eitaa logo
Modiryar | مدیریار
214 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
800 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
شش نکته موثر در ارتباط با مهارت شنیداری همانطور که اسمش پیداست به معنی گوش دادن به صورت کاملا فعالانه است. فردی که مهارت گوش دادن را بلد است؛ فقط امواج صوتی را دریافت نمی کند، بلکه با تمرکز کامل به معنای پیامی که در حال انتقال است فکر می کند. در مقابل این نوع از گوش دادن، شنیدن یا گوش دادن غیر فعال قرار دارد. ✅ نیاز به یادگیری و تمرین دارد و ممکن است برای کسب مهارت در آن زمان زیادی صرف کنید. اما چیزی که در این رابطه اهمیت دارد فواید بیشمار آن در روابط اجتماعی و رسیدن به موفقیت در زندگی است. در حقیقت یکی از بزرگترین مهارت های تاثیرگذار در روابط اجتماعی ما همین گوش دادن فعال است. www.modiryar.com @modiryar
روش های غلبه بر ترس از صحبت کردن در جمع ✅ من تا به حال به سخنرانی های زیادی را در محیط کار، دانشگاه و مدرسه گوش داده ام. برخی از آن ها چنان روی من تاثیر گذاشته اند که بعد از گذشت سال ها هنوز در ذهنم باقی مانده اند. حتما شما هم مثل من همیشه دلتان خواسته که بتوانید مثل حرفه ای ترین جهان سخنرانی کنید و منظورتان را به درستی به دیگران منتقل کنید. ✅ حالا ترفندهایی در اختیار من و شماست تا در رسیدن به هدف موفق شویم. با استفاده از این ترفند ها در کلاس های مدرسه و دانشگاه سخنرانی های چشمگیری ارائه میدهیم و استاد را شگفت زده میکنیم. با سخنرانی در سر کار، مدیر و همکارمان را به راحتی قانع میکنیم و محصولاتمان به بهترین شکل به مشتری معرفی میشوند. در واقع این ترفند ها ما را به انسان موفق تری در کل تبدیل میکنند. 1⃣ کمال گرا نباشید 2⃣ خودتان را باور کنید 3⃣ مهارت های فن بیان را یاد بگیرید 4⃣ از موقعیت صحبت در جمع فرار نکنید 5⃣ با موضوعات و جمع های آشنا شروع کنید 6⃣ روش کم کردن استرس در بین صحبت را یاد بگیرید www.modiryar.com @modiryar
17.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تا از این دیرتر نشده ⛱ یک روز برای تمام دوستت دارم‌های ناگفته خودت را سرزنش می‌کنی، یک روز به‌خاطر همه‌ی احساساتی که از سر کبر و غرور بروز ندادی پشیمان می‌شوی، یک روز برای همه‌ی محبّت‌هایی که دریغ کردی تاوان پس می‌دهی و شک ندارم روزی فرا خواهد رسید که بغض‌هایی که در سینه و گلوی دیگران حبس کردی همچون سِیلی از دیدگان خودت سرازیر خواهد شد. ⛱ وقتی امروز رسم مهربانی را به‌جا نیاوردی و عزیزت را در آغوش نکشیدی در فردایی نه چندان دور از شدّت تنهایی و بی‌کسی غم را در آغوش خواهی کشید. اگر دنیا دار مکافات هم نباشد دل کسی را که بسوزانی اوّل دودش به چشم خودت خواهد رفت. پس تا از این دیرتر نشده، تا هنوز فرصت داری و تا با از دست دادن و تنهایی، روزگار به تلخی و سختی تو را تنبیه نکرده مهربان و قدردان باش. www.modiryar.com @modiryar
کیفیت زندگی شهروندی ✅ شهر پر است از آدم هایی که حال شان خوب نیست، دل شان گرفته است، درد و رنج فراوان دارند، هشت شان گروی نه است، طاقت شان طاق شده، صبرشان لبریز شده و همچون انبار باروتی هستند که جرقه ای کوچک می تواند آن ها را به مرز انفجار برساند. کم و کاستی های زندگی، ، زندگی های ماشینی و پر از هیاهو، دود و ترافیک، کم رنگ شدن معنویت و تأثیر برخی از ویژگی های ذاتی زندگی در جهان امروز همه و همه باعث می شود خشم و ناراحتی در جامعه گسترش یابد و مردم آن چنان که باید و شاید احساس مطلوبی نداشته باشند. ✅ ‌حتماً شما هم دیده یا شنیده اید که گاهی یک اختلاف کوچک چگونه دعوایی بزرگ به پا می کند و آسایش عمومی را سلب می نماید. از بوق نابجای یک خودرو بگیرید تا دعوا بر سر جای پارک، سد معبر و .... هر کدام ممکن است همان جرقه ی کوچکی باشد که آتشی بزرگ به پا می کند. اما همه آن چه ذکر شد دلیل موجهی برای بروز و ظهور هیجانات کاذب در شهر و جامعه نیست. شاید در جایگاه سخن و کلام و یا حتی در مقام قلم و رسانه بیان یک سری مسائل تکراری و کمی کلیشه به نظر بیاید اما در واقع و عمل ضرورت هایی وجود دارد که نمی توان از آن غافل شد و حتماً در تبیین و تذکر مکرر آن منافعی وجود دارد که می تواند حال عمومی را خوب تر کند و شهرمان را به جایی بهتر برای زندگی تبدیل نماید. باید تمرین کنیم باشیم، هوای یکدیگر را داشته باشیم، اهل گذشت باشیم و جواب کلوخ انداز را با سنگ ندهیم. ✅ باور کنید در بسیاری موارد نادیده گرفتن و گذر از مسائلی که اصالت و یا اهمیت چندانی ندارند می تواند مانع بروز چالش ها و ناراحتی های جدی در شود. فقط کافی است کمی درنگ کنیم و هوای خودمان را داشته باشیم تا از کوره در نرویم. همچنین نباید فراموش کنیم که مردم در چه شرایطی قرار دارند و گاهی خودمان را جای آن ها بگذاریم و برای برخی ناملایمت های رفتاری که احتمالاً با آن مواجه می شویم از خود خویشتن داری نشان دهیم. ما پیرو مکتبی هستیم که پیامبرش دارای و عظیم بود که شادی اش در چهره و غمش در دلش بود. ✅ پس باید با تأسی به چنین الگوی نیکویی در معاشرت با مردم اهل «مدارا، احترام و محبت» باشیم. خصوصاً وقتی در جوار مضجع شریف رضوی زندگی می کنیم. زندگی در شهر و معاشرت با شهروندان اصول و آموزه هایی دارد که باید آن را فرا بگیریم و نسبت به جنبه های مختلف آن سطح آگاهی و توانایی خود را بالا ببریم. بدون شک هر یک از شهروندان به نسبت استعداد و توانایی و همچنین جایگاه اجتماعی که دارند موظفند در مسیر افزایش «کیفیت زندگی شهروندی» جدی و فعال داشته باشند و دِین خود را نسبت به شهر و جامعه ای که در آن زندگی می کنند ادا نمایند. 🔺منبع: 🔻شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳، شماره ۴۲۷۷ www.modiryar.com @modiryar
احساسات رایج معامله گران در بازارهای مالی www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ احساسات رایج معامله گران در بازارهای مالی #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
احساسات رایج معامله گران در بازارهای مالی نقش مهمی در موفقیت یا شکست معامله گران در بازارهای مالی ایفا می‌کنند. این احساسات اغلب باعث تصمیم‌گیری می‌شود و می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی بر نتایج معاملات تأثیر بگذارد. در ادامه به برخی از احساسات رایج معاملاتی اشاره می‌کنیم: ① طمع: میل سیری‌ناپذیر برای سود بیشتر می‌تواند معامله‌گران را به سمت ریسک‌های بیش‌ازحد، نادیده گرفتن قوانین و فکر کردن به سودهای غیرواقعی سوق دهد که اغلب منجر به زیان می‌شود. ② ترس: ترس از دست دادن پول یا از دست دادن فرصت‌های معاملاتی می‌تواند را فلج کند و باعث تردید آن‌ها، خروج زودهنگام از موقعیت‌ها یا اجتناب از ریسک‌های حساب‌شده شود. ③ اعتمادبه‌نفس بیش‌ازحد: اطمینان بیش‌ازحد می‌تواند را به دست‌کم گرفتن ریسک‌های بازار، نادیده گرفتن شواهد مخالف و اتخاذ تصمیمات معاملاتی تکانشی و نادرست سوق دهد. ④ اضطراب: نگرانی و ناراحتی مداوم مرتبط با می‌تواند تحلیل و تصمیم‌گیری شمارا مختل کند و منجر به واکنش‌های غیرمنطقی به نوسانات بازار شود. ⑤ ناامیدی: شکست‌ها و زیان‌های می‌تواند باعث ناامیدی شود و باعث شود معامله‌گران استراتژی‌های خود را رها کنند، به دنبال راه‌حل‌های سریع باشند یا برای جبران ضرر وارد معامله انتقامی شوند. ⑥ امید: یک خوش‌بینانه یا اعتقاد به تحلیل‌های صحیح پشت سرهم می‌تواند مانع از کاهش ضرر یا تعدیل استراتژی‌های معامله‌گران شود و درنتیجه در بلندمدت اثرات منفی را به همراه داشته باشد. ⑦ پشیمانی: احساس پشیمانی از فرصت‌های ازدست‌رفته یا تصمیمات معاملاتی ضعیف می‌تواند منجر به رفتارهای غیرمنطقی مانند انجام اقدامات احساسی برای اصلاح اشتباهات گذشته شود؛ اما باید به یاد داشته باشید که همیشه در بازار موقعیت وجود دارد و نباید حسرت معاملات ازدست‌رفته را بخورید. ⑧ سرخوشی: شادی و هیجان پس از یک سودآور می‌تواند معامله‌گران را وسوسه کند که اعتمادبه‌نفس بیش‌ازحد داشته باشند، ریسک‌های بیش‌ازحد را انجام دهند یا گاهی اوقات قوانین استراتژی خود را نادیده بگیرند. ⑨ صبر: توانایی حفظ آرامش، منضبط و صبور بودن در مواجهه با نوسانات برای تصمیم‌گیری منطقی معاملات و اجتناب از اقدامات تکانشی بسیار مهم است. ⑩ نظم و انضباط: پایبندی به قوانین و استراتژی‌های معاملاتی از پیش تعیین‌شده به _معامله‌_گران کمک می‌کند تمرکز خود را حفظ کنند، احساسات را کنترل کنند و انتخاب‌های منطقی و منسجمی داشته باشند. ⑪ جدایی: از معاملات و نتایج بازار به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا تصمیمات عینی را بر اساس داده‌ها و تجزیه‌وتحلیل اتخاذ کنند نه اینکه تحت تأثیر سوگیری‌های عاطفی قرار گیرند. ✅ به‌صورت کلی درک و این احساسات معاملاتی برای معامله‌گران ضروری است تا ذهنیتی متعادل داشته باشند، تصمیمات آگاهانه بگیرند و پیچیدگی‌های بازارهای مالی را با موفقیت دنبال کنند. www.modiryar.com @modiryar
مدل حفظ و نگهداشت کارکنان سازمان های دولتی به معنی جلوگیری از استعفای آن‌ها و راضی نگه داشتن آن‌ها است. برای حفظ کارکنان، سازمان‌ها از برنامه‌های متنوع منابع انسانی برای جذب، درگیر کردن و قدردانی از کارمندان استفاده می‌کنند و انعطاف‌پذیری کاری بیشتر و مزایای مدرن مانند برنامه‌های سلامت فیزیکی و مالی ارائه می‌دهند. 🔴 چرا حفظ و نگهداشت کارکنان اهمیت دارد؟ ✅ نرخ بالای جابه‌جایی کارکنان می‌تواند به توانایی سازمان‌ها برای انجام ماموریت‌شان به دلیل از دست دادن و هزینه‌های بالای جایگزینی کارمندان در حال خروج آسیب برساند. کاهش بهره‌وری و مزیت رقابتی از بزرگ‌ترین ضررهای ناشی از خروج کارکنان از سازمان است. ✅ همچنین می‌تواند روحیه را کاهش دهد و کارکنان بیشتری را به ترک سازمان ترغیب کند. حفظ کارکنان همچنین برای ایجاد تیم و انسجام در محل کار مهم است، بنابراین کارمندان می‌توانند به یکدیگر اعتماد کنند. یکی دیگر از تاثیرات منفی، تاثیر آن بر مشتریان است که می‌توانند متوجه شوند که با افراد مختلف در سازمان سروکار دارند. www.modiryar.com @modiryar
مراحل تصمیم گیری مصرف کننده www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ مراحل تصمیم گیری مصرف کننده #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
مراحل تصمیم گیری مصرف کننده مسیری است که بر اساس آن مردم اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده و مورد ارزیابی قرار می‌دهند و از بین کالاها، خدمات، سازمان‌ها، مردم، مکان‌ها و ایده‌های مختلف تصمیمی اتخاذ می‌کنند. ✅ این مسیر شامل فرایند نام‌برده شده و فاکتورهایی می‌شود که بر این فرایند تأثیرگذار است. فرایند تصمیم‌ گیری مصرف‌ کننده از اصول اولیه بازاریابی است که شامل ۵ مرحله اساسی می‌شود. فاکتورهایی که بر فرایند تصمیم‌ گیری مصرف‌ کننده اثرگذار است خصوصیات جمعیت‌شناسی، اجتماعی و روان‌شناختی می‌باشند. 🔴 محرک: یک محرک نشانه یا اصرار مصمم به معنای تحریک کردن یک فرد به انجام یک کار است. یک محرک می‌تواند به‌صورت هر یک از این موارد خودش را نشان دهد: اجتماعی، تجاری، غیرتجاری یا فیزیکی. یک مصرف‌کننده بالقوه ممکن است در برابر یکی یا تمامی این موارد از انواع محرک قرار بگیرد. اگر یک فرد به‌اندازه کافی در این رابطه تحریک‌شده باشد، وی وارد مرحله بعدی در فرایند مصرف‌ کننده می‌شود. 🔴 آگاهی از مشکل: در طی دوره آگاهی از مشکل، تشخیص می‌دهد که کالا، خدمت، سازمان، شخص یا ایده ممکن است یک مشکل در رابطه با یک کمبود علاقه‌ای که به آن توجه نشده است را رفع کند. برخی از مصرف‌کننده‌ها در برابر نشان دادن عکس‌العمل نسبت به علایق موردتوجه قرار نگرفته مردد هستند، چراکه همواره خطرات و ریسک‌هایی متوجه آن‌ها است و قضاوت کردن در رابطه با مزایای حاصل از آن‌ها ممکن است تا حدودی سخت باشد. 🔴 جستجوی اطلاعات: جستجوی اطلاعات شامل فهرست کردن موارد جایگزین است که مشکل موردنظر را حل می‌کنند و شامل مشخص کردن خصوصیات هر یک از آن‌ها هم می‌شود. جستجو می‌تواند به‌صورت داخلی را خارجی انجام بپذیرد. همچنان که میزان ریسک افزایش پیدا می‌کند، حجم اطلاعاتی که مورد جستجو قرار می‌گیرد هم افزایش پیدا می‌کند. زمانی که جستجو اطلاعات کامل شد، باید در این رابطه بگیریم که آیا علاقه یا کمبود احساس شده که به آن توجهی نداشته‌ایم با هیچ‌یک از این جایگزین قابل‌رفع است یا خیر؟ 🔴 ارزیابی موارد جایگزین: موارد جایگزین بر اساس معیارهای و اهمیت نسبی این معیارها مورد ارزیابی و قضاوت قرار می‌گیرند. سپس رتبه‌بندی شده و از بین آن‌ها یک انتخاب انجام می‌پذیرد. 🔴 خرید: عمل شامل تبادل پول یا قولی مبنی بر پرداخت برای یک محصول، یا حمایت از مالکیت یک کالای مشخص، عملکرد یک خدمت مشخص و مواردی ازاین‌دست می‌شود. تصمیم‌های خریدی که در این مرحله باقی می‌مانند، حول محور محل خرید، شرایط و در دسترس بودن آن‌ها قرار دارند. اگر موارد فوق همگی قابل‌قبول باشند، مصرف‌کننده موردنظر اقدام به خرید می‌کند. 🔴 رفتار پس از خرید: پس‌ ا زاین مرحله، خریدار به‌دفعات درگیر رفتار پس از خرید می‌شود. خرید کردن یک‌قلم کالا ممکن است به خرید یک‌قلم کالای دیگر منجر شود. ارزیابی مجدد خرید زمانی اتفاق می‌افتد که خریدار یا مصرف‌کننده موارد جایگزین انتخاب‌شده را برخلاف استانداردهای عملکرد ارزیابی کند. ناهماهنگی شناختی، موجب شک در این رابطه می‌شود که آیا تصمیم اتخاذشده درست صحیح بوده یا خیر، آیا می‌توان تبعات این تصمیم خرید را از طریق پیگیری، تضمین‌های ارائه‌شده و مواردی ازاین‌دست کاهش داد یا خیر؟ www.modiryar.com @modiryar
مدیریت منابع انسانی ✅ مدیریت منابع انسانی (HRM) راهبردی استراتژیک برای مدیریت موثر افراد در یک شرکت یا سازمان است که به کسب و کارها کمک می کند تا مزیت رقابتی را بالا ببرند. این علم برای به حداکثر رساندن در راستای اهداف استراتژیک کارفرما طراحی شده است. ✅ مدیریت منابع انسانی اساسا مربوط به در سازمان و تمرکز بر قوانین و سیستم ها همچنین نظارت بر مزایای کارمند، استخدام کارمند، آموزش و رشد، ارزیابی عملکرد و مدیریت پاداش است. ✅ با تغییرات سازمانی و ارتباطات صنعتی مرتبط است و در رشد و مدیریت برنامه هایی که برای افزایش اثربخشی یک سازمان یا تجارت طراحی شده، دخیل است. هدف آن همکاری همه ی حوزه تولید، مدیریت و پرورش ارتباط بین کارمند و کارفرما است. ✅ مدیریت منابع انسانی، در ابتدا در حوزه کارهای تبادلی و مدیریت پایه و سود ها متمرکز بود اما به لطف جهانی سازی، پیشرفت تکنولوژی و تحقیقات بعدی در حوزه ، امروزه بر چند موضوع ابتکاری مانند مدیریت استعداد، برنامه ریزی برای جانشینی، ارتباطات صنعتی و کاری تمرکز دارد. ✅ در سطح کلان، مدیریت منابع انسانی نظارت بر رشد و رشد فرهنگ سازمانی را هدف دارد.ساخت محیط کاری مثبت برای داشتن مدیریت کارکنان بهتر، موضوعی مسئولانه است. www.modiryar.com @modiryar
📖 نامه ۳۱ در باب مدیریت ۞ واجعل لکل انسان من خدمتک عملا تاخذه به فانه احری ان لا یتواکلوا فی خدمتک ۞ برای هریک از زیردستانت کاری تعیین کن تا اگر آن را انجام نداد او را مؤاخذه و بازپرسی کنی؛ زیرا این روش سزاوارتر است تا یکدیگر را وانگذارند www.modiryar.com @modiryar
دسته بندی اهداف مدیریت منابع انسانی یا (HRM) به ۴ دسته کلی تقسیم می‌شوند: 1⃣ اقداماتی است که به نیازها یا چالش‌های اخلاقی و اجتماعی شرکت و کارکنان آن پاسخ می‌دهد که شامل مسائل حقوقی مانند فرصت‌ها و دستمزد یکسان برای کار مساوی می‌شود. 2⃣ اقدامات انجام شده که در جهت تضمین کارایی سازمان است که شامل ارائه آموزش، استخدام تعداد مناسب کارمند برای یک کار خاص یا نگهداشت نرخ بالای کارمندان است. 3⃣ رهنمودهایی که برای حفظ عملکرد صحیح منابع انسانی در کل سازمان استفاده می‌شود تا اطمینان حاصل کند که از تمام پتانسیل منابع انسانی در جهت اهداف سازمان استفاده می‌شود. 4⃣ منابعی که برای پشتیبانی از اهداف شخصی هر کارمند استفاده می‌شود که با ارائه فرصت برای آموزش یا توسعه شغلی و همچنین حفظ رضایت کارکنان همراه است. www.modiryar.com @modiryar