مالکیت یک کالای مشخص، عملکرد یک خدمت مشخص و مواردی ازاین‌دست می‌شود. تصمیم‌های خریدی که در این مرحله باقی می‌مانند، حول محور محل خرید، شرایط و در دسترس بودن آن‌ها قرار دارند. اگر موارد فوق همگی قابل‌قبول باشند، مصرف‌کننده موردنظر اقدام به خرید می‌کند. 🔴 رفتار پس از خرید: پس‌ ا زاین مرحله، خریدار به‌دفعات درگیر رفتار پس از خرید می‌شود. خرید کردن یک‌قلم کالا ممکن است به خرید یک‌قلم کالای دیگر منجر شود. ارزیابی مجدد خرید زمانی اتفاق می‌افتد که خریدار یا مصرف‌کننده موارد جایگزین انتخاب‌شده را برخلاف استانداردهای عملکرد ارزیابی کند. ناهماهنگی شناختی، موجب شک در این رابطه می‌شود که آیا تصمیم اتخاذشده درست صحیح بوده یا خیر، آیا می‌توان تبعات این تصمیم خرید را از طریق پیگیری، تضمین‌های ارائه‌شده و مواردی ازاین‌دست کاهش داد یا خیر؟ www.modiryar.com @modiryar
مدیریت منابع انسانی ✅ مدیریت منابع انسانی (HRM) راهبردی استراتژیک برای مدیریت موثر افراد در یک شرکت یا سازمان است که به کسب و کارها کمک می کند تا مزیت رقابتی را بالا ببرند. این علم برای به حداکثر رساندن در راستای اهداف استراتژیک کارفرما طراحی شده است. ✅ مدیریت منابع انسانی اساسا مربوط به در سازمان و تمرکز بر قوانین و سیستم ها همچنین نظارت بر مزایای کارمند، استخدام کارمند، آموزش و رشد، ارزیابی عملکرد و مدیریت پاداش است. ✅ با تغییرات سازمانی و ارتباطات صنعتی مرتبط است و در رشد و مدیریت برنامه هایی که برای افزایش اثربخشی یک سازمان یا تجارت طراحی شده، دخیل است. هدف آن همکاری همه ی حوزه تولید، مدیریت و پرورش ارتباط بین کارمند و کارفرما است. ✅ مدیریت منابع انسانی، در ابتدا در حوزه کارهای تبادلی و مدیریت پایه و سود ها متمرکز بود اما به لطف جهانی سازی، پیشرفت تکنولوژی و تحقیقات بعدی در حوزه ، امروزه بر چند موضوع ابتکاری مانند مدیریت استعداد، برنامه ریزی برای جانشینی، ارتباطات صنعتی و کاری تمرکز دارد. ✅ در سطح کلان، مدیریت منابع انسانی نظارت بر رشد و رشد فرهنگ سازمانی را هدف دارد.ساخت محیط کاری مثبت برای داشتن مدیریت کارکنان بهتر، موضوعی مسئولانه است. www.modiryar.com @modiryar
📖 نامه ۳۱ در باب مدیریت ۞ واجعل لکل انسان من خدمتک عملا تاخذه به فانه احری ان لا یتواکلوا فی خدمتک ۞ برای هریک از زیردستانت کاری تعیین کن تا اگر آن را انجام نداد او را مؤاخذه و بازپرسی کنی؛ زیرا این روش سزاوارتر است تا یکدیگر را وانگذارند www.modiryar.com @modiryar
دسته بندی اهداف مدیریت منابع انسانی یا (HRM) به ۴ دسته کلی تقسیم می‌شوند: 1⃣ اقداماتی است که به نیازها یا چالش‌های اخلاقی و اجتماعی شرکت و کارکنان آن پاسخ می‌دهد که شامل مسائل حقوقی مانند فرصت‌ها و دستمزد یکسان برای کار مساوی می‌شود. 2⃣ اقدامات انجام شده که در جهت تضمین کارایی سازمان است که شامل ارائه آموزش، استخدام تعداد مناسب کارمند برای یک کار خاص یا نگهداشت نرخ بالای کارمندان است. 3⃣ رهنمودهایی که برای حفظ عملکرد صحیح منابع انسانی در کل سازمان استفاده می‌شود تا اطمینان حاصل کند که از تمام پتانسیل منابع انسانی در جهت اهداف سازمان استفاده می‌شود. 4⃣ منابعی که برای پشتیبانی از اهداف شخصی هر کارمند استفاده می‌شود که با ارائه فرصت برای آموزش یا توسعه شغلی و همچنین حفظ رضایت کارکنان همراه است. www.modiryar.com @modiryar
مدل هاروارد در مدیریت منابع انسانی ✅ در (Harvard Model) از مدیریت منابع انسانی با ارزیابی منافع ذینفعان و عوامل موقعیتی، سیاست های منابع انسانی مشخص می‌شود. این انتخاب‌ها سرنوشت منابع انسانی را تعیین می‌کند که پیامدهای بلندمدتی برای کارکنان، کسب و کار و جامعه خواهد داشت. www.modiryar.com @modiryar
منشور زندگی سالم به طور معمول شامل اجزای زیر است البته شما میتوانید با توجه به نیاز های خود این منشور را طراحی کنید: 🔴 معنویت 🔴 سلامتی (جسمانی / روانی) 🔴 آرامش 🔴 امنیت ✅ تفریح (فردی / خانوادگی / دوستانه) ✅ خانواده (پدر / مادر / همسر / فرزندان) ✅ رشد شخصی (پیشرفت شخصی / مدرک دانشگاهی / تافل زبان و ...) ✅ کار و درآمد (کار سالم / رزق حلال) ✅ روابط اجتماعی (دوستان/ اقوام /همکاران) ✅ عشق و احساسات (عشق پایدار / احساسات مثبت) زمانی که ما در این شش بعد تعادل ایجاد نکنیم همیشه یک جای زندگی لنگ میزند. پیشرفت تک بعدی مساوی با نابودی است همان طور که خیلی از کسانی که در کار خود پیشرفت چشمگیری داشتند بخاطر تعادل نداشتن در سایر ابعاد زندگی حس خوشبختی ندارند. www.modiryar.com @modiryar
اصول چهارده گانه مدیریت www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ اصول چهارده گانه مدیریت #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
اصول چهارده گانه مدیریتاصل اول مدیریت فایول – تقسیم کار: و تخصصی کردن کارها باعث می شود افراد بتوانند تجربه کسب کنند و کیفیت کار خود را بهبود دهند. به این ترتیب آنها با تمرکز بر کار خود به تدریج مهارت خود را خواهند افزود. و این منجر به افزایش بهره وری می شود . ✅ اصل دوم مدیریت فایول – اختیار : عبارتست از دادن حق دستور دادن و انجام فعالیتها به تشخیص خود فرد. که بستگی به خود شخص و موقعیت وی دارد و نباید بدون در نظر گرفتن میزان مسئولیت فرد در مورد آن شود. ✅ اصل سوم مدیریت فایول – نظم و انضباط : عبارتست از در نظر گرفتن نحوه ، فعالیت، رفتار و احترام بین کارمند و کارفرما که برای هر کاری ضروری است. این چیزی است که رهبران باید آن را از طریق یک ارتباط دو طرفه ایجاد کنند. ✅ اصل چهارم مدیریت فایول – وحدت فرماندهی: یک فقط باید از یک مافوق دستور بگیرد. معمولا بهتر است که یک مافوق داشته باشید تا اینکه دستورهای دوگانه برای یک کارمند وجود داشته باشد. ✅ اصل پنجم مدیریت فایول – وحدت هدف: یک سرپرست، یک برنامه: یک با یک هدف یاید یک گروه فعالیت ها را به یک هدف مشابه رهبری کند. ✅ اصل ششم مدیریت فایول – تبعیت تمایلات شخصی از تمایلات گروهی: تمایلات یک شخص یا یک گروه نباید بر تمایلات غلبه داشته باشد. ✅ اصل هفتم مدیریت فایول – پاداش کارکنان نتایج (خوب یا بد) کارها باید بین کارکنان و کارفرما تقسیم شود. میزان پرداخت ها باید بر اساس ارزش کارمند برای سازمان و نیز عوامل مستقل از ارزش باشد. مثلا بر اساس هزینه های زندگی، در دسترس بودن کارمند و شرایط عمومی سازمان. ✅ اصل هشتم مدیریت فایول – تمرکز زایی (یا تمرکز زدایی) هر کاری که باعث کاهش اهمیت نقش یک در تصمیم گیری شود، تمرکز زایی و هر کاری که باعث افزایش اهمیت نقش وی در تصمیم گیری شود، تمرکز زدایی گفته می شود. در کلیه شرایط باید تعادلی بین این دو وضعیت وجود داشته باشد. ✅ اصل نهم مدیریت فایول – زنجیره عددی زنجیره ای از از بالاترین رده تا پایین ترین رده را زنجیره عددی فرمان گویند. هر مدیر یک ارتباط در این زنجیر است که باید در این زنجیر ارتباط سالم و مناسب برقرار کنند. این زنجیره تنها وقتی قطع می شود که مقام بالایی تایید کند و یا نیاز به آن از بین برود. ✅ اصل دهم مدیریت فایول – نظم و ترتیب شاید اصل دهم از اصول را بتوان یکی از نکات مهم در میان اصول دانست، بطور ساده به معنای وجود یک مکان برای هر کس و هر کسی در جای خودش است. یک جا برای هر چیزی و هر چیزی سر جای خودش. هدف نظم و ترتیب جلوگیری از اتلاف است. ✅ اصل یازدهم مدیریت فایول – انصاف و مهربانی دو عنصر مهمی است که ترکیب مناسبی از آنها برای مدیریت شرکت لازم است. برخورد مناسب با کارکنان برای رسیدن به این هدف لازم است. ✅ اصل دوازدهم مدیریت فایول – ثبات افراد کاهش میزان جابجایی ها منجر به بیشتر و کاهش هزینه های تغییر نیروی انسانی می شود. امنیت شغلی و احساس امنیت برای شغل موجب افزایش کارایی افراد در سازمان می شود، ضمن آن که از تحمیل هزینه های بیهوده ی تغییر نیروی انسانی بر سازمان پیشگیری می کند. ✅ اصل سیزدهم مدیریت فایول – ابتکار افراد در هر سطحی باید برای ابراز و به کارگرفتن ایده های خود آزاد باشند. مدیری که به کارکنان زیردست خود اجازه می دهد ابتکارهای خود را به کار ببندند بسیار بالاتر از مدیری است که چنین اجازه ای به خود نمی دهد. ✅ اصل چهاردم مدیریت فایول – روح صمیمیت و یگانگی مدیر موظف است که را ایجاد کرده و از وقوع مواردی که باعث از بین رفتن هماهنگی یکدستگی می شود جلوگیری کند. www.modiryar.com @modiryar